News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hannu Takkula kertoo kr.uskoon kääntyneen mepin turvamiehistä ym ym

Started by ElinaElina, 08.11.2009, 21:07:00

Previous topic - Next topic

ElinaElina

http://www.patmos.fi/mediasoitin/113/4250ed4b03ad2ef12ffa0aa45305d2cf/

Tässä pitkä, uskonnollinen puhe Helsingin vanhassa kirkossa 11.10.2009. Takkula kertoo miten kristinuskoon kääntynyt meppi pitää turvamiehiä ettei muslimit tapa. Puhe käsittelee Israelia, islamia ym.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

JR

Kiitos sinulle Elina linkistä. Eurovaalien alla kävin Takkulan kanssa pitkän keskustelun näistä asioista. Takkula on mielenkiintoinen persoona, en usko, että hänellä oli minkäänlaista paperia mukanaan tuota saarnaa pitäessään. Muutaman kerran olen muutenkin ollut Takkulaa kuuntelemassa ja pakko sanoa, että on se kova mies.
Joskus tuntuu ihan hyvältä olla kepulainen.

IDA

Takkulalta asiallista ja järkevää puhetta. Herkempiä musiikin ystäviä varoittaisin kyllä alun laulusta, joka ainakin minusta oli vähän niin ja näin.

Itselleni oli yllättävää, että Takkula on noin perehtynyt asioihin ja toisaalta sekin on yllättävää, että nuo jutut eivät lainkaan tule valtamediassa läpi. Vilpitön ja naiivi ihminen luulisi, että europarlamentaarikko, jolla pitää olla henkivartijat sen vuoksi, että hän on kääntynyt islamista kristinuskoon olisi uutisaihe.

Toisessa ketjussa väläytelty yhteinen kattojärjestö seuraaviin vaaleihin ei ainakaan menettäisi mitään, jos Takkula olisi siinä mukana.

Tank U

Kepulainen, joka "sai" paikkansa kaukana muusta "Kepusta" Suomessa. Koko Kepu on tehnyt Suomesta Demlan kanssa raajarikkoisen hengettömän sekä moraalittoman maan.

Hannu Takkula on Kepulle "kiusallinen" ja "vaikea" poliitikko. Hannulla kun on ihan "väärä" henki ja moraali.
Inter Arma Silent Leges

IDA

Quote from: Tank U on 09.11.2009, 01:40:32
Hannu Takkula on Kepulle "kiusallinen" ja "vaikea" poliitikko. Hannulla kun on ihan "väärä" henki ja moraali.

No toki Kepun johtopaikoille väärä moraali, sillä Takkula ei näköjään valehtele aina.

Tank U

juuri näin. Vaikka voisi sanoa "säästelevänsä" totuutta.

Matti se latelee "säästöjään" ja " muistamattomuuksiaan" miten tykkää ja hänelle sopii.

Eivät kepulaiset arvanneetkaan millaisen "elukan" irti päästivät, kun Siitä pää(tön)ministerin tekivät.

Uskomaton sika ja valehtelija. Ei edes ole miestä erota, vaikka mikä olisi. Niin on "vallankipee" mies.
Inter Arma Silent Leges

Phantasticum

Quote from: IDA on 09.11.2009, 01:59:34
Quote from: Tank U on 09.11.2009, 01:40:32

No toki Kepun johtopaikoille väärä moraali, sillä Takkula ei näköjään valehtele aina.

Muistaako joku vielä nämä uutiset? Minun mielestäni Takkulan moraali ei ole ollut erityisen korkealla ainakaan "miten tienata helposti ylimääräistä rahaa" -asioissa.

QuoteEuroedustaja Hannu Takkula (kesk) on hyötynyt noin 130 000 euroa europarlamentin kulukorvauksissa kotipaikkansa takia, Nykypäivä-lehti laskee.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Lehti+Takkulan+Rovaniemi-lis%C3%A4+europarlamentista+yli+100%C2%A0000+euroa/1135247197658

QuoteTakkula itse on katsonut, että hänellä on tiivis yhteys Rovaniemelle. Hänellä on asunto Brysselissä, Rovaniemellä ja Turussa.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Takkula-p%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s+voi+muuttaa+eduskunnan+kulukorvauksia/1135246967768

Tank U

Aktiivinen äijä. Mutta ei ole tuppeen sahattua lankkua.
Inter Arma Silent Leges

IDA

Quote from: Phantasticum on 09.11.2009, 02:10:35
Muistaako joku vielä nämä uutiset? Minun mielestäni Takkulan moraali ei ole ollut erityisen korkealla ainakaan "miten tienata helposti ylimääräistä rahaa" -asioissa.

Itse ne kyllä tajua mikä noissa on moraalitonta? Takkula oli europarlamenttiin ilmoittanut asuvansa siitä ja siitä lähtien Turussa. Toisaalta, jos on kaksi asuntoa niin voi kai sitä itse voi päättää kummassa asuu. Mitä se muille kuuluu? Minusta tuo oikeuden päätös, että ei voi olla kunnanvaltuustossa on jopa kyseenalainen: Miksi ei muka voi, jos äänestäjät ovat valinneet? Sen pitäisi kuitenkin mennä muotoseikkojen yli, ellei kyseessä ole selvä harhaanjohtaminen tai rikollisuus.

svobo

Vapaa lainaus:
"...tällainen vääränlainen suvaitsevaisuus, joka lyö jo kättä välinpitämättömyyden kanssa, on astunut esille..."

Jotenkin tuo pätkä jäi kaikumaan mielen perukoille. Eikö kaiken suvaitseminen ole todellakin välinpitämättömyyttä. Siis jos mikään (paitsi rasismi) ei herätä ihmisessä vastareaktiota, jos se vain on etnoperäistä.

Siunausta.

"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

sattuma

Takkula itse on katsonut, että hänellä on tiivis yhteys Rovaniemelle. Hänellä on asunto Brysselissä, Rovaniemellä ja Turussa.

Takkula meni lappilaisten äänillä taas Brysseliin, ei turkulaisten.
Jos omat äänestäjät hyväksyvät menettelyn, niin so what?
Takkula oli aika korkealla EU-vaalikoneiden listauksissani.
Jos ääni Takkulalle, ei olisi ollut samalla tuki Matti Vanhaselle, olisin antanut ääneni Takkulalle.

JR

Kiinnittäisin vielä huomiota Takkulan puhujanlahjoihin, hän pystyy pitämään tunnin puheen ilman sen kummempia valmisteluja. En tiedä, puhuuko sitten samat asiat joka kerta, mutta puhujana hän on samaa luokkaa, kuin Halla-aho kirjoittajana, jos nyt voi verrata. Toinen kepulainen moottoripää oli ja on Mikko Pesälä, ei tarvinnut paperia hänkään ja pystyi luomaan kuulijoihin lähes maagisen yhteyden.

Takkula on oman tien kulkija, enkä usko, että missään muussa puolueessa hänen olisi edes mahdollista toimia. Eurovaalien alla tosiaan keskustelin hänen kanssaan pitkään maahanmuuttokysymyksistä. Keskustelijana Takkula on varsin kuunteleva ja kiinnostunut erilaisista mielipiteistä.

Itselläni Kepulaisena on sellainen käsitys, että nämä "suvaitsevaisuusongelmat" ovat tulleet Kepuun Eurooppalaisten yhteistyökuvioitten mukana. Kepu ei minusta kuulu liberaaliryhmään aatteittensa puolesta, mutta ei toisaalta myöskään konservatiiveihin. Kepu on Euroopassa vähän orpo piru.

ämpee

Quote from: IDA on 09.11.2009, 01:37:47
Takkulalta asiallista ja järkevää puhetta. Herkempiä musiikin ystäviä varoittaisin kyllä alun laulusta, joka ainakin minusta oli vähän niin ja näin.

Takkula laittoi ajattelemaan sitä vaihtoehtoa, että näin vapaa-ajattelijana voisin liittyä tuohon Patmokseen vain ihan kannatuksen vuoksi, oli sen verran älyissään olevaa puhetta.

Se alun laulu päihittää minkä tahansa karaoken tuotteet mennen tullen, ja jos joku on niin herkkä, että saa sanoista näppyjä, kannattaisi pohtia sitä herkkyyttään oikein kunnolla.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Phantasticum

Quote from: IDA on 09.11.2009, 02:35:04
Quote from: Phantasticum on 09.11.2009, 02:10:35

Itse ne kyllä tajua mikä noissa on moraalitonta? Takkula oli europarlamenttiin ilmoittanut asuvansa siitä ja siitä lähtien Turussa. Toisaalta, jos on kaksi asuntoa niin voi kai sitä itse voi päättää kummassa asuu. Mitä se muille kuuluu? Minusta tuo oikeuden päätös, että ei voi olla kunnanvaltuustossa on jopa kyseenalainen: Miksi ei muka voi, jos äänestäjät ovat valinneet?

Tietenkin Takkula, kuten kuka tahansa muukin poliitikko, saa itse päättää asuinpaikkansa, jos laki sen sallii. Kyse ei olekaan tästä. Pointti on se, että Takkula antaa asuinpaikakseen sen kunnan, jonka mukaan hän voi odottaa saavansa suuremmat kulukorvaukset. Silti todellisuudessa hän ei kuitenkaan asu kyseisessä kunnassa. Mielestäni tämä kertoo kyseisen henkilön moraalista hyvinkin paljon.

Äänestäjät ovat toki valinneet Takkulan valtuustoon. Entä sitten? Samaa kikkailua se on silti, jos Takkula kuitenkin käytännössä asuu muualla kuin Rovaniemellä. Äänestäjien äänet eivät muuta asiaa mihinkään, jos Takkula on joka tapauksessa päättänyt valita itselleen sen asuinpaikan, josta hänelle on itselleen eniten taloudellista hyötyä. Tässä tapauksessa hyöty oli Nykypäivän laskelmien mukaan 130 000 euroa. Melko kallista.

JR

Niin no, pohjoisen poijaalla voi olla vaikeaa asua vain pohjoisessa, kun työt on etelässä. Reissutyöt on vähän semmoisia.

Machine Head

Takkulaa olisin äänestänyt eu-vaaleissa, jos olisi edustanut mitä tahansa muuta kuin kepua.