News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2010-03-24 US: Poliisi varoittaa rahanvaihtohuijareista

Started by Kajsaniemi R, 24.03.2010, 23:48:28

Previous topic - Next topic

Kajsaniemi R

Poliisilla riittää nyt varoiteltavaa:

Toisessa ketjussa kerrotaan poliisin varoittavan Turun ja mm. vastaanottokeskuspaikkakunta Paimion alueella autoja vaarallisella tavalla pysäyttelevistä aggressiivisista kerjäläis-kaupustelijoista.

Savon alueelle poliisi taas antaa varoituksen "rahanvaihtotemppuun" erikoistuneista huijareista.

Quote from: Uusi Suomi
He ostavat yleensä suurella 500 euron setelillä pieniä ostoksia, mutta hetken kuluttua haluavatkin purkaa kaupan. Vaihdossa saatuja pienempiä seteleitä laskettaessa miehet ovat huijanneet myyjää niin, että kauppa on jäänyt tappiolle.

Uusi Suomi

Kyseinen uutinen ei erikseen mainitse mitään rahanvaihtotemppuilijoiden tuntomerkkejä.

Yllättävän samanlaista tekotapaa on kuitenkin käytetty tapauksessa, josta Ink Visitor on jo postannut poliisin tiedotteen pienten rikosuutisten ketjuun:

Quote from: poliisiJuvan taajaman päivittäistavarakaupassa ulkomaalainen romaniasuinen vanhempi nainen maksoi pienen ostoksen 500€ setelillä. Maksamisen jälkeen halusi perua kaupan. Rahojen vaihtamisen yhteydessä vaihtorahoista katosi 250€.

Jos itse olisin kauppias tai huoltoaseman omistaja, niin tuskin haluaisin tällaisiin rikoksiin syyllistyviä henkilöitä liikkeeseeni edes yksi kerrallaan.
"Eivät ne [kerjäläiset] minua häiritse" -Timo Soini

"On luihuilua esiintyä nimimerkin takaa." -Timo Soini

"Valtion tulee huolehtia, että pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaanottavilla kunnilla on enemmän resursseja." -Timo Soini

"Itse maahanmuutto on marginaalinen asia" -Timo Soini