News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Tutkintapyyntö Ylestä 9.2.2009

Started by Jussi Halla-aho, 08.02.2009, 16:56:49

Previous topic - Next topic

etnis

QuoteEli jos sanoisi ihmissaastaksi jotakuta tarpeeksi korkealla tasolla niin sitten sana olisikin väärä? Miten esitetty paikka vaikuttaa siihen millaisia tunnelatauksia joihinkin sanoihin on linkitetty?

Jos joku ei oikeasti tajua, se ei tajua  ::)
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Turkulaine

Quote from: ProjectX on 11.02.2009, 11:51:16
Mutta 'rotutohtori' on törkeän loukkaava nimitys?

Mestari on mestari, mutta ei rotutohtori. Ihmissaasta on ihmissaasta, mutta ei mestari. Ei tämä nyt niin vaikeaa ole.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Teemu Lahtinen

Quote from: ProjectX on 11.02.2009, 11:51:16
Quote from: Turkulaine on 11.02.2009, 11:40:47
Ei mm. sanassa ihmissaasta ole mitään vikaa.

Mutta 'rotutohtori' on törkeän loukkaava nimitys?

Saaste on ihmisen toiminnan sivutuote eli tehtyä saastaa. Laajemmin ymmärrettynä saaste-käsitteeseen sisällytetään myös fysikaaliset ei-toivotut tekijät (http://fi.wikipedia.org/wiki/Saaste), jolloin spontaanisti syntynyttä ei-toivottua joukkoa voidaan kutsua tuollaisellakin nimikkeellä, kun taas tuotettuun ei-toivottuun joukkoon voidaan viitata saaste -päätteisellä termillä.

ProjectX

Quote from: Teemu Lahtinen on 11.02.2009, 12:05:28
jolloin spontaanisti syntynyttä ei-toivottua joukkoa voidaan kutsua tuollaisellakin nimikkeellä

Voinko mä kutsua sitten esimerkiksi teitä leikkisästi ihmissaastaksi?
Joku oli postannu nettiin kuvan, jossa huonosti väritetyt Tupu, Hupu ja Lupu oli pelattu kebabkioskille mailat kädessä ja nyt mä oon taas ihan tolaltani!!

etnis

Onko tuo nyt sitten rakentavaa? Minun puolestani saat kutsua meitä miksi tahansa  :)

ProjectX

Quote from: etnis on 11.02.2009, 12:00:41

Ootko sä sellainen vähän tyhmempi mukananaureskelija joita näkee hännystelemässä tyypillisissä koulukiusaajaporukoissa?
Joku oli postannu nettiin kuvan, jossa huonosti väritetyt Tupu, Hupu ja Lupu oli pelattu kebabkioskille mailat kädessä ja nyt mä oon taas ihan tolaltani!!

Ernst

Quote from: ProjectX on 11.02.2009, 12:16:48
Quote from: etnis on 11.02.2009, 12:00:41

Ootko sä sellainen vähän tyhmempi mukananaureskelija joita näkee hännystelemässä tyypillisissä koulukiusaajaporukoissa?

Ihanko pidit myönteistä vastausta mahdollisena, trolli.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

etnis

QuoteOotko sä sellainen vähän tyhmempi mukananaureskelija joita näkee hännystelemässä tyypillisissä koulukiusaajaporukoissa?

Täällä käy pyörähtämässä kaltaisiasi kiukuttelijoita, joille tekisi hyvää käydä perusasiat läpi ja kitistä niistä vasta sen jälkeen jos vielä on kitisemistä. Sinä olet niistä kyllä ainoa joka on päässyt kymmenen viestin rajapyykin yli ja vieläkin energiaa riittää.

Yksityishenkilön ja valtakunnallisen median ero on selitetty jo moneen kertaan, miksi jankkaat samaa asiaa uudestaan ja uudestaan?

Alceste

Quote from: ProjectX on 11.02.2009, 12:16:48

Fail troll is fail.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

gefa

QuoteMestari on mestari, mutta ei rotutohtori. Ihmissaasta on ihmissaasta, mutta ei mestari. Ei tämä nyt niin vaikeaa ole.

On se eräille... katsos kun se mikä oli ennen N**k*ri on nykyään tummaihoinen tai Afro, kun se on niin loukkaavaa, paitsi silloin kun sanan käyttäjä on itsekin samaa sorttia.
Mustalainen on nykyään haihattelijoiden mielestä romaani, vaikka monet mustalaiset sanovat itsekin itseään mustalaiseksi, hyvä niin.
Ryssä on myös niin "paha" haukkumasana venäläisille, vaikka sana juontaa juurensa sanasta russia, kielellisestikin se on ihan yhtä oikea ilmaisu, kuin venäläinen.
Ihmisssaasta, on yhteiskuntaan sopeutumaton yksilö, jolle normaali toisen ihmisen koskemattomuuden, hengen ja terveyden kunnioitus on luokkaa nolla tekosiaan tehdessään.

Näistä päästää rotutohtoriin...
Tohtori Josef Mengele, joka joka teki vangeille epäinhimillisiä lääketieteellisiä kokeita Auschwitzin keskitysleirillä, oli rotutohtori.
Halla-Aho taas puolestaan filosofian tohtori, joka kirjoittaa maahanmuuttokriittistä Scripta-blogia ja vaikuttaa kunnallispolitiikassa, tekemättä kuitenkaan ihmiskokeita kellarissaan jossa kirjoittaa blogiaan.
Mitenkä päin kynäilijästä saadaan väännettyä ihmisarvoa loukkaavia ihmiskokeita tekevä rotutohtori?

mikkoR

On se hyvä että yksi hiekkalaatikko väittelijä saa aiheen kuin aiheen muuttumaan ja juttu menee pelkäksi vänkäämiseksi ja toisten mollaamiseksi, molemmin puolin.

Tiedän että on vaikeaa katsella toisen enemmän tai vähemmän asiallisia kommentteja mutta onko niihin pakko mennä mukaan ja siirtää asia vallan raiteiltaan?
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

gefa

Quote from: mikkoR on 11.02.2009, 12:31:35
On se hyvä että yksi hiekkalaatikko väittelijä saa aiheen kuin aiheen muuttumaan ja juttu menee pelkäksi vänkäämiseksi ja toisten mollaamiseksi, molemmin puolin.

Tiedän että on vaikeaa katsella toisen enemmän tai vähemmän asiallisia kommentteja mutta onko niihin pakko mennä mukaan ja siirtää asia vallan raiteiltaan?
Yleensähän se trollaaminen ja sivuraiteille ohjaaminen alkaa aina silloin, kun argumentointitaito ja vastaväitteet loppuvat  ;)

mikkoR

Niin... voihan tätä ajatella treenausta arkipäivään samanlaisten kanssa keskustelua varten.

Tosin elävässä elämässä sanotaa yleensä että mä en jaksa kuunnella enää sun typeriä puheita.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

miikka

Toisessa ketjussa uutisia asian etenemisestä, poliisilla näkyisi olevan jo rikosnimikekin tiedossa: http://hommaforum.org/index.php?topic=2068

Jussi Halla-aho

Rokka puhui Tuntemattomassa puolustussodan strategiasta jotain sellaista, että jos lähtee perääntymään, saa perääntyä vaikka Pohjanlahdelle asti. Vihulainen kyllä tulee perässä, sitä ei kannata epäillä. Mutta jos pysyy asemissa, "minkä hää mahtaa".

Anteeksi pyytämällä ei oikeasti saa mitään anteeksi, koska ongelma eivät ole muutama kärjekäs ilmaisuni vaan asiani kokonaisuutena. Kärjekkäät ilmaisut eivät ole syy vaan tekosyy. Uskooko joku, että pyytämällä anteeksi raiskaajan kutsumista ihmissaastaksi tekisin itseni jotenkin salonkikelpoisemmaksi? Että sitten alkaisi asiallinen ja neutraali maahanmuuttokeskustelu?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Turkulaine

Quote from: Jussi Halla-aho on 13.02.2009, 13:53:36
Uskooko joku, että pyytämällä anteeksi raiskaajan kutsumista ihmissaastaksi tekisin itseni jotenkin salonkikelpoisemmaksi? Että sitten alkaisi asiallinen ja neutraali maahanmuuttokeskustelu?

Toivottavasti mahdollisimman harva kannattajistasi uskoo. Tekisit itsesi kaikkien silmissä ainakin heikommaksi, mikä ei toisi sinulle lisää kannattajia eikä myöskään myönnytyksiä vastapuolelta.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

maitolahti

Quote from: Jussi Halla-aho on 13.02.2009, 13:53:36Uskooko joku, että pyytämällä anteeksi...

Ei varmaankaan ellei ole joko naivi tai sitten petollinen.

Tarvitaan turnajaiset. Et ole riittävän puhdas pulmunen kuin mustaksi ritariksi. Kun löytyy joku riittävän taitava valkoinen ritari, joka osaa käyttää turnajaisten aseita niin sitten saadaan leipää ja sirkushuveja.

Ihmisten tarvitsee nähdä, kuinka oikea keskustelu ja väittely järjestetään.

Se ei saa olla mikään näytelty juttu vaan kunnon haastamista.

Ihan kuka tahansa. Se voi olla vaikka Halla-aholainen, jos on riittävän taitava ja selkeäpäinen, että osaa asettua myös muiden kenkiin ja argumentoida taidokkaasti.

Medialla on oma blogi ja youtube. Kysymys on vain annetaanko sen olla pelkästään niiden kaikukammio.

Jos ei tuollainen väittely sinne kelpaa niin miksi ei tee sellaisesta ohjelmaa sitten itse ja lyö verkkoon? Ei se ehkä heti tulta ota mutta nyt siihen on edellytykset, ettei sitä voi väistää. Etenkin jos se on eri näkökulmille tilaisuuksia avaava eikä mikään selkeä propagandajuliste.

Sen jälkeen viittaa aina siihen, kun asioista yritetään keskustella.

Ei ihmiset mustalle ritarille välttämättä anteeksi anna, koska sitä on niin mukava vihata, mutta nimikirjoituksista saa jo säpinää.

Ihmiset tarvitsevat sen jonkin, mikä paljastaa, että Halla-aho ei ole se, mitä he pelkäävät.
"Mankind are the family of God, and the most beloved of them to God are those who are the most excellent to His family.""Not one of you believes until he loves for his brother what he loves for himself."-Muhammad "There are no passengers on spaceship earth. We are all crew."-Marshall McLuhan

Vasarahammer

Minusta anteeksipyyntö on perusteltu, jos on kirjoituksessaan oikeasti loukannut jotakin henkilöä.

Se, että Jussin kirjoitusten sisällöstä ei keskustella mediassa, ei mielestäni ole Jussin kirjoitusten kärjekkäimpien osien syytä. Suvaitsevaiselle vain on kovin vaikeaa ymmärtää, jos ei ajattele (tai oikeammin tunne) samoin kuin he. Siksi eri mieltä olevista yleensä yritetään tehdä pahoja ihmisiä.

"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Ketku

Miksi jankkaamaan noiden trollien kanssa? Raiskaaja on ihmissaastaa, mutta Jussi ei ole rotutohtori, tämän luulisi olevan aika selvää. Tietty, jos raiskaajaa ei pidä ihmissaastana, niin silloin saattaa kutsua Jussia rotutohtoriksi.

PK

Voisihan Jussi tietenkin tehdä pitkän uran "asiallisena" kansanedustajana ja alkaa sisäministeriksi ja harjoittaa vastuullista maahanmuuttopolitiikkaa. Tällöin kukaan ei voisi kutsua häntä valtakunnan natsisaatanaksi. Ainiin, joku demari taisi kokeilla sitä jo 90-luvulla.  :(

Hauki

ProjectX voisi perustella syytöksiään enemmän. Mutta, vaikkei raiskaajien kutsuminen ihmissaastaksi olekaan sama asia kuin rotutohtoriksi nimittely valtiollisessa tiedotusvälineessä, niin huonoa retoriikkaa se kuitenkin on. Kyseinen virke kuului:
Quote from: ScriptaToinen ja luultavasti tärkeämpi syy on se, että en vähäisimmässäkään määrin halua riskeerata tilannetta, jossa joutuisin maksamaan jollekin Afrikan sarven ihmissaastalle vahingonkorvauksia "kivusta ja särystä".
Ilmaisussa "joku Afrikan sarven ihmissaasta" Afrikan sarvi assosinoituu peruslukijan mielessä samoin kuin sana sivari ilmaisussa "joku pullamössömäinen sivari". Ilmaisun toinen puoli siis halventaa peruslukijan mielessä toista.
Jos H-a ei halua peruslukijan mieltävän kaikkia somaleita kutsuttavan ihmissaastaksi, olisi ilmaisu kannattanut muotoilla vaikkapa "Afrikan sarvesta asti raahatuksi ihmissaastaksi". Oleellista ei nimittäin ole, mitä H-a ehkä tarkoitti. Oleellista on, mitä hänen mielletään tarkoittavan, sillä muut ihmiset pääsevät hänen mielipiteisiinsä käsiksi vain tuon mutkan kautta.

miikka

QuoteOleellista ei nimittäin ole, mitä H-a ehkä tarkoitti. Oleellista on, mitä hänen mielletään tarkoittavan, sillä muut ihmiset pääsevät hänen mielipiteisiinsä käsiksi vain tuon mutkan kautta.

Joo-o, ensimmäinen lause totta, jälkimmäinen ei. Ihmiset jotka tuohon haluavat tarttua, tarttuvat siihen nyt, aina ja ikuisesti, muotoiltiin se ihmissaasta sitten miten tahansa. Tai vaikka jätettäisiin kokonaan muotoilematta. Tämä on taas tätä tyypillistä "väärin sammutettu" -keskustelua. Jos tietää miten tehdään paremmin, tekee itse paremmin.

P.S. Itse kannatan ihmissaastan uudelleenmuotoilua. Ymmärrettäköön miten tahdotaan :D

Ernst

Quote from: Jussi Halla-aho on 13.02.2009, 13:53:36
Rokka puhui Tuntemattomassa puolustussodan strategiasta jotain sellaista, että jos lähtee perääntymään, saa perääntyä vaikka Pohjanlahdelle asti. Vihulainen kyllä tulee perässä, sitä ei kannata epäillä. Mutta jos pysyy asemissa, "minkä hää mahtaa".

Anteeksi pyytämällä ei oikeasti saa mitään anteeksi, koska ongelma eivät ole muutama kärjekäs ilmaisuni vaan asiani kokonaisuutena. Kärjekkäät ilmaisut eivät ole syy vaan tekosyy. Uskooko joku, että pyytämällä anteeksi raiskaajan kutsumista ihmissaastaksi tekisin itseni jotenkin salonkikelpoisemmaksi? Että sitten alkaisi asiallinen ja neutraali maahanmuuttokeskustelu?

Anteeksi pitää pyytää vain vääriä tekoja.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Hauki

Vaahtosuiset miesvihaajat jne. tosiaan lukevat maahanmuuttokritiikkiä kuin Illman lakikirjaa, sille ei voi mitään. Sen sijaan keskivertovierailijan mielikuviin voi vaikuttaa.

Alceste

Laitetaan nyt tähän jatkoksi:

http://blogit.hs.fi/julkkikset/jussi-on-tyhma-ja-muita-rikoksia/
Jussi on tyhmä ja muita rikoksia
Virpi Salmi | Julkaistu 13. 2. 2009 16:27

Poliisi, hei pollari, hei Suomen oikeuslaitos! Toi sanoi, että mä oon tyhmä, vaikka en mä oo yhtään tyhmä, mä oon älykkyyskrittiinen.

Poliisi hei skoude hei tuomioistuin! Ne ei kutsuneet mua filosofian tohtoriksi, vaikka mä hei ihan oikeasti mä oon filosofian tohtori, ja mitäs muuta etua on olla filosofian tohtori paitsi pakottaa jengiä kutsumaan itseään filosofian tohtoriksi.

Kai te poliisilaitoksella nyt kuulette mua, todistakaa hei, mulla on akateeminen oppiarvo, se on vähän kuin olisi Suomen kuningas eikä kuningasta saa kiusata.

Jeparit, pliis, tutkikaa nyt, ne huus mulle Yleisradiossa, ei veronmaksajien rahoilla saa huutaa.

Syyttäjä, käräjäoikeus, päivystävä konstaapeli. Tää on demokratia, ei demokratiassa saa sanoo, että joku on tyhmä ja väärässä, vaikka se olisikin tyhmä ja väärässä, koska demokratiassa tärkeintä on, että jokainen saa olla tasan niin tyhmä ja väärässä kuin itse haluaa.
QuoteHaloo, onko julkisuudessa?
Virpi Salmi on Me Naiset -lehden toimitussihteeri. Tässä blogissa hän ottaa kantaa julkkiskentän tapahtumiin. Mielipiteet ovat oikeita, mutta ne saattavat olla dramatisoituja ja ne ehdottomasti ovat kirjoittajan omia.

Hieno "kannanotto". Kommentit on kivoja kans.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

KJ

Puolustusministeriön viestintäjohtajaksi on nimitetty valtiotieteen lisensiaatti ja Rkp:n pitkäaikainen taustavaikuttaja Max Arhippainen. HS

Virkaa haki myös joukko entisiä ja nykyisiä toimittajia kuten Ylen uutisten Jyri Rantala

Eli vanha ystävämme, Jyri "rotutohtori" Rantala yrittää/yritti siirtyä ison rahan ääreen.
What would Gösta Sundqvist do?

Roope

QuoteSuojelupoliisin viestintäpäälliköksi on nimitetty politiikan toimittaja Jyri Rantala. Rantala on työskennellyt Yleisradiossa vuodesta 1993 politiikan toimittajana, Skandinavian-kirjeenvaihtajana sekä Ylen kotimaan toimituksessa.

Koulutukseltaan Rantala on yhteiskuntatieteiden maisteri. Rantala aloittaa uudessa tehtävässään 1. huhtikuuta.
Yle: Ylen pitkäaikainen toimittaja Jyri Rantala Suojelupoliisin viestintäpäälliköksi 27.2.2014
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Nanfung

Quote from: Roope on 27.02.2014, 10:15:53
QuoteSuojelupoliisin viestintäpäälliköksi on nimitetty politiikan toimittaja Jyri Rantala. Rantala on työskennellyt Yleisradiossa vuodesta 1993 politiikan toimittajana, Skandinavian-kirjeenvaihtajana sekä Ylen kotimaan toimituksessa.

Koulutukseltaan Rantala on yhteiskuntatieteiden maisteri. Rantala aloittaa uudessa tehtävässään 1. huhtikuuta.
Yle: Ylen pitkäaikainen toimittaja Jyri Rantala Suojelupoliisin viestintäpäälliköksi 27.2.2014

Tämä nimityspeli muistuttaa yhä enemmän ja enemmän shakkia. Onko tämä tuleviin eduskuntavaaleihin liittyvä hyökkäyssiirto persuja vastaan?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Roope

Quote from: Nanfung on 27.02.2014, 11:32:26
Tämä nimityspeli muistuttaa yhä enemmän ja enemmän shakkia. Onko tämä tuleviin eduskuntavaaleihin liittyvä hyökkäyssiirto persuja vastaan?

Enpä usko, mutta onhan se monellakin tavalla mielenkiintoista, että niin presidentin, hallituksen kuin suojelupoliisinkin viestintäjohtajaksi on parin vuoden sisällä nimitetty joku Yle-taustainen. Tämä samaan aikaan, kun Yleisradion asemaa on pönkitetty muun muassa Yle-verolla.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Maastamuuttaja

Luonteva siirtyminen tiedonsalaustehtävästä toiseen.