News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kysy ehdokas Mäki-Ketelältä

Started by JM-K, 12.04.2010, 10:36:57

Previous topic - Next topic

Ugh

Quote from: JM-K on 22.04.2010, 16:44:37
Quote from: Ugh on 22.04.2010, 16:33:11
Tervehdys herra Mäki-Ketelä!

Sain tuolta toisesta ketjusta käsityksen, ettet sutaudu kovinkaan myönteisesti ydinvoimaan, tai ainakaan sen lisärakentamiseen. Olenko oikeassa?

Mikäli olen tuossa oikeassa, niin voisitko vähän perustella mielipidettäsi ja lisäksi kertoa miten mielestäsi Suomessa energia pitäisi tuottaa?

Tervepä terve!
Nyt ymmärsit väärin kirjoitukseni koskien Olkiluoto 3:n rakentamista. Suhtaudun hyvin myönteisesti ydinvoimaan, mutta en tuohon sekoiluun, jota kutsutaan ydinvoimalan rakentamiseksi.

Teollisuutemme tarvitsee energiaa ja ydinvoima on OIKEIN toteutettuna hyvää ja puhdasta energiaa. Valitettavasti minulle välittynyt kuva Olkiluoton kolmosen (tai mikä numero se nyt olikin) rakentamisesta ei vastaa käsitystäni oikein toteuttamisesta.

Rakentelen itse alta 50 neliöistä vaarinpirttiä keskelle metsää. Kyllä on kuulkaas tarkkaa touhua tuollaisen hökkelin rakentaminen. Toisin näyttää sen sijaan olevan ydinvoimalan kanssa.

Kiitos vastauksesta!

Muistuttaisin vielä, ettei kaikkea kannata uskoa mitä televisiosta näkee. Maahanmuuttoasiat eivät näet todellakaan ole ainoa asia, jossa toimittajat tuovat omaa näkemystään häikäilemättä esille. Tällöinhän tosiasioilla ole mitään merkitystä jutun teossa.

vilach

Jos samalla vaalipiirillä on 2 kilpailevaa puoluetta, niin todennäköisyys päästää eduskuntaan pienenee, koska ehdokkaita äänestetään kahdelta eri listalta.
Oletko valmis sulkemaan oman puolueen, jos perussuomalaiset ottavat  sinut ja kaikki sinun puolueen ehdokkaat omalle listalle?
Oletko valmis ottamaan omaan puolueseen Olavi Mäenpään?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: vilach on 22.04.2010, 17:35:22
Jos samalla vaalipiirillä on 2 kilpailevaa puoluetta, niin todennäköisyys päästää eduskuntaan pienenee, koska ehdokkaita äänestetään kahdelta eri listalta.
Oletko valmis sulkemaan oman puolueen, jos perussuomalaiset ottavat  sinut ja kaikki sinun puolueen ehdokkaat omalle listalle?
Oletko valmis ottamaan omaan puolueseen Olavi Mäenpään?

Vastaan Mäki-Ketelän puolesta. Joo tottakai pistämme muutos 2011 puoluehankkeen jäihin ja vannomme uskollisuusvalan Timo Soinille, jos soini huolii meidät puoluuensa jäseniksi.  Olavi Mäenpää on jo puolueen jäsen. Ensiviikolla Mäenpää nimitetään virallisesti Turun seudun gauleiteriksi.

Sisäministeri

En jaksanut selata koko ketjua läpi, mutta sellainen vinkki näin suuren puolueen vinkkelistä ja jokusen vaalin läpikäyneenä: Ei kannata koskaan, ikinä, kuuna päivänä kehottaa yhtäkään potentiaalista äänestäjää käymään katsomassa kotisivuilta yhtään mitään. Hän haluaa vastauksen siinä paikassa ja välittömästi, ja vaikka sinulta kysyttäisiin kantaasi islamiin ja muslimeihin 500 kertaa päivässä kun kampanjat oikein kunnolla alkavat, täytyy jokaiselle kysyjälle vastata silti kuin sille ensimmäiselle. Jos se tuntuu vastenmielisen raskaalta tai vaativalta, niin onhan niitä sinne eduskuntaan päässyt vaikka jalkatyössä ja ihmisten kohtaamisessa olisi kuinka huono. Isot verkostot tai nettinäkyvyys vaikkapa blogin avulla kuten Jussi teki itsensä tunnetuksi tai parhaassa tapauksessa molemmat. Mieti nyt etenkin puolueen puheenjohtajia noin yleensä, niin joka helvetin kaupungissa toreilla ja turuilla, haastatteluissa ja vaalitenteissä sekä -koneissa kysytään hyvin pitkälti samoja asioita. Pitää vaan jaksaa. Ei pidä sanoa että olen kotisivuillani joskus tästä aiheesta jotain kirjoittanut, käykääpä lukemassa sieltä ohjelmani ja tulkaa kyselemään sitten. Hyvin harva äänestäjä on kiinnostunut kenestäkään ehdokkaasta niin paljoa että välttämättä edes käy hänen kotisivuillaan. Ne taas joille se on hyvinkin tuttu, ovat joko varmoja äänestäjiäsi tai sitten niin pinttyneitä vihollisia että sen varaan ei kannata todellakaan laskea mitään. Liikkuva äänestäjä liikkuu ja hänelle pitää asiat selittää siinä paikassa missä jotain kysytään.

Tässä ketjussa esitetyt kysymykset ovat tietysti sinällään hieman eri juttu, mutta jos minulle yksikään ehdokas koskaan sanoisi mistään asiasta että käypäs penkomassa kotisivuiltani kun olen aiheesta kirjoittanut niin en takuulla äänestäisi häntä yhtään mihinkään.

Kysymys: Tämän varmaan tiesitkin? 

mikkoellila

Quote from: Sisäministeri on 23.04.2010, 14:05:00
jos minulle yksikään ehdokas koskaan sanoisi mistään asiasta että käypäs penkomassa kotisivuiltani kun olen aiheesta kirjoittanut niin en takuulla äänestäisi häntä yhtään mihinkään.

Harva äänestää myöskään sellaista ehdokasta, jonka vastaus kaikkiin kysymyksiin on:
- Lakkaa urputtamasta ja perusta oma puolue!!
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

JM-K

En jaksanut selata koko ketjua läpi, mutta sellainen vinkki näin suuren puolueen vinkkelistä ja jokusen vaalin läpikäyneenä: Ei kannata koskaan, ikinä, kuuna päivänä kehottaa yhtäkään potentiaalista äänestäjää käymään katsomassa kotisivuilta yhtään mitään. Hän haluaa vastauksen siinä paikassa ja välittömästi, ja vaikka sinulta kysyttäisiin kantaasi islamiin ja muslimeihin 500 kertaa päivässä kun kampanjat oikein kunnolla alkavat, täytyy jokaiselle kysyjälle vastata silti kuin sille ensimmäiselle. Jos se tuntuu vastenmielisen raskaalta tai vaativalta, niin onhan niitä sinne eduskuntaan päässyt vaikka jalkatyössä ja ihmisten kohtaamisessa olisi kuinka huono. Isot verkostot tai nettinäkyvyys vaikkapa blogin avulla kuten Jussi teki itsensä tunnetuksi tai parhaassa tapauksessa molemmat. Mieti nyt etenkin puolueen puheenjohtajia noin yleensä, niin joka helvetin kaupungissa toreilla ja turuilla, haastatteluissa ja vaalitenteissä sekä -koneissa kysytään hyvin pitkälti samoja asioita. Pitää vaan jaksaa. Ei pidä sanoa että olen kotisivuillani joskus tästä aiheesta jotain kirjoittanut, käykääpä lukemassa sieltä ohjelmani ja tulkaa kyselemään sitten. Hyvin harva äänestäjä on kiinnostunut kenestäkään ehdokkaasta niin paljoa että välttämättä edes käy hänen kotisivuillaan. Ne taas joille se on hyvinkin tuttu, ovat joko varmoja äänestäjiäsi tai sitten niin pinttyneitä vihollisia että sen varaan ei kannata todellakaan laskea mitään. Liikkuva äänestäjä liikkuu ja hänelle pitää asiat selittää siinä paikassa missä jotain kysytään.

Tässä ketjussa esitetyt kysymykset ovat tietysti sinällään hieman eri juttu, mutta jos minulle yksikään ehdokas koskaan sanoisi mistään asiasta että käypäs penkomassa kotisivuiltani kun olen aiheesta kirjoittanut niin en takuulla äänestäisi häntä yhtään mihinkään.

Kysymys: Tämän varmaan tiesitkin?  

Juu tiesin. Ja ihan asiaa kirjoitit. Pienen täsmennyksen/ korjauksen kuitenkin teen: En kehottanut noin yleisellä tasolla vierailemaan kotisivuillani etsimällä mielipiteitäni vaan viittasin nimenomaan siihen erääseen helevetin rasittavaan jankkauksenaiheeseen, josta itse en jaksa jankata nyt enkä varmaan tulevaisuudessakaan. Siihen löytyy vastaus kotisivuiltani riittävän perustellusti.

Lisäksi olen saman asian kirjoittanut tänne kymmeniä kertoja.

Ja jottei asia menisi liian helpoksi lisään vielä, että pahimmat ko. asiasta jankuttavat jankut tietävät mielipiteeni siitä vähintään yhtä hyvin kuin minä.

EDIT: Ja niin, tarkoitukseni ei alunperin ollut vastata tässä ketjussa yhteenkään kysymykseen, vaan tehdä kysymyksistä FAQ, jonka julkaisen tässä lähiviikkoina. Innostuin kuitenkin vastailemaan. Ei olisi pitänyt.

JM-K

Quote from: mikkoellila on 23.04.2010, 14:19:10
jos minulle yksikään ehdokas koskaan sanoisi mistään asiasta että käypäs penkomassa kotisivuiltani kun olen aiheesta kirjoittanut niin en takuulla äänestäisi häntä yhtään mihinkään.

Harva äänestää myöskään sellaista ehdokasta, jonka vastaus kaikkiin kysymyksiin on:
- Lakkaa urputtamasta ja perusta oma puolue!!

Pieni vihreä hamsteri sisälläni kehottaa olemaan vastaamatta viestiisi, mutta vastaanpa kuitenkin: et sitten lukenut sitä viime vastaustani samaan jankkaukseesi?

Kirjoitin suunnilleen niin, että en suinkaan kehota kaikkia perustamaan omaa puoluetta vaan lähinnä niitä asiasta X ja Y jankkaajia.

Lisäsin vielä, että heidänkään ei tarvitse omaa ryhmää perustaa, sellainen on jo.

Ja vieläpä, Mikko, ihan sinun kotikulmillasi: SKS! Haluatko Olavin numeron? Muistaakseni se sinulla jo jonkin nettikirjoituksesi johdosta onkin, mutta jos ei ole, niin voin laittaa sen privana. Soita sinne, heillä on agendassaan X:n ja Y:n vastustaminen.

Nissemand

Koskas niitä koottuja vastauksia sopii odottaa?
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

tietotyöläinen

Quote from: JM-K on 23.04.2010, 22:02:01
Juu tiesin. Ja ihan asiaa kirjoitit. Pienen täsmennyksen/ korjauksen kuitenkin teen: En kehottanut noin yleisellä tasolla vierailemaan kotisivuillani etsimällä mielipiteitäni vaan viittasin nimenomaan siihen erääseen helevetin rasittavaan jankkauksenaiheeseen, josta itse en jaksa jankata nyt enkä varmaan tulevaisuudessakaan. Siihen löytyy vastaus kotisivuiltani riittävän perustellusti.

Ei sillä että tämä olisi kovinkaan tärkeää, mutta tämä ei itse asiassa pidä paikkaansa (tai ei ainakaan ole koko totuus). Puhuit kotisivuistasi tähdentäessäsi poliittisen aktivoitumisesi ajankohtaa minulle:

Huoks. Kuinkahan monta kertaa olen sanonut tai kirjoittanut, että aktivoiduin poliittisesti joulukuussa 2008? Täällä ainakin kymmenen kertaa. Jos tuota ei muualta ole nähnyt, niin kotisivuiltani ainakin. Siellä se lukee ihan selkokielellä.

Sisäministeri

Ja jottei asia menisi liian helpoksi lisään vielä, että pahimmat ko. asiasta jankuttavat jankut tietävät mielipiteeni siitä vähintään yhtä hyvin kuin minä.

Jotain tällaista hieman arvelinkin, mutta jos haluat aiheesta jankkaamista välttää niin puoluetenteissä sitä ei ainakaan ole luvassa. Vai mihin luulet median hirttäytyvän agendassa ensimmäisenä? Pienpuoluetentissä saat varmasti juuri suosittelemastasi SKS:stä kivan jankkauskaverin ja Olavi Mäenpää varmasti keksii kivoja adjektiiveja joilla esittää sinut epäisänmaallisena maanpetturina joka ei ymmärrä maailman ja Suomen suurinta ongelmaa tai mistä se johtuu. Olan puheenvuoroista saa kyllä sellaista huumoria että ne voi kääntää näppärästi edukseen. Sanavalmiina ja itsevarmana tyyppinä sinulla on ainakin kaikki edellytykset kääntää koko puoluetentti eduksesi. Muistelen 2007 "Mugaben kuohinta"-puheen ohessa ainoastaan Liberaalien (kuka olikaan) ja Itsenäisyyspuolueen Antti Pesonen vaikuttivat tolkun tyypeiltä, mutta eivät hyödyntäneet mahdollisuutta jonka SKS, IKL ja erilaiset kommunistihörhöt tarjosivat lähes joka puheenvuorossa.  

EDIT: Ja niin, tarkoitukseni ei alunperin ollut vastata tässä ketjussa yhteenkään kysymykseen, vaan tehdä kysymyksistä FAQ, jonka julkaisen tässä lähiviikkoina. Innostuin kuitenkin vastailemaan. Ei olisi pitänyt.

Kiitos tästä, käsitin hieman väärin että tarkoitus oli vastailla tässä ketjussa ja tehdä kooste. Niin siinä vissiin vähän kävikin?

JM-K

Quote from: Nissemand on 23.04.2010, 22:11:43
Koskas niitä koottuja vastauksia sopii odottaa?

Yritän ehtiä ennen kesäkuuta tehdä sen. Pirusti on noita päivätöitä sun muita, mutta eiköhän siinä jossain välissä ehdi.

JM-K

No niin, eiköhän laiteta jo se lukko tähän ketjuun. FAQ ilmestyy tähän sitten, kun sen ehdin kirjoitella. Jos tulee jotain uutta kysyttävää, laittakaa privaa.

JM-K

Lähipäivinä ilmestyy PDF "Sata kysymystä Mäki-Ketelälle", jahka nyt saan sen oikoluettua. Huh huh, aikas homma oli. Kyssäreitä tuli vielä paljon meilinäkin, mutta nyt en ota enää uusia vastaan. Muutakin hommaa on. Palataan asiaan lähiaikoina!