News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kysy ehdokas Mäki-Ketelältä

Started by JM-K, 12.04.2010, 10:36:57

Previous topic - Next topic

maahanmuuttaja

Quote from: JM-K on 20.04.2010, 21:28:43
Mielestäni islamisaatio ei ole mikään ongelma. Siksi en tuhlaa asian pähkäilemiseen aikaani ja voimavarojani. Voi olla, että olen väärässä. Aika näyttää.
Nykyisellä maahanmuuttopolitiikalla on vain ajan kysymys kunnes meilläkin on sen verran radikaaleja islamisteja, jotka ovat valmiita väkivallan käyttöön, että antisemitismi (mm. Ruotsi), poliittiset murhat (Hollanti) tai pommit (Iso-Britannia) ovat arkipäivää Suomessakin.

Uhka ei ehkä ole ajankohtainen vuosikymmeniin, ja vaikka sen yrittää kieltää tai sivuuttaa, on se todellinen.

Varsinaista islamisaatiota edeltää muutkin ongelmat, kuten hyvinvointivaltion asteittainen purku, ghettoutuminen ja rikollisuus.

Itse en näe JMK:n kantaa islamisaatioon niin negatiivisena asiana, kuin jotkut täällä. Jos Muutoksen/JMK:n maahanmuuttopolitiikan linjaukset toteutuvat, ja turvapaikanhajoiden tulva tukitaan, islamisaation uhka pienenee huomattavasti.

JM-K

Quote from: tietotyöläinen on 20.04.2010, 22:56:11
Ja toki sinun sameissa vesissä kalastelevana kannattaa hyväksyä se tosiasia, että iso osa nuivista pitää islamia jonkinlaisena uhkana meidän nykyiselle elämäntyylillemme, johon me olemme melko kiintyneitä kuitenkin.
Eri mieltä tästä. Suurin osa ihan tavallisista kansalaisista - siis jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan hommafoorumista, Muutoksesta tai termistä nuiva tässä viitekehyksessä - ovat hyvin kyllästyneitä nykymeininkiin ja siihen olennaisesti liittyvään mokutukseen. Heille islam ei merkitse minkäänlaista uhkaa. Tiedän tämän, koska olen jutellut asiasta satojen ihmisten kanssa.

Olen jo ennenkin sanonut, mutta sanonpa vielä toisen kerran: vaihtakaa sanan islam tilalle vaikka demoni tai lucifer ja kertokaa näkemyksiänne tavallisille perusreiskoille. Tulette näkemään kiusaantuneita ilmeitä. Samanlaisia ilmeitä näette, jos puhutte islamista ja islamisaation uhkasta suomalaiselle kulttuurille. Joskus kannattaa pompata pois tästä nettikarsinasta. Ainakin vähäksi aikaa.

Quote from: JM-K on 20.04.2010, 21:49:10
Quote from: tietotyöläinen on 20.04.2010, 18:48:24
(...)  tapa, jolla tässä ketjussa olet suhtautunut sekä ulkomaiden esimerkkiin maahanpäästöasioissa että islamisaatioon jättää paljon toivomisen varaa.
Siis mihin ihmeen ulkomaiden esimerkkiin maahanpäästöasioissa? Mitäs minä siitä nyt olen sitten sanonut (väärin)?

Vastasit muistaakseni herra 4x:lle, että sinua ei kiinnosta ulkomaiden tapahtumat lainkaan (siis tässä yhteydessä varoittavana esimerkkinä maahanpäästön aiheuttamista ongelmista). Koitin etsiä vastausta, mutta löysin vaan tämän herra 4x:n vastauksen sinulle.

Quote from: herra 4x on 16.04.2010, 16:17:49
"En välitä mitä ulkomailla tapahtuu" on jo lapsellisen typerää.

Joko muistin väärin, käytin väärä hakufraasia "ulko" tai viestejä on muokattu jäkikäteen. Jos muistin väärin pahoittelen.
Alkuperäinen kirjoitukseni (jota ei ole jälkeen päin muokattu meni näin): Minua ei todellakaan kiinnosta muiden maiden asiat. Syyt ovat jo varmasti käyneet selville moneen kertaan ilmi näistä kirjoituksistani.

Quote from: JM-K on 20.04.2010, 21:49:10
(...) mielestäni on outoa, että kaltaisesi henkilö ei ole äänestänyt koskaan yhtäkään ehdokasta (itseä ei lasketa ehdokkaaksi tässä mielessä).
Mikä ihmeen "kaltaiseni" henkilö?

Ainakin tällä hetkellä poliittisesti erittäin aktiivinen, selvästikin yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut (lapset ja nuoret, ympäristö, tasa-arvo, sananvapaus...), koulutettu jne.
Huoks. Kuinkahan monta kertaa olen sanonut tai kirjoittanut, että aktivoiduin poliittisesti joulukuussa 2008? Täällä ainakin kymmenen kertaa. Jos tuota ei muualta ole nähnyt, niin kotisivuiltani ainakin. Siellä se lukee ihan selkokielellä.

(...) pelkään ihan oikeasti, että peloton töksäyttelysi on haitaksi tulevalle suosiollesi ja myös Muutoksen suosiolle ja sitä kautta siis maahanmuuttokritiikille (sehän se tässä se villakoiran ydin on).
Kuten todettu, kun toiselle kumartaa, toiselle pyllistää. Näillä mennään.

(...) mielestäni sinun kannattaa ottaa huomioon, että kirjoitat täällä lähinnä neljälle erilaiselle ryhmälle: sinun/Muutoksen kannattajille, sinun/Muutoksen pontetiaalisille kannattajille, sinun/Muutoksen (ja myös homman) vastustajille ja enemmän tai vähemmän neutraalisti sinuun tai Muutokseen suhtautuville. Näistä ryhmistä kolmella ensimmäisellä on selkeä merkitys sinun ja Muutoksen menestykselle seuraavissa vaaleissa. Sinuna minä ottaisin tämän huomioon kirjoituksissani.
On huomioitu.

JM-K

Tiedoksi: lopetan osaltani islam- ja muslimikeskustelun tähän. Pysyvästi.

Älkää siis enää osoittako minulle islamia tai muslimeja koskevia kysymyksiä. Minulla ei ole toistaiseksi aikaisempiin, em. aihepiiriä koskeviin kommentteihini mitään lisättävää, pois otettavaa tai muutakaan kommentoitavaa.

Mikäli haluatte kysyä em. asioista Muutos 2011:n osalta, osoittakaa kysymyksenne esim. Kaleville, Jarille tai Jirille. Kiitos!

Punaniska

...voit muuten olla aika varma läpimenostasi, perusteluina asia, jonka voi ottaa joko faktana tai pottuiluna...

Mitä olen vaaleja seurannut, niin Pirkanmaan vaalipiiristä on eduskuntaan on päässyt esim. Hassi, Meriläinen, Alatalo, Veltto Virtanen, Asell, ja Tiura.

Tuosta listasta voi päätellä että jos siellä ollaan noin ennakkoluulottomia äänestämään, niin yksi JMK menee läpi, että soi!

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

mekkuli

Quote from: tietotyöläinen on 20.04.2010, 22:56:11Minä olisin sijassasi vastannut jotenkin näin: "En pidä Suomen islamisoitumista varteenotettavana uhkana, mutta on se varteenotettava uhka tai ei, niin ajamani maahanmuuttopolitiikka merkittävästi pienentää sen mahdollisuutta joka tapauksessa. Mutta annetaan tämän aiheen jo olla".

Aika mielenkiintoista sillä ketjun läpi lukeneena minusta tuo on juuri se mitä M-K sanoi ihan ensimmäisenä. Ei ehkä noilla sanoilla, mutta tuo oli minun tulkintani hänen vastauksestaan.

Muutenkin ukon mielipiteet ovat niin identtiset omieni kanssa, että ainoiksi johtopäätöksiksi jäävät että a) äijä on ihan hullu ja b) sitä pitää äänestää ja kehoittaa kaikkia tuttuja tekemään samoin.

Sisäministeri

Kysytäänpä ehdokkaalta:

1) Romanivähemmistöön liittyvää asiaa eli olisitko eduskunnassa valmis ajamaan sellaista muutosta että sosiaaliturvan piiriin ei laskettaisi enää heidän kalliita ja (usein toisen romanin) valmistamia "kansallispukuja"?

2) Euroopan Unionista: mitä olet siitä ja sen roolista mieltä?

3) Tulevaisuudesta: Onhan selvää, että jos eduskuntavaalit menevät hyvin, niin kunnallisvaalien jälkeen tulee eurovaalit ja Muutos2011 olisi hyvä saada lista niihinkin. Olisitko valmis eurovaaliehdokkaaksi Muutoksen riveistä?

4) Osallistuuko Muutos2011 Presidentinvaaleihin 2012?

Topelius

Quote from: tietotyöläinen on 20.04.2010, 23:15:33
Quote from: JM-K on 20.04.2010, 21:53:30
Olet siis sitä mieltä, että minun pitäisi tietää, mitä joku takavuosien vihertäjä touhuaa nykyisin? Ihan tiedoksi, että en ole juurikaan ollut kiinnostunut asiasta tai äijästä sitten Koijärven. Silloinkin olin kiinnostunut siitä lähinnä siksi, että olin lapsena innokas lintuharrastaja. Koijärven aikoihin olin muuten 12-vuotias, joten ei Komsin poliittinen agenda kovin hirveästi puhutellut. Lähinnä se käytäntö.

En ole sitä mieltä, että pitää olla perillä. Komsi vaan on ollut jonkun verran esillä täällä hommassakin ja täytyy myöntää, että oletin sinun ahkerana hommailijana törmänneen esimerkiksi tähän:

Quote from: mikkoellila on 25.01.2010, 23:58:52
Ikävä velvollisuuteni on kertoa, että jos syttyy sota teikäläisten ja esimerkiksi minun tuntemieni mamujen välillä — joista useimmat ovat kelpo ihmisiä — me olemme siinä sodassa eri puolilla. Yritän olla oksentamatta, kun ruumiinne likoavat puroissa ja mätänevät metsiin.

- entinen kansanedustaja Ville Komsi (vihr) 17.11.2008 kello 17:49 entisen kansanedustajan Osmo Soininvaaran (vihr) blogissa

Ei tuo tölväisy vähennä yhtään Ville Komsin tekemän luonnonsuojelutyön arvoa.

Itse pidän Komsin nykyajattelussa erikoisimpana sitä, ettei Komsi pidä väestönkasvua kovinkaan kummoisena ongelmana tai edes riskinä. Esimerkiksi eroosio ja muut Komsin nykyisin luukuttamat ympäristöongelmat ovat monessakin mielessä suoraa seurausta väestönkasvusta ja sen edellyttämästä pellonraivauksesta, mutta tätä ei tunnu Komsi ymmärtävän.

mikkoellila

Quote from: JM-K on 20.04.2010, 08:44:57
Quote from: tietotyöläinen on 19.04.2010, 23:16:32
Se että Ketelä tomerasti ummistaa silmänsä tältä kaikelta on yhtä typerää ja edesvastuutonta kuin se, että Katainen, Stubb, Vanhanen, Halonen... ummistavat silmänsä siltä.
No hyvä, että sinulla on silmät auki ja ideaa pursuaa. Kuten jo totesin, siitä sitten vaan perustat jonkun islaminvastaisen järjestön ja alat taistella islamisaatiota vastaan. Go ahead!

Olin kyllä maahanpäästörintamalla ajatellut kanavoida vaatimattoman aktiivisuuteni ja vaatimattoman rahallisen tukeni jatkossakin Muutoksen kautta, mutta ans kattoo nyt.

Pidän sekä tarpeettomana että lyhytnäköisenä sitä, että kaiken aikaa vastailet täällä "tehkää itse" milloin mihinkin. Tässä tulevia äänestäjiä varten itse perustamassasi ketjussa se on erityisen hölmöä ja ylimielistä.

Tätä olen minäkin yrittänyt sanoa täällä monta kertaa aiemmin, mutta ei ole mennyt Mäki-Ketelälle jakeluun.

Mäki-Ketelä ei tajua, että Suomen kaikki neljä miljoonaa äänioikeutettua eivät voi perustaa omia puolueitaan ja asettua niiden ehdokkaiksi. Niinpä tämä Mäki-Ketelän vakioläppä "älkää urputtako, vaan tehkää itse" on täysin järjetön argumentti.

On mieletöntä kieltäytyä vastaanottamasta kritiikkiä ja tekemästä parannuksia kritiikin pohjalta.

On mieletöntä sanoa kaikille kritiikin esittäjille, että tehkää itse paremmin. Eihän siinä olisi mitään järkeä, että jokainen hommafoorumilainen ryhtyisi itse puuhaamaan yksin omaa puoluettaan. Mäki-Ketelä kuitenkin kieltäytyy ottamasta vastaan minkäänlaisia neuvoja tai vinkkejä. Mäki-Ketelä ajaa mieluummin kahtasataa päin kiviseinää kuin kuuntelee toisten neuvoja.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Axl

Quote from: mikkoellila on 21.04.2010, 12:53:57
Se että Ketelä tomerasti ummistaa silmänsä tältä kaikelta on yhtä typerää ja edesvastuutonta kuin se, että Katainen, Stubb, Vanhanen, Halonen... ummistavat silmänsä siltä.
No hyvä, että sinulla on silmät auki ja ideaa pursuaa. Kuten jo totesin, siitä sitten vaan perustat jonkun islaminvastaisen järjestön ja alat taistella islamisaatiota vastaan. Go ahead!

Olin kyllä maahanpäästörintamalla ajatellut kanavoida vaatimattoman aktiivisuuteni ja vaatimattoman rahallisen tukeni jatkossakin Muutoksen kautta, mutta ans kattoo nyt.

Pidän sekä tarpeettomana että lyhytnäköisenä sitä, että kaiken aikaa vastailet täällä "tehkää itse" milloin mihinkin. Tässä tulevia äänestäjiä varten itse perustamassasi ketjussa se on erityisen hölmöä ja ylimielistä.

Tätä olen minäkin yrittänyt sanoa täällä monta kertaa aiemmin, mutta ei ole mennyt Mäki-Ketelälle jakeluun.

Mäki-Ketelä ei tajua, että Suomen kaikki neljä miljoonaa äänioikeutettua eivät voi perustaa omia puolueitaan ja asettua niiden ehdokkaiksi. Niinpä tämä Mäki-Ketelän vakioläppä "älkää urputtako, vaan tehkää itse" on täysin järjetön argumentti.

On mieletöntä kieltäytyä vastaanottamasta kritiikkiä ja tekemästä parannuksia kritiikin pohjalta.

On mieletöntä sanoa kaikille kritiikin esittäjille, että tehkää itse paremmin. Eihän siinä olisi mitään järkeä, että jokainen hommafoorumilainen ryhtyisi itse puuhaamaan yksin omaa puoluettaan. Mäki-Ketelä kuitenkin kieltäytyy ottamasta vastaan minkäänlaisia neuvoja tai vinkkejä. Mäki-Ketelä ajaa mieluummin kahtasataa päin kiviseinää kuin kuuntelee toisten neuvoja.

Ehkä JM-K tuolla "tehkää itse" argumentoinnilla tarkoittanee esim. kannattajakorttien täyttelemistä ja jakelemista? Täsmennystä kaivataan mutta silti tästä tulee mieleen ote Juicen biisistä: "Ne jotka tekee, ne tekee mitä vaan. Ne jotka ei, ne ryhtyy opettamaan.."

JM-K

Mikko hyvä!
En minä ole ehdottanut, että kaikki perustavat oman puolueen. Olen ehdottanut sitä vain niille, jotka jaksavat jauhaa sitä yhtä asiaa, josta minä puolestani en jaksa jauhaa enää yhtään.

Toisaalta tuosta asiasta jauhavien on turha mitään uutta enää perustaa. Tiedät itsekin, että Suomessa on jo yksi ryhmittymä, joka näkee samat peikot kuin sinä ja muutama muukin tällä saitilla.

Puljun nimi on SKS. Hekin keräävät kannattajakortteja: http://www.kolumbus.fi/sinivalkoiset/

JM-K

Quote from: Axl on 21.04.2010, 13:15:21

Ehkä JM-K tuolla "tehkää itse" argumentoinnilla tarkoittanee esim. kannattajakorttien täyttelemistä ja jakelemista? Täsmennystä kaivataan mutta silti tästä tulee mieleen ote Juicen biisistä: "Ne jotka tekee, ne tekee mitä vaan. Ne jotka ei, ne ryhtyy opettamaan.."

Ei, kyllä minä tarkoitin ihan sitä, että jos/kun teen jonkun mielestä ihan täysin päin helvettiä nämä hommat, niin parempi kuin tekevät sitten itse paremmin. Itse tekemällä saa sellaista, mitä haluaa tai ainakin mitä osaa.

Jatketaan!!!1!

mikkoellila

Sinulla on muuten allekirjoituksessasi tällainen sitaatti:

QuoteOlen kyllästynyt kunnioittamaan ihmisiä, jotka eivät kunnioita minua. Olen kyllästynyt arvostamaan ihmisiä, jotka eivät vuorostaan arvosta minua.

- Jonas Gardell

Tämä Jonas Gardell on homo, joka siis suhtautuu nuivasti homoja inhoaviin muslimeihin.

Tämä Gardell on homosuhteessa toimittaja Mark Levengoodin kanssa, mutta jostain syystä Levengood itse ei ole koskaan sanonut mitään muslimien harjoittamasta homovastaisesta vihanlietsonnasta ja suoranaisista tappouhkauksista.

Miksi homot eivät tajua islamin uhkaa?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

turha jätkä

http://maastoliikennevalvonta.fi/

QuoteSuomeen on kaikessa hiljaisuudessa rakenteilla maankattava moottorikelkkareitistö. Viralliset reitit rinnastetaan tieväyliin, ja niihin voidaan ottaa tarvittava maapohja myös ilman maanomistajan suostumusta.

Mitä mieltä olet tuosta, onko ok jos kelkkareitit vedellään ilman maanomistajien suostumusta?

Teemu Lavikka

Joku tuolla kysyikin aselain valmistelusta, mutta en löytänyt vastausta siihen.
Eli mikä on kantasi valmisteilla olevaan aselakiin ja jos et ole siihen vielä tutustunut, mitä mieltä olet yksityisestä aseenomistuksesta Suomessa?
Tulisiko sitä rajoittaa, pitää käytännöt ennallaan, vai kenties helpottaa?

Kohu tämän asian tiimoilta on hieman laantunut, mutta tähän asiaan ehdokkaan kannattaa muodostaa joku kanta, koska metsästäjiä ja aseharrastajia on Suomessa ihan huomattava määrä, joten tätä kysymystä tullaan kysymään aivan varmasti myös tulevaisuudessa...
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Poitiers

"Olen jo ennenkin sanonut, mutta sanonpa vielä toisen kerran: vaihtakaa sanan islam tilalle vaikka demoni tai lucifer ja kertokaa näkemyksiänne tavallisille perusreiskoille. Tulette näkemään kiusaantuneita ilmeitä. Samanlaisia ilmeitä näette, jos puhutte islamista ja islamisaation uhkasta suomalaiselle kulttuurille. Joskus kannattaa pompata pois tästä nettikarsinasta. Ainakin vähäksi aikaa." JMK

Tätä asiaa ei kyllä missään nimessä kannata sivuuttaa merkityksettömänä.

Iltalehden kysely 12.12.2009

Pitäisikö islamin leviämisestä huolestua?

Kyllä 92%   Ei 8%   Vastaajia 19 301

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121210770336_uu.shtml
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

Sisäministeri

Olisi mainiota jos kinastelut pidettäisiin eri ketjussa kuin varsinainen kysely. Minusta ainakin tätä selatessa tuntuu, että pikku hiljaa hipoo jo 50% sellainen keskustelu joka ei ole mitään kysymistä vaan ehdokkaan haukkumista ja muuta hänen poliittisen ohjelmansa ulkopuolista. Tässä ketjussa ymmärtääkseni sai kysyä ehdokkaalta hänen kantaansa eri asioihin ja siitä on nyt lipsuttu aika pahasti kun kaikenlaiseen kinasteluun tulee vastausviestiä nopeammin kuin varsinaisiin kysymyksiin.

Pretty please, voisitteko lopettaa tai vaihtoehtoisesti perustaa "Mäki-Ketelä ei tajua mitään politiikasta ja sillä on ihan paskoja mielipiteitä"-ketjun erikseen?

Vasemmistoliitossa ja vihreissä, erilaisista muista anarkistikerhoista puhumattakaan on tapana mätkiä omiakin jos ne sattuvat olemaan yhtään mistään eri mieltä. Jos mieluummin tappelemme keskenämme ja haukumme sinänsä ison kuvion puolesta ihan oikealla tavalla ajattelevat ehdokkaamme pystyyn (tässä tapauksessa jopa ennen kuin koko puoluekaan on rekisterissä), niin Homma ei ^^^

tietotyöläinen

Vastaan edelleen tähän ketjuun. Jos Ketelä haluaa tästä ketjusta pois tämäntyyppisen keskustelun, niin sitä toivetta noudatan ilman muuta.

Quote from: JM-K on 21.04.2010, 09:00:10
Ja toki sinun sameissa vesissä kalastelevana kannattaa hyväksyä se tosiasia, että iso osa nuivista pitää islamia jonkinlaisena uhkana meidän nykyiselle elämäntyylillemme, johon me olemme melko kiintyneitä kuitenkin.
Eri mieltä tästä. Suurin osa ihan tavallisista kansalaisista - siis jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan hommafoorumista, Muutoksesta tai termistä nuiva tässä viitekehyksessä - ovat hyvin kyllästyneitä nykymeininkiin ja siihen olennaisesti liittyvään mokutukseen. Heille islam ei merkitse minkäänlaista uhkaa. Tiedän tämän, koska olen jutellut asiasta satojen ihmisten kanssa.

Olen jo ennenkin sanonut, mutta sanonpa vielä toisen kerran: vaihtakaa sanan islam tilalle vaikka demoni tai lucifer ja kertokaa näkemyksiänne tavallisille perusreiskoille. Tulette näkemään kiusaantuneita ilmeitä. Samanlaisia ilmeitä näette, jos puhutte islamista ja islamisaation uhkasta suomalaiselle kulttuurille. Joskus kannattaa pompata pois tästä nettikarsinasta. Ainakin vähäksi aikaa.

Tarkoitin siis ihan vaan sitä, että kannattaa pitää mielessä ainakin isohkon osan kannattajista mielipide tässä asiassa ja "varautua" sen esille tuloon. Ettei esimerkiksi pala käämi aina kun se tulee puheeksi. Pidän myös täysin mahdollisena, että täällä hommassakin sen joku vielä ottaa puheeksi vilpittömän tietämättömänä, että tässä ketjussa ilmoitit sen katogorisesti kielletyksi aiheeksi kanssasi.

On myös mahdollista, että siitä kysytään mikrofoni nenän edessä. Ei sillä, että erityisesti epäilen sinun rempseytesi karkaavan käsistä, niin muistutan kuitenkin kuinka eräskin puolueenjohtaja maintsi aikanaan propellihatut ja muistaakseni ihan kohtalainen älämölö siitäkin syntyi.

Tässä on minulla ollut koko ajan itse asiaa (islamia) oleellisempi seikka siitä käyty keskustelu, sen takia tähän hyppäsin mukaan. Inttäminen saattaa olla aika turhauttavaa, mutta liian nopeasti se "perustakaa oma puolueenne" vakivastaus sieltä yleensä tulee. Luullakseni joudut paljon pahempaa prässiin median taholta kun vaalit lähestyvät. Tai pitäisi kai sanoa, että pääset pahempaan prässiin, koska julkisuushan on kuitenkin kaiken a ja o vaalimenestyksen kannalta.

Alkuperäinen kirjoitukseni (jota ei ole jälkeen päin muokattu meni näin): Minua ei todellakaan kiinnosta muiden maiden asiat. Syyt ovat jo varmasti käyneet selville moneen kertaan ilmi näistä kirjoituksistani.

En todellakaan uskonutkaan, että sortuisit jälkikäteen siistimiseen. Turhauduin vaan etsimiseen ja päätin luetella loogiset vaihtoehdot löytymättömyydelle. Tämä oli muuten se pahin kommentti mikä imi minut mukaan tähän keskusteluun, mutta käsitelty jo.

Ainakin tällä hetkellä poliittisesti erittäin aktiivinen, selvästikin yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut (lapset ja nuoret, ympäristö, tasa-arvo, sananvapaus...), koulutettu jne.
Huoks. Kuinkahan monta kertaa olen sanonut tai kirjoittanut, että aktivoiduin poliittisesti joulukuussa 2008? Täällä ainakin kymmenen kertaa. Jos tuota ei muualta ole nähnyt, niin kotisivuiltani ainakin. Siellä se lukee ihan selkokielellä.

Yhtä myöhäänkö kiinnoistuit lasten ja nuorten asioista, ympäristöstä, tasa-arvosta ja sananvapaudesta (suora demokratia varmaan tulikin poliititsen heräämisen  jälkeen?)? Kun tätä listaa katsoo, tuntuu uskomattomalta, että jos todella pidät noita asioita tärkeänä, et ole löytänyt yksissäkään vaaleissa yhtäkään ehdokasta, joka olisi ajanut näitä asioita edes kohtuullisen uskottavasti.

Tämä kysymys on tässä esimerkkinä siitä, miten tällä asialla voidaan asettaa uskottavuuttasi kyseenalaiseksi. Kuten hyvin tiedetään, vaikka vastaisit tuohon kuinka napakasti, pelkkä kysymys saattaa jäädä monelle äänestäjälle päälimmäiseksi.

Kyse ei ole siitä pelottaako sinua tulevat tölväisyt ja uskottavuuden viemisyritykset, vaan siitä kuinka äänestäjät niihin suhtautuvat. Se on laiha lohtu, että housut ei tutise jos riittävä määrä äänestäjiä jää kuitenkin vakuuttamatta.

En ole muuten varsinaisesti lukenut kotisivujasi, vilassut kyllä. Oletan, että keskiverto äänestäjä ei edes tiedä, että sinulla on kotisivut, joten sieltä löytyvän tiedon varaan ei kannata laskea.

Kuten todettu, kun toiselle kumartaa, toiselle pyllistää. Näillä mennään.

Tästä pitikin kysyä jo viimeksi, että mihin suuntaan se kumarrus tapahtuu?

prestionat

Kyllä Mäki-Ketelän tulee ymmärtää, että uhkakuvien mukaanhan tässä eletään. Seuraava meteori putoaa Suomeen, siis homma on siirtää suomalaiset...

Punaniska

Quote from: Poitiers on 21.04.2010, 16:47:31
"Olen jo ennenkin sanonut, mutta sanonpa vielä toisen kerran: vaihtakaa sanan islam tilalle vaikka demoni tai lucifer ....." JMK

Tätä asiaa ei kyllä missään nimessä kannata sivuuttaa merkityksettömänä.

Iltalehden kysely 12.12.2009

Pitäisikö islamin leviämisestä huolestua?

Kyllä 92%   Ei 8%   Vastaajia 19 301

Ei se Tuurrsikaan islamista säikähä.

Ne on ne herrat tuommoisia ;D  ;D

(VITSI VITSI =ei saa hermostua)

tietotyöläinen

Quote from: JM-K on 21.04.2010, 13:59:54
Ei, kyllä minä tarkoitin ihan sitä, että jos/kun teen jonkun mielestä ihan täysin päin helvettiä nämä hommat, niin parempi kuin tekevät sitten itse paremmin. Itse tekemällä saa sellaista, mitä haluaa tai ainakin mitä osaa.

Jos tekisit kaiken päin helvettiä, niin en olisi sinusta tai koko Muutoksesta lainkaan kiinnostunut. Uskoisin, että tämä pätee muihinkin kaltaisiini länkyttäjiin täällä. Tämä olisi hyvä ymmärtää.

Punaniska

Quote from: tietotyöläinen on 21.04.2010, 19:47:24

Tässä on minulla ollut koko ajan itse asiaa (islamia) oleellisempi seikka siitä käyty keskustelu, sen takia tähän hyppäsin mukaan. Inttäminen saattaa olla aika turhauttavaa, mutta liian nopeasti se "perustakaa oma puolueenne" vakivastaus sieltä yleensä tulee. Luullakseni joudut paljon pahempaa prässiin median taholta kun vaalit lähestyvät. Tai pitäisi kai sanoa, että pääset pahempaan prässiin, koska julkisuushan on kuitenkin kaiken a ja o vaalimenestyksen kannalta.

Man got the point. Ei kannata luulla, että kukaan tykkää siitä, että JMK yrittää mennä mukaan sotkemaan heidän ajopuuteoriaansa. Yritetään sekä kepillä että porkkanalla, hyvällä ja pahalla. Ja jos äijästä tulee riesaa, niin se pelataan sivuraiteelle.

Täällä on sentään hyvää tarkoittavia "vihollisia"

JM-K

Laitan ketjun kohta lukkoon, muuten en saa ikinä valmiiksi sitä "Mäki-Ketelän poliittista FAQ:ta". Eli jos on kysymyksiä, niin laittakaahan nopiasti!

Uljanov

Quote from: JM-K on 22.04.2010, 08:15:32
Laitan ketjun kohta lukkoon, muuten en saa ikinä valmiiksi sitä "Mäki-Ketelän poliittista FAQ:ta". Eli jos on kysymyksiä, niin laittakaahan nopiasti!

Vasemmistoliitto on esittänyt, että työpäiviä lyhennettäisiin entisestään jotta työtä riittäisi useammalle. Miten suhtaudut tällaiseen?

Obb

Mitä mieltä työperäisestä maahanmuutosta jos se menee tällaiseksi kikkailuksi.
http://www.metalli49turku.fi/  Avaa jäsenlehti 1/10. Yrttiaho kertoo uudesta maahanmuuttolaista ja sillä keinottelemisesta.

Jouko

Quote from: Obb on 22.04.2010, 12:48:12
http://www.metalli49turku.fi/  Avaa jäsenlehti 1/10. Yrttiaho kertoo uudesta maahanmuuttolaista ja sillä keinottelemisesta.
Ihmettelen vain, että jokohan Metalliliitossakin aletaan herätä näihin kysymyksiin. Ovat olleet varsin aktiivisesti ajamassa maahan ulkomaista työvoimaa ja asennekasvatusta sen hyväksymiseksi. Itselläni on ollut harkinnassa erota kyseisestä ammattiliitosta. Varsin vähän ajavat maksavien jäsentensä asiaa m.m. työehtosopimusneúvotteluissa. Aina menee edelle jokin teoreettinen ja kuvitteellinen "yhteiskunnallinen etu". Niin ei voi jatkua. Ammattiliitto on aina jäseniään varten olemassa. SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajat pitäisi heittää ulos liiton päättävistä elimistä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

desperaato

Quote from: Obb on 22.04.2010, 12:48:12
http://www.metalli49turku.fi/  Avaa jäsenlehti 1/10. Yrttiaho kertoo uudesta maahanmuuttolaista ja sillä keinottelemisesta.

Samankaltaisesta ilmiöstä lukisin mielelläni JM-K:n ajatuksia ja kannanottoja.

Lähdematskua: Vasama sivu 2; "Markkinoiden määräämä osuus" http://sahkoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/ed062e80d2f5e1e98e4536efbc2810e4/1271930400/application/pdf/146566/Vasama%204%202010.pdf

Eli millä keinoin otetaan suomalaiset työmarkkinat suomalaisten haltuun ja eurooppalaiset eurooppalaisten haltuun?

Itselleni EU myytiin aikoinaan sisämarkkinoilla joilta ei ollut varaa jättäytyä pois. Työvoiman vapaata liikkuvuutta nyt sitten käytännössä on tuotannon karkaaminen puolaan, ja viroon perustettavat suomalaiset tytäryhtiöt, jotka tuovat omat duunarinsa omilla ehdoillaan mukanaan korvaamaan suomiduunarin.

Omasta mielestäni tuotteiden ja palvelujen kotimaisuus- ja eurooppalaisuus asteelle tulisi asettaa vähimmäisrajat. Rajat ylittävästä ulkotuonnista maksettaisiin sitten tulleja. Näihin kuuluisi myös esim. korealainen elektroniikka hömppä, jonka tullia saisi laskettua tuottamalla tavara EU:ssa. Lisäksi EU voitaisiin jakaa vyöhykkeisiin jotka kompensoisivat idän ja lännen eroja. Joillakin tämänkaltaisilla järjestelyillä kotimarkkinoista tehtäisiin kilpailukykyisiä.

Mitä Juhalle tulee näistä mieleen?

Sisäministeri

Kysytään nyt vielä viime tinkaan, että oletko ajatellut perustaa blogia Uuden Suomen palveluun? Siellä on monia pienpuolueita ja se on vissiin tunnetuin poliittinen blogipalvelu. Kansanedustajia, MEP:pejä, jne. ammatti- tai puoliammattilaisia sekä muuten vain politiikasta kiinostunutta porukkaa. Saisit tsiljoona kertaa enemmän näkyvyyttä kuin kotisivuillasi. Eihän suurimman osan kansanedustajienkaan blogeja lue kukaan kun ne ovat heidän sivuillaan. Uutta Suomea lukee todella moni kun siellä on kyllä sitä blogia ja kirjoittajaa kirjaimellisesti joka lähtöön  ;D

Kun ei siellä taas hyviä kirjoittajia liikaa ole, niin miltä tämä kuulostaisi?

Ugh

Tervehdys herra Mäki-Ketelä!

Sain tuolta toisesta ketjusta käsityksen, ettet sutaudu kovinkaan myönteisesti ydinvoimaan, tai ainakaan sen lisärakentamiseen. Olenko oikeassa?

Mikäli olen tuossa oikeassa, niin voisitko vähän perustella mielipidettäsi ja lisäksi kertoa miten mielestäsi Suomessa energia pitäisi tuottaa?

JM-K

Quote from: Ugh on 22.04.2010, 16:33:11
Tervehdys herra Mäki-Ketelä!

Sain tuolta toisesta ketjusta käsityksen, ettet sutaudu kovinkaan myönteisesti ydinvoimaan, tai ainakaan sen lisärakentamiseen. Olenko oikeassa?

Mikäli olen tuossa oikeassa, niin voisitko vähän perustella mielipidettäsi ja lisäksi kertoa miten mielestäsi Suomessa energia pitäisi tuottaa?

Tervepä terve!
Nyt ymmärsit väärin kirjoitukseni koskien Olkiluoto 3:n rakentamista. Suhtaudun hyvin myönteisesti ydinvoimaan, mutta en tuohon sekoiluun, jota kutsutaan ydinvoimalan rakentamiseksi.

Teollisuutemme tarvitsee energiaa ja ydinvoima on OIKEIN toteutettuna hyvää ja puhdasta energiaa. Valitettavasti minulle välittynyt kuva Olkiluoton kolmosen (tai mikä numero se nyt olikin) rakentamisesta ei vastaa käsitystäni oikein toteuttamisesta.

Rakentelen itse alta 50 neliöistä vaarinpirttiä keskelle metsää. Kyllä on kuulkaas tarkkaa touhua tuollaisen hökkelin rakentaminen. Toisin näyttää sen sijaan olevan ydinvoimalan kanssa.

Obb

Quote from: JM-K on 22.04.2010, 16:44:37
Tervepä terve!
Nyt ymmärsit väärin kirjoitukseni koskien Olkiluoto 3:n rakentamista. Suhtaudun hyvin myönteisesti ydinvoimaan, mutta en tuohon sekoiluun, jota kutsutaan ydinvoimalan rakentamiseksi.

Teollisuutemme tarvitsee energiaa ja ydinvoima on OIKEIN toteutettuna hyvää ja puhdasta energiaa. Valitettavasti minulle välittynyt kuva Olkiluoton kolmosen (tai mikä numero se nyt olikin) rakentamisesta ei vastaa käsitystäni oikein toteuttamisesta.

Rakentelen itse alta 50 neliöistä vaarinpirttiä keskelle metsää. Kyllä on kuulkaas tarkkaa touhua tuollaisen hökkelin rakentaminen. Toisin näyttää sen sijaan olevan ydinvoimalan kanssa.

Tässä vähän tietoa jota sain tänään sähköpostissa. Jos vaikka vaikuttais mielipiteeseesi.

TIEDOTE
22.4.2010

Vapaa julkaistavaksi heti

Vasemmistoliiton kansanedustaja Jyrki Yrttiaho

YDINVASTUULAKI VÄÄRISTÄÄ KILPAILUA ENERGIAMARKKINOILLA

Vasemmistoliiton kansanedustaja Jyrki Yrttiaho pitää ydinvastuulain tuomaa
ylivertaista kilpailuetua ja pysyvää, taloudellista tukea ydinvoimaenergialle
EU:n kilpailunrajoitusdirektiivin vastaisena. Hän vaatii kirjallisessa
kysymyksessään hallitukselta vastausta, mitä asianomainen ministeri aikoo
asian muuttamiseksi tehdä.

- Ydinvastuulaissa on rajoitettu ydinlaitoksen ja ydinmateriaalia
käsittelevän toimijan vahinkovastuu 700 miljoonaan euroon. Lisäksi valtio
vastaa 1500 miljoonaan euroon asti vahingoista. Minkään muun
energiantuotantomuodon vahinkovastuita ei ole rajattu, eikä valtio ole ottanut
kantaakseen minkään muun energiatuotantomuodon vahinkovastuita. Suomen
lainsäädännössä on voimassa täyden korvauksen periaate
vahingonkorvausoikeudellisesti. Ydinvoima on tästä periaatteesta räikeä
poikkeus. Lisäksi ydinvastuulaissa on rajattu ydinvahinkojen vastuuaikaa
korkeintaan 30 vuoteen, vaikka ydinjätteet ovat vaarallisen radioaktiivisia
tuhansia vuosia, Yrttiaho selvittää ydinvastuulain perusperiaatetta.

- Ydinvoima on tuettu myös ydinmateriaalin rikastusketjun kautta, koska
rikastaminen on osa sotilaspolttoaineketjua, joten siellä eivät normaalit
yritystoiminnan hinnat vallitse.

Sekä EU-säännöstön että kansallisen kilpailulainsäädännön tavoitteena
on edistää taloudellisesti reilua ja avointa kilpailua. Komissio voi puuttua
myös kilpailuun EU:n alueella vääristäviin julkisiin tukiin.

Citibankin vuoden 2008 analyysin mukaan ydinsähkön todellinen,
taloudellisesti kannattava hinta on ilman tukea noin 8 snt/kWh. Worldwatch
Institute on laskenut ydinsähkön todelliseksi hinnaksi noin 10 snt/kWh, kun
taas Teollisuuden voima (TVO) väittää ydinsähkön maksavan vain 2 snt /kWh.

- Citibankin analyysin mukaan ilman valtioiden rahoitustukea, hinnoittelutukea
tai kustannuksiin osallistumista sijoittajat eivät voi saada tuottoa uusista
ydinvoimaloista. On siis ilmiselvää, ettei ydinsähkön todellinen hinta ole
se, mikä se nyt on Suomessa. Ilman rakenteellista ja pysyvää tukea
ydinsähkön hinta voi olla jopa viisinkertainen. Kyseessä on merkittävä
kilpailun vääristymä, joka rajoittaa muiden energiantuotantomuotojen
mahdollisuuksia reiluun kilpailuun sähkömarkkinoilla.

- Hallituksessa ja eduskunnassa on ollut intoa antaa markkinoiden päättää
sähköntuotannon laadusta ja määrästä. Ensimmäinen askel sitä kohti on
ydinvastuulain muuttaminen tai kumoaminen, jonka jälkeen nähdään se, kuinka
edullista se "halpa" ydinsähkö onkaan, vaatii Yrttiaho.

Lisätietoja
Jyrki Yrttiaho, 050 512 2959, [email protected]

Yst. Muoks. Lainauks.