News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Rasisminvastainen kynttiläkulkue Tampereelle

Started by JM-K, 04.11.2009, 09:54:55

Previous topic - Next topic

Pöllämystynyt

Quote from: JM-K on 04.11.2009, 15:26:48
EDIT: Hattu täällä: http://www.simplyislam.com/images/products/52504.jpg

Ja joku paikallinen aktivisti maastotakissaan lakki päässä täällä: http://www.anusha.com/masood.jpg

Kyllä inkapipo kuulostaa paremmalta, jopa erinomaiselta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

JM-K

Quote from: Mika Mäntylä on 04.11.2009, 15:33:11
Ehdottoman hyvä idea. Kyllä minä ainakin voisin tulla itseni munaamaan kynttilä kädessä ja pilaamaan lopullisesti jo kymmenennen kerran Homman kannatuksen.

Hienoa, Mika! Itsensä munaaminen on elämän suola. Minäkin olen pilannut jo useampaan kertaan Hommafoorumin, itse Homman^^^, itseni, Muutos 2011:n uskottavuuden ja kannatuksen, Halla-ahon henkilönä, Halla-ahon poliittisen tulevaisuuden, maahanmuuttokriittisen rintaman ja Perussuomalaiset puolueena. Unohtuikos jotain olennaista?

Harri Eerikäinen

Quote from: JM-K on 04.11.2009, 15:51:33
Unohtuikos jotain olennaista?

Ajatusrikos ihmisyyttä ja koko ihmiskuntaa vastaan?

rankka

Pistän ajatuksen korvan taakse. En tiedä miten käytännössä onnistuisi sitten. Matkaa on jonkinverran, Espoosta. Lapset tuovat omat pulmansa.
Myös oman naaman julkituominen mietityttää, mutta toisaalta olen osallistumassa jo hommakerhoonkin ... Se tosin ei taida tuoda naamaani julki kuitenkaan. 
Perseen saan ylös penkistä kyllä.

Itsensä munaamisesta sanoisin sen verran, kyllä miehen pitää munata ittensä minimi kerta viikossa. Se on kai eräänlainen miehinen riitti. En tiedä onko naisilla vastaavia tarpeita  ;D
Mikäli pääsisin paikalle, lupaan kuitenkin olla tekemättä tavaramerkkiäni, helikopteria. 8)

Juki

Ehdottoman hyvä idea. Kyllä minä ainakin voisin tulla itseni munaamaan kynttilä kädessä ja pilaamaan lopullisesti jo kymmenennen kerran Homman kannatuksen.

Hienoa, Mika! Itsensä munaaminen on elämän suola. Minäkin olen pilannut jo useampaan kertaan Hommafoorumin, itse Homman^^^, itseni, Muutos 2011:n uskottavuuden ja kannatuksen, Halla-ahon henkilönä, Halla-ahon poliittisen tulevaisuuden, maahanmuuttokriittisen rintaman ja Perussuomalaiset puolueena. Unohtuikos jotain olennaista?

Suomalainen opettajakunta. Ja tietenkin muut suomalaiset - taas saa hävetä olevansa suomalainen.

Kilgore Trout

Kannattaisi jättää se Halla-aho rauhaan, kuin ilmiselvästi ei halua tulla julkisuudessa yhdistetyksi Mäki-ketälään tai Muutos 2011 puolueeseen.

Halla-aholla on hyvät mahdollisuudet tulla valituksi PS. listoilta eduskuntaan.
Kunhan malttaa pysyä poissa "kristalliyö mielenosoituksita " ja muista soihtukulkueista.

JM-K

Quote from: Harri Eerikäinen on 04.11.2009, 16:02:51
Unohtuikos jotain olennaista?

Ajatusrikos ihmisyyttä ja koko ihmiskuntaa vastaan?

Perskeles, tämän unohdin kokonaan: ajatusrikos ihmisyyttä ja koko ihmiskuntaa vastaan. Tänäänkin ajattelin monikulttuurihulluuden näkökulmasta nähtynä kielteisiä asioita.

JM-K

Quote from: Kilgore Trout on 04.11.2009, 16:18:22

Kannattaisi jättää se Halla-aho rauhaan, kuin ilmiselvästi ei halua tulla julkisuudessa yhdistetyksi Mäki-ketälään tai Muutos 2011 puolueeseen.

Kunhan malttaa pysyä poissa "kristalliyö mielenosoituksita " ja muista soihtukulkueista.

1. Meinaatko jotain sellaista, että ihan vartin välein Jussille soittelisin vai mitä tarkoitit "rauhaan jättämisellä".
2. Halla-aholla on tosiaankin hyvät mahdollisuudet tulla valituksi PS:n listoilta eduskuntaan. Tosin sellaisella pikku edellytyksellä, että pääsee sinne PS:n listoille. Tästä voidaankin sitten olla jo montaa mieltä...

raakis-

Suomen kansainvälisen maineen ja uskottavuuden?
"Suomi on nykyään kansainvälinen, moderni, kohtuullisen suvaitsevainen yhteiskunta, jossa tarvitaan myös afrikkalaisia. Ainakin heitä tarvitaan enemmän kuin autoja Helsingin keskustassa."

- Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori Jeja-Pekka Roos blogissaan 29.10.2008

Harri Eerikäinen

Turkulaine

Haluaisin kuulla seikkaperäisen selvityksen tällaisen kynttiläkulkueen tarkoitusperästä. Onko tämän tarkoitus lapsellisesti kiukuttaa ideologisia vastustajia? Vai kenties todella vastustaa jotain rasismia, mitä Suomessa ei edes laajassa mittakaavassa esiinny muuten kuin maahanmuuttajien keskuudessa? Vai kenties lapsellisesti sanoutua irti jostain mihin ei koskaan olla edes sitouduttu? Vai yrittää lapsellisesti kiillottaa kilpeä esiintymällä hyvänä jätkänä?

Minulle ei tule mieleen yhtään hyvää syytä, miksi pitäisi lähteä kynttilöiden kanssa vastustamaan "rasismia", etenkin kun nykyään koko "rasismi" on hirveän inflaation kokenut tylsä pilkkakirves tolkun ihmisten kiusaamiseen.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Iloveallpeople

Quote from: JM-K on 04.11.2009, 14:53:00
Quote from: Iloveallpeople on 04.11.2009, 14:41:04
Quote from: JM-K on 04.11.2009, 14:20:53

Jaa miksi juuri 11.2? Sepäs se.

Sille, kuka arvaa / tietää oikean syyn, myönnän välittömästi 1.luokan arvuuttajamurmeliristin kultaisilla karhunvatuilla. Onnea matkaan!

Koska se on Nelsonmandelavapautettiin -päivä?

1. luokan arvuuttajamurmeliristi kultaisilla karhunvatuilla myönnetty päivämäärällä 4.11.2009 nimimerkille ILOVEALLPEOPLE. Lämpimät onnittelut päämajasta!

Kiitos. Otan tämän kunniamerkin nöyränä vastaan tiedostaen, että kyselyajankohta suosi meitä kansakunnan pohjasakkaa, joilla on mahdollisuus lukea hommaforumia myös klo 7.00-16.00. Kunniamerkki saa henkisen kodin piirongin ylälaatikosta RUK-ristin ja ylioppilastodistuksen välittömästä läheisyydestä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

JM-K

Quote from: Turkulaine on 04.11.2009, 16:38:18
Haluaisin kuulla seikkaperäisen selvityksen tällaisen kynttiläkulkueen tarkoitusperästä. Onko tämän tarkoitus lapsellisesti kiukuttaa ideologisia vastustajia? Vai kenties todella vastustaa jotain rasismia, mitä Suomessa ei edes laajassa mittakaavassa esiinny muuten kuin maahanmuuttajien keskuudessa? Vai kenties lapsellisesti sanoutua irti jostain mihin ei koskaan olla edes sitouduttu? Vai yrittää lapsellisesti kiillottaa kilpeä esiintymällä hyvänä jätkänä?

Minulle ei tule mieleen yhtään hyvää syytä, miksi pitäisi lähteä kynttilöiden kanssa vastustamaan "rasismia", etenkin kun nykyään koko "rasismi" on hirveän inflaation kokenut tylsä pilkkakirves tolkun ihmisten kiusaamiseen.

Vastustaa ihan oikeaa rasismia. Kyllä sellaistakin esiintyy, niin meillä kuin muuallakin. Jopa täällä Hommafoorumilla, muista foorumeista nyt puhumattakaan.

Ei sillä mielestäni ole väliä, esiintyykö sitä laajassa mittakaavassa vai ei.

Vai etkö itse lähtisi kulkueeseen, joka vastustaa kunniamurhia? Ei niitäkään esiinny Suomessa laajassa mitassa, liekö esiintynyt (vielä) lainkaan. Maailmalla niitä esiintyy ja ilmiötä pitää vastustaa.

Sinulla oli tuo sana "lapsellisesti" kovin korostuneessa roolissa kirjoituksessasi. Minkälainen toiminta mielestäsi edustaisi "aikuismaista" vaikuttamista?

Bullet

En kyllä tajua miten tämä vaikuttaisi "oikeisiin rasisteihin" mitenkään... :)
Mahaanmuutto on rikkaus ja voimavara.

JM-K

Quote from: Bullet on 04.11.2009, 16:59:36

Vaikuttavatko mielenosoitukset ylipäätään mihinkään? Tarkoitus on viestittää päättäjille, että Suomen kansa seisoo yhdessä rintamassa barrikadeilla kaikkea syrjintää vastaan. Myös positiivista syrjintää vastaan.

Jiri Keronen

Tuosta saa näkyvyyttä ja se riisuu "vastustajia" yhdestä heidän tärkeimmistä aseistaan, eli valheellisista mielikuvista.

Tosin kyseenalaistamisesi sai minut miettimään, että olisikohan rasismin vastustaminen sittenkään paras mahdollinen teema. Tasa-arvon kannattaminen voisi olla parempi, koska silloin saa kannattaa sen sijaan, että vastustaisi.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Sikanez

Quote from: JM-K on 04.11.2009, 16:52:09
Vastustaa ihan oikeaa rasismia.
Tästä heräsi kysymys, että mikä on sitten väärää rasismia.

P.S. Kulkue on ideana OK.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

rankka

Quote from: Bullet on 04.11.2009, 16:59:36
Ainahan on parempi vaihtoehto.
Jäädään kotiin hakkaamaan näppistä suu vaahdossa!!1!

Turkulaine

Vastustaa ihan oikeaa rasismia. Kyllä sellaistakin esiintyy, niin meillä kuin muuallakin. Jopa täällä Hommafoorumilla, muista foorumeista nyt puhumattakaan.

Ei sillä mielestäni ole väliä, esiintyykö sitä laajassa mittakaavassa vai ei.

Ok.

QuoteVai etkö itse lähtisi kulkueeseen, joka vastustaa kunniamurhia? Ei niitäkään esiinny Suomessa laajassa mitassa, liekö esiintynyt (vielä) lainkaan. Maailmalla niitä esiintyy ja ilmiötä pitää vastustaa.

No en usko lähteväni. Toki vastustan kunniamurhia.

QuoteSinulla oli tuo sana "lapsellisesti" kovin korostuneessa roolissa kirjoituksessasi. Minkälainen toiminta mielestäsi edustaisi "aikuismaista" vaikuttamista?

Sellainen toiminta jolle on selkeä tilaus ja joka toimii. Niin rasismi kuin kunniamurhatkin johtuvat humanitaarisesta maahanmuutosta ja sen synnyttämästä epätoivottavasta aineksesta maassamme. Rasisminvastaisilla kulkueilla ei taas alkusyytä vastaan voi käydä. Humanitaarisen maahanmuuton vastainen kulkue, tai vaikkapa monikulttuurisen yhteiskunnan uhrien muistokulkue, kävisi edes oikeaa ongelmaa päin eikä tuulimyllyjä. Toisaalta se olisikin "rasistinen" kulkue.

Minä en usko että "rasismin vastustaminen" missään muodossaan on se mitä Suomi nyt kaipaa. Sitä taikamantraa on hoettu jo noin kaksikymmentä vuotta ja mikä on tulos.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Sami Aario

Quote from: Turkulaine on 04.11.2009, 17:33:31
Minä en usko että "rasismin vastustaminen" missään muodossaan on se mitä Suomi nyt kaipaa. Sitä taikamantraa on hoettu jo noin kaksikymmentä vuotta ja mikä on tulos.

Minä uskon että politiikassa on näkyvyys hyväksi. Vielä parempi jos se liittyy johonkin yleisesti hyväksyttyyn.

Kaptah

Minusta on ihan hyvä ajatus lähteä Homman ja Muutoksen riveissä mukaan kulkueeseen.

Rasismia esiintyy ihan oikeastikin, ja sillä, että muka-rasistit näyttävästi tuomitsevat rasistit, saadaan ehkä jopa kaksinkertainen hyöty: merkittävä osa suvaitsevaisista saattaa huomata, että Homma ja Muutos eivät olekaan skinien juttuja, ja toisaalta oikeat rasistit saattavat huomata, että heitä ei suvaita edes mukarasistien (Homma ja Muutos) taholla.

"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Esa N.

Quote from: Jiri Keronen on 04.11.2009, 17:03:18
Tosin kyseenalaistamisesi sai minut miettimään, että olisikohan rasismin vastustaminen sittenkään paras mahdollinen teema. Tasa-arvon kannattaminen voisi olla parempi, koska silloin saa kannattaa sen sijaan, että vastustaisi.

Resistance is futile. Tosiaan, (kulttuurisen) tasa-arvon kannattaminen olisi parempi lähestymistapa. Suluissa kulttuurisen siksi, ettei sekoiteta nyt mitään sukupuoliasioita enää tuohon soppaan. Vai tulisiko se olla sitten absoluuttista tasa-arvoa kannattava kannanotto? Tiedä häntä.

RaSSismi on niin kovassa inflaatiossa jo terminologisesti, etti sitä kannata enää vastustaa saati kannattaa.

There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

JT

Miekkari, kulkue, jne., on ihan hauska juttu, mutta tästä ideasta tulee oudosti mieleen Helvetin enkeleiden hyväntekeväisyystempaukset. Minulla ainakaan ei ole erityistä tarvetta osoittaa olevani huolestunut rasismin noususta - varsinkaan jossain kulkueessa. Eihän Suomessa rasismi oikeasti ole mikään ongelma, eikä se edes ole lisääntymässä. Toki ihmiset saavat silti marssia rasismiakin vastaan, jos siltä tuntuu.
Jos taas kyseessä on pelkkä vittuilu, niin sitten ymmärän yskän. Mutta kannattaako vajota samalle tasolle dorkien kanssa? Jos punaviherhipit marssivat rasismia vastaan, niin ei se minua loukkaa tai motivoi mitenkään. En minä niistä välitä ennen kuin ne alkavat osoitella sormella ja räkiä naamalle. Sitten pussaan takaisin  :-*

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Turkulaine

Quote from: Sami Aario on 04.11.2009, 17:45:56
Minä uskon että politiikassa on näkyvyys hyväksi. Vielä parempi jos se liittyy johonkin yleisesti hyväksyttyyn.

Minä uskon taas että yrittämällä miellyttää kaikkia ja olemalla mahdollisimman kiltti ja pelaamalla kaikkien muiden peliä jatkuu maahanmuutto siihen asti kunnes on myöhäistä tehdä mitään. Mutta ehkä sitten tulee taas uusi oikea maahanmuuttokriittinen puolue.

Olet toki oikeassa siinä että näkyvyyttä tarvitaan ja on syytä tehdä jotain ennemmin kuin ei mitään. Silti, maahanmuuton vastustaminen taistelemalla rasismia vastaan on jotakuinkin sama kuin että vastustaisi kunniamurhia järjestämällä islamofobian vastaisen kynttiläkulkueen.

Rasismin vastustaminen tästä leiristä kuulostaa juuri siltä mitä se onkin, eli halvalta populismilta.

Mika

Quote from: JM-K on 04.11.2009, 09:54:55
Ajattelin ihan näin yksityishenkilönä järjestää rasisminvastaisen kynttiläkulkueen Tampereelle lähiaikoina. Onko kiinnostuneita lähtemään mukaan kehittelemään ideaa ja tietenkin mukaan kulkueeseen?

Ei jumalauta... JM-K on menettänyt kaiken arvostelukykynsä, tai sitten mies on kaksoisagentti. Jotain tällaista tosin epäilin jo silloin, kun äijä meinasi kosia Pekka Siikalaa Muutos-puolueen ehokkaaksi.

Täältä ei tule kannattajakortteja...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Kilgore Trout

Quote from: JM-K on 04.11.2009, 16:21:26
Quote from: Kilgore Trout on 04.11.2009, 16:18:22

1. Meinaatko jotain sellaista, että ihan vartin välein Jussille soittelisin vai mitä tarkoitit "rauhaan jättämisellä".
2. Halla-aholla on tosiaankin hyvät mahdollisuudet tulla valituksi PS:n listoilta eduskuntaan. Tosin sellaisella pikku edellytyksellä, että pääsee sinne PS:n listoille. Tästä voidaankin sitten olla jo montaa mieltä...

Tarkoitan sitä ,että Halla-aho ei voi tulla millään tavoin "associate whit any shape or form" sinuun tai muutos 2011 puolueen muihin jäseniin. Soini seuraa suurennuslasilla tätä yhteyttä ja joka kerta kuin mainitset Halla-ahon nimen vaikka kuinka "viattomasti" vaikeutat hänne mahdollisuuksiaan.

Halla-aho profiloituu kovaa vauhtia salonkikelpoiseksi sanavapaus taistelijaksi naistenlehtiä myöten . Muutos 2011 on aivan liian epämääräinen yhteys ja karkoittaa enemmän potenttiaalisia äänestäjiä ja voi jopa estää koko ehdokkuuden.

Ymmärtäisit nyt tämän kuin Halla-aho ei oikein voi irtisanoutua sellaisesta jossa ei ole millään tavalla mukana. Tämäkin haittaisi ehdokkuutta

Oami

Vai kenties todella vastustaa jotain rasismia, mitä Suomessa ei edes laajassa mittakaavassa esiinny muuten kuin maahanmuuttajien keskuudessa?

Onko tämä huono syy vastustaa rasismia?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

JM-K

Quote from: Sikanez on 04.11.2009, 17:06:04
Vastustaa ihan oikeaa rasismia.
Tästä heräsi kysymys, että mikä on sitten väärää rasismia.

P.S. Kulkue on ideana OK.

Sori, epämääräinen ilmaisu tuo "oikea". Tarkoitin todellista rasismia, siis sitä, että jotakin ihmistä pidetään muita huonompana hänen etnisen alkuperänsä vuoksi. Opetusfilmeinä todellisesta rasismista suosittelen elokuvia Mississippi palaa sekä Valkoinen kuiva kausi.

Oami

Quote from: Mika on 04.11.2009, 18:01:16
Ei jumalauta... JM-K on menettänyt kaiken arvostelukykynsä, tai sitten mies on kaksoisagentti.

Millä perusteella näin väität?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

JM-K

Quote from: Turkulaine on 04.11.2009, 17:56:41
Quote from: Sami Aario on 04.11.2009, 17:45:56

Mutta ehkä sitten tulee taas uusi oikea maahanmuuttokriittinen puolue.

Olet toki oikeassa siinä että näkyvyyttä tarvitaan ja on syytä tehdä jotain ennemmin kuin ei mitään.

Mikäänhän ei estä sinua perustamasta sellaista oikeaa maahanmuuttokriittistä puoluetta. Siitä vaan yhdistystä rekisteröimään.