News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-12-12 YLE: Räsänen: Islamin leviämisestä syytä olla huolissaan

Started by MW, 07.12.2009, 21:08:34

Previous topic - Next topic

tapio

Minusta suomalainen valtamedia voisi jo ihan avoimesti tunnustaa olevansa islamin äänenkannattaja. Se olisi reilua peliä.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Adrenaline

Klo 20.34

Kyllä 93%
Ei 7%

Vääriä mielipiteitä, törkeää masinointia!

Dude

Ihan varmuuden välttämiseksi skriinshotti tämänhetkisestä tuloksesta.

Eino P. Keravalta

Quote from: Dude on 12.12.2009, 20:53:09
Ihan varmuuden välttämiseksi skriinshotti tämänhetkisestä tuloksesta.

Kyllä siinä on Hesarilla ihmettelemistä, kun suomalaisista jopa 93% on äärioikeistolaisia. Lopuista seitsemästä prosentista kun vähennetään äärivasemmistolaiset niin tuskin "maltillisia" on montaakaan..

Kyllä Muutokselle on VALTAVA potentiaali! Ei ihme, että fasisteilla näkyy jo hätäkakan pää pyllynposkien välistä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Entinen maahanmuuttaja

Koska Räsänen on idiootti, en häntä rupea ihannoimaan - hienoa tosin on että idioottikin voi olla oikeassa islamin ongelmista.
"Kun sanat menettävät merkityksensä ihmiset menettävät vapautensa."

-Kungfutse (551-479 eaa.)^^^

nimetönkeskustelija

Olen jo aikaa sitten huomannut, että Päivi on tosi älykäs ja taitava puhuja. Harmi vaan että olen ollut hänen kanssaan eri mieltä useimmista asioista. Nyt hän on kuitenkin ensimmäisenä kristittyjen edustajana huomannut islamin uhkan.

En itse ole sitä mieltä, että islamin uhka tulisi torjua kristinuskolla. Nyt vaan näyttäisi siltä, että suurin osa ihmisistä on sellaisia, että joku uskonto on oltava. Siinä tilanteessa valitsen mielummin kristinuskon kuin islamin.

Tässä on kuitenkin se potentiaali, että vaikka kristityt ja monet hommanuivat ovat islaminvastaisia hieman eri syistä, meidän kannattaisi yhdistää voimat. Päämäärä kun on maahanmuuton osalta samantyyppinen.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

nevahood

QuoteEn itse ole sitä mieltä, että islamin uhka tulisi torjua kristinuskolla. Nyt vaan näyttäisi siltä, että suurin osa ihmisistä on sellaisia, että joku uskonto on oltava. Siinä tilanteessa valitsen mielummin kristinuskon kuin islamin.
Olenkin ihmetellyt miksei KD ole aiemmin ajanut asiaansa, eli kristillisiä arvoja. Ainoa kristillinen arvo jota tähän asti on ajettu, on toisen posken kääntäminen. Ainakaan minä en ole osannut suhtautua KD:in vakavasti poliittisena puolueena. Toivottavasti oppisivat ajamaan asiaansa myös todellisuudessa, pelkän sanahelinän lisäksi. Se, että islamisoitumisen todetaan olevan todellinen uhka on hyvä alku, mutta nyt pitäisi jo miettiä keinoja meidän (kristillisiin arvoihin perustuvan) yhteiskunnan ylläpitämiseksi.
Suurkiihottaja Runeberg

tapio

Katselin juuri Päivi Räsäsen haastattelun tv:stä. Minusta hän vaikuttaa pääosin ihan järki-ihmiseltä.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Topelius

Vaikka näköjään olen jostakin asiasta Räsäsen kanssa samaakin mieltä, ei tämä muuta käsitystäni hänestä mihinkään suuntaan. Ahdasmieliset kristityt ovat aivan yhtä vastenmielisiä kuin ahdasmieliset muslimit, sikhit tai ateistit, ja Räsäsen ahdasmielisyys on todellakin tullut selväksi.

KD:lta tämä kannanotto oli odotettavissakin, sillä käsittääkseni puolueen kannatuksesta merkittävä osa tulee erinäisiltä herännäiskristityiltä ja lahkolaistaustaisilta. Näissä porukoissa ei kai viljellä ihan samanlaista suvaitsevaisuusjargonia kuin valtionkirkon piirissä. Näiden tahojen tarjoama vaihtoehto ei kuitenkaan sekään miellytä itseäni tippaakaan, joten vaikka islamin leviämiseen suhtaudun minäkin kriittisesti, en kyllä voisi kuvitella liittoutuvani tämän porukan kanssa.

Roope

QuoteKyselyn mukaan vuonna 2003 joka neljäs suomalainen oli täysin tai osittain sitä mieltä, että "Suomessa ei tulisi sallia islamin harjoittamista, koska se uhkaa kulttuuriamme". Vain vajaa puolet vastaajista oli täysin eri mieltä väitteen kanssa. (Jaakkola 2009)
Poliisin tietoon tullut viharikollisuus Suomessa 2008
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Funnel Weaver

Kieltämättä olen asiasta jokseenkin samaa mieltä, mutta toisaalta taas en voi kuin ihmetellä sitä, että tämä kuullaan sellaisen henkilön suusta, joka itse kuitenkin sekoittaa uskonnon ja politiikan keskenään ja levittää omaa uskontoaan minkä kerkiää.

Entinen maahanmuuttaja

Minä olen sitä mieltä että yhteiselo suomalaisen kristittyjen ja ateistien kanssa toimii aika mainiosti (vaikkakin pieniä epäkohtia tietenkin vielä on). Räsänen tajuaa että islamin kanssa eläminen on ongelma, mutta ratkaisu ei ole se että ateistit rupeaisivat nuolemaan hänen ideoitaan.

Luulisi akateemisen ihmisen tajuavan tuon. Ja epäilen että tajuaakin, hän tosin edustaa vain omia arvojaan ja ei välitä tuon taivaallista rakentavista ehdotuksista.

Eli Räsäselle keskisormi joko epärehellisyydestä itsekkyydestä tai idioottimaisuudesta. Minulle aika sama kumpi.
"Kun sanat menettävät merkityksensä ihmiset menettävät vapautensa."

-Kungfutse (551-479 eaa.)^^^

EL SID

Räsänen on ymmärtänyt asian paremmin kuin moni muu. Soisi monen ateistinkin pudottavan laput silmiltään ja hyväksyvän tosiasiat: Kuten Halla-ahon oikeudenkäynnistä nähtiin, Islam on jo nyt uhka länsimaiselle sananvapaudelle. kristinuskon kanssa tulee kiivainkin jumalankieltäjä toimeen, koska nykyinen luterilainen uskonto ei pakota ketään elämään aatteensa mukaan: Islamin kanssa se ei onnistu. Jo pelkästään uskonnosta eroaminen on mahdotonta.

Maallistunutta Islamia ei ole olemassakaan. Ainakaan minä en ole törmännyt kyseiseen ilmiöön kertaakaan.

Aapo

Quote from: EL SID on 15.12.2009, 17:28:34kristinuskon kanssa tulee kiivainkin jumalankieltäjä toimeen, koska nykyinen luterilainen uskonto ei pakota ketään elämään aatteensa mukaan

Tämä ei täysin pidä paikkaansa. Myös kirkkoon kuulumaton yrittäjä joutuu maksamaan kirkolle yhteisöveroa ja pitämään liikkeensä kiinni sellaisina päivinä, jotka kristityt ovat uskonsa pohjalta määrittäneet; ilmeisesti helatorstain kirkontoimitusta häiritsee jollakin tavalla se, että parin korttelin päässä tehdään ostoksia, vaikka liikkeeseen ei ole näkö- tai ääniyhteyttä.

En väitä, että nämä olisivat käytännön tasolla kovin suuria tai häiritseviä asioita, mutta ne ovat esimerkki siitä, mitä teokratia lievimillään on: ajan- ja rahanhukkaa, jolla ei saavuteta mitään. Siinä on jo tarpeeksi suuri syy vastustaa sitä. Jos Päivi Räsänen haluaa vielä vahvistaa kristillistä arvopohjaa entisestään ja ottaa sen huomioon säätämissään laeissaan, en näe miten tämä voi olla askel oikeaan suuntaan.

En ymmärrä, miten väitteet "uskontotyhjiön täyttymisestä" voisivat pitää paikkansa. Islam kasvaa Euroopassa ensisijaisesti maahanmuuton vaikutuksesta, ei siksi että eurooppalaisilla olisi aukko elämässään. Se porukka, joka kääntyy kristinuskosta tai ateismista Islamiin on Euroopassa kovin pieni.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

EL SID

Quote from: Aapo on 15.12.2009, 18:15:08
Quote from: EL SID on 15.12.2009, 17:28:34kristinuskon kanssa tulee kiivainkin jumalankieltäjä toimeen, koska nykyinen luterilainen uskonto ei pakota ketään elämään aatteensa mukaan

Tämä ei täysin pidä paikkaansa. Myös kirkkoon kuulumaton yrittäjä joutuu maksamaan kirkolle yhteisöveroa ja pitämään liikkeensä kiinni sellaisina päivinä, jotka kristityt ovat uskonsa pohjalta määrittäneet; ilmeisesti helatorstain kirkontoimitusta häiritsee jollakin tavalla se, että parin korttelin päässä tehdään ostoksia, vaikka liikkeeseen ei ole näkö- tai ääniyhteyttä.

En väitä, että nämä olisivat käytännön tasolla kovin suuria tai häiritseviä asioita, mutta ne ovat esimerkki siitä, mitä teokratia lievimillään on: ajan- ja rahanhukkaa, jolla ei saavuteta mitään. Siinä on jo tarpeeksi suuri syy vastustaa sitä. Jos Päivi Räsänen haluaa vielä vahvistaa kristillistä arvopohjaa entisestään ja ottaa sen huomioon säätämissään laeissaan, en näe miten tämä voi olla askel oikeaan suuntaan.

vastauksessani kyse on paljolti islamin ja luterilaisuuden vertailusta. Mitä luulet, kuinka paljon islam toisi rajoituksia sinun elämääsi.

Ilman uskonnon opetusta monelle ihmiselle saattaa tulla sellainen harhaluulo, että kaikki uskonnot ovat samanlaisia, kuin yhdestä puusta. näin ei kuitenkaan ole.

Aapo

Quote from: EL SID on 15.12.2009, 18:55:18
vastauksessani kyse on paljolti islamin ja luterilaisuuden vertailusta. Mitä luulet, kuinka paljon islam toisi rajoituksia sinun elämääsi.

Varmaankin enemmän kuin uskallan edes kuvitella. Siinä onkin suurin syy, miksi olen tällä foorumilla.

En vain näe, millä tavalla kristillinen arvopohja tai varsinkaan siihen perustuva lainsäädäntö "suojaa" meitä islamilta paremmin kuin esimerkiksi samanlainen sekulaari perustuslaki, jollainen on Yhdysvalloissa. Otetaan nyt esimerkiksi tämä jumalanpilkkalaki. Se on aikanaan kristittyjen päättäjien laatima laki, jonka tarkoituksena oli suojella kristinuskon pyhinä pitämiä asioita pilkalta. Kuitenkin sitä nykyään sovelletaan pääsääntöisesti islamin pilkkaajiin.

Tämä kertoo siitä, että jos lainsäädäntö nykyhetkellä (tai menneisyydessä) palvelee jonkun tietyn uskonnon kuten kristinuskon etuja, sama laki on paljon helpompi valjastaa palvelemaan jonkin toisen uskonnon kuten islamin etuja. Sama koskee uskonnoille myönnettäviä etuoikeuksia ja erivapauksia. Jos yhdelle uskonnolle myönnetään jonkinlaista erityiskohtelua, jonkin toisen uskonnon on paljon helpompaa ja oikeutetumpaa vaatia itselleen samaa.

- Robert J. Hanlon

citizen

En ymmärrä, miten väitteet "uskontotyhjiön täyttymisestä" voisivat pitää paikkansa. Islam kasvaa Euroopassa ensisijaisesti maahanmuuton vaikutuksesta, ei siksi että eurooppalaisilla olisi aukko elämässään. Se porukka, joka kääntyy kristinuskosta tai ateismista Islamiin on Euroopassa kovin pieni.

Maahanmuutto on pääosin islamilaista siitä syystä, että hyysäreillä ja äärivasemmistolla aukko elämässään. Monikulttuurisuus on kiertoilmaisu islamisoitumiseen sopeutumiselle. Millään muulla maahanmuuttajaryhmällä ei ole kohtuuttumia vaatimuksia.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Sivusta seuraaja

Päivi Räsänen Radio Rockin haastattelussa klo 8.35. Ennakkoon Päivi liitettiin jo 30-luvun Saksaan.

www.radiorock.fi/player

Nuntius

Olipa järkyttävän epätasapuolinen haastattelu. Kenen asialla toimittajat ovat?
Räsästä keskeytettiin jatkuvasti ja hiillostettiin typerillä väitteillä kun sen sijaan islaminuskoinen Haijjar sai kertoa asiansa ihan rauhassa.
Haastattelun jälkeiset älyttömät kommentit studiossa saivat minut epäilemään että Radio Rock saa rahoituksensa Saudi-Arabiasta.

Sivusta seuraaja

Quote from: Nuntius on 16.12.2009, 08:53:05
Olipa järkyttävän epätasapuolinen haastattelu. Kenen asialla toimittajat ovat?
Räsästä keskeytettiin jatkuvasti ja hiillostettiin typerillä väitteillä kun sen sijaan islaminuskoinen Haijjar sai kertoa asiansa ihan rauhassa.
Haastattelun jälkeiset älyttömät kommentit studiossa saivat minut epäilemään että Radio Rock saa rahoituksensa Saudi-Arabiasta.

Minulle jäi semmoinen kuva "haastattelusta", että ole sinä Natsi-Räsänen nyt siellä hiljaa, meillä onkin yllättäen täällä nyt myös toinen haastateltava (muslimi) linjoilla, joka kertoo miten asia on. Piste. Jotenkin tämä oli odotettavissakin.

Risteri

Kuuntelin kyseistä ohjelmaa ja en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Siis ei jumalation mitä pellejä! En tiedä mistä pojat ovat innostuksensa islamiin ammentaneet, mutta innoissaan ovat!
Aika mautonta verrata Päiviä natseihin, mutta niinhän ne taitaa kaikkia aina verrata jotka vähääkään uskaltaa kritisoida maahanmuuttajia/maahanmuuttopolitiikkaa. Onhan se kuitenkin niin että natsikortilla voittaa aina! Eipähän tarvitse sen kummempia perusteluja esittää..  

Serika

Quote from: Sivusta seuraaja on 16.12.2009, 08:24:42
Päivi Räsänen Radio Rockin haastattelussa klo 8.35. Ennakkoon Päivi liitettiin jo 30-luvun Saksaan.

www.radiorock.fi/player

Pisti hiukan kiukuksi kuunnella tuota autossa työmatkalla, minä en moiseen paskaan koskisi pitkällä tikullakaan, mutkun miehelle tää radio rock ajatus jostain syystä uppoaa, vaihtaisivat suomipopin nimen suomirokiksi niin mun miehen kltaset juntitkin tykkäis... Kerpele  >:(

Marjapussi

Tässä YLE:n viherstallari propagandassa on positiivinenkin puoli. Yhä useampi suomalainen alkaa kyseenalaistamaan nämä Potemkinin kulissit epätoivotussa maahanmuuttopolitiikassa ja monikulttuuripropagandassa. Mitä enemmän YLE vielä suoltaa tätä "pyhää sanomaa" ohittaen kaikki kriittiset mielipiteet, niin sitä todennäköisemmin kriittiset puolueet ja poliitikot tulevat voittamaan seuraavat vaalit.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

N

Kristittyjen ja ateistien rinnakkainelossa on tosiaan omat pienet ongelmansa, mutta ne ovat tosiaankin todella pieniä siihen verrattuna, mitä olisi tiedossa jos vanhoillisempi islam saisi liialti alaa ja valtaa Suomesta. Räsäsen kanssa olen samaa mieltä siitä, että kristittyjen pitäisi pitää tiukasti kiinni omasta uskostaan, mutta samaan aikaan ottaa myös huomioon myös ateistit ja muut. Henkilökohtaisesti omat ongelmani uskonnottomana olivat kouluaikoina uskonnontunnit ja muut vastaavat. Näihin tilanteisiin ei oltu järjestetty yhtään mitään korvaavaa, uskonnon tunnit menivät jonkin toisen ryhmän tunnilla jossa vain käskettiin olemaan hiljaa, rangaistusmuotonahan tuo meni. Tosin tässäkin on koulukohtaisia eroja, koska kerkesin myös tutustua kouluun jossa oli järjestetty ihan järkevästi tuo eikä mitään ongelmia ollut.

Uskontotyhjiötä vaarallisempi ilmiö tosin on liiallinen myötäily maahanmuuttajien ehdoilla, sellainen "hyvä isäntä / emäntä vieraita kohtaan" mentaliteetti, jolloin oikeudenmukaisiakin käytäntöjä aletaan muokkaamaan uusiksi, koska ne tuntuvat joidenkin mielestä loukkaavilta ja päädytään tätä kautta epäoikeudenmukaisempaan lopputulokseen.

N

Quote from: Serika on 16.12.2009, 09:03:03
Quote from: Sivusta seuraaja on 16.12.2009, 08:24:42

www.radiorock.fi/player

Pisti hiukan kiukuksi kuunnella tuota autossa työmatkalla, minä en moiseen paskaan koskisi pitkällä tikullakaan, mutkun miehelle tää radio rock ajatus jostain syystä uppoaa, vaihtaisivat suomipopin nimen suomirokiksi niin mun miehen kltaset juntitkin tykkäis... Kerpele  >:(

Noissa radio rockin "haastatteluissa" on yleensä aina sellainen lähtöasetelma, että se homma on vedetty yli ja tarkoituksena on ärsyttää sitä haastateltavaa, sama oli Halla-ahon haastattelun kanssa. Tosin tällä kertaa en ymmärrä, minkä takia mukana piti sitten olla muslimi, jota ei ärsytetty samalla tavalla.

Mutta pääasiallinen pointti noissa on, että ne tehdään huumoripohjalta, joko hyvin tai huonosti onnistuen, kaikkea ei tarvitse kuitenkaan ottaa itseensä. Keskustelu kuvastaa vain sitä, mitä mieleen tulee ja sen annetaan myös tulla sellaisenaan ilman jokaisen meistä omassa päässään suorittamaa sovinnaisuussuodatusta, tai ainakin tämä olisi tarkoitus.

JoKaGO

Quote from: N on 16.12.2009, 12:05:12
Mutta pääasiallinen pointti noissa on, että ne tehdään huumoripohjalta, joko hyvin tai huonosti onnistuen, kaikkea ei tarvitse kuitenkaan ottaa itseensä. Keskustelu kuvastaa vain sitä, mitä mieleen tulee ja sen annetaan myös tulla sellaisenaan ilman jokaisen meistä omassa päässään suorittamaa sovinnaisuussuodatusta, tai ainakin tämä olisi tarkoitus.

Ootko muuten ihan varma, ettei tuon "vitsivitsi"-savuverhon taakse kätkeydy tietynsävyinen propaganda? Minä en olisi, vaikka pitkälti samaa mieltä kanssasi olen. Kantaani todistaa juuri tuo, että Häjjäriä ei tökitty pedofiili-intifada-alquaida-911-miekalla. Sitäkin olisi moni suomalainen halunnut kuulla, että miten ählämin huumorintaju kestäisi eli kuinka äbäläwäbälä studion ulkopuolella alkaisi.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

N

Quote from: JoKaGO on 16.12.2009, 12:44:37
Ootko muuten ihan varma, ettei tuon "vitsivitsi"-savuverhon taakse kätkeydy tietynsävyinen propaganda? Minä en olisi, vaikka pitkälti samaa mieltä kanssasi olen. Kantaani todistaa juuri tuo, että Häjjäriä ei tökitty pedofiili-intifada-alquaida-911-miekalla. Sitäkin olisi moni suomalainen halunnut kuulla, että miten ählämin huumorintaju kestäisi eli kuinka äbäläwäbälä studion ulkopuolella alkaisi.

Aika pitkälti noita haastatteluja kuunnelleena olen sitä mieltä, että ainoa propagandan puolelle menevä osuus tuossa on se, ettei Hajjaria ärsytetty asiasta. Ihan siis Räsäsen kohtelussa olivat samassa linjassa kuin aikaisempienkin osalta, Hajjar oli se poikkeus jota on kohdeltu poikkeavasti. Räsänen itse ei ole sen suuremmin ollut silmätikkuna, onhan nuo haastateltavat muutenkin aina poimittu erinäisten uutisten perusteella, mikä milloinkin sattuu olemaan sopiva.

Mutta todellakin, kyseistä Hajjaria olisin suonut kohdeltavan ihan samalla tavalla, ihan että oltaisiin linjassa pysytty hänenkin osaltaan, tässä kait lienee iskenyt poliittinen korrektius päälle.

EL SID

Quote from: Aapo on 15.12.2009, 19:22:52
Quote from: EL SID on 15.12.2009, 18:55:18

Varmaankin enemmän kuin uskallan edes kuvitella. Siinä onkin suurin syy, miksi olen tällä foorumilla.

En vain näe, millä tavalla kristillinen arvopohja tai varsinkaan siihen perustuva lainsäädäntö "suojaa" meitä islamilta paremmin kuin esimerkiksi samanlainen sekulaari perustuslaki, jollainen on Yhdysvalloissa. Otetaan nyt esimerkiksi tämä jumalanpilkkalaki. Se on aikanaan kristittyjen päättäjien laatima laki, jonka tarkoituksena oli suojella kristinuskon pyhinä pitämiä asioita pilkalta. Kuitenkin sitä nykyään sovelletaan pääsääntöisesti islamin pilkkaajiin.

Tämä kertoo siitä, että jos lainsäädäntö nykyhetkellä (tai menneisyydessä) palvelee jonkun tietyn uskonnon kuten kristinuskon etuja, sama laki on paljon helpompi valjastaa palvelemaan jonkin toisen uskonnon kuten islamin etuja. Sama koskee uskonnoille myönnettäviä etuoikeuksia ja erivapauksia. Jos yhdelle uskonnolle myönnetään jonkinlaista erityiskohtelua, jonkin toisen uskonnon on paljon helpompaa ja oikeutetumpaa vaatia itselleen samaa.

paitsi, että lain soveltaminen ei estä solvaamasta kristittyjä. siitä on näyttöä jo Jussi halla-ahon oikeudenkäynnissä.

"iittaan vielä yhteen, valtakunnansyyttäjänviraston tammikuussa 2009 tekemään ratkaisuun. Uskonnollinen yhdyskunta nimeltä Sana ja ylistys oli tehnyt rikosilmoituksen Veriryhmä-nimistä verkkosivustoa vastaan. Verkkosivuston etusivulla ilmoitettiin, että "Veriryhmän tarkoitus on pilkata Sana ja ylistys -seurakuntaa ja uskontoa muutenkin". Rikosnimikkeenä oli mm. uskonrauhan rikkominen. Siteeraan muutamia otteita Veriryhmän materiaalista:

"Kristus. Me panisimme Kristusta. Jeesus Kristus oli homo. Mitä Raamattu sanookaan lapsiin sekaantumisesta. Se on ainut tapa nauttia seksistä."

Syyttäjä Kalske katsoi, ettei asiassa ole todennäköisin syin syytä epäillä uskonrauhan rikkomista. "

http://www.halla-aho.com/scripta/oikeudenkaynti.html

ateismin suosiminen kristinuskoa vastaan on johtanut siihen, että lain ylimmät tulikitsijat ovat jo valmiiksi asennevammaisia kristinuskoa vastaan.

K-M Halkola

QuoteSyyttäjä Kalske katsoi, ettei asiassa ole todennäköisin syin syytä epäillä uskonrauhan rikkomista.

Kun kyseessä on kuitenkin "suvaitsevan kansan", valtionkirkonkin tunnustama uskonto, niin siinä ei ole mitään, mitä voisi nokkia rasismin varjolla, keinoja säästämättä.
Mitäpä muuta siis olisit voinut edes olettaa lopputulokseksi...
Pikku kysymys kuitenkin herää-miten lienee, onkohan tässä kysytty konsultaatiota myös syyttäjä Ilmannilta...  :D

Aapo

Quote from: EL SID on 16.12.2009, 14:24:31
paitsi, että lain soveltaminen ei estä solvaamasta kristittyjä. siitä on näyttöä jo Jussi halla-ahon oikeudenkäynnissä.

Tämähän juuri oli pointtini. Jumalanpilkkapykälä on esimerkki kristilliseen arvomaailmaan perustuvasta laista, joka on käännetty kristinuskoa vastaan ja palvelemaan toisen uskonnon etuja.

ateismin suosiminen kristinuskoa vastaan on johtanut siihen, että lain ylimmät tulikitsijat ovat jo valmiiksi asennevammaisia kristinuskoa vastaan.

Jos ateistit olisivat saaneet tahtonsa läpi, jumalanpilkkapykälä olisi poistettu jo kauan aikaa sitten, eikä Halla-ahoa oltaisi voitu tuomita Allahin pilkkaamisesta. Se, miten lakia nykyisin sovelletaan ei kerro ateismin suosimisesta vaan islamin suosimisesta.

- Robert J. Hanlon