News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jouko Piho: Pyrin kansanedustajaksi

Started by Jouko Piho, 03.03.2010, 23:23:39

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Quote from: SoulBrother on 07.03.2010, 14:25:25
Oletko sinä Jouko Piho aivan tosissasi näissä illuminati-jutuissa? Oletko jotenkin sekaisin tai todellisuudentajusi menettänyt? Karjalan palauttaminen jo kuulosti riittävän kaukaa haetulta.

Olen tosissani enkä ole sekaisin.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: suomelle on 07.03.2010, 14:31:39
Quote from: Piho
Muutaman kuukauden tiiviin miettimisen jälkeen olen tänään 3.3.2010 päättänyt asettua kansanedustajaehdokkaaksi huhtikuun 2011 eduskuntavaaleissa.

Pääteemani vaaleissa on Karjalan palautus.
Jouko Piho

Oletko Piho todella sitä mieltä, että tuo Karjala asia on tämän päivän Suomen tärkein kysymys?
Sinullehan sen täytyy olla kun tuossa selkeästi niin sanot, mutta kerrotko vielä minullekin, miksi?
Karjalan palautus -asia ei ole tämän päivän Suomen tärkein kysymys.
Minulle se on tärkeä kysymys ja otin sen pääteemakseni, koska kukaan muu ei uskalla ajaa asiaa.
Joku muu ottaa itselleen jonkin muun itselle läheisen teeman eikä senkään tarvitse olla tämän päivän Suomen tärkein kysymys.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: suomelle on 07.03.2010, 14:40:33
Haluan kuitenkin tuoda näkemykseni selvästi esille, vaikka ne eivät olisikaan minun kampanjateemojani.
Illuminaatit ovat ihmiskunnan kavala petossyöpä, josta suurin osa ihmisistä on täysin tietämätön.
Voi ihmisiä, noita surkeita ja tyhmiä lampaita, jotka eivät käsitä ollenkaan, miten heitä petetään ja miten heitä viedään teurastettaviksi päivästä toiseen.

Jouko Piho

Et nyt kuitenkaan tänne olisi tullut lyömään naulaa edustusarkkuusi. Et kai ihan aikuisten oikeasti tuollaisilla sananvalinnoilla usko kannatusta kerääväsi, vai?
Sanavalinnat ovat illuminaattien. He pitävät suurinta osaa ihmiskuntaa tyhminä lampaina, joita heillä, maailman superrikkailla, on muka oikeus hallita ja kontrolloida.

Jouko Piho

suomelle

Quote from: suomelle
Oletko Piho todella sitä mieltä, että tuo Karjala asia on tämän päivän Suomen tärkein kysymys?
Sinullehan sen täytyy olla kun tuossa selkeästi niin sanot, mutta kerrotko vielä minullekin, miksi?
Karjalan palautus -asia ei ole tämän päivän Suomen tärkein kysymys.
Minulle se on tärkeä kysymys ja otin sen pääteemakseni, koska kukaan muu ei uskalla ajaa asiaa.
Joku muu ottaa itselleen jonkin muun itselle läheisen teeman eikä senkään tarvitse olla tämän päivän Suomen tärkein kysymys.

Jouko Piho

Ei tullut perille laingan. Kysytään uudestaan, miksi sinä tuollaisella teemalla olet liikkeellä, jollet muun kuin sen takia, että kuvittelet sillä saavasi itsellesi suurenkin kannattaja-/äänestäjäryhmän?

Oletko Karjalasta? Ovatko vanhempasi Karjalasta? Miten teema on sinulle niin läheinen? Kuka on Karjalasta ja mitä he haluavat, ihan tosissaan?

Jouko Piho

Quote from: suomelle on 07.03.2010, 15:34:25

Ei tullut perille laingan. Kysytään uudestaan, miksi sinä tuollaisella teemalla olet liikkeellä, jollet muun kuin sen takia, että kuvittelet sillä saavasi itsellesi suurenkin kannattaja-/äänestäjäryhmän?

Oletko Karjalasta? Ovatko vanhempasi Karjalasta? Miten teema on sinulle niin läheinen? Kuka on Karjalasta ja mitä he haluavat, ihan tosissaan?

Minulla on Karjalan palautus teemana, koska haluan oikeasti vaikuttaa asiaan. Uskon myös, että Uudeltamaalta löytyisi paljon samaa mieltä olevia ihmisiä, jotka voisivat äänestää minua.

Karjalan palautus on siis vaaliteemani, mutta ei vain vaaliteema, koska minä olen toiminut eri tavoin Karjalan palautuksen puolesta kesäkuusta 2004 lähtien.

En ole Karjalasta.
Minä olen hämäläinen.
Sekä äitini että isäni suku ovat kotoisin Hausjärveltä, Etelä-Hämeestä.
Vaikka minun juureni eivät siis ole Karjalassa, minä rakastan Karjalaa ja toimin sen puolesta, että Karjala palautuu vielä takaisin sen oikeille omistajille, Suomelle ja Suomen karjalaisille.
Miksi minä hämäläinen ajattelen näin?

Minä puhun Karjalan palautuksen puolesta isänmaallisena patrioottina, jolle vain kokonainen Suomi on se oikea Suomi. Jalkaväenkenraali Adolf Ehrnrooth oli samaa mieltä, kun hän sanoi 17.12.2003: "Olen sitä mieltä, että rajat, jotka solmittiin Tarton rauhassa, ovat oikeita rajoja ja jotka ehdottomasti pitäisi palauttaa."

Minä puhun Karjalan palautuksen puolesta myös uskovana kristittynä. Uskon, että Kaikkivaltias Jumala säätää kansakuntien asumisalueet ja niiden rajat, kuten apostoli Paavali opetti puheessaan Ateenassa. Jos sitten näitä rajoja rikotaan vääryydellä, kuten Stalin teki, niin Jumala voi sallia sen, esim. rangaistuksena kansan synneistä, mutta Jumala voi myös palauttaa menetettyjä alueita tietyn ajan jälkeen.

Karjala oli ja on osa Suomea. Kun Karjala reväistiin pois Suomesta, samalla revittiin pois jotakin myös minun hämäläisestä sydämestäni. Minä haluan sydämeni takaisin. Karjalan tulee palautua takaisin osaksi Suomea samoin kuin Petsamon, Salla-Kuusamon ja neljän Suomenlahden ulappasaarenkin. Tiedän, että näin tulee vielä joskus tapahtumaan. Saan koko sydämeni takaisin.

Minä toimin Karjalan palautuksen hyväksi myös niiden 420 000 karjalaisen ja heidän jälkeläistensä hyväksi, jotka joutuivat jättämään oman rakkaan kotiseutunsa, vaikka he eivät olleet tehneet mitään pahaa. Karjalan evakot eivät aina saaneet osakseen ymmärtävää kohtelua muiden suomalaisten taholta. Jopa ryssiteltiin, mitä en käsitä lainkaan. Se oli väärin. Vaikka en ole ollutkaan mukana karjalaisten tylyssä kohtelussa, haluan omalta osaltani hyvittää heidän kokemiaan vääryyksiä sekä venäläisten että suomalaisten taholta ajamalla aktiivisesti Karjalan ja muiden menetettyjen alueiden palautusasiaa. Haluan samalla kiittää niitä suomalaisia, jotka ottivat Karjalan hätää kärsivät evakot vastaan ystävällisesti ja apua tarjoten. Kiitos myös Veikko Vennamolle, joka teki suuren työn tehokkaan asutustoiminnan hoitamisessa.

Historiassa tapahtuu vääryyksiä, mutta sekin on väärin, jos historian vääryyksiä ei korjata, vaan ajatellaan, että historian vääryydet ovat jokin laki, jota ei voi muka muuttaa.

Kaikkia Suomenkin lähihistorian vääryyksiä voidaan ja pitää korjata.
Kaikkein tärkein korjausliike olisi myöntää Pariisin 1947 rauha pakkorauhaksi, jonka suurin pakottaja oli Neuvostoliitto, joka oli itse asiassa itse sotarikollinen hyökättyään Suomeen 30.11.1939 Saksan kanssa sopimansa salaisen Molotov-Ribbentrop –sopimuksen turvin.

Jouko Piho

herra 4x

Quote from: Piho on 07.03.2010, 15:42:39

Minä puhun Karjalan palautuksen puolesta myös uskovana kristittynä. Uskon, että Kaikkivaltias Jumala säätää kansakuntien asumisalueet ja niiden rajat, kuten apostoli Paavali opetti puheessaan Ateenassa. Jos sitten näitä rajoja rikotaan vääryydellä, kuten Stalin teki, niin Jumala voi sallia sen, esim. rangaistuksena kansan synneistä, mutta Jumala voi myös palauttaa menetettyjä alueita tietyn ajan jälkeen.

Toiveena, en tietenkään vaatimuksena, toivon foorumin ylläpidolta aiheitten rajaamista. Haluaisin nähdä hommafoorumin fokusoituvan itse pääasiaan enemmän ja karsivan näitä niksulanteeveen aiheryhmiä kovalla kädellä, koska niille on yllin kyllin muita foorumeita.

Ja kaikille, jotka tikkaavat joka postaukseen oman nimensä alle, vaikka se näkyy lähettäjäosiossa niin vinkkinä että se vaan tuntuu naurettavalta.
Rakkaudesta lajiin.

suomelle

Uskon myös, että Uudeltamaalta löytyisi paljon samaa mieltä olevia ihmisiä, jotka voisivat äänestää minua.

tuossa kaiketi yksinomaan se hakemani pointti..

Jalkaväenkenraali Adolf Ehrnrooth...

jaa jaa, satuin muuten itse olemaan niitä viimeisimpiä jotka Aatun näkivät hengissä.. nobulls

Jouko Piho

Asia selvä. Olet juuri todistanut olevasi juuri se höyrypää jollaisena sinua alun alkaen pidinkin.

Kaikkea hyvää ja kerro jessukselle terkkuja :)

erilainen

Quote from: herra 4x on 07.03.2010, 15:50:49

Toiveena, en tietenkään vaatimuksena, toivon foorumin ylläpidolta aiheitten rajaamista. Haluaisin nähdä hommafoorumin fokusoituvan itse pääasiaan enemmän ja karsivan näitä niksulanteeveen aiheryhmiä kovalla kädellä, koska niille on yllin kyllin muita foorumeita.

Ja kaikille, jotka tikkaavat joka postaukseen oman nimensä alle, vaikka se näkyy lähettäjäosiossa niin vinkkinä että se vaan tuntuu naurettavalta.

Samoilla linjoilla olen. On vähemmästäkin poistettu tai annetu bannia.  Ei luulisi olevan Homman linjassa eroa kiihko maskulinismin saati kiihko uskonvaisuuden ja karjala takaisin-asenteen kanssa.

NHF.. Kukin tyylillään...
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

dothefake

Quote from: Piho on 07.03.2010, 15:14:47
Quote from: dothefake on 07.03.2010, 13:12:28
Ahaa, nyt ymmärrän, holtittoman maahanmuuton takana on illuminaatti ja
Suomen maajohtajana eräs, jonka nimikin viittaa sinnepäin, hmmm.....

Kyllä.
Illuminaatit haluavat sekasortoa maailmaan luodakseen siitä oman uuden maailmanjärjestyksen. Sekasortoa ja kaaosta luodaan monin eri tavoin. Yksi tapa on massiivinen maahanmuutto ja kulttuurien törmäykset.
"Order out of chaos" on heidän tunnuslauseensa.

Jouko Piho

Hei, jos joku illumanaattori lukee tätä, niin haluaisin liittyä teihin.
Laittakaa osoitteenne vaikka privana.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Thor

On tosiaan typerää uskoa kritiikittömästi kaikki, mitä valtamediassa esitetään. Mutta vielä typerämpää on uskoa kritiikittömästi kaikki, mitä salaliittohörhöt esittävät... :roll:

Juki

Vaaliliitto Pekka Siikalan kanssa? Saattaisitte olla melkoinen dynaaminen voimakaksikko. Urantia & Illuminaatit...

Ohni

Quote from: Piho on 07.03.2010, 15:18:18
Itsenäisen Suomen ensimmäisen rauhan raja Tartosssa 1920 on oikea raja.

Jouko Piho
Miksi juuri Tarton rauhan raja on "oikea" mutta nykyinen ei? Kummatkin rajat on muotoiltu riistämällä alueita toiselta.

Juha J.

Onnea matkaan Jouko Piho. Ehkä ilmapiiri alkaa olla sellainen, että Karjalan sekä muidenkin alueiden palautus aatteet otetaan vakavasti julkisessa keskustelussa.

Minä haluan Paanajärven (menetettyä Kuusamoa) takaisin.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Topi Junkkari

Quote from: Juha J. on 07.03.2010, 17:31:42
Minä haluan Paanajärven takaisin.

Toivottavasti tarkoitat Kuusamon Paanajärveä, sen minäkin haluan takaisin. Mikään Suur-Suomi-intoilija en kuitenkaan ole, joten Vienan Paanajärvi jääköön venäläisille, vaikka sillä onkin vahva suomensukuinen tausta.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Jouko Piho

Onnea matkaan Jouko Piho. Ehkä ilmapiiri alkaa olla sellainen, että Karjalan sekä muidenkin alueiden palautus aatteet otetaan vakavasti julkisessa keskustelussa.

Minä haluan Paanajärven (menetettyä Kuusamoa) takaisin.

Juuri nyt ilmapiiri (momentum) ei tunnu vielä valmiilta, jos ajattelee vaikka tämän ketjun viestejä.
Mutta joskus on aloitettava.
Vaikka tie on kivinen ja paskaa sataa niskaan, niin kerran vielä riemun suuri soitto Karjalasta kajahtaa!

Jouko Piho

Miniluv

Quote from: Piho on 07.03.2010, 17:46:24
Juuri nyt ilmapiiri (momentum) ei tunnu vielä valmiilta, jos ajattelee vaikka tämän ketjun viestejä.
Mutta joskus on aloitettava.
Vaikka tie on kivinen ja paskaa sataa niskaan, niin kerran vielä riemun suuri soitto Karjalasta kajahtaa!

Jouko Piho

Olen ikäluokkaa 30-40 v., enkä muista ketään tuttuani, joka olisi ilmaissut joskus kiinnostusta Karjala-asiaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

dothefake

Otetaanko nykyiset asukkaat kaupantekijäisinä mukaan ja jos otetaan, riitttävätkö
valtion rahat sosiaaliturvan takaamiseen vai pitääkö lainata.
-Tytti Tuppurainen

Juha J.

Quote from: Topi Junkkari on 07.03.2010, 17:45:13
Minä haluan Paanajärven takaisin.

Toivottavasti tarkoitat Kuusamon Paanajärveä, sen minäkin haluan takaisin.

Sitä juuri tarkoitan, siellä souti isoisoisä venettä ja kyyditsi matkailijoita.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

far angst

Quote from: Piho on 07.03.2010, 15:07:19
Quote from: far angst on 07.03.2010, 03:42:24
Jos haluat auttaa meitä  surkeita ja tietämättömiä pois teuraslampaan tylsyydestä, pistäpä muutama linkki tietoon. 

Googlettamalla löytyy paljon tietoa.Lue myös tuo kirjoitukseni, jonka "mikkostadista" laittoi tänne.

Jouko Piho

Et sitten pistänyt yhtäkään linkkiä?  Nåväl,  kai sinulla on siihen sitten syysi.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Homma Admin

Quote from: erilainen on 07.03.2010, 16:09:43
Quote from: herra 4x on 07.03.2010, 15:50:49

Samoilla linjoilla olen. On vähemmästäkin poistettu tai annetu bannia.  Ei luulisi olevan Homman linjassa eroa kiihko maskulinismin saati kiihko uskonvaisuuden ja karjala takaisin-asenteen kanssa.

NHF.. Kukin tyylillään...

Älkää lukeko tätä ketjua, jos ette halua kuulla ikiluminaateista.

Jos pitkän linjan hommafoorumilainen päättää lähteä kansanedustajaehdokkaaksi, hänellä on vähintäänkin oikeus yhdessä ketjussa kertoa tärkeäksi kokemistaan vaaliteemoista haluamallaan tavalla.

Tämä ei tarkoita, että ko. keskustelua tai aiheita olisi välttämättä syytä levittää muihin ketjuihin tai ottaa laajemmin esille foorumilla.

Teemu Lavikka

QuoteOlen ikäluokkaa 30-40 v., enkä muista ketään tuttuani, joka olisi ilmaissut joskus kiinnostusta Karjala-asiaan.

Sama täällä.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

suomelle

Saattaa elonpolku loppua Piholta ennen kuin toive toteutuu.
Eikö Suomessa sinun mielestäsi ole mitään tärkeämpää saavutettavaa tänään ja nyt?
Hamuamasi eduskuntapaikan olet jo tuollaisella virheellisellä laskutoimituksella tyrinyt. Pikkuisen hymyilyttäisi :)

Jouko Piho

Quote from: suomelle on 07.03.2010, 15:52:35

Kaikkea hyvää ja kerro jessukselle terkkuja :)

Kiitos!
Viedään terveiset, mutta sinun olisi parempi tuntea Mestari henkilökohtaisesti.
Suosittelen.

Jouko Piho

dothefake

Ei taida ketään illmannia olla kuulolla, kun ei viestiä kuulunut,
joten minunkin puolestani aihe saa olla. Sen sijaan ihan olisin kiinnostunut
kuulemaan, kuinka tuo vanha kysymys Karjalan nykyväestön suhteen menettelystä
Joukon mukaan hoidettaisiin. Taitaisi koko porukka siirtyä kansanhuollon pariin, mistä
rahat.
-Tytti Tuppurainen

Jouko Piho

Quote from: far angst on 07.03.2010, 19:07:35
Et sitten pistänyt yhtäkään linkkiä?  Nåväl,  kai sinulla on siihen sitten syysi.

No, laitetaan nyt sitten yksi linkki eli http://www.savethemales.ca/index.html .
Kyseessä on Henry Makowin mielenkiintoinen sivusto, jonka esille tuomista asioista olen pitkälle samaa mieltä, en tosin aivan kaikesta.
Paitsi illuminaateista ja vapaamuurareista Makow kirjoittaa myös muista aiheista, kuten feminismistä. Nytkin sivuston aloitussivun artikkeli liittyy feminismiin.
Mutta katso vasemmasta palkista otsikko New World Order ja lue sieltä esim. artikkeli Conspiracy Too Monstruous to Conceive. Sen jälkeen sivustolta löytyy monia muita mielenkiintoisia kirjoituksia aiheesta.

Jouko Piho

Jouko Piho

Quote from: dothefake on 07.03.2010, 19:43:23
Ei taida ketään illmannia olla kuulolla, kun ei viestiä kuulunut,
joten minunkin puolestani aihe saa olla. Sen sijaan ihan olisin kiinnostunut
kuulemaan, kuinka tuo vanha kysymys Karjalan nykyväestön suhteen menettelystä
Joukon mukaan hoidettaisiin. Taitaisi koko porukka siirtyä kansanhuollon pariin, mistä
rahat.

Olen tähän jo vastannut 4.3.2010.
Kopioin vastaukseni tähän.
Mielestäni Suomi ei voi toimia samoin kuin Stalin eli Suomi ei voi tehdä massiivisia ihmisten pakkosiirtoja.
Osa venäläisistä haluaa muuttaa itse pois Venäjälle kuka mistäkin syystä. Osa muuttaa pois työnsä takia, esim. sotilaat ja virkamiehet.
Osa jää paikoilleen. He eivät saisi heti kansalaisuutta, mutta sen mukaan, mitä silloin laiksi säädettäisiin, voitaisiin ajatella vaikka viiden vuoden ylimenoaikaa ja sen jälkeen halukkaat voisivat saada Suomen kansalaisuuden.

Sen lisäksi voisin vielä sanoa, että ne, jotka tarvitsevat yhteiskunnan apua, saavat sitä kuten nytkin Suomessa, mutta ilmeisesti monet saisivat myös eläkettä tai vastaavaa myös Venäjältä. Tämä on neuvottelukysymys, joka osataan varmasti hoitaa, jos sellainen tilanne joskus tulee.

Jouko Piho

dothefake

Kiitos vastauksesta, onko sinulla mitään arviota, montako henkilöä
jäisi Suomen kontolle. Venäjän maksamilla eläkkeillä ei varmaan kertaa enempää
tultaisi Käkisalmen Siwassa asioimaan.
-Tytti Tuppurainen

Jouko Piho

Quote from: dothefake on 07.03.2010, 19:53:42
Kiitos vastauksesta, onko sinulla mitään arviota, montako henkilöä
jäisi Suomen kontolle. Venäjän maksamilla eläkkeillä ei varmaan kertaa enempää
tultaisi Käkisalmen Siwassa asioimaan.

Ei ole arviota.
Tuskin kenelläkään on.
Mutta jos asia etenee, niin silloinhan asioita täytyy tutkia ja alkaa tehdä suunnitelmia.
Nyt tässä vaiheessa on mahdotonta vastata moniinkaan yksityiskohtaisiin kysymyksiin. Pääasia olisi, että Suomen valtiojohdossa kiinnostuttaisiin asiasta.

Jouko Piho

dothefake

Varmaan vielä hyödyllisempää olisi, että siitä kiinnostuttaisiin Venäjän
valtiojohdossa. Kyllähän noita laskelmia voi huvikseenkin tehdä ja arvioida.
Paljonko mahtaa Karjalan väestö olla ja mikä osa kenties jäisi Suomeen, jos lukumäärä on hirveä jo
siinä vaiheessa, niin kyllähän se pitäisi huomioida, onko mahdollista edes teoriassa, siis jos Putin
antaisi sen huomenna, niin kaatuisiko Suomi väestön elättämiseen?
Ei tuollaisten asioiden pohtiminen minusta ole turhaa.
-Tytti Tuppurainen

Jouko Piho

Quote from: dothefake on 07.03.2010, 20:42:53
Varmaan vielä hyödyllisempää olisi, että siitä kiinnostuttaisiin Venäjän
valtiojohdossa. Kyllähän noita laskelmia voi huvikseenkin tehdä ja arvioida.
Paljonko mahtaa Karjalan väestö olla ja mikä osa kenties jäisi Suomeen, jos lukumäärä on hirveä jo
siinä vaiheessa, niin kyllähän se pitäisi huomioida, onko mahdollista edes teoriassa, siis jos Putin
antaisi sen huomenna, niin kaatuisiko Suomi väestön elättämiseen?
Ei tuollaisten asioiden pohtiminen minusta ole turhaa.

Asioita hankaloittaa luotettavien tilastojen puute. Edes Karjalan väkimäärästä ei ole varmaa tietoa, mutta se on kaiketi jotain 300 000 ja 400 000 väliltä.
Sitä taas ei kukaan voi tietää, kuinka moni muuttaisi Venäjälle, jos Karjalasta tulee osa Suomea.

Asiasta on kaikenlaisia arvioita. Erään Viipurissa asuvan venäläismiehen, joka kannattaa venäläisenä Karjalan palautusta Suomelle, arvio on, että lopulta Karjalaan jäisi vain 50 000 venäläistä. Heistä taas suuri osa olisi työssä käyviä ihmisiä, osa lapsia, ja sitten osa tukea tarvitsevia ihmisiä, lähinnä vanhuksia.

Minusta olisi hyvä tehdä valtionhallinnon piirissä jo nyt etukäteislaskelmia ja suunnitelmia siltä varalta, että Karjala on joskus taas osa Suomea.

Jouko Piho