News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-01-19 Yle 1: Ajankohtainen ykkönen (Mäki-Ketelä, Leino, Soini etc.)

Started by Orpheus, 19.01.2010, 12:12:16

Previous topic - Next topic

JoKaGO

Uskookohan Timo Soini pystyvänsä koijaamaan apinaa toisen kerran? Taitaa Timo erehtyä. Siis kohta me netsit saadaan täyslaidallinen sieltäkin.

Hyvä nouseva intonaatio tällä Voiman(?) päätoimittajalla, ilmeisesti liikkuu noissa (pissis)porukoissa. Voi vee mitä han-kortin heiluttelua!

Uma pääsi taas mainostamaan itseään.

Jämäkät puheenvuorot Homman ja Muutoksen edustajilta, myös Rajamäki sai oman mielipiteensä eetteriin.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Realisti TKU

Sehän oli kuin kauhuelokuvasta... Oli hommaforumin kommentteja oikein kaikuefektillä höystetty.. Kyllä me ollaan pelottavia parikymppissiä kuulapäitä! ???
Viharikokset ovat lisääntyneet. Kunniamurhatkin ovat lisääntyneet.
Näiden estämiseksi on ratkaisu.

Obb

Olemmeko me Suomalaiset miehet ihmisryhmä jota ei saa yleistää?
Voimalehden jylhämön mielestä Sellon tappajan teko oli " tyypillinen Suomalaismiehen tapa pistää perhe pois päiviltä".
Sääliksi käy jylhämyn perhettä.

Ugle Byggle

Ohjelman asenteellisuudesta huolimatta hieno Homma^^^. Any publicity is...

Oliko se Voima-lehden mies joka viittasi viiteensataan terrori-iskuun? Onko jollain tietoa tällaisesta tilastosta, Soinikin vahvisti sen olevan totta. Siis vuonna 2008 Euroopassa tapahtunut 500 terrori-iskua, ja näistä yksi (1) on todettu islamin uskontoon liittyväksi.

Ja mihin kategorioihin ne 499 iskua menevät, tuskin baskeille kuitenkaan kaikki? Niin, onhan ne kouluampujat ym., mutta jos Saari niin mites Sillanpää tai Shkupolli? Tarkoitan että useimmissa tapauksissa iso pyörä heittää vähintään jonkin verran.
"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors

requiem

Kyllä nyt taas sai kunnon laidallisen sitä itseään päällensä kun alkoi lukea foorumin päivän saldoa. Oli kiristyvää nettisyyniä, artikkeli Voimasta ja sitten menin vielä kuuntelemaan tämän lähetyksen. Kyllä nyt on ainakin verenpaineet kohillaan.

Toki lähetyksessä oli hyviä pointteja melkein kaikilta osapuolilta, mutta kun punaisena lankana tuntui olevan tiukempaa kansalaisuuspolitiikkaa ja perinteisen länsimaisen yhteiskunnan säilyttämistä vaativien kuvaaminen verenhimoisiksi rasisteiksi, joiden maailmankuva olisi jotenkin tähän tapaan rajoittunut.

Ja sitten se Jylhämö. Voi kun ihanaa, bulgarialaisilla on siis oikeus tulla hakemaan Suomesta turvapaikkaa, koska EU, vapaaliikkuminen ja ihmisoikeudet. Ja saatiinhan se ihana Han-korttikin käytettyä, aika kauan sitä sai sentään odottaa.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Timo Rainela

Quote from: Jute on 19.01.2010, 16:48:14
Ohjelman asenteellisuudesta huolimatta hieno Homma^^^. Any publicity is...

Oliko se Voima-lehden mies joka viittasi viiteensataan terrori-iskuun? Onko jollain tietoa tällaisesta tilastosta, Soinikin vahvisti sen olevan totta. Siis vuonna 2008 Euroopassa tapahtunut 500 terrori-iskua, ja näistä yksi (1) on todettu islamin uskontoon liittyväksi.

Ja mihin kategorioihin ne 499 iskua menevät, tuskin baskeille kuitenkaan kaikki? Niin, onhan ne kouluampujat ym., mutta jos Saari niin mites Sillanpää tai Shkupolli? Tarkoitan että useimmissa tapauksissa iso pyörä heittää vähintään jonkin verran.

Tuolta voi vertailla,
http://aikapommi.wordpress.com/
täytyypä tutustua Eurooppalaiseen terrorismiin...
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

Nuivia Borealis

Jylhämön kommentti siitä, että sadoista terroristitapauksista vain yksi oli islamiin liittyvä, pisti miettimään, kuka teki muut iskut. Ekoterroristit? Antifasistit?

Soinille pointsit, kun mainitsi tappouhkauksista. Muuten kyllä oli hänellä melkoista sanahelinää.

Yle antoi taas puna-vihreän lippunsa liehua korkealla sen kummemmin journalistisesta objektiivisuudesta välittämättä. Naurettavinta oli kuunnella hommalaisten kommenttien ääneen lukua, jossa ihan järkevät mielipiteet saatiin toimittajien eläytymisen ansiosta kuulostamaan suunnilleen sodanjulistuksilta.

Ja Umayya se jaksaa aina herättää ällistystä. Miten se voidaankin kerta toisensa jälkeen päästää studioon avautumaan, kun joka kerta tulos on yhtä sekava sepustus? En kerta kaikkiaan saanut langan päästä kiinni kuunnellessani tätä "kolumnia". Mielikuvaksi jäi vain Suomen hirrrveä rassissmi ja se varmaan oli tarkoituskin.

Asetelma oli alusta asti sellainen, että ei siitä kovin kaunista kuvaa voinut Hommasta ja Muutoksesta saada, vaikka Ihmemies MäkKetelä ja Leino tekivät parhaansa. Toivottavasti edes muutama kuulija tajusi Homman nimen.

Futuristi

Quote from: Jiri Keronen on 19.01.2010, 13:52:45
Quote from: pelle12 on 19.01.2010, 13:10:08
90%:illa Ylen toimittajista lentää kaikki objektiivisuuden ja neutraaliuden ohjesäännöt ikkunasta ulos kun keskustelu sivuaa monikulttuurisuutta. Erittäin asenteellista journalismia, joskin itse ohjelma oli hyvä. Tarkoittikohan Rajamäki puhuessaan vihakirjoituksista netissä esim. Hommaa ja Halla-ahoa? Hieman kylmää, jos näin on.

Yleltä ei voi olettaa millään tavalla puolueetonta näkökulmaa, kun on kyse monikulttuurisuuteen liittyvistä asioista. Ylen lakisääteinen tehtävä on käsitellä monikulttuurisuutta puolueellisesti.

Laki yleisardio Oy:stä, 7§:
"Yhtiön tehtävänä on tuoda täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmisto siihen liittyvine oheis- ja lisäpalveluineen jokaisen saataville yhtäläisin ehdoin. Näitä ja muita julkiseen palveluun liittyviä sisältöpalveluja voidaan tarjota kaikissa televerkoissa.

Julkisen palvelun ohjelmatoiminnan tulee erityisesti:
5) tukea suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta sekä huolehtia ohjelmatarjonnasta myös vähemmistö- ja erityisryhmille;"

Käytännössä tämä merkitsee sitä, että eduskunta on tehnyt tietoisen päätöksen, että Yle ei ole puolueeton tiedonvälittäjä, vaan sen tehtävänä on nimenomaisesti tukea sitä, mitä julkinen valta kutsuu monikulttuurisuudeksi. Oletus, että Yle pystyisi edes teoriassa toimimaan objektiivisesti missään monikulttuurisuuden hyötyjä ja haittoja koskevassa keskustelussa, on virheellinen, sillä on Ylen erityisenä tehtävänä tukea monikulttuurisuutta. Jos Yle käsittelee monikulttuurisuutta objektiivisesti, Yle rikkoo lakia.

Noh, noh. Onhan Sallakin Ylellä töissä. Ja Rönkön Pertti.

Futuristi

Quote from: Obb on 19.01.2010, 16:32:35
Olemmeko me Suomalaiset miehet ihmisryhmä jota ei saa yleistää?
Voimalehden jylhämön mielestä Sellon tappajan teko oli " tyypillinen Suomalaismiehen tapa pistää perhe pois päiviltä".
Sääliksi käy jylhämyn perhettä.

Voimamies käytti määrettä "perinteinen suomalaismiehen ...". Voimamies itse ei tietenkään käytä mitään perinteisiä suomalaismiehen keinoja. Ne on ne muut suomalaismiehet, jotka ovat niitä pahoja. Itse sitä tässä vaan edustetaan kaikkea hyvää ja kaunista.

Jaska L

Quote from: IDA on 19.01.2010, 15:04:02
Nämä ovat vihasivut ja sinä olet vihainen.

"Minä olen ennnnntinen mokuttaja." Joskus jotkin joutuvat vielä tätä häpeissään studioissa toistamaan...
"Ei tässä ole rasismista kyse. Jos joku näin kuvittelee, hän vastaa omista kuvitelmistaan. Jokaisen täytyy voida ajatella omilla aivoillaan ja vastata ajatuksistaan" Prof. Timo Vihavainen (AL 11.10.2009. Toimittajan kysymykseen: "Etkö pelkää, että näillä puheillasi päädyt rasistien oppi-isäksi"

Sivulause

Ahdistavaa. **tuttaa että ihmisille syötetään mielikuvaa jostain mystisestä ääri-oikeistosta, rasisti-sanaa heitellään ympäriinsä kuin karkkia samalla kun itse asian käsittely menee myö-sanottii-sitä-nuo-teki-tätä-pitäs-tehä-jotai-tyyppiseksi henkiseksi suihinotoksi.

Oma näkemykseni on, ettei tavan tallaajan tarvitse paljon enempää kuin kuulla Muutos-sana samassa lauseessa rasisti-sanan kanssa niin peli on hänen kohdaltaan selvä. Toivottavasti osoittautuu että olen väärässä. Siksi tällainen vääristely ja todellisen ongelman sivuuttaminen on niin vastenmielistä.

Varoitus! Tajunnanvirtaa.

Minua hämmästyttää muutenkin päivä päivältä enemmän kuinka todellisuudesta vapaa voi jonkin ihmisen näkemys olla. Todellisuus toki näyttäytyy ihmisille erilaisena, paremminkin siis kuinka erilaisissa todellisuuksissa Suomessa(kin) voi kenkäparia kuluttaa.

Jollekin maailman pelastaminen on todellisuutta, päiväkahvit monikulttuuriporukassa ja maailmanpolitiikan kritisoimista, WTO on perkeleestä, ratikka tai bussi kuljettaa. Kenties sivuduunia ja opiskelua, aitoa halua parantaa maailmaa. Eikä siinä mitään, itsekin olen vieraillut tuossa todellisuudessa.

Jollekin se voi olla tehdasduuni, asuntolaina, pillittävät kakarat ja Salkkarit. Saunakalja ja valmistautumaan uuteen työpäivään, prkl ensi viikko yövuoroa. Huoli omista kersoista ja niiden tulevaisuudesta. Tämäkin maailma on tuttu.

Omaa todellisuuttani kuvaa taloudellinen vastuu itsestäni, hieman maailmoja syleilevä ote ja eri kulttuurien kohtaaminen mm. reppureissaamisen muodossa. Minun todellisuudessani maailman kokonaiskuva ulottuu kaukaa menneisyydestä pitkälle tulevaisuuteen, muutaman ihmisen siirtely muutaman ihmisen maahan ei kokonaisuutta muuta, paitsi elämänlaatua heikentävästi niiden muutaman ihmisen kohdalla. Todellisuuteeni kuuluu myös inhorealistinen taloudellinen näkemys; jos haluaa "puuhastella", se pitää pystyä rahoittamaan jollakin "järkevällä tekemisellä". Tämä "järkevyys" on kapitalistisen järjestelmän sanelema, halusin tai en.

Se todellisuus, mihin tämä "järkevä tekeminen" kuuluu, on surkeasti edustettuna päättäjien ja mielipidevaikuttajien maailmoissa. Minua hämmästyttää kuinka osa suomalaisista on päässyt vieraantumaan siitä todellisuudesta, mikä oli vielä hetki sitten valtaosan todellisuutta.

Tuo Jylhämön kommentti oli hyvä esimerkki siitä, kuinka kulttuuri-, todellisuus-, näkemys- tai mitkälie-erot voivat olla Suomessa originaalien kesken mammuttimaiset. Minun maailmassani/todellisuudessani, mikäli valtio haluaa upottaa johonkin momenttiin satoja miljoonia euroja vuodessa, se pitäisi perustella eri näkökulmista. Näiden perustelujen tulisi kestää kriittinen tarkastelu. Jos joku ehdottaisi minun maailmassani vakavissaan, että meidän tulisi ottaa vastaan turvapaikanhakijoita Bulgariasta ja maksaa näiden ylläpito koska ihmisoikeudet,  hänet naurettaisiin lasten pöytään. Näin siis minun todellisuudessani. Todellisuudessa, missä on tilaa humanismille, muttei suoranaiselle typeryydelle.

Me kuitenkin elämme vaihtoehtotodellisuudessa, jossa tuollaisen älyttömyyden voi laukaista huoletta ilmoille ja vastuu siirtyy kuulijalle veronmaksajalle.

Topelius

Joo, tämä tilasto kiinnostaisi nähdä. Aikuisten oikeasti. Roope tai joku muu Homman mediavelho, koettakaas kaivaa esiin!

Castor

Quote from: Orpheus on 19.01.2010, 13:39:33
Quote from: Topelius on 19.01.2010, 13:13:35
Laittakeehan linkkiä Areenaan heti kun ilmestyy.

Ohjelman lopusta Abu-Hannan kolumni.
Itse ohjelmaa ei vielä löydy.

Kuuntelin. Mitä ihmettä tälläkin ihmisellä oli sanottavaa? Ei oikein tullut selväksi kun "kaksyt" ja muut olivat kuin juuri "maahanmuuttaneella". Tällaiset henkilöt sitten nauttivat valtion palkkaa, kun muuta duunia ei voi saada. Kaksitoistavuotiaana pakkasin kananmunia, neljätoistavuotiaana tein salaojahommia, kuusitoistavuotiaana kannoin 50-kiloisia säkkejä (silloin kun se oli vielä sallittua, nythän selkä menee kaikilta jos tekee jotain) ja täytin Y-lantakuormia Uudessakaupungissa. Armeijan jälkeen menin Ruotsiin ja ajoin ambulanssia. Opiskelin siinä sitten oikeustieteen lisensiaatintutkinnon. Tohtoriksi en halunnut kun niitä alkoi olla liikaa. Nyt ulkomailla 13 vuotta asuneena voin ainoastaan surkutella Suomen tilaa. Faija kuoli 1967, viisi kertaa rintamalla haavoittuneena.

Mitä näillä suurosaajiuomenn!lla ja taloudellisn tilanteen parantajilla on annettavaa? Rikoksia, raiskauksia, kunniamurhia? Mikä ihme on tämän Abun kontribuutio Suomelle? Suomi on kai vielä suomalaisten maa, jossa pitäisi noudattaa meidän omia perinteitämme, ei Abdullahin.

Kuulun todennäköisesti niihin rasisteihin ja surkuteltaviin paskahousuihin, joista nämä suvaitsevat aina puhuvat. Onni on käydä kotimaassa, sen rikkaassa kultturissa ja nähdä kaikki se kauneus, joka nyt aiotaan hävittää. Olin häissä (ulkomaalaisen) vaimoni kanssa lähellä itärajaa. Kauneinta Suomea, kauniit häät!

Ei hätää, olen varautunut kaikkeen ja palaan tarvittaessa, vaikka ikää on jo 53. Ei Mogadishu Avenueta Suomeen!

jumahul

Lopun Ajankohtaisen kakkosen Ristamäen haastattelussa oli naistoimittajan ilmeisesti pakko yrittää kalastella perussuomalaisten rasismia vielä kerran esille, mutta Ristamäki ei jäänyt koukkuun, onneksi...

Lemmy

Quote from: JoKaGOUskookohan Timo Soini pystyvänsä koijaamaan apinaa toisen kerran? Taitaa Timo erehtyä. Siis kohta me netsit saadaan täyslaidallinen sieltäkin.

Meidän propellihattujen pitäis lähettää Soinille kottaraisenpönttö lahjaksi  ;D  ...mikäs se kottaraisen aukko olikaan, vois keväällä taas nikkaroida muutaman.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

ämpee

Quote from: Topelius on 19.01.2010, 18:13:35

Joo, tämä tilasto kiinnostaisi nähdä. Aikuisten oikeasti. Roope tai joku muu Homman mediavelho, koettakaas kaivaa esiin!

Veikkaampa, että kyseessä on aidon oikeasti valehtelu.
"Hyvää" asiaa puolustetaan(?) moraalisesti arveluttavin keinoin, joka johtaa ajatukset sen "hyvän" asian moraalisesta oikeutuksesta.

"Tervetuloa"-arvoministerimmekin muisti(??) Tanskan maahanmuuttolukemat rajusti yläkanttiin, täysin totuuden vastaisesti, kun tälläistä esimerkkiä jostain syystä haluttiin esillä heiluttaa.

Psykopatia ei näytä rajautuvan ainoastaan kelvottomiin henkilösuhteisiin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Titus

Tuo 500 / 1 juontaa wikipedian http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism

mukaan tähän Spiegelin juttuun:

http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,476599,00.html

However, Islamist attacks such as the German plot and the foiled airplane mass bomb attacks in the United Kingdom were aimed at mass casualities, the report points out. As a result, "investigations into Islamist terrorism are clearly a priority for member states' law enforcement," the report writes. Half of the 706 terrorism-related arrests made in 2006 were related to Islamist terrorism, with France, Spain, Italy and the Netherlands having the highest number of arrests of Islamist terrorist suspects.

Eli onnistunut terrorismin torjunta onkin Islamin rauhaa...

Tässä analyysiä 2008:n osalta:

http://www.digitaljournal.com/article/271158

List of Islamic Terror Attacks from 2008-09

http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2008.htm

http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2009.htm

tiheällä kammalla vedetyt listat, ja noista voi poimia terroriteoiksi mieltämänsä.
that's a bingo!

Ant.

Quote from: ämpee on 19.01.2010, 18:29:26
Veikkaampa, että kyseessä on aidon oikeasti valehtelu.
"Hyvää" asiaa puolustetaan(?) moraalisesti arveluttavin keinoin, joka johtaa ajatukset sen "hyvän" asian moraalisesta oikeutuksesta.

Linkki kyseiseen raporttiin löyty esimerkiksi Vasemmistoliiton Teemu Hiilisen blogista, josta tällä foorumilla pulistiin viime viikolla. Ainakin Hiilisen version mukaan iskuja tapahtui reilut 500 ja vain yksi iskuista oli islamilainen.

http://hiilinen.blogit.uusisuomi.fi/2010/01/14/jokainen-muslimi-ei-ole-terroristi-mutta-jokainen-terroristi-on-muslimi/
Homma is the new black.

pelle12

Kiitos Jirille valaisevasta infosta. Eipä tarvitse enää ihmetellä mistä YLEn toimittajien yksipuolisuuus ja sokeus juontaa juurensa. Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto eli sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. En ollut perillä, että suitset on vedetty noinkin tiukkaan, vaan hölmöyksissäni kuvittelin, että toimittajat itse ovat ihan vapaaehtoisesti sulkeneet silmänsä ja korvansa osalle todellisuudesta monikulttuurisuuseurforiassaan tai jotta menisivät edistyksellisistä ja hyvistä ihmisistä ja pressiklubilla huippujournalisteina ovat valinneet linjansa.

JM-K

Kuuntelin äsken Areenasta ko. lähetyksen. Mielestäni se oli erittäin asiallinen ja ammattitaitoinen, 10- kouluarvosanalla. Tavoilleni uskollisena äänitin sunnuntaina tehdyn Jarin ja minun haastattelun kokonaisuudessaan omaan arkistooni (niin kuin eräät puhelinkeskustelutkin...). Äänite on minulla MP3-tallenteena "ihan varoiksi". En näe mitään syytä julkaista sitä, sillä toimittaja Olli Seurin työ on mielestäni erinomaista. Olli oli siis se mieshenkilö, joka minua ja Jaria haastatteli.

En nyt oikein ymmärrä tässä ketjussa olevia vuodatuksia puolueellisuudesta ja asenteellisuudesta toimittajien taholta. Ihan normaalisti toimitettu ohjelma, jossa mitään osapuolta ei leimattu tms. Toki toimittajatyttö sanoi jossain välissä, että Muutos 2011 on "ulkomaalaisvihamielinen" tai jotain tuollaista, mutta ei sitä nyt yhdestä herjasta parane hermostua. Tokkopa on tyttö edes lukenut meidän ohjelmaammekaan. Ja taitaa olla pikku pakko Ylellä jauhaa tuota liturgiaa vielä kesään asti. Sitten pyörä pyörähtää taas.

Keskustelijat olivat hyviä, Jylhämö nyt höpötteli omiaan, mutta voiko Voiman päätoimittaja muuta tehdä tuossa asetelmassa kuin höpötellä omiaan? Abu-Hannan höpinöitä en viitsinyt edes kuunnella.

Henkilökohtaisesti minua kiinnosti erittäin paljon Englannin ja Ruotsin poliittinen nykytila ja polku siihen.

Itse näen Suomen ja Muutos 2011:n kehityksen täsmälleen samanlaisena: nyt meidät yritetään vaientaa kuoliaaksi, kohta alkaa v*ttuilu ja pilkka, sitten ankara taistelu meitä vastaan ja viimeisessä vaiheessa mokuttajat häviävät. Näin tämä tulee menemään. Ei välttämättä vielä 2011 vaaleissa, mutta vuoden 2012 kuntavaaleissa viimeistään. Vuonna 2015 Muutos on joka paikassa.

Jatketaan!

Mahatma Gandhi: First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win!

Lisätty Abu-hannan höpinät.

pelle12

Saten kunottua: Ohjelma sinänsä oli hyvä, mutta kyllä esim. juontajan linja kävi HARVINAISEN selväksi hänen sanavalinnoissaan. Rasismi siellä, rasimi täällä, ulkomaalaisvihamielinen jne., vaikka koko ajan itse ohjelmaan osallistuvat yrittivät tuoda julki, ettei asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä pitäisi vielä oikeuttaa leimaamiseen. 'Se, joka määrittelee termit, on jo voittanut puolet keskustelusta'.

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

JM-K

Quote from: pelle12 on 19.01.2010, 19:22:13
Saten kunottua: Ohjelma sinänsä oli hyvä, mutta kyllä esim. juontajan linja kävi HARVINAISEN selväksi hänen sanavalinnoissaan. Rasismi siellä, rasimi täällä, ulkomaalaisvihamielinen jne., vaikka koko ajan itse ohjelmaan osallistuvat yrittivät tuoda julki, ettei asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä pitäisi vielä oikeuttaa leimaamiseen. 'Se, joka määrittelee termit, on jo voittanut puolet keskustelusta'.

Eikös tuon ohjelman nimi ollut joku "Ulkomaalaisvastaiset" tms.? Kai tuolla agendalla nyt pitää muutaman kerran mainita rassismi ja rasssissti, höpötetäänhän sitä Ylen ohjelmissa tämän tästä. Kohta varmaan Avaraan luontoonkin se saadaan jotenkin ympättyä.

En minä ainakaan kokenut olevani "huonossa seurassa", olihan messissä Soini ja Rajamäki "livenä" ja Holmlund nauhoitteena.

pelle12

Quote from: JM-K on 19.01.2010, 19:30:43

Eikös tuon ohjelman nimi ollut joku "Ulkomaalaisvastaiset" tms.? Kai tuolla agendalla nyt pitää muutaman kerran mainita rassismi ja rasssissti, höpötetäänhän sitä Ylen ohjelmissa tämän tästä. Kohta varmaan Avaraan luontoonkin se saadaan jotenkin ympättyä.

En minä ainakaan kokenut olevani "huonossa seurassa", olihan messissä Soini ja Rajamäki "livenä" ja Holmlund nauhoitteena.
Kiva, että koit asian noin. Luulenkin, että tulet olemaan vielä kova pala monelle antirasistille. 'Miten noin tasapainoisen tuntuinen murmeli onkaan eksynyt inhottavien rasistien ja kiljuskinien joukkoon? Eihän sulla edes silmät loisku vihaa!' Enkä v..tuile.

jopparai

Tässä lisää tilasto terrorismista Euroopassa Europol'n sivuilta. Milenkiintoista on että UK ei ole enää 2008 erotellut Islamilaisia terroritekoja, toisin kun 2007.

http://www.europol.europa.eu/index.asp?page=publications&language=
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

LAH

Kari Rajamäki oli erittäin jämäkkä ja todella hyvin perillä maahanmuuton asioista ministerikautensa jälkeen. Rajamäki on mies paikallaan.

Lemmy

Quote from: Ari-Lee on 19.01.2010, 19:30:03
Quote from: IDA on 19.01.2010, 15:04:02
Nämä ovat vihasivut ja sinä olet vihainen.
Minä olen hyvin hyvin vihainen! >:(

Sun pitää vaihtaa avatari Netsi-Sedäksi  ;)
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Punaniska

Voi tätä onnen päivää! Mua siteerattiin ratiossa: " Toivottavasti tästä seuraa se hyvä asia, että vastedes rikolliset mamut karkoitetaan nopeammin ja ilman kukkahattuilua"

seuraavaks taidankin ängetä BB-taloon, johan tässä on jo melkein julkkis!!
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

tapaepäkorrekti

"kaikissa kolmessa maassa ulkomaaalaisvihamieliset puolueet ja poliittiset ääriliikkeet ovat lisäänneet kannatustaan"

-tehdään heti selväksi, että kyse on jostain pahasta: ulkomaalaisten vihaamisesta ja ääriliikehdinnästä.

Pitäisiköhän laittaa hommaan äänestys: kuinka moni vihaa ulkomaalaisia?
Kuinka moni kokee olevansa "äärioikeistolainen"?

Sitten tulee sitaatti toisin ajattelijalta: "toisinajattelijat leimataan rasiteiksi"

Ja toimittaja jatkaa:
"Mistä ulkomaalaisvihamielisyys kumpuaa?"
"Mitä täällä suomessa pitäisi omalle rasismillemme tehdä?"

Selvää on vain se, että toisinajattelijaa ei ole uskottu: ei, kyllä hän on rasisti, vaikkei sitä tajuakaan!

Muutos2011 taas määriteltiin "Eliitin vastaiseksi" ja sanottiin, että se "ratsastaa herravihalla".

Jos muutoslaiset eivät allekirjoita näitä määritelmiä poliittisessa ohjelmassaan, ne lienee suositeltavaa kiistää äänekkäästi ja nostaa asiasta meteliä, sikäli kuin se nousee. Voihan aina joku uskoakin, tai ainakin tutkia asiaa.

Lähetyksen lopussa ollaan sitten vielä hyvin huolestuneita rasismista ja annetaan ääni asiantuntijalle, joka ei varmasti edusta mitään propakandaa.
Olen joskus ajatellut, että hyvä toimittaja pysyy puolueettomana ja antaa asioiden puhua puolestaan.
Mutta ehkä tuo oli niin paksua, että joillain - jos kukaan nyt radio ykköstä kuuntelee - alkoi raksuttaa.
"The (Bucharest) court rejected our request for forensic tests and exhumation."
-Nicola Ceaucescu

tapaepäkorrekti

Quote from: Punaniska on 19.01.2010, 20:27:43

Voi tätä onnen päivää! Mua siteerattiin ratiossa: " Toivottavasti tästä seuraa se hyvä asia, että vastedes rikolliset mamut karkoitetaan nopeammin ja ilman kukkahattuilua"

seuraavaks taidankin ängetä BB-taloon, johan tässä on jo melkein julkkis!!

Pelkään pahoin, että moni kuulija sai  käsityksen, että haluat karkoittaa kaikki mamut ja mieluiten krematorion kautta. Näillä meriiteillä ei BB:iin: ole asiaa...sori.
"The (Bucharest) court rejected our request for forensic tests and exhumation."
-Nicola Ceaucescu