News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Mäki-Ketelän näkemyksiä maahanmuutosta tänä aamuna

Started by JM-K, 02.12.2009, 11:33:16

Previous topic - Next topic

JM-K

Quote from: herra 4x on 03.12.2009, 20:07:37
Quote from: Jiri Keronen on 03.12.2009, 19:27:23
Quote from: Valkoinen Enkeli on 03.12.2009, 19:13:15
Muutoksen ei siis ole kokonaisuutena edullista leimautua erityisesti islam-kriittiseksi vaikka sillä myös islam-kriittisiä ehdokkaita mukana varmasti onkin.

Olen samaa mieltä. Vaikka olenkin itse hyvin vahvasti islam-kriittinen, näkisin mielelläni vaikkapa tolkullisen, mamukriittisen tataarin Muutoksen listoilla ehdolla. Mitä enemmän erilaisia vaihtoehtoja, sitä todennäköisemmin Homma^^^.

Jiri Kerosen tämä ja muutama edeltävä postaus pitää minut Muutoksen tukijana. (Lukekaa ne edeltävätkin Jiri Kerosen postaukset). Säie meni kireälle ja JM-K:n loukkaukset kuittaan väsyneen miehen ryytymisenä suuren taakan alla.

Terveisin islamfoobikko, öyhöttäjä ja mitä vielä, herra 4x

Otahan nyt ihan rauhallisesti vaan, kyllä se siitä sitten tasaantuu.

herra 4x

Quote from: JM-K on 03.12.2009, 20:09:53
Quote from: herra 4x on 03.12.2009, 20:07:37
Quote from: Jiri Keronen on 03.12.2009, 19:27:23
Muutoksen ei siis ole kokonaisuutena edullista leimautua erityisesti islam-kriittiseksi vaikka sillä myös islam-kriittisiä ehdokkaita mukana varmasti onkin.

Olen samaa mieltä. Vaikka olenkin itse hyvin vahvasti islam-kriittinen, näkisin mielelläni vaikkapa tolkullisen, mamukriittisen tataarin Muutoksen listoilla ehdolla. Mitä enemmän erilaisia vaihtoehtoja, sitä todennäköisemmin Homma^^^.

Jiri Kerosen tämä ja muutama edeltävä postaus pitää minut Muutoksen tukijana. (Lukekaa ne edeltävätkin Jiri Kerosen postaukset). Säie meni kireälle ja JM-K:n loukkaukset kuittaan väsyneen miehen ryytymisenä suuren taakan alla.

Terveisin islamfoobikko, öyhöttäjä ja mitä vielä, herra 4x

Otahan nyt ihan rauhallisesti vaan, kyllä se siitä sitten tasaantuu.

Lisätäänkö listaan "hysteerikko"?

Joo ja ei tarvitse vastata. Mieluummin mietitään vaikka yön yli. Itse kukin, saatana.

Jos en olisi näin sivistynyt sanoisin että vittu kun vituttaa silkasta pettymyksestä.
Rakkaudesta lajiin.

MW

Quote from: Joonatan on 03.12.2009, 19:10:25
Olenkin aina miettinyt että kuinka moni musliminainen oikeasti ymmärtää että hänellä olisi valta katkaista ikivanhat kierteet Suomeen tullessaan. Kuinka moni ymmärtää tämän missään vaiheessa elämäänsä täällä? Harvemmalla kuitenkaan todennäköisesti on niin paljon (niin hyviä) kantis-ystävättäriä että ne pääsisivät perheasioita läpi käymään yhdessä.

Toki on varmaan osajoukko jotka haluavat päinvastoin ylläpitää muslimikulttuurin "hedelmiä", mutta ei varmasti kaikki.

Alistettu kuuden lapsen musliminainen ottaa avioeron väkivaltaisuuden vuoksi ja alkaa perimään äijältä lapsilisät? (Waldehan ne tod näk maksaisi, mutta voisi äijääkin alkaa kiinnostaa muut maisemat.) Tätä tuskin on ihan heti nähty.

No jostainhan ne turvakoti-maahanmuttajanaisetkin tulevat. Miksei lehdistö tee HEISTÄ juttuja?

(Joku tosinuiva voisi nyt alkaa syyttää että varmaan on joku muslimiperhe keksinyt tuonkin lisätuloksi... sitä moniavioista yksinhuoltajuutta kun voi jatkaa silloinkin loputtomiin.)

Heh heh, on voinut keksiäkin, noinhan arjen moniavioisuus Suomessa pelaa. Lapsilisä on sitten muuten eri asia kuin elatusmaksu, lapsilisät tulee valdelta, aina (toistaiseksi), elatusmaksut pääsääntöisesti etävanhemmalta (yleensä isältä). Sossu kyllä sitten kompensoi maksupinnareiden tekemättä jättämisiä jollain summalla, kai. Monikohan somalitaustainen "yksinhuoltaja" saa lastensa isältä elatusmaksuja?

Sossun maksama kompensaatio ymmärtääkseni kertyy pinnarille velaksi, kuinkahan isoja potteja ahkerimmin monikulttuurisille isille on kertynyt?

Varsinaiseen aiheeseen: luulisin, että ensimmäisiä askeleitaan ottavan puolueen kannattaa profiloitua ennemmin jonkun hyvän puolustajaksi, kuin jonkun toisen kiivaaksi vastustajaksi.

Kari Kinnunen

Quote from: MW on 03.12.2009, 20:19:52
Heh heh, on voinut keksiäkin, noinhan arjen moniavioisuus Suomessa pelaa. Lapsilisä on sitten muuten eri asia kuin elatusmaksu, lapsilisät tulee valdelta, aina (toistaiseksi), elatusmaksut pääsääntöisesti etävanhemmalta (yleensä isältä). Sossu kyllä sitten kompensoi maksupinnareiden tekemättä jättämisiä jollain summalla, kai. Monikohan somalitaustainen "yksinhuoltaja" saa lastensa isältä elatusmaksuja?

Sossun maksama kompensaatio ymmärtääkseni kertyy pinnarille velaksi, kuinkahan isoja potteja ahkerimmin monikulttuurisille isille on kertynyt?

Kompensoipa hyvinkin. Juttu menee niin että mikäli elatusvelvollinen ei maksa 'ruokkoja' niin sossu maksaa osan.

Tämä sossun maksama osuus ei kuitenkaan näy sossun budjetissa koska ne maksut tosiaan kirjataan velaksi elikkä kirjanpitoteknisesti saatavaksi.

Ihan toinen asia on että saadaanko niitä rahoja koskaan takaisin 'velalliselta'. Voi käydä niinkin että sossu maksaa sossulle nuo maksut mikäli elatusvelvollinen on toimeentulotuen 'asiakas'.

Eli kyseessä on käytännössä menoerä joka ei näy tilastoissa veronmaksajien rahana, kyseessähän on takaisin perittävä etuus.

kgb

Quote from: herra 4x on 03.12.2009, 20:17:48
Lisätäänkö listaan "hysteerikko"?
Joo ja ei tarvitse vastata. Mieluummin mietitään vaikka yön yli. Itse kukin, saatana.
Jos en olisi näin sivistynyt sanoisin että vittu kun vituttaa silkasta pettymyksestä.

Tuolla mouhottamisella pääset hyvinkin helposti miettimään pitemmäksikin aikaa kun vain yön yli. Jos koet jonkun viestin loukkaavaksi, ilmoita siitä kuten ohjeistettu on, äläkä ryhdy taas kerran meuhkaamaan ja kiroilemaan.
Toinen varoitus, kolmatta ei tule.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Kultur bereichert

Joutuuko "isi" maksamaan elatusmaksuja jos lapsi saa alkunsa raiskauksesta?
Tosin voi olla hyvä ettei joutuisi sillä somalien elatusmaksut kuitenkin päätyy valtion piikkiin.

JM-K

Quote from: MW on 03.12.2009, 20:19:52
Varsinaiseen aiheeseen: luulisin, että ensimmäisiä askeleitaan ottavan puolueen kannattaa profiloitua ennemmin jonkun hyvän puolustajaksi, kuin jonkun toisen kiivaaksi vastustajaksi.

No tätä minäkin tässä olen yrittänyt tuoda julki. Jonkun kiivas vastustaminen ei ole kovin hedelmällistä toimintaa. Ei erityisesti, jos "se jokin" on uskonto ja eletään maassa, jonka perustuslaki takaa ihmisille uskonnonvapauden.

EDIT: Luin itsekin oikein hitaasti tämän äsken kirjoittamani tekstin. Mikähän tässä on niin himskatin vaikeaa joidenkin tajuta?

Kari Kinnunen

Quote from: Kultur bereichert on 03.12.2009, 21:19:44
Joutuuko "isi" maksamaan elatusmaksuja jos lapsi saa alkunsa raiskauksesta?
Tosin voi olla hyvä ettei joutuisi sillä somalien elatusmaksut kuitenkin päätyy valtion piikkiin.

Ei joudu. Johtuu siitä että on melkoisen epätodennäköistä jotta raiskaaja kipaisisi lastenvalvojalla tunnustamassa isyytensä.

stadilainen

Quote from: JM-K on 03.12.2009, 17:23:38
Quote from: Machine Head on 03.12.2009, 17:20:15
"Totesinpa vain, että minua ei islam kiinnosta."

Sen huomaa ettei islam kiinnosta. Olisikohan syytä alkaa kiinnostamaan ihan vain siksi, että islam on länsimaisten arvojen vihollinen numero yksi.
Jos olet pihalla islamista olet pihalla kaikesta siitä mitä puuhailet.
Kuten neliveto herra, olen minäkin pettynyt >:(

Oliko tämä uhkaus? Niitäkin kun on tänään jokunen tullut. Jos oli, niin nyt on pakko kyllä todeta samat kuin muillekin, että ei pelota ei sitten niin yhtään.

Minä pelkään maailmassa vain kahta asiaa.

Jos toinen niistä on anoppi niin mikä on toinen ? Milloin tähän saa vastauksen , ettei mene loppuviikon yöunet.
voiko vitutukseen kuolla ? testi käynnissä

Simo Hankaniemi

Hyvä kirjoitus Mäki-Ketelältä! Ei muuta lisättävää.

herra 4x

Quote from: BOFH on 03.12.2009, 21:13:51

Tuolla mouhottamisella pääset hyvinkin helposti miettimään pitemmäksikin aikaa kun vain yön yli. Jos koet jonkun viestin loukkaavaksi, ilmoita siitä kuten ohjeistettu on, äläkä ryhdy taas kerran meuhkaamaan ja kiroilemaan.
Toinen varoitus, kolmatta ei tule.

Koska ylläpidon ojennustoimet ja niihin reagoimismahdollisuudet ovat hieman hakusessa niin ilmoitusluonteisena asiana viittaan että olen lähettänyt viestin. Toivottavasti ehdit lukea. Kiitos. Aidosti kehitysterveisin, allekirjoittanut.

Moderaattorien tai ylläpidon toimista on sallittua valittaa ainoastaan valituksille varatussa ketjussa.
Rakkaudesta lajiin.

Koskela Suomesta

Quote from: JM-K on 03.12.2009, 12:11:31
Tulee muuten taas varsin rapsakkaa privaa ja henkilökohtaista meiliä.

Moni hommailija on pahoittanut mielensä tämän ketjun takia. He eivät nyt voikaan allekirjoittaa Muutoksen kannattajakorttia ja vastustaa kanssani Suomen tuhoksi koituvaa sosiaaliturvapaikanhakua, koska en suostu öyhöämään mahdollisesta (tod.näk. hyvin epätodennäköistä) musulmaanien maihinnoususta ja islamistien terrorismista suomalaisia vastaan.

Tulinkohan tehneeksi Hommafoorumin kaikkien aikojen väärinsammuttamisen ennätyksen?
Täytyy valittaen sanoa että kyllä tulit. Meni jäihin ainakin osaltani nuo kortit. Ei niitä montaa olisi varmaan kertynyt, alun toista kymmentä.

En oikein ymmärrä näitä sinun avautumisiasi. En ainakaan uuden puolueen kannalta.

Keväällä avauduit "rikkaista" ja puolueesta taloudellisesti hyötymään haluavista (vaikkei siitä ollut kyse), syksymmällä jostain muusta ja nyt tämä.

Ainakin minä koen, että nämä sinun avautumisesi ja "tällaisia ei mukaan kaivata" juttusi kolahtavat ainakin meikäläiseen aika kovaa.

Olen nyt, kun jo kolmannen kerran uhoat että "näitä ei mukaan kaivata", uskonut asian ja todennut että sinä olet ihan tosissasi. Et kaipaa ainakaan minua.

Heitänpä siis nuo Tapion pari viikkoa sitten lähettämät parikymmentä esitettä ja korttia paperinkeräykseen.

Sinussa näytää olevan aivan liikaa änkyräkommunistia jotta pystyisit oikeasti yhteistyöhön monia erilaisia näkemyksiä  omaavien kanssa. Minulle omistani poikkeavat näkemyksesi olisivat kyllä kelvanneet, hyvän yhteisen asian vuoksi, mutta minun kasitykseni eivät näköjään kelpaa sinulle.

Siitä voi vetää vain yhden johtopäätöksen. Sen verta alkoi tällä kolmannella kertaa ottamaan päähän. Asia on hyvä, mutta nyt riitti tämä uhoaminen meikäläiselle. Saat olla niin pirun oikeaoppinen aivan omissa sisäpiirin porukoissasi kuin vain haluat.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

JR

Koskela Suomesta

(*Tietysti se tässä voi olla ongelma, jos yhdistyksen johto ylipäätään on liian innokkaasti irtisanoutumassa milloin mistäkin, lähinnä kuvitellusta, ryhmästä tai asiasta, vrt. case Soini & propellipäät. Eli johtoaseman henkilöille maltti on valttia näissä avautumisissa.)

Niimpä.... siinä voipi vahingossa irtisanoutua kannattajistaan...
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

herra 4x

Quote from: Koskela Suomesta on 04.12.2009, 00:31:06

Moni hommailija on pahoittanut mielensä tämän ketjun takia. He eivät nyt voikaan allekirjoittaa Muutoksen kannattajakorttia ja vastustaa kanssani Suomen tuhoksi koituvaa sosiaaliturvapaikanhakua, koska en suostu öyhöämään mahdollisesta (tod.näk. hyvin epätodennäköistä) musulmaanien maihinnoususta ja islamistien terrorismista suomalaisia vastaan.

Tulinkohan tehneeksi Hommafoorumin kaikkien aikojen väärinsammuttamisen ennätyksen?
Täytyy valittaen sanoa että kyllä tulit. Meni jäihin ainakin osaltani nuo kortit. Ei niitä montaa olisi varmaan kertynyt, alun toista kymmentä.

En oikein ymmärrä näitä sinun avautumisiasi. En ainakaan uuden puolueen kannalta.

Keväällä avauduit "rikkaista" ja puolueesta taloudellisesti hyötymään haluavista (vaikkei siitä ollut kyse), syksymmällä jostain muusta ja nyt tämä.

Ainakin minä koen, että nämä sinun avautumisesi ja "tällaisia ei mukaan kaivata" juttusi kolahtavat ainakin meikäläiseen aika kovaa.

Olen nyt, kun jo kolmannen kerran uhoat että "näitä ei mukaan kaivata", uskonut asian ja todennut että sinä olet ihan tosissasi. Et kaipaa ainakaan minua.

Heitänpä siis nuo Tapion pari viikkoa sitten lähettämät parikymmentä esitettä ja korttia paperinkeräykseen.

Sinussa näytää olevan aivan liikaa änkyräkommunistia jotta pystyisit oikeasti yhteistyöhön monia erilaisia näkemyksiä  omaavien kanssa. Minulle omistani poikkeavat näkemyksesi olisivat kyllä kelvanneet, hyvän yhteisen asian vuoksi, mutta minun kasitykseni eivät näköjään kelpaa sinulle.

Siitä voi vetää vain yhden johtopäätöksen. Sen verta alkoi tällä kolmannella kertaa ottamaan päähän. Asia on hyvä, mutta nyt riitti tämä uhoaminen meikäläiselle. Saat olla niin pirun oikeaoppinen aivan omissa sisäpiirin porukoissasi kuin vain haluat.

En ikinä olisi uskonut... mutta samaa mieltä. Yritän nukkua yön yli ja katsoa uudestaan, mutta vaikealta näyttää, ainakin ilman JM-K:n ulostuloa.

Tai mitä tässä enää puheet auttaa.

EDIT Kommunismista en puhu mitään eikä minulla siihen tässä yhteydessä ole kantaa.
Rakkaudesta lajiin.

MW

Quote from: JR on 04.12.2009, 00:31:34
Ollaan me aika poikia, ollaan me...

Ruppeetkonää mulle, ruppeetko!!?!

Nyt jätkät ja kiltsit, oikeesti.

KphS

Et varmasti, sillä on muistettava että siinä missä häviät parin tontun suosion, saat varmasti monin verroin useamman ns. normaalikansalaisen kannatuksen... viimeistään siinä vaiheessa jos/kun näitä lausuntoja saadaan suuremman yleisön kuultavaksi.
Asun Tanskassa eli olen itsekin maahanmuuttaja. / En edusta kantaväestöä.

IronFist

Sanoisinpa tämän ketjun lukeneena, että Muutos 2011 taitaa menettää vielä yhden kannattajan. Annan kuitenkin täytetyt kymmenisen kannattajakorttia allekirjoittajilleen, jotka saavat itse päättää lähettävätkö ne vai eivät. Tietenkin tiedotan heille näistä uusista "muutoksen tuulista".

Islam ja monikulttuuri ovat suurimmat uhkat isänmaalle, ja niihin täytyy suhtautua ankaralla kädellä. Näiden tekijöiden vähättely kertoo silkasta sokeudesta, kun mediat tulvivat islamista kumpuavia rikoksia ja pahantekoa länsimaissa. Vaikka maahanmuuton rajoittaminen ilman muuta agendaakin estää islamin leviämisen, ei se esim. rajoita jo maassa olevien muslimien uskontonsa toteuttamista.
Sitäpaitsi olen periaatteen mies, enkä voi kannattaa islamilaisuutta missään muodossa sympatisoivaa henkilöä tai hänen johtamaansa puoluetta (viittaan ainakin Mäki-Ketelän höpötyksiin "mukavista Tunisian muslimeista"). Muutos yrittää nyt aivan turhaan arvoliberaalien ja viherporukan markkinoille pehmeillä arvoillaan. Ei sovi minulle.

Onnea ja menestystä kuitenkin, kuten täällä on tapana toivottaa eri mieltä olevillekin.

Kari Kinnunen

Kannattaa ne laput kuiten lähettää. Jos ei Kätevän puolueen arvoista niin välittäisikään niin on aina positiivinen asia jos ummehtuneelle puoluekentälle saadaan uusi pelaaja.

Ei se kortin täyttö ja lähettäminen velvoita äänestämään tai edes kannattamaan puoluetta. Idea on siinä että saadaan vaihtoehtoja.

En minäkään allekirjoita muutosen kaikkia teesejä. Allekirjoitan kortin koska minusta on hyvä asia että puoluekenttään tulee vaihtoehtoja.

Kannatanko Juhan/Muutoksen teesejä on sivuseikka. Pääasia on että vaihtoehtoja on olemassa.

Oami

Eikös M11:n ohjelma ollut tälläkin foorumilla näytillä jo kauan sitten? Siinä oli muistaakseni puhetta suorasta demokratiasta, suomalaisten edunvalvonnasta, sananvapaudesta ja... muistaisko niitä kaikkia. Sen kyllä muistan, että ei siinä ollut puhetta mistään yksittäisestä nimeltämainitusta uskonnosta.

Niin että mistä tällainen pettymysmentaliteetti? Ikään kuin puolue ei ole pitämässä sellaista lupausta, jota ei ole koskaan antanut?

Disklaimeri: tällä pienellä tilityksellä en edusta M11:tä, toimin sitä paitsi edelleen aktiivisesti kilpailevassa puolueessa. M11:n ydinkohtien lista on kuitenkin sellainen, jota kannatan, riippumatta siitä, kuka sitä esittää. (Sinänsä toivoisin sen yleistymistä omassakin puolueessa...)
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Poitiers

"Minusta on täysin naurettavaa ajatella, että: minä voin tukea vain sellaista toimintaa, jonka tarkoitus, perimmäiset motiivit ja menetelmät ovat täsmälleen samanlaisia kuin omani"

Jari Leino sanoi tuossa nyt ihan kaiken oleellisen. Jos lähdetään sille linjalle, että jokaisen puolueen edustajan on ajateltava jokaisesta asiasta juuri samalla tavalla kuin sinä itse, niin se tarkoittaa käytännössä lopun elämää kestävää ja mitään saavuttamatonta etsintää. Tuollaisessa ajattelutavassa voisi nähdä myös jonkinlaisen fanatismin siemenen.

Vaikka itsekin olen tässä islam-asiassa pitkälti eri linjoilla, niin siitä huolimatta on sanottava: JMK on hyvä kirjoittaja ja vakuuttava puhuja. Tärkeätä asiaa tulee ja paljon. Olen myös jokseenkin varma, että tästä tulevasta M11 -ehdokaslistasta tulee löytymään kyllä näitä islamiin kriittisemmin suhtautuviakin. Siitä kertovat nuo monet tämänkin ketjun puheenvuorot.
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

JM-K

Quote from: Koskela Suomesta link=topic=18674.msg262522#msg262522

Aikuinen mies varmasti osaa tehdä tällaisen päätöksen ihan itsekseenkin, tuskinpa siihen tarvii koko hommafoorumia valjastaa?

Rise

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä puoluetta tai poliittista ryhmittymää islamofiili Mäki-Ketelälle selkänsä kääntäneet aikovat jatkossa kannattaa? Ymmärrän toki etteivät kaikki tässä ketjussa katkeroituneet olisi varmaan muutenkaan M2011:ta äänestäneet, mutta olisi tosiaan ihan kiva tietää onko seula muiden puolueiden osalta yhtä tiukka? Tai riittäisikö syyksi esim. demareiden tai vihreiden äänestämiselle se, että Jutta tai Anni kaksi päivää ennen vaaleja julistautuisivat islam-kriittisiksi?
Kaiken se estää.

Harri Eerikäinen

Quote from: JM-K on 04.12.2009, 08:29:26
Aikuinen mies varmasti osaa tehdä tällaisen päätöksen ihan itsekseenkin, tuskinpa siihen tarvii koko hommafoorumia valjastaa?

Sulla ei ole Juha nyt dramatiikantaju kohdallaan. Mitä järkeä on heittää itse pyytämiään lappusia kiukkupäissään menemään, olla kokonaan äänestämättä, polkea jalkaa, pureskella viiksiään, kusta housuun tai vetää kalsarikännit, jos ei voi tehdä sitä muille tiettäväksi täällä, ja ennen kaikkea sitä, että se johtuu vain ja ainoastaan sinun tyhmyydestäsi?

JM-K

Quote from: Harri Eerikäinen on 04.12.2009, 09:30:38
Quote from: JM-K on 04.12.2009, 08:29:26

Sulla ei ole Juha nyt dramatiikantaju kohdallaan. Mitä järkeä on heittää itse pyytämiään lappusia kiukkupäissään menemään, olla kokonaan äänestämättä, polkea jalkaa, pureskella viiksiään, kusta housuun tai vetää kalsarikännit, jos ei voi tehdä sitä muille tiettäväksi täällä, ja ennen kaikkea sitä, että se johtuu vain ja ainoastaan sinun tyhmyydestäsi?

Niinpä tietysti. Anteeksi tympeyteni, ajattelemattomuuteni ja empatiakyvyttömyyteni. Menen heti pimeään komeroon katumaan ja itkemään.

kgb

Onko se todellakin niin ylivoimaisen käsittämättömän vaikeaa sisäistää, että tässä ketjussa on ihan alkumetreiltä ollut kyse JM-K:n henkilökohtaisista mielipiteistä ja kannanotoista eikä Muutoksen mielipiteistä ja kannanotoista yhdistyksenä?

Jos olette sitä mieltä että Muutos on jees mutta JM-K on paska jätkä, liittykää yhdistykseen ja yhdistyksen kokouksen valitessa uutta puheenjohtajaa äänestäkää mies pihalle ja valitkaa joku kiiluvasilmäisempi aatteen mies tilalle. Ei se sen vaikeampaa ole.

On käsittämätöntä laventaa yhden (vaikkakin näkyvästi esiintyvän) henkilön mielipiteitä koskemaan koko yhteisöä.

Lainaan tähän yksityisviestinä kirjoittamaani tekstiä samasta aiheesta:

Muutos ei ole JM-K, eikä JM-K ole Muutos. Alkuun ehkä näin oli, mutta ei ole enää. Liittymällä mukaan ja vain liittymällä mukaan voit vaikuttaa. Jos liityt Muutoksen jäseneksi, sinun äänesi äänestyksessä riittää negatoimaan JM-K:n äänen. Ei se sen hankalampaa ole.

Joittenkin kirjoituksista tulee sellainen käsitys, että he ovat mukana Muutoksessa vain jos JM-K tekee just niinkuin he haluavat ja jos JM-K on just samaa mieltä kuin hekin. En ymmärrä, miksi. Toki JM-K on näkyvässä asemassa mutta (lue edellinen kappale uudelleen). Vertaa Timo Soiniin - Hänellä on jyrkkiä ja hupaisiakin kannanottoja eri asioista ja silti myös PS:n sisällä on henkilöitä (ja ehkä jopa "klikkejä", näkyvästi etenkin PS-nuorissa) jotka ovat asioista eri mieltä Soinin kanssa. Mutta siitä huolimatta he ovat Perussuomalaisia jotka toimivat kannattamansa asian puolesta, eivätkä nettifoorumilla kitiseviä penikoita joitten mielestä peli on jatkuvasti hävitty jos ei tehdä just eikä melkein niin kuin MINÄMINÄMINÄ haluan.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

JM-K

Quote from: Bror Heinola on 04.12.2009, 09:49:54
Onko se todellakin niin ylivoimaisen käsittämättömän vaikeaa sisäistää, että tässä ketjussa on ihan alkumetreiltä ollut kyse JM-K:n henkilökohtaisista mielipiteistä ja kannanotoista eikä Muutoksen mielipiteistä ja kannanotoista yhdistyksenä?

On se. Onhan tämän ketjunkin nimi "Muutos 2011:n näkemyksiä maahanmuutosta tänä aamuna".

Lisäksi aloitusviestissä lukee etelä-Somalian murteella, että "Meikäläistä haastateltiin äsken yhteen juttuun, joka julkaistaan ehkä joskus. Koska haastattelu koski nimenomaan minua, laitan tämän avauksen tänne enkä Muutos 2011 -saitille. Minulta kysellään meilitse usein nimenomaan tämän kaltaisia asioita. Ehkäpä nämä valottavat sitten muillekin henkilökohtaisia ajatuksiani. "

Jiri Keronen

Quote from: IronFist on 04.12.2009, 01:21:49
Sanoisinpa tämän ketjun lukeneena, että Muutos 2011 taitaa menettää vielä yhden kannattajan. Annan kuitenkin täytetyt kymmenisen kannattajakorttia allekirjoittajilleen, jotka saavat itse päättää lähettävätkö ne vai eivät. Tietenkin tiedotan heille näistä uusista "muutoksen tuulista".

Mäki-Ketelä ei ole yhtä kuin Muutos. Tässä ketjussa on kyse Mäki-Ketelän henkilökohtaisista mielipiteistä. Se, että islam ei ole Mäki-Ketelän pääasiallinen huolenaihe, ei tarkoita, etteikö Muutoksessa olisi porukkaa (kuten allekirjoittanut), jonka mielestä islamisaatio on merkittävä uhka koko länsimaiselle kulttuuripiirille. Mäki-Ketelä on kanssasi todennäköisesti eri mieltä monesta muustakin asiasta kuin tästä.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Obb

Ei kai Mäki-Ketelän henkilökohtaiset mielipiteet tarkoita että, muutos 2011 sisällä ei saisi olla vastakkaisia mielipiteitä.
Kyllä kaikissa puolueissa on erillaista suhtautumista esimerkiksi islamiin.
Kaikissa puolueissa sitä ei vaan saa sanoa ääneen.
Niinkauan kuin muutos 2011 puolueessa islamin ja muidenkin uskontojen arvosteleminen ei ole kiellettyä minä pysyn mukana.
Jos homma menee samanlaiseksi kuin perussuomalaissa jossa soinin puhe on "jumalansanaa" silloin on turha perustaa toista samanlaista puoluetta.

Lemmy

Aivan, minäkin olen lähettänyt kannattajakorttini ja minun mielestäni on yhdentekevää jos J-MK vaikka kaivaisi nenäänsä. En minäkään pidä islamisaatiota minään huomispäivän orgastisena uhkana mutta esim. Halla-aho on jo pitkään asiasta puhunut pitkän aikavälin pan-eurooppalaisena kysymyksenä. Minareettia pystyyn, sano.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011