News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Muut puoluehankkeet ja kerätyt kortit - onks tiatoo?

Started by JM-K, 05.02.2010, 20:44:28

Previous topic - Next topic

Uljanov

Jotenkin minun on vaikea uskoa näitä korttimääriä. Puolue ei ole kuitenkaan näkynyt missään eikä koskaan (jos olisi, homman tietotoimisto olisi varmasti löytänyt uutisen.) Onko nuo sivuilla listatut ihmiset edes olemassa, vai olisiko koko puolue yhden nimimerkin projekti?

edit:

No juu, tämä epäilys oli jo foliohattuilua. Kyllä ihmiset olemassa on. Silti tuo korttimäärä herättää kummastusta.

kortinlaskija

Quote from: Uljanov on 18.05.2010, 09:43:51
Jotenkin minun on vaikea uskoa näitä korttimääriä. Puolue ei ole kuitenkaan näkynyt missään eikä koskaan (jos olisi, homman tietotoimisto olisi varmasti löytänyt uutisen.) Onko nuo sivuilla listatut ihmiset edes olemassa, vai olisiko koko puolue yhden nimimerkin projekti?

edit:

No juu, tämä epäilys oli jo foliohattuilua. Kyllä ihmiset olemassa on. Silti tuo korttimäärä herättää kummastusta.

Vapauspuolueella on kohteliaita ja hyviä kortinkerääjiä.

JM-K

Jahas, näyttää nimimerkki Kortinlaskija nostaneen kytkintä Vapauspuoluehankkeesta, kun nimensä on poistunut aktiivilistalta. Samoin myös sinänsä varsin mainiosta ja viihdyttävästä kirjoituksesta "Tyttöystävä vai Musta leski".

Toivotaan nyt, ettei koko hanke kaatunut tähän. Laittakaapa minulle muutama tyhjä kortti, niin kerään vähän nimiä teillekin. Osoite on Ihanakatu 2-4 B 32, 33100 Tampere.

dothefake

Quote from: JM-K on 02.06.2010, 19:35:20
Jahas, näyttää nimimerkki Kortinlaskija nostaneen kytkintä Vapauspuoluehankkeesta, kun nimensä on poistunut aktiivilistalta. Samoin myös sinänsä varsin mainiosta ja viihdyttävästä kirjoituksesta "Tyttöystävä vai Musta leski".

Toivotaan nyt, ettei koko hanke kaatunut tähän. Laittakaapa minulle muutama tyhjä kortti, niin kerään vähän nimiä teillekin. Osoite on Ihanakatu 2-4 B 32, 33100 Tampere.
Eiköhän perusteta Äyräväisen kanssa kolmestaan sellainen kannattajakorttien keruufirma.
Kerätään maksusta kelle vaan, Tapsa varmaan innostuu kybällä, sano Siirakki.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

dothefake

-Tytti Tuppurainen

JM-K

Quote from: dothefake on 02.06.2010, 23:19:00
Miettiikö Tapio, vai mistä kiikastaa.

Eikun se lähti hakemaan lisää liimaa. Työnjako seuraava: sinä painat kortit, minä kerään ja Tapsa liimaa & leikkaa. Deal?

JM-K

Quote from: Tapio Arjo on 02.06.2010, 23:32:15

Vedetään nyt saman tien 6000 korttia, kun on alkuun päästy.

... "niin antaa mennä vaan" lauloi jo Irwin-vainaakin aikoinaan.

dothefake

Pitäisikö kerätä toinen puolue pöytälaatikkoon, sillä voisi tehdä hyvän tilin
vuonna 2015.
-Tytti Tuppurainen

kaivanto

Quote from: dothefake on 03.06.2010, 00:27:15
vuonna 2015.

Tässä mä oon messissä myös. Nyt täytyy takoa, kun vielä on mahdollista. Nykyinen yksipuoluejärjestelmä tekee kaikkensa, ettei Suomeen synny mitään uusia puolueita ikinä koskaan milloinkaan.

Kyllä Liberaalit pitäisi saada ainakin kompukseen mukaan: http://liberaalit.fi/korttikampanja/

dothefake

Quote from: kaivanto on 03.06.2010, 01:18:08
Quote from: dothefake on 03.06.2010, 00:27:15
vuonna 2015.

Tässä mä oon messissä myös. Nyt täytyy takoa, kun vielä on mahdollista. Nykyinen yksipuoluejärjestelmä tekee kaikkensa, ettei Suomeen synny mitään uusia puolueita ikinä koskaan milloinkaan.

Kyllä Liberaalit pitäisi saada ainakin kompukseen mukaan: http://liberaalit.fi/korttikampanja/
Illman muuta kortti lähtee.
-Tytti Tuppurainen

Ant.

Suomen talousdemokraattinen puolue kertoo kotisivublogissaan seuraavaa:

Quotehttp://talousdemokratia.blogspot.com/2010/06/kesakuinen-lyhyt-raportti.html

Tietysti tämän puolueprojektin tähtäimessä on eduskuntavaalit huhtikuussa 2011. Yhdessä vaiheessa näytti siltä kuin vapaaehtoisia ehdokkaita olisi ollut peräti viisi. Mikä tilanne tänään sitten mahtaa olla? Sormituntumani on että meitä on enää kaksi: Ville ja minä. (en tosin ole ihan varma Villen kannasta) Kannattaako siis edes lähteä keräämään kannattajakortteja jos mielenkiinto on näin heikkoa?

Tällaisista lähtökohdista puoluerekisteriin ei päästä vaaleihin 2011 mennessä.

Ketjussa usein mainituilla liberaaleilla on kotisivujensa mukaan koossa reilut 600 kannattajakorttia. Keräys näyttää olevan jäissä. Aikaa 5 000 kortin saavuttamiseen olisi vielä neljä kuukautta, mutta tuskin mitään ihmeaktivoitumista tapahtuu.

Seuraavien puoluerekisteriin pyrkijöiden korttienkeräystä kannattaa kuitenkin seurata:

1. Suomen kansan sinivalkoiset yrittää varmasti saada kortit kokoon tavalla tai toisella. Korttien kerääminen lienee aloitettu siinä marras-joulukuussa. SKS ei ole tiedottanut kortinkeräyskampanjansa etenemisestä muutoin kuin Mäenpään blogiinsa tammikuun puolivälissä kirjoittamalla Tampereen raportilla. Joka tapauksessa korttien kerääminen on aloitettu niin myöhään, ettei lopputuloksesta saatane vielä puoleen vuoteen tietoa.

2. Itsenäisyyspuolueesta irtautunut suomalainen puolue pyrkii myös puoluerekisteriin. Helsingin Sanomat uutisoi puolueesta 14.9.2009 ja silloin kannattajakorttien keruu oli jo ehditty aloittaa. Myöskään suomalainen puolue ei kerro kotisivuillaan siitä, miten keräyskampanja etenee.

3. Vapauspuolue aloitti kannattajakorttien keräämisen vasta 9.2.2010. Puolueen kotisivujen mukaan korteista on kerätty niukasti yli puolet kolmen ja puolen kuukauden aikana. Korttimäärää on epäilty, mutta totuus selviää ennen pitkää.

4. Kansan vaaliliitto kerää myös kannattajakortteja. Kannattajakorttien kerääminen on aloitettu ilmeisesti toukokuussa ja kortit olisi tarkoitus saada kokoon jo syksyyn mennessä, jotta ehdokasasettelulle jää aikaa. Myöskään kansan vaaliliiton sivuilta en löytänyt tietoa siitä, miten korttien kerääminen on edennyt.

Neljissä edellisissä eduskuntavaaleissa ehdokkaita on asettanut 18 puoluerekisterissä olevaa puoluetta. Puoluerekisterissä on ollut paikoin enemmänkin puolueita, mutta kaikki eivät ole osallistuneet vaaleihin. Muutos 2011:n jälkeen puoluerekisterissä on 16 puoluetta. On mahdollista, että vaalit käydään tällä kertaa harvinaisen vähin puoluein.
Homma is the new black.

rankka

Quote from: Ant. on 13.06.2010, 14:10:18
4. Kansan vaaliliitto kerää myös kannattajakortteja. Kannattajakorttien kerääminen on aloitettu ilmeisesti toukokuussa ja kortit olisi tarkoitus saada kokoon jo syksyyn mennessä, jotta ehdokasasettelulle jää aikaa. Myöskään kansan vaaliliiton sivuilta en löytänyt tietoa siitä, miten korttien kerääminen on edennyt.
Eräs kertoi että heiltä puuttuu vain 55 korttia, mutta en kyllä millään usko sitä.

JM-K

Quote from: J. Juntunen on 13.06.2010, 14:39:10
Quote from: Ant. on 13.06.2010, 14:10:18
Eräs kertoi että heiltä puuttuu vain 55 korttia, mutta en kyllä millään usko sitä.

Jahka mä lähetän ton omani tosta pöydältä, niin sit ei puutu enää kun 54 korttia! Pistäkääpäs kaikki muutkin postia liikenteeseen.

JM-K

Onko näin, että Suomen konservatiivit on kuollut ja kuopattu? Siis puoluehanke, ei ihmisiä toki? Ei kovin tuoreita ole poikien kommentit: http://www.suomenkonservatiivit.fi/

Entäs sitten joutsenpuolue eikun vapauspuolue? Kun "Kortinlaskija" poistui heidän miesvahvuudestaan, loppui myös korttien kerääminen tai ainakin saldon päivittely sivuille. Ennen näkemättömän kova kortinkeräystahti lässähti kuin kananlento 28.5. Vai veikö Herra Kortinlaskija palvelimen salasanat? http://www.vapauspuolue.fi/

Jos noissa hankkeissa on mukana järkityyppejä, ja nyt näyttää siltä, että olette jäämässä tyhjän päälle, niin voitte ottaa yhteyttä tänne päin.

desperaato

Konservatiivien tapahtumakalenteri:

Tapahtumakalenteri

siinä se sitten oli.

Mutta mitä kortinlaskijalle on tapahtunut? Liittynyt Muutos 2011 riveihin?

JM-K

Quote from: desperaato on 14.06.2010, 23:59:35
Konservatiivien tapahtumakalenteri:

Tapahtumakalenteri

siinä se sitten oli.

Mutta mitä kortinlaskijalle on tapahtunut? Liittynyt Muutos 2011 riveihin?

Ei me sitä oteta, tunnen miehen. Olisko tuo saanut kenkää tai itse lähtenyt nostelemaan. Sen nimikin on jo poistettu sivuilta blogikirjoituksia myöten. Vähän on stalinistinen meininki.

EDIT: Kävin tsekkaamassa bloginkin. Sielläkin viimenen merkintä 28.5. Tais olla Kortinlaskija mode ja vei tunnukset ja salasanat mennessään. Kaameeta!

Antti Tulonen

Quote from: JM-K on 13.06.2010, 14:58:06
Jahka mä lähetän ton omani tosta pöydältä, niin sit ei puutu enää kun 54 korttia! Pistäkääpäs kaikki muutkin postia liikenteeseen.

Miksi?

"* Suora demokratia (kansanvalta)
* Oikeudenmukaisuus
* Päätösten avoimuus / läpinäkyvyys"

Samaa kuin Muutoksella. Miksi tarvitaan monta pienpuoluetta ajamaan täysin samoja asioita, kun ääniä voisi yrittää keskittääkin? Jos Vaaliliitosta tulee puolue, se vie Muutokselta ääniä, ja näin Muutos ei pääse välttämättä eduskuntaan.

JM-K

Quote from: Dogah on 15.06.2010, 00:05:33
Quote from: JM-K on 13.06.2010, 14:58:06

Miksi?

"* Suora demokratia (kansanvalta)
* Oikeudenmukaisuus
* Päätösten avoimuus / läpinäkyvyys"

Samaa kuin Muutoksella. Miksi tarvitaan monta pienpuoluetta ajamaan täysin samoja asioita, kun ääniä voisi yrittää keskittääkin? Jos Vaaliliitosta tulee puolue, se vie Muutokselta ääniä, ja näin Muutos ei pääse välttämättä eduskuntaan.

Ihan periaatteesta. Demokratian ja valinnanvaran lisääntyminen on mielestäni aina hyvä asia, vaikka se sitten veisikin meiltä jokusen äänen. Muistahan, veli Dogah, että me olemme avaamassa nyt täysin uudenlaista aikakautta Suomen poliittisessa historiassa. Emme ole omalla asiallamme tai puolueemme asialla, vaan Suomen ja sen kansalaisten asialla.

Miniluv

QuoteMiksi tarvitaan monta pienpuoluetta ajamaan täysin samoja asioita, kun ääniä voisi yrittää keskittääkin?

Mikä toinen pienpuolue ajaa suoraa demokratiaa?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Antti Tulonen

Quote from: Miniluv on 15.06.2010, 00:09:51
QuoteMiksi tarvitaan monta pienpuoluetta ajamaan täysin samoja asioita, kun ääniä voisi yrittää keskittääkin?

Mikä toinen pienpuolue ajaa suoraa demokratiaa?

http://vaaliliitto.fi/

Simon Elo

Quote from: Ant. on 13.06.2010, 14:10:18Ketjussa usein mainituilla liberaaleilla on kotisivujensa mukaan koossa reilut 600 kannattajakorttia. Keräys näyttää olevan jäissä. Aikaa 5 000 kortin saavuttamiseen olisi vielä neljä kuukautta, mutta tuskin mitään ihmeaktivoitumista tapahtuu.

Hankkeen puuhamies Pasi J. Matilainen toteaa Facebook-tukiryhmäsivuillaan, että "taitaa jäädä ne kannattajakortit keräämättä. Mutta onhan niitä muitakin vaihtoehtoja". Puhetta on muun muassa valitsijayhdistyksestä.

desperaato

Quote from: JM-K on 15.06.2010, 00:08:41
me olemme avaamassa nyt täysin uudenlaista aikakautta Suomen poliittisessa historiassa. Emme ole omalla asiallamme tai puolueemme asialla, vaan Suomen ja sen kansalaisten asialla.

Vaaliliittoon Vaaliliiton kanssa?

JM-K

Quote from: desperaato on 15.06.2010, 00:37:46
Quote from: JM-K on 15.06.2010, 00:08:41
me olemme avaamassa nyt täysin uudenlaista aikakautta Suomen poliittisessa historiassa. Emme ole omalla asiallamme tai puolueemme asialla, vaan Suomen ja sen kansalaisten asialla.

Vaaliliittoon Vaaliliiton kanssa?
No pitää kattoo nyt.

Vaan sen verran oli henkisesti raskas päivä tänään (10 tuntia väikkärin pakertamista), että nyt me mennään Björtsukan kanssa nukkuun. Jaksaa sitten taas huomenna kirijootella ja hommailla yms.

Björkka tosin riehuu varmaan taas koko yön vesipullonsa kanssa, vaan parempihan se kuin esimerkiksi kumouksellisten saati taantumuksellisten asioiden pyörittely pienessä päässä riisin puolikkaan kokoisilla aivoilla.

Öitä.

kaivanto

Jaahans, muuttui tämäkin sitten jyrsijäketjuksi  ;D

Ajattelin hommata tällaisen perheenjäsenen joskus tulevaisuudessa, ihan mun suosikkieläimiäni:

(http://gianthamster.com/wp-content/uploads/2010/06/TaylorSoapAndTobyCapybara.jpg)

http://gianthamster.com

Aiheeseen palatakseni: vaaliliittoja kannattanee tehdä kaikkien tolkullisten tahojen kanssa.

JM-K

Petri: Nimenomaan tolkullisten tahojen kanssa. Niitä vaan on aina rajoitetusti.

P.S. Ei toi oo hamsuliini vaan kapybara eli vesisika (Hydrochoerus hydrochaeris). Kyllä minä vanhana kettutyttönä jylsijät tunnen!

vkoski

Siifs se ei ollutkkaan wannabee wallabee.....mä luulin väärin  :P

Tunkki

Kumpaakohan noista otuksista Kaivanto meinannee?

Ant.

Quote from: kesä-koho on 29.06.2010, 19:11:40
Kyllä libit keräävät kortteja vielä ainakin 3.7. hesassa. Tässä vielä yksi korttien kokoaja... HUOM: mikä maa, mikä vaali ;-)

Saahan niitä huvikseenkin kerätä.

QuoteIKL osallistuu 2011 vaaleihin

IKL:n sivuilla on ollut ilmoitus korttienkeräyskampanjasta jo kolme vuotta. Eivät ne kortteja kerää ja jos keräävätkin, ei niitä saada kokoon. Puheenjohtajan lisäksi liikkeessä ei liene muita aktiiveja ellei Heikkiläkin sitten ole vielä mukana.
Homma is the new black.

kortinlaskija

Quote from: JM-K on 02.06.2010, 23:25:39

Eikun se lähti hakemaan lisää liimaa. Työnjako seuraava: sinä painat kortit, minä kerään ja Tapsa liimaa & leikkaa. Deal?

Meidän korteissa ei ole käytetty teippiä, printteriä eikä liimaa.

Saksia emme ole myöskään joutuneet käyttämään.

JM-K

Quote from: kortinlaskija on 01.07.2010, 23:46:09
Quote from: JM-K on 02.06.2010, 23:25:39

Meidän korteissa ei ole käytetty teippiä, printteriä eikä liimaa.

Saksia emme ole myöskään joutuneet käyttämään.

Montako on jo? Onko enemmän kuin sulla kirjoituksia hommafoorumilla?