News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Venyykö pinna vuoteen 2011 asti?

Started by Jukka Latva-laho, 17.10.2009, 17:09:40

Previous topic - Next topic

Jukka Latva-laho

Olen pannut merkille, että viime aikoina on maahanmuuton ikävät seuraukset ovat alkaneet tulla esiin kiihtyvällä tahdilla.

Vuonna 2011 uskoakseni tulee tapahtumaan muutos demokraatian kautta ja viimeistään tuolloin myös päättäjiksi valikoituu ihmisiä, jotka ottavat huomioon asiaan liittyvät realiteetit.

Kuitenkin, kun tilanne alkaa olla jo siinä pisteessä, että satunnaisten väkivallantekojen ja seksuaalirikosten yhteydessä erityistuntomerkiksi kelpaaa nykyään jo tekijän hyvä suomenkieli, vuoteen 2011 tuntuu olevan pitkä aika.

Suomalaiset ovat yleensä tunnollisesti lakeja noudattavia ja varsin kärsivällisiä ihmisinä, jotka eivät yleensä osallistu esim.  julkisisiin mielenosoituksiin vaan ovat "sisäänpäin kiehuvaa" sorttia esim. etelä-eurooppalaisiin verrattuna (lieneekö jopa geneettinen erityispiirteemme). Yllättävän paljon siis siedetään ja suvaitaan niin kauan kuin asia ei suoraan kosketa.

Tämän tilanteenhan on osaltaan aiheuttanut meidän "hyvinvointiyhteiskuntamme"  joka on omiaan passivoivaan ihmisiä kun luotetaan että poliisi, palokunta, Hannu Karpo tms. lopulta hoitaa ongelman pois päiväjärjestyksestä, ilman että meidän itse tarvii tehdä juuri mitään muuta kuin paheksua ongelmia ja niiden aiheuttajia.  

MUTTA toisaalta, kun se raja ylitetään, että tämä naiivi luottamus menetetään, alkaa todennäköisesti tapahtua nopeasti. Uskoakseni jokaisessa suomalaisessa kaupungissa on jäljellä sen verran toimintakuntoisia, vastuuntuntoisia miehiä ja miksei naisiakin että kansalaisten turvallisuus on mahdollista taata vapaaehtoisella toiminnalla mikäli yhteiskunta ei siihen kykene.
Epäilen myös, että tämä raja on ylittymässä. Pienessä mittakaavassahan tätä on jo tapahtunut joillain pienillä paikkakunnilla kuten kemissä, jossa vastakkain ovat kuitenkin olleet lähinnä häiriöitä aiheuttaneet turvapaikanhakijat ja sekalaiset ja sekavat, kostomielessä liikkeellä olleet urpot.

Minusta Lappeenrannan tapaus osoitti hyvin kuinka hankalien asioiden kanssa ollaan tekemisissä. Yleinen etu vaatisi, että kissa nostettaisiin pöydälle ja näyttävästi osoitettaisiin, että suvaitsevaisuutemme ei ulotu mihin tahansa. Toisaalta asiassa on ajateltava rikoksen uhrin selviytymistä ja siksihän tästäkään ei haluttu tehdä "numeroa". Tapauksesta ja sen taustoista tietää siis harva.

Otetaan toisenlainen esimerkki:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1565717

hypoteettinen tilanne: Jos "joukkorikastetuksi" tullut uhri kertoisi asiasta Idols-Johannan tavoin, niin mitä tapahtuisi?

Illman: Miten tälle sivustolle voi päätyä netissä?

Ellilä: Esimerkiksi siten, että kirjoittaa Googleen hakusanoiksi minun nimeni.

Illman: Entä jos kirjoittaa Googleen hakusanoiksi joitakin kirjoituksessa esiintyviä sanoja, voiko sen löytää sillä tavoin?

Ellilä: Siten Google toimii.

Jiri Keronen

Quote from: Jukka Latva-laho on 17.10.2009, 17:09:40
hypoteettinen tilanne: Jos "joukkorikastetuksi" tullut uhri kertoisi asiasta Idols-Johannan tavoin, niin mitä tapahtuisi?

Itse asiassa tämä on sellainen asia, jonka pitäisikin tapahtua. Jos joku uhri kertoisi esimerkiksi anonyymisti kokemuksestaan, voisi se laittaa asioita uuteen perspektiiviin monelle ihmiselle.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Maisterinna

Sama on pyörinyt mielessä. Hommafoorumin perustamisen aikoina 2011 tuntui tuskallisen kaukaiselta, ja ahdisti ajatella, kuinka monta suomalaista kärsimystarinaa ehditään kokea ennen vaaleja ja kuinka paljon veroeuroja valuu kankkulan kaivoon.  

Aika kuluu sotatilassakin. Kohta on jo 2010. Vaalitohina alkaa ensi vuonna kaikessa komeudessaan. Odotan jo innolla uusia (=vanhoja) lupauksia, hymyjä ja jakkupukuja. Mielenkiintoista nähdä, kuinka moni edustaja löytää yhtäkkiä itsestään maahanmuuton vastustajan vaalien alla. Satavarmasti yli puolet ehdokkaista on "vastuullisen" maahanmuuton kannalla, mikä käytännössä lienee sanalätinää. Minä muistan kyllä, minkä verran nykyiset kansanedustajat ovat tehneet kyseisen asian eteen.

Keskustellessa vaaleista lähimmäisten kanssa en aio peitellä omaa kantaani asioihin. Asia on vakava. Vaikka maine menisi, aion alleviivata jokaiselle keskusteluhalukkaalle maahanmuuttajien rikosfaktat, Ruotsin tilanteen ja turvapaikkaprosessin kustannukset. Niin ettei ainakaan tiedonpuutteesta voi ketään syyttää.

Jukka Latva-laho

Vuosia sitten puhuttiin/huhuttiin tapauksesta, jossa joukkorikastus olisi viimeistelty saksilla. En edelleenkään tiedä oliko tämä totta vai tarua. Osaako joku vahvistaa suuntaan tai toiseen?

Illman: Entä jos kirjoittaa Googleen hakusanoiksi joitakin kirjoituksessa esiintyviä sanoja, voiko sen löytää sillä tavoin?

Jiri Keronen

Vae Victis -blogini

Timo Rainela

Tämän asian eteen suuri joukko paiskii töitä NYT!
Timo + Vuosaaren muutoshaluiset...
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.

xor_rox

Jukka Latva-laho

Quote from: Jiri Keronen on 17.10.2009, 18:26:09
Quote from: Jukka Latva-laho on 17.10.2009, 18:21:02
Osaako joku vahvistaa suuntaan tai toiseen?

On totta.

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=621642

Kiitos. Olisin käyttänyt tätä tapausta aloituspostaukseni esimerkkinä, mutta en ollut varma sen todenperäisyydestä.

Joka tapauksessa, tämä kuvottava rikos on esimerkki sellaisesta monikulttuurisuuden mukanaan tuomasta rikoksesta josta edes punavihreiden mokutuslasien läpi maailmaa katsova toimittaja-katja ei voisi sanoa "no mutta joukkoraiskaa-alapääsaksittavat han-suomalaisetkin. "

Jos tämä olisi tullut aikanaan laajaan julkisuuteen heti tapahduttuaan (sen sijaan, että oltiin suomi24-huhujen varassa) olisi kaupungissa varmasti herätty siihen, että on lähdettävä liikkeelle ja oikeasti tehtävä jotain. Ja ties kuinka moni nainen olisi säästynyt vastaavilta (tosin ei ehkä yhtä julmilta) rikoksilta.

Se mitä minä ajan takaa on jotain vastaavaa mistä lappeenrannan tapauksen yhteydessäkin on puhuttu. Eli jonkinlaiset järjestäytyneet partiot, jotka koston sijaan olisivat ennaltaehkäisemässä. Tällaista toimintaa on harjoittanut ainakin non-fighting-generation katuväkivaltaa vastaan, en tiedä onko enää aktiivinen.

Joka tapauksessa, Suomessa on uskoakseni paljon ihmisiä, jotka välittävät läheistensä hyvinvoinnista sen verran paljon, että olisivat vapaaehtoisia vastaavaan toimintaan. Media on ansiokkaasti hyssytellyt näitä "yksittäistapauksia", mutta nykyään heidän harmiksi on olemassa tehokkaat kanavat tiedonleviämiselle joista ainakaan toistaiseksi suurpäät ja illmannit eivät totuutta kykene sensuroimaan. Jos nykyinen valitettava kehitys mamu-taustaisen rikollisuuden yleistymisessä jatkuu, siinä voi olla positiivisenkin kehityksen siemen, eli että asiaa herätään vastustamaan riittävän voimakkaasti ennenkuin on liian myöhäistä.

pelle12

Aulikki Oksanen lauloi aikoinaan:' Ei ole taistelua ilman yhtiestä rintamaa'. En usko, että kenenkään intressejä palvelee tusina pienpuolueita, joista suuri enemmistö ei tiedä mitään, oli niiden agenda kuinka kansanomainen tai kannatettava tahansa. Jos poliittisesti ajatteleva kansanosa todella haluaa vaikuttaa asioiden kulkuun, olisi pikimmiten pyrittävä erilaisten kukkotappelujen ja kukkulan kuningas-menttaliteetin yläpuolelle ja rakennettava yhteinen rintama.

Jukka Latva-laho

Joo, ei nyt todellakaan viedä tätä keskustelua puolue-väittelyiden suuntaan kun niitä varten on jo useitakin keskusteluita.

Minua lähinnä kiinnostaisi kuulla mielipiteitä siitä, milloin/mitä vaatii se, että mitta täyttyy laajemmassakin määrin ja jos/kun näin tapahtuu, mikä olisi järkevä malli toimia?

Vastoin mokuttajien väitteitä, hommalaisista ja yleensäkin nuivista suurin osa on ihan jotain muuta kuin kaljaa kittaavia skinejä. Suurin osa heistä ei myöskään ole työttömiä tai syrjäytyneitä. Päin vastoin, he käyvät töissä ja elelevät ihan mukavaa elämää ja tavallaan tässä se ongelma piileekin. Vaatii todella paljon, että nämä ihmiset tekisivät muutoksen aikaansaamiseksi muutakin kuin piirtäisivät äänestyskopissa numeroita tai kirjoittelisivat nettiin maahanmuuton varjopuolista.

Mutta silloin kun tilaisuus avautuu niin olisi hyvä olla suunnitelma valmiina. Ehkä olen väärässä, mutta kuvittelen suomalaisten eroavan esim. länsinaapureistamme siinä, että me emme jää katselemaan vierestä paloautoja kivittävää "nuorisoa". Kun tällaista terrorismia ollaan tuomassa Suomeen niin sitä vastaan olisi hyvä toimia muutenkin kuin odottamalla seuraavia vaaleja, jotta pääsee piirtelemään nuivia numeroita lappuun...

pelle12

Quote from: Jukka Latva-laho on 17.10.2009, 19:45:26
Joo, ei nyt todellakaan viedä tätä keskustelua puolue-väittelyiden suuntaan kun niitä varten on jo useitakin keskusteluita.

Minua lähinnä kiinnostaisi kuulla mielipiteitä siitä, milloin/mitä vaatii se, että mitta täyttyy laajemmassakin määrin ja jos/kun näin tapahtuu, mikä olisi järkevä malli toimia?

Vastoin mokuttajien väitteitä, hommalaisista ja yleensäkin nuivista suurin osa on ihan jotain muuta kuin kaljaa kittaavia skinejä. Suurin osa heistä ei myöskään ole työttömiä tai syrjäytyneitä. Päin vastoin, he käyvät töissä ja elelevät ihan mukavaa elämää ja tavallaan tässä se ongelma piileekin. Vaatii todella paljon, että nämä ihmiset tekisivät muutoksen aikaansaamiseksi muutakin kuin piirtäisivät äänestyskopissa numeroita tai kirjoittelisivat nettiin maahanmuuton varjopuolista.

Mutta silloin kun tilaisuus avautuu niin olisi hyvä olla suunnitelma valmiina. Ehkä olen väärässä, mutta kuvittelen suomalaisten eroavan esim. länsinaapureistamme siinä, että me emme jää katselemaan vierestä paloautoja kivittävää "nuorisoa". Kun tällaista terrorismia ollaan tuomassa Suomeen niin sitä vastaan olisi hyvä toimia muutenkin kuin odottamalla seuraavia vaaleja, jotta pääsee piirtelemään nuivia numeroita lappuun...

Itse asiassa vastaat itse kysymykseesi. Siinä vaiheessa kuten aina ennenkin historiassa eli kun suuren enemmistön, tässä tapauksessa keskiluokan, taloudellisille varpaille astutaan. Ts. kun keskiluokka saa tuta jokapäiväisesä elämässään, että verorahoille ei tule vastinetta, kun autot palavat kadulla tai muuta vastaavaa tapahtuu. Vasta sitten suuri enemmsitö herää. Ja mitä sitten tapahtuu, ken tietäis sen, ken arvaisi huomisen? Olisi kuitenkin hyvä että valveutunut jengi olisi ottamassa protestin vastaan ja kanavoimassa sen terveille uomille. Ja tuohon tarvittaisiin yhteistä rintamaa, ei kukkulan kuningas-, pilipalihöpöttäjiä.

Jukka Latva-laho

Quote from: pelle12 on 17.10.2009, 19:58:50
Ts. kun keskiluokka saa tuta jokapäiväisesä elämässään, että verorahoille ei tule vastinetta, kun autot palavat kadulla tai muuta vastaavaa tapahtuu. Vasta sitten suuri enemmsitö herää.
...
Olisi kuitenkin hyvä että valveutunut jengi olisi ottamassa protestin vastaan ja kanavoimassa sen terveille uomille. Ja tuohon tarvittaisiin yhteistä rintamaa, ei kukkulan kuningas-, pilipalihöpöttäjiä.

Olen eri mieltä.
Ensiksikin uskoakseni asioita alkaa tapahtua, tai tarkemmin sanoen niitä aletaan tehdä jo ennen kuin autojen polttaminen ja joukkoraiskaukset ovat jokapäiväisiä.
Edellä jo esitin erään tavan, miten tällainen herääminen uskoakseni voisi tapahtua.

ja toiseksi, siinä vaiheessa kun aletaan tekemään, ei niillä puolueilla ole mitään väliä. Tämä puoluekinastelu mitä tälläkin palstalla nähdään johtuu ainoastaan siitä, että varsinaisista suurista kysymyksistä samaa mieltä olevilla ihmisillä ei nyt satu olemaan muutakaan tekemistä kuin vääntää pienistä asioista ja loukkaantua propellihatutteluista jne.
Siinä vaiheessa jos/kun "nuoriso" estää palomiehiä tekemästä työtään ja tuon seurauksena ihmisiä kuolee tai "lappeenrantalaisen lottovoiton" voittanut nainen tulee julkisuuteen kertomaan kohtalostaan, silloin nuivat eivät enää leiki keskenään kukkulan kuningasta.

pelle12

Quote from: Jukka Latva-laho on 17.10.2009, 20:26:06

Olen eri mieltä.
Ensiksikin uskoakseni asioita alkaa tapahtua, tai tarkemmin sanoen niitä aletaan tehdä jo ennen kuin autojen polttaminen ja joukkoraiskaukset ovat jokapäiväisiä.
Edellä jo esitin erään tavan, miten tällainen herääminen uskoakseni voisi tapahtua.

ja toiseksi, siinä vaiheessa kun aletaan tekemään, ei niillä puolueilla ole mitään väliä. Tämä puoluekinastelu mitä tälläkin palstalla nähdään johtuu ainoastaan siitä, että varsinaisista suurista kysymyksistä samaa mieltä olevilla ihmisillä ei nyt satu olemaan muutakaan tekemistä kuin vääntää pienistä asioista ja loukkaantua propellihatutteluista jne.
Siinä vaiheessa jos/kun "nuoriso" estää palomiehiä tekemästä työtään ja tuon seurauksena ihmisiä kuolee tai "lappeenrantalaisen lottovoiton" voittanut nainen tulee julkisuuteen kertomaan kohtalostaan, silloin nuivat eivät enää leiki keskenään kukkulan kuningasta.
Toivokaamme, että olet oikeassa. Itse en valitettavasti pysty jakamaan varsin optimistista käsitystäsi homo sapiens-lajin käyttäytymisestä, ainakaan laumakäyttäytymisestä. Todella syvälle menevä muutos tapahtuu yleensä vasta pakon edessä tai siinä vaiheessa kun kokemus koskettaa enemmistöä. Pelkkä teoreettinen uhka harvoin saa poroporvarin heräämään. Ja useimmathan meistä on, ellei peräti 99%, pohjimmilttaan mukavuutta rakastavia poroporvareita.

tarhuri

Quote from: pelle12 on 17.10.2009, 21:14:19
Quote from: Jukka Latva-laho on 17.10.2009, 20:26:06

Olen eri mieltä.

Toivokaamme, että olet oikeassa. Itse en valitettavasti pysty jakamaan varsin optimistista käsitystäsi homo sapiens-lajin käyttäytymisestä, ainakaan laumakäyttäytymisestä. Todella syvälle menevä muutos tapahtuu yleensä vasta pakon edessä tai siinä vaiheessa kun kokemus koskettaa enemmistöä. Pelkkä teoreettinen uhka harvoin saa poroporvarin heräämään. Ja useimmathan meistä on, ellei peräti 99%, pohjimmilttaan mukavuutta rakastavia poroporvareita.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Jukka Latva-laho

Täyttä asiaa kirjoitit. Todellakin monesti näitä lehtijuttuja lukiessa unohtuu, että se suurin negatiivinen monikulttuurisen värinän mukanaan tuoma vaikutus on se, että joudumme sensuroimana jatkuvasti itseämme. Se vaikutttaa arkielämämme teoissa ja puheissa, mutta siitä on hankala tehdä mitään räväköitä lehtijuttuja.
Tavallaanhan kyse on juuri siitä asiasta mistä professori Vihavainenkin puhui, eli kun suomalaiset eivät ole enää niin varmoja arvoistaan ja siitä mikä heille on tärkeää, tämän tyhjiön täyttävät itsestään varmat islamilaiset vaatimuksineen.
He ovat äärimmäisen herkkänahkaista sakkia ja ovat valmiita loukkantumaan lähes mistä vaan ja suomalaiset tekevät parhaansa ettei näin vaan kävisi.

Meitä, jotka tämän tilanteen kestämättömyyden tajuavat, on ilmeisesti jo varsin paljon. Mutta me emme tee itseämme ja mielipiteitämme riittävän näkyviksi. Tuossa edellä jo esitettiin se perussyy: meidän elämä on ihan mukavaa toistaiseksi eikä sitä halua riskeerata. Sillä vaikka hommalaisia leimataankin syrjäytyneiksi skineiksi, niin suurella (enemmistöllä?) osalla meistä on hyvä koulutus, kiva perhe ja mukava työpaikka. Jos me olisimme sellaisia pahiksia, minä meidät esitetään, niin suomalaisia perinteitä kunnioittamattomat maahanmuttajat olisivat jo saaneet vastavoiman eikä jälki olisi välttämättä mukavaa...

Nyt me vastustamme näkemäämme epäoikeudenmukaisuutta näillä helpoilla keinoilla, kirjoittelemme nettiin, klikkailemme IS:n galluppeihin, kirjoitamme vastineita lehtiin jne. Sinänsä aivan arvokasta toimintaa ja tietystihän jotkut meistä ovat aktiivisesti puoluetoiminnassa. Kaikki kunnia heille.

Minun pelkoni kuitenkin on se, että kun jatkuvasti kulissien takana tehdään työtä sen eteen, että meiltä vietäisiin nykyisetkin välineet mielipiteidemme ilmoittamiseen (sananvapauden rajoittaminen, nettipoliisit, anonyymiyden kieltäminen) mitä jää jäljelle?
Ja toisaalta kun poliisi käyttää yhä enemmä resursseja valtion budjetin paikkaamiseen pienistä ylinopeuksista sakottamalla, väkivalta, raiskaukset ym. julmuus yleistyy kaupungeissamme.

Olisiko hyvä varautua jo hyvissä ajoin? Verkostoitua ja tehdä suunnitelmat hätätilan varalle.

FadeAway

Vaaleihin on puolitoista vuotta.
Työ on käynnissä kokoajan. Tänä syksynä medioissa on jo ollut hieman nuivempaa materiaalia. Sensuuri on paikkoin päästänyt verkkonsa läpi, jopa muutamia maahanmuuttokriittisiä puheenvuoroja. Jos Muutoksella olisi muutama kansanedustaja, hieno homma. Koen tärkeäksi saada maahanmuuttoon liittyvät kysymykset esille. Homma on onnistunut jo hieman muuttamaan ilmapiiriä mamu asioissa, jopa enemmän kuin Persut , joilla on 5 kansanedustajaa&1 europalli.
Kaikki puolueet ovat ympäristöpuolueita ja hyvinvointivaltion kannattajia, ehkä jonain päivänä myös maahanmuuttokriittisiä.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

sideswipe

2011 tulee tapahtumaan seuraavaa. Muutos-puolue ei tule saamaan yhtään paikkaa eduskuntaan ja sen kannatus jää maksimissaan 1-2 prosenttiin. Samalla perussuomalaisten äänimäärä laskee, kun "maahanmuuttokriitikot" jakaantuvat kahteen - tai vieläkin useampaan leiriin. Vanhat puolueet ovat vallassa, koska ne ymmärtävät, miten järjestelmä toimii.

Esimerkiksi kokoomuksen nousun taustalla on hyvin tarkka imagonluonti ja äänestäjäkunnan profilointi. Vaalikampanjat toisensa jälkeen osuvat maaliin, kun kaikille annetaan kaikkea ja sisäiset ristiriidat hiljennetään pakkokeinoin. Halla-aho(eivät toki perussuomalaiset tai hommalaiset) nauttii suhteellisen suurta suosiota myös kokoomuksen nuorten ja koulutettujen miesäänestäjien parissa. Kukaan ei vain uskalla tulle esiin mielipiteidensä kanssa, ja puolueen sisällä on laskettu että halla-aholaisuudesta kannattaa ainakin toistaiseksi sanoutua irti.

Muutos-puolueen agenda näyttää toki kaikin puolin kannatettavalta suorine demokratioineen, mutta kannattaako henkilökohtaisten propellipääloukkausten takia pirstoa koko kenttä ja tuhota mahdollisuudet oikeaan muutokseen? Varsinkin kun suurin osa teistä vaikuttaa mielipiteiden perusteella ihan perussuomalaisilta. Porvarit ja yrittäjät vaan kuseen ja niin edelleen.

Keskustelun härättäjänä homma on ollut jättimenestys. Onkin sitten ihan eri asia miten se realisoituu vaaleissa.   

FadeAway

Esitän erilaisen näkemyksen. 2011 Muutos ja Persut saavat yli 10% kannatuksen yhteensä ja oikeilla vaaliliitoilla mukavasti kansanedustajapaikkoja.
Mutta, Mutta lipas on aukaistu. Muiden puolueiden ehdokkaat voivat näyttää nuivuutensa ja veikkaan, että monet muiden puolueiden jäsenet ovat mamukriittisiä reilun vuoden kuluttua.
Lopputulos: Eduskunnassa on 2011 aika kivasti nuivaa porukkaa yli puoluerajojen. Keskustelu on alkanut , ei sitä enää pysäytetä.

On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Jukka Latva-laho

Toivoisin, että propellihatut vääntäisi nää puoluekinansa jossain muussa ketjussa, sillä kuten sanoin noilla asioilla ei pitäisi olla merkitystä siinä vaiheessa kun tulee oikea tarve ja tilaisuus toimia.
Ja toiminnalla tarkoitan jotain muuta kuin äänestämistä. Pitäisi vaan kartoittaa, että mitä se vaatii, että norminuivat jalkautuu?

RahatTiskiin

Quote from: Jukka Latva-laho on 18.10.2009, 20:46:56
Toivoisin, että propellihatut vääntäisi nää puoluekinansa jossain muussa ketjussa, sillä kuten sanoin noilla asioilla ei pitäisi olla merkitystä siinä vaiheessa kun tulee oikea tarve ja tilaisuus toimia.
Ja toiminnalla tarkoitan jotain muuta kuin äänestämistä. Pitäisi vaan kartoittaa, että mitä se vaatii, että norminuivat jalkautuu?

Epämiellyttävän aineksen määrän jatkuva kasvu ja asioihin puuttumattomuus virallisilla tasoilla aiheuttavat aikapommin.

Se, kenen puolelle valtaväestö ja viranomaiset menevät voidaan arvuutella.

Tietyssä vaiheessa homma on helppoa ja kivutonta. Sitten tulee vaikeuksia. Lopulta tapahtuu Libanonit.

Jalkautumisen kokema hyöty pitää olla suurempi kuin siitä aiheuttava haitta.  Lisäksi kaikilla pitää olla käytössä ajankohtainen tieto.. Hyysärin utopiassa lilluvat eivät herää ennen kuin itseen osuu.
[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

pelle12

Minun pelkoni kuitenkin on se, että kun jatkuvasti kulissien takana tehdään työtä sen eteen, että meiltä vietäisiin nykyisetkin välineet mielipiteidemme ilmoittamiseen (sananvapauden rajoittaminen, nettipoliisit, anonyymiyden kieltäminen) mitä jää jäljelle?
- Mitä jää jäljelle? Laittomuudet ja väkivalta! Harmittaako tuo kehitys suviksia tai islamisteja? Ei suinkaan. Siitähän saadaan vain hyvä syy tiukentaa ruuvia entisestään! Mielestäni tuo kehitys on jo pystytty todistamaan ihan tieteellisestikin. Ihmisillä täytyy olla lailliset kanavat osoittaa tyytymättömyytensä, ja ongelmat eivät suinkaan poistu sillä, että ongelmista tehdään tabuja, joista ei saa hiiskuakaan.

JM-K

Quote from: sideswipe on 18.10.2009, 18:08:15
Samalla perussuomalaisten äänimäärä laskee, kun "maahanmuuttokriitikot" jakaantuvat kahteen - tai vieläkin useampaan leiriin.

Tästä on ihan turha syytellä meikäläistä tai Muutosta. Jäljet johtavat sylttytehtaalle...

tarhuri

Porvarit ja yrittäjät vaan kuseen ja niin edelleen.

Keskustelun härättäjänä homma on ollut jättimenestys. Onkin sitten ihan eri asia miten se realisoituu vaaleissa.   

Ei näytä tuo toimivan Hommassa.  Aikanaan vihreät toimivat juuri noin, näin sen todella läheltä, kun stallarit valtasivat liikkeen.  Luotan siihen, että täällä ollaan rehellisellä mielellä liikkeellä.  Luotan myös osanottajien aktiivisuuteen äänestystilanteessa.  Odottavan aika on kyllä pitkä, jokin välitavoite olisi hyvä olla.
Olen olemassa, siis ajattelen.

RahatTiskiin

Keskiluokka, johon mahtuu niin yrittäjät kuin putkimiehetkin ovat aivan yhtä paljon negatiivisesta kehityksestä johtuen. Epämääräinenkin aines kärsii.  En näe että mikään varsinainen luokka olisi erillään tästä negatiivisesta kehityksestä. Pois lukien tietysti utopistit jotka eivät muutenkaan näe todellisuutta.

Halla-aho on kirjoittanut asiasta hyvin. Vallankumouksesta.

[Mohammedanism] has already spread throughout Central Africa, raising fearless warriors at every step; and were it not that Christianity is sheltered in the strong arms of science -- the civilisation of modern Europe might fall, as fell the civilisation of ancient Rome. - Winston Churchill, 1899

ilmarinen

2011 tulee tapahtumaan seuraavaa. Muutos-puolue ei tule saamaan yhtään paikkaa eduskuntaan ja sen kannatus jää maksimissaan 1-2 prosenttiin. Samalla perussuomalaisten äänimäärä laskee, kun "maahanmuuttokriitikot" jakaantuvat kahteen - tai vieläkin useampaan leiriin. Vanhat puolueet ovat vallassa, koska ne ymmärtävät, miten järjestelmä toimii.

Täällä ollaan aika lailla samoilla linjoilla. Maahanmuuttokriittisten äänestäjien jakaantuminen syö Perussuomalaisten kannatusta lähinnä suurimmissa kaupungeissa joitakin prosentteja. Mäki-Ketelä saa muutaman kerran sanoa jotakin tv:ssä Yrjö Hakasen ja kummppaneiden seurassa.
Yhden kieltämättä tyhmän propelipääheiton ottaminen henk. koht tulee vesittämään hyvän asian. En usko, että Perussuomalaiset ja Muutos 2011 tulevat olemaan vaaliliitossa. Mäki-Ketelähän ilmoitti jo alkuunsa, että uusi puolue on Perussuomaisten kilpailija ja hakee ääniä nimenomaan sieltä. Eli nämä kaksi puoluetta ovat poliittisia vastustajia toisilleen.

Ari-Lee

Erittäin ikävä keskustelu joskin välttämätön. Muutos ei saisi olla kilpailija vaan liittolainen Persuille. "Viholliseni vihollinen on ystäväni". Jos tätä logiikkaa ei käytä vaaleissa ei Hommasta tule muuta kuin kerhotoimitaa.

QuotePitäisi vaan kartoittaa, että mitä se vaatii, että norminuivat jalkautuu?
Jos omaan kaupunkiini tulisi "no-go-ghetto" menisin sinne välittömästi notkumaan koska nekin alueet ovat vielä toistaiseksi meidän omia. Ottaisin mukaan sen kuka lähtisi mukaani. Lehtikuvaaja ainakin mukaan. Kauhea älämölö päälle. Suomessa on liikkumisen oikeus missä vain.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Jiri Keronen

Quote from: ilmarinen on 19.10.2009, 22:47:55
Mäki-Ketelähän ilmoitti jo alkuunsa, että uusi puolue on Perussuomaisten kilpailija ja hakee ääniä nimenomaan sieltä.

Mäki-Ketelähän ei ole koskaan sanonut mitään tällaista, vaan kyseessä on median taholta tuleva marginalisointiyritys.

Vae Victis -blogini

Totuusko?

Pakko venyä, kun ei ole vaihtoehtoa. Vuosi 2011 ei tule olemaan mikään merkittävä "muutosten vuosi" demokratialle tai edes maahanmuutolle. Haaveilu on hyvin inhimillinen piirre, mutta päiväunien osoittauduttua reaalielämän painajaisiksi, saattaa aukaista silmät myös Muutoksen varaan laskeneissa? On meinaan sen verran pitkä prosessi saada "kiilaa" asemansa vakiinnuttaneiden suurten puolueiden väliin. Muutosten tie on varmasti pitkä ja kivinen eikä nykyiset puolueet, ehkä Perussuomalaisia lukuunottamatta, tule laittamaan tikkua ristiin tämän helpottamiseksi. Valtava äänivyöry Muutokselle (ja/tai Persuille) ei ole kovin realistinen, valitettavasti. Suuri enemmistö suomalaisia on osoittautunut historian valossa hyvinkin "puolueuskolliseksi", oli sitten tyytyväinen puolueeseensa tai ei. Tästä on elävä esimerkki vaikkapa pääministerin suosion kasvun korrelaatio skandaalien lukumäärän suhteen.

Jiri Keronen

Quote from: Ulkopuolinen on 20.10.2009, 11:56:36
Tuo mahdollisuus syntyy rakentavan yhteistoiminnan kautta ja tuhoutuu lapsellisen räksyttämiseen keskittymisen kautta.

Olen muuten samaa mieltä. Pahimpien provojen aika on onneksi jo ohi. Näkisin, että se oli silloin viime kunnallisvaalien kieppeillä, ja silloinkin se johtui lähinnä turhautumisesta, kun näistä asioista ei käytännössä voinut puhua yhtään mitään, eikä oikein kukaan näyttänyt ottavan asioita mihinkään suuntaan vakavasti. Asiat ovat menneet tältä osalta huomattavasti parempaan suuntaan, eikä räksyttämiselle ole enää juurikaan tarvetta.

Vae Victis -blogini

St. Quentin

Kyllä pinna kestää.

Siihen on sitten "heti" perään presidentinvaalit
niin Halonen on pois virasta.

Ehkä joku nuivempi saadaan tilalle.
Mister Congressman why can't you understand.