News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

nimimerkki

seurustelin afrikkalaisen kanssa ja sen myötä tutustuin pariinkymmeneen muuhun afrikkalaiseen

M.E

Quote from: nimimerkki on 05.02.2009, 21:02:30
seurustelin afrikkalaisen kanssa ja sen myötä tutustuin pariinkymmeneen muuhun afrikkalaiseen

Tervetuloa foorumiin!

Osaanottoni empirian tuntemuksestasi. Olen matkustellut Afrikassa ja tiedän minkälaista niissä "parhaimmissakin" paikoissa on... Olet kuitenkin nyt ainakin kokemusta "rikkaampi".
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

abdullah

Se suuri ero suvaitsevaisten unelmissa ja mitä monikulttuurinen todellisuus on. Tosin omat kokemukseni monikulttuurista ovat pääosin hyviä, mutta tilastot ja uutiset osoittavat että oikeasti monikulttuuri ei toimi niin kuin suvatsevaisto väittää.

Minua ei haittaisi pätkääkään elää vähemmistönä Suomessa, jos voisin elää turvallista ja hyvää arkea.
Oikea uskonto Jumalan edessä on Islam!!

Embo

Kai tähänkin täytyy sitten vastata. Monta kertaa olen yrittänyt, mutta aina on juttu lähtenyt rönsyilemään käsistä.

Olen asunut ja työskennellyt ulkomailla (myös paikoissa, joissa yksikään etninen ryhmä ei ole selkeänä enemmistönä), sekä työskennellyt monikulttuurisissa työyhteisöissä niin kauan kuin minulla työuraa on ollut. Mikään näistä ei ole minua sinänsä nuivistanut, mutta kokemuksistani on syntynyt pohja, josta tarkastelen monikulttuurisuusaatetta ja sen käytännön varjopuolia, tuntematta syyllisyyttä "vääristä" mielipiteistä. Poliittisesti olen edelleen akateeminen kaupunkilainen liberaali, olisin ns. bulevardivihreä, jos vihreät eivät olisi muuttuneet niin sinisilmäisen dorkaksi puolueeksi kuin mitä ovat.

Ensimmäinen nuivistinen värähdys kulki lävitseni, kun luin jostakin HS:n jutusta, kuinka somalityttö oli joutunut lukemaan suomalaisessa koulussa Anne Frankin päiväkirjaa salaa vahemmiltaan, sillä "juutalaiset ovat meidän vihollisiamme".

Sitten tutustuin Jussi Halla-ahon kirjoituksiin, ja lueskelin niitä silloin tällön aika välinpitämättömänä.

Toinen nuivistinen salamanisku ja varsinainen herääminen oli se, kun Kaisaniemen puistossa riehunut somalijengi saatiin kiinni. Silloin tajusin, että jengin motivaationa oli rasistinen väkivalta kantasuomalaisia kohtaan, ja että rasismin takana on mitä todennäköisimmin nimenomaan islamilainen supremasismi. Eräänlainen yhdistä pisteet -kokemus siis.

Äkkiä Halla-ahon kirjoitukset näyttäytyivät niin vakaasti todellisuuteen perustuvilta, että aloin seurata niitä tarkemmin, ja tutustua lähteisiin ja viitteisiin.

Sitten tuli tutustuttua Jihad Watchiin, Dhimmi Watchiin, anti-islamistisiin ajattelijoihin jne. Jossakin vaiheessa tapettiin Pim Fortuyn ja Theo van Gogh, Madridissa ja Lontoossa räjäytettiin pommeja, oli se pilapiirrosjupakka, jne jne. Siinä vaiheessa olin nuivistunut melko tanakasti. Kykenin jo näkemään, ettei Suomessa ole mitään sellaista mekanismia, jolla vastaavien tapahtumien toistuminen voitaisiin täällä estää, kun muslimiväestön osuus kasvaa tarpeeksi suureksi.

Kun aloin kuulla pk-seudun koulumaailmassa monikuttuuria lähellä olevilta lähteiltäni monikulttuuristen koulujen todellisuudesta, ja havaita, kuinka vanhemmat siirtävät lapsiaan mamupitoisesta koulusta vähemmän mamupitoiseen, tiesin, että pian maahanmuuttokriittinen liike murtautuu valtavirtaan.

Olen muuten asunut vuosia myös kaupungin vuokratalossa, jossa asui 30 % maahanmuuttajia. Se nimenomaan ei nuivistanut minua, koska talon mamut olivat laadukkaita. Yksi joutui aivan ilmeisen rasistisen vainon kohteeksi kantaväestön taholta, puolustin häntä, mutta hän muutti maasta. Siinä menetti Suomi yhden aika kovan luokan luonnontieteen tutkijan, joka tosiaan teki tutkimustyötä, eikä ollut siivojana. Rasismilla on tosiaan rumat kasvot.

Kritiikki ei kuitenkaan ole rasismia. Katson olevani rationaalis-nuiva, eli vastustan vääränlaista maahanmuuttoa ja sinisilmäistä monikultturismia rationaalisin perustein sen vuoksi, että tietyt negatiiviset kehityssuunnat ovat ennustettavissa ja vältettävissä, mutta näitä välttämistoimenpiteitä ei tehdä, koska ne koetaan poliittisesti arkaluonteisiksi.

Focalor

Quote from: Rutja on 15.12.2008, 03:50:33
*klip*
...koit monikulttuurisuutta arjen kohtaamisissa...
*klip*
Kontrolliammatin huonoja puolia.
Tullut nähtyä käytännössä liian monta kertaa kuinka asiat todellisuudesa on.
Valitettavaa vain ettei pysty omalla nimellä esintymään, koskaan. Jos asiakkaat saisi tietää "nuivuudesta", niin moni asia todennäköisesti kiertäisi sen jälkeen rosiksen kautta.

Taru Vuolanka

Juuri näin! Melkein viet sanat suustani. Tunnen itseni petetyksi, koska uskoin Halla-ahosta mediassa kerrotut jutut. Häpeän sitä, että minut lietsottiin inhoamaan ja ylenkatsomaan ihmistä ilman syytä. Luulin voivani luottaa mediaan edes pääosin, mutta se käänsi näinkin merkittävän asian päälaelleen, valehteli aivan täydellisesti. Valehtelu ei ole pikkujuttu, se on iljettävä loukkaus sekä sille jolle valehdellaan, että sille josta valehdellaan. Valehtelija on alhainen liero, ja on shokeeraavaa, että lieron tasolle alentuivat jopa Yleisradio ja Helsingin Sanomat. On vaikea enää luottaa mihinkään tällaisen valtakunnanluokan petoksen jälkeen.

Tuo nuiva-sana on minulle sen verran uusi, että en osaa sitä kokea omakseni.

ElinaElina

QuoteTuo nuiva-sana on minulle sen verran uusi, että en osaa sitä kokea omakseni.

Minäkään en siitä tykkää, enkä käytä.

Omakohtaisten kokemusten tuonti esiin on tärkeää. Kiitos Sinulle !
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Embo

Quote from: Focalor on 10.02.2009, 19:42:21
Kontrolliammatin huonoja puolia.
Tullut nähtyä käytännössä liian monta kertaa kuinka asiat todellisuudesa on.

Tämä on aika yleinen kokemus. Kehittelen teoriaa, jonka mukaan Perussuomalaisten ja Halla-ahon lisääntyneen suosion takana ei suinkaan ole keskikaljabaarien keski-ikäisten häviäjämiesten (eli niiden jota on lupa halveksia) määrän lisääntyminen. Taustalla on se, että ne ammatit ja ihmisryhmät, jotka joutuvat tekemisiin koko yhteiskunnan kirjon kanssa (terveydenhuoltohenkilökunta, opettajat, ravintolahenkilökunta, isännöitsijät, taksikuskit, sosiaalityöntekijät, palveluammateissa työskentelevät), ovat nähneet ja kokeneet niin paljon negatiivisia asioita tietynlaisen maahanmuuton johdosta, ettei nuivistumista voi välttää.

Tavallisestihan ihmiset ovat tekemisissä lähinnä oman viiteryhmänsä kanssa, varsinkin urbaanit suvaitsevat ihmiset, joiden kokemuspiirin monimuotoisuus on erittäin pientä. Helppohan sieltä käsin on sitten suvaita ja toivottaa "rasisteja" kuuhun,

Zngr

Quote from: Embo on 11.02.2009, 11:48:50
Kehittelen teoriaa, jonka mukaan Perussuomalaisten ja Halla-ahon lisääntyneen suosion takana ei suinkaan ole keskikaljabaarien keski-ikäisten häviäjämiesten (eli niiden jota on lupa halveksia) määrän lisääntyminen.

Taitaa olla niin, että H-a:n blogia ja asiaan liittyvää materiaalia lukeneet ovat ihan muita kuin keski-ikäisiä lähipubin katkeria kalapuikkoviiksiä. En usko suuremman teorisoinnin sen suhteen olevan tarpeen. Perinteinen PerSujen perusäänestäjä ja tämä uusi maahanmuuttokriittinen aalto, jonka syntymisen itsekin ennakoit, ja joka nyt tuo omat äänensä puolueelle, ei välttämättä ole samaa porukkaa.

Maahanmuuttokriittiset, eli rasistit, profiloituvat suvatisevaisten puheissa yleensä ammattikouluikäisiksi amisviiksiksi, kiljuskineiksi ja lähiöiden kalapuikkoviiksiksi, eikä totta? Sen huomaa erityisen hyvin mm. lehtien lukijakeskusteluissa tai Vihreää Lankaa selaillessaan.

Ensin joku antimokuttaja arvelee, ettei monikulttuuri ole ainoastaan hyvä asia ja heittää perään jotain ympäriinsä kierrellyttä tilastotietoa sekä pohtii globaalia siirtolaisuutta.

Seuraavaksi suvaisevainen viestittää "kaikkia pitää kohdela yksilöinä!!! jota nämä rasistit eivät tajua eihän siellä lähiössä muuta tkemistä olekkaan kun kehitellä ennakkoluuloja muita kohtaan,suomikuuluu kaikille! halla-ahot eivät tajua muiden maiden oloja luuletteko että Somalit muutavat kylmään suomeen huvikseen!!!"

Näin osoittaen rasistien alhaisen älyn ja oman suuruutensa. Itseasiassa syyllistyn nyt samaan kuin herjaamani suvaitsevaiset. Olen alkanut aliarvioimaan suvaitsevaisia pahasti ja profiloin heidät vajaaälyiksiksi, koska heidän tuotoksensa ovat usein niin onnettomia ja kirjoittelu käsittämätöntä tunneperäistä sotkua. No kuitenkin.

Antimokuttajien kanssa eri linjoilla olevat siis käyvät taistelua liimanhajuisia kuulapäitä ja lähiöiden keskikaljahäviäjiä vastaan blogeissa, nettiyhteisöissä ja mediassa. Ihan oikeasti, ei Rane Rasisti, nuoruudessaan (sillä huonolla tavalla) kansallismielinen työtön sekatyöläinen, ole ensimmäisenä lukemassa jonkun tohtorin vihablogia. Itseasiassa ns. suvaitsevaisten vastustajat ovat tälläkin foorumilla yleensä 25-45 vuotiaita työssäkäyviä perheellisiä jotka lukevat paljon ja joilla on huoli tulevaisuudesta koska he pitävät Suomesta kutakuinkin tällaisena tai ainakin osaavat erottaa mitä Suomi on ja mitä se ei ole. Äänestyskopissa taas niiden alojen edustajia jotka ovat ammattinsa puolesta monikulttuurin rajapinnassa ja kipupisteessä.

Suvaitsevaisto taas tuntuu toimivan usein täysin teoreettisella tasolla. Toimittajat ja yhteiskuntakriitikot, kuten olemme nähneet, nousevat barrikaadeille pelon lietsojia ja "vihaa" vastaan mutta he ovat yhtä väärässä kuin hieman yksinkertaisemmat aatetoverinsa. En aivan usko, että kovin moni mokukriittinen tuntee erityisiä pelkotiloja, joihin hänet on nimenomaan lietsottu, saatika vihaa vähemmistöjä.

Katkera kalapuikkoviiksi on muuten hyvä ilmaus.

modified: sensuroin itseäni
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Nuivanniemen tohtori

Kuinka poliittinen herätyksesi tapahtui? Eksyitkö Jussin sivuille ja aloit lukemaan, koit monikulttuurisuutta arjen kohtaamisissa, tulit yllätteän kulttuuririkastetuksi jollain kujalla vai oletko sittenkin aina ollut vähän netsiviritteinen?

Taas kartoitus-kysely??  :o  Miksi ihmeessä aina kun jokin uusi homma (sic!) on käynnistymässä, tulee ketjuja joissa kysellään asuinpaikkaa, musiikkimakua, "miten-sinusta-tuli-...??" jne.. Näillä tiedoillahan saa henkilön haarukoitua näin pienessä maassa kuin Suomi?

Klassikoista puuttuu täältä enää yksi: "Hei mitä sull on nyt päällä??" -ketju.

Korjaankin heti kun tuli puheeksi tämän vakavan puutteen:

QuoteMinulla on juuri nyt hai-saappaat, kuluneet polvista ja persuksista (sic!) venyneet verkkarit, "Mad Max" -t-paita, Hankkijan lippis (oikeinpäin, lyhyeksi vuollulla lipalla), ja Viipurin Suojeluskunnan käsivarsinauha. Olen nauttinut tänän vasta viisi (5) keskiolutta. Tarkempia tietoja ei heru!  ;D

-
"One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory." 

Houari Boumédienne
YK:ssa 1974

Zngr

Minä olen alasti kellarissa manipuloimassa.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Nuivanniemen tohtori

Quote from: Zngr on 11.02.2009, 14:36:16

Sinun pitää ehdottomasti hankkia mustat reisipussilliset saapahousut (vaihtoehtoisesti samanväriset maastopuku-malliset taskulliset?), musta paita ja sininen solmio. hiukset sileiksi kammattuina (vettä saa käyttää, ei brykleerimiä) ja saappaan varret kiilloitettuna. Jos vaihtoehtoisesti käytät maastokenkiä (EI Dr.Martens!), niitä ei tarvitse kiilloittaa jos ovat hyvässä plankissa.

Sitten opettelet laulun "Luo lippujen" (suom.sanat Al-Anttila, esilaulu Teemu Lanttila), ja etsit googelilla "sinimustat". Ohjeet jatkotoimiin myöhemmin tällä palstalla.

(http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c033.gif)

"One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory." 

Houari Boumédienne
YK:ssa 1974

tm65

Ärsytyskynnys ylittyi ensimmäisen kerran jo 80-luvun loppupuolella. Syynä oli, kuten täällä jo joku aiemminkin mainitsi, Tampereen Koskikeskuksessa maleksivat somalimiehet. Todennäköisesti heitä, jotka olivat saapuneet maahamme ensimmäisten somalipakolaisten joukossa. Ihmettelin hiukan sitä, että miten heillä oli varaa jatkuvasti meluta ja heilua siellä, vielä pukeutuneina komeisiin merkkivaatteisiin ja suuriin koruihin. Semmoisiin, joihin minä, työssäkäyvä ihminenkin, olisin harkinnut kaksi kertaa, ennen kuin olisin rahojani sijoittanut. Kateus tässäkin nostaa päätään, huomaan.

Samalla kertaa ajatus harhaili semmoisille poluille, että miksiköhän nämä parhaassa mieskunnossa olevat heput meluavat ja heiluvat täällä, eikö heidän pitäisi olla kotimaassaan puolustamassa maataan ja oikeuksiaan. Sodan jaloistahan he käsittääkseni tänne olivat lähteneet. Oliko kyseessä klaanien rikkaimmat arkajalat, jotka vaan päättivät lähteä karkuun? Käsitykseni mukaan naisten ja lasten olisi täytynyt olla etusijalla. No, käsityksissähän on eroja, se on jo moneen kertaan todettu tälläkin foorumilla.

Pari- kolme vuotta sitten tutustuin Scriptaan ja lisäsin sen selaimeni suosikkiluetteloon välittömästi.

Pilakuvakohun aikana ajattelin ihmeissäni, että mitäpäs jos ne olisikin julkaistu Suomessa. Vaikkapa jonkun pikkupaikkakunnan paikallislehdessä. Lontoon saksijuttuja tai Pariisin palavien lähiöiden tilannetta en enää oikein olisi halunnut ajatellakaan. Ja entäs Malmö, lähenee vaan.

Tällä hetkellä olen hiukan huolissani älykkyydestä, tai ehkä ennemminkin sen vähenemisestä. Tällä tarkoitan sitä, että julkisuudessa jollain eriskummallisella, ei politiikkaan liittyvällä tavalla, pinnalle päässyt henkilö ehdokkaaksi asettuessaan tulee melko varmasti valituksi kunnan- tai kaupunginvaltuustoon tai jopa kansanedustajaksi. Hurmaava persoona ja mutkattomat esiintymistaidot vaikuttavat tällä hetkellä hiukan yliarvostetuilta, vai ovatko ne niitä mediaseksikkäitä ominaisuuksia. Faktoihin perustuvalla asiantuntevuudella ei paljon keltaisia lehtiä myydä.

Toinen hiukan mieltäni kaivava juttu on tämä turhanpäiväinen saivartelu lillukanvarsien kanssa. Voiko todellakin olla niin, että varsin terävinä pitämäni tyypit eivät näe tekstiä sanoilta. Tekstissä näkyy vain irrallisia sanoja riveillä ja kokonaiskuvan hahmottaminen puuttuu täysin. Lukutaitoon ja varsinkin luetun ymmärtämiseen täytyisi jossain panostaa rajusti. Vai onko niin, ettei tekstiä viitsi lukea, jos sivupalkista täytyy vierittää? Aiheeseen vähääkään perehtymättä heitellään ns. asiantuntijakommentteja nollatiedoin toivoen, että osuisi edes lähelle. Kirkuvanpunaisena esimerkkinä tästä toimii varmaankin viimeviikkoinen Pressiklubin jakso, laimeampia esimerkkejä löytyy lehdistä ja keskustelupalstoilta.

Lopuksi vielä semmoinen, että mielestäni nämä "kartoitus-kyselyt" antavat kohtuullisen kuvan foorumille kirjoittelevista. Lyhyet kalsarit, urheilusukat, farkut ja T-paita, heh.

Nomad

Terves, näköjään muitakin Kontrolliammatin [tm] edustajia on jo eksynyt paikalle ;)

Ensinuivaus lie tapahtui aikoihin, jolloin vantaan ihanassa lähiössä asustelin, nuorena poikana menin tyhmä hakemaan omaa futistani takaisin monikulttuuri-ihmisiltä. Ja verta tuli. Siitä lähtien faktaa kaivaneena ja kontrollihommia nyt jo useita vuosia elääkseen tehneenä ei ahistus ainakaan helpota päivittäisten kulttuurillisten kohtaamisten määrästä huolimatta. Taisi olla -06 kun Halla-Ahon kirjoituksiin törmäsin, ja samaa mieltä tunnutaan vieläkin olevan herran kanssa.
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

Axl

Quote from: Nuivanniemen tohtori on 11.02.2009, 15:06:36
Quote from: Zngr on 11.02.2009, 14:36:16

Sinun pitää ehdottomasti hankkia mustat reisipussilliset saapahousut (vaihtoehtoisesti samanväriset maastopuku-malliset taskulliset?), musta paita ja sininen solmio. hiukset sileiksi kammattuina (vettä saa käyttää, ei brykleerimiä) ja saappaan varret kiilloitettuna. Jos vaihtoehtoisesti käytät maastokenkiä (EI Dr.Martens!), niitä ei tarvitse kiilloittaa jos ovat hyvässä plankissa.

Sitten opettelet laulun "Luo lippujen" (suom.sanat Al-Anttila, esilaulu Teemu Lanttila), ja etsit googelilla "sinimustat". Ohjeet jatkotoimiin myöhemmin tällä palstalla.

(http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c033.gif)

Minä taas mieluusti pukeudun kuin Himmler. Pitkä musta nahkatakki, lakki ja mustat nahkahanskat. Luuletko että kokonaisuus säilyisi jos ottaisin ton hankkija-lippiksen ja 80-luvun amistennarit mukaan?

Mattu

Itse olen ollut jo "pennusta" saakka isänmaallin, tähän on vaikuttanu suuresti vapaus-, talvi- ja jatkosotaan osallistuneiden sukulaisten määrä, joka hipoo pelkästään isänpuolelta yli 30 henkilöä ja vastaavan määrän äidinpuolelta.
Monikulttuurisuuden ongelmaan tutustuin jo päiväkodissa pääasiassa Somalimaasta tulleiden rikastuttajien toimesta. Olin usein hoitajien puhutteluissa, joissa yritettiin iskostaa päähän miten hieno asia nämä rikastajat ovat, ei vain oikein uponnut, kun tältä suunnalta tulevaan häiriköintiin törmäsi päivittäin.
Ensinmäisellä luokalla tutustuin sitten lukutaidon opittua historiaan kronologisessa järjestyksessä. Siinä ala-asteen aikana sitten tuli kansallissosialismiin ja kommunismiin tutustutta paremmin. Omien kokemusten ja historian tietojen perusteella huomasin ettei monikulttuurisuus tule toimimaan täällä. Tässä vaiheessa olimme jo kavereiden kanssa kohdelleet erityisesti somialialaisia ja albaanilaisia rikastajia syrjivästi ja jopa väkivaltaisesti.
Iän karttumisen myötä politiikka tuli entistä enemmän mielenkiinoiseksi ja rupesin tutkimaan erilaisia asioita mitkä näin yhteiskunnassa epäkohtana. Näiden perusteella sain nostettua kulttuurin rikastamisen ja kommunismin suurimmiksi vihan kohteiksi.
Lukion alettua monikulttuurisuuden epäkohdat ovat tulleet entistä enemmän vain esille ja sitä erityisesti ihmettelen, että näistä asioista ja ongelmista vaietaan ja pyritään vain näkemään hyviä puolia. Viimeisin kommellus on tältä viikolta, kun yhteisesti valitimme muutaman suomalaisen oppilaan kanssa koulumme (Turun Normaalikoulu, vuonna 2006 68% oppilaista ulkomaalaistaustaisia) kouluruuan lihapitoisuuden riittämättömyydestä, niin opettaja vastasi: "Teidän pitäisi oisoittaa keittäjille kunnioitusta, kun ovat pystyneet karsimaan sianlihan pois ruokavalioista." - tässä on vissiin syy ruoka-annosten rajoituksille, sillä sianlihan hinta on alempi mitä naudanlihan - ymmärsin myös opettajan puheesta, että koulumme kaikki liha on halal-teurastettua.
Nyt pian 18, kun on lasissa niin pääse vaikuttamaan tähän yliampuvaan mokutus-politiikkaan, eikä Suomessa ole tarjolla muita realistisia vaihtoehtoja kuin PS. Siinä pieni omaelämänkerrallinen avautuminen  ;D
"Homma lähti nyt helvetin kovaan nousuun."

Ministeri

Nuivistuin 1990 kun ensimmäiset somalit saapuivat Suomeen, nuivistumista edesauttoi se että työskentelin sosiaalitoimen parissa silloin ja turhankin konkreettisesti näin sen rahan kuppaamisen ja kaiken mikä liittyi siihen.

Tarkka nuivistumisen hetki taitaa olla se ensimmäinen kun TV uutisissa kerrottiin ensimmäisten pakolaisten saapumisesta. Ajattelin jo silloin että tästä ei voi mitään hyvää seurata, ja taisin olla oikeassa... :(
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi

Blogini profeetan pilakuvaoikeudenkäynnistä:

http://oikeusmurhattu.blogspot.com/

Geensink

(extralyhyt versio:) Nuivuus heräsi vuosituhannen taitteessa, kun matkustelu ja kulttuurin rikastuminen kotimaassa särki kulttuurirelativistisen maailmankatsomukseni, joka oli rakentunut yhteiskuntatieteitä Tampereen yliopistossa opiskellessani. Heräsin ajattelemaan, että kaikki kulttuurit eivät ehkä olekaan samanarvoisia. Kun tajusin tämän, eikä taivas pudonnutkaan niskaani, ryhdyin ajattelemaan pidemmälle: onko vieraiden kulttuurien laajamittainen esiinmarssi Suomessa sittenkään rikkaus? Voisiko se olla peräti rasite?

Viitisen vuotta sitten vaihdoin ammattia ja kouluttauduin erityisopettajaksi. Olen nyt työskennellyt muutaman vuoden ajan kouluissa, joissa erityisesti Lähi-idästä ja Afrikasta tulleiden maahanmuuttajien suhteellinen osuus on korkea. Se on sitten ollut se viimeinen silaus.     

Al-Juzar

Olen ollut ylpeä suomalaisuudestani niin kauan kuin muistan. Äitini yritti ilmeisesti kasvattaa minusta mokuilijaa huvittavan lapsellisilla lausahduksillaan kuten: "afrikkalaiset ovat kauniimpia ja osaavat pukeutua" ja "heidän rikollisuutensa johtuu suomalaisten rasismista". Muistan silti jo ala-asteikäisenä uhmanneeni varsinkin tuota viimeistä näkemystä. Se kuulosti typerältä. Yläasteikäisenä 90-luvun lopulla nuivistuin tiettyjä kansanryhmiä kohtaan, kun monikulttuurisuuden arki rävähti eteeni ajoittain Tapiolan Sampokujalla notkuvien ja ryöstelevien tietyn itäafrikkalaisen kansanryhmän edustajien toimesta. Media oli tässä vaiheessa jo täysi höyry päällä kampanjoimassa moku:n ihanuutta. Tuntui, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi mennyt valtavirran mukana, mutta kun se ei vain tuntunut oikealta. Viimeinen herätys tuli, kun lukioaikoina lueskelin Suomen Sisun keskustelupalstaa ja huomasin, etten ole yksin. Halla-ahon tekstien löytäminen jalukeminen eivät minua juuri nuivemmaksi tehneet, vaan vain vahvistivat näkemyksiäni.

Virtsanpylväs

Quote from: Kauno Sielu on 11.02.2009, 00:25:48
Nettikeskusteluissa melskattiin (oisko ollu -08 puolella) siitä hirveästä Halla-ahosta, ja päätin käydä oikein ukon nettisivulla katsomassa, kuinka älyttömiä rasistisuuksia mies kirjoittaa. Hämmästyksekseni huomasin, ettei H-a olekaan sellainen raivohullu rasisti, kuin esim. useissa Vihreiden tai vihertävästi ajattelevien henkilöiden kirjoituksissa annetaan ymmärtää. Itse asiassa, heppuhan kirjoitti ihan asiaa!
Suunnilleen samoin kävi minulle. Taisi olla silloin, kun otsikoissa oli jotain tutintapyyntö-juttua, rupesin ihmettelemään, että miksi "ne" nostavat tälläisen älämölön joistain vanhoista blokikirjoituksista. Huomasin, että joillekkin tuntuu olevan epäselvää mitä rasismi oikeasti on.
Täällä maaseudulla sijaitsevassa pikku-kylässä kun asun, niin ei juuri omia kokemuksia maahanmuuttajista kerry. Olen nähnyt täällä kolme tummaihoista ihmistä, ja niistäkin yksi oli vain käymässä. ;D Sama pätee pikku-kaupunkiin jossa ennen asuin, jossa maahanmuuttajat oli laskettavissa yhden käden sormilla.
"Pieni tyttö antoi rasismin uhreille kasvot"
-Astrid Thors-

Akateemisesti Nuiva

Nuiva olen ollut pienen ikäni, eikä siihen ole juurikaan liittynyt mitään poliittisia värinöitä. Älyllinen epärehellisyys on aina nostanut verenpainetta ja jonkinlainen käännekohta tuli vastaan kunnallisvaalien jälkeen. Halla-ahon ympärillä käyty metakeskustelu (helpompi puhua henkilöstä ja keskustelutavasta kuin itse asiasta) sai lukemaan Scriptan kirjoituksia ja löysin paljon yhtymäkohtia omaan ajatusmaailmaan.

Hommaa on tullut seurattua mielenkiinnolla alusta lähtien, tosin tännekin on rasitteeksi rantautunut muutama sankari, joita tuntuu kiinnostavan enemmän muodollisesti oikein keskusteleminen kuin itse asiasta vääntäminen. Sinänsä tuttua akateemisista ympyröistä, mutta lähinnä ihan kantasuomalaisin voimin.

Futuristi

Kuinka poliittinen herätyksesi tapahtui? Eksyitkö Jussin sivuille ja aloit lukemaan, koit monikulttuurisuutta arjen kohtaamisissa, tulit yllätteän kulttuuririkastetuksi jollain kujalla vai oletko sittenkin aina ollut vähän netsiviritteinen?

Olen itse ollut sitä mieltä, että maahanmuuton volyymi täytyy säilyttää korkeintaan yhtä suurena kuin määrä, joka voidaan assimiloida/integroida samassa ajassa. En kiinnittänyt asiaan erityisempää huomiota kuin vasta vuonna 2003, kun monikulttuurisuudesta alettiin puhua epäilyttävän liturgiseen sävyyn. Halla-ahon Scripta-blogia aloin lukea muistaakseni vuonna 2005. Ajatukset vastasivat melko pitkälle omiani.

Lepakko

Lepakko on ollut nuiva jokseenkin siitä alkaen, kun on isommistä ympyröistä ja historiasta mitään ymmärtänyt. Historia ja erityisesti sotahistoria aloi kiinnostamaan noin kymmenvuotiaana. Huolimatta ahkerasta Korkeajännitysten lukemisesta en edes tuolloin uskonut, että saksalaiset olisivat olleet absoluuttinen pahuus maan päällä. Tästä johtui taas monia muitakin ajatuksia virallisen ja oikean totuuden välisistä eroista.
Suvussa on ollut ääripunikkeja ja mannerheimlaisia lahtareita, joten siltä osin balanssi on pysynyt. Kovasti nuivistelin jo 15-kesäisestä alkaen, kun ensimmäisiä Siad Barren kaartilaisia alkoi valumaan elätettäväksemme Suuren ja Mahtavan romahdettua. En ymmärtänyt silloinkaan, miten diktatuuri on iso paha asia, mutta dikatuurin pönkittäjä muuttuu ihanaksi rikkaudeksi, kun diktatuuri sortuu? Miksi?

Nykyinen maahanmuuttopolitiikka ajaa Suomen isot kaupungit ja lähiöt parissa vuosikymmenessä samalla tasolle, mitä ovat nyt Ranskan, Saksan ja Ruotsin pahimmat kaupunginosat. Teen kaikkeni, ettei näin tulisi käymään.
- Suomalaiset tulevat nielemään sen. Jos eivät, työnnetään se heille peräpuikolla.

Tiltu

Omalla kohdallani tämä maahanmuuttokriittisyys on ollut aika merkillinen prosessi. Nuorempanahan pyörin sellaisissa piireissä, joita noin periaatteessa voisi pitää ns. suvaitsevaisina, kai siinä jonkinlaisia punkkareitakin välillä oltiin. Kahnauksia ei koskaan tullut maahanmuuttajien kanssa, vaan itseään avoimesti rasisteiksi ja jopa uusnatseiksi kutsuvien ihmisten kanssa. Aika pahojakin kahnauksia itse asiassa. Toisaalta - kunnon junttina - vierastin aina myös maahanmuuttajia. En pitänyt (enkä pidä) tavoista, joilla jotkut tiettyjen kulttuurien edustajat tuolla kylillä esiintyvät. Toisin kuin kaverini en ollut kukkahattutäti enkä halunnut mulattilapsia. Aika hiljaa pysyin silloinkin, kun  ystäväni kauhisteli, kuinka tää just tää Jussi Halla-Aho on heidän laitoksellaan töissä. Tämä tapahtui vaiheessa, jossa olin jo lipeämässä nuivuuteen.

Minulle kävi lopulta niin, että koin kääntymyksen tuossa ehkä kolme tai neljä vuotta sitten. Siihen vaikuttivat Halla-Aho, reino, oman (uuden) lähipiirin kokemukset ja luultavasti jonkinlainen suurempikin maailmankuvan murros. Muistaakseni väänsin aika paljonkin vastaan jossain vaiheessa, lähinnä siksi että itse kartan ääripäitä ja pelkäsin, että esimerkiksi Halla-Ahon teksteissä voisi kyteä siemen johonkin pahempaankin (varmaan oli mielessä vielä ne teinivuosilta tutut nahkapääkurmootukset). Olin myös vierestä seuraillut, ettei niillä mamuillakaan helppoa ole, sen kotoutumisen kanssa. Itse kuitenkin ajattelen, että olen aina ollut nuivempi kuin miltä olen näyttänyt. Tietynlainen suomalaisen kulttuurin rakastaja olen ollut aina, mikä on saattanut osaltaan vaikuttaa siihen, etten näitä kulttuurin rikastajia ole halunnut aivan kritiikittömästi ottaa vastaan. Mitään selkeätä käännekohtaa en voi siis osoittaa olevan. Prosessi on kenties yhä menossa. 

Tahdon edelleen korostaa sitä, mitä monet muutkin täällä, että minulla ei ole mitään maahanmuuttajia vastaan sinänsä. Suurin kritiikki, mitä kohdistan itse tähän, hmm, sanotaanko nyt vaikka että "hommaan", johtuu siitä, että haluan vältellä kaikkea lietsomista ja ylilyöntejä. En mielelläni jauha mistään rotukysymyksistä vaan edustan maassa maan tavalla -linjaa, jossa on kyse enemmänkin kulttuurikysymyksistä. Olen äärimaltillinen pähkäilijä, mitä nyt joskus heitän kotioloissa jotain vähemmän maltillisia maahanmuutto- ja jopa maahanmuuttajavastaisia kommentteja. Muutamat maahanmuuttoon ja sen seurauksiin liittyvät aihepiirit ovat sellaisia, jotka saavat otsasuoneni ihan avoimesti pullistumaan. Toisaalta saatan yllättää itseni myös "ymmärtämästä", sen verran humanistin vikaa minussakin on.

JulianAlexander

Oikeastaan aina ajatellut omilla aivoilla, ja siksi holtitonta maahanmuuttoa vastaan.
Pappa jo lapsuudestani asti opettanut jotta Suomi Suomalaisena, ja ettei kukaan muu ole meitä tarvittaessa puolustamassa.

Työni puolesta nähnyt ja kokenut kuinka jotkut kulttuurin rikastajat eivät vain sopeudu meidän pelisääntöihin.
Sosiaalisena ihmisenä, kaikkien kanssa jutellessa kuullut useamman maahan muuttajan sanovan että muuttavat heti pois paskalandiasta kun saavat Suomen kansalaisuuden. Kuulemma voivat siten nostaa meidän sos turva rahoja ja samalla tekevät pimeästi töitä koti-/ulkomailla.. Tiedä sitten miten se onnistuu käytännössä?! Jotkut kai tietävät kertoa..?
Mut kuitenkin..

Halla-ahosta ajattelin aluksi niink muutkin vain mediaa kuunnelleet.. Ihme tyyppi??!!
Sivuille sitten eksyttyäni totesin jotta mies puhuu asiaa ja huolestuin vielä lisää mihin mallille Suomea ajetaan.
Ennen en oikestaan politiikasta perustanut, koska aina ajatellut poliitikoiden olevan oman edun ajajia ja valehtelijoita. Nyttemmin alan äänestämään, on puolue joka uskaltaa sanoa, ja toivottavasti myös tehdä niinkuin sanovat :) 

elven archer

En ole nuivistunut missään vaiheessa. Olen ollut koko aikuisikäni suvaitsevaisuuden puolella suvaitsemattomuutta vastaan. Suvaitsevaisuutta ei ole ummistaa silmänsä ihmisten kärsimykseltä. Se on ainoastaan pelkuruutta, helpomman tien valitsemista. Ihmisoikeudet kuuluvat kaikille, eikä tässä asiassa kulttuurirelativismilla ole mitään sanansijaa.

Näin ollen, maahanmuuttokritiikkini terävin kärki kohdistuu ihmisiin, joilla ei ole mitään halua jakaa kulttuuriimme kuuluvia arvoja yksilönvapauden, sananvapauden, tasa-arvon, seksuaalivähemmistöjen oikeuksien ja vastaavien saralla. Lisäksi haluaisin, että hoitaisimme itse sairautta oireiden sijaan. Yksi humanitaarinen pakolainen tuo vuosittain kymmenien tuhansien eurojen kulut. Tällä rahalla voitaisiin tehdä käsittämättömän paljon enemmän paikan päällä.

Työperäistä maahanmuuttoa en vastusta, jos tänne tulevat ihmiset ovat valmiita jakamaan länsimaiset käsitykset ihmisoikeuksista.

Ihonväristä, kansallisuudesta yms. en voisi vähempää välittää. Ne eivät määritä ihmistä, ainoastaan teot ratkaisevat. Valitettavasti kuitenkin voidaksemme käsitellä asioita järkevässä mittakaavassa, joudumme välillä tekemään yleistyksiä. On nähtävissä tiettyjä epätoivottavia piirteitä, jotka liittyvät olennaisesti tiettyihin kulttuureihin ja uskontoihin. Se ei tarkoita, että tuomitsen käytännön elämässä ketään yksilöä sen perusteella, mutta poliittisissa suuren linjan päätöksissä ei voida käsitellä jokaista ihmistä yksilönä.

Joillain ryhmillä on selvästi suurempi riski syrjääntyä, sortua rikollisille poluille ja jäädä työttömäksi yhteiskunnassamme. Kielitaidon puute, koulutuksen puute, sisällissodan ja kiihkouskovaisten saarnaajien aiheuttamat henkiset traumat ovat mm. tekijöitä, jotka aiheuttavat sen, että monella näistä lähtökohdista tulevalla on aivan mahdoton tehtävä sopeutua kilpailuyhteiskuntaamme. Tämän pitäisi näkyä paremmin maahanmuuttopolitiikassamme.

Olen avautunut aiheesta jo pitkään Murobbs:ssä eri nimimerkillä. Koska tämä aihe sumentaa usein muuten ihan järkeviltäkin ihmisiltä kaiken ajatustoiminnan, niin ajattelin, etten riskeeraa imagoani enää enempää esiintymällä täällä samalla nimimerkillä. Kokemus on osoittanut, että joillakin ihmisillä on suuria vaikeuksia ymmärtää lukemaansa. Puhumattakaan sitten niistä, jotka haluavat väkisin ymmärtää lukemansa väärin.

Jää nähtäväksi, miten paljon jaksan avautua tällä foorumilla. Katson kuitenkin, että luvuissa on voimaa, ja siksi halusin tukea tätä tärkeää kansalaisaktivismia rekisteröitymällä tänne. Onhan se nyt aina hienompaa, että on 1367 jäsentä, eikä 1366.

mikkoellila

Quote from: elven archer on 19.02.2009, 06:08:49
maahanmuuttokritiikkini terävin kärki kohdistuu ihmisiin, joilla ei ole mitään halua jakaa kulttuuriimme kuuluvia arvoja yksilönvapauden, sananvapauden, tasa-arvon, seksuaalivähemmistöjen oikeuksien ja vastaavien saralla.

Tämä on sellainen asia, jota vasemmistolainen "suvaitsevaisto" ei millään halua myöntää.

Islam on ilmiselvästi fasistinen ideologia. Liberaalit, kuten Pim Fortyun ja Geerd Wilders, vastustavat islamia nimenomaan sen fasistisuuden vuoksi. Sen sijaan "suvaitsevuutta" saarnaava vasemmisto tukee islamilaista fasismia.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Virtsanpylväs

"Pieni tyttö antoi rasismin uhreille kasvot"
-Astrid Thors-

Malla

Vähitellen, hyvin hitaasti; umpinuiva en ole vieläkään. ;D

Aimo tuuppauksen nuivuuteen sain, kun tyttäreni oli viime kesänä E-Ranskassa kielikurssilla ja muutama tummahipiäinen paikallinen koetti kotouttaa hänet sangen kovakouraisesti (neito asteli yksikseen loppumatkan majapaikkaan -- äidin ehdottomista kielloista piittaamatta  >: -- ajankohta ei tosin ollut kovin myöhäinen eikä neito ollut nauttinut päihdyttäviä aineita). Onneksi paikalle osui itävaltalaisia kielikurssikamuja, rotevia poikia, jotka hätistelivät kotouttajat tiehensä ja saattelivat neidon majapaikkaansa. Tuntemattomille herrasnuorukaisille siitä suurkiitos!
Tyttäreni ei ollut poikkeus; lähes kaikkia tyttökurssilaisia oli yritetty kotouttaa eli suomeksi: raiskata. (Onneksi äkkäsivät pyytää myöhemmin hätiin poikapuolisia kurssikamujaan. Noloa feministineidoille, mutta viisasta toimintaa.)

Neito -- vihervasuri JA feministi -- nuivistui (ja oppi onneksi myös varovaisuutta paremmin kuin äidin jäkätyksistä) kertaheitolla, ja paasaa nyt hyväuskoiselle mutsilleen, että kyse ei kuule ollut "ihan vain kurjasta sattumasta".

Nuivistumistani lisäävät myös lähistön käännynnäiset. Todella töykeää sakkia, rähjäävät (ja kiilaavat) kaupassa ja läpsivät lapsiaan.

Hämmästyttää kummastuttaa sekin, että mamujen lapset kiilaavat jonon kärkeen päiväkotijonoissa, ohi työpaikan saaneiden ja sen takia ph-paikkaa tarvitsevien.

Juuri auskultoinut sukulaisneito vetää ekaa ya-opepestiään eräässä itähelsinkiläisessä lähiössä ja on ihan epätoivoinen etenkin mamujen kanssa. Törkeää käytöstä, nuorta naisopea ei tietenkäään kunnioiteta pätkääkään. Seuraavan pestin onkin sitten hankkinut maaseudulta. (Murehti vain sitä, että luokalla on muutama oikeasti lahjakaskin, jota haluaisi kannustaa. Mutta resurssit eivät vain riitä, kun muutamat hilluvat.)       

Karkea

Maahanmuuton ongelmien pienen yhteinen nimittäjä on islam.

Quote from: mikkoellila on 19.02.2009, 17:24:47
Quote from: elven archer on 19.02.2009, 06:08:49
maahanmuuttokritiikkini terävin kärki kohdistuu ihmisiin, joilla ei ole mitään halua jakaa kulttuuriimme kuuluvia arvoja yksilönvapauden, sananvapauden, tasa-arvon, seksuaalivähemmistöjen oikeuksien ja vastaavien saralla.
Tämä on sellainen asia, jota vasemmistolainen "suvaitsevaisto" ei millään halua myöntää.
Islam on ilmiselvästi fasistinen ideologia. Liberaalit, kuten Pim Fortyun ja Geerd Wilders, vastustavat islamia nimenomaan sen fasistisuuden vuoksi. Sen sijaan "suvaitsevuutta" saarnaava vasemmisto tukee islamilaista fasismia.
Islamia tulisi käsitellä väkivaltaisena aattena. Jopa monikulttuuri-idealisti voisi tutustua tähän sekä seuraamalla uutisia, että lukemalla koraania. Että jollei tunnusta, että islam ilmenee nimenomaan orjuuttavana väkivaltakulttuurina on kovin idealisminsa sokaisema Tai sitten on niin, että taistolaisaikain kasvatit yhä edelleenkin haaveilevat jollekin Isä Aurinkoiselle antautumisesta.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.