News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Rasisminvastainen kynttiläkulkue Tampereelle

Started by JM-K, 04.11.2009, 09:54:55

Previous topic - Next topic

tapio

Quote from: JT on 04.11.2009, 21:52:37
Vieläkö joku tohtii väittää, ettei ruotsalainen keskustelukulttuuri ole rantautunut Suomeen?  ;D
Marssittaisiinko sen puolesta, että tytöt voi uida julkisesti ilman bikinien yläosaa? Sen puolesta lähden kynttiläkulkueeseen vaikka heti!!1!1!
Periaatteesta voisin lähteä mukaan, vaikka asia ei sinänsä (eroottisesti) enää paljon kiinnostakaan, siis sillä ehdolla lähden mukaan, että kysymys on kaikille avoimista yleisövuoroista ja että uimahallissa saa myös valokuvata. Tarkoitan, että minua kiinnostaa kaikki kauneus visuaalisesti ja että olen innostunut valokuvaamaan kauneutta.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

turha jätkä

Mielenkiintoinen keskustelu. Näkee hyvin, miten erilaisia tyyppejä forkalle mahtuu.

requiem

Quote from: Jari Leino on 04.11.2009, 22:27:06
Miten olisi kynttiläkulkue blondien syrjintää vastaan?

Sunnuntaina 13. joulukuuta. Mä oon ainakin messissä.

No sunnuntaina 6. joulukuuta on ainakin valkolakkisten uhkaavanoloinen soihtukulkue, joka päättyy kansallismielisten laulujen raikumiseen torilla.

Jos ei voi osallistua kulkueeseen, kannattaa ainakin olla messissä torilla  ;)
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

Oami

Quote from: Mika on 04.11.2009, 21:20:15
Suomessa ei ole paljon muusta viime vuosina vaahdottukaan, kuin kantaväestön harjoittamasta rasismista.

Ei kai tarkoitus ole rajoittua erityisesti kantaväestön harjoittamaan?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

tapio

Quote from: Oami on 04.11.2009, 22:36:18
Suomessa ei ole paljon muusta viime vuosina vaahdottukaan, kuin kantaväestön harjoittamasta rasismista.

Voisihan vaatia, että rasismi on torjuttava turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskusten sisällä. Hommassakin on lainattu, en viitsi ruveta etsimään, ulkomaalaissyntyistä vastaanottokeskuksen johtajaa, joka sanoi suurin piirtein niin, että rasismi on suurempaa vastaanottokeskusten sisällä kuin niiden ulkopuolella. Siellä eri etnisten ryhmien edustajat saattavat suhtautua hyvin kylmäkiskoisesti toisiinsa, eivätkä suostu esimerkiksi majoittumaan samaan huoneeseen.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Heikki Luoto

Rasismin vastustamisessa on se ongelma, että suvaitsevaisto on onnistunut vääntämään rasismi -termin sisältöä joksikin käsittämättömäksi, ettei se esimerkiksi kata kantaväestöön kohdistuvia rasistisia rikoksia. Mainittakoon, että täällä Tampereen suhteellisen pienessä PS-porukassa kolme isää on kertonut lapsensa joutuneen maahanmuuttajataustaisten pahoinpitelemäksi. Eräs heistä kertoi poliisin joutuvan jättämään runsaasti tapauksia tutkimatta resurssipulan vuoksi.

Quote from: Jari Leino on 04.11.2009, 19:39:41
Quote from: Mika on 04.11.2009, 19:07:43
Jos ongelmana on ylitsepursuava into ja liika vapaa-aika, energiaa ei kannata purkaa hörhöilemällä, vaan mieluummin esim. kuntoilemalla. Pieni vinkki: Jos heti aloittaa treenaamisen, tavoitteeksi voisi asettaa vaikka ensi kesän Helsinki City -marathonin.

Hessu hoitaa. Ei sinne kaikkien tarvi mennä.

Ja Ketale taitaa muutenkin olla enempi kävelymiehiä.

Maratonaikani ovat painuneet yli viiden tunnin, joten kävelyynkin olen joutunut taipumaan, sillä työn ja politiikan stressaava yhdistelmä vei liikunta-aikaa ja toi kiloja. No, tällä hetkellä olen ollut vähemmän aikaa töissä, enkä siten enää verojen kautta rahoita maratonia harrastavan, mokuttavan ex-stallarin, JP Roosin sosiaalipolitiikan professuuria ja lenkkeilyynkin on ollut hieman enemmän aikaa. :)

Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Oami

Quote from: Heikki Luoto on 04.11.2009, 23:31:52
Rasismin vastustamisessa on se ongelma, että suvaitsevaisto on onnistunut vääntämään rasismi -termin sisältöä joksikin käsittämättömäksi, ettei se esimerkiksi kata kantaväestöön kohdistuvia rasistisia rikoksia.

Kattaa se, kun pistetään kattamaan.

Ei "suvaitsevaistolla" ole mitään erioikeutta määritellä sanoja uusiksi.

MW

Quote from: tapio on 04.11.2009, 22:54:08
Quote from: Oami on 04.11.2009, 22:36:18

Voisihan vaatia, että rasismi on torjuttava turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskusten sisällä. Hommassakin on lainattu, en viitsi ruveta etsimään, ulkomaalaissyntyistä vastaanottokeskuksen johtajaa, joka sanoi suurin piirtein niin, että rasismi on suurempaa vastaanottokeskusten sisällä kuin niiden ulkopuolella. Siellä eri etnisten ryhmien edustajat saattavat suhtautua hyvin kylmäkiskoisesti toisiinsa, eivätkä suostu esimerkiksi majoittumaan samaan huoneeseen.

Tässäpä helppo ja halpa tapa puuttua rassismiin: poistetaan olosuhteet, joissa pahin rassismus esiintyy, ja vóila, rassismus poistuu. Win-win.

Quote from: Heikki Luoto on 04.11.2009, 23:31:52

Rasismin vastustamisessa on se ongelma, että suvaitsevaisto on onnistunut vääntämään rasismi -termin sisältöä joksikin käsittämättömäksi, ettei se esimerkiksi kata kantaväestöön kohdistuvia rasistisia rikoksia. Mainittakoon, että täällä Tampereen suhteellisen pienessä PS-porukassa kolme isää on kertonut lapsensa joutuneen maahanmuuttajataustaisten pahoinpitelemäksi. Eräs heistä kertoi poliisin joutuvan jättämään runsaasti tapauksia tutkimatta resurssipulan vuoksi.

...eli tamperelaisten lasten pahoinpitelyssä ei ole kysymys varsinaisesta rassismista, vaan pahan olon ja sorron jne. purkautumisesta luonnollisella tavalla. Noin.

Vakavasti: kyllä tässä nyt isosti leikitään sokeata ja tyhmää ideologian pelastamiseksi. Ei kestä nämä viritykset, ei. Kysy vaikka DDR:n tunnustamiskomitean aktiivi Tarjalta. Se ei kyllä varmaan muista mitään.

EDIT: linkki.

Nationalisti

Jos mielenosoitus avoimesti vastustaa sitä rasismia, jota harjoitetaan suomalaisia ja muita eurooppalaisia alkuperäiskansoja kohtaan, niin siinä voisi olla jotain järkeä.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Mika Mäntylä

Kuvitteletko, että mokukriittisyys voisi lunastaa paikkansa eliitin ja median silmissä sillä, että aletaan kusta omaan pesään?  Suomessa ei ole paljon muusta viime vuosina vaahdottukaan, kuin kantaväestön harjoittamasta rasismista. Yhä useammalla tavallisella suomalaisella alkaa olla kuppi täynnä tätä propagandaa ja paskapuhetta. Samaan kuoroon ei kaivata enää yhtään lisää laulajia.

Holtittoman, kehitysmaista Suomeen suuntautuvan maahanmuuton vastustamisella ja rasismilla ei ole mitään tekemistä keskenään, ja mokuttajatkin tietävät sen varsin hyvin. Ei ole mitään syytä mennnä niin halpaan, että alettaisiin kerjätä medialta ja eliitiltä hyväksyntää vakuuttelemalla niille jotain sellaista, jonka vakuuttelemisessa ei ole mitään järkeä.

Ainakin itselläni on sellainen visio tällaisesta kulkueesta tms, että siihen sisältyy puheita ja muuta sellaista mukavaa. Näissä voisi tuoda esiin sitä, että ihmisiä kohdellaan maassa eriarvoisesti, esimerkkinä vaikkapa positiivinen erityiskohtelu tai entisten siirtomaaisäntien herra-aseman pönkittäminen. En ymmärrä miksi tapahtuman teema pitäisi olla nimenomaan kantaväestön harjoittaman rasismin kauhistelu, kun tällaisia ihan todellisia ja valtiovallan hyväksymiä syrjinnän muotojakin esiintyy.

Toinen hyvä kynttiläkulkueen aihe voisi olla musliminaisten asema Suomessa ja maailmalla. Ajankohdaksi sopisi tietenkin naistenpäivä.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

JM-K

Quote from: Nationalisti on 05.11.2009, 00:16:23
Jos mielenosoitus avoimesti vastustaa sitä rasismia, jota harjoitetaan suomalaisia ja muita eurooppalaisia alkuperäiskansoja kohtaan, niin siinä voisi olla jotain järkeä.

Ainakin minä vastustan kaikkea rasismia. Myös enemmistöön kohdistuvaa rasismia. Sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi.

desperaato

Quote from: JM-K on 05.11.2009, 07:06:28

Ainakin minä vastustan kaikkea rasismia. Myös enemmistöön kohdistuvaa rasismia. Sitä kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi.

Suomalaista keskustelukulttuuria. Ensin v****illaan neljän sivun verran ennenkö tajutaan asian pointti.

Mika

Sitten pitäisi sanoa selvällä suomen kielellä, että kulkue vastustaa positiivista erityiskohtelua tai kantaväestöä syrjivää politiikkaa. Rasismista ei tarvitsisi puhua mitään, koska sitä vastustavia kampanjoita ja tempauksia Suomessa on jo aivan riittävästi. Jopa niin paljon, että jos puhutaan "rasismin vastaisesta kulkueesta", suuri yleisö mieltää sen automaattisesti mokuttajien tempaukseksi, jolla yritetään taas kerran liata omaa pesää ja syyllistää tavallista suomalaista.

Suomessa ei edes olisi kantaväestön harjoittamaa rasismia, jos tulijat olisi alusta saakka valittu järkevästi, ja heille olisi alusta saakka tehty selväksi, ettei se käy laatuun, että täällä lojutaan vuodesta toisen yhteiskunnan tukien varassa, opettelematta kieltä, ja pahimmassa tapauksessa rikoksia tehtaillen. Maahan tulevia turvapaikanhakijoita ei voi valita, mutta asiattomat pyrkijät pitäisi poistaa maasta saman tien, ja muihinkin hakemuksiin pitäisi suhtautua kriittisesti, eikä niin, että halutaan uskoa kaikenlaisiin tarinoihin "hiirien vetämistä kurpitsoista".

Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että erilaiset adressit ja kulkueet ovat melko turhaa puuhastelua, jolla ei ole käytännössä juuri mitään merkitystä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Oami

Quote from: Mika on 05.11.2009, 09:42:05
Sitten pitäisi sanoa selvällä suomen kielellä, että kulkue vastustaa positiivista erityiskohtelua tai kantaväestöä syrjivää politiikkaa.

"Positiivinen erityiskohtelu" ja kantaväestöä syrjivä politiikka usein ovat rasismia. En näe syytä, miksei niitä silloin voi rasismiksi kutsua.

EDIT: kriittinen yksi kirjain

JM-K

Quote from: Mika on 05.11.2009, 09:42:05

Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että erilaiset adressit ja kulkueet ovat melko turhaa puuhastelua, jolla ei ole käytännössä juuri mitään merkitystä.

Ihan silkasta mielenkiinnosta: mikä ei mielestäsi sitten ole turhaa puuhastelua? Minkälaisella toiminnalla on mielestäsi merkitystä ja vaikutusta? Laitahan pari konkreettista ehdotusta jatkuvan valittamisen ja mollaamisen sijaan. Se on paljon rakentavampaa. Jään innolla odottamaan ehdotuksiasi tuloksellisesta toiminnasta.

Turkulaine

Jaahas, homman nimi on että olkaa mukana tai tehkää itse paremmin. Minulla on perusteltu syy uskoa, että rasisminvastaisesta toiminnasta on enemmän haittaa kun hyötyä ja hyvässäkin tapauksessa se on silkkaa ajanhukkaa. Jatkossa kun Muutosporukka haluaa lähteä pelleilemään niin laittakaa aloitusviestiin toivomus, ettei rehellisiä mielipiteitä asiasta kaivata.

Ja se on muuten aivan yksi ja sama onko jonkun mielestä täällä rasismi sitäkin kun mamu kohtelee suomalaista huonosti. Suurimalle osalle rasismi tarkoittaa sitä, että neekeriltä vaaditaan samaa kuin muilta. Jos lehdessä lukee että Muutos 2011 on järjestänyt rasisminvastaisen kynttiläkulkueen, ihmiset ajattelevat tasan että taas tätä rasismivouhotusta. Koko hanke on vasta alkutekijöissään ja laajalti tuntematon ja nyt jo halutaan lähettää ristiriitaisia signaaleja.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Oami

Quote from: Turkulaine on 05.11.2009, 11:20:36
Ja se on muuten aivan yksi ja sama onko jonkun mielestä täällä rasismi sitäkin kun mamu kohtelee suomalaista huonosti. Suurimalle osalle rasismi tarkoittaa sitä, että neekeriltä vaaditaan samaa kuin muilta. Jos lehdessä lukee että Muutos 2011 on järjestänyt rasisminvastaisen kynttiläkulkueen, ihmiset ajattelevat tasan että taas tätä rasismivouhotusta. Koko hanke on vasta alkutekijöissään ja laajalti tuntematon ja nyt jo halutaan lähettää ristiriitaisia signaaleja.

Itse haluan kovasti, että tähän seikkaan tulee muutos. En pidä siitä, että jotkut rajatut piirit ottavat asiakseen määritellä eri sanoja haluamillaan tavoilla, samanlainen oikeus se on muillakin.

Rasismi tarkoittaa syrjintää rodun perusteella. Nimenomaan syrjintää, ei tasa-arvoista kohtelua. Jos joku ymmärtää sen väärin, niin nyt on hyvä aika opettaa ymmärtämään oikein.

Turkulaine

Quote from: Jari Leino on 05.11.2009, 11:58:34
Siinä Juha yksityishenkilönä kysyy, onko kiinnostuneitä lähtemään mukaan.

Tosi on, kuitenkin Muutoksen roolia on vaikea sivuuttaa kun hän itse kommentoi seuraavasti:

QuoteHei, nyt mä keksin! Mitäs jos haudattaisiin sittenkin koko puoluehanke ja vaikutettaisiin edelleen jo olemassa olevien puolueiden kautta? Sillain niin ku ennenkin!

Tätä megalomaanista vaikutusta voitaisiin entisestään tehostaa vaikkapa tälleen räksyttämällä netissä.

QuoteSe tarkoittaa, että jos joku tekijämies (naisethan eivät sellaiseen sortuisikaan) haluaa välillä tehdä jotain höpöjuttuja (tai sellaisia, jotka sinun mielestäsi ovat höpöjuttuja), niin antakaa sen tehdä, jotta sillä on kivaa. Kun estääkään ette voi.  ;)

Olen jo luvannutkin olla estämättä. Siitä vaan kynttilät kouraan ja rasismia vastustamaan. Toivottavasti puoluehanke ei ole tempauksessa näkyvästi esillä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

turha jätkä

Suitsukkeiden polttelu, rasismin vastustelu ja muu hippeily vie täysin uskottavuuden, ainakin jos siltä stormfront -osastolta kysytään.

JM-K

Quote from: Turkulaine on 05.11.2009, 12:08:26
Quote from: Jari Leino on 05.11.2009, 11:58:34
Siinä Juha yksityishenkilönä kysyy, onko kiinnostuneitä lähtemään mukaan.

Tosi on, kuitenkin Muutoksen roolia on vaikea sivuuttaa kun hän itse kommentoi seuraavasti:

QuoteHei, nyt mä keksin! Mitäs jos haudattaisiin sittenkin koko puoluehanke ja vaikutettaisiin edelleen jo olemassa olevien puolueiden kautta? Sillain niin ku ennenkin!

Tätä megalomaanista vaikutusta voitaisiin entisestään tehostaa vaikkapa tälleen räksyttämällä netissä.

QuoteSe tarkoittaa, että jos joku tekijämies (naisethan eivät sellaiseen sortuisikaan) haluaa välillä tehdä jotain höpöjuttuja (tai sellaisia, jotka sinun mielestäsi ovat höpöjuttuja), niin antakaa sen tehdä, jotta sillä on kivaa. Kun estääkään ette voi.  ;)

Olen jo luvannutkin olla estämättä. Siitä vaan kynttilät kouraan ja rasismia vastustamaan. Toivottavasti puoluehanke ei ole tempauksessa näkyvästi esillä.

Miksi puoluehanke olisi näkyvillä ylipäätään? Jos teen jotain yksityishenkilönä, teen sitä yllättäen yksityishenkilönä. En minä esimerkiksi lenkillä ollessani tai bänditreeneissä kitaraa vinguttaessani mitenkään koe edustavani Muutos 2011:ta. Tämä voi tuntua jonkun mielestä hämmentävältä nyt, mutta: minulla on ihan muutakin elämää kuin Hommafoorum, maahanmuuttokritiikki tai Muutos 2011. Tämä on vain yksi harrastus muiden joukossa. Vaikkakin tällä hetkellä eniten aikaa ja paukkuja vievin sellainen.

Harri Eerikäinen

Quote from: Turkulaine on 05.11.2009, 11:20:36
Jaahas, homman nimi on että olkaa mukana tai tehkää itse paremmin. Minulla on perusteltu syy uskoa, että rasisminvastaisesta toiminnasta on enemmän haittaa kun hyötyä ja hyvässäkin tapauksessa se on silkkaa ajanhukkaa. Jatkossa kun Muutosporukka haluaa lähteä pelleilemään niin laittakaa aloitusviestiin toivomus, ettei rehellisiä mielipiteitä asiasta kaivata.

Kyse on kai enemmän keskustelukulttuurista kuin siitä, ettei rehellisiä mielipiteitä kaivattaisi. Jos rehellinen mielipide on alatyylinen, jankkaava tai kovin yksioikoinen, niin minusta on ajan ja voimavarojen järkevää kohdentamista lipomisen sijaan todeta lyhyesti: "Tee itse niin kuin hyväksi näet", niin kuin Mäki-Ketelä on tehnyt. On se jonkun verran keskustellutkin.

Jos me hyväksymme annettuna ja muuttumattomana tosiasiana sen nykyisen asiaintilan jonka mokuttajat ovat saaneet aikaan, eli että suurimmalle osalle kansaa rasismi tarkoittaa sitä, kun maahanmuuttajataustainen ei pidä jostain, mitä kantaväestöön kuuluva ajattelee, sanoo, tekee tai on, tai sitten ei ole ajatellut... jne, niin mitä muuta meidän pitää hyväksyä? Niin paljon on sanottu ja väitetty, ja niin kauan kuin sanoilla operoidaan, minusta pitää sanoa ja väittää vastaan.

Kuten Oami jo näyttää tätä kirjoittaessani sanoneen, rasismi tarkoittaa syrjintää rodun (tai siihen rinnastettavan toisarvoisen seikan) perusteella, ei sitä mitä suurin osa kansaa on manipuloitu uskomaan sen olevan. Kulkueen tai tapahtuman idea olisi mielestäni tehdä näkyväksi sitä, että rasismia ei ole suhtautua torjuvasti tietynlaiseen maahanmuuttoon, koska sen seuraukset eivät ole missään mielessä toisarvoisia. Ja että oikeaa rasismia on siellä, missä sitä ei haluta nähdä, syntyperäisen Suomen kansalaisen asettamisessa maahanmuuttajaan nähden huonompaan asemaan, ja tahtonsa vastaisesti tämän pyrkimysten maksumieheksi.

Ei mokuttajien ole mitään syytä antaa voittaa propagandasotaansa ainakaan luovutusvoitolla. Minä vastustan siis rasismia. Ja sanon että työperäinen maahanmuutto on ihan OK. Ja olen valmis kertomaan näkemykseni siitä, mitä rasismi tai työperäinen maahanmuutto on ja ei ole.

(Nyt en ehdi lukemaan uusia viestejä sitä mukaa kun niitä tulee, pahoittelen jos missaan jotain).

(Edit. "Minä vastustan...", ei "Mitä").

Turkulaine

Quote from: JM-K on 05.11.2009, 12:13:38
Miksi puoluehanke olisi näkyvillä ylipäätään? Jos teen jotain yksityishenkilönä, teen sitä yllättäen yksityishenkilönä. En minä esimerkiksi lenkillä ollessani tai bänditreeneissä kitaraa vinguttaessani mitenkään koe edustavani Muutos 2011:ta.

Okei okei, haluat siis yksityishenkilönä vastustaa rasismia. Ei siinä mitään, enkä minä aio perustaa rasismia puoltavaa vastamielenosoitusta. Yksin kun ei voi näytellä joukkokohtausta. Tein virhetulkinnan kun aloitusviestissä puhuttiin Muutoksen kannattajakorttien keräämisestä.

rankka

Quote from: JM-K on 04.11.2009, 20:01:56

Hei, nyt mä keksin! Mitäs jos haudattaisiin sittenkin koko puoluehanke ja vaikutettaisiin edelleen jo olemassa olevien puolueiden kautta? Sillain niin ku ennenkin!

Ties vaikka kansalaisuuslakiäänestyksessä sitten jo uudet tuulet puhaltais (ku me ollaan vaikutettu ihan kauheesti täällä netissä räksyttämällä) ja uusi, kaikille kysyjille kansalaisuuden tarjoava laki hyväksyttäisiin vain äänin 160-6.

Kannatetaanko? Lähdenkö saman tien harjoittelemaan Helsinki City-marathonille?
Taisitkos sen paremmin sanoa. Kun näitä nettikeskusteluja seuraa niin kovin monella näyttäisi olevan juuri tuommoiset ajatukset, ja ilmeisesti tavat myös.

Jos ette halua tehdä mitään, nii älkää tehkö. Ei kukaan pakota.
Onneksi mun elämä ei pyöri vain sen ympärillä että odotan lauantailottoa haaveillen paremmasta.

Jiri Keronen

Meikästä nimimerkki Turkulaine osaa ilmaista ihan järkevästi niitä haittapuolia, mitä tällaisesta kulkueesta/mielenosoituksesta voi seurata. Ainakin itse ajattelen eri tavalla aiheesta kuin alussa, kun lapsellisesti innostuneesti olin joojoota.

Itse olen valmis lähtemään mukaan mihin tahansa edes etäisesti tolkulliseen toimintaan (ja nimenomaan toimintaan). Tästä huolimatta tuo rasisminvastustus on sellainen, että se voi antaa ulkopuoliselle, asiaa tuntemattomalle kuvan, että ei me oikeasti rasismia vastusteta sen enempää kuin vihreät tai vasemmistoliittokaan, vaan ainoastaan kiillotetaan omaa kilpeä, kuten vihreät ja vasemmistoliitto.

Olen sitä mieltä, että jonkinlainen mielenosoitus on järjestettävä. Näitä ei saada todennäköisesti kovin montaa järjestettyä edes ensi vuoden puolella. Siksi järjestettävän mielenosoituksen aihe tulee miettiä tarkasti.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Sikanez

Rasismia vastustetaan liian usein rasistisin keinoin eli enemmistöä syrjimällä. Rasiminvastustamiseksi naamioitua rasismia tulisi vastustaa.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

JT

Quote from: Jiri Keronen on 05.11.2009, 13:11:21
Itse olen valmis lähtemään mukaan mihin tahansa edes etäisesti tolkulliseen toimintaan (ja nimenomaan toimintaan). Tästä huolimatta tuo rasisminvastustus on sellainen, että se voi antaa ulkopuoliselle, asiaa tuntemattomalle kuvan, että ei me oikeasti rasismia vastusteta sen enempää kuin vihreät tai vasemmistoliittokaan, vaan ainoastaan kiillotetaan omaa kilpeä, kuten vihreät ja vasemmistoliitto.

Olen sitä mieltä, että jonkinlainen mielenosoitus on järjestettävä. Näitä ei saada todennäköisesti kovin montaa järjestettyä edes ensi vuoden puolella. Siksi järjestettävän mielenosoituksen aihe tulee miettiä tarkasti.

Ajattelen täsmälleen samoin. Ehkä joku "järkeä maahanmuuttoon" -teema voisi olla miekkarille hyvä, eli sopivan löyhä kokonaisuus. Siihen mahtuisi alaotsikoiksi vaikkapa sharian vastustus, lastenoikeudet (esim. ympärileikkaus-kysymys), sananvapausasiat, jne.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Mika

Quote from: JM-K on 05.11.2009, 10:00:47
Ihan silkasta mielenkiinnosta: mikä ei mielestäsi sitten ole turhaa puuhastelua? Minkälaisella toiminnalla on mielestäsi merkitystä ja vaikutusta? Laitahan pari konkreettista ehdotusta jatkuvan valittamisen ja mollaamisen sijaan. Se on paljon rakentavampaa. Jään innolla odottamaan ehdotuksiasi tuloksellisesta toiminnasta.

Otetaan sen verran takaisin, että Thorsin ulkomaalaislakia vastustava adressi oli onnistunut veto. Sen onnistuminen poiki mukavasti julkisuutta, jonka olet onnistunut fiksuilla TV-esiintymisillä käyttämään muutenkin hyödyksi.

Ei ollut myöskään tarkoitus teilata kaikkea toimintaasi turhaksi puuhasteluksi. Olet hyvä ja selkeäsanainen esiintyjä, joten mediajulkisuutta kannattaa hyödyntää aina kun sihen on mahdollisuus. Esim. äskeinen Demoksen tulevaisuushörhöilyjen kommentointi YLE:n aamu-TV:ssä meni aivan nappiin. Tuollaiset esiintymiset poikivat varmasti jatkossa uusiakin tilaisuuksia hyödyntää mediaa eri tavoin.

Puoluehankekin on ihan järkevä ajatus, mutta jotta se onnistuisi, kannattaisi lähteä ensin liikkeeelle perustan rakentamisesta, ts. siitä, että yritettäisiin varmistaa uudelle puolueelle muutama nimekäs tukija/rahoittaja ja muutama riittävän tunnettu ja vakavasti otettava kärkiehdokas. Maassa on iso tilaus Muutos 2011 kaltaiselle puolueelle, mutta sen myyminen ihmisille ei ole helppoa jos tuote ei ole kunnossa ja mainosbudjetti on olematon.

Kritisoin edellä etupäässä sitä, ettei ihan kaikkia hetken mielijohteita (kynttiläkulkue rasismia vastaan) kannata lähteä puuhaamaan, koska uskottavuuden menettää paljon helpommin kuin sen saavuttaa.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

mikkostadista

Oiskos rasisminvastaisen kulkueen/mielenosoituksen sijasta parempi kehitellä vastaava tempaus yleisen "suvaitsevaisuuden" ja mielipiteenvapauden puolesta? Ne tuntuvat olevan kovin uhattuina nykyään, jos siis satut olemaan "väärää" mieltä.
Muutoi hyvä ja kannatettava ajatus,tuo varmasti näkyvyyttä.