News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Suomen miehet - kerran sotureita

Started by Punaniska, 21.11.2009, 14:10:46

Previous topic - Next topic

Risto A.

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 22.11.2009, 01:38:49
Quote from: Risto A. on 22.11.2009, 01:34:03
Muistakaa nyt hyvät ihmiset se, että yhteiskunnasta ei tule koskaan steriiliä. Ongelmia on aina.

Minä seison jokaIKISTÄ aloitetta vastaan, jossa tarkoituksena on tehdä yhteiskunnasta steriili, muuttumaton, staattinen blaablaablaa paska. Vain kuolleen epäkelvon (invalid) ruumiini yli, jossa epäkelpoisuus mitataan täydellisen "väärän" asenteeni takia.

MIND YOUR OWN BUSINESS ASSHOLESS!

Öh? Olemmeko samaa mieltä, että VLV (väkivalta lopettaa vittuilun)?  :roll:

Ei olla. Katsos olen perinyt ukki-vainaalta erään taipumuksen: keskellä kahden raavaan miehen puukkohippaa menen pienenä miehenä keskelle ja pyydän puukot pois - ne annetaan. Ilman mitään dramatiikkaa tai painostusta.

Vedin vain edellisestä herneen nenään, koska kaikki puritanismi esim. alkoholin suhteen viittaa täydelliseen yhteiskuntaan. ::::: MINÄ en halua elää täydellisessä yhteiskunnassa, koska se on non seguitur: jokainen on epätäydellinen --> kill 'em all. Tämä on jokaisen puritanistisen ajattelun luontainen ja looginen päätepiste.

Minä sanon sellaiselle EI. Annan pilvien liikkua taivaalla ja ihmisten onnistua kuin myös epäonnistua.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Risto A. on 22.11.2009, 01:53:31
Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 22.11.2009, 01:38:49
Quote from: Risto A. on 22.11.2009, 01:34:03
Muistakaa nyt hyvät ihmiset se, että yhteiskunnasta ei tule koskaan steriiliä. Ongelmia on aina.

Minä seison jokaIKISTÄ aloitetta vastaan, jossa tarkoituksena on tehdä yhteiskunnasta steriili, muuttumaton, staattinen blaablaablaa paska. Vain kuolleen epäkelvon (invalid) ruumiini yli, jossa epäkelpoisuus mitataan täydellisen "väärän" asenteeni takia.

MIND YOUR OWN BUSINESS ASSHOLESS!

Öh? Olemmeko samaa mieltä, että VLV (väkivalta lopettaa vittuilun)?  :roll:

Ei olla. Katsos olen perinyt ukki-vainaalta erään taipumuksen: keskellä kahden raavaan miehen puukkohippaa menen pienenä miehenä keskelle ja pyydän puukot pois - ne annetaan. Ilman mitään dramatiikkaa tai painostusta.

Vedin vain edellisestä herneen nenään, koska kaikki puritanismi esim. alkoholin suhteen viittaa täydelliseen yhteiskuntaan. ::::: MINÄ en halua elää täydellisessä yhteiskunnassa, koska se on non seguitur: jokainen on epätäydellinen --> kille 'em all. Tämä on jokaisen puritanistisen ajattelun luontainen ja looginen päätepiste.

Minä sanon sellaiselle EI. Annan pilvien liikkua taivaalla ja ihmisten onnistua kuin myös epäonnistua.

ISBTAAJ - It should be taken as a joke... ;)
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Risto A.

Risto A.

Quote from: Arndt Pekurinen on 22.11.2009, 01:22:51

No höh. Veteraanit ne vasta viinaa vetivätkin. Huumausaineet tulivat Suomeen laajemmin sodan takia, osa veteraaneista jäi pysyvästi koukkuun "piristeisiin" joita heille sodan aikana syötettiin. Perheväkivaltatilastot räjähtivät nousuun 40-luvun jälkipuoliskolla, kun sodan henkisesti raunioittamat veteraanit purkivat traumojaan vaimoihinsa ja lapsiinsa, viinapäissään tai muuten. Eivät tietenkään kaikki, mutta valitettavan moni. Perheväkivalta oli paljon yleisempää veteraani-ikäpolven kodeissa kuin nykyään.

Ei varmaankaan kannata erityisen äänekkäästi moralisoida sotaveteraanien suuntaan näillä asioilla, pahat ajat aiheuttavat pahoja seuraamuksia ja sotaan joutuminen panee monien ihmisten lantut enemmän tai vähemmän sekaisin. Jokainen kantaa viime kädessä itse vastuun omista teoistaan, mutta sota aiheuttaa pakostakin ikäviä jälkivaikutuksia tapahtumiin osallistuneissa. Pelkän sotaan joutumisensa takia veteraaneja ei kannata nostaa jalustalle pyhimyksinä tai kaikissa tekemisissään esikuvallisena ihmisryhmänä. Väittäisin, että nykymiehet ovat henkisesti terveempiä ja yhteiskuntakelpoisempia kuin veteraanit sodan jälkeen. Asiat tietysti muuttuisivat, jos he joutuisivat muutamaksi vuodeksi sotimaan. Moni fyysisiltä osumilta välttynyt tulisi takaisin henkisenä ihmisrauniona. Saihan myös esim. 90-luvun lama aikaan ikäviä sosiaalisia seuraamuksia, vaikka ne vaikeudet olivat sentään sota-aikaan verrattuna pientä näpertelyä.

Taidat olla veteraani? :)

Risto A.

Aa joo.

Arndt Pekurinen oli näitä kuuluisia pasifisteja. Silti, kuudes aistini kertoo että kyseessä on veteraani. :)

Ei tarvitse vastata. Tämän maailman yksi perusfunktio ON SOTA. Siitä ei päästä milloinkaan karkuun ilman täydellista lobotomiaa aivojen "tahto sektorille".

Huono omatunto mikä piinaa kaikkia sotien takia, ei sinänsä kuulu tähän maailmaan: tiikeriä ei kiinnosta paskaakaan se gaselli jonka se just äsken söi.

Ihmistä taas kiinnostaa, joka MIELESTÄNI osoittaa, että tämä tunne ei ole tästä maailmasta kotoisin. Proof of something.

Arndt Pekurinen

En oikein ymmärtänyt vastauksen pointtia, jos siinä sellainen oli, mutta veteraanisukupolven korkeat kotiväkivaltatilastot ja ahkera viinanjuonti ovat kyllä maailman perusfunktiota, jota ei pääse karkuun.

Pekurinen kai oli valtiovallann mielestä jonkin sortin veteraani, koska teloituksen jälkeen viranomaiset yrittivät haudata hänet sankarihautaan. Pekurisen vaimo kuitenkin uhkasi heitä syytteellä ruumiin häpäisystä ja Pekurinen pääsi siviilihautaan.