News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2010-03-21 HS MINÄ RAKASTAN J H-a: "Lapset opettavat suvaitsevaisuutta"

Started by skrabb, 21.03.2010, 06:52:48

Previous topic - Next topic

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Huscarl on 21.03.2010, 16:08:35enenkään ei ole mikään pakko päästää itseään tällaiseen kuntoon. Epäterveelliset elämäntavat, luonnoton teollinen ruoka ja negatiiviset asenteet ajavat nykyihmiset tällaiseen tilaan. Tämän vuoksi elämää pitäisi elää täysillä, arvostaen jokaista päivää, eikä eläkkeelle päästyään vain odotella kuolemaansa kiikkutuolissa. Normaali, hyvän ja terveellisen elämän elänyt vanhus ei makaa dementoituneena sängyssä omissa paskoissaan.

Että ihan noinko? Onko niin, että aktiiviset kuntoilijat, jotka syövät terveellisesti, kuolevat aina suorilta jaloilta kitumatta? Tämä oli kyllä uutinen minulle, itse kun luulin että terveelliset elämäntavat eivät säästä sairauksilta, vaan siirtävät vain niitä pitemmälle vanhuuteen.

Hommelitäti

Quote from: Jussi Halla-aho on 21.03.2010, 15:10:59
Jos pohdin yleisellä tasolla sitä, onko ihmisellä oikeutta valita lapsettomuutta, miten joku voi tulkita tämän sellaisten ihmisten arvostelemiseksi, jotka kärsivät lapsettomuudesta? Onko tahaton lapsettomuus jokin valinta?

Panee todella hiljaiseksi.

Ko. ongelmasta kärsivät ovat herkkänahkaisempia lukiessaan mitä tahansa aiheeseen liittyvää kirjoittelua. Tahaton lapsettomuus on henkilökohtainen tragedia ja siihen liittyy paljon ristiriitaisia tunteita. Siksi ymmärrän, että nämä ihmiset voivat nähdä heihin kohdistuvaa arvostelua sielläkin missä sitä ei tosiasiallisesti ole. Lukemisen ymmärtämisessäkin on monia tasoja. Se ei ole tietenkään kirjoittajan vika.
Kulttuurin rikastaminen on kallista puuhaa.

MW

Quote from: Huscarl on 21.03.2010, 16:08:35
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 21.03.2010, 15:52:43
Viimeistään siinä vaiheessa, kun makaa omissa paskavaipoissaan laitoksessa, on varmasti todella mukava, että joku joka oikeasti välittää käy säännöllisesti pitämässä kädestä kiinni.

Kenenkään ei ole mikään pakko päästää itseään tällaiseen kuntoon. Epäterveelliset elämäntavat, luonnoton teollinen ruoka ja negatiiviset asenteet ajavat nykyihmiset tällaiseen tilaan. Tämän vuoksi elämää pitäisi elää täysillä, arvostaen jokaista päivää, eikä eläkkeelle päästyään vain odotella kuolemaansa kiikkutuolissa. Normaali, hyvän ja terveellisen elämän elänyt vanhus ei makaa dementoituneena sängyssä omissa paskoissaan.

Nyt muuten sitten kuvittelet, että "kunhan elän oikein, nou hätä". Voit joutua yllättymään, toivottavasti et.

JR

Ei omasta sairaudesta voi useinkaan päättää. Olen tuntenut monia nuorena kuolleita vahvoja ja terveellisesti eläneitä ihmisiä.

Juha J.

Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Iloveallpeople

Quote from: Inna on 21.03.2010, 16:18:01
Ajattelevatko ihmiset yleisesti olevansa jotenkin velkaa omille geeneilleen ja siksi pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, ettei ne pääse eteenpäin? Kyllä ne geenit on siitä ihan itse vastuussa, että luovat sellaisen kuljettimen itselleen etteivät pääse hukkumaan. Geenit ottavat isoja riskejä: joka arpa ei voita. Evoluutiolla on umpikujansa, ei tasainen liike eteenpäin tarkoita mitään moraalista parannusta aiempaan.

Nim. koko R. Dawkinsin tuotanto luettu teini-iässä.

Tottakai ajattelevat. Ne geenin pirulaiset ovat niin ovelia, että pistävät sellaisia ajatuksia päähän, jotta geeniperimä siirtyisi eteenpäin.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

MW

Quote from: JR on 21.03.2010, 16:14:32
Ei omasta sairaudesta voi useinkaan päättää. Olen tuntenut monia nuorena kuolleita vahvoja ja terveellisesti eläneitä ihmisiä.

Empiirisen kokemukseni mukaan ihmiskunnan kuolleisuus on 100%, eikä kukaan ole terveenä kuollut.

Muuten olen sitä mieltä, että Jussin kirjoitus oli ihQ. Voi j***lauta, sanoinko minä noin?

EDIT: typo

Batman

Quote from: rähmis on 21.03.2010, 11:51:20
Kas tässä.

Jotakuinkin nappikirjoitus monelle perhettä perustavalle, tai sitä harkitsevalle.

Aikanaan, kun muijan kanssa mietittiin lasten hankkimista, ajateltiin, ettei juuri nyt taida olla sopiva hetki, molemmilla oli vielä opinnot niinq kesken, asuntokin oli pienenpuoleinen jne. Mutta, tarkemmin ajateltua kekattiin, että jos "ei nyt" syitä aletaan keksimään, niitä voi vaivatta keksiä vaikka maailman tappiin.

Aivan eri pohdinnan aihe on, miksi haluta lapsia? Nehän tarkoittavat hillitöntä ajan ja rahan menoa vaivasta puhumattakaan, esim. poikamiehen vapaaseen elämiseen tottuneelle mukulat ja perhe ovat kuin pallo jalassa.

En minä vaan tiedä miksi, sellainen ihminen vain on.

Oma arveluni "oikeasta hetkestä" on, että parisuhteen pitäisi olla sen verran vakaalla pohjalla, että sen varaan uskaltaa rakentaa isojakin päätöksiä. Lapset eivät ole mikään parisuhteen liima (perheen yhdessäpysymisen osalta (fyysisessä mielessä) saattaa olla), turha kuvitella, että yhteiselo muuttuisi jotenkin sopuisammaksi perheen perustamisen jälkeen (jos mistään muusta ei keksi muijan kanssa riitaa, niin lasten kasvatuksesta).
"Tällaiset puheet eivät ansaitse sanavapautta"
- Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske

Mielipide on kuin persreikä; jokaisella on omansa.
http://www.youtube.com/watch?v=NrmPehlHK3w&feature=related

Juha J.

Quote from: Jussi Halla-aho on 21.03.2010, 15:37:06
Quote from: Eino P. Keravalta on 21.03.2010, 15:33:25
Nyt Inna vain reippaasti lapsia tekemään! Uhanalainen valkoinen väestö tarvitsee vauvoja!

Kai tämä oli huumoria?

Kun tämä ketju on mennyt ihme mussuttamiseksi niin mukava nähdä välissä Einon reipas kommentti.  ;D

Iloveallpeople

"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Huscarl

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 21.03.2010, 16:13:12
Quote from: Huscarl on 21.03.2010, 16:08:35enenkään ei ole mikään pakko päästää itseään tällaiseen kuntoon. Epäterveelliset elämäntavat, luonnoton teollinen ruoka ja negatiiviset asenteet ajavat nykyihmiset tällaiseen tilaan. Tämän vuoksi elämää pitäisi elää täysillä, arvostaen jokaista päivää, eikä eläkkeelle päästyään vain odotella kuolemaansa kiikkutuolissa. Normaali, hyvän ja terveellisen elämän elänyt vanhus ei makaa dementoituneena sängyssä omissa paskoissaan.

Että ihan noinko? Onko niin, että aktiiviset kuntoilijat, jotka syövät terveellisesti, kuolevat aina suorilta jaloilta kitumatta? Tämä oli kyllä uutinen minulle, itse kun luulin että terveelliset elämäntavat eivät säästä sairauksilta, vaan siirtävät vain niitä pitemmälle vanhuuteen.

Luonnollinen terve ihminen ei sairastele. Sairaudet ovat seuraus kehon ja mielen tasapainon laiminlyönnistä. Nykyajan teollisuusmaiden luonnottomissa ympäristöissä tietysti vain harvalla on mahdollisuutta elää luonnollisesti. Kun ihminen pumppaa itseensä luonnottomia aineita, kuten alkoholia ja keinovalmisteltuja ruokia, hengittää vuosikausia pakokaasuja ymv. toksiineja, totta helkkarissa sitä pukkaa syöpiä sun muita tauteja, koska kehon immuniteetti on romutettu. Esim. keräilijä-metsästäjäyhteisöissä vanhukset eivät maanneet toimettomina, vaan olivat aktiivinen osa heimoa loppuun asti. Jossain Kiinassa näet 80-vuotiaita käppänöitä vääntämässä 18-tunnin työpäivää pellolla riisikulhon voimalla. Nykyään ihmiset ajetaan eläkkeelle jo kuusikymppisinä kuin tarpeettomat robotit. Kun ihminen menettää merkityksensä, menettää hän hiljalleen myös halun elää. Siksi en itse aio jäädäkään eläkkeelle, vaan elän elämääni aktiivisesti loppuun asti.

MW

Quote from: Inna on 21.03.2010, 16:25:19
Quote from: Iloveallpeople on 21.03.2010, 16:22:37
Ajattelevatko ihmiset yleisesti olevansa jotenkin velkaa omille geeneilleen ja siksi pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä, ettei ne pääse eteenpäin? Kyllä ne geenit on siitä ihan itse vastuussa, että luovat sellaisen kuljettimen itselleen etteivät pääse hukkumaan. Geenit ottavat isoja riskejä: joka arpa ei voita. Evoluutiolla on umpikujansa, ei tasainen liike eteenpäin tarkoita mitään moraalista parannusta aiempaan.

Tottakai ajattelevat. Ne geenin pirulaiset ovat niin ovelia, että pistävät sellaisia ajatuksia päähän, jotta geeniperimä siirtyisi eteenpäin.

Nähdäkseni geenit ovat siihen keksineet muita keinoja kuin nykyisen post-Darwinistisen järkeilyn. Jos halua lisääntyä ei ole niin ei ole. Geenien vika.

Anteeksi, mutta nyt on pakko kysyä, että oletko täysin pidättäytynyt toiminnasta, joka saattaa johtaa lisääntymiseen? "Rengasrikko", saattaa ne kumitkin puhjeta, jne. Jos et, geenit rulettaa.

Vetinari

Quote from: Inna on 21.03.2010, 16:36:40
Quote from: Iloveallpeople on 21.03.2010, 16:30:11
Kyllä ne molemmat halut on geenien vika.

No niin on, mutta joiltakin ne molemmat halut puuttuvat. Sekin on geenien vika, niiltä lorahtanut johonkuhun liikaa muita ominaisuuksia kuin ehdottoman tärkeää lisääntymisviettiä.

Ihan noin off-topicina, kannattaisi lukea vähän jotain muutakin kuin pelkkää Dawkinsia, joka ei todellakaan ole mikään alansa ylin auktoriteetti jonka tekstit tulee ottaa annettuna. Tuossa tieteenhaarassa tutkijat tappelevat enemmän kuin monissa muissa. Ainahan sitä tietty voi valita sen omiin ennakkoasenteisiin sopivan tulkitsijan ja pitäytyä siinä, mutta suosittelen tutkimaan muitakin näkemyksiä.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Jussi Halla-aho

No niin on, mutta joiltakin ne molemmat halut puuttuvat. Sekin on geenien vika, niiltä lorahtanut johonkuhun liikaa muita ominaisuuksia kuin ehdottoman tärkeää lisääntymisviettiä.

Kello kilkattaa sitten, kun on kilkatuksen aika.

[seuraava ei viittaa Innaan spesifisti]Maailma on täynnä 25-v ihmisiä, jotka niinq ei tod halua eikä tuu koskaan haluumaan lapsii.[/sevIs] Kaikenlainen ulkoinen painostus ja besserwisseröinti on tyhmää ja turhaa, mutta kerronpahan nyt tämänkin asian nimimerkillä "kokemusta on".
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

MW

Quote from: Inna on 21.03.2010, 16:38:51
Quote from: MW on 21.03.2010, 16:31:46

Nähdäkseni geenit ovat siihen keksineet muita keinoja kuin nykyisen post-Darwinistisen järkeilyn. Jos halua lisääntyä ei ole niin ei ole. Geenien vika.

Anteeksi, mutta nyt on pakko kysyä, että oletko täysin pidättäytynyt toiminnasta, joka saattaa johtaa lisääntymiseen? "Rengasrikko", saattaa ne kumitkin puhjeta, jne. Jos et, geenit rulettaa.

Siihen auttaa järkigeenien tuottama teknologia (ei niin että mitenkää puhuisin täällä omasta seksuaalihistoriasta). Seksuaalivietti ei ole meilläpäin ollut ainoa lisääntymisvietti.

Nyt en ymmärtänyt, mutta ilmeisesti vastasit: "Kyllä, minä nain". Jos näin, varaudu seurauksiin. Teknologiaan kovasti uskovana kehtaan sanoa näin.

Jussi Halla-aho

Quote from: Inna on 21.03.2010, 16:51:22
Enkä mä ole sitä paitsi missään kohtaa sanonut, etten ehdottomasti haluaisi lapsia. Kello voi alkaa kilkattaa minä hetkenä hyvänsä.

Mutta jos ei ala niin ei ala, enkä aioa tuntea siitä mitään moraalista syyllisyyttä huonosti uhkapelinsä pelanneiden geenieni vuoksi.

Justiinsa näin asia pitää ajatella! Kumpikin kappale on ehdottoman tosi.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Ernst

Quote from: Jussi Halla-aho on 21.03.2010, 16:44:55

Kello kilkattaa sitten, kun on kilkatuksen aika.

[seuraava ei viittaa Innaan spesifisti]Maailma on täynnä 25-v ihmisiä, jotka niinq ei tod halua eikä tuu koskaan haluumaan lapsii.[/sevIs] Kaikenlainen ulkoinen painostus ja besserwisseröinti on tyhmää ja turhaa, mutta kerronpahan nyt tämänkin asian nimimerkillä "kokemusta on".

Joo, minäkin tajusin lasten tekemisen autuuden & merkityksen vasta kolmekymppisenä. Enkä nyt viittaa siihen, mihin jotkut luulivat minun viittaavan. Pantiin sitä aikaisemminkin  ;D

Ikäluokkani tuttavapiirissä on aika monta miestä ja naista, jotka ovat vasta  ns. varttuneella iällä tajunneet sen, mikä olisi pitänyt tajuta jo hiukan aikaisemmin. Hyvinvointiyhteiskunnassa kaiketi tällainenkin elämä käy. Meillä nyt viisikymppisillä lapset alkavat vasta aikuistua. Nyt elämää taaksepäin katsoen olisi kannattanut tehdä ne lapset 22-30 välillä, mutta näillä mennään nyt. Mukava noiden kehitystä on ollut katsoa joka tapauksessa. Lastenlapsia odotellaan. Vaimolle kenkkuilen, että ei olisi uskonut, mikä hinku nuorekkaalla kimulilla on päästä noin äkkiä mummoksi...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

MW

Quote from: Inna on 21.03.2010, 16:51:22
Quote from: MW on 21.03.2010, 16:47:33
Quote from: Inna on 21.03.2010, 16:38:51
Quote from: MW on 21.03.2010, 16:31:46

Siihen auttaa järkigeenien tuottama teknologia (ei niin että mitenkää puhuisin täällä omasta seksuaalihistoriasta). Seksuaalivietti ei ole meilläpäin ollut ainoa lisääntymisvietti.

Nyt en ymmärtänyt, mutta ilmeisesti vastasit: "Kyllä, minä nain". Jos näin, varaudu seurauksiin. Teknologiaan kovasti uskovana kehtaan sanoa näin.

No se on sitten sen ajan murhe  :D. Enkä mä ole sitä paitsi missään kohtaa sanonut, etten ehdottomasti haluaisi lapsia. Kello voi alkaa kilkattaa minä hetkenä hyvänsä.

Mutta jos ei ala niin ei ala, enkä aioa tuntea siitä mitään moraalista syyllisyyttä huonosti uhkapelinsä pelanneiden geenieni vuoksi.

Do di. Näin se noppa pyörii, en väitä vastaankaan. Sinun elämäsi. On Sinun.

IDA

:)

Aika hienoa filosofiaa :tuoppi:, vaikka on sunnuntai ja kaikki muutenkin raittiita.

Juha J.

Quote from: IDA on 21.03.2010, 17:21:14
:)

Aika hienoa filosofiaa :tuoppi:, vaikka on sunnuntai ja kaikki muutenkin raittiita.

Mullekin maistuisi yksi. On nimittäin aika luova olo. Paras krapulan muoto.

Kaataisin oluen vaikka päähäni ja rouskuttelisin tuopin kitaani.

IDA

Quote from: Juha J. on 21.03.2010, 17:24:00

No näillä mennään. Elämä on tällaista ;) Itsehän juon vain valkoviiniä silloin tällöin.

Pakko kuitenkin todeta vielä toiseenkin kertaan, että on kyllä paras kirjoitus, jonka olen uskottoman suusta aikoihin kuullut.

PaulR

Quote from: IDA on 21.03.2010, 17:33:57
Elämä on tällaista ;) Itsehän juon vain valkoviiniä silloin tällöin.

Olen kokeillut punkulle. Jos jotain hyviä on suositella, niin kuunnellaan.

Taikakaulin

Pakko kuitenkin todeta vielä toiseenkin kertaan, että on kyllä paras kirjoitus, jonka olen uskottoman suusta aikoihin kuullut.

Vai on Jussi ollut uskoton.. ai ai    ;D
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

MW

Quote from: Juha J. on 21.03.2010, 17:24:00

No näillä mennään. Elämä on tällaista ;) Itsehän juon vain valkoviiniä silloin tällöin.

Parempi brenkku maassa kuin uskottoman suussa?  ;D

JR

Mukulakeskustelu "tieteellisen maailmankuvan" kannalta vaikuttaa kyllä tosi hassulta. Toisaalta, ainahan asioita kannattaa pyöritellä eri kanteilta.

Kimmo Pirkkala

Jollain tavalla on kyllä tullut ajateltua, että lapsien tekemisestä tulisi palkita paremmin. En halua syyllistää niitä, jotka eivät lapsia halua/pysty hankkimaan, mutta se ei ole ihan pieni summa rahaa, joka lapsettomille jää enemmän etelänreissuihin, asuntoon, autoihin jne. Plus älyttömän paljon enemmän vapaa-aikaa. Meikäläinen voisi kyllä ottaa aika paljon isommat lapsilisät.

Me lapselliset kuitenkin teemme ne tulevaisuudentekijät, jotka tätä yhteiskuntaa toivottavasti pitävät pystyssä sitten kun vaippoja taas tarvitsee.

PaulR

Jos ikinä löytyy nainen, niin niin iso pesue kun tuo kykenee ja haluaa kantamaan.

Amerikkalainen oli jo olemassa, mutta meni hermostuttamaan väärässä kohtaa.  ;D

Kimmo Pirkkala

Quote from: PaulR on 21.03.2010, 19:22:11
Jos ikinä löytyy nainen, niin niin iso pesue kun tuo kykenee ja haluaa kantamaan.

Samat oli fiilikset mullakin alkuun, mutta kahden kohdalla rupes elämä maistumaan taas silleen tasapainoiselta, että tässä on se mitä haluan. Tosin ei kai tuota ole lopullisesti tiehyitä sinetöity.
;D

Kimmo Pirkkala

Tais muuten olla hommalaisilla kiva viikonloppu, kun kaikki ovat kerääntyneet leppoisaan jutusteluun tänne kaksplus-kanavalle? Yhteiskunnassa kaikki hyvin?
:roll:
;)

PaulR

Quote from: wekkuli on 21.03.2010, 19:33:32
Tais muuten olla hommalaisilla kiva viikonloppu, kun kaikki ovat kerääntyneet leppoisaan jutusteluun tänne kaksplus-kanavalle? Yhteiskunnassa kaikki hyvin?
:roll:
;)

Elämäni fiiliksissä. Ite.  ;)