News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Octaviuksen blogi: Vihreät murhapolttajat

Started by pingviini, 14.03.2010, 09:38:30

Previous topic - Next topic

Suurkirjoitus

Tuc,

vaikka kuinka selittelisit, on selvää, että tämä kommenttisi

"

"Näillä teoilla on kyllä varmasti vaikutus siihen, että joku turkisalalle harkitseva miettii vielä pari kertaa, kannattaako valita ammatti jossa koko elämänsä saa kokea ilkivaltaa.
"

YKSINÄÄN nähdäkseni paljastaa tietynlaisen teon ihannoinnin, vaikka muualla (samassa viestissäkin) yrittäisit muilla sanomisilla tätä tunnetta lieventää.

Suurkirjoitus

Quote from: timoalanko on 17.03.2010, 21:20:43
Quote from: L. Brander on 16.03.2010, 14:16:24
Katsoin tuota OE foorumia, jossa oikein joukolla juhlittiin (ihanaa, mahtavaa...) näiden kusipäiden tekoa. Jotenkin vitun säälittävää esittää, että on ketuista huolissaan, jos pinnan alta löytyy ihminen, joka juhlii joukkomurhan yritystä.

VITUN SAIRAAT KUSIPÄÄT!

LB

Lukasepa sitä ketjua, ja kerro, kuinka moni on juhliessaan tiennyt kyseessä olevan asuinkerrostalo. Jatka kertomalla kuinka moni on juttua juhlinut, ja millä termein, sen jälkeen, kun ketjussa tuotiin esiin, että kyseessä on asuinkerrostalo. Foorumia lukee pääosin ihmisiä muualta kuin Turusta, joten ei niillä oo ollu mitään käsitystä siitä, millainen talo on kyseessä. Pääosin suurten kaupunkien ulkopuolella kaikki talot on jotain 1-2 kerroksisia, joissa on toimistoja ja liiketiloja, joten miten he voivat ymmärtää asian oikean laidan?

Eivät nuo aktivistitkaan niin höpsöjä ole, etteivät he tajuaisi, että kyseinen asuintalopoltto on paha imagotappio. Siinä todennäköisin syy juhlinnan loppumiselle.

Kuten toisaalla hyvin osoitettiinkin, tällaiset aktivistit eivät välttämättä esim. vanhuksista paljon piittaa, koska pörröinen kettu on paljon söpömpi.

http://hommaforum.org/index.php/topic,25028.msg333448.html

Miksi ette "aktivoidu" esim. vanhustenhuollon vapaaehtoistoimijoiksi?

Suurkirjoitus

Quote from: Ezz on 17.03.2010, 23:54:24

Admin jo antoi noottia kunnianloukkaus/rikosilmoitusaiheesta, mutta kommentoin vielä tätä. Ylen "rotutohtori"-nimitys Halla-ahosta (olipa se valtion tiedotusvälineeltä asiallinen tai ei) oli selkeästi Halla-ahon menettelyyn politiikassa liittyvää arvostelua, joka kunnianloukkauspykälässä erikseen sallitaan. Saman kohdan turvin täälläkin voi haukkua poliitikkoja niin paljon kuin sielu sietää.

Hui, hai!

Sanos, että onko valtakunnan pääuutislähetys ylipäätäänkään oikea paikka poliittiseen arvosteluun, vai pitäisikö siinä sittenkin pyrkiä mahdollisimman objektiiviseen tiedonvälitykseen ja jättää poliittinen kannanotto jonnekin muualle.

Toiseksi, mikähän Halla-ahon menettely mielestäsi oikeutti moisen rotutohtori-nimittelyn, joka hyvin monen mielessä synnytti mielikuvayhteyden Mengeleen.

Muitakin seikkoja on, mutta jo nuo riittävät osoittamaan höpinänne perusteettomuuden.

Suurkirjoitus

Tuc ja timoalanko,

oletteko muuten tietoisia Ruotsin punaviheranarkoväen laajamittaisesti harjoittamasta väkivaltaisesta terroritoiminnasta.

Tässä uusin "hedelmä" - murhayritys

http://hommaforum.org/index.php/topic,25223.0.html

kaivanto

Ohhoh, onpas tässä ketjussa kova meno. Joo, mullakin on varsin välimerellinen temperamentti, jota on jouduttu pari kertaa Hommassakin moderoimaan. Ennustan ja tunnustan, että paaaaaljon pahempaa on luvassa.

"Rotutohtori" -nimittely oli yksi monista Ylen järkyttävistä rimanalituksista. Ylessä kirveellä olisi töitä, sanoisi idolini, ketku ja raivostuttava Pertti Pasanen elikkäs Spede tähän ja moneen muuhunkin asiaan.

Takaisin asiaan: olen sitä mieltä, että Suomen valtti maailman turkiskaupassa voisi olla luomu: tilaa olisi vaatia nykyistä vaikka sata kertaa suurempia turkistarhoja. Valtio antakoon maita. Tilaa on. Kyse on mielikuvituksen puutteesta kuten niin monen muunkin epäkohdan korjaamisessa.

Jos näillä leveyksillä ylipäätään on viherpiipertäjien mielestä tarkoitus asua, niin turkikset on sallittava. Mulla on isoisän karvalakki ja pidän sitä, kunnes ituhippi minut eliminoi. En voi ottaa vastuuta ennen syntymääni tapahtuneista eläinoikeusrikkomuksista.

Vihreät murhapolttajat istumaan kovennettua. Vaikka itse olen ehkä linkolalainen syväekologi, kunnioitan myös (toistaiseksi, koska kommunistista manifestiäni 2.0 ei ole pantu toimeen) yksityisomistusta ja vastustan kettutyttöjen ja anarkomarkojen perseilyä.

jmk

Quote from: timoalanko on 17.03.2010, 21:03:08
Mun mielestä osoittaa todella huonoa makua joltain muokkaajalta, joka menee tutkinnassa olevia asioita kirjoittelemaan wikipediaan. Vai onko joku täällä eri mieltä? Poliisi ei paljastanut epäillyn henkilöllisyyttä (koska kyseessä ei ollut väestön yleinen etu), niin joku pyllynaama menee kirjoittamaan sen wikipediaan.

1) Asia ei ole tutkinnassa, vaan esitutkinta on päättynyt.

2) Nimenomaan poliisi oli kertonut epäillyn henkilöllisyyden Vasabladetille. Tieto on julkinen.

Voitko kertoa tarkemmin motiiveistasi, miksi et halua tuhopolton ja OE:n yhteyksiä julki?

Nikopol

Lukutaito sinänsä ei Suomessa ole ongelma, vaan asiasisällön hahmottaminen ja päätelmien tekeminen. Tässä Alangolle pikainen kertaus.

QuoteMinä itse tässä ketjussa:

QuoteMutta minua kiinnostaa ihan kybällä että

kuka

oli OE:n yhteyshenkilö, johon Verkkouutiset viittaavat

QuoteEi minua kiinnosta OE:n N tiedottajaa, vaan Verkkouutisten mainitsema YHTEYSHENKILÖ UUTISESSA MAINITUSSA TURKISTILAKUVAUKSESSA. Tämä on se henkilö jonka Verkkouutiset kertoo olevan syytteessä.

QuotePuhdistakaa Annen maine kertomalla KETKÄ toimivat OE:n yhteyshenkilöinä mainituissa videogateissa.

Quote.... laittomien ja laillisten eläinliikkeiden yhteydet on todistettu oikeudessa.

QuoteLaillinen eläinoikeustyö on mitä arvokkainta yhteiskunnallista osallistumista.

QuoteTieto OE:n yhteyshenkilöstä (ei siis tiedottajasta) tuli Verkkouutisilta. Tämä jo itsessään rajaa vihjailut muutamaan yksilöön. Väite vihreydestä ja kunnallispolitiikasta on Octaviukselta. Sen osuuden totuusarvo selviää myöskin pian.

Nyt vain eläinihmiset miettimään että kehen muuhun kuin Niemiseen noilla samoilla eväillä päätyy. "Ei jätä paljon arvailun varaa" pätee vain niihin jotka tuntevat nimeltä ja taustoilta kaikki OE:n yhteyshenkilöinä toimineet.

Miten voit olla noin varma siitä että tekijöillä ei ole mitään yhteyksiä vihreisiin, ellet tunne heitä henkilökohtaisesti? Jos tunnet, tiesitkö teosta? Jos tiesit ennalta, neuvoitko jättämään tekemättä? Jos kuulit jälkeenpäin, vihjasitko poliisille? Koska nimet tulevat julki pian, voisitko kertoa ne nyt heti täällä, mistä ne vuotavat lehdistöön alle minuutissa?

QuoteMinua ihmetyttävät ja hymyilyttävät ihmiset jotka tulevat ja antavat ymmärtää tietävänsä tekijän (tai epäilty kai vielä toistaiseksi) kytkyt ja taustat. Onko todellakin näin? Siis paljastavat tietävänsä ja tuntevansa tekijän läpikotaisin.

Mitä muuta he tietävät tekijästä? Mitä tiesivät ennen tuhopolttoa? Ovatko kertoneet tietonsa poliisille?

QuoteEzz: Pointti on että ole ihan avoimesti mitä olet. Lukija päättelee loput. Kuuden viestin perusteella sinulla on puoli navettaa ojassa, ja miksi nimität bloggeria kaheliksi?

QuotePäinvastoin kuin meitä vihavastikesalaryhmäläisiä, heitä todellakin on vain se pieni ydinryhmä. Pitää olla aika taukki jos ei tajua että he tietävät kyllä jos joku heistä käy leikkimässä sissiä toisten hengen ja terveyden kustannuksella.

Ei voi olla "vähän" rikollinen. Vaan joko on tai ei ole.

Edelleen haastan kaikki kirjainyhdistelmä- ja omaniminickit kertomaan MITEN TIEDÄTTE TEKIJÄN KYTKYT JA YHTEYDET VARMASTI JOS ETTE TIEDÄ HÄNEN TULITIKKULEIKEISTÄÄN, JA MIKSETTE KERRO POLIISILLE ENNEN KUIN JOKU KUOLEE.

Kaipaan yhden henkilön nimeä ja syyllistän hänet tuntevia ydinryhmäläisiä. Tänne ilmestyneet nimimerkit ja nimelliset ilmoittautuvat asiaa tunteviksi tahoiksi, mutta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan mistään laittomasta tai tiedä kenenkään sellaista suunnitelleen.

QuoteEi ihan puhuta pienestä ydinryhmästä. Yhdessä näistä on 31 tuhatta jäsentä.

Minun mielestäni tänne tuli kirjoittelemaan alle viisi henkilöä. Edelleen syytän niitä jotka antavat ymmärtää tietävänsä, mutta sitten sopivasti eivät tiedäkään.

Nämä vastuuttomat, keskenkasvuiset urpot voivat varata pehmoisen puheensa niille joille se on tarkoitettukin: kuulustelevalle poliisimiehelle ja hyväuskoiselle yleisölle. Tällä foorumilla on hieman kriittisempää väkeä.

Minkä kirjoitin, sen kirjoitin, ja se pysyy - samoin sinun ja muiden uusien keskustelijoiden kirjoitukset. Lukija arvioi ja tekee johtopäätökset.

Tämä

(http://www.mentalacrobatics.com/think/images/mss.jpg)

ei mene läpi. Mutta yrittäähän aina voi.

"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Lemmy

Vihreät ja OE voivat keskittyä opettamaan kissojaan kasvissyöjiksi. Aion perustaa Suomi Maailman Suurimmaksi Turkistarhaajaksi ja Ydinsähkön Tuottajaksi - yhdistyksen. Yhdistyksen militanttisiipi VVR tulee grillaamaan liito-oravia snackseiksi kuivattaessaan kosteikkoalueita suurten minkki-gulagien perustamispaikoiksi.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

rankka

Quote from: Lemmy on 18.03.2010, 11:20:10
Vihreät ja OE voivat keskittyä opettamaan kissojaan kasvissyöjiksi. Aion perustaa Suomi Maailman Suurimmaksi Turkistarhaajaksi ja Ydinsähkön Tuottajaksi - yhdistyksen. Yhdistyksen militanttisiipi VVR tulee grillaamaan liito-oravia snackseiksi kuivattaessaan kosteikkoalueita suurten minkki-gulagien perustamispaikoiksi.
Missä voin liittyä? Entä mihin voin tehdä lahjoituksen?

Virkamies

Quote from: kmruuska on 18.03.2010, 11:58:00
Tämä on mielenkiintoinen väite. Silloin kun asia oli aivan tuore, tein Google-haun sanoilla "rotutohtori" AND "mengele" ja JOKAINEN osuma liittyi tähän YLE:n juttuun Halla-ahosta. Kukaan ei siis koskaan ainakaan Googlen mukaan ollut yhdistänyt netissä näitä kahta sanaa toisiinsa muuten kuin Halla-ahon kautta. Minusta tuo mielikuvayhteys syntyi lähinnä vain tiettyjen hommalaisten päissä. Haastankin kaikki hakemaan edes yhdenkin webbisivun jossa sanaa "rotutohtori" käytetään Mengelestä ja joka on vanhempi kuin tuo YLE:n juttu.

Niin, eiköhän sana ollut jossain määrin uusiosana, joten sillä tuskin on minkäänlaisia muitakaan varteenotettavia konnotaatioita google-hakujen avaruudessa kuin tämä uutiskynnyksen ylittänyt kohta. En ole kuullut moista sanaa käytettävän koskaan aikaisemmin kenestäkään. En ymmärrä, että mikä relevanssi haasteellasi oikein on.

Mutta käsi sydämelle herra Ruuska, eikö kyseinen titteli herätä sinussa mitään viitteitä toisen maailmansodan tiettyyn viitekehykseen? Jollekin se saattaa herättää näitä Mengele-viittauksia, mutta se lienee sivuseikka, että miten sen muotoilee yksityiskohtaisemmin. Eikö sinun mielestäsi kyseistä sanaa ollut tarkoitettu antamaan tietynlainen "leima" henkilölle johon tämä termi yhdistettiin? Jos sanan merkitysarvo oli mielestäsi lähellä nollaa, niin kertoisitko, että miksi sitä sitten käytettiin kommunikaatiossa?

Virkamies

Quote from: kmruuska on 18.03.2010, 12:50:19
Ei sillä varmaan mitään "relevanssia" täällä ole, kuten ei millään muillakaan faktoilla joita minä esitän.

En pelaisi marttyyrikorttia minun kanssani. Olen vilpittömästi kiinnostunut kaikesta mitä sanot, enkä näe mitään syytä tämänkaltaiseen keskusteluun, missä välittömästi otetaan vastakkainasettelu työvälineeksi.

QuoteMinua on vain aina kiinnostanut että miksi jotkut tahot automaattisesti kytkivät sanan Mengeleen vaikka mitään selvää, tai itse asiassa edes epäselvää, kytköstä ei ollut ennen kuin Halla-ahon tukijoukot sen sadoilla foorumeilla itse loivat.

Luulen, että se on ollut heidän oma mielleyhtymänsä. Ne joille sellainen tuli mieleen mieltävät varmaan, että se on yleinen mielleyhtymä. Kaikille ei varmaan ole tullut sellainen mieleen. Itselleni ei tullut tätä kyseistä herraa mieleen, mutta mielleyhtymäni kyseisen sanan kohdalla oli melko välittömästi se, että sanalla pyrittiin viittaamaan johonkin akateemisesti koulutettuun henkilöön, joka on kiinnostunut ihmisten "rodullisista" ominaisuuksista. Epäilisin, että sellainen kuvailu ei herätä positiivisia mielleyhtymiä suurimmalla osalla.

QuoteMinulta jäi huomaamatta että missä väitin "sanan merkitysarvon olevan lähellä nollaa".

Varmaan samoin kuin minulta jäi huomaamatta se, että missä minä väitin sinun näin väittäneen. En minä väitä sinun väittäneen näin. Tein retorisen kysymyksen, jolla pyrin osoittamaan, että tällä kuvaelmalla oli varmastikin joku kommunikaatioon liittyvä funktio joka on merkitysarvoltaan suurempi kuin nolla. Jos olisit kiistänyt ja sanonut, ettei sillä ollut mitään merkitystä, niin olisin kenties lähestynyt tilannetta sitten toisella tavoin.

QuoteMinusta se kauhea äbäläwäbälä siitä kuinka "YLE haukkuu Halla-ahoa Mengeleksi koska on selvää että sitä se rotutohtori tarkoittaa" oli aivan yliammuttua ja perusteetonta. Jotkut henkilöt vain halusivat tulkita sanan viittaavan Mengeleen koska siten ilmaisusta saatiin mahdollisimman kärkevä tulkinta ja omalle suuriääniselle vihastumiselle vahvempi oikeutus.

Voi olla. Ihmiset ovat herkkiä. Toisaalta ihmiset haluavat antaa kouriintuntuvamman vertauskuvan kun he kuvailevat tunteitaan. Jos joku puhuu nykypäivänä vaikka tiukemman kurin merkityksestä jollain yhteiskunnan alalla, niin häntä saatetaan melko nopeasti kuvailla mieheksi joka puhuu saksaa itävaltalaisella korostuksella ja viiksikarvat ovat kaasunaamarin kanssa yhteensopivat. "Rotutohtorin" voinee myös yhdistää tällä tavalla hieman kouriintuntuvampaan esimerkkiin vaikka Mengele ei kulttuurisemioottisena ikonina ehkä niin yleinen olekaan kuin edellämainitsemani herra.

Mutta palataan tästä ihmeessä kohti alkuperäistä aihetta, josta minulla ei ole oikein muuta sanottavaa kuin se, että tämänkaltaiset eri kulttuuripiirien nahistelut internetin välityksellä ovat sangen mielenkiintoisia lukea.

turha jätkä

Quote from: Virkamies on 18.03.2010, 13:32:44
eri kulttuuripiirien nahistelut internetin välityksellä ovat sangen mielenkiintoisia lukea.

Taitaakos tuota sattuvammin sanoa?

Miniluv

Muistanko ihan väärin, vai oliko Mengele jostain syystä uutisissa samaan aikaan kuin sanaa rotutohtori käytettiin?

Edit: ei ollut Mengele, vaan joku saman tyyppinen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Virkamies

Quote from: turha jätkä on 18.03.2010, 13:42:15
Taitaakos tuota sattuvammin sanoa?

Ymmärtääkseni se on internetiksi "/popcorn", joka on myös kovin sattuva ilmaisu.

Quote from: kmruuska on 18.03.2010, 13:45:15
Miksi siitä täytyy väen vängällä etsiä jotain mielleyhtymiä?

Mielestäni ei tarvitse myöskään. En kuitenkaan kauhistu, jos jollekin sellainen tulee. Tämä kuulunee ihmisten normaaliin pääkopan sisäisen vapauden piiriin. Joillekin sellaisesta voi tulla suurempia mielleyhtymiä. Minulle ei tullut. Minä en silti näe, että pitäisi moittia toista ihmistä, jos hänelle tulee muita mielleyhtymiä kuin minulle. Moititko sinä?

QuoteOlen samaa mieltä että sillä viitattiin akateemisesti koulutettuun henkilöön joka on kiinnostunut ihmisten "rodullisista" ominaisuuksista. Pystynet varmaan itsekin päättelemään kuka se henkilö on.

Luulen, että henkinen kapasiteettini toimi ylikierroksilla, mutta osasin yhdistää Yleisradion toimittajan käyttämän termin herra Halla-ahoon, koska hänet mainittiin uutisen muussa osuudessa tarpeeksi selkeästi. Jos sen sijaan mainosperäisen televisiotoiminnan puolella vähäpukeinen nuori neitokainen olisi kysynyt visailuohjelmassa vastausta kysymykseen, jossa vihjeenä olisi ollut "rotutohtori", niin en varmaan olisi ensimmäiseksi tarjonnut vastaukseksi filologipoliitikkomme nimeä, ellei väliviiva sitten olisi paljastanut tarkoitushakuisuutta asiassa.

Mutta annetaan tämän jo olla, eikö totta? Meidän aivomme toimivat jotakuinkin samoin ja sitten on niitä, joilla se toimi hivenen eri tavoin. Meidän ei varmaan tarvitse enää vatvoa tämän asian kanssa ainakaan tässä ketjussa. Myönnän, että minä olin se, joka teki sen virheen, että jatkoin asiaa, johon puutuit.

Roope

Quote from: Miniluv on 18.03.2010, 13:56:46
Muistanko ihan väärin, vai oliko Mengele jostain syystä uutisissa samaan aikaan kuin sanaa rotutohtori käytettiin?

Tuohon aikaan YLE lähetti lähes joka viikko erilaisia natsidokumentteja, joten muistikuva voi syntyä siitäkin. Itselläni välitön assosiaatio kuuluisaan rotutohtoriin johtui varmaankin tapausta edeltäneistä vasemmistolaisten toimittajien ja poliitikkojen yrityksistä linkittää Halla-aho 30-lukuun ja natseihin. Toimittajan pilkkanimi tuntui suoralta jatkumolta silloin käytyyn "keskusteluun".

QuotePaavo Lipponen: Puhun sellaisesta, kun kysymys on myöskin akateemisista henkilöistä, jotka perustelevat siis tällaista samantyyppistä ideologiaa kuin 30-luvulla liikkui tuolla äärioikealla omissa, siis artikkeleissa ja blogeissa ja tällaisissa.
http://mediaseuranta.blogspot.com/2008/12/yle-paavo-lipponen-perussuomalaisista.html
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Vasarahammer

Googletin hakusanoilla rotutohtori, mengele ja ensimmäisenä näkyviin tuli oma vanha blogikirjoitus:

Rotutohtori ja 40-luvun haamut

Tässä kirjoituksessa ei juuri lainkaan puututtu Halla-ahoon tai Ylen uutiseen. Tässä seuraavassa kirjoituksessa, jossa Mengeleä ei mainittu, käsittelin Halla-ahoon silloin kohdistunutta loanheittokampanjaa:

Pelin henki

Minulla tuli aikanaan sanasta rotutohtori mieleen Mengele. Halla-ahoa nimiteltiin Yleisradion pääuutislähetyksessä tällä nimellä, ei missään Pressiklubissa tai vastaavassa keskusteluohjelmassa.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Jaakko Sivonen

Quote from: kmruuska on 18.03.2010, 11:58:00
Tämä on mielenkiintoinen väite. Silloin kun asia oli aivan tuore, tein Google-haun sanoilla "rotutohtori" AND "mengele" ja JOKAINEN osuma liittyi tähän YLE:n juttuun Halla-ahosta. Kukaan ei siis koskaan ainakaan Googlen mukaan ollut yhdistänyt netissä näitä kahta sanaa toisiinsa muuten kuin Halla-ahon kautta. Minusta tuo mielikuvayhteys syntyi lähinnä vain tiettyjen hommalaisten päissä. Haastankin kaikki hakemaan edes yhdenkin webbisivun jossa sanaa "rotutohtori" käytetään Mengelestä ja joka on vanhempi kuin tuo YLE:n juttu.

Google tietää siis kaiken ja internetin ulkopuolella ei ole elämää tai keskustelua? Kirjoitapa jokin tutkimus, merkitse lähteiden joukkoon "Google-haku" ja katso, mitä kommentteja tulee.

Nyt on pakko laittaa viestihistorian ensimmäinen hymiö:  :facepalm:
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

L. Brander

(kiellettyä siniväriä mukaillen)

Oliskohan tuolle rotutohtoricaustille joku sopivampi ketju? Eihän täällä enää mahdu edes huutelemaan v***ua, s***anaa ja pe***letteä. (pahoittelen runsasta tähtien käyttöä, mutta olen saanut muistutuksen, joka pitää allekirjoituttaa kotona)

LB
Dystooppinen salamasota

Suurkirjoitus

Kmruuska puhuu tapansa mukaan soopaa.

Kerrohan meille aluksi vaikka se, että miten Halla-ahon suorittama tohtorintutkinto liittyy rotukysymyksiin. Oikea vastaus:Ei mitenkään.

Siksi "rodun" ja "tohtorin" yhdistäminen oli täysin perusteetonta, ainakin, jos käsitellään tohtori Jussi Halla-ahoa.

Tästä Mengele-mielikuvasta teidän onkin kaikkein helpoin kiistellä. (Tosin tappiolle jäätte jo tässäkin kohtaa.) Teidänlaisiltanne ei ikinä saa mitään asiallista vastausta siihen, että miksi valtakunnan pääuutislähetys olisi oikea paikka esittää "ankaraa poliittista arvostelua". Siinähän pitäisi pyrkiä nimenomaan objektiiviseen tiedonvälitykseen.

Ainakin pikakatsomisen (kaikkea soopaa en jaksanut lukea läpi) perusteella huomaan myös, että kmruuska ei kyennyt vastaamaan mitään Roopen esittämiin huomioihin.

Palataas sitäpaitsi pikkuhiljaa pääasiaan, eli punavihertuhopolttajiin, ja tätäkautta voimme sivuta myös Ruotsin terroristeja(antifasisteja), jotka pari päivää sitten tekivät uusimman terroritekonsa (murhayritys).

Nikopol

Quote from: Virkamies on 18.03.2010, 14:03:36Myönnän, että minä olin se, joka teki sen virheen, että jatkoin asiaa, johon puutuit.

Mietiskelkäämme kaikki hetki hiljaisuudessa miten tämän voi tulkita, kun ajatellaan kenelle se on kohdistettu. Ja oppikaamme.  :D
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Ezz

Quote from: Topi Junkkari on 18.03.2010, 01:12:55
Quote from: Ezz on 18.03.2010, 00:48:35
Tarkoitin nimenomaan vuototilannetta, en viranomaisen virallista tiedottamista.

Jos poliisimies - ja asiaa kärjistääkseni virkapuvussa tai virkapaikalla - kertoo jotakin toimittajalle, mistä toimittaja voi tietää, että kyse ei ole virallisesta tiedottamisesta, vaan ns. vuodosta?

Tyypillisessä vuototilanteessa on varmasti molemmille osapuolille (tai ainakin toimittajalle) sataprosenttisen selvää, että nyt on käynnissä epävirallinen vuoto. Esimerkissäsi kyse lienee viime kädessä toimittajan ammattitaidosta. Ei lehti voi myöhemmin selittää, että varmana kuultiin tämä poliisiasuiselta henkilöltä poliisiasemalla. Ei ainakaan kovin hyvällä menestyksellä.

Quote from: Suurkirjoitus on 18.03.2010, 03:31:25

Sanos, että onko valtakunnan pääuutislähetys ylipäätäänkään oikea paikka poliittiseen arvosteluun, vai pitäisikö siinä sittenkin pyrkiä mahdollisimman objektiiviseen tiedonvälitykseen ja jättää poliittinen kannanotto jonnekin muualle.

Toiseksi, mikähän Halla-ahon menettely mielestäsi oikeutti moisen rotutohtori-nimittelyn, joka hyvin monen mielessä synnytti mielikuvayhteyden Mengeleen.

Muitakin seikkoja on, mutta jo nuo riittävät osoittamaan höpinänne perusteettomuuden.

Puhe oli rikosoikeudellisesta rangaistavuudesta, ei muunlaisesta tuomittavuudesta. Ylellä on tässä suhteessa sama sananvapaus kuin Aamulehdellä tai Seiskalla. Rotutohtori-sanan mielikuvayhteyksistä on jo väännetty, mutta esimerkkinä tällaisen nimityksen käyttöön oikeuttavasta menettelystä nyt vaikka se, että tohtori Halla-aho fanitti avoimesti Mikko Ellilän avoimen rasistista kirjoitusta.

(Arvostan vapaa-aikaani eikä minulla ole suurempaa tarvetta käyttää sitä rasismin määritelmästä tappelemiseen sadan vihaisen hommalaisen kanssa. Jos siis joku on sitä mieltä, että Ellilän teksti ei ole rasismia vaan analyyttinen yhteiskunnallinen puheenvuoro, niin ei siinä sitten mitään ja onnea valitsemallasi tiellä.)

On topic: Epäillyksi epäiltyä väen vängällä Wikipediaan Peppar-artikkelin katoamisesta huolimatta tunkeville sanoisin, että odottakaa nyt vähän. Jos syyte (tuomiosta puhumattakaan) tulee, niin lehtilähteitä piisaa. Jos ei tule, niin ei varmaan tule myöskään nimiä Wikipediaan.

Suurkirjoitus

Ezz,

puhut soopaa kuten aina.

1)
Halla-ahon väitöskirja ei mitenkään liity esim. siihen, että fanittiko hän jotain Ellilän kirjoitusta vai ei. (Saanko minä tohtorintutkinnon sillä, jos vaikka fanitan Halla-ahon kirjoituksia.) Sanan "rotu" yhdistäminen sanaan "tohtori" oli siis täysin perusteetonta.

2)
Ehkä YLE:n pääuutislähetyksessäkään objektiivisesta asialinjasta poikkeaminen ei ole rikosoikeudellisesti rangaistavaa, mutta moraaliselta kannalta se on äärimmäisen tuomittavaa. Halla-aho on siis tuon tapauksen MORAALINEN voittaja, mikä osaltaan osoittaa, että ehkä (tämäkään ei ole silti ollenkaan selvää) lainkäyttö tuossa tapauksessa meni kirjaimen mukaan, mutta silti sillä ei ollut mitään tekemistä moraalin kanssa. Tämä kertoo hyvin menettelystänne yleisemminkin.

(Sanoihan Halla-aho jo tuota tutkintapyyntöä koskevassa tiedotteessaan jotain sen tapaista, että hän ei odota sen etenevän mihinkään, mutta tutkintapyynnön kautta hän osaltaan osoittaa sitä minkälaisen moraalittoman kohtelun alaisena hän joutuu olemaan.)

Hyvä vain silti kaikki Halla-ahon ympärillä pyörinyt kohu, sillä nyt hän on tunnettu ja nousee ensi vuonna eduskuntaan. Mikä vielä hienompaa, kansan enemmistö on tämän kaiken myötä kääntynyt lisämaahanmuuttoa vastaan. (Tietänet taannoisen Hesarin mielipidetiedustelun. Minun ei tarvitse tässä ryhtyä halkomaan hiuksia siitä, että kaikki maahanmuutto ei ole samanlaista, vaan osa on kannatettavaa ja osa ei ole.)

Termiitti

Iloisin Turku-uutinen aikoihin! Se, että tekijät saatiin kiinni.

Tuttuni sattumalta asuu tuossa talossa. Utelin faktoja asiaan liittyen, jo aiemmin.

Tosiaan, turkisliikkeen yläpuolella, hänen mukaansa, asuu liikuntarajoitteinen vanhus. Vailla mitään mahdollisuuksia pelastautua tulipalon sattuessa.
Ja ahtaan, yksittäisen porttikäytävän kautta pelastautumista yrittäviä olisi sitten ollut 100-200 asukasta ainakin. Vanhassa kerrostalossa, jota ei ole rakennettu eko-terrorismia huomioon ottaen.

Turkisliikkeen naapurissa sijaitsee lisäksi mm. Antikka Hati, täynnä lehtiä ja kirjoja. 'Turun Palo II' oli erittäin lähellä näitten aktivistien toimien ansiosta.

Minä laitttaisin vähintään syytteet heille n. 200 murhyrityksestä ja terrorismista. Kaikille tukeneille, sekä hankkeesta mitenkään tietoisille ehdotonta vankeutta myös. (Mutta minähän en tiedä laista mitään! :))

valkobandiitti

Quote from: J. Juntunen on 18.03.2010, 11:49:05
Quote from: Lemmy on 18.03.2010, 11:20:10
Missä voin liittyä? Entä mihin voin tehdä lahjoituksen?

Minäkin liityn sillä ehdolla että liito-orava snacksit uppokuumennetaan saimaannorpan rasvassa.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Sisäministeri

Quote from: Termiitti on 19.03.2010, 04:36:18
Iloisin Turku-uutinen aikoihin! Se, että tekijät saatiin kiinni.

....

Minä laitttaisin vähintään syytteet heille n. 200 murhyrityksestä ja terrorismista. Kaikille tukeneille, sekä hankkeesta mitenkään tietoisille ehdotonta vankeutta myös. (Mutta minähän en tiedä laista mitään! :))

Saapa tosiaan nähdä millaisia tuomioita kelpo oikeuslaitoksemme näille antaa. Kun pelkistä nettiin tehdyistä törkyblogeistakin tulee 2v 4kk, joiden johdosta ei ollut vaarassa loukkaantua kukaan kuin henkisesti, niin onhan tuhopoltto paljon vakavampi juttu.

L. Brander

Quote from: Sisäministeri on 19.03.2010, 14:42:05
Saapa tosiaan nähdä millaisia tuomioita kelpo oikeuslaitoksemme näille antaa. Kun pelkistä nettiin tehdyistä törkyblogeistakin tulee 2v 4kk, joiden johdosta ei ollut vaarassa loukkaantua kukaan kuin henkisesti, niin onhan tuhopoltto paljon vakavampi juttu.

Jos jurismiturismituija on vielä pelipaikoilla, niin tuomioksi järjestetään Demlasta 80 tuntia yhdyskuntapalvelua, jonka voi suorittaa jossain "yleishyödyllisessä järjestössä" esim oikeuspoliittisessa yhdistyksessä.

LB
Dystooppinen salamasota

Topi Junkkari

Quote from: Sisäministeri on 19.03.2010, 14:42:05

Pepparin (poistetun, mutta tässä ketjussa aiemmin lainatun) uutisen mukaan rikosnimike on törkeä tuhotyö (ruots. grovt sabotage). Sen rangaistusminimi on 2 vuotta vankeutta ja maksimi 10 vuotta vankeutta. Jos tuomio jää minimiin eli kahteen vuoteen, se voidaan määrätä ehdollisena, mutta päiväkin lisää tarkoittaa häkin heilahtamista. Teolla on saatettu sen verran monta ihmishenkeä vakavaan hengenvaaraan, että minimi ylittyy aika lailla varmasti.

Yhdyskuntapalvelu tulisi kyseeseen enintään kahdeksan kuukauden vankeustuomion korvikkeena eli on tässä tapauksessa poissuljettu, ellei rikosnimike jostakin todella ihmeellisestä syystä putoa "tavalliseksi" tuhotyöksi lievimmästä päästä (4 kk - 4 v vankeutta).
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

hmoilanen

QuoteTurkisliikkeen tuhopoltosta vankeutta
Tiistai 27.4.2010 klo 11.25

25-vuotias Ville Kivi tuomittiin Turun hovioikeudessa kolmeksi vuodeksi vankeuteen törkeästä tuhotyöstä.

Kivi sytytti tuntemattomaksi jääneen henkilön kanssa Turkishuone Markku Rouskun palamaan heinäkuussa 2008. Hän kasasi heinäkuisena yönä Turussa Yliopistonkatu 11 sijainneen turkisliikkeen lattialle turkiksia kahteen kasaan ja sytytti ne tuleen.

Palokunta saapui paikalle kuudessa minuutissa hälytyksen jälkeen. Turkisliikkeen oven kolmesta ikkunasta kaksi alimmaista oli rikki. Ylimpään ikkunaan oli kirjoitettu punaisella maalilla EVR. Huoneisto oli jo täyttynyt savusta ja sitä oli levinnyt viereiseen liikehuoneistoon.

Teko oli erittäin vaarallinen, sillä liikehuoneistojen yläpuolella oli asuinhuoneistoja, joissa nukkui suuri määrä ihmisiä. Onni onnettomuudessa oli, ettei palo ehtinyt leviämään yläpuolella olleisiin asuintiloihin silminnäkijän nopean toiminnan ansiosta. Lisäksi hän näki kahden henkilön poistuvan tulipalopaikalta Yliopistonkatu 2:n suuntaan, jonka jäteastiasta löydettiin samannäköiset housut kuin Kiven aikoinaan omistamat.

Joutuu maksamaan kovat korvaukset

Turun hovioikeus tuomitsi Ville Kiven teosta kolmen vuoden vankeuteen. Hänet vangittiin heti, koska tuomittu rangaistus oli yli kaksi vuotta vankeutta. Rikoslain mukaan törkeästä tuhotyöstä on tuomittava vähintään kahdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi vankeuteen.

Oikeus piti raskauttavina todisteina Kiven syyllisyydestä sitä, että hän oli tunnustanut teon lääkärin vastaanotolla usealle henkilölle ja tekopaikan läheisyydestä löydettyjä housuja, joista löydettiin Kiven DNA:ta.

Turun käräjäoikeus hylkäsi alunperin Kiven syytteet törkeästä tuhotyöstä.

Hovioikeus määräsi lisäksi Kiven korvaamaan tulipalosta ja sen aiheuttamista vahingoista asianomistajille yhteensä noin 85 000 euroa korkoineen.

PÄIVI PELKONEN

Kolme vuotta...vähällä pääsi. Ensikertalaisena (jos on) istuu sen 1,5 vuotta. Toivottavasti tämä tuntematon hlö saa nyt syytteen niskaansa. Dna-todisteethan häntäkin vastaan pitäisi olla.

edit. linkki http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042711547303_uu.shtml

Jouko

Lievä tuomio teon vakavuuteen nähden vaikka ei henkilövahinkoja tullutkaan. Mutta jää ne elinikäiset korvausvastuut silti. Pilasi nuori elämänsä. Vaarana on että radikalisoituu vielä enemmän ja jatkaa tuhotekojaan. Vaatii jatkuvaa tarkkailua vapautumisensa jälkeen.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Masa76

Toisen henkilön osalta on oikeuskäsittely vielä kesken.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/127684.html

QuoteTuhopolttoyrityksestä on epäiltynä myös 24-vuotias nainen. Hänen osaltaan tapaus ei ole vielä edennyt oikeuskäsittelyyn.
"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley