News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-03-21 HS MINÄ RAKASTAN J H-a: "Lapset opettavat suvaitsevaisuutta"

Started by skrabb, 21.03.2010, 06:52:48

Previous topic - Next topic

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: suomelle on 22.03.2010, 21:20:52No voi kamala paikka. Halusin vain antaa jonkin esimerkin tilanteista, joissa tulisin tekemään lähes mitä tahansa puolustaakseni lapsiani.

Voisitko vielä korjata, mikäli varsinaisessa kirjoituksessani oli jotakin mitä itse et voisi allekirjoittaa?

Tässäpä sinulta tuli hyvä korjaus. Halla-ahon tekstissä sanottiin, että hän olisi valmis mihin tahansa kuviteltavissa olevaan hirmutekoon lastensa hyväksi. Sinä kirjoitit, että allekirjoitat tämän ajatuksen. Nyt olet kuitenkin jo korjannut mielipidettäsi sen verran, että olisitkin valmis tekemään vain lähes mitä tahansa lastesi hyväksi. Se on jo paljon lievemmin sanottu, ja varmasti myös lähempänä totuutta.

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.03.2010, 21:33:15

No kyllä sen Anita Hirvosen kohdalla tekisi mieli luovuttaa...

Eli ihan mitä tahansa ei Einokaan olisi valmis lastensa hyväksi tekemään. Näin minä vähän kuvittelinkin, ja tässä siihen saatiin sitten vahvistuskin  :)

Quote from: Viinankylväjä on 22.03.2010, 22:28:53Sama kuin sanoisi: "Tekisin mitä tahansa lasteni vuoksi". Lause käsittää myös nämä kauheat hirmuteot, mutta sillä ei ole silti mitään "kauhisteluarvoa".

Aivan näin. En minäkään pidä tuota Halla-ahon virkettä mitenkään kauhisteltavana, koska se on selkeästi vain fraasi, jonka kirjoittaessaan hän ei oikeasti tarkoita sitä mitä sanoo, vaan haluaa vain korostaa rakkauttaan lapsiaan kohtaan. Itse puutuin asiaan vain siksi, kun tuosta virkkeestä lähti tässä threadissa vänkäys käyntiin. Itse olen melko lailla varma, että kukaan vanhempi ei oikeasti tekisi mitä tahansa lastensa eteen, mutta toki vanhemmilla on oikeus silti näin puolihuolimattomaan sävyyn juteltaessa tai kirjoitettaessa väittää, koska sillä väitteellä ei varsinaisesti tarkoiteta mitään. Mutta jos joku väittää tuollaista ihan tosissaan ja syvällisen pohdinnan jälkeen, niin sillon on kyseessä ilmiselvä vale.

Vastaavasti pidätän myös itselleni oikeuden sanoa vaikkapa näin: "Asuisin ihan missä tahansa mieluummin kuin Tesomalla", vaikka todellisuudessa asuisin siellä Tesomalla varmaan mieluummin kuin vaikkapa jossain Intian slummeissa.

MMA

Quote from: Lemmy on 22.03.2010, 22:35:25
Tää on mukaelma yhdestä klassisesta esimerkistä jossa tutkitaan itseään.

- Jammu-setä pitää puukkoa 5-vuotiaan tyttösi kurkulla. Sinulla on revolveri jossa yksi panos.

Ammutko:

a) Jammun
b) tyttäresi
c) itsesi

- jokaisen vaihtoehdon pystyy perustelemaan tietyllä "logiikalla". "Oikeaa vastausta" ei välttämättä ole.

Kaikki vaihtoehdot ovat hirmutekoja. Mitäs se kertoo kysymyksen asettelista? Hän ei ainakaan ole huomioinut sitä, että osa ihmisistä eivät ole valmiita omien lastensa vuoksi hirmutekoihin...

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: MMA on 22.03.2010, 22:48:50
Kaikki vaihtoehdot ovat hirmutekoja.

Niin, ja kyllähän tossa olisi hyvä tietää ensiksi se, että joko se Jammu on ehtinyt touhuilla jotain sen tytön kanssa. Mikäli ei ole, niin tuskin se raaskii tätä tyttöä tappaakaan, eli ko. tilanteessa tuskin tarvitsisi tappaa ketään.

prestionat

Quote from: Lemmy on 22.03.2010, 22:35:25- Jammu-setä pitää puukkoa 5-vuotiaan tyttösi kurkulla. Sinulla on revolveri jossa yksi panos.

Ammutko:

a) Jammun
b) tyttäresi
c) itsesi

- jokaisen vaihtoehdon pystyy perustelemaan tietyllä "logiikalla". "Oikeaa vastausta" ei välttämättä ole.
Tässä kontekstissa vaihtoehdot b) ja c) olisivat hirmutekoja. Uskon, ettei Jussi kuvitellut niitä.

PaulR

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 22.03.2010, 22:54:22
Niin, ja kyllähän tossa olisi hyvä tietää ensiksi se, että joko se Jammu on ehtinyt touhuilla jotain sen tytön kanssa. Mikäli ei ole, niin tuskin se raaskii tätä tyttöä tappaakaan, eli ko. tilanteessa tuskin tarvitsisi tappaa ketään.

Ja jättää käyttämättä hyvä luoti?  ;D

Camerarius

Quote from: MMA on 22.03.2010, 22:48:50
Quote from: Lemmy on 22.03.2010, 22:35:25
Tää on mukaelma yhdestä klassisesta esimerkistä jossa tutkitaan itseään.

- Jammu-setä pitää puukkoa 5-vuotiaan tyttösi kurkulla. Sinulla on revolveri jossa yksi panos.

Ammutko:

a) Jammun
b) tyttäresi
c) itsesi

Kaikki vaihtoehdot ovat hirmutekoja. Mitäs se kertoo kysymyksen asettelista? Hän ei ainakaan ole huomioinut sitä, että osa ihmisistä eivät ole valmiita omien lastensa vuoksi hirmutekoihin...

Eiköhän ainoa varsinainen "hirmuteko" olisi oman tyttären ampuminen. Rikollisten ampumista eivät pidä hirmutekona kuin demokraattiset lakimiehet ja itsemurhaa yleensä eivät edes he.

Halla-ahon sanavalinta oli mielestäni epäonnistunut ja muistan kiinnittäneeni asiaan huomiota jo aikoinaan kun hän ensimmäisen kerran asiasta kirjoitti Scriptassa. "Hirmuteko" viittaa yleisesti ottaen johonkin ihan muuhun kuin omaa lasta uhkaavan tahon eliminointiin.

Jussilla on oikeus omaan mielipiteeseensä mutta itse olen sitä mieltä, että omiin lapsiini kohdistuva uhka ei oikeuttaisi minua esimerkiksi tappamaan tilanteeseen täysin viattomia, saati sitten tekemään hirmutekoja, jotka oman kielikorvani mukaan viittaavat vielä yksittäistä murhaa rajumpiin tekoihin.

Kokonaan toinen asia sitten on, oliko tämä kyseisen jutun kantava idea. Ei tietenkään ollut.

JR

Täällä ollaan kovasti innostuttu "hirmuteoista". Itse ajattelisin, että normaalijärkisellä ihmisellä teko on kuitenkin suhteessa tilanteeseen. Hirveässä tilanteessa voi joutua tekemään hirveitä tekoja. Tiedän tapauksen, jossa vaimoaan älyttömästi hakkaavan miehen appiukko meni ja ampui haulikolla tyttärensä pahoinpitelijän. Teon jälkeen hän ilmoittautui poliisille. Mitä vanha mies olisi muuta voinut asialle tehdä? En pysty tuomitsemaan, vaikka teko hirmuinen olikin.
Mitä tykkäisitte, jos tyttärenne alkaisi seurustelemaan huumeveijarin kanssa? Minkälaisia järjellisiä keinoja olisi saada suhde loppumaan? Elämässä voi tulla aika pahoja juttuja eteen ja voi käydä niinkin, että joutuu turvautumaan poikkeuksellisiin keinoihin.

Jussi Halla-aho

Quote from: Camerarius on 22.03.2010, 23:01:10

Jussilla on oikeus omaan mielipiteeseensä mutta itse olen sitä mieltä, että omiin lapsiini kohdistuva uhka ei oikeuttaisi minua esimerkiksi tappamaan tilanteeseen täysin viattomia,

Kukaan ole puhunut "oikeuttamisesta" yhtään mitään. Puhuin vanhemman rakkaudesta nimenomaan tunteena, joka ohittaa ja ylittää tavanomaiset kohtuullisuus- ja oikeudenmukaisuusnäkökulmat.

saati sitten tekemään hirmutekoja, jotka oman kielikorvani mukaan viittaavat vielä yksittäistä murhaa rajumpiin tekoihin.

Ongelma varmaan on juuri tuossa sanassa. Mielestäni "hirmuteko" ei sanana tarkoita mitään sen erityisempää kuin hirmuista (ts. äärimmäistä tms.) tekoa.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

PaulR

...Jos ei halua hirmutekoja, niin on parempi olla lähtemättä kokeilemaan. Ajattelen.

varamies

Quote from: uberteeniMinä ainakin kirjoitin, ettei Jussia tai ketään muuta voi syytää lukijan mielikuvituksesta.

Lukijan tulkinta ei ole se, mitä on kirjoitettu. Juuri tuo on syy, miksi ihmiset ovat uskovaisia; koska yksikään uskovainen ei pysty lukemaan mitään, ilman tulkintaa.

Omaan tulkintaan uskominen on uskovaisuutta.

Alat olla asian ytimessä. Kun Kantola mielestään kirjoitti Halla-ahon ajattelutavasta, hän ei todellisuudessa kirjoittanut Halla-ahon ajattelutavasta, vaan omasta mielikuvastaan, jonka hän oli luonut lukemastaan tekstistä ja tämän oman mielikuvansa hän nimesi Halla-ahon ajattelutavaksi.

Lemmy

Quote from: Camerarius
Eiköhän ainoa varsinainen "hirmuteko" olisi oman tyttären ampuminen.

Itse asiassa ei. Riippuen uskonnollisesta katsantokannasta viattomuushan on lippu paratiisiin. Siis "kunniamurha" - näitä esimerkkejähän on jossa väsynyt vanhempi on tappanut lapset ja sitten itsensä länsikulttuurissakin.

Tämä kysymyksenasettelu on tietenkin teoreettista filosofiaa, mutta pointti on se, että näkökulmia voi olla useita.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Juki

Aivan ihme vääntämistä muutamasta sanasta. Hommaraati alkaa vaikuttaa suvaitsevaistolla, joka lukee rivien välistä kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Menee jo rasismin vastaisen viikon yli: eiköhän rasismiviikon tekstin vänkäämisen myöhäisen voiton viene tämä ketju. Yliopistojen päivystävät dosentit alkavat olla jo kateellisia. Muuttuuko orjalaivojen terva syntymättömien lasten sieluiksi?

Minusta Jussin Mitä rakastan -teksti oli aivan looginen, kun sen lukee kuten se on tarkoitettu luettavaksi. Liikunta tekee hyvää: jää vähemmän energiaa saivarteluun. Tehkää tälläkin ajalla vaikka sitten niitä lapsia. Tekotapaa jotkut ainakin kehuvat mukavaksi. Aika kuluu rattoisasti.   

Lasse

Jaarittelut sikseen, henkilökohtainen voimankäytön doktriinini:

------------------------------------------------------------------------
A) Yhteiskunnan puolustuksessa:

Olen sotilasvalani vannonut ja sen pidän.
Laillisen esivallan käskyt täytän, rajoituksena Geneven sopimukset, sen
mukaan mikä käsitys minulla niistä tapauskohtaisesti on.

B) Perheeni, etenkin lapseni(lasteni) puolustuksessa:

En ennakolta rajaa pois mitään keinoa.
Voin aloittaa puolustuksellisen voimankäytön jo aggression uhatessa.(Pre-emption)
Voimankäytön määrä ei välttämättä rajoitu suhteellisuusperiaatteen mukaisesti.
En tunnusta perääntymisvelvollisuutta. (Duty to retreat)
Jo päättynyttä hyökkäystä voi seurata vastatoimenpiteitä. (Kauniisti -> kosto)

C) Omassa itsepuolustuksessa:

Suomen laki, hätävarjelun rajoissa.
------------------------------------------------------------------------------

Pääsääntöisesti seuraan Jigoro Kanon ja Morihei Ueshiban kauniita ja yleviä periaatteita.

Koskaan ei ole mitään isompaa sattunut, kautta Juppiterin ja kiitos Crom.

Ugh, olen puhunut.

--Lasse

NOVUS ORDO HOMMARUM

PaulR

Kirjoitin tuossa olleni aikoinaan kahden vaiheilla legioonaan menosta. Jossitellen myöhemmin olen lukenut sikäläistä valaa useamman kerran ja kyllä sellaisenkin pystyisi ilman omantunnontuskia vannomaan. Myöhäistähän se nyt on.

Onneksi.  ;D

Hiidenlintu

:facepalm:

Antifasistien ja mokuttajien ei tarvitse etsiä Jussin jutuista pahoja tulkintoja kun hommailijat tekevät sen itse. Way to go guys!

Luuletteko te ***** oikeasti, että joillakin sanavalinnoilla olisi mitään merkitystä siihen, mitä Jussista puhutaan 'rintamalinjan' tuolta puolen? Tyypit, jotka nousevat mukamas poliittista korrektiutta vastaan työntävät itse päänsä siihen pelätessään, minkä kuvan joku heistä saa. Jussi ei noussut tuntemettomasta blogistista valtakunnallisesti tunnetuksi toisinajattelijapoliitikoksi siksi, että hänen mielipiteensä olisivat sopineet vallitsevaan hegemoniaan vaan päinvastoin. Siksi myöskään homma/muutos/you-name-it-puuhailu ei voi edetä sillä, että yritetään olla korrekteja ja samaan aikaan muka nykyjärjestelmän antagonisteja.

kaivanto

Quote from: Hiidenlintu on 23.03.2010, 01:13:54Siksi myöskään homma/muutos/you-name-it-puuhailu ei voi edetä sillä, että yritetään olla korrekteja ja samaan aikaan muka nykyjärjestelmän antagonisteja.

En ymmärrä tätä saivartelun määrää, en "Anita Hirvonen" -juttua (ilmeisesti poissa ollessani moderoitu läppä, kuinka ollakaan juuri eilen olin Anitaan pitkästä aikaa yhteydessä...), mutta tämän viimeisen lauseen ymmärrän ja allekirjoitan. Korrektius on laajalti yliarvostettua ja sen määrittelevät ne, joilla valta on. Samaan aikaan he ovat mitä epäkorrekteimpia, kuten viime viikollakin on havaittu.

Alceste

Lainaanpa piruuttani blogia.

MBC blog, nauttikaa,olkaa hyvä:
(http://www.croatoan.net/pub/satan.jpg)
Perussuomalaisten kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-aho kirjoitti Hesariin.

Helsinkiläistä kielitieteilijä Jussi Halla-ahoa on jo pitkään epäilty antikristukseksi. Epäilyt ovat kuitenkin olleet toistaiseksi vain epäilyjä, mutta tilanne on muuttunut radikaalisti, kun Raija löysi todisteita Belsebubin Halla-ahon Hesariin kirjoittamasta tekstistä. Lainaan Raijan analyysin tähän kokonaisuudessaan:

Quote"En voi kuvitella sellaista hirmutekoa, johon en olisi lasteni puolesta valmis".

Näin kirjoittaa kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-aho paraatipaikalla sunnuntain Helsingin Sanomissa. Kirjoitussarjan teemana on Minä rakastan ja kirjoituksen varsinaisena aiheena absoluuttinen rakkaus omiin lapsiin.

Olen yllättynyt siitä, että Halla-aho kylmäverisesti leikittelee lukijoiden ja HS:n kanssa. Internetin vihasivustoilla samat teemat ja sama sanasto viedään loppupäätelmään asti: Lastemme tulevaisuuden vuoksi meidän pitää poistaa maastamme vierasperäinen aines, tarvittaessa demokratia, moraali ja laki unohtaen, väkivaltaa käyttäen.

Yhtä yllätttynyt olen siitä, että teksti on mennyt läpi päätoimittajan seulasta. Leikittely vaarallisen rajalla on tietysti kiinnostavaa, mutta se mikä on älykästä ei ole välttämättä viisasta.

Lapset opettavat suvaitsevaisuutta ja rakkautta. Mitä haluat omille lapsillesi tehtävän, tee se muiden lapsille. Me kaikki olemme jonkun lapsia.

Armageddonin on oltava lähellä, kun Belial Halla-aho uskaltaa näin julkeasti esitellä omaa saatanallista agendaansa tiedotusvälineissä vailla varovaisuuden häivääkään. Katsotaanpa, mitä tuo perkele rotutohtori nyt sitten oikein on kirjoittanut. Valitettavasti teksti on kovin pitkä, joten tarjoan alkuun referaatin:

QuoteKaikki neekerit ja muut eri väriset pitäs vittu hirttää ja viädä takas afrikkaan saatana.

Saatanallisia säkeitä! Vihapuhetta! Miten se kehtaa!

Kirjallisemmin suuntautuneille tarjoamme tässä tekstin kokonaisuudessaan. Varoitus: tekstissä on runsaasti epäpyhää, rasistista ja neuvostovastaista muuten moraalitonta sananvapauden väärinkäyttöä:

QuoteEn ole kovin omaperäinen ihminen. Jos on puhuttava rakastamisesta, puhun lapsistani. Kolme lastani ovat opettaneet minulle paljon rakkaudesta, ihmisistä ja maailmasta.

Eräs näistä asioista on ajan riittävyyden suhteellisuus. Kolme lasta vievät kaiken ajan, mutta muistaakseni aikaa ei tuntunut olevan sen enempää silloinkaan, kun lapsia oli kaksi, yksi tai ei yhtäkään. Ihminen ei siis luultavasti pysty juuri vaikuttamaan käytettävissään olevan ajan määrään, ainoastaan siihen, millä hän sen täyttää.

Haluaisin sanoa terveisiä niille, jotka lykkäävät lasten hankkimista siksi, että juuri nykyisessä elämäntilanteessa niille ei ole aikaa. Ei aikaa tule koskaan olemaan yhtään enempää, ja toisaalta lapset tekevät itselleen tilaa mihin elämäntilanteeseen hyvänsä.

Lapset opettavat suvaitsevaisuutta niin omaa itseä kuin muitakin ihmisiä kohtaan. Tuoreilla vanhemmilla on usein vakaa käsitys siitä, miten he aikovat lapsensa kasvattaa. Varsinkaan he eivät aio toistaa omien vanhempiensa tekemiä virheitä. Sitten he huomaavat uskollisesti toistavansa niitä. Lopulta he antavat sen itselleen anteeksi. Sillä täydellinen vanhemmuus on paitsi mahdotonta myös tarpeetonta.

Lapset opettavat vanhemmilleen, mitä on absoluuttinen, reunaehdoton rakkaus. En usko, että sellaista rakkautta esiintyy missään muussa suhteessa.

Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -romaanissa Janne Kivivuori puhui teloitettujen punaisten joukkohaudalla: "Emme voi vaatia äitiä kiroamaan poikaansa sen vuoksi, että hän on ryhtynyt kapinaan, sillä hänen tunteensa on voimakkaampi kuin yhteiskunta ja sen lait."

Myyrmannin, Jokelan ja Kauhajoen tragedioiden jälkitunnelmissa toimittajat ja tavalliset kansalaisetkin kävivät murhaajien vanhempien kimppuun ja vaativat näiltä "poikansa kiroamista". Se, että vanhemmat eivät sanoutuneet irti lapsistaan, tulkittiin joillakin tahoilla näiden tekojen puolusteluksi, mistä tietenkään ei ollut kysymys.

Aivan kuten en voi kuvitella sellaista hirmutekoa, johon en olisi lasteni puolesta epäröimättä valmis, en myöskään voi kuvitella sellaista kauheutta, johon syyllistymällä lapseni lakkaisivat olemasta lapsiani.

En tiedä, voiko elämällä olla joitakin muitakin tarkoituksia, mutta lapset ainakin tarjoavat sellaisen. Tärkein, oikeastaan ainoa tärkeä, tehtäväni on olla heille niin hyvä vanhempi kuin osaan, koska se, millaisen lapsuuden heille annan, jättää jälkensä heidän loppuelämäänsä ja heidän lastensa elämään. Millään muulla, mitä teen tai jätän tekemättä, ei ole samanlaisia, hamaan tulevaisuuteen ulottuvia vaikutuksia.

Lapset kertovat minulle paikkani maailmankaikkeudessa. Olen yksi lenkki loputtomassa ketjussa, joka tulee jostakin aikojen alkuhämäristä. Olen samaan aikaan äärettömän pieni ja äärettömän tärkeä. Jos olisin valinnut toisin, kymmenien, satojen ja tuhansien sukupolvien ketju olisi katkennut minuun. Olisiko minulla ollut oikeutta siihen? Onko kenelläkään?

MBC haluaa kiittää Raijaa hyvästä luetunymmärtämisestä ja rivinvälien tarkasta analysoinnista. Ihan olisi yksinkertaisemmalta lukijalta mennyt kokonaan ohi tuo Hitlerin Jussin kehotus tunkea alempirotuiset uuniin. Onneksi on ne internetin vihasivustot, joiden ahkera lukeminen auttoi Raijaa ymmärtämään, mistä Mengele Halla-aho oikeasti kirjoitti.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

herra 4x

Quote from: Jussi Halla-aho on 22.03.2010, 23:18:49

Ongelma varmaan on juuri tuossa sanassa. Mielestäni "hirmuteko" ei sanana tarkoita mitään sen erityisempää kuin hirmuista (ts. äärimmäistä tms.) tekoa.

Luin viime sunnuntaina hesarin kolumnisi. Heti lukemisen jälkeen arvasin, että taas tulee tökkimään, stana. Lause lapsettomuuden/lapsellisuuden oikeutuksesta ja tämä hirmuteko-patetia. Niistä tullaan repimään taas, ajattelin. Ja näin kävi. Jos saa jotain toivoa niin hieman ajattelua että miten milläkin sanomisella tullaan vastapalloon lyömään. Koska toivon että saat ns. rökälevoiton. Mutta **tuttaa vaan  lahjakortit vastustajille, ei voi mitään.

Edit. Lisäys. Lapsentekemättömyyden oikeudettomuus -spekulaatio tökki myös ei-pelinpoliittisesti ajatellen.
Rakkaudesta lajiin.

Jussi Halla-aho

Quote from: herra 4x on 23.03.2010, 20:20:46

Luin viime sunnuntaina hesarin kolumnisi. Heti lukemisen jälkeen arvasin, että taas tulee tökkimään, stana. Lause lapsettomuuden/lapsellisuuden oikeutuksesta ja tämä hirmuteko-patetia. Niistä tullaan repimään taas, ajattelin. Ja näin kävi. Jos saa jotain toivoa niin hieman ajattelua että miten milläkin sanomisella tullaan vastapalloon lyömään. Koska toivon että saat ns. rökälevoiton. Mutta **tuttaa vaan  lahjakortit vastustajille, ei voi mitään.

Edit. Lisäys. Lapsentekemättömyyden oikeudettomuus -spekulaatio tökki myös ei-pelinpoliittisesti ajatellen.

Jos kirjoituksen ajatuksena on, että kerron, miltä minusta tuntuu, niin sitten kerron, miltä minusta tuntuu. Valitan. Näin tulen tekemään jatkossakin.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

herra 4x

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.03.2010, 21:02:30

Jos kirjoituksen ajatuksena on, että kerron, miltä minusta tuntuu, niin sitten kerron, miltä minusta tuntuu. Valitan. Näin tulen tekemään jatkossakin.

Our mileages may vary, osittain. Ok.
Rakkaudesta lajiin.

kaivanto

Tässä on nyt selvästi vähän semmoinen tilanne kun mulla aikaisemmin Levyraadissa. Istuin Pirkko Liinamaan aikanaan lämmittämälle tuolille ja kerroin useimmiten miltä tuntuu ja alkaisiko autossa tanssittaa... Koska olin jo jotain musiikin parissa vähän tehnyt, niin kaikki olettivat, että siinä puhuu nyt joku Klaus Järvisen tasoinen musiikkikriitikko ja -asiantuntija.

Ihmisellä ja poliitikolla, myös Jussilla, pitää olla oikeus puhua useammissa rooleissa kuin vain Mestarina eli maahanmuuttokriittisyyden kirkkaimpana ajattelijana. Vastuu on myös kuulijalla ja lukijalla.

Ano Nyymi

Quote from: Camerarius on 22.03.2010, 23:01:10

Jussilla on oikeus omaan mielipiteeseensä mutta itse olen sitä mieltä, että omiin lapsiini kohdistuva uhka ei oikeuttaisi minua esimerkiksi tappamaan tilanteeseen täysin viattomia,

Kukaan ole puhunut "oikeuttamisesta" yhtään mitään. Puhuin vanhemman rakkaudesta nimenomaan tunteena, joka ohittaa ja ylittää tavanomaiset kohtuullisuus- ja oikeudenmukaisuusnäkökulmat.

Tuo on kyllä niin päivänselvä asia että jos tuon käsittää väärin, niin se on kyllä ihan tahallista väärinymmärtämistä.

Mutta niin tässä nyt kävi, jopa omien lapsiensa rakastaminen on väärä teko jos sattuu ajattelemaan maahanmuutosta "väärin"!
Luultavasti teikäläinen paskantaakin jotenkin väärin, ainakin jos asiaa kysyttäisiin näiltä "suvaitsevaisilta"  ;D

herra 4x

Quote from: kaivanto on 23.03.2010, 21:48:37

Ihmisellä ja poliitikolla, myös Jussilla, pitää olla oikeus puhua useammissa rooleissa kuin vain Mestarina eli maahanmuuttokriittisyyden kirkkaimpana ajattelijana. Vastuu on myös kuulijalla ja lukijalla.

Ei se savolainen ole.

Vastuuta jonkun sanomisista ei tietenkään lukijalla ole. Vapaus käsittää miten käsittää on. Monipuolisesti käsitettäväksi kirjoitettu teksti käsitetään monipuolisesti. Oikean tulkinnan jälkiohjeistus tietysti parantaa asiaa, mutta ehkä vain kosmeettisesti.
Rakkaudesta lajiin.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Ano Nyymi on 23.03.2010, 21:51:10Mutta niin tässä nyt kävi, jopa omien lapsiensa rakastaminen on väärä teko jos sattuu ajattelemaan maahanmuutosta "väärin"!

Voisitko antaa edes yhden esimerkin henkilöstä, joka on kirjoittanut tässä yhteydessä, että omien lapsiensa rakastaminen on väärin. En pidätä hengitystä odotellessani.

turha jätkä

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 23.03.2010, 22:06:59Voisitko antaa edes yhden esimerkin henkilöstä, joka on kirjoittanut tässä yhteydessä, että omien lapsiensa rakastaminen on väärin. En pidätä hengitystä odotellessani.

No se olisikin tyhmä temppu. Ihminen kuolee, jos pidättää hengitystään liian pitkään. Pari minuuttiakin voi riittää.

Ano Nyymi

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 23.03.2010, 22:06:59
Quote from: Ano Nyymi on 23.03.2010, 21:51:10Mutta niin tässä nyt kävi, jopa omien lapsiensa rakastaminen on väärä teko jos sattuu ajattelemaan maahanmuutosta "väärin"!

Voisitko antaa edes yhden esimerkin henkilöstä, joka on kirjoittanut tässä yhteydessä, että omien lapsiensa rakastaminen on väärin. En pidätä hengitystä odotellessani.

Lupaatko olla myös pieremättä?

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Ano Nyymi on 23.03.2010, 23:14:01
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 23.03.2010, 22:06:59

Lupaatko olla myös pieremättä?

En välttämättä, piereskely on kivaa hommaa. Mutta hatullisen paskaa voin kyllä syödä, jos Ano Nyymi esittää tästä ketjusta yhdenkin viestin, jossa joku esittää omana mielipiteenään, että omien lapsien rakastaminen on väärin. Niitä esimerkkejä tosin ei löydy, joten parempi varmaan, että kirjoittelet mieluummin vaikka tuon kuvitellun hatun koosta ja muodosta.

jopparai

Olen seurannut tätä ketjua tähän asti, mutta nyt saa riittää mun osaltani. Semanttinen väittely "äärimmäisestä teosta" on naurettavaa. Lukekaa Jussin teksti ja edes koittakaa ymmärtää mitä mies sanoo.
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/