News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Jouko Piho: Pyrin kansanedustajaksi

Started by Jouko Piho, 03.03.2010, 23:23:39

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Muutaman kuukauden tiiviin miettimisen jälkeen olen tänään 3.3.2010 päättänyt asettua kansanedustajaehdokkaaksi huhtikuun 2011 eduskuntavaaleissa.

Pääteemani vaaleissa on Karjalan palautus. Sen lisäksi minulla on tietysti monia muitakin teemoja kuten maahanmuuttokriittisyys, mutta mainonnassa ja vaalikampanjassani Karjalan palautus olisi selkeä kärkiteema.

Lopullisesti ehdokkuuteni varmistuu marraskuussa 2010, jolloin KD:n Uudenmaan piirihallitus päättää, ketkä 35 ehdokasta asetetaan ehdolle Uudellamaalla.

Jos Jumala suo ja viskaalit sallivat ja kansa antaa tarpeeksi ääniä, olen ensi vuonna puhumassa eduskunnassa kokonaisen Suomen puolesta.

Ja monien muidenkin hyvien asioiden puolesta.
Tai sitten monia pahoja asioita vastaan.

Jouko Piho

Teemu Lavikka

Onnea Jouko sinulle vaalimeininkeihin!
Karjala- teema on ainakin itselleni täysin yhdentekevä.
Olen sitä ikäluokkaa, että minulla ei ole mitään tunnesiteitä sinne, eli varsinainen kohderyhmäsi taitaa siis olla ns. suuret ikäluokat, mikä ei välttämättä ole huono valinta, koska nuoret eivät taida olla mitenkään järin innokkaita äänestäjiä.
Hävitty mikä hävitty, mutta jos todella haluat taistella Karjalan palauttamisen puolesta, niin anna mennä, pitäähän ihmisellä tavoitteita olla.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Sikanez

Onnea minukin puolestani. Olet jopa oikeassa vaalipiirissä.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Uljanov

Ihan mielenkiinnosta utelen, että kun aina puhutaan nimenomaan Karjalan palautuksesta, niin eikö palautusaktivisteille sitten muut luovutetut alueet ole niin justiinsa? Vai halutaanko kyllä kaikki rajamuutokset kumota, mutta Karjala takaisin vain kuulostaa ytimekkäämmältä kuin luovutetut alueet takaisin?

BastardoGrande

Suomella ei ole yksinkertaisesti varaa ottaa Karjalaa takaisin. Käykääpä vaikka katsomassa missä kunnossa ne kylät ja kaupungit siellä on.
Ja ihmiset, eläkeläisiä ja juoppoja, kaikki kynnelle kykenevät on häipyny sieltä veks.

Ennemminkin vaadi Petsamo Jäämeren yhteyksineen takaisin, ilmasto kun lämpenee niin alkaa kalastus sieltä kiinnostaa.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Topi Junkkari

Quote from: Uljanov on 03.03.2010, 23:52:51
Ihan mielenkiinnosta utelen, että kun aina puhutaan nimenomaan Karjalan palautuksesta, niin eikö palautusaktivisteille sitten muut luovutetut alueet ole niin justiinsa? Vai halutaanko kyllä kaikki rajamuutokset kumota, mutta Karjala takaisin vain kuulostaa ytimekkäämmältä kuin luovutetut alueet takaisin?

Minä olen 1970-luvun alussa syntynyt "karjalaistaustainen" ja kannatan miehitettyjen alueiden palautusta olematta varsinainen palautusaktivisti. En ole koskaan toiminut missään palautusta aktiivisesti ajavassa järjestössä, ja ollessani 90-luvulla aktiivinen (Helsingin yliopiston) Wiipurilaisessa Osakunnassa, vain harvat osakuntakavereistani olivat kanssani samaa mieltä. Pari vasemmistosuuntautunutta jopa hyökkäsi mielipiteitäni vastaan Ylioppilaslehdessä.

Olen sitä mieltä, että jos ja kun palautuksesta keskustellaan, kaikkia punafasistien miehittämiä alueita on lähtökohtaisesti kohdeltava samanarvoisina. Kannatan siis yhtä lailla Karjalan, Petsamon, Suomenlahden saarten ja Sallan itäosan palautusta. (Tulikohan tuossa kaikki? Laillinen rauha Suomen ja silloisen Neuvosto-Venäjän välillä solmittiin Tartossa 1920 ja rajat määriteltiin silloin. Myöhemmät rajamuutokset olivat stalinistista terroria.)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Jouko Piho

Quote from: Uljanov on 03.03.2010, 23:52:51

Karjalan palautuksesta puhuvat tarkoittavat juuri tuota mitä kirjoitit. Eli kaikki Karjalan palauttajat haluavat, että kaikki pakkoluovutetut alueet palautetaan takaisin Suomelle, ei vain Karjala, vaan myös Petsamo, Salla-Kuusamo ja neljä Suomenlahden saarta.

Karjalan palauttajat puhuvat Karjalan palautuksesta vain sen lyhyyden ja ytimekkyyden takia, jolloin oletetaan, että ihmiset tietävät, että Karjalan palautuksella tarkoitetaan kaikkien menetettyjen alueitten palauttamista.

Jouko Piho

JPU

Quote from: BastardoGrande on 04.03.2010, 00:00:00
Suomella ei ole yksinkertaisesti varaa ottaa Karjalaa takaisin. Käykääpä vaikka katsomassa missä kunnossa ne kylät ja kaupungit siellä on.
Ja ihmiset, eläkeläisiä ja juoppoja, kaikki kynnelle kykenevät on häipyny sieltä veks.
Se on menneiden aikojen propaganda näköjään uponnut hyvin. Litaniasta tosin unohtui "...sitäpaitsi kuka sinne enää takaisin haluaisi". Kas kun et vedonnut YYA-sopimuksen ja molemminpuolisen luottamuksen vastaiseen henkeen.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

BastardoGrande

Jos vuonna 2009 itse nähty on menneiden vuosien propagandaa, niin sitten on turha jatkaa tätä venäläisen rajaseudun arviointia.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Topi Junkkari

Quote from: BastardoGrande on 04.03.2010, 00:25:56
Jos vuonna 2009 itse nähty on menneiden vuosien propagandaa, niin sitten on turha jatkaa tätä venäläisen rajaseudun arviointia.

Olen vieraillut miehitetyssä Karjalassa lukuisia kertoja vuosina 1995-2009 ja on totta, että alue on pahasti ränsistynyt. Kyse on kuitenkin Suomelle kuuluvasta alueesta, jonka jälleenrakennus on täysin mahdollista. Saksa yhdistyi, Baltia itsenäistyi... Tallinnakin oli hyvin eri näköinen ensimmäisellä käynnilläni 1982 verrattuna tähän päivään.

Sortavala muuten on asiantuntijoiden mielestä Suomen 1930-luvun kaupungeista parhaiten säilynyt. Karjalan joutuminen punafasistien käsiin on ollut tavallaan hyväkin asia - jos alue olisi pysynyt yhtäjaksoisesti Suomen hallinnassa, paljon vanhaa arvokasta rakennusperintöä olisi romutettu ja tilalle rakennettu betonisia kunnantaloja ja S-marketteja.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

MW

Kovat on tavoitteet. Mitäs Jouko, jos ensin otettaisiin Suomi takaisin? Olisi sitten jotain, mihin Karjalaa palauttaa. Sympatiani ovat toki puolellasi.

Oami

Itseäni kiinnostaisi lähinnä Petsamon palautus. Ihan käytännöllisistä syistä, tosin. Ei tarvitsisi edes koko aluetta, vaan riittäisi maantien ja rautatien mentävä käytävä Paatsjoen itärannalta, sataman ja sen toimintojen vaatiman yhdyskunnan mentävä paikka meren rannalta ja aluevesiä kansainväliseen mereen asti.

Omaksi kunnakseen siitä ei ehkä olisi ainesta, mutta voisi liittää Inariin.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

MW

Quote from: Topi Junkkari on 04.03.2010, 00:34:21
Quote from: BastardoGrande on 04.03.2010, 00:25:56

Olen vieraillut miehitetyssä Karjalassa lukuisia kertoja vuosina 1995-2009 ja on totta, että alue on pahasti ränsistynyt. Kyse on kuitenkin Suomelle kuuluvasta alueesta, jonka jälleenrakennus on täysin mahdollista. Saksa yhdistyi, Baltia itsenäistyi... Tallinnakin oli hyvin eri näköinen ensimmäisellä käynnilläni 1982 verrattuna tähän päivään.

Sortavala muuten on asiantuntijoiden mielestä Suomen 1930-luvun kaupungeista parhaiten säilynyt. Karjalan joutuminen punafasistien käsiin on ollut tavallaan hyväkin asia - jos alue olisi pysynyt yhtäjaksoisesti Suomen hallinnassa, paljon vanhaa arvokasta rakennusperintöä olisi romutettu ja tilalle rakennettu betonisia kunnantaloja ja S-marketteja.

Tshernobylin alue vasta hieno ulkomuseo onkin. Vaikka olet kyllä oikeassa siinä, että funkis pieksee rakennusalan viimeaikaisen huippuosaamisen 100-0, ainakin esteettisesti.

Thor

Karjalan palauttaminen on kinkkinen homma siinäkin mielessä, ettei se ole vain meistä suomalaisista kiinni. On jokseenkin vaikea kuvitella nyky-Venäjän luovuttavan neliösenttiäkään maata kenellekään, koska maan alueellinen jakamattomuus on heille melkoisen suuri periaatekysymys. Tästä on esim. tshetsheeneillä aika tuoretta kokemusta, eikä Japanikaan ole vuosikausien vänkäämisestä huolimatta saanut muutamaa hassua saarta takaisin hallintaansa.

Vähän luulen, että viimeinen Karjala-juna meni vuonna 1991. Jos tuolloin olisi painokkaasti vaadittu palauttamista kytkien se samaan asiayhteyteen Baltian vapautumisen kanssa, olisi se voinut onnistua. Voi mennä kauan ennen kuin Venäjä on yhtä heikossa poliittisessa asemassa kuin tuolloin, ja silloin saattaa Karjala jo olla suomalaisille muinaishistoriaa.

Mutta joka tapauksessa Joukolle onnea ja menestystä vaaleihin, Hommalaisia todella tarvitaan eduskuntaan. :)

Jouko Piho

Quote from: Topi Junkkari on 04.03.2010, 00:34:21

Sortavala muuten on asiantuntijoiden mielestä Suomen 1930-luvun kaupungeista parhaiten säilynyt.

Olen samaa mieltä.
Kävin Sortavalassa kesällä 2009. Kaupunki on hyvin viehättävä ja suomalaistuntuinen eli paljon suomalaisia rakennuksia on jäljellä. Sama tilanne ei ole valitettavasti esim. Käkisalmessa, joka tuhoutui lähes kokonaan viime sodan pommituksissa, joten nykyinen Käkisalmi on ikävää Neuvostoliitto-arkkitehtuuria.

Koko ajan matkallani Sortavalassa ja muualla Karjalassa oli kuitenkin sellainen tunne, että kaupunki ja koko Karjala ovat vieraitten, sinne kuulumattomien ihmisten hallussa.
Sydämestäni purkautui voimakas tunne: mitä te vieraat ihmiset teette täällä meidän mailla?
Minä haluan korjata tämän historiallisen vääryyden.

Jouko Piho

Oami

Varmistuskysymys Joukolle kuitenkin: haluatko korjata vääryyden diplomaattisin keinoin vai sotilaallisin keinoin?

Jouko Piho

Quote from: MW on 04.03.2010, 01:02:59
Kovat on tavoitteet. Mitäs Jouko, jos ensin otettaisiin Suomi takaisin? Olisi sitten jotain, mihin Karjalaa palauttaa. Sympatiani ovat toki puolellasi.

Minulla on myös tavoitteenani ottaa Suomi takaisin. Eli haluan, että Suomi eroaa Euroopan Unionista ja alkaa elää taas kansallisvaltiona, jolla on oma raha ja oma lainsäädäntövalta.

Tässä vaalikampanjassani olen kuitenkin ajatellut panostaa tähän Karjala-teemaan, koska Suomen irtautumisesta EU:sta puhuvat jotkut muutkin, mutta kukaan ei puhu Karjalan palautuksesta, siis tietääkseni ainakaan ensi vuoden vaaliteemana.
Olisiko sinun mielestäsi minun kannaltani viisaampaa satsata EU-kriittisyyteen eikä Karjalan palautukseen? En kysy tätä väittelymielessä vaan oikeasti.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: Oami on 04.03.2010, 01:08:46
Itseäni kiinnostaisi lähinnä Petsamon palautus. Ihan käytännöllisistä syistä, tosin. Ei tarvitsisi edes koko aluetta, vaan riittäisi maantien ja rautatien mentävä käytävä Paatsjoen itärannalta, sataman ja sen toimintojen vaatiman yhdyskunnan mentävä paikka meren rannalta ja aluevesiä kansainväliseen mereen asti.

Omaksi kunnakseen siitä ei ehkä olisi ainesta, mutta voisi liittää Inariin.

Kuten olen jo ilmaissut, kannatan ja ajan Petsamon palauttamista takaisin Suomelle.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: Oami on 04.03.2010, 01:37:27
Varmistuskysymys Joukolle kuitenkin: haluatko korjata vääryyden diplomaattisin keinoin vai sotilaallisin keinoin?

Diplomaattisin keinoin.
Jos naapuri sitten itse sotii ja sotkeutuu sotiensa seurauksiin, niin se on eri asia.
Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Jouko Piho

Jouko Piho

Thor kirjoitti:

"Karjalan palauttaminen on kinkkinen homma siinäkin mielessä, ettei se ole vain meistä suomalaisista kiinni. On jokseenkin vaikea kuvitella nyky-Venäjän luovuttavan neliösenttiäkään maata kenellekään, koska maan alueellinen jakamattomuus on heille melkoisen suuri periaatekysymys. Tästä on esim. tshetsheeneillä aika tuoretta kokemusta, eikä Japanikaan ole vuosikausien vänkäämisestä huolimatta saanut muutamaa hassua saarta takaisin hallintaansa.

Vähän luulen, että viimeinen Karjala-juna meni vuonna 1991. Jos tuolloin olisi painokkaasti vaadittu palauttamista kytkien se samaan asiayhteyteen Baltian vapautumisen kanssa, olisi se voinut onnistua. Voi mennä kauan ennen kuin Venäjä on yhtä heikossa poliittisessa asemassa kuin tuolloin, ja silloin saattaa Karjala jo olla suomalaisille muinaishistoriaa."

Karjalan palautus on kinkkinen homma tämän päivän näkökulmasta katsottuna. Mutta tilanteet muuttuvat. Nyky-Venäjä ei luovuta mitään. Mutta tuleva Venäjä luovuttaa, koska tulevan Venäjän johtajat ymmärtävät, että Stalinin ryöstösaaliista ei ole syytä pitää kiinni kynsin ja hampain jonkin oletetun kunnian takia, vaan on parempi Venäjänkin kannalta antaa alue suomalaisille, joilla on enemmän halua ja kykyä kehittää Karjalaa kukoistukseen kuin venäläisillä.

Karjala-juna meni ohi suomalaisilta v. 1991 presidentti Mauno Koiviston liikavarovaisuuden ja venäläismielisyyden takia.

Mutta se ei ollut viimeinen Karjala-juna. Tulee vielä uusiakin Karjala-junia.
Venäjä tulee vielä tulevaisudessa olemaan pahemmassakin sekasortotilanteessa kuin v. 1991. Silloin on Suomen ja Karjalan aika.

Jouko Piho

Oami

Quote from: Piho on 04.03.2010, 01:50:01

Diplomaattisin keinoin.

Kiitos vastauksesta.

Onnea matkaan sitten. En tosin äänestä itse, piiri on väärä.

Jouko Piho

Quote from: Oami on 04.03.2010, 02:26:51
Quote from: Piho on 04.03.2010, 01:50:01

Diplomaattisin keinoin.

Kiitos vastauksesta.

Onnea matkaan sitten. En tosin äänestä itse, piiri on väärä.

Kiitos onnitteluista! Minä tarvitsen kaiken kannustuksen mitä voin saada.

Jouko Piho

desperaato

Mitä Karjalan ryssälle tehdään? Lähetetään kohti Uralia? Vaihdetaan ryssän passi Suomen passiin ja kaupan päälle tulee täysimittainen sosiaaliturva?

Ryssä tyhjentää muutaman vankilan Karjalaan, sirottelee sekaan pataljoonan desantteja ja plutuunan agentteja. Sen jälkeen, eikun pon voyeur shengenalueelle koko sakki?

Jouko Piholle toivon onnea ja menestystä vaaleissa kuin elämässä yleensäkin.

kaivanto

Menestystä, Jouko!

Olen neljäsosa sortavalalainen. Itse näen Stalinin miehittämien alueiden palauttamisena suurena mahdollisuutena sekä Venäjälle että Suomelle. On molempien maiden etu, että luonto pannaan kuntoon ja elintasokuilua kavennetaan.

Kukaan ei ole pitkään aikaan ollut vaatimassa Karjalaa tyhjänä takaisin. Karjalan asukkaille vain Schengen-passi kouraan. Siellä sitä sitten voitaisiin sekä EU-kansalaiset että venäläiset touhuta ilman viisumeita. Sukari rakentaa Ideaparkin ja Sedu kapakoitaan.

Nyt ruotsalaiset hakkaavat meiltä ryöstetyt metsät IKEAn kalusteiksi ihan ilman tunnontuskia ja se on niin väärin. Siinä olisi ollut jo perustetta julistaa sota Ruotsille, fy fan.

Todellakin on sääli, että ikäiseni ja nuoremmat toistavat viime vuosisadan propagandaa. Fiksuuntumisen voisi aloittaa täältä:
http://prokarelia.net/fi/

AaJii

Quote from: BastardoGrande on 04.03.2010, 00:00:00
Ennemminkin vaadi Petsamo Jäämeren yhteyksineen takaisin, ilmasto kun lämpenee niin alkaa kalastus sieltä kiinnostaa.

Se Petsamo olisi tosiaan ainoa alue josta olisi jotain hyötyä. Silloin Suomestakin tulisi Jäämeren reunavaltio. Toisaalta sekin tarkoittaisi sitten sitä, että joutuisimme mahdollisesti mukaan kiistoihin napa-alueiden luonnonvaroista.

Mitenköhän musta tuntuu, että sitä Petsamoakaan ei Venäjä kovin mielellään meille antaisi.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

AaJii

Quote from: desperaato on 04.03.2010, 05:58:10
Mitä Karjalan ryssälle tehdään? Lähetetään kohti Uralia? Vaihdetaan ryssän passi Suomen passiin ja kaupan päälle tulee täysimittainen sosiaaliturva?

Ryssä tyhjentää muutaman vankilan Karjalaan, sirottelee sekaan pataljoonan desantteja ja plutuunan agentteja. Sen jälkeen, eikun pon voyeur shengenalueelle koko sakki?

Eihän niitä Karjalassa asuvia Venäläisiä voisi sieltä pois ajaa. Ajatelkaa minkälaisen vihan Suomea kohtaan se aiheuttaisi siinä alueelta pakkosiirretyssä väestössä. Vielä 70 vuoden päästäkin joku Iivana pyrkisi paikallisparlamenttiin teemanaan Karjalan palauttaminen Venäjälle ja miehittäjäsuomalaisten ajaminen pois.

Musta vähän tuntuu, että Karjalanpalauttajat eivät ole ajatelleet asiaansa ihan loppuun asti.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."

JPU

Quote from: AaJii on 04.03.2010, 07:54:55
Quote from: desperaato on 04.03.2010, 05:58:10

Eihän niitä Karjalassa asuvia Venäläisiä voisi sieltä pois ajaa. Ajatelkaa minkälaisen vihan Suomea kohtaan se aiheuttaisi siinä alueelta pakkosiirretyssä väestössä. Vielä 70 vuoden päästäkin joku Iivana pyrkisi paikallisparlamenttiin teemanaan Karjalan palauttaminen Venäjälle ja miehittäjäsuomalaisten ajaminen pois.

Musta vähän tuntuu, että Karjalanpalauttajat eivät ole ajatelleet asiaansa ihan loppuun asti.
Miten niin venäläisiä ei voisi ajaa pois? Täytyy tietenkin tehdä se sama minkä Stalin teki Suomelle eli maa-alue vaihtaa omistajaa asukkaista tyhjänä. Karjalassa asuvat venäläiset varmasti itsekin tietävät että asuvat toisten mailla. Venäjällä taasen on ylettömästi tilaa minne uudelleensijoittaa Karjalan nykyväestö. Kyse on siis ainoastaan tahdosta. Jos alkaa pelkäämään jonkin tulevaisuudessa mahdollisesti asiasta mekkalaa pitävän kyläpoliitikon mielipiteitä, niin silloin voitaisiin yhtä hyvin luovuttaa loputkin Suomesta takaisin Venäjälle koska rajan takaa löytyy nytkin vaikka kuinka ja paljon sakkia joka vaatii Tsaarin ja Neuvostoliiton aikaisia rajoja takaisin.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

vrv

Hyvällä ja oikealla asialla olet Jouko.
Itse kirjoilla muualla mutta tunnen uudeltamaalta ihmisiä ja uskon että ääniä löytyy.

Karjalan kysymyksessä tärkeintä on periksi antamattomuus se se ettei heti lähdetä tyrkyttymään jotain kompromissiä. Ryssä osaa kyllä hyödyntää sellaisen ja lopputuloksena on korkeintaan neljännes.

Miehitetyn Karjalan asia on minulle myös tärkeä, niin tulee olemaan elämäni loppuun asti.
"Tulkoot hurttina aroiltaan, multiin mahtuvat tänne"
Uuno Kailas

AaJii

Quote from: JPU on 04.03.2010, 08:08:07
Miten niin venäläisiä ei voisi ajaa pois? Täytyy tietenkin tehdä se sama minkä Stalin teki Suomelle eli maa-alue vaihtaa omistajaa asukkaista tyhjänä. Karjalassa asuvat venäläiset varmasti itsekin tietävät että asuvat toisten mailla. Venäjällä taasen on ylettömästi tilaa minne uudelleensijoittaa Karjalan nykyväestö. Kyse on siis ainoastaan tahdosta.

Ja Venäjäkö tekisi tuon kaiken vielä omalla kustannuksellaan? Miksi ihmeessä Venäjä suostuisi noin huonoon sopimukseen?

Machine Head

Quote from: Piho on 03.03.2010, 23:23:39
Muutaman kuukauden tiiviin miettimisen jälkeen olen tänään 3.3.2010 päättänyt asettua kansanedustajaehdokkaaksi huhtikuun 2011 eduskuntavaaleissa.

Pääteemani vaaleissa on Karjalan palautus. Sen lisäksi minulla on tietysti monia muitakin teemoja kuten maahanmuuttokriittisyys, mutta mainonnassa ja vaalikampanjassani Karjalan palautus olisi selkeä kärkiteema.

Lopullisesti ehdokkuuteni varmistuu marraskuussa 2010, jolloin KD:n Uudenmaan piirihallitus päättää, ketkä 35 ehdokasta asetetaan ehdolle Uudellamaalla.

Jos Jumala suo ja viskaalit sallivat ja kansa antaa tarpeeksi ääniä, olen ensi vuonna puhumassa eduskunnassa kokonaisen Suomen puolesta.

Ja monien muidenkin hyvien asioiden puolesta.
Tai sitten monia pahoja asioita vastaan.

Jouko Piho

Välikysymys; Vaaditko Karjalaa takaisin venäläisillä vai ilman?
Myöntäisitkö mahdollisesti mukana tuleville venäläisille Suomen kansalaisuuden?