News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Blogi: Anja Snellman

Started by elias, 19.02.2009, 14:38:20

Previous topic - Next topic

Turkulaine

QuoteMediataidoissa varsinkin Halla-aholla on opettelemista. Hänen ja haastattelijoittensa kohtaamisia on tuskastuttavaa katsoa ja kuunnella. Ennakkoluulot ovat molemminpuolisia, ja syvällä.

Hevonkukku. Jussilla on koko Suomen poliittisen kentän parhaat mediataidot. Me tarvitsemme juurikin sellaista poliitikkoa joka sanoo suoraan ja kaunistelematta asiansa, ja suhtautuu vakaviin kysymyksiin vakavuudella.

Maireasti hymyileviä, sliipattuja ja sairaalloisesti kaikkia miellyttämään pyrkiviä tyhjänjauhajia on jo riittävästi. Jos skandaalijutunhimoinen toimittaja kyselee että mitäs sitä tuli oikein taas kirjoiteltua, niin mediataidokas toivottaa hyvää päivänjatkoa eikä selittele turhia.

Big up Jussille.

QuoteMediataitoja poliitikko kuitenkin kipeästi tarvitsee, menestyäkseen. Varsinkin kun muiden puolueiden agendalla on tulevissa vaaleissa taatusti maahanmuuttoon liittyviä kysymyksiä

Oman selvityksensä mukaan Jussi ei yritä menestyä (=luoda uraa) poliitikkona ja kilpailla suosiosta muita kriittisiä vastaan. Tietääkseni hän yrittää pelastaa Suomen hulluudella. Se on jo osa voittoa jos muutkin puolueet alkavat heräillä tähän päivään.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Kimmo Pirkkala

Quote from: Turkulaine on 11.03.2010, 15:18:37
QuoteMediataidoissa varsinkin Halla-aholla on opettelemista. Hänen ja haastattelijoittensa kohtaamisia on tuskastuttavaa katsoa ja kuunnella. Ennakkoluulot ovat molemminpuolisia, ja syvällä.

Hevonkukku. Jussilla on koko Suomen poliittisen kentän parhaat mediataidot. Me tarvitsemme juurikin sellaista poliitikkoa joka sanoo suoraan ja kaunistelematta asiansa, ja suhtautuu vakaviin kysymyksiin vakavuudella.

No mitä muuta "mediataito" voi toimittajan mielestä olla kuin toimittajan mieliksi olemista?
:roll:

Turkulaine

Quote from: O. Hietamaa on 11.03.2010, 17:37:48
kysymys vain tahattomasti huvittavasta kirjoitusvirheestä,

Hups.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

PaulR

Quote from: wekkuli on 11.03.2010, 17:18:46
Quote from: Turkulaine on 11.03.2010, 15:18:37

No mitä muuta "mediataito" voi toimittajan mielestä olla kuin toimittajan mieliksi olemista?
:roll:

Niinbäh. Ja onhan se kurjaa, kun joku tulee sekoittamaan kauniita kuvioita ja Suomea kohti karia ajavaa yhteisymmärrystä.

skrabb

QuoteKaikki me ollaan hottentotteja
Kirjoittanut Kolumnisti Anja Snellman

Maahanmuuttoon erikoistuneet yliopistotutkijat ovat kertoneet julkisesti, etteivät tohdi osallistua ns. maahanmuuttokeskusteluun erilaisten vihapostien ja nettiuhkailujen vuoksi.

Helsingin yliopiston kansleri Ilkka Niiniluoto pitää tilannetta Suomen tiedehistoriassa harvinaisen vakavana ja vertaa internetin maahanmuuttoon liittyvää vihakirjoittelua Stalinin vainoihin ja inkvisitioon. Tutkija ja vasemmistoliiton kaupunginvaltuutettu Anna Kontula puolestaan pitää anonyymia vihakirjoittelua Lapuan liikkeen aikojen kaltaisena vaientamiskulttuurina. Toimittaja Alexis Kouros eroaa Taiteen keskustoimikunnasta ja sen monikulttuurisuusjaostosta ja vertaa siellä syntynyttä tilannetta Etelä-Afrikan apartheidiin.

Olen seurannut tätä viime viikkojen keskustelua maahanmuuttoon, vihakirjoitteluun ja suvaitsevaisuuteen liittyvistä aiheista hämmästyneenä ja enenevässä määrin ahdistuneena, enkä voi kuin tuntea samoja kylmiä väristyksiä kuin 70-luvulla ja todeta surullisena: hyvästi huumori, suhteellisuudentaju ja yritys ymmärtää. Tervetuloa bunkkerit.
Tässä kyydityksiä ja muilutuksia odotellessani kysyn: olenko ainoa, jolla on ikävä Kari Suomalaista ja Spede Pasasta, Pirkka-Pekka Peteliusta ja Aake Kallialaa – ja Kake Singersejä: kauan eläköön Me halutaan olla neekereitä!

Tässä suomalaiskansallisessa mamu-keskustelussa haetaan nyt isoimmat mahdolliset lekat puolin ja toisin. Mauttomuuksiin, yltiötyperiin rinnastuksiin, solvauksiin ja silmälappuisuuteen sortuvat molemmat osapuolet.
Mitkä molemmat? Nyt jaetaan maijaa ja mattia reippaasti oikeistorasisteihin ja vasemmistohumanisteihin. Välillä mietin missähän todellisuudessa minä täällä Käpylän vihervasemmistopopulaatiossa oikein elän, kun kuulen päivittäin tutuilta ja vierailta ihan laidasta laitaan mielipiteitä Jussi Halla-ahosta ja Astrid Thorsista, mamu-politiikasta, turvapaikanhakijoista ja pakolaisista. Ja täältähän ei ihan patamustia porvareita löydy, ainakaan äänestyskarttojen mukaan.

Patamustista tuli mieleen, että mitä täällä kohta voi enää sanoakaan, jos hottentottilaulut ja mustat saarat julistetaan poliittisesti epäkorrekteiksi. Olen loilottanut rinta rottingilla molempia, myös ns. kulttuurisesti kirjavassa seurassa, eikä kukaan ole koskaan pahastunut. Kuulun niihin, joiden aapisessa mustaa lasta pestiin valkeaksi, mutta ei minusta silti tullut änkyrärasistia. Äitini sanoi usein: pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. Oliko siinäkin väriin liittyvää vähättelyä?

Äly hoi älä jätä, sanottiin muuten samoihin aikoihin Aleksis Kiven koulun pihalla. Kallion kaupunginosan rosokirjava meininki ja kaikenkarvaisten kohtalotovereiden solidaarisuus kasvatti meitä lapsia ja nuoria enemmän kuin mitkään loilotukset ja aapisten kuvitukset. Puhumattakaan telkkarin lakumainoksista tai Pekka ja Pätkä -leffoista, joita käytiin katsomassa Kulttuuritalon leffailloissa.

Vanhempani olivat pakolaisia hekin, siirtokarjalaisia, maahanmuuttajia siis. Ryssä-nimittelyä olen kuullut lapsuudessani 60-luvulla itsekin. Isäni tapa taittaa asia oli nauraa sille, keksiä vitsejä ja kertoa hullunkurisia tarinoita. Kukaan ei ollut niin hyvä karjalais- ja ryssäjuttujen kertoja kuin hän.

Isäni, Arabikansojen ystävyysseuran jäsen, arabian kielen aikuisena opiskellut ja Lähi-idässä laajalti matkustellut, oli myös hulvattomien arabijuttujen kertoja, joka ei pelännyt nähdä koomisia puolia ystäviensä islamin uskon harjoittamisessakaan. Jos hän vielä eläisi, hän olisi tyrmistynyt pilapiirtäjien fatwoista ja sitä seuranneesta itsesensuurista, täällä meilläkin.

Isäni tyttärenä mietin nyt erityisten naururyhmien perustamista kaikkiin maahanmuuttoon liittyviin instansseihin; olkoon vapauttava nauru osa kotouttamisprosessia. Koottakoon parhaita rotuihin, mamuihin, persuihin, sikaniskarasisteihin, kukkahattutäteihin, homofoobikoihin, feministeihin ja tervaskanto-taistolaisiin liittyviä vitsejä ja tilannekomiikkaa erityiseksi lähdekirjaksi, josta voi ammentaa silloin kun suhteellisuudentajuttomuus ja tarve amputoida lastenlauluja hämärtää pään.

Ja telkkariin heti Hölmöläis-Hottentotti-talkshow!

------------

1 kommentti "Kaikki me ollaan hottentotteja"
Ei siirokarjalaiset olleet mitään maahanmuutajia, he olivat suomalaisia. Ryssälle pakkoluovutettiin suomalainen alue, josta suomalaiset joutuivat siirtymään muualle Suomeen.

Ei kannata rinnastaa vääriä asioita eikä antaa väärää tietoa, monet hölmöt uskovat.
http://blogit.iltalehti.fi/anja-snellman/2010/03/24/kaikki-me-ollaan-hottentotteja/
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

JM-K

Anja puhuu asiaa, hyvä hyvä.

Itse voin tässä sen verran avautua, että olin itsekin kuin puulla päähän lyöty ulkomaalaislakiadressin jälkeen saamani viha-, uhkailu- ja paskapostin jäljiltä.

Ennen tähän sceneen "sukeltamista" luulin, että maahanmuutto on vain yksi asia asioiden joukossa ja että siitä voi ja saa keskustella ihan normaalein käsittein ja äänenpainoin.

Olin väärässä. Avasin adressin ihan tavallisena, asioista huolestuneena veronmaksajana. Samana päivänä olinkin jo vihattu julkirasisti, muukalaisvihamielinen ja ulkomaalaisvastainen yms skeidaa. Kieltämättä siinä oli vähän sulateltavaa, vaan nyt tuo paskaryöpytyksen vastaan ottaminen menee jo ihan rutiinilla. Ei tunnu missään.

Hassu ilmiö muuten viime viikoilta: olen saanut lukuisia yhteydenottoja eri tahoilta (politiikka, tiedemaailma, media). Sävyltään nämä yhteydenotot ovat olleet hyvin ystävällisiä ja sanoisinko jopa nuoleskelevia. Kysytään puhujaksi sinne ja tänne, kun kuulemma halutaan kuulla kaikkia osapuolia, rakentaa Suomea yhdessä, estää yhteiskunnallisten ristiriitojen syvenemistä ja leimahtamista jne.

Monella taholla on siis suomeksi sanottuna paskat housuissa vaalien tuloksen suhteen, oman mokutussuojatyöpaikan säilymisen suhteen, oman (tieteellisen) arvostuksen suhteen jne.

Olen vastannut järjestelmällisesti kaikille, että eiköhän tässä ole jo puheet pidetty, nyt on tekojen aika. Näin tämä homma etenee!

Ja kun nuo mokuttajat kohta hyytyvät tuohon viime viikkoina nähtyyn jauhamiseensa, niin sitten lyödään takaisin niin että puntit tutisee!

suomelle

Quote from: JM-K on 24.03.2010, 12:09:43
Hassu ilmiö muuten viime viikoilta: olen saanut lukuisia yhteydenottoja eri tahoilta (politiikka, tiedemaailma, media). Sävyltään nämä yhteydenotot ovat olleet hyvin ystävällisiä ja sanoisinko jopa nuoleskelevia. Kysytään puhujaksi sinne ja tänne, kun kuulemma halutaan kuulla kaikkia osapuolia, rakentaa Suomea yhdessä, estää yhteiskunnallisten ristiriitojen syvenemistä ja leimahtamista jne.

Monella taholla on siis suomeksi sanottuna paskat housuissa vaalien tuloksen suhteen, oman mokutussuojatyöpaikan säilymisen suhteen, oman (tieteellisen) arvostuksen suhteen jne.

Olen vastannut järjestelmällisesti kaikille, että eiköhän tässä ole jo puheet pidetty, nyt on tekojen aika. Näin tämä homma etenee!

Ja kun nuo mokuttajat kohta hyytyvät tuohon viime viikkoina nähtyyn jauhamiseensa, niin sitten lyödään takaisin niin että puntit tutisee!

JES!

Jouko

Quote from: JM-K on 24.03.2010, 12:09:43
Anja puhuu asiaa, hyvä hyvä.

Itse voin tässä sen verran avautua, että olin itsekin kuin puulla päähän lyöty ulkomaalaislakiadressin jälkeen saamani viha-, uhkailu- ja paskapostin jäljiltä.

Ennen tähän sceneen "sukeltamista" luulin, että maahanmuutto on vain yksi asia asioiden joukossa ja että siitä voi ja saa keskustella ihan normaalein käsittein ja äänenpainoin.

Olin väärässä. Avasin adressin ihan tavallisena, asioista huolestuneena veronmaksajana. Samana päivänä olinkin jo vihattu julkirasisti, muukalaisvihamielinen ja ulkomaalaisvastainen yms skeidaa. Kieltämättä siinä oli vähän sulateltavaa, vaan nyt tuo paskaryöpytyksen vastaan ottaminen menee jo ihan rutiinilla. Ei tunnu missään.

Mikset menisi esitelmöimään jos on kerran kutsuttu? Voisi tulla lisää arvovaltaisia kannattajia.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Femakko

Quote from: Jouko on 24.03.2010, 12:16:11
Quote from: JM-K on 24.03.2010, 12:09:43Olen vastannut järjestelmällisesti kaikille, että eiköhän tässä ole jo puheet pidetty, nyt on tekojen aika. Näin tämä homma etenee!
Mikset menisi esitelmöimään jos on kerran kutsuttu? Voisi tulla lisää arvovaltaisia kannattajia.

Aivan. Puhumalla sitä politiikkaa tehdään! Jaat vielä tilaisuuden alussa kaikille jonkun paperin, josta löytyy ohjeet, kuinka tulostaa kannattajakortti tai mistä niitä saa (kukaan ei kuitenkaan kehtaa ottaa niitä julkisesti). Ilmainen mainosaika, paras mainosaika.

dothefake

Eiköhän Mäki-Kriittinen osaa harkita tekemisensä parhain päin,
luulen, että hän on esim. aikaresurssinsa paras asiantuntija.
Annetaan työrauha ja tehdään jotain, kun hän pyytää eikä päinvastoin. ;D
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

suomelle

JM-K - Erään haastattelun kysymykset ja vastaukseni niihin 23.3.2010

Eiköhän kannattane ensin ainakin odottaa miten tuo haastattelu on editoitu, ettei tule virheitä kuviteltaessa moku-mielipiteiden muuttuneen.

mod: "Annetaan työrauha ja tehdään jotain, kun hän pyytää eikä päinvastoin." ja juuri noin.

ElinaElina

Paljonkos se Sarasvuo saakaan per puhe?
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

dothefake

Quote from: ElinaElina on 24.03.2010, 12:28:33
Paljonkos se Sarasvuo saakaan per puhe?

Hiihtäjänaisen.
-Tytti Tuppurainen

kaivanto

Pääkkösten esihistoriallista räpäytystä mukaillen "Tule apuun, Anja!". Näitä rohkeita järjen ääniä tarvitaan lisää!

suomelle

Quote from: am on 24.03.2010, 12:44:08
Ja huom. (jos tällä nyt on varsinaista painoarvoa) minä en edes ole varsinaisesti maahanmuuttokriittinen.

No minä jo vähän ehdin ihmetellä tuota nuoleskeluasi esitystäsi, mutta selvisihän se syy.

Kimmo Pirkkala

minä en edes ole varsinaisesti maahanmuuttokriittinen

Oletko maahanmuuttokritiikitön? Suhtaudutko täysin kritiikittömästi kaikkeen Suomeen tulevaan maahanmuuttoon?

suomelle

Pidättelemme hengitystä 'am'!

dothefake

Lainaus: minä en edes ole varsinaisesti maahanmuuttokriittinen

Tuosta tuli mieleen termimahdottomuus "varsinainen maahanmuuttokriittinen"
-Tytti Tuppurainen

JM-K

Quote from: Femakko on 24.03.2010, 12:20:57
Quote from: Jouko on 24.03.2010, 12:16:11
Quote from: JM-K on 24.03.2010, 12:09:43Olen vastannut järjestelmällisesti kaikille, että eiköhän tässä ole jo puheet pidetty, nyt on tekojen aika. Näin tämä homma etenee!

Aivan. Puhumalla sitä politiikkaa tehdään! Jaat vielä tilaisuuden alussa kaikille jonkun paperin, josta löytyy ohjeet, kuinka tulostaa kannattajakortti tai mistä niitä saa (kukaan ei kuitenkaan kehtaa ottaa niitä julkisesti). Ilmainen mainosaika, paras mainosaika.

Siksi, koska ne puheet eivät koskaan johda mihinkään. Tai siihen toki, että puheen jälkeen monet tulevat juttusille kertoakseen kuinka samaa mieltä kanssani ovat ja blaa blaa blaa, mutta he eivät itse voi avata suutaan tai tehdä jotain koska rassismi.

Olen kyllästynyt jo tuohon levyyn ja touhuun. Mieluiten käytän tuonkin ajan vaikka Björnin kanssa leikkimiseen.

EDIT: Björn finns här: http://hommaforum.org/index.php/topic,7969.msg342326.html#msg342326

Ant.

Varsin usein kun "vastapuoli" on järjestänyt maahanmuuttoseminaarejaan, he eivät ole pyrkineet vuoropuheluun vaan yksimieliseen hymistelyyn. Usein maahanmuuttopaneelin asiantuntijaraati on koostunut vähemmistövaltuutetusta, jostain mahdollisimman maahanmuuttokritiikittömästä ministeristä, kiintiösomalista, vasemmistonuoresta, maahanmuuttotutkijasta ja kenties romanista. Tosin on myönnettävä, että pitkään oli niin, ettei näkyviä maahanmuuttokriitikoita joita kutsua oikein ollut.

Nyt näkyviä maahanmuuttokriitikoita on ollut jo jonkin aikaa, mutten silti pidätä hengitystäni, milloin vastapuoli - jolla resursseja riittää - vihdoin järjestää sen suuren maahanmuuttoseminaarin, jossa kaikki osapuolet olisivat asiantuntevasti edustettuina. Pahoin pelkään, että hymistelyseminaareja tulee vain lisää.

Tekisi mieli sanoa, että Homma ry:n pitäisi järjestää sellainen oikea seminaari, mutten kehtaa. Mutta hommatenttejä on jo järjestetty. Yksi Suurpään-tentti kaataa aitoja ja tuo vuoropuhelua enemmän kuin sata hymistelyseminaaria. En nyt sano, että maahanmuuttokriittiset kokonaisuutena ovat toimineet vuoropuhelua edistävästi, mutta Homma ry on tehnyt olemattomilla resursseillaan vuoropuhelun eteen enemmän kuin kukaan muu Suomessa.
Homma is the new black.

am

Quote from: suomelle on 24.03.2010, 12:56:42
Ja huom. (jos tällä nyt on varsinaista painoarvoa) minä en edes ole varsinaisesti maahanmuuttokriittinen.

No minä jo vähän ehdin ihmetellä tuota esitystäsi, mutta selvisihän se syy.

Tarkennukseksi: Mielestäni nykyisessä humanitäärisessä maahanmuutossa on kritisoitavaa ja rutkasti parantamisen varaa. Ns. maahanmuuttokriittisyyteen kuitenkin liittyy mielestäni paljon negatiivisia lieveilmiöitä, joiden takana en halua seistä.

Mutta se minusta. Siirrytään takaisin oikeasti kiinnostaviin aiheisiin.

Edit: Kiitos tuosta korjauksestasi, jossa muutit esitykseni nuoleskeluksi. Olipa hieno veto.

Kimmo Pirkkala

Quote from: am on 24.03.2010, 13:13:36
Tarkennukseksi: Mielestäni nykyisessä humanitäärisessä maahanmuutossa on kritisoitavaa ja rutkasti parantamisen varaa. Ns. maahanmuuttokriittisyyteen kuitenkin liittyy mielestäni paljon negatiivisia lieveilmiöitä, joiden takana en halua seistä.

Mielestäni annat nyt maahanmuuttokriittisyydelle merkityksiä joita sillä ei ole. Maahanmuuttokriittisyys tarkoittaa maahanmuuton kritisointia ja piste. Minä ainakin olen maahanmuuttokriittinen, mutta en hyväksy mitään rasismia enkä ihmisten uhkailua.

Tällaisella käsitteiden hämärtämisellä kärjistetään asioita aivan turhaan, eikä päästä asiallisessa keskustelussa eteenpäin.

Sinäkin olet maahanmuuttokriittinen, ja niin on muuten likimain jokainen selväjärkinen suomalainen vaikka mitä muuta väittäisi...

Miniluv

Quote from: suomelle on 24.03.2010, 12:56:42

No minä jo vähän ehdin ihmetellä tuota esitystäsi, mutta selvisihän se syy.

Mutta se minusta. Siirrytään takaisin oikeasti kiinnostaviin aiheisiin.

Edit: Kiitos tuosta korjauksestasi, jossa muutit esitykseni nuoleskeluksi. Olipa hieno veto.

Ei ole mitään mielipideklimppiä, mikä pitäisi kokonaisuudessaan allekirjoittaa, jotta olisi "maahanmuuttokriittinen". Jokainen vastaa omista arvoistaan ja mielipiteistään ja se on siinä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

am

Quote from: wekkuli on 24.03.2010, 13:31:49

Mielestäni annat nyt maahanmuuttokriittisyydelle merkityksiä joita sillä ei ole. Maahanmuuttokriittisyys tarkoittaa maahanmuuton kritisointia ja piste. Minä ainakin olen maahanmuuttokriittinen, mutta en hyväksy mitään rasismia enkä ihmisten uhkailua.

Tällaisella käsitteiden hämärtämisellä kärjistetään asioita aivan turhaan, eikä päästä asiallisessa keskustelussa eteenpäin.

Sinäkin olet maahanmuuttokriittinen, ja niin on muuten likimain jokainen selväjärkinen suomalainen vaikka mitä muuta väittäisi...

Saathan sinä tietysti pitää minua maahanmuuttokriittisenä, ei siinä mitään. Ja toki itsekin tiedän, että ns. kriittisiin kuuluu hyvin monenlaisia ihmisiä. Ilmiöön liittyy kuitenkin monia piirteitä (esim. islamofobiaa, ksenofobiaa ja kyllä, jopa selvää rasismia), joita pidän erittäin vastenmielisinä. Koska näidenkin "kukkien" annetaan maahanmuuttokritiikin piirissä kukkia, en halua kriittisten joukoissa (sen enempää kuin kukkahattujenkaan rintamassa) seisoa. Ei tästä osaltani tämän enempää.

Jos nyt palaisin varsinaiseen aiheeseen, niin hyvä blogikirjoitus Snellmanilta.

suomelle

Quote from: am on 24.03.2010, 13:53:48
Koska näidenkin "kukkien" annetaan maahanmuuttokritiikin piirissä kukkia, en halua kriittisten joukoissa (sen enempää kuin kukkahattujenkaan rintamassa) seisoa. Ei tästä osaltani tämän enempää.

Quoteam - Tarkennukseksi: Mielestäni nykyisessä humanitäärisessä maahanmuutossa on kritisoitavaa ja rutkasti parantamisen varaa.

Äläpäs yritä livahtaa. Jos sinä olet yhdestäkään asiasta eri mieltä (kuten yllä olet) kuin virallinen maahanmuuttopolitiikka, sinä silloin suhtaudut siihen asiaan kriittisesti, ja kun kyse on maahanmuuton osasesta, sinä OLET maahanmuuttokriittinen (ja samalla moku, kuten olet antanut ymmärtää)

am

Quote from: Miniluv on 24.03.2010, 13:48:20

Ei ole mitään mielipideklimppiä, mikä pitäisi kokonaisuudessaan allekirjoittaa, jotta olisi "maahanmuuttokriittinen". Jokainen vastaa omista arvoistaan ja mielipiteistään ja se on siinä.

Kyllähän minä tuon tiedän. Mutta toki sinäkin varmaan myönnät, ettei jokaista maahanmuutosta jotain kriittistä lausunutta tai sen jotain osa-aluetta ongelmalliseksi kokevaa pidetä automaattisesti maahanmuuttokriittisenä..? Halusimmepa tai emme tuohon termiin liitetään nykyisin paljon sellaista ideologiaa, jota itse en ole valmis allekirjoittamaan.

(Anteeksi meni vähän toistoksi. Nyt lopetan oikeasti, kuten edellä jo lupasin.)

am

Quote from: suomelle on 24.03.2010, 14:03:11
Quote from: am on 24.03.2010, 13:53:48
Koska näidenkin "kukkien" annetaan maahanmuuttokritiikin piirissä kukkia, en halua kriittisten joukoissa (sen enempää kuin kukkahattujenkaan rintamassa) seisoa. Ei tästä osaltani tämän enempää.

Quoteam - Tarkennukseksi: Mielestäni nykyisessä humanitäärisessä maahanmuutossa on kritisoitavaa ja rutkasti parantamisen varaa.

Äläpäs yritä livahtaa. Jos sinä olet yhdestäkään asiasta eri mieltä (kuten yllä olet) kuin virallinen maahanmuuttopolitiikka, sinä silloin suhtaudut siihen asiaan kriittisesti, ja kun kyse on maahanmuuton osasesta, sinä OLET maahanmuuttokriittinen (ja samalla moku, kuten olet antanut ymmärtää)

Jos se asian ratkaisee, voin olla sinulle maahanmuuttokriittinen, moku ja kaikkea siltä väliltä  ;)

suomelle

Quote from: am on 24.03.2010, 14:11:22
Mutta toki sinäkin varmaan myönnät, ettei jokaista maahanmuutosta jotain kriittistä lausunutta tai sen jotain osa-aluetta ongelmalliseksi kokevaa pidetä automaattisesti maahanmuuttokriittisenä..? Halusimmepa tai emme tuohon termiin liitetään nykyisin paljon sellaista ideologiaa, jota itse en ole valmis allekirjoittamaan.

Haluat käyttää nimitystä tai et, suoraan suomenkielisen sanan 'maahanmuuttokriittinen'  mukaan sinä olet yksi niistä (meistä), no doubt.

mod: vaan jo riittää minullekin

Kimmo Pirkkala

Pakko etymologiaan vielä sen verran puuttua, että kyllä yksikin kriittinen näkemys tai mielipide riittää siihen että olet "kriittinen". Vastaavasti jos ei ole ainuttakaan kritisoitavaa asiaa, olet "kritiikitön".

Ja aivan kuten kaikki suomalaiset (tai ihan mitkä tahansa muutkin ihmiset) ovat sellaisia, joilla joko on hiuksia päässä tai sellaisia, joilla ei ole hiuksia päässä, niin myös kaikki suomalaiset ovat joko "maahanmuuttokriittisiä" tai "maahanmuuttokritiikittömiä". Likipitäin kaikki ovat ensinmainittuja, piti siitä nimityksestä tai ei. Ja tämä fakta ei ole mitenkään riippuvainen siitä tosiasiasta, että ensinmainittu ryhmä käsittää myös rasisteja, väkivaltaan taipuvaisia, kaljuja, pilottitakkisia tai ihan mitä vaan ihmisiä...