News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jouko Piho: Pyrin kansanedustajaksi

Started by Jouko Piho, 03.03.2010, 23:23:39

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Quote from: Vapaa Umpihanki on 16.03.2010, 16:44:41
Quote from: Piho on 14.03.2010, 19:51:46
Halu vaikuttaa asioihin siellä, missä valtaa käytetään eikä vain kirjoittamalla täällä vallanpiirien ulkopuolella.

Sekö ei ole taivaan isän tahto ja korkeamman johdatus, kun 63-vuotias eläkeläisjäbä kirjoittelee vallanpiirien ulkopuolella?

No, sitä tässä koko ajan kysellään.
Olen mukana eduskuntatyössä, jos Jumala suo, viskaalit (KD:n Uudenmaan piiri) sallivat ja jos äänestäjät äänestävät.
Kaikki kolme kohtaa ovat vielä auki.
En ole varma edes Jumalan tahdosta ja johdatuksesta.
Rukoilen sitä joka päivä.
Eli haluni vaikuttaa eduskunnassa eikä vain kirjoittamalla vallan keskiön ulkopuolelta, on minun oma ajatukseni, joka saattaa tietysti olla itse Beelsebuupista.

Jouko Piho

TommyP

Kun henkilö joka joko pyrkii mukaan tai on jo mukana politiikassa puhuu siitä miten jotkut asiat on riippuvaisia Jumalan tms. tahdosta, pudottaa uskottavuutensa minun silmissäni lähelle nollaa. Mutta tämähän on vain minun mielipide.
"Peli ei ole pelattu ennen kuin peli on pelattu" Roope Ankka

Valkea

Viipurissa syntyneet vaarini ja mummoni kävivät kerran Karjalan menetyksen jälkeen siellä, ja inho muuttunutta Karjalaa kohtaan oli niin suuri, että he lähestulkoon toivoivat sen pysyvän ikuisesti neuvostoliittolaisilla/ venäläisillä. He puhuivat kyllä mielellään suomalaisaikojen Karjalasta, mutta vastenmielisyys oli käsinkosketeltavaa silloin harvoin kun puhuttiin sen jälkeisestä ajasta.

Edesmenneiden isovanhempieni muistoa kunnioittaen toivon Karjalaa takaisin ainoastaan siinä tapauksessa, että se on palautettaessa tyhjänä, eikä se ole tällä hetkellä realistista. Toivon, että käytät energiasi Eu- ja maahanmuuttokriittisyyteen. Onnea ja menestystä, ja Jumalan siunausta poliittiselle urallesi.

Jouko Piho

Quote from: TommyP on 16.03.2010, 19:20:59
Kun henkilö joka joko pyrkii mukaan tai on jo mukana politiikassa puhuu siitä miten jotkut asiat on riippuvaisia Jumalan tms. tahdosta, pudottaa uskottavuutensa minun silmissäni lähelle nollaa. Mutta tämähän on vain minun mielipide.

Kaikki riippuu Jumalan tahdosta tai sallimuksesta.
Kaikki eivät vain ymmärrä sitä ja siksi he eivät tunnusta sitä.
Minä tunnustan.
Samalla tavalla ajattelevia on paljon Uudellamaalla.
He ovat minun potentiaalisia äänestäjiäni.
Uskon tosin saavani ääniä (jos siis olen ehdolla loppupeleissä) myös ei-uskovilta, jopa ateisteilta, jotka voivat katsoa, että muut kannattamani asiat ovat niin tärkeitä, että heille on aivan sama, vaikka minä uskonkin Jumalaan.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: Valkea on 16.03.2010, 22:11:46
Viipurissa syntyneet vaarini ja mummoni kävivät kerran Karjalan menetyksen jälkeen siellä, ja inho muuttunutta Karjalaa kohtaan oli niin suuri, että he lähestulkoon toivoivat sen pysyvän ikuisesti neuvostoliittolaisilla/ venäläisillä. He puhuivat kyllä mielellään suomalaisaikojen Karjalasta, mutta vastenmielisyys oli käsinkosketeltavaa silloin harvoin kun puhuttiin sen jälkeisestä ajasta.

Edesmenneiden isovanhempieni muistoa kunnioittaen toivon Karjalaa takaisin ainoastaan siinä tapauksessa, että se on palautettaessa tyhjänä, eikä se ole tällä hetkellä realistista. Toivon, että käytät energiasi Eu- ja maahanmuuttokriittisyyteen. Onnea ja menestystä, ja Jumalan siunausta poliittiselle urallesi.
Viipurin tyhjänä palauttaminen ei ole näillä näkymin realistista, mutta ainahan voi tapahtua sellaista, mitä emme osaa nyt kuvitellakaan tapahtuvan, mikä voi muuttaa koko tilanteen aivan toiseksi.
Joka tapauksessa Viipurin takaisin saaminen on realistista ja Viipurin muuttaminen taas suomalaiseksi kaupungiksi on vain tahdon ja ahkeran työn takana.
Kiitos onnen ja Jumalan siunauksen toivotuksista!
Minä toivon kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta myös sinulle!

Jouko Piho

Valkea

vrv

Nimimerkki Valkean isovanhempien reaktio oli varsin tyypillinen niille ihmisille jotka muistikuvissaan pitivät hengissä kauniin Karjalan kotipaikkansa. Sitten iski todellisuus päin kasvoja, kun nähtiin ryssän raiskaamat paikat.
Näin kävi myös Porkkalassa.

Karjala on OSA Suomea. Vaikka se nyt on miehitetty, ei tila ole välttämättä pysyvä.
Japanikin odottaa vaan hetkeä kun saa Kuriirien saaret takaisin. Siellä valtionjohto käyttää julkisesti termiä; Venäjän miehittämät alueet.
"Tulkoot hurttina aroiltaan, multiin mahtuvat tänne"
Uuno Kailas

Lodi

Quote from: Piho on 16.03.2010, 22:19:44

Minä tunnustan.

Uskon tosin saavani ääniä (jos siis olen ehdolla loppupeleissä) myös ei-uskovilta, jopa ateisteilta, jotka voivat katsoa, että muut kannattamani asiat ovat niin tärkeitä, että heille on aivan sama, vaikka minä uskonkin Jumalaan.

Jouko Piho

Nyt kyllä sekoitat uskon, ymmärtämisen ja tietämisen iloiseen karuselliin.  :D
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Jouko Piho

Quote from: Lodi on 16.03.2010, 23:06:08
Quote from: Piho on 16.03.2010, 22:19:44

Minä tunnustan.

Jouko Piho

Nyt kyllä sekoitat uskon, ymmärtämisen ja tietämisen iloiseen karuselliin.  :D
Usko, ymmärrys ja tietäminen kuuluvat yhteen eivätkä ole ristiriidassa keskenään.
Ihminen on kokonaisuus. On jakomielistä erottaa ihmisyyteen kuuluvat eri puolet jyrkästi eroon toisistaan.

Jouko Piho

Lodi

Joo, aivan kuten bensiini, auto ja ilman saastuminen kuuluvat yhteen. Silti ne eivät ole millään muotoa sama asia.

Kun vanhassa testamentissa kirjoitetaan tulisista vaunuista, voin a) uskoa, että erämaassa kulki vaunuja, joista tuli tulilieskat, b) päätellä, että kyse oli jonkinlaisesta Otto-moottoriin (keksijänsä mukaan) perustuvasta mekaanisesta laitteesta.

Voin myös uskoa, että jyseessä oli avaruusoliot, jotka ajoivat sen aikaisilla lentokoneillaan ja ihmiset yrittivät kuvailla näkemäänsä sanonnalla tuliset vaunut.

Jouko Piho

Quote from: Lodi on 16.03.2010, 23:31:24
Joo, aivan kuten bensiini, auto ja ilman saastuminen kuuluvat yhteen. Silti ne eivät ole millään muotoa sama asia.

Kun vanhassa testamentissa kirjoitetaan tulisista vaunuista, voin a) uskoa, että erämaassa kulki vaunuja, joista tuli tulilieskat, b) päätellä, että kyse oli jonkinlaisesta Otto-moottoriin (keksijänsä mukaan) perustuvasta mekaanisesta laitteesta.

Voin myös uskoa, että jyseessä oli avaruusoliot, jotka ajoivat sen aikaisilla lentokoneillaan ja ihmiset yrittivät kuvailla näkemäänsä sanonnalla tuliset vaunut.

Kyseessä oli Jumalan vaunut, joilla profeetta Elia otettiin kotiin taivaaseen.

Kai nyt Jumalallakin voi olla hienot vaunut. Ei se mikään ihmisten etuoikeus ole.

Jouko Piho

Lodi

Kyllä. Jumalalla on varmasti ollut hienot vaunut. Kerro ihan rehellisesti minulle, mitä mieleesi tulee tästä tarinasta. Se nimittäin tapahtui ennen raketti- tai Ottomootorien keksimistä. Myöskään höyrykonetta (josta ei tosi tule tulenlieskoja) ei vielä oltu keksitty.

Silti oli olemassa "vaunut", joiden voimanlähde aiheutti tulenlieskoja. Mistä ne tulenlieskat tulivat? Osa polttoaineesta paloi edelleen pakosarjassa? Miksi?

herra 4x

Quote from: Lodi on 16.03.2010, 23:48:21
Kyllä. Jumalalla on varmasti ollut hienot vaunut. Kerro ihan rehellisesti minulle, mitä mieleesi tulee tästä tarinasta. Se nimittäin tapahtui ennen raketti- tai Ottomootorien keksimistä. Myöskään höyrykonetta (josta ei tosi tule tulenlieskoja) ei vielä oltu keksitty.

Silti oli olemassa "vaunut", joiden voimanlähde aiheutti tulenlieskoja. Mistä ne tulenlieskat tulivat? Osa polttoaineesta paloi edelleen pakosarjassa? Miksi?

Jälkipoltin?

Von Däniken et al. on kai käsitellyt tätä problematiikkaa ja Ilmestyskirjan pyörä pyörässä -avaruusalustulkintaa.

Jatkanemme farssia Peräkammarissa.
Rakkaudesta lajiin.

Topi Junkkari

Quote from: Piho on 16.03.2010, 23:41:56
Kyseessä oli Jumalan vaunut, joilla profeetta Elia otettiin kotiin taivaaseen.

"Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monet ihmiset kärsivät harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi."
(Robert M. Pirsig teoksessa Zen ja moottoripyörän kunnossapito. Siteeraamani suomennos on sekundaarilähteestä.)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Miniluv

Quote from: Topi Junkkari on 17.03.2010, 00:50:16
"Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monet ihmiset kärsivät harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi."
(Robert M. Pirsig teoksessa Zen ja moottoripyörän kunnossapito. Siteeraamani suomennos on sekundaarilähteestä.)

Wikiquotesin pitäisi kai mennä kirjaa järjestyksessä, jolloin tuo olisi 7. painoksessa (Otava, 2002) sivulla 432. Mistä sitä ei pehmytkantisestani kuitenkaan löydy.

Ja kertojahan ei muutenkaan tuolla kohtaa ole ns. tolkuissaan :)

http://en.wikiquote.org/wiki/Robert_M._Pirsig
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Topi Junkkari

Quote from: Miniluv on 17.03.2010, 01:33:28
Wikiquotesin pitäisi kai mennä kirjaa järjestyksessä, jolloin tuo olisi 7. painoksessa (Otava, 2002) sivulla 432. Mistä sitä ei pehmytkantisestani kuitenkaan löydy.

Minä en tunne Wikiquoten taustoja enkä varsinkaan sitä päättelyketjua, jolla olet selvittänyt lainauksen oletetun lähteen ihan painosta ja sivunumeroa myöten. Antamasi Wikiquote-linkin mukaan kohta kuuluu englanniksi "When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called Religion."

Minun käyttämäni sekundaarilähde on Richard Dawkinsin teos Jumalharha Kimmo Pietiläisen suomentamana (Helsinki: Terra Cognita, 2007). Sitaatti on sivun 26 alussa, ja oletan sen olevan Pietiläisen oma suomennos. Hänelle on nimittäin käynyt lipsahdus jo kirjan nimessä - Pietiläisen mukaan lähde on "Zen ja moottoripyörän huoltamisen taito". Kääntäjän perusammattitaitoon - ainakin minun ammattitaitooni - kuuluu sen selvittäminen, onko jokin siteeraus tai lähde aiemmin käännetty ja millä sanoilla asia on aiemmassa käännöksessä ilmaistu. Pietiläinen on tehnyt suomennoksensa 2006 tai 2007, jolloin Leena Tammisen suomennos Pirsigin kirjasta on ollut olemassa jo kaksikymmentä vuotta. Taustatutkimus on jäänyt Pietiläiseltä tekemättä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Valkea

Re:

Kun monet ihmiset kärsivät harhasta, ylimielisyydestä, öykkärimäisyydestä, pakonomaisesta halveksinnasta, itsensä korottamisesta pseudo-jumalaksi, tieteen irrationaalisesta palvonnasta (kontra sen pitäminen käyttökelpoisena työkaluna), tieteen perusteettomasta ja luulotellusta omimisesta itselleen, jne., sitä kutsutaan ateismiksi. Lainaus on primäärilähteestä, omista havainnoistani ja päästäni.

Miniluv

QuoteMinä en tunne Wikiquoten taustoja enkä varsinkaan sitä päättelyketjua, jolla olet selvittänyt lainauksen oletetun lähteen ihan painosta ja sivunumeroa myöten.

Ei tässä sen kummempaa, kuin että mainitsin sivun, jolla on suomennoksessa Wikiquotesin sitaatit, jotka ovat When many people-jutun molemmin puolin. Tuo mainittu painos on siis minun kappaleeni, josta asian tarkistin.

Harmi, etten sanonut asiaa selvästi.

http://www.arvindguptatoys.com/arvindgupta/zen-motorcycle.pdf

Minua ei onnistanut haun kanssa tuossa PDF:ssä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Topi Junkkari

Quote from: Miniluv on 17.03.2010, 03:58:41
http://www.arvindguptatoys.com/arvindgupta/zen-motorcycle.pdf

Minua ei onnistanut haun kanssa tuossa PDF:ssä.

Ei minuakaan. PDF taitaa olla alkuaan kotoisin täältä: http://www.design.caltech.edu/Misc/pirsig.html. Sana delusion esiintyy vain kerran, ja konteksti on ihan eri.

Jumituin tutkimaan tätä asiaa tarkemmin, ja näyttää siltä, että Dawkins on siteerannut Pirsigiä epätarkasti. Hänen mukaansa sitaatti on Zen ja moottoripyörän kunnossapito -kirjan kirjoittajalta, mutta hän ei suoraan sano, että se olisi kyseisestä kirjasta. Virhe on ikävä kyllä levinnyt pitkin nettiä, mm. Wikiquoteen. Ilmeisesti sitaatti on todellisuudessa Pirsigin myöhemmästä teoksesta Lila: An Inquiry into Morals (Lila: tutkimusmatka moraalin maailmaan, suom. Leena Tamminen, WSOY 1992). Näin ainakin sanotaan Jumalharha-kirjaa koskevassa englanninkielisessä Wikipedia-artikkelissa. Voi myös olla, että Pirsig on lausunut tuon jossakin ihan muualla.

Dawkinsin Jumalharhassa lukee englanniksi näin:
QuoteAs to whether it is a symptom of a psychiatric disorder, I am inclined to follow Robert M. Pirsig, author of Zen and the Art of Motorcycle Maintenance, when he said, 'When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called Religion.'

Kimmo Pietiläisen suomennos:
QuotePsykiatrisen häiriön oireen suhteen minulla on taipumus seurata Zen ja moottoripyörän huoltamisen taito -teoksen kirjoittajaa Robert M. Pirsigiä: "Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monet ihmiset kärsivät harhasta, sitä sanotaan Uskonnoksi."

Jouko Piho

Quote from: Vapaa Umpihanki on 17.03.2010, 16:01:04

Minä olen sen mieltänyt niin, että se on ihan sama mitä tekee, kun joka tapauksessa se on tarkoitettu niin tehtäväksi. Jätkällä voi olla kyllä vähän toiset aatokset, kun sinulla on nuo kaikki profeettajutskat sun muut.

Mutta pystyykö sitä ihminen itse sitten viettämään kunniallista vanhuusikää? Ja millaista sellainen elämä olisi mielestäsi?

Ei kai se ole ihan sama mitä tekee. On ihmisen valinnoilla merkitystä. Mieluummin sitä tekee jotakin mielekästä kuin mieletöntä.
Eläkeikä ja vanhuus menee hyvin, jos on terveyttä, ihmissuhteita ja tekemistä eli esim. erilaisia harrastuksia.
Minä olen ajatellut, että tässä iässä vielä kansanedustajana oleminen olisi hyvin mielekästä tekemistä niin kauan aikaa kun virtaa ja terveyttä riittää.

Jouko Piho

mikkostadista

Eli haluni vaikuttaa eduskunnassa eikä vain kirjoittamalla vallan keskiön ulkopuolelta, on minun oma ajatukseni, joka saattaa tietysti olla itse Beelsebuupista.

Jouko Piho

Tuon haluaisin kuulla eduskunnassa, "hmm...ajatukseni saattaa myös olla Beelsebuupista"...

Aivan loistavaa Jouko, jos parempaa ei löydy olet varteenotettava vaihtoehto!

Jouko Piho

Quote from: mikkostadista on 18.03.2010, 22:03:07
Aivan loistavaa Jouko, jos parempaa ei löydy olet varteenotettava vaihtoehto!

Kiitos etukäteistuesta, mutta sinä et voisi ilmeisesti kuitenkaan äänestää minua, koska asut käsittääkseni Helsingissä, jossa asuva ei voi äänestää Uudenmaan vaalipiirin ehdokasta.
Mutta thanks anyway!

Jouko Piho

Jouko Piho

Tänään, 21.3.2010, KD:n Loviisan paikallisosasto hyväksyi minut eli esittää minua KD:n Uudenmaan piirille kansanedustajaehdokkaaksi. Piiri tekee sitten lopulliset päätökset syyskuussa ja marraskuussa 2010. Loviisasta hyväksyttiin toinenkin ehdokas eli elokuvaohjaaja Arto Lehkamo.

Mitä tulee teemoihini, niin ne ovat vasta alustavia, ei lainkaan lopullisia. Hion niitä vielä paljon ja osa teemoista tippuu varmasti pois.

Jouko Piho

dothefake

Onneksi olkoon valitsemallanne tiellä, se lienee pitkä ja vaivalloinen,
mutta päihittää sohvalla makoilun.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Sikanez

Quote from: Piho on 21.03.2010, 19:44:45
Tänään, 21.3.2010, KD:n Loviisan paikallisosasto hyväksyi minut eli esittää minua KD:n Uudenmaan piirille kansanedustajaehdokkaaksi.
Hienoa!
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Kansankiihottaja

Kieltämättä näin karjalaisen mieltälämmittävä vaaliteema. Mutta niinkuin moni on jo sanonutkin, niin taloudellisesti se tulisi olemaan aika raskas urakka.

Mutta, mutta...kaikki jotka ollaan siellä reissattu ristiin rastiin tiedetään, että kylä kylältä Karjala autioituu ja Neukkulan aikaiset rakenteet on romahtaneet. Neuvostoliiton aikana rajavyöhyke oli laajimmillaan 70-80km syvyydellä ja tämä alue on edellen lähes asumaton ja vailla rakennuksia - tämän alueen voisi liittää Suomeen heti huomenna ja kustannuksia siitä ei kertyisi. Samalla hoituisi etelä-Suomen metsien suojelutarpeet tuhanneksi vuodeksi eteenpäin.

Laatokan-Karjala ja Vuoksen pohjoispuolinen osa Karjalaa olisi liitettävissä Suomeen aika vaivattomasti, mutta Viipuri ympäristöineen ja Kannas lähempänä Pietaria on jo sitten vaikeampi juttu, koska pietarilaiset ovat levittäytyneet sinne voimalla.

Oma asiansa on sitten se, että mitä sillä teemme? Meillä alkaa olla vaikeuksia pitää koko nyky-Suomi asuttuna ja toimivana. Suurin pelko minulla on se, että venäläiset pilaavat Laatokan rantoineen tontittamalla sen itämaisilla luomuksillaan. Sitten siellä ei enää retkeillä ja ihastella koskematonta luontoa.

Lodi

Kuulehan Jouko,

Voisitko harkita sen karjalakysymyksen unohtamista. Ei nyt ihmeessä aleta rajoja siirtelemään. Ei lopulta enää kukaan tiedä, mikä rajaviiva missäkin on ollut ja pitäisi olla.

Jouko Piho

Quote from: dothefake on 21.03.2010, 20:07:56
Onneksi olkoon valitsemallanne tiellä, se lienee pitkä ja vaivalloinen,
mutta päihittää sohvalla makoilun.

Se on juuri näin.
Tie on kivikkoinen mutta antoisa, ja johtaa lopulta päämäärään.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: Lodi on 21.03.2010, 20:25:15
Kuulehan Jouko,

Voisitko harkita sen karjalakysymyksen unohtamista. Ei nyt ihmeessä aleta rajoja siirtelemään. Ei lopulta enää kukaan tiedä, mikä rajaviiva missäkin on ollut ja pitäisi olla.

Olen jo sen verran harkinnut, että en pidä enää Karjalan palautusta kärkiteemanani, vaan yhtenä teemana muiden joukossa.
Ei minun itse asiassa tarvitse edes hirveästi toimia Karjalan palautuksen hyväksi (vaikka toimin silti), koska uskoni mukaan Karjala palautuu aikanaan Suomelle joka tapauksessa - Korkeimman tahdosta.

Jouko Piho