News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-01-27 Image 1/2010: Sinivalkoinen ääni (Halliksen haastattelu)

Started by Juki, 27.01.2010, 12:20:17

Previous topic - Next topic

Jussi Halla-aho

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 28.01.2010, 16:13:44
Ottamatta kantaa siihen, oliko toimittaja tempaissut nuo siteeraamasi kohdat hatusta, on se mielestäni melko olennainen piirre ihmisessä, jos ei tämä tervehtiessä katso silmiin.

Olen samaa mieltä. Siksi katsonkin aina kaikkia silmiin. Se, että joku heittää nimettömyyden suojista tuollaisia väitteitä, on hänen ominaisuutensa, ei minun ominaisuuteni.

Quote from: Siiseli on 28.01.2010, 16:26:53
Tämän takia hieman särähtää korvaan, kun Jussi puhuu tuossa sivulla 31 vain eteläisen pallonpuoliskon köyhälistöstä. Ihan vinkkinä vaan.

En voi vaikuttaa siihen, mitä kohtia pitkästä keskustelustamme toimittaja katsoo hyväksi ottaa mukaan juttuunsa.

Yleisön luulisi pikkuhiljaa oppineen, että tiedotusvälineet eivät ole kovin hyviä lähteitä, jos on oikeasti kiinnostunut tietämään, mitä olen tai en ole sanonut.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Entinen maahanmuuttaja

Tässä alkaa olla fiilis että toimittajilla on joku keskinäinen skaba että kuka pääsee pieksemään Jussin artikkelissaan. Tällä kertaa pääsimme nauttimaan henkilökohtaisen persoonan kuvailusta ja Jussin omien sanojen vääristelyä. Tosi omaperäistä. Mutta any publicity is ^^^
"Kun sanat menettävät merkityksensä ihmiset menettävät vapautensa."

-Kungfutse (551-479 eaa.)^^^

tietotyöläinen

Quote from: Jussi Halla-aho on 28.01.2010, 20:42:51
Yleisön luulisi pikkuhiljaa oppineen, että tiedotusvälineet eivät ole kovin hyviä lähteitä, jos on oikeasti kiinnostunut tietämään, mitä olen tai en ole sanonut.

Tai jos on oikeasti kiinnostunut suunnilleen mistä asiasta hyvänsä. Menetin uskon tiedotusvälineiden välittämään tietoon jo paljon ennen tätä vihdoin esiinpäässyttä maahanpäästökeskutelua. Aina kun tietää käsiteltävästä asiasta itsekin jotain, löytää jutusta asiavirheitä. Kyse lienee useinmiten niinkin banaaleista asioista kuin laiskuus ja kiire. Aina välillä sitten syynä on myös enemmän tai vähemmän tahallinen vääristely.

Juttu oli kuitenkin nuiviin silmiini kokonaisuudessaan hyvä, kun ottaa kaikkien tuntemat lähtökohdat huomioon, mutta hyvähän tässä on anonyyminä kotisohvalla ignoroida toimittajan ottamat vapaudet.

Ano Nyymi

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 28.01.2010, 16:13:44
Quote from: Poitiers on 28.01.2010, 16:04:50Voi kunpa ei aina tarvitsisi mennä näihin henkilökohtaisuuksiin ja kaiken maailman muihin epäolennaisuuksiin

Ottamatta kantaa siihen, oliko toimittaja tempaissut nuo siteeraamasi kohdat hatusta, on se mielestäni melko olennainen piirre ihmisessä, jos ei tämä tervehtiessä katso silmiin.

Jussi kirjoittaa sen verran tymäkkää juttua aiheesta joka on todella tärkeä meille kaikille, ja joka jossain vaiheessa tulee olemaan suorastaan elintärkeä juttu.
Niinpä mulle on yks ja ahailee vaikka hän tuijottaisi "värisilmällään" tervehtiessään.
Joku tervehtimistyyli nyt on aika pieni nyanssi tuossa Jussin missiossa, joka siis siis on pakolaisinvaasion tyrehdyttäminen ja Suomen pitäminen suomalaisena maana.

Ano Nyymi

Olisi ehkä hyvä jos nauhoittaisit jokaisen haastattelusi ja sitten jutun julkaisemisen jälkeen laitat kyseisen haastattelun nauhan MP3:na blogiisi kaikkien halukkaiden kuunneltavaksi.

Näin tulee samalla opetettua sitä mediakritiikkiä lehtien lukijoille, eli lukija voisi  lukea ensin mitä lehti uskottelee sinun sanoneen ja sitten voisi kuunnella koko haastattelun itse ja vertailla sanomisia ja niiden esiinlaittoa lehdissä..

Luotsi

Iskevintä tuossa jutussa oli suorastaan faustmainen triptyykki Jussista: pistävä katse, pirullinen hymynkare  :D
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Siiseli

En voi vaikuttaa siihen, mitä kohtia pitkästä keskustelustamme toimittaja katsoo hyväksi ottaa mukaan juttuunsa.

Ok. Jos et näin ole oikeasti sanonut, niin hyvä. Tuollaisia heittoja vain kuulee joskus, eikä niitä välttämättä osaa sen enempää ajatella, kun yleensä kuitenkin verrataan rikasta "pohjoista" ja köyhää "etelää". Vaikka suurin osa köyhistä asuukin pohjoisessa.
Vihreys kiteytettynä: "Mitenkäs muuten tähän reagoisi kuin tunteella."

ElinaElina

Katsokaa tämä Alpo Rusi, kesto 11 min. Siinä mielenkiintoinen kohta, kuinka joku päätoimittaja otti yhteyttä ja kertoi että lisää meinataan mustamaalata.

http://areena.yle.fi/video/710077
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

tapio

Jaksoin lukea tuon pitkän tekstin läpi. Juttuhan oli ihan mukava.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

JT

Vaikka juttu oli ok, niin ei se vielä avaa keskiverto Imagen lukijan silmiä havainnolle, että hallitsematon maahanmuutto on huono asia. Homman kannalta juttu oli tietysti edistystä. En edelleenkään voi olla hämmästelemättä miksi esimerkiksi Suomen kuvalehti ei ole tehnyt vastaavaa jo ajat sitten. Se lienee sitä pahimman laatuista paskahousuisuutta.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

ElinaElina

Voi harmituksen harmitus, etten asu Hesassa!

http://www.docpoint.info/node/1285

Tämä keissi on siksi esilläpitämäni tässä ketjussa, että siitä voi poimia yhtenevyyksiä, mitä on, kun joutuu yhteiskunnan myllyyn. Nythän aika usea on ollut myllyssä tai on sinne joutumassa.

Tulee TV:STÄ:
Dokumenttiprojekti: Epäilyksen varjossa
Dokumenttielokuva tapaus Alpo Rusista, suomalaisen politiikan eliitistä, toimittajista ja suojelupoliisista. Ohjaaja Pekka Lehto. Tuotanto First Floor Productions Oy 2009

Lähetykset
Keskiviikko 3.2. klo 22.50YLE
TV2Sunnuntai 7.2. klo 17.35YLE TV2

antero

Quote from: Siiseli on 28.01.2010, 16:26:53
Tämän takia hieman särähtää korvaan, kun Jussi puhuu tuossa sivulla 31 vain eteläisen pallonpuoliskon köyhälistöstä. Ihan vinkkinä vaan.

Mites ois oma sanelunauhuri mukaan tilanteeseen, tallenne peeceelle, ja puheesta->tekstiksi-ohjelmalla translitterointi, ja txt nettiin jakoon?

Minua ainakin kiinnostaisi enemmän alkuperäinen teksti, kuin "toimittajan" luoma paskaviihde.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Tommi Korhonen

Nauhottava 10h MP3-soitin on vastaus.
Itse olen käyttänyt sellaista luottamusmiesneuvotteluissa kun työnantajan (ikävät edustajat, minulla on muuten hyvä ihana työnantaja) edustajat ovat alkaneet uhkailemaan.

Sillä ei tietenkään itse artikkelia muuteta, mutta annetaan vähän paineita toimittajalle (silloin se tietty kannattaa sanoa että nauhoittaa) ja toisaalta saadaan itselle kattava materiaali.

Jossain ääritapauksissa sellaisesta voisi olla oikeudessakin hyötyä, mutta itse ajattelen sellaista lähinnä muistiinpanoina, ei sitä kannata niin oikeuden kannalta miettiä.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

JoKaGO

Quote from: ElinaElina on 28.01.2010, 21:51:37
Tämä keissi on siksi esilläpitämäni tässä ketjussa, että siitä voi poimia yhtenevyyksiä, mitä on, kun joutuu yhteiskunnan myllyyn. Nythän aika usea on ollut myllyssä tai on sinne joutumassa.

Näin on, varikset alkavat nokkia yhtä yksilöä pelastaakseen oman nahkansa.

Alpo Rusin tapausta pidän ongelmallisena, koska näyttöä törkeästä valtiopetoksesta ei saatu ja "tavallinen valtiopetos" vanheni, mikäli sellaista olisi ollutkaan. Ei siis tutkittu. Itselläni on ilkeä epäily, ja sitä tukee myös Alpo Rusin oma käytös. Jo tutkintavaiheessa hän ei mitenkään pyrkinyt edistämään tutkimuksia ja silti hän hokemalla hokee vieläkin "olen viaton olen viaton...". Tähän käytökseen hän on toki täysin oikeutettu!
Oma lukunsa on se kirottu Stasi-lista. Jos se olisi julkinen, myös Alpo Rusin juttuun saisi parempaa valaistusta.
Vanhasenkin "kuprut" noudattavat tuota kaavaa, että ei voida rikosoikeudellisesti tutkia, kun mahdollinen rikosnimike on vanhentunut. Moraali /c:seen!

Nämä ajatusrikollisemme, Jussi, Seppo, Mikko jne. ovat mielestäni yli 69-kertaa pahemmassa tilanteessa kuin esim. Alpo Rusi. Kaikki ovat tienneet, mitä ovat tehneet, mutta ajatusrikollisille voidaan keksiä taannehtivia lakeja ja muuta kivaa vain siksi, että he käyttävät sananvapauttaan valtaeliitin kritisointiin.

Kyllähän Jussi taas kuittasi itselleen medialta "kaikkea kivaa" tämän imagen "mielisairaat"-vedon takia. Hyvästä tekstistä varikset löytävät vain tämän, aivan varmasti!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kaptah

Pääosin varsin hyvä artikkeli. Halla-ahosta ei leivottu mitään valtakunnansaatanaa, ja jutusta välittyi pääosin sellainen kuva Halla-ahon ajatuksista, mikä minulla on Scriptan lukemisen jälkeenkin ollut.

Eiköhän tuolla taas saatu muutamalle ihmiselle selväksi, ettei kaikki holtitonta maahanmuuttoa vastustavat ole kiljuskinejä.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Kimmo Pirkkala

Quote from: JT on 28.01.2010, 15:19:07
Ihan hyvä juttu. Kuten oli tämäkin Cityssä vuosi sitten julkaistu:
http://www.city.fi/artikkeli/Jussi+Halla-aho/2921/

Quote"En voi esiintyä nimelläni, sillä työpiireissäni Jussi on valtakunnanperkele. Jos joku kysyy, kerron kyllä tuntevani Jussin, mutta jos kävisi ilmi, että minulla on tällaisia bestiksiä, saisin etsiä muita hommia."

On se hurjaa tämä ilmapiiri Suomessa. Kuinkahan moni ihminen vastaavasti pelkää tunnustaa olevansa jonkun ubermokuttajan kaveri?

JR

Ja Perähikiän perussuomalaiset kiittää ja kumartaa....

ihminen

Ja Aamulehti toistaa samaa mantraa:
Halla-aho haukkuu kollegansa: "Puolet mielisairaita"
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/halla-aho-haukkuu-kollegansa-puolet-mielisairaita/168705

Toimittajat tuo vekkuli ammattikunta. Ilmeisesti alkuperäinen juttu on kuitenkin asiallinen? Ei mitenkään yllättäen asia saadaan kuitenkin päivälehdissä käännettyä negatiiviseksi.

Sivusta seuraaja

Quote from: ihminen on 29.01.2010, 18:04:54
Ja Aamulehti toistaa samaa mantraa:
Halla-aho haukkuu kollegansa: "Puolet mielisairaita"
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/halla-aho-haukkuu-kollegansa-puolet-mielisairaita/168705

Toimittajat tuo vekkuli ammattikunta. Ilmeisesti alkuperäinen juttu on kuitenkin asiallinen? Ei mitenkään yllättäen asia saadaan kuitenkin päivälehdissä käännettyä negatiiviseksi.

Quote...Eihän siellä voi asioista keskustella, siellä on puolet ihmisistä mielisairaita, hieman kärjistäen sanottuna, Halla-aho sanoo Imagessa...

...Samassa haastattelussa hän paljastaa, että haluaisi asettua ehdolle vuoden 2011 eduskuntavaaleissa perussuomalaisten sitoutumattomana ehdokkaana...

Kuulostaa tutulta. Kun Hallanvaara alkaa nostaa päätään, niin "kiusallinen rotutohtori" on taas "hinkumassa" listoille. Seuraavaksi Vihreät naiset vaativat Timo Soinia taas ottamaan vastuuta toimittajien keksimistä Jussin "sanomisista".

Miniluv

QuoteTämä keissi on siksi esilläpitämäni tässä ketjussa, että siitä voi poimia yhtenevyyksiä, mitä on, kun joutuu yhteiskunnan myllyyn. Nythän aika usea on ollut myllyssä tai on sinne joutumassa.

Perusta Rusille oma ketju Kylänraitin puolelle.

Edit: kappas, siellähän jo olikin. Jatkot asiasta sinne.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

ElinaElina

Tahdon selventää. On yhdentekevää, minkä niminen tai millä tittelillä tai puoluekannalla varustettu henkilö on kyseessä. Halusin tuoda esiin, että yllättävän samalla kaavalla asiat toteutuvat, kun mylly pyörähtää käyntiin. On takapirut, isokengät,isot viskaalit, pikkupamput, sanomalehdet ja ne, jotka työnnetään myllynkivien väliin. Alpon otin esiin yhtenä monista, en näytelmän päätähtenä. Hallikseen tämä liittyy mm lehdistön toimintaa tarkastellen - sama kaiku on askelten, valitettavasti.

En ottanut asiaa esiin viedäkseni sivuraiteelle, vaan että huomataan, kuinka monet rinnakkaisraiteet ovat ja vankivaunut kolistelevat samaa rataa.

pelle12

Alavilla mailla Halla(-aho)n vaara? Mutta toisaalta: mitä väliä, kunhan kirjoittavat nimen oikein. Any publicity is good publicity, kuten anglosaksi sanoisi.

Kallioinen Käsi

Komppaan täysillä.  8)

Vaikka juttu oli aika asenteellinen, niin mielestäni tässä haastiksessa jälleen kerran rakennetaan aika hyvin Jussin profiilia näistä asioista kiinnostuneille. Kuten Jussi itse antoi ymmärtää, hän ei ole jokamiehen yleisehdokas, jonka vaatekaappia seuraavaksi esitellään naistenlehdissä, mutta on jokamiesten ja -naisten ehdokas maahanmuuttoasioissa.
Ja eiköhän oikeasti fiksut ihmiset osaa lukea sen verran rivien välistä, että ymmärtävät kohdat missä toimittaja heittää omaa juttuaan.

Paras haastis on vieläkin Rekyylin juttu. Kas kummaa, siinä ei hyökätty henkilökohtaisuuksiin, vaan keskityttiin pelkästään Jussin ideoihin! 

rankka

Halla-aho kohuväitteestä: "Jos haluaa ymmärtää väärin, niin ymmärtää väärin"
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/168717.shtml

"Helsingin kaupunginvaltuutettu (ps, sit) Jussi Halla-aho oikaisee uusimman Image-lehden haastattelussa kerrottuja asioita. Halla-aho kertoo, että hänen lehdelle antamansa lausunto on ymmärretty tahallaan väärin. Halla-aho sanoi Imagen mukaan näin:

- Olen pitänyt valtuustossa puheenvuoroja juuri sen takia, että haluan provosoida ne 40-50 variaatiota aiheesta "olen tosi hyvä ihminen ja paheksun tätä syvästi". Eihän siellä voi asioista keskustella, siellä on puolet ihmisistä mielisairaita, hieman kärjistäen sanottuna, Halla-aho sanoi Imagessa.

Halla-aho kirjoitti asiasta kommentin Hommaforum-keskustelupalstalle perjantaina. Viestissään Halla-aho kertoo jutun toimittajan kysyneen häneltä, voiko valtuustossa keskustella maahanmuuttoasioista.

- Sanoin, että monikulttuurihysteria on meidän aikamme kollektiivinen mielisairaus, josta kärsii myös puolet valtuustosta, ja että hedelmällinen keskustelu aiheesta on siksi vaikeaa.

- Sitten sain jutun oikoluettavaksi. Sen mukaan olin sanonut, että puolet valtuutetuista on mielisairaita, ja ettei valtuustossa (ylipäätään) voi tämän vuoksi keskustella. Esitin toimittajalle jyrkkää kritiikkiä kyseisestä kohdasta. En tiedä, miltä lopullinen versio näyttää, Halla-Aho kirjoitti Hommaforumille.

"Enimmäkseen asiallinen"
Aamulehti tavoitti Jussi Halla-ahon perjantai-iltana.

Mitä ajattelitte, kun lopulta luitte Imagessa julkaistun jutun?

- Enimmäkseen juttu oli ihan asiallinen, ainakin suhteutettuna lehtikirjoitteluun tasoon. Teillä toimittajilla tuntuu olevan ongelma mun kanssani, että asiallista juttua on mahdotonta kirjoittaa.

Mielestänne kyseessä on siis tulkintavirheestä teidän ja jutun toimittajan välillä. Uskallatteko antaa enää haastatteluja medialle, jos sama voi toistua?

- Jos haluaa ymmärtää väärin, niin ymmärtää väärin. Se ei ole kauhean vaikeaa, Halla-aho vastaa."

Aamulehti

pw

Propsit Aamulehdelle oikaisusta. Se on nykypäivänä paljon se.

Orpheus

Quote from: Kallioinen Käsi on 29.01.2010, 22:41:47Paras haastis on vieläkin Rekyylin juttu. Kas kummaa, siinä ei hyökätty henkilökohtaisuuksiin, vaan keskityttiin pelkästään Jussin ideoihin! 

Itsellä oli unohtunut tää Rekyylin juttu ja Kallioisen viesti muistutti mua siitä. Tossa se nyt muillekkin luettavaksi.

Quote from: J. Juntunen on 29.01.2010, 23:01:48
Halla-aho kohuväitteestä: "Jos haluaa ymmärtää väärin, niin ymmärtää väärin"
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/168717.shtml

Aamulehti veti pointsit kotiin. GJ!

Julmuri

Politiikka on sanoja ja mielikuvia. Itse asioiden hoito on sitten jotain aivan muuta. Tämän opin seuratessani lähisukulaiseni 25 vuotista uraa kansanedustajana.

Se on tietysti Jussin omista ambitioista ja haluista kiinni, mutta kansanedustajan paikkahan hänelle varmasti on pedattuna, oli lista sitten mikä hyvänsä. Jatkuva väärin tai harhaanjohtavasti "quottaaminen" on tietysti ongelma johon kannattaa kiinnittää huomiota.

ElinaElina

Simo Hankaniemi

Rekyylin juttuhan oli loistava! Se oli kunnon journalismia, missä haastateltavan ääni kuului väärentämättömän tuntuisena. Toimittajalla oli terveen kunnioittava asenne ja hän piti oman roolinsa taustalla, eikä kirjoittanut todistellakseen omaa ylemmyyttään, kuten usein näkee tehtävän.

Jaska L

Aamulehti on edistyksellinen lehti Suomen mittakaavassa. Oli kyseessä Tiisisen lista, suomettuminen, korruptio ja sananvapauden puolustus.

Hyvä Aamulehti! Mutta Apunen onkin hieman oikealla.
"Ei tässä ole rasismista kyse. Jos joku näin kuvittelee, hän vastaa omista kuvitelmistaan. Jokaisen täytyy voida ajatella omilla aivoillaan ja vastata ajatuksistaan" Prof. Timo Vihavainen (AL 11.10.2009. Toimittajan kysymykseen: "Etkö pelkää, että näillä puheillasi päädyt rasistien oppi-isäksi"