News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2010-01-12 Ajankohtainen Kakkonen: Suorahkoa puhetta ns. kunniaväkivallasta

Started by herra 4x, 12.01.2010, 21:11:26

Previous topic - Next topic

herra 4x

Quote from: Enni on 12.01.2010, 21:31:35

Sinänsä oli huvittava tilanne, kun studiossa haastateltu ulkomaalaisenoloinen mieshenkilö (en katsonut nimeä, muistaako joku?) sanoi kutakuinkin näin (ei tarkka sanamuoto):

Olen kyllä hyvin hämmästynyt, että pohjoisessa, Skandinaaviassa syntynyt ja koko elämänsä tasa-arvossa ja demokratiassa elänyt nainen, ja hyvin koulutettu, edes milloinkaan luulee, että voi luoda hyvän ja turvallisen suhteen sellaisen miehen kanssa.

Sellaisella miehellä siis tarkoitti näistä ns. kunniakulttuureista (eli muslimikulttuureista) tulevia miehiä.

Samaa minäkin olen aina hämmästellyt. Että kuinka kukaan voi olla niin tyhmä.

Samaa olen miettinyt joskus minäkin. Selitän sen sillä, että kun ihminen kasvaa yhteiskunnassa jossa joka puolella toitotetaan kuinka kulttuurit ovat tasa-arvoisia, monikulturismi on hyvä ajatusmalli, multikultti on jees, rasisti on reppana (ts.jos ajattelet toisin ja kyseenalaistat olet rasisti), etninen värinä on ihanaa ja väistämätöntä, ja toisinajattelijat saavat raastupaa niin kritiikittömyys ei ole ihme.

Lisäksi koska Suomessa normaalisti kasvetaan sukupuolten väliseen tasa-arvoon jo kurahousuiästa asti ja yksilön itsemäärämisoikeutta pidetään itsestään selvänä, niin se yleistetään olemassaolevaksi itsestäänselvyydeksi koko maailmassa sekä yhteiskunnan (poliitikot, viranomaiset jne.) että joidenkin yksilöiden ajatusmaailmassa.

Kulttuureissa on eroa, kuten vesissä. Monikultturistipoliitikkojen mielestä ei ole ("kaikki ihmiset ovat samanlaisia"), ja vaikka onkin niin ei saa sanoa, koska rasismi. Melko homogeeniseen kulttuuriin tottuneet suomalaiset eivät laajassa mitassa 1) Tiedä, 2)Ole saaneet tietää, ja 3)Kenties välitä tai viitsi ajatella mihin kehitys johtaa ottaen huomioon maahanmuuttoluvut, ns. "perheidenyhdistämiset" ja syntyvyyksien erot.

Siksi tuen Muutos 2011 ry:tä ja toivon että sen puolueeksi tulo onnistuu. Minä näen. Minulla on sydän, aivot ja internet. Toivon että muutkin näkevät ja heittävät tähänastisen tilatun disinformaation saunanpesään.
Rakkaudesta lajiin.

Luotsi

Quote from: tapio on 12.01.2010, 21:42:34
Quote from: kyllästynyt on 12.01.2010, 21:33:34
Peräänkuuluttaisin hieman näiden suomalaisten naisten omaakin vastuuta. Aivan varmasti he tiesivät mitkä vaarat muslimin naimisesta seuraa, mutta päättivät jännityksen halusta ottaa riskin.

Aivan toinen on tilanne tietenkin pakkonaitetuilla naisilla.

Suomalaisia nuoria naisia ei voi juurikaan syyttää. He ovat jo päiväkodista saakka saaneet väkivahvaa opetusta, että monikulttuurisuus on aina ihanaa. Kuka heille olisi opettanut, että siihen liittyy myös varjopuolia, elleivät he ole itse keksineet ottaa selvää. Aika harva on niin omilla aivoillaan ajatteleva, edes miehistä, varsinkaan miehistä(?), että uskaltaisi kyseenalaistaa virallisen pyhitetyn totuuden.

Tahtoopi olla sellainen luonnonlaki että jokaisen typeristä teoista saa aina joku maksaa, lieventävistä asianhaaroista riippumatta. Ihan reilua jos maksaja on typerän teon tehnyt. Esim. poliittisten päättäjien kohdallahan tuo ei noin ainakaan tässä maassa noin mene  :(
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

kkatajis

Asteroidi on melkein kun meidän Otto Wille Kuusinen. Mutta mitä enempi olen jutellut porukan kanssa ja laittanut faktaa käteen ja omia kokemuksia (olen reissannut jonkin verran) niin moni sanonut en ole tiennytkään koska asuvat sellasella alueella jossa ei "pääse"/"joudu" rikastumaan :)
eikun hommaa putkeen

MW

Pahus, missasin ohjelman. Areenasta sitten. Mieleen tulee the kokardikotka A2:sen suuressa maahanmuuttoillassa: "Rakkauden tähden ne tänne tulevat" vai miten se nyt meni?

Muistanpa, kuinka pienehkössä kaupungissa suuremman kainalossa jo 90-luvulla ihmettelin täystetsareissa hiihtelevää, lastenvaunujansa työntelevää tyttökaksikkoa, jotka puhuivat keskenään paikallista murretta. Missä he ovat nyt? No, ehkä he löysivät sen(ne) oikean(oikeat)?

CaptainNuiva

Tämä ohjelma oli niin hyvä että että se vaatisi kruunukseen oikein kunnolla älyttömän mokulausunnon....Jos hyvin käy niin vaikka kansanedustaja Kimmo Kiljunen loihee lausumaan kyynel silmässä että "Katsokaa taivaan lintuja, nekin kunniamurhaavat(han)" tai "Katsokaa kunniamurhaajan silmiin, siellä on sielu" ???
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

tapio

Quote from: Luotsi on 12.01.2010, 22:37:01
Quote from: tapio on 12.01.2010, 21:42:34
Quote from: kyllästynyt on 12.01.2010, 21:33:34
Peräänkuuluttaisin hieman näiden suomalaisten naisten omaakin vastuuta. Aivan varmasti he tiesivät mitkä vaarat muslimin naimisesta seuraa, mutta päättivät jännityksen halusta ottaa riskin.

Aivan toinen on tilanne tietenkin pakkonaitetuilla naisilla.

Suomalaisia nuoria naisia ei voi juurikaan syyttää. He ovat jo päiväkodista saakka saaneet väkivahvaa opetusta, että monikulttuurisuus on aina ihanaa. Kuka heille olisi opettanut, että siihen liittyy myös varjopuolia, elleivät he ole itse keksineet ottaa selvää. Aika harva on niin omilla aivoillaan ajatteleva, edes miehistä, varsinkaan miehistä(?), että uskaltaisi kyseenalaistaa virallisen pyhitetyn totuuden.

Tahtoopi olla sellainen luonnonlaki että jokaisen typeristä teoista saa aina joku maksaa, lieventävistä asianhaaroista riippumatta. Ihan reilua jos maksaja on typerän teon tehnyt. Esim. poliittisten päättäjien kohdallahan tuo ei noin ainakaan tässä maassa noin mene  :(

Joo, ihan reilua olisi, jos typeryyksistä saisivat maksaa poliittisen, kasvatuksellisen ja mediavallan, siis ylipäänsä massiivisen mokutusvallan käyttäjät, eivätkä sen uhrit.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

MW

Heitetäänpäs tähän ketjuun OT kysymys kaikille kokoomuksen äänestäjille ja ennen kaikkea jäsenille, YLE:ltä olen tämän jo kysynytkin, ja vastaus oli sitä, mitä arvata saattaa: BS.

Perinteisesti vasemmisto ja sitä lähellä olevat tahot löivät kokoomusta "koti, uskonto ja isänmaa" -kortilla, ja Kari Suomalaisen kypäräpappi oli hieno. Jossain vaiheessa sitten kokoomuksenkin puolueohjelmaan lätkäistiin tämä monikulttuurisuuden edistäminen, mikä minun suppeasta, sisäsiittoisesta ja punaniskaisesta näkökulmastani on aikalailla ristiriidassa Suomen Kuningaskunnan kanssa.

Kysymys kuuluukin: Saivatko kaikki kokoomuksen jäsenet puolueelta joskus pop-upin, jossa sanottiin: "Ei vaiskaan, nyt me ollaan monikulttuurisia, jatka>, takaisin<, cancel"?

erilainen

Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

erilainen

"Luullaan että maahanmuttajaperheissä ilmenevä väkivalta on poikkeuksetta kunniaväkivaltaa. Näin ei ole se on useimmiten ihan sitä tavallista väkivaltaa.", sanoo tutkija nainen vai mikä lie hymyillen.

Asia loppuunkäsitelty.

Kunniakonfliktiasiantuntija nähty. Kuulostaa perisuomalaiselta työnimikkeeltä.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

nimetönkeskustelija

Muuten se kunniaväkivaltatutkija kertoi asian, jonka avulla tällanen punaniska-VHM pystyy edes jollain tavalla ymmärtämään kunniaväkivaltaa. Hän sanoi että kunniaväkivaltaa esiintyy Suomessa esim. homoja kohtaan. Sehän on ihan totta. Jotkut piirit kannustaa toisiaan hakkaamaan heitä. Niissä piireissä homon hakkaaminen tuo positiivista mainetta. Tämä oli ainoa totaalisen uusia ja odottamaton kanta minulle. Tosin suomalainen kunniaväkivalta on ehkä laimea varjo totalitaristisesta maahanmuuttajien harjottamasta versiosta.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Siiseli

Quote from: erilainen on 12.01.2010, 23:32:15
"Luullaan että maahanmuttajaperheissä ilmenevä väkivalta on poikkeuksetta kunniaväkivaltaa. Näin ei ole se on useimmiten ihan sitä tavallista väkivaltaa.", sanoo tutkija nainen vai mikä lie hymyillen.

Asia loppuunkäsitelty.

Kunniakonfliktiasiantuntija nähty. Kuulostaa perisuomalaiselta työnimikkeeltä.

Kyllä maahanmuuttajat ovat yksi iso köntsä, jossa vallitsee sama kulttuuri, sama ihonväri, samat arvot ja tavat. Näinhän jokainen takametsän juntti ajattelee...ainakin näiden vitun monisuvaitsevaisuusasiantuntijoiden mielestä. Oikeasti tuonne voisi laittaa jokaiseen haastatteluun Halla-ahon ja nimen alle aina aiheeseen sopivan arvonimen. Kunniakonfliktiasiantuntija, monikulttuurisuusasiantuntija, maahanmuuttokoordinaattori...Jussi on blogissaan analysoinut näitä asioita paremmin kuin mitkään ylikoulutetut akateemikonpellet missään.

Mutta ihan asiallinen ohjelma kyllä oli. Tuntuu vaan, että näissä ohjelmissa esiintyvät koulutetut (varsinaiset) mamut ajattelevat tuhat kertaa selvemmin ja nuivemmin asioita kuin perinteiset supisuomalaiset monikulttuuri- ja suvaitsevaisuuskasvatetut pullatädit.
Vihreys kiteytettynä: "Mitenkäs muuten tähän reagoisi kuin tunteella."

ikuturso

Siinä taisi olla kolme eri naista jotka kertoivat kokemuksistaan.
Tappouhkauksia "et ole missään turvassa, jos en minä, niin on monta muuta jotka ovat halukkaita tappamaan"...

Ja nämä saavat jäädä maahan. HALOO HALOOOO!

Brax juuri tuossa areenan lähetyksessä sanoo, että "Ketään ei saa Suomessa uhkailla, kukaan ei saa olla pahoinpitelyn kohteena, ei missään muodossa puhumattakaan henkirikoksista"

Brax. Kerro tämä silmästä silmään noiden ohjelman naisten ex-miehille, kiitos.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

kommentoijatar

Täytyy kyllä sanoa, että Rebwar Karimin puheenvuoro oli ohjelman parasta antia. Viileä asiallisuus ja asiantuntijuus teki vaikutuksen. Kunnia on iso konflikti ainakin minun päivätyössäni maahanmuuttajien keskellä, ja sen laajutta ja monimuotoisuutta on suomalaisella vaikea ymmärtää. Siihen liittyy niin paljon muutakin kuin kunniamurha joka tokikin on sen vakavin muoto.

http://www.nykypaiva.fi/kirjoitus/maahanmuuton-ongelmat-keskittyvat-paakaupunkiseudulle
Löysin tällaisen linkin, jonka lopussa mukana myös uuden tuttavuutemme Karimin mietteitä.

erilainen

Quote from: kommentoijatar on 13.01.2010, 00:32:44
Täytyy kyllä sanoa, että Rebwar Karimin puheenvuoro oli ohjelman parasta antia. Viileä asiallisuus ja asiantuntijuus teki vaikutuksen. Kunnia on iso konflikti ainakin minun päivätyössäni maahanmuuttajien keskellä, ja sen laajutta ja monimuotoisuutta on suomalaisella vaikea ymmärtää. Siihen liittyy niin paljon muutakin kuin kunniamurha joka tokikin on sen vakavin muoto.

http://www.nykypaiva.fi/kirjoitus/maahanmuuton-ongelmat-keskittyvat-paakaupunkiseudulle
Löysin tällaisen linkin, jonka lopussa mukana myös uuden tuttavuutemme Karimin mietteitä.

Minkäslaisia kokemuksia työsi on tuonut tullessaan. Hyviä, huonoja? Mikäli toimit alalla perusta ihmeessä oma ketju, jossa sinulta saa kysellä, ja kerrot omista kokemuksistasi. Sellaista tarvittaisiin täällä.

kommentoijatar

Quote from: erilainen on 13.01.2010, 00:43:19

Minkäslaisia kokemuksia työsi on tuonut tullessaan. Hyviä, huonoja? Mikäli toimit alalla perusta ihmeessä oma ketju, jossa sinulta saa kysellä, ja kerrot omista kokemuksistasi. Sellaista tarvittaisiin täällä.

Sekä hyviä, että huonoja, ja oma maailmankatsomus on kyllä avartunut. Tähänkin foorumiin alunperin etsiydyin aivan uudenlaisista kokemuksista heränneistä kysymyksistä johtuen.
En mielelläni puhu työnkuvani yksityiskohdista, mutta sen verran valaisen että teen töitä turvapaikanhakijoiden kanssa. Koska en mene yksityiskohtiin, en ole ajatellut minkäänlaista ketjuakaan perustaa. Mutta kyllä minulta saa rohkeasti kysyä ja lupaan yrittää myös vastata rohkeasti omien rajojeni sisällä :)

Juki

Quote from: nimetönkeskustelija on 12.01.2010, 23:40:39
Muuten se kunniaväkivaltatutkija kertoi asian, jonka avulla tällanen punaniska-VHM pystyy edes jollain tavalla ymmärtämään kunniaväkivaltaa. Hän sanoi että kunniaväkivaltaa esiintyy Suomessa esim. homoja kohtaan. Sehän on ihan totta. Jotkut piirit kannustaa toisiaan hakkaamaan heitä. Niissä piireissä homon hakkaaminen tuo positiivista mainetta. Tämä oli ainoa totaalisen uusia ja odottamaton kanta minulle. Tosin suomalainen kunniaväkivalta on ehkä laimea varjo totalitaristisesta maahanmuuttajien harjottamasta versiosta.

Jaaha. Missä ihmeen porukoissa kehoitetaan hakkaamaan homoja? Itse en ole kyllä koskaan kuullut moisia kehotuksia, ainakaan siten, että (yksittäistä) sanojaa voisi luonnehtia piiriksi. Mutta ehkä tällaisia piirejä on. Mutta missä?

Koskela Suomesta

Minä olen kuullut ja lukenut. Mullahit sekä muut muslimit ovat käyttäneet tuollaista kieltä. Muista en tiedä.

En ole törmännyt edes niihin yksittäiin jurpoihin näiden jo kohtuullisen monen vuosikymmenen aikana, jotka olen tällä pallolla tallannut. Enkö sitten liiku vain oikeissa "piireissä", mene ja tiedä.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

BastardoGrande

Quote from: kommentoijatar on 13.01.2010, 01:28:28
En mielelläni puhu työnkuvani yksityiskohdista, mutta sen verran valaisen että teen töitä turvapaikanhakijoiden kanssa.

Kommentoijatar, minusta on hienoa kun olet täällä. Toivottavasti avaat uusia perusteltuja näkökulmia meille muille, silmien avautuminen on meille kaikille äärimmäisen tärkeää.

TV:stä on muuten alkanut tulla entistä enemmän totuudenmukaista faktaa ulkomaalaisista ja yleensäkin maahanmuuttopolitiikasta, nyt tämä kunniaväkivaltaohjelma ja ihan äskettäin se 'kiinalainen soppa', jossa ruodittiin Suomessa olevien ulkomaalaisravintoloiden työntekijöiden surkeaa kohtelua, oli kait MOT.

Valtamerilaiva kääntyy hitaasti, mutta kun se viimein alkaa kääntyä, niin sitä ei pidättele mikään.
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

tapio

Quote from: Juki on 13.01.2010, 01:43:48

Jaaha. Missä ihmeen porukoissa kehoitetaan hakkaamaan homoja? Itse en ole kyllä koskaan kuullut moisia kehotuksia, ainakaan siten, että (yksittäistä) sanojaa voisi luonnehtia piiriksi. Mutta ehkä tällaisia piirejä on. Mutta missä?

Tämän minäkin haluaisin tietää, en siksi että haluaisin päästä mukaan hakkaamaan homoja vaan siksi että olen kiinnostunut suomalaisen yhteiskunnan ilmiöistä. Onko homojen hakkaamisesta jossain tulossa ilmiö vai onko kysymys siitä, että media haluaa tehdä yksittäistapauksesta tässä tapauksessa ilmiön, jotta median aivan yleisesti ajaman, jopa parhaimpien toimittajien ajaman maahanmuutto- ja monikultuurisuususkon horjuvaa uskottavuutta voitaisiin vahvistaa.

Vai onko sittenkin kysymys vain siitä, että Hommavatsin on saatava jotain kamaa sivuilleen ja he ovat itse sellaista tänne luoneet.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

SoulBrother

Siis hetkinen.  :D Sinä et aiemmin ymmärtänyt kunniaväkivaltaa, nyt ymmärrät, koska sinulle on kerrottu että Suomessa esiintyy sitä homojen hakkaamisen muodossa? Luonnollisesti tässä on vivahde-ero, muslimien tapauksessa kunnia pyritään säilyttämään eliminoimalla kunniaa tahraava perheenjäsen, oletetussa homonpieksemisskenessä kunniaa kerätään pieksemällä. Jo täten kysymys on eri asiasta. Minä en ole kuullutkaan tällaisista piireistä joissa kunniaa saa hakkaamalla homoja. Mikäli minä kuulen jonkun hakanneen homon sen takia että tämä on homo, minun silmissäni (oletan tämän myös pätevän kaikkiin normaaleihin ja terveisiin ihmisiin) kyseinen henkilö saa kaikkea muuta kuin kunniaa, ja kuuluu poliisin huostaan.

Silminnäkijä-ohjelmassa tuotiin mielestäni hyvin esiin kunniaväkivallan ongelmallisuutta. Irakilainen henkilö meni väittämään että Suomessakin sitä esiintyy, esim. mustasukkaisen miehen piestessä "bailaavan" naisensa. Asiantuntija ampui tämän täysin naurettavan väitteen tehokkaasti alas kertomalla, että tällaisessa normaalissa väkivaltatilanteessa väkivallan uhka yleensä korjautuu sillä, että väkivaltaa suorittanut henkilö siirretään rangaistuslaitokseen -> väkivallan uhka poistuu. Kunniakulttuurissa tässä tilanteessa vastuu perheen kunnian ylläpitämisestä siirtyy yhä vapaalla jalalla oleville perheenjäsenille, kunniakulttuureissa yhteisö kokee väkivallan moraaliseksi, oikein toimimiseksi. Sivistynyt yhteiskunta ja yhteisö ei näin koe, ja ongelma poistuu siinä vaiheessa kun sairas yksilö siirretään lukkojen taakse. Ehkäpä jossain on joku mielipuolisten henkilöiden mikrokulttuuri jossa homoja pieksämällä voi kerätä kunniaa, mutta en ole tällaisesta kuullut. Mikäli joku on, minua jo antropologisessa mielessä kiinnostaisi kuulla tästä harvinaislaatuisesta yhteisöstä lisää. Älkää nyt hyvät ihmiset väittäkö että Suomessa olisi normimeininkiä "kerätä kunniaa" hakkaamalla homoja.  :D

Kokoliha

Quote from: SoulBrother on 13.01.2010, 02:07:42
Minä en ole kuullutkaan tällaisista piireistä joissa kunniaa saa hakkaamalla homoja. Mikäli minä kuulen jonkun hakanneen homon sen takia että tämä on homo, minun silmissäni (oletan tämän myös pätevän kaikkiin normaaleihin ja terveisiin ihmisiin) kyseinen henkilö saa kaikkea muuta kuin kunniaa, ja kuuluu poliisin huostaan.
En minäkään ole moisesta kuullut - ainakaan etnisten suomalaisten parissa. Moista harrastavat ovat (etnisestä taustasta riippumatta) täyttä paskasakkia.

Katsoin äsken ohjelman Areenasta, ja se olikieltämättä huikea!
Yle TV2:n ja TV1:n välillä taitaa olla melkoinen ero!

Kohdassa 04:32
"Naisten itsemääräämisoikeus päättyy suomalaisillakin perheen perustamisessa. Väkivalta, uhkailu ja kontrolli on tapa hallita perhe-elämää...
Tilanne kärjistyy poikkeuksetta erossa ....
Väkivallasta kertominen voi johtaa kunniamurhaan."
Lähestymiskieltoa hakemut uhri on häpäissyt miehen kunnian ja saattanut tämän hankaluuksiin virkavallan kanssa"

Ja kuitenkin Suomen Amnestyn naisten oikeuksien erikoisasiantuntija-feministi Pia Puu Oksasen mielestä
QuoteVäkivallan vastaisessa työssä toimivien tuntuma kuitenkin on, että erityinen riskiryhmä parisuhdeväkivallan kohteeksi joutumisen suhteen ovat avioliittomuuttajina Suomeen tulleet naiset. Tällöin pahoinpitelijä on tyypillisesti suomalainen aviomies, tai entinen aviomies.

05:50:
"Mistä tämmöinen ajattelumalli tulee, kun kuitenkin sanotaan, että kunniaan liityvällä väkivallalla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa?"
"Islamistit sanoo, että se on tiettyjen etnisten ryhmien omaa perinnettä. Ja perinneryhmät sanoo, että se on islamin ongelma. Kaikki syyttää jotain muuta kuin omaa porukkaa"

MLL:n projektipäällikkö Marjo van Dijken: "Hyvin epätyypillistä kunniaväkivaltaa on se, kun valtakulttuurin edustajia on saanut surmansa"

09:55: "Kunniamurha koskettaa aina myös uhrin suojelijoita ja teko tehdään usein julkisesti"

BastardoGrande

Esitetyn TV- ohjelman valossa alkaa punavihreitten naisten julkihuuto lisääntyvän maahanmuuton puolesta näyttää lähinnä tragikoomiselta.

Siis, eikö nyt viesti silmistä ja korvista enää etene sinne pääkopan sisään, vai missä on vika kun holtitonta maahanmuuttoa puolustellaan edelleen kynsin ja hampain?
[img]http://img840.imageshack.us/img840/6147/manifestikannattaja.png[/img]

"Vähemmistöjen suosiminen on enemmistön syrjintää"

Minä en vihaa mustia, vaan toivon että he elävät onnellisesti omissa maissaan. -Tandefelt-

http://velkakello.fi/

Pliers

Oli taas erittäin hyvin ja perusteellisesti tehty juttu, joka antaa taatusti ajattelemisen aihetta monelle. Hienoa työtä Salla ja muu Ajankohtaisen kakkosen väki!
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

FadeAway

QuoteAikapommi Suomen metsistä...
Näkemys tp-hakijoista. Suuri osa tulee kunniamurhakulttuureista.
Suuri osa on nuoria miehiä.

QuoteYletään yhteisön ehdoilla.

Quote"Ketään ei saa Suomessa uhkailla."

Homma edistyy! Aivan erilaisia juttuja tänä vuonna kuin vuosi sitten.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Orpheus

Sääliksi käy ohjelmassa esiintyneitä naisia, joita ei voi kyllä mistään syyttää. Salla veti jälleen kerran pointsit kotiin asiallisuudellaan.
Hyvä pätkä, joka varmasti herättää tuntemuksia kansassa. Puhdasta etusivukamaa, kuten tämä kommentti on sigukamaa:

Quote from: erilainen on 12.01.2010, 23:32:15Kunniakonfliktiasiantuntija nähty. Kuulostaa perisuomalaiselta työnimikkeeltä.

;D

Axl

Jotensakin outoa että "islamistit" väittävät että kunniamurhat ovat kulttuurisidonnaisia ja taas "kulttuurin" edustajat väittävät että se kuuluu islamiin. Ei kannata vaivata kauheesti päätä jo tietääkseen sen tosiasian mistä uskonnollisesta kulttuuripiiristä tuo tapa versoaa. No ehkä nyt multikulttuuriantropologeille tulee kiire löytää useita esimerkkejä pikkuisista Samoan pakanaheimoista jotka listii sukulaisiaan kun kasvot on menetetty..tosin täällä länsimaissa heitä ei juurikaan turvapaikanhakijoina näe? Mielestäni silmät ja kokemus todistavat mistä on kyse. Muu on vain hyödyllisten idioottien selittelyä tehdyistä onnettomista päätöksistä. Monikulturismin kaunein ja kauhein tapa on järjestää komitea tutkimaan ilmiselvää asiaa tai perustaa uusi tutkijan virka/tutkimuksen kohde yliopistolle. Miksi? Koska jollain tavalla pitää selittämällä sumentaa koko pointti. Esim. Brax, vaikka kauniisti loihe lausumaan, että Suomen laissa on kaikki uhkailu ja väkivalta kriminalisoitu joutuu hyväksymään kaksoisstandardit muslimimäärän lisääntyessä. Ne tyypit viis veisaavat laistamme koska tärkeämpää on säilyttää usko ja kasvot.

sarvipää

Juuri samaa pähkäilin aiemmin, että tämä naisiin kohdistuva kunniaton väkivalta on vain yksi osa tätä "miehistä" aavikkouskontokulttuuria. Eli; kun kuka tahansa vääräuskoinen loukkaa kunniaa, niin kyseinen "kunnia" antaa oikeutuksen/velvoitteen käyttää väkivaltaa jne. Tai kun kassaneiti katsoo kieroon, tai kun bussissa vaaditaankin maksua, tai kun ei saa taikaseinästä tarpeeksi discorahaa.. ei se olekaan razzzismus kun kunnia, jota siinä on loukattu. Mutta ovat oppineet, että pitää sanoa sitä razismukseksi. Kun siis seuraavan kerran luetaan näistä eksoottisista värinöistä esim. paikallisten ja tulijoiden välillä, tai kahden kulttuurin välisistä turpakäräjistä nakkikopilla voitaneen puhua tällöinkin kunnian loukkauksesta.

HARMILLISTA(lue, ei mitenkään yllättävää) on se, ettei brax (kyllä-pienellä, ihan tarkoituksella) lupaillut kunniaväkivallalle samanlaista erityisrangaistavuutta, kuin mitä razzztismille(ihan oikein) on jo suunnattu. Mielestäni myös kunnia(ton) väkivalta kaikissa muodoissaan pitäisi olla itsessään rangaistuksen koventamisperuste. 
-Pienipalkkainen,väsynyt veronmaksaja-
-käyttäkää verorahani kotimaan hyvinvointiin!-

AIP

Tämän(kin) ohjelman jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että kakkonen on ykkönen. Ja että Yleisradion alueellistamissijoitus Tamvision oston muodossa (ei siis poistava ostotoimenpide) on niitä harvoja, onnistuneita tapahtumia organisaation historiassa.

oinas

Tosi hyvä ohjelma. Kiitos, Ajankohtainen kakkonen!
Jotenkin vain pelkään, että kun pöly taas laskeutuu, päästäänkö asiassa tekojen tasolle.

Ohjelmassa kävi ilmi, että Suomessa ei ole mahdollista, (kuten monissa muissa maissa on) "ihmisen kadottaminen", eli hänen henkilöllisyyttään ei voi ainakaan vielä täysin muuttaa paitsi nimen. Ohjelman toinen naisuhri oli muuttanut nimensä, niin sossun tädit olivatkin lähettäneet entiselle miehelle jonkin elatuspäätöspaperin, jossa luki tämän naisen uusi nimi. Eli hyvin on asiat eri virastoissa tiedossa, miten pitäisi menetellä. Hukkaan meni sekin nimenvaihto.  >:(

JM-K

Karimi edustaa sellaista maahanmuuttoa ja maahanmuuttajaa, joka tuskin läsnäolollaan häiritsee ketään (paitsi ehkä niitä sosiaaliturvapaikanhakijoita, jotka eivät halua opetella kieltä ja sopeutua tänne, huonoa esimerkkiä nääs).

Kiinnittäkää huomiota paitsi rauhalliseen olemukseen, hyvään ulosantiin ja hyvään suomen kieleen etenkin siihen, kuinka hyvin hän ymmärtää toimittaja Paajasen kysymykset. Keskustelua käytiin välillä sillä tasolla, että ihan syntyperäisenä suomen kielen taitajana sai keskittyä, että ehti poimia kaiken olennaisen. Karimi veteli hommansa tuosta noin vaan! Hienoa kaiken kaikkiaan.

Karimi on käsittääkseni Kurdi. Tunnen useammankin kurdin, eikä minulla ole mitään pahaa sanottavaa heistä. Ennemminkin tunnen jonkinlaista hengenheimolaisuutta heihin. Heidän historiassaan on paljon samanlaista kuin meidän suomalaisten. Aina on ollut isommat naapurit kimpussa höykyyttämässä, mutta turpaan on pistetty ja pistetään edelleenkin parhaan kyvyn mukaan. Toivottavasti saavat oman valtionsa joskus pystyyn. Jos saavat, taidan lähteä vapaaehtoistyöhön sinne pistämään pystyyn Saddamin tuhoamaa koululaitosta. Tämä ei ollut vitsi vaan enemmänkin lupaus.

Muuten, ohjelmaa katsellessani mieleeni palautui viime helmikuun suuri maahanmuuttoilta, jossa jouduin oikein pinnistelemään, että ymmärsin edes jotain siitä tankerosuomesta, jota ko. ohjelmassa viljeltiin. Esim. imaami veti pari minuuttia jotain jargonia, josta en ymmärtänyt pätkääkään. Enkä ymmärrä vieläkään, vaikka olen DVD:ltä pari kertaa yrittänyt selvittää.