News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Sosiaalipsykologiset syyt miksi maahanmuuttokriittistä liikettä erehdytään pitä-

Started by ukdoesntwork, 12.11.2009, 15:53:57

Previous topic - Next topic

ukdoesntwork

mään rasistisena.
Ensimmäinen vaikutus henkilöstä tai ryhmästä luo voimakkaimman oletuksen siitä kuka tai mikä on kyseessä, sen jälkeen tulevilla uusilla tiedoilla ei ole paljoakaan painoarvoa ,schema (opiskelin englanniksi) on tällöin luotu, malli todellisuudsesta ja koska ensimmäiset maahanmuuton kritisoijat olivat täysiä häviäjiä ja vailla mitään sanomaa, kuten Pekka Siitoin, on arkkityyppi maahanmuuttokriitikosta luotu ja,koska kaikki maahanmuutrtokriitikot lasketaan samaksi ryhmäksi ,heidän motiivit luetaan samoiksi, siksi jatkuvasti on erehdytty luulemaan esim. että Jussi Halla-aho haluaisi kieltää kaiken maahanmuuton, tämä siksi, että Pekka Siitoimet ym. muut sankarit halusivat sitä.
Toinen syy on joidenkin ihmisten tapa nähdä rasismia kaikkialla, joka ei ole poliittisesti korrektia, siis juuri, että kaikki kritiikki on hirveää rasismia oletus.
Emme todellisuudessa näe paljon mitään toisistamme kaikki perustuu tietynlaiseen ihmismielen koneistoon, mutta esim. äly auttaa näkemään.

turha jätkä

Quote from: ukdoesntwork on 12.11.2009, 15:53:57
Emme todellisuudessa näe paljon mitään toisistamme kaikki perustuu tietynlaiseen ihmismielen koneistoon, mutta esim. äly auttaa näkemään.

Tätä kaunista ajatusta ei kuitenkaan tule ymmärtää niin, etteivätkö kaikki vasemmistolaiset tai vihreisiin kallellaan olevat olisi epäisänmaallisia anarkistikommunisteja.

ukdoesntwork

ukdoesntwork

Quote from: turha jätkä on 12.11.2009, 16:16:29
Quote from: ukdoesntwork on 12.11.2009, 15:53:57

Tätä kaunista ajatusta ei kuitenkaan tule ymmärtää niin, etteivätkö kaikki vasemmistolaiset tai vihreisiin kallellaan olevat olisi epäisänmaallisia anarkistikommunisteja.
Luen sosiaalipsykologian läpi ja olen itse havainnut vasemmistolaisissa kolmea ihmistyyppiä:
Nuori, naivi, John Lennonia kuunteleva idealisti ja maailmanparantaja,joka vaatii kansalaisuuspalkkaa ja kutsuu Ben Zyskowitchiä natsiksi, joka tulee järkiinsä viimeistään 40-vuotiaana
Sekopää,uskoo rikkaiden olevan pahoja ja muut mustamaalamiset ja saliittoteoriat toivoo kenties rikkaiden kansanmurhaa ja on itse aina köyhä ja jos olisi rikas, niin olisi ensimmäinen kapitalisti, joka ei antaisi penniäkään huonossa jamassa oleville,pahaluontoinen ja yleensä valeita täynnä.
Ja kolmas on taistolaisten skidit, jotka on vaan kasvatettu siten.
En halua pahoittaa kenenkään tunteita, ei ole vaan minun juttuni uskoa kommunismiin.

JR

Elikkä kolmanneksen sääntö pätee komukoihinkin.
Minä kun en tunne ensimmäistäkään "maahanmuuttomyönteistä" ihmistä, niin ihmettelen vähän, missä ne pesivät. Kepua haukutaan, mutta vasta olin kunnallisjärjestön kokouksessa, eikä siellä mitään mokuttajia ole. Kirkkoa haukutaan, mutta ei meidän seurakunnassa ainakaan luottamushenkilötasolla mokuttajia ole. Eikä tässä ihan tuppukyläläisiä sentään olla. Missä pirussa ne piileskelevät? No, jos ne kaikki ovat Helsingissä, niin pitäköön sitten ne maahanmuuttajatkin.

ukdoesntwork

Täällä Helsingissä ne taitavat kyllä pesiä...puolet tuntemistani ihmisistä on mokuttajia. Aviomieheni tuntee jopa Anni Sinnemäen privaatisti, koulukaveri.

nimetönkeskustelija

Oikeastaan tällä hetkellä on olemassa varsinainen monikulttuurisuusvimma. Kaikki älykkäät ja menestyneet ihmiset mittauttaa oman arvonsa sillä, miten hyvin tunnet eri kulttuureja. Maailmankansalaisuus ja liftaamalla Saharaan tyyppinen Madventures reppureissaaminen on ylintä kastia. Samoin tietysti vuosi Afrikassa SPR:n rahoilla kehitysyhteistyöprojektissa. Kyllä siinä kelpaa sitten henkseleitä paukutella tyyliim:

-Opetimpa tossa alkuasukkaille elämisen meininkiä ja nyt tiedän miten asiat on ihan globaalisti.
-Joten älä tuu mulle pätemään ummehtuneen peräkammarikokemustesi perusteella (kuulostaako tutulta).

Jos edellämainitut jutut ei ole mahdollisia niin ainakin pitää matkustaa mahdollisimman kauas esim. Thaimaahan tms. Jos et matkusta, olet persaukinen ja näinollen luuseri.

Kaikkiin näihin verrattuna maahanmuuttokritiikki on jotenkin kantona kaskessa. Samalla tavalla vihreät arvot oli aluksi ikäviä. 80-luvulla kaikilla piti olla hemmetisti fyrkkaa ja sillä leveiltiin. Muistan kun mummoni säästi ostoskassit ja käytti ne seuraavalla kauppakerrallakin. Semmoselle naurettiin vaikka nyt se on tavallista jopa suotavaa.

Nyt joudutaan myöntämään, että humaanit arvot maahanmuuttopolitiikassa on johtanut järjestelmän törkeään hyväksikäyttöön. Sehän on tosi ikävää. Olisi niin kiva jatkaa vanhaan malliin.

-Me huolehditaan maailman kaikista sodista paenneista raukoista ja meillä on varaa.

Tuosta ajattelusta joudutaan nyt väkisin luopumaan ja syyllisiä on maahanmuuttokriitikot, jotka nostaa ikäviä totuuksia ilmaan.

Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?