News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Bongaa Made in Finland!

Started by NuivaMikko, 11.04.2010, 20:16:42

Previous topic - Next topic

Nuivanlinna

http://hommaforum.org/index.php/topic,26727.msg357699.html#msg357699

Tuon ketjun innoittamana laitan aloituksen tähän. Ajattelin että bongaillaan tähän Suomessa tehtyjä tavaroita. Yrittänyt olen tässä muutaman vuoden syynätä josko löytäisi kotimaista tavaraa kauppojen hyllyiltä.
Itsellä yksi löytö ollut Laser merkkinen hammasharja!
p.s. Ingmanin jogurteista on hävinnyt joutsenlippu-
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Mika Mäntylä

Mielenkiintoinen juttu on, että Tokmanni-ketjulla on Avainlippu-tunnus. Sehän myy pääasiassa halpatuontirihkamaa.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

l'uomo normale

Tokmannihan on  Kyösti Kakkosen omistama ketju. Varmasti se mies kaikki temput taitaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Dirre

itse kannoin nokian maamerkkiin 90 ovea joissa luki isolla made in finland

Ano Nyymi

Mun kännykässä on tuo jutska. Siellä akun alla lukee noin.

Spesialisti

Quote from: Ano Nyymi on 11.04.2010, 22:19:18
Mun kännykässä on tuo jutska. Siellä akun alla lukee noin.

Mulla kans. Malli E71.

Hanskala

Model: 6510
(ostin vähänkäytettynä joskus vuosien 2002-2004 välisenä aikana)

alkuperäinen nokian li-ion tsekki-akku (blb-2), jossa yhä vieläkin virtaa koko päiväksi (en tosin puhu paljon). vanhojen halpa-nokioiden (2110, 3210) akut kestivät itselläni korkeintaan vain sen pari vuotta.

Lemmy

Jossain vaiheessa EU:hun liityttäessä taidettin kieltää noi "made in Finland" leimat että olis "made in EU"  ??? ??? ???
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Ohni

Quote from: Lemmy on 12.04.2010, 00:16:41
Jossain vaiheessa EU:hun liityttäessä taidettin kieltää noi "made in Finland" leimat että olis "made in EU"  ??? ??? ???

Eikös se jäänyt vain yritykseksi?

Jane Doe

Quote from: Nuivanlinna on 11.04.2010, 20:16:42
http://hommaforum.org/index.php/topic,26727.msg357699.html#msg357699

Tuon ketjun innoittamana laitan aloituksen tähän. Ajattelin että bongaillaan tähän Suomessa tehtyjä tavaroita. Yrittänyt olen tässä muutaman vuoden syynätä josko löytäisi kotimaista tavaraa kauppojen hyllyiltä.
Itsellä yksi löytö ollut Laser merkkinen hammasharja!
p.s. Ingmanin jogurteista on hävinnyt joutsenlippu-

Lasereita? Mistä?! Joskus muinoin tein Laserin-hakuretkiä Tarjoustaloon (3kpl/1e, muistaakseni), mutta eipä ole aikoihin näkynyt siellä. Luulisi, että tuolla hinnalla, kotimaisuudella sekä noin raflaavalla nimellä kysyntää riittäisi.

Ingmanista sen verran, että jäi suosikkijäätelö pakastealtaaseen, kun bongasin valmistusmaaksi Latvian (tai Liettuan, muisti pätkii todellakin).

S-kauppojen Rainbow-sarjan tuotteiden kotimaisuusaste jaksaa ilahduttaa, Pirkka saa taas sapiskaa tästä syystä.
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Nuivanlinna

Quote from: Jane Doe on 12.04.2010, 19:14:46

Lasereita? Mistä?! Joskus muinoin tein Laserin-hakuretkiä Tarjoustaloon (3kpl/1e, muistaakseni), mutta eipä ole aikoihin näkynyt siellä. Luulisi, että tuolla hinnalla, kotimaisuudella sekä noin raflaavalla nimellä kysyntää riittäisi.

Tarjoustalosta minäkin ekat Laserini löysin. Sitten oli välivuosia ettei löytynyt,mutta joulun aikaan Lahden Kärkkäiseltä löysin!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.