News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Blogi: Anja Snellman

Started by elias, 19.02.2009, 14:38:20

Previous topic - Next topic

hxv

Laitetaanko porukalla tilaukseen paidat, joihin on painettu: "voi sitä ennakkoluulojen, silmälappuisuuden, sovinismin, sivistymättömyyden ja karkeuden määrää."

Propellihattuun ei taida selvästi noin pitkä solvaus mahtua.

tietotyöläinen

Quote from: hxv on 29.08.2009, 21:09:05
Laitetaanko porukalla tilaukseen paidat, joihin on painettu: "voi sitä ennakkoluulojen, silmälappuisuuden, sovinismin, sivistymättömyyden ja karkeuden määrää."

Kuvittelenko vain, vai onko tästä aistittavissa parodiahenkistä kuittailua taannoisille propellihattu-kommenteille täällä melko laajasti esiintyneestä suivaantumisesta?

Karkea

Mihin propellihatuilla viitataan? Kysyy nimim. Ei kartalla.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

hxv

Quote from: tietotyöläinen on 29.08.2009, 21:20:22

Kuvittelenko vain, vai onko tästä aistittavissa parodiahenkistä kuittailua taannoisille propellihattu-kommenteille täällä melko laajasti esiintyneestä suivaantumisesta?

Saattaa siinä pientä kuittailua olla.

hxv

Quote from: Karkea on 29.08.2009, 21:43:04

Soinin kommentteihin ja yliherkkiin hommalaisiin.

Karkea

Quote from: hxv on 29.08.2009, 21:46:49
Niin?
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

hxv

Quote from: Karkea on 29.08.2009, 21:54:00
Niin?

Juuri niin, kai olet tästä propellicaustista lukenut/kuullut?

Ant.

Niin?

Soini sanoi keväällä 2009 tiettyjen Halla-ahon kannattajien olevan propellihattuja ja kottaraisenpöntön tuijottajia. Tietyt kirjoittajat suuttuivat siitä ihan hirveästi ja hillittömästi ja ovat siitä saakka purkaneet suuttumistaan tälle foorumille.

Luonnollinen reaktio olisi, että nämä samat kirjoittajat julistaisivat ikuisen sodan myös Snellmania vastaan, joka rohkeni arvostella. Tästä lähtien Snellmanin kaikki kirjat ovat surkeita, hän pukeutuu huonosti ja kannattaa typerää jalkapalloseuraa. Siihen tässä viitataan.
Homma is the new black.

VMJ

Hommalaiset ovat myös aika hyvin adoptoineet tuon termin, niin kuin monet muutkin termit (netsi, nuiva, rikastus, kultamuna...)

Itse olen propellihattu ja ylpeä siitä!
Homma ^^!!

rontti4

Quote from: Ant. on 29.08.2009, 22:05:59
Niin?

Soini sanoi keväällä 2009 tiettyjen Halla-ahon kannattajien olevan propellihattuja ja kottaraisenpöntön tuijottajia. Tietyt kirjoittajat suuttuivat siitä ihan hirveästi ja hillittömästi ja ovat siitä saakka purkaneet suuttumistaan tälle foorumille.

Luonnollinen reaktio olisi, että nämä samat kirjoittajat julistaisivat ikuisen sodan myös Snellmania vastaan, joka rohkeni arvostella. Tästä lähtien Snellmanin kaikki kirjat ovat surkeita, hän pukeutuu huonosti ja kannattaa typerää jalkapalloseuraa. Siihen tässä viitataan.

En ole koskaan Anja Kauranen/Saarikoski/Snellmania koskaan äänestänyt, siksi hänen kommenttinsa ovat yhdentekeviä.
Persuja olen kaksi kertaa äänestänyt, eduskuntavaaleissa ja kunnallisvaaleisa. Siksi Soinin lausunnoilla on enemmän kiinnostavuutta. Kolmatta kertaa ei tule jos ei Jussi Halla-aho ole ehdokkaana.
Toivon sitä.  8) 8) 8)
Siis ettei ole Persujen ehdokas.  8) 8) 8) 8)
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

hxv

Quote from: VMJ on 29.08.2009, 23:43:32
Hommalaiset ovat myös aika hyvin adoptoineet tuon termin, niin kuin monet muutkin termit (netsi, nuiva, rikastus, kultamuna...)

Kai olet myös ylpeästi ennakkoluuloinen, silmälappuinen, sovinisti, sivistymätön ja karkea?

MW

Quote from: hxv on 29.08.2009, 23:56:25

Kai olet myös ylpeästi ennakkoluuloinen, silmälappuinen, sovinisti, sivistymätön ja karkea?

VMJ:stä en tiedä, mutta jos vaihtoehtona on olla "suvaitsevainen", niin kyllä. Minä olen.

hxv

Quote from: MW on 30.08.2009, 00:20:09
VMJ:stä en tiedä, mutta jos vaihtoehtona on olla "suvaitsevainen", niin kyllä. Minä olen.

Tuohan ei ikävä kyllä mahtunut Snellmanin määritelmään. Taisi oikeastaan kirjoittaa Halla-ahon ympärillä pyörivistä hörhöistä.

IDA

No siis hei! Eiköhän tässä nyt oteta Anja Snellmanin heitto ihan liian vakavasti? Ja onhan itsestään selvää, että foorumilla on paljonkin esillä näkemyksiä, jotka nykymittapuiden mukaan eivät ole "sivistyneitä ja elegantteja", joten Anja on ihan oikeassa siinä mitä sanoo. Ei tällaisella foorumilla olisi edes mitään virkaa, jos se vain toistaisi sovinnaisia käsityksiä.

Toimitaan siis suoraviivaisesti: Ei koskaan anneta Anjalle anteeksi ja luetaan Pelon maantieteen sijaan Ryhmyä ja Romppaista. Tämä on minun ehdotukseni  8)

pate ensimmäinen

Ei mahdu teksti. Pyh, pienimunaisten ongelma, joihin minäkin kuuluun. Minulla on sen sijaan iso pää, joten kyllä moinen teksti mahtuu propelli lakkiinia ja isolla.

AIP

Quote from: IDA on 30.08.2009, 00:58:51
No siis hei! Eiköhän tässä nyt oteta Anja Snellmanin heitto ihan liian vakavasti? Ja onhan itsestään selvää, että foorumilla on paljonkin esillä näkemyksiä, jotka nykymittapuiden mukaan eivät ole "sivistyneitä ja elegantteja", joten Anja on ihan oikeassa siinä mitä sanoo. Ei tällaisella foorumilla olisi edes mitään virkaa, jos se vain toistaisi sovinnaisia käsityksiä.

Se, että Snellman asettaa omiin lähtökohtiinsa perustuvissa havainnoissaan painoarvoa tietynlaisille esityksille*, tai että julkisessa esiintymisessään osoittaa juuri ja juuri korvaan käyviä epätarkkuuksia siinä, miten on perehtynyt Hommaan tai perusteilla olevaan puolueasiaan**, ei mielestäni vähennä hänen mielipiteidensä arvoa maahanmuutto- ja sananvapauskysymyksissä silloin kun ne kulkevat yhdensuuntaisesti hommalaisen arvomaailman kanssa.

Toivon myös, että Snellman seuraisi tätä ketjua neutraalisti tarkkaillen sitä, minkälaisia reaktioita yksittäinen pieni osuus kirjoituksessa herättää. Joillekin Homma on alaviite, toisille kokonainen maailma.

* Esimerkinomaisesti arveltakoon, että mikäli ilmoittaisin olevani sitä mieltä, että 1900-luvun feminismi kärsii syntymäkuoliosta, noteeraisi Snellman feministinä heiton sovinistiseksi, vaikka ilmoittaisin samalla kannattavani sukupuolten välistä yhteiskunnallista tasa-arvoa, toisaalta vaatien myös jonkinlaista sukupuolirealismia tieteen ja tilastojen tukemana - ei siksi, että voitaisiin osoittaa jommalle kummalle sukupuolelle vähäisempi tai suurempi ihmisarvo, vaan että tultaisiin toimeen tosiasioiden kanssa. Ja tietysti näin heitän, ilmoitan ja toisaalta vaadinkin. Kykenen toisaalta palauttamaan mielikuvia joistakin viime aikojen yksittäisistä kirjoituksista, jotka särähtänevät sovinistinkin korvaan sovinistisilta.

** Homman eksistenssin julkinen noteeraus saattaa vaikuttaa negatiivisesti siihen, mitä huomataan Hommasta noteeratun.

Karkea

Minä olen, mutta myös ennakkoluuloton, avarakatseinen, feministi ja sivistynyt. Oliko tuo Soinin lausuma tarkoitettu arvosteluksi vai arvostukseksi?

No, tuo f-sana on ehkä hienoista liioittelua.  :P

MW

Quote from: Karkea on 30.08.2009, 07:47:16
Minä olen, mutta myös ennakkoluuloton, avarakatseinen, feministi ja sivistynyt. Oliko tuo Soinin lausuma tarkoitettu arvosteluksi vai arvostukseksi?

No, tuo f-sana on ehkä hienoista liioittelua.  :P

Siis Snellmanin, Anja Snellmanin lausuma. Se hänelle sallittakoon.

Lasisti

Quote from: IDA on 30.08.2009, 00:58:51

Toimitaan siis suoraviivaisesti: Ei koskaan anneta Anjalle anteeksi ja luetaan Pelon maantieteen sijaan Ryhmyä ja Romppaista. Tämä on minun ehdotukseni  8)

Komppaan. Yleensä täällä aina valitetaan, miten yleiseseen keskusteluun mahtuu vain yksi mielipide kerrallaan, ja vastakkaiset ammutaan alas. Eiköhän nyt olisi aika katsoa itse peiliin ja ottaa kritiikki vastaan.

Ettekös muuten muista vanhaa viisautta "all publicity is good publicity"?

VMJ

Ehdottomasti!!1! 8)
Homma ^^!!

jellona

"voi sitä ennakkoluulojen, silmälappuisuuden, sovinismin, sivistymättömyyden ja karkeuden määrää."

Tuo Anjan lause pätee hyvin moneen ihmisryhmään, etenkin islaminuskoa se kuvaa vallan hyvin.

Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

Mr.Crossfire

Hyvä ja kaikinpuolin asiallinen blogikirjoitus. Tuota sovinismia en ole havainnut homman kirjoittelussa, muut karkeudet kylläkin. Tekstin karkeudessa varmaan kuvastuu se kenties vuosia jatkunut hampaan pureminen ja tuska järjenkäytön puuttumisesta politiikassa ja julkisessa keskustelussa.

Lemmy

Quotetuska järjenkäytön puuttumisesta politiikassa ja julkisessa keskustelussa.
Sivistyneistön edustajat voisivat painua politiikasta ja julkisesta keskustelusta jonnekin coctailkutsuille koukistamaan pikkurilliä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

IDA

Anja Snellman taisi aamun mediakokissa mainita, että kaasuputkesta pitäisi järjestää kansanäänestys. Annan sen verran anteeksi, että luen ehkä Aale Tynniä

edit:

Ok, annetaan kaikki anteeksi. Anja on Antti "Mursu" Muurisen luokkatoveri:

http://blogit.mtv3.fi/liesituuletin/2009/09/03/kaasuputkia-audeja-ja-naisten-banaanipotkuja/

Vasarahammer

Quote from: IDA on 03.09.2009, 08:59:09
Ok, annetaan kaikki anteeksi. Anja on Antti "Mursu" Muurisen luokkatoveri:

Sama. Pääasia, että eteenpäin on menty.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

ElinaElina

Panu Rajalan blogi:
QuoteTorstai 27.8.09
     Anja Snellman ilahdutti aamulla ottamalla kipakasti mediakyökissä kantaa Halla-ahon käräjiin ja sananvapauteen. Myös ex-siippansa Saska kirjoitti Hesarissa samasta asiasta. Kyllä täällä sentään hereillä ollaan, hyvä niin.

http://www.saunalahti.fi/panu/elo09.htm
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

ElinaElina

Anja mainitsi 8.10.09 Halla-ahon sakkotuomion, valitellen sellaisen luovan hiljaisuutta yleiseen maahanmuuttokeskusteluun. Tarkemmin netissä, jonkin aikaa katsottavana tämä.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

pelle12

Quote from: ElinaElina on 09.10.2009, 00:24:00
Anja mainitsi 8.10.09 Halla-ahon sakkotuomion, valitellen sellaisen luovan hiljaisuutta yleiseen maahanmuuttokeskusteluun. Tarkemmin netissä, jonkin aikaa katsottavana tämä.
Harashoo, Anjushka! Alat pikkuhiljaa olla tämän maan ainoa intelligentti femakkoälykkö. Ihmettelen, missä suvaitsevaiston vastaisku viipyy! Kaari Utrio:' Anja Snellman-suomalaisen fasismin nykykasvo'.

Sivusta seuraaja

Quote from: ElinaElina on 09.10.2009, 00:24:00

http://www.katsomo.fi/?progId=22612

Tuossa linkki kyseiseen ohjelmaan.

kertsu59

Anja Snellman on aloittanut bloggamisen Iltalehdessä ,tutun nuivalla asenteella.http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.