News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2009-09-20 US Pian rapsahtaa: 7km/h ylinopeussakot tulevat

Started by Maailmanmies, 21.09.2009, 12:56:40

Previous topic - Next topic

JJ75

Quote from: monokultturisti on 01.04.2011, 12:29:03
Quote from: MaisteriT on 31.03.2011, 17:04:33
Yritin jossain vaiheessa itsekin pumpata tätä tietoa ja sain vastauksen että pitää olla toleranssi, koska mittaukset eivät koskaan ole tarkkoja.
Minun kanssani ainakin keskustelit siitä tuosta alkaen: http://hommaforum.org/index.php/topic,13658.msg487622.html#msg487622
Haluan korostaa, että en vaadi, että toleranssi on oltava. Loogisin ratkaisu on että sitä ei ole. Mitä tulee mittausten tarkkuuteen, niin on tullut joissain yhteyksissä ilmi, että poliisi käyttää tutkassa 3 km/h varmuusvähennystä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että tuollaisen tutkan perusteella poliisi voi sakkojen muodossa puuttua vasta 4 km/h ylityksestä alkaen.
Quote from: JJ75 on 31.03.2011, 17:45:50
Kyllä saa, näin puolustautui Kotkan poliisi, kun tein siitä tutkintapyynnön heidän asemalleen. Jos heillä on tehtävä joka sellasta vaatii, niin kuulemma saa. Siksi asia niin hullulta kuulostaakin ja omituiselta.
Pitää paikkansa. Lainaan kohdan jonka itse kopioit tänne tuossa aiemmin:
Quote
Hälytysajoneuvon, liikenteen valvontaan taikka poliisin, rajavartiolaitoksen tai tullin virkatehtävään käytettävän ajoneuvon kuljettaja sekä poliisiajoneuvon vetämään saattueeseen kuuluvan ajoneuvon kuljettaja saa ylittää tässä pykälässä tarkoitetun suurimman sallitun nopeuden, jos tehtävän kiireellisyys sitä välttämättä edellyttää. (19.1.2001/23)
Tietenkin poliisit vain itse tietävät, edellyttikö tehtävän kiireellisyys välttämättä vai ei, joten vastaus on aina sama. ;D

Mutta se ei muuta sitä, että ylinopeus on kielletty myös ohituksissa. Muuten tuolla olisi laillista vedellä kuinka kovaa hyvänsä, kunhan vain on ohitus alkamassa, meneillään, tai päättymässä.

Senku näytätte lakipykälän missä niin lukee! Ohituksissa ei ainakaan lue.

Laitoin tuon linkin sepustuksineen äsken, kun asiasta jo tiedän tarkemmin miten se on poliisin kohdalla. Silloin vuosi sitten en tiennyt asian olevan niin ja tein tutkintapyynnöön.

JJ75

Quote from: Pliers on 31.03.2011, 08:34:08
Quote from: JJ75 on 31.03.2011, 02:00:51
Quote from: Kaptah on 30.03.2011, 22:53:12
Quote from: JJ75 on 30.03.2011, 22:48:49
Ei kuulu ohittamiseen.

Kuuluu.

Tieliikennelaissa ohitusta käsittelevissä lakipykälissä ei ole kielletty ajamasta "ylinopeutta".

Ei sitä jokaisessa kohdassa kielletä erikseen, kuten ei kännykkään puhumistakaan. Kun se on kerran kielletty, ainoastaan poikkeukset mainitaan.

Poikkeusko on mainittu ohittaessa? Ohituksen lainsäädännössä ei ole mainittu mitään koko ajonopeudesta.

--
Aikasemmin kävin poliisilaitoksella lupa-asian johtajan juttusilla. Kerroin autossani olevan sumutteen Venäjältä peräisin, jolla sulattaa muovikupitkin. Hän koitti etsiä lakikirjasta kohtaa, mikä kieltää autossani sellasita olemasta julkisella paikalla. Sellasta ei ollut, joten autossani sellainen saa olla ja partio ei voi takavaroikoida mitään. Kyllä venähti poliisin naamakin.

"Onko sinulla autossa sellainen sumute?"

"Kyllä on"

"Asialle en voi mitään, olet aivan laillisilla asoilla liikenteessä ja sinulla on oikeus pitää se"

Täysin samanlaista on tulkinta oltava ohituksessakin. Se mitä ei kielletä poikkeuksin, niin sallitaan.

MaisteriT

Ei hyvää päivää. Jätit sanattomaksi, onnittelen.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.


Esa N.

 :facepalm:

Ei taida olla tarvetta mainita ohituksen lainsäädännössä mitään ajonopeuksista, koska ajonopeudet on niissä pyöreissä merkeissä siellä tien varrella. Suurinta sallittua ajonopeutta ei saa ylittää ohitit sitten mummon, traktorin tai naapurin ladan.

Nyt oikeesti...  :facepalm:
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

JJ75

Quote from: Esa N. on 05.04.2011, 00:04:00
:facepalm:

Ei taida olla tarvetta mainita ohituksen lainsäädännössä mitään ajonopeuksista, koska ajonopeudet on niissä pyöreissä merkeissä siellä tien varrella. Suurinta sallittua ajonopeutta ei saa ylittää ohitit sitten mummon, traktorin tai naapurin ladan.

Nyt oikeesti...  :facepalm:
Ne on sillä kaistalla voimassa, millä puoleen ne on.

Ennenkuin laitat liikennemerkistä tietoa mulle, niin katoppas mitä sanotaan sanantarkasti lainsäädännössä.

Loistavasti väittelette facepalmia viljellen ilman minkäännäköistä perustelua.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182

16 § (29.4.1994/328)

Kieltoa tai rajoitusta osoittava merkki sijoitetaan tien tai ajoradan oikealle puolelle. Erityisestä syystä voidaan samanlainen merkki lisäksi sijoittaa ajoradalla olevalle korokkeelle, ajoradan vasemmalle puolelle tai ajoradan yläpuolelle. Merkit 311, 312 ja 331 voidaan sijoittaa myös yksinomaan tien tai sen osan sulkevaan laitteeseen. Merkit 332, 334, 342, 362, 364 ja 374 voidaan sijoittaa yksinomaan ajoradalla olevalle korokkeelle, ajoradan vasemmalle puolelle tai sen yläpuolelle. Merkit 351 ja 353 sijoitetaan tien tai ajoradan molemmille puolille. Merkki 361 voidaan sijoittaa yksinomaan ajokaistan yläpuolelle, jolloin sillä osoitetaan kyseisen ajokaistan ja ajokaistan viereisen pientareen nopeusrajoitus. Merkit 371, 372, 375, 376, 381 ja 382 sijoitetaan yksinomaan tien sille puolelle, jota kielto tai rajoitus koskee. (18.12.2008/961)

jmk

Quote from: JJ75 on 05.04.2011, 00:39:12
Quote from: Esa N. on 05.04.2011, 00:04:00
:facepalm:

Ei taida olla tarvetta mainita ohituksen lainsäädännössä mitään ajonopeuksista, koska ajonopeudet on niissä pyöreissä merkeissä siellä tien varrella.
Ne on sillä kaistalla voimassa, millä puoleen ne on.

Ennenkuin laitat liikennemerkistä tietoa mulle, niin katoppas mitä sanotaan sanantarkasti lainsäädännössä.

Pelleiletkö? Tieliikenneasetuksessa nimenomaan sanotaan, että se tavallinen nopeusrajoitusmerkki (361) on voimassa koko tiellä, eikä vain "sillä kaistalla millä puoleen".

Otta silmä kouraan ja luke:
Quote
Merkki 361
Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa. Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin 361-363, 572, 573 tai 575 saakka.
...

Jäikö jotain epäselvää? Pitäisikö tuohon panna tavuviivat?

Kaistakohtaisille nopeusrajoituksille on omat merkintänsä, esimerkiksi "365. Ajokaistakohtainen kielto tai rajoitus".

JJ75

Quote from: jmk on 05.04.2011, 07:53:16
Quote from: JJ75 on 05.04.2011, 00:39:12
Quote from: Esa N. on 05.04.2011, 00:04:00
:facepalm:

Ei taida olla tarvetta mainita ohituksen lainsäädännössä mitään ajonopeuksista, koska ajonopeudet on niissä pyöreissä merkeissä siellä tien varrella.
Ne on sillä kaistalla voimassa, millä puoleen ne on.

Ennenkuin laitat liikennemerkistä tietoa mulle, niin katoppas mitä sanotaan sanantarkasti lainsäädännössä.

Pelleiletkö? Tieliikenneasetuksessa nimenomaan sanotaan, että se tavallinen nopeusrajoitusmerkki (361) on voimassa koko tiellä, eikä vain "sillä kaistalla millä puoleen".

Otta silmä kouraan ja luke:
Quote
Merkki 361
Merkissä oleva luku osoittaa ajoneuvon suurimman sallitun nopeuden kilometreinä tunnissa. Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin 361-363, 572, 573 tai 575 saakka.
...

Jäikö jotain epäselvää? Pitäisikö tuohon panna tavuviivat?

Kaistakohtaisille nopeusrajoituksille on omat merkintänsä, esimerkiksi "365. Ajokaistakohtainen kielto tai rajoitus".


Ja se mitä tulee ohittamiseen, pitäisi katsoa ohittamisen osalta lakipykälässä. Lakihan ei voi lähteä siitä, että se sallii tieliikenteen vaarantamisen ohittamisen suhteen, siksi siellä ei kielletä ajamasta auton ohi ohittaessa. Eli rikkoisi lakia. Jokasella on oikeus ohittaa siellä missä se on sallittua. Eihän ohittaminen onnistu, jos ajetaan samaa nopeutta.

Dirre

miksi sillon pitäisi ohittaa jos edellä ajava ajaa max sallitun rajan ?

Esa N.

Quote from: JJ75 on 05.04.2011, 08:57:17
Eihän ohittaminen onnistu, jos ajetaan samaa nopeutta.

No nyt vedit sanattomaksi. Aivan veret seisauttava perustelu...  :facepalm:

Volvo vai bemarimies?
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

requiem

Quote from: Dirre on 05.04.2011, 09:56:59
miksi sillon pitäisi ohittaa jos edellä ajava ajaa max sallitun rajan ?

Jos kyseessä on henkilöauto, niin mitään tarvetta ei tietenkään syntyne. Henkilöauto kun pystyy pitämään nopeutensa lähes vakiona ylämäissäkin.

Jos kyseessä on taas rekka/kuorma-auto/asuntoauto/tms. raskaampi ajoneuvo, niin tällöin tarve voi syntyäkkin. Syy on juuri tuon nopeuden vaihtelu maastonmuotojen mukaan. Tällaisista ohituksista on ainakin hyötyä kuljettajille, jotka ohjastavat vakionopeudensäätimellä varustettua autoa.

Sitten on tietenkin niitä kuskeja, joiden vain on pakko olla letkan kärjessä. Vaikka eivät sitten ohituksen jälkeen ajaisi yhtään ohittamaansa autoa nopeammin...
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

JJ75

Quote from: Dirre on 05.04.2011, 09:56:59
miksi sillon pitäisi ohittaa jos edellä ajava ajaa max sallitun rajan ?

Jos edelläajava ei aja tasaisesti, pumppaa kaasua.

Jos edellä ajavasta aiheutuu merkittavää haittaa tieliikenteessä. Ajaa vaikka hitaasti mutkissa ja lujaa suorilla.

Jos edelläajava ajaakin 70-75km/h vaikka rajoitus on 80km/h ja hänen mittarinsa valehtelee.

Jossittelua, mutta miksi yleensä ihmiset ohittavat?

JJ75

Quote from: Esa N. on 05.04.2011, 10:10:10
Quote from: JJ75 on 05.04.2011, 08:57:17
Eihän ohittaminen onnistu, jos ajetaan samaa nopeutta.

No nyt vedit sanattomaksi. Aivan veret seisauttava perustelu...  :facepalm:

Volvo vai bemarimies?

No mitä, eikö ole muka tosi? Sulle ei riitä mikään ja jos jotain ehdottaa niin facepalm, perustelisit edes näkökantojasi. Kaippa tällä foorumilla säännöt on?

turha jätkä

Quote from: Dirre on 05.04.2011, 09:56:59
miksi sillon pitäisi ohittaa jos edellä ajava ajaa max sallitun rajan ?

Jos edellämenevä ajaa tasaista sataakolmea satasen alueella, en ohita ennenkuin mahdollisella ohituskaistalla, jos silloinkaan.

Mikäli edellämenevän ajovauhti vaihtelee satasen alueella 90 - 110 välillä, kyttään näennäisen rauhallisena turvallisen välimatkan perässä. Kun näen pitkän tyhjän suoran, isken nelosta silmään ja kurvaan salamana ohitse, luoden vihaisen katseen ohimennessä.

Pliers

Quote from: JJ75 on 31.03.2011, 17:45:50
Quote from: Veli on 31.03.2011, 11:03:20
Kyllä se nyt vaan niin on JJ75, että sinä olet väärässä. Nopeusrajoitusta ei saa lain mukaan ylittää milloinkaan muuten, kuin hälytysajossa oleva hälytysajoneuvo. Hälytysajoneuvokaan ei saa sitä ylittää, jos se ei ole hälytysajossa.

Kyllä saa, näin puolustautui Kotkan poliisi, kun tein siitä tutkintapyynnön heidän asemalleen. Jos heillä on tehtävä joka sellasta vaatii, niin kuulemma saa. Siksi asia niin hullulta kuulostaakin ja omituiselta.

Hälytysajossa ei tarvitse käyttää mehulinkoja. Näin ollen et voi tietää milloin hälytysajoneuvo on hälytysajossa. Tämä ei liity mitenkään tavallisen autoilijan ohitusnopeuksiin.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Pliers

http://www.hel.fi/wps/portal/Helsinki/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Helsinki/fi/uutiset/bussikaistat+ymparivuorokautisiksi

Quote
Helsingin bussikaistojen muuttaminen ympärivuorokautisiksi alkaa lokakuussa. (2010)Kaupunginhallitus päätti uusista voimassaoloajoista viime vuoden lopulla.

Linja-autokaistojen voimassaoloajat tulevat käyttöön sitä mukaa, kun uudet liikennemerkit saadaan asennettua. Asennustyöt aloitetaan lokakuun loppupuolella Mannerheimintiellä, Vihdintiellä ja Hämeenlinnanväylällä. Loppuvuoden aikana uudet merkit tulevat myös Rautatientorilta Tuusulanväylälle ja Lahdenväylälle johtaville bussikaistoille.

Muutoksen tavoitteena on nopeuttaa bussien kulkua kaupungissa ja lisätä joukkoliikenteen suosiota. Kaistojen yhteenlaskettu pituus on noin 50 kilometriä.

Tähän asti voimassaoloajat ovat vaihdelleet kadusta riippuen. Kaistat ovat olleet varattuja joukkoliikenteelle joko ympäri vuorokauden, kello 9–18 tai vain ruuhka-aikoina. Myös lauantain voimassaolo on vaihdellut kaduittain.

Tavaraliikenne saa jatkossa käyttää bussikaistoja muulloin paitsi arkisin kello 7–9 ja 15–18. Linja-autojen sujuvan kulun turvaamiseksi bussikaistoille astuvat samalla voimaan pysäyttämiskiellot.

Tämän vuoden lopulla tehtävien muutostöiden jälkeen kaikki Helsingin bussikaistat ovat ympärivuorokautisia, lukuunottamatta Runeberginkadun, Topeliuksenkadun ja Koskelantien bussikaistoja. Näillä kaduilla selvitetään vielä muutosten vaikutusta pysäköintiin.

Perustelua tähän ihmeteltiin kovastikin. Helsingin kadut, kun ovat jumissa vain enintään 4 tuntia vuorokaudessa arkipäivisin. Noihin aikoihin bussikaista oli varattu ainoastaan busseille.

Noh... Nyt ilolla kerron, että syy on löytynyt:



http://www.iltalehti.fi/autot/2011040513488711_au.shtml

Quote
Tätä kameraa et voi huijata

Helsinki ryhtyy valvomaan bussikaistojaan täysin uudenlaisin välinein.

Enää eivät kadunvarteen pysäköidyt poliisin kamera-autot riitä. Kiinteä kamera kuvaa kohta kaikki luvatta bussikaistaa ajavat autot.

Järjestelmää on kehitetty kaikessa hiljaisuudessa tiettävästi viime syksystä lähtien.

Laitteistoon on syötetty rekisteritiedot kaikista Suomen linja-autoista ja takseista. Vain niillä on oikeus käyttää ympärivuorokautisia bussikaistoja.

Järjestelmä tunnistaa "luvalliset" rekisteritunnukset, eikä tallenna niitä. Vain luvatta ajavat kuvataan - nekin infrapunalaitteilla niin, etteivät kuljettajat edes tiedä tulleensa kuvatuiksi.

Kuva kellonaikoineen välittyy reaaliajassa poliisin valvontakeskukseen, missä tiedot sitten puretaan ja lähetetään edelleen rikesakkona auton haltijalle.

Varma käry

Ensimmäinen uuden tekniikan kamera on jo vuodenvaihteesta lähtien ollut asennettuna Mannerheimintien ja Runeberginkadun risteykseen.

Kamera kuvaa kaikki Mannerheimintietä keskustan suuntaan risteyksen ylittävät luvattomat ajoneuvot. Kääntyvät autot välttyvät kuvatuksi tulemiselta.

IL:n tietojen mukaan laite on kalibroitu ja testattu. Ensimmäiset sakkolaput lähtevät postissa mahdollisesti jo tällä tai ensi viikolla.

Myös muualle?

Valvontajärjestelmän suunnittelussa mukana ollut Helsingin seudun liikenteen kehittämisryhmän päällikkö Kerkko Vanhanen myöntää, että järjestelmä on tarkoitus ottaa käyttöön lähiaikoina. Hän ei kuitenkaan halua kertoa asiasta tarkemmin ennen kuin siitä tiedotetaan virallisesti myöhemmin tällä viikolla.

Bussikaistaa valvova automatiikka on laatuaan ensimmäinen Suomessa.

IL:n tietojen mukaan nyt alkavan kokeilun on tarkoitus kestää vuoden loppuun. Tulosten perusteella voidaan päättää järjestelmän mahdollisesta laajentamisesta. ( tässä kohtaa varmaan saa jo nauraa  :D )

Toimittaja Risto Kunnas kannattaa tätä totalitarismia. Missä on kriittinen journalismi.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040513488995_uu.shtml
Quote

Tekniikkaa olisi tarjolla, mutta ei rahaa sen hankkimiseen.

Pelkästään nykyisen automaattisen kameravalvonnan lasketaan säästävän onnettomuus- ja sairaanhoitokuluina sekä kuolemasta maksettuina korvauksina noin 13 miljoonaa euroa vuodessa. Säästön lisäksi järjestelmä tuo valtiolle vuosittain noin 20 miljoonan sakkotulot.

Maanantaina Helsingin Sanomat kuitenkin uutisoi, että poliisin koekäytössä olleet ja erinomaisiksi todetut automaattikamerat uhkaavat jäädä ostamatta. Järjestelmä perustuu samaan kuin Helsingin uusi kaistakamera. Se etsii rekisterikilvistä ne, jotka ovat jättäneet autonsa katsastamatta tai verot maksamatta. Myös varastetuiksi ilmoitetut autot paljastuvat hetkessä.

Kameran hinta on alle tonnin per auto.
Mutta kun rahat on loppu.

Iltalehti uutisoi viime elokuussa Heinolan pohjoispuolella testatusta automaattisesta keskinopeusmittauksesta. Järjestelmää oli tarkoitus laajentaa muuallekin maahan. Homma on nyt kuitenkin jäissä rahapulan vuoksi.

- Rahat on täysin loppu. Ei saada ostettua uusia laitteita, eikä voida korjata vanhoja, myöntää korkea viranomainen Poliisihallituksesta.

Tosin nimettömänä: Asia on liian arka.

Haloo!

Automaattivalvonta maksaa itsensä takaisin hetkessä. Se on hullunvarma bisnes, joka rankaisee rötöstelijöitä, tuottaa turvallisuutta ja tahkoaa rahaa.

Miten joku valtion tuottavuusohjelma voi sokaista niin, ettei tätä ymmärretä?

RISTO KUNNAS



"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

P

Quote from: Pliers on 06.04.2011, 10:21:28
Iltalehti uutisoi viime elokuussa Heinolan pohjoispuolella testatusta automaattisesta keskinopeusmittauksesta. Järjestelmää oli tarkoitus laajentaa muuallekin maahan. Homma on nyt kuitenkin jäissä rahapulan vuoksi.

- Rahat on täysin loppu. Ei saada ostettua uusia laitteita, eikä voida korjata vanhoja, myöntää korkea viranomainen Poliisihallituksesta.

Tosin nimettömänä: Asia on liian arka.

Haloo!

Automaattivalvonta maksaa itsensä takaisin hetkessä. Se on hullunvarma bisnes, joka rankaisee rötöstelijöitä, tuottaa turvallisuutta ja tahkoaa rahaa.

Miten joku valtion tuottavuusohjelma voi sokaista niin, ettei tätä ymmärretä?

RISTO KUNNAS




[/quote]

Keverin kanssa lyötiin vetoa, että se keskinopeuskamera ei tule jatkumaan. Sain itsekin huomautuksen ko. kamerasta. Silloin ajoin aikana, jolloin ei ollut juuri liikennettä. Sakkojen saaminen keskinopeuskameralta on vaikeaa, koska yleensä välille osuu jokunen hitaammin ajava auto, joka laskee keskinopeuden alle sakotusrajan.

Systeemi monine kameroineen ja laskentayksikköineen on kallis suhteessa saatuun sakkomäärään. Tuottosuhde on heikompi kuin halvemmilla jopa hetkellisen ylityksen kuvaavilla kameroilla. Koska koko kamerasakotus on fiskaalista toimintaa on paremmin tuottavaa ostaa halvempia kameroita.

Ja tuo Helsingin täysin järjettömän päätöksen sulkea bussikaistat 24/7 tausta paljastui täysin. Sakkotulojahan siinä haettiin 24/7..

Tämä valtio on sairas.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Esa N.

Quote from: JJ75 on 05.04.2011, 11:23:33
Quote from: Esa N. on 05.04.2011, 10:10:10
Quote from: JJ75 on 05.04.2011, 08:57:17
Eihän ohittaminen onnistu, jos ajetaan samaa nopeutta.

No nyt vedit sanattomaksi. Aivan veret seisauttava perustelu...  :facepalm:

Volvo vai bemarimies?

No mitä, eikö ole muka tosi? Sulle ei riitä mikään ja jos jotain ehdottaa niin facepalm, perustelisit edes näkökantojasi. Kaippa tällä foorumilla säännöt on?

Jos ajatte samaa nopeutta, niin silloinhan ei tarvitse ohittaa, (paitsi jos edellä ajavan auto on vanhempi ja heikkotehoisempi??). Nopeusrajoitus koskee koko tien leveyttä, ei pelkästään kaistaa. Suurinta sallittua ajonopeutta ei saa ylittää kuin hälytysajoneuvot. Kaikki sinun perustelusi ovat huuhaata ja tuulesta temmattua. Haluaisin oikeasti nähdä kun tempaset 100:n rajoituksella tutkaan 120-130 ja alat selittämään tuota litaniaasi. Ei mene läpi.

Foorumilla on varmaan säännöt, mutta etköhän sinä keksi miten niitä kierretään kun näyttää sinulta nuo perustelut irtoavan noin loistavasti :D
There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

Pliers

Quote from: P on 06.04.2011, 10:37:57
Ja tuo Helsingin täysin järjettömän päätöksen sulkea bussikaistat 24/7 tausta paljastui täysin. Sakkotulojahan siinä haettiin 24/7..

Tämä valtio on sairas.

On niiiiiin ihanaa, kun on vihreä apulaiskaupunginjohtaja.

http://www.hel.fi/hki/Helsinki/fi/P__t_ksenteko+ja+hallinto/Kaupunginjohtajat/Apulaiskaupunginjohtaja+Pekka+Sauri

Quote
Rakennus- ja ympäristötointa johtavan apulaiskaupunginjohtaja Pekka Saurin toimialaan kuuluvat kaupunkiympäristön kestävyydestä, toimivuudesta, ylläpidosta ja turvallisuudesta huolehtiminen sekä julkinen liikenne riippumatta siitä, mitä lautakuntaa, virastoa tai laitosta asia koskee.

Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntua, että Sauri tahallaan laiminlyö myös lumityöt, jottei kaupungissa pysty kulkemaan yksityisautolla.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Pliers

Quote from: Pliers on 06.04.2011, 13:14:35
Quote from: P on 06.04.2011, 10:37:57
Ja tuo Helsingin täysin järjettömän päätöksen sulkea bussikaistat 24/7 tausta paljastui täysin. Sakkotulojahan siinä haettiin 24/7..

Tämä valtio on sairas.

On niiiiiin ihanaa, kun on vihreä apulaiskaupunginjohtaja.

http://www.hel.fi/hki/Helsinki/fi/P__t_ksenteko+ja+hallinto/Kaupunginjohtajat/Apulaiskaupunginjohtaja+Pekka+Sauri

Quote
Rakennus- ja ympäristötointa johtavan apulaiskaupunginjohtaja Pekka Saurin toimialaan kuuluvat kaupunkiympäristön kestävyydestä, toimivuudesta, ylläpidosta ja turvallisuudesta huolehtiminen sekä julkinen liikenne riippumatta siitä, mitä lautakuntaa, virastoa tai laitosta asia koskee.

Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntua, että Sauri tahallaan laiminlyö myös lumityöt, jottei kaupungissa pysty kulkemaan yksityisautolla.

Tähän vielä lisäyksenä sellainen, että Tukholmassa voi käydä ihastelemassa, miten huomattavasti suuremman automäärän kanssa tullaan toimeen ilman ruuhkiä. Kylän keskustan läpi voi pyyhkäistä periaatteessa kertaakaan pysähtymättä punaisiin valoihin. Helsingissä joutuu pysähtymään keskimäärin joka toisiin (kuten Lontoossa). Kumpihan on oikeasti vihreämpää.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Renegade Kane

Quote from: Pliers on 06.04.2011, 15:01:31
Tähän vielä lisäyksenä sellainen, että Tukholmassa voi käydä ihastelemassa, miten huomattavasti suuremman automäärän kanssa tullaan toimeen ilman ruuhkiä. Kylän keskustan läpi voi pyyhkäistä periaatteessa kertaakaan pysähtymättä punaisiin valoihin. Helsingissä joutuu pysähtymään keskimäärin joka toisiin (kuten Lontoossa). Kumpihan on oikeasti vihreämpää.
Tarkoitus pyhittää keinot.
Hellsingin liikennesuunnittelijoiden ideologia on yksityisautoilua haittaamalla saada joukkoliikenne suositummaksi - maailma pelastuu...
Sama ideologia on havaittavissa pyöräilyn suosimisella. Kaupungissa, jossa kylmä ja jäinen talvi kestää kolmanneksen vuodesta - maailma pelastuu...

Pliers

Quote from: Renegade Kane on 06.04.2011, 17:34:41
Tarkoitus pyhittää keinot.

Josta tulikin mieleeni seuraava uutinen, jota en ole muistanut postata:

http://www.iltasanomat.fi/autot/Poliisi%20Savon%20Sanomissa%20Musta%20laatikko%20kaikkiin%20henkil%C3%B6autoihin/art-1288379427744.html

Quote
Poliisi Savon Sanomissa: Musta laatikko kaikkiin henkilöautoihin


Poliisi ehdottaa Savon Sanomissa, että henkilöautoihin pitäisi saada niin sanotut "mustat laatikot", jotka tallentaisivat auton liikkeitä.
Poliisin mukaan Kuopion Kallansiltojen viimeviikkoisen ketjukolarin tärkeimmäksi tarkaksi tietolähteeksi ovat osoittautuneet raskaiden ajoneuvojen ajopiirturit.

Niitä oli suurimman kolarisuman keskellä viidessä autossa.

- Ilman digipiirtureita poliisin olisi ollut erittäin vaikea saada tietää, mitä nopeuksia kolaripaikalla oli todella ajettu, rikoskomisario Heikki Mansikka-aho sanoo Savon Sanomissa.

Mansikka-aho toivookin, että ajosirut tulisivat pakollisiksi myös henkilöautoihin.

- Henkilöauton musta laatikko olisi onnettomuuksien tutkinnan kannalta huomattava helpotus. Siru voisi myös estää onnettomuuksia, kun kuljettaja tietäisi ajovalintojen tallentuvan mustaan laatikkoon.

IS

"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Renegade Kane

QuotePoliisi Savon Sanomissa: Musta laatikko kaikkiin henkilöautoihin
Tämän toteutuessa lakiuskovaiset ja kukkahattusedät saisivat niin valtavan stondiksen, että lääketeollisuus notkahtaisi polvilleen Viagran myynnin laskiessa kuin Paateron aamukaari. Voi sitä iloa ja riemua, kun paha kaahari saa maksaa palkkansa sakkoina. Vielä kun ne perkeleet voisi lukita jalkapuuhun kirkon pihalle ihmisten pilkattaviksi. Siinähän tuntisivat lain kouran - saatanan kaaharipaholaiset!

Kari Kinnunen

Mitäs pahaa siinä piirturissa henkilöautossa olisi. Ei kai se tarkkailisi kuin ajotappa, nopeuksia jne.

Tuskinpa mitään ongelmaa muille kuin 'pemaripojille'.

Teekkari Tampereelta

Quote from: Kari Kinnunen on 07.04.2011, 03:49:56
Mitäs pahaa siinä piirturissa henkilöautossa olisi. Ei kai se tarkkailisi kuin ajotappa, nopeuksia jne.

Tuskinpa mitään ongelmaa muille kuin 'pemaripojille'.


Vain täysin sivistymätön totalitaristi voi olla tätä mieltä.
Mieti nyt vähän mihin, tällaista järjestelmää voidaan oikein käyttää.
Nyt otat kauniiseen käteen Orwellin 1984:n, luet sen ja tulet sitten esittämään muuttuneen mielipiteesi uudestaan.
"A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot survive treason from within."
-Marcus Tullius Cicero

Kari Kinnunen

Quote from: Teekkari Tampereelta on 07.04.2011, 07:04:18
Vain täysin sivistymätön totalitaristi voi olla tätä mieltä.
Mieti nyt vähän mihin, tällaista järjestelmää voidaan oikein käyttää.
Nyt otat kauniiseen käteen Orwellin 1984:n, luet sen ja tulet sitten esittämään muuttuneen mielipiteesi uudestaan.

Aha, ajopiirturi on siis totalitarismia. Hyväksytkö totalitarismin työpaikalla?

Minun työpaikalla on ajopiirturi. Totalitariaatti on jopa määrännyt minun työaikani hyvin voimakkaiden sanktioden uhalla.

Onko se sitten kuitenkin oikein? Jos on niin miksi.

turha jätkä

Quote from: Kari Kinnunen on 07.04.2011, 07:17:46
Quote from: Teekkari Tampereelta on 07.04.2011, 07:04:18
Vain täysin sivistymätön totalitaristi voi olla tätä mieltä.
Mieti nyt vähän mihin, tällaista järjestelmää voidaan oikein käyttää.
Nyt otat kauniiseen käteen Orwellin 1984:n, luet sen ja tulet sitten esittämään muuttuneen mielipiteesi uudestaan.

Aha, ajopiirturi on siis totalitarismia. Hyväksytkö totalitarismin työpaikalla?

Minun työpaikalla on ajopiirturi. Totalitariaatti on jopa määrännyt minun työaikani hyvin voimakkaiden sanktioden uhalla.

Onko se sitten kuitenkin oikein? Jos on niin miksi.

Tekisin tässä eron työn ja siviilielämän välillä. Minusta on jotenkin ymmärrettävää, että työnantaja rajoittaa ja valvoo esim. sinun netinkäyttöäsi. Sen sijaan sitä ajatusta on vaikeampi niellä, että yhteiskunta asettaisi valvontajärjestelmät sinun kotikoneeseesi. Aina halutessaan poliisi voisi tarkistaa jokaikisen sivun jolla olet käynyt.

Kari Kinnunen

Quote from: turha jätkä on 07.04.2011, 07:27:30
Tekisin tässä eron työn ja siviilielämän välillä. Minusta on jotenkin ymmärrettävää, että työnantaja rajoittaa ja valvoo esim. sinun netinkäyttöäsi. Sen sijaan sitä ajatusta on vaikeampi niellä, että yhteiskunta asettaisi valvontajärjestelmät sinun kotikoneeseesi. Aina halutessaan poliisi voisi tarkistaa jokaikisen sivun jolla olet käynyt.

Et tainnut tajuta.

Kuorma-autoissa on piirturit juurikin sen vuoksi, että poliisi valvoo meidän työaikoja.

KVG Ajoaikalainsäädäntö.

Sen sijaan kirurgi saa leikata ensin päivän Huitsanvitunnevadan päiväosastolla ja pitää illalla yksityispraktiikkaa.

Veli Karimies

Quote from: Kari Kinnunen on 07.04.2011, 03:49:56
Mitäs pahaa siinä piirturissa henkilöautossa olisi. Ei kai se tarkkailisi kuin ajotappa, nopeuksia jne.

Tuskinpa mitään ongelmaa muille kuin 'pemaripojille'.


Mikä olisi sen funktio? Liikenneturvallisuuden parantuminen tuskin, koska ihmiset jotka eivät nytkään välitä liikennesäännöistä eivät välittäisi niistä vaikka saisivat autoihinsa "mustan laatikon". Tahattomia onnettomuuksi sattuisi myöskin ihan yhtä paljon, kuin ennenkin. Ainoa kehen se vaikuttaisi, olisi silloin tällöin virheitä tekevät tavalliset, rehelliset kansalaiset.

Eli laatikoiden hyöty olisi lähinnä kosmeettinen nopeampi onnettomuuksien tutkinta. Haitat kohdistuisivat taas juuri näihin tavallisiin, rehellisiin kansalaisiin. Nuo laatikot tuskin myöskään tulevat ilmaiseksi, joten se olisi taas miljardien eurojen lypsämistä autoilijoilta, niin kuin tämä poliisiylijohtaja Mikko Paateron ehdottama alkolukkopakko tai nopeusrajoitinpakko.

Suhteetonta ja mielivaltaista.

Pliers

Quote from: Veli on 07.04.2011, 12:15:52
Eli laatikoiden hyöty olisi lähinnä kosmeettinen nopeampi onnettomuuksien tutkinta.

Ajatus tuon taustalla on, että syyllinen on löydettävä. Yleensähän kaikille osallisille vain lyödään muina miehinä sakko liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Tässä keississä oli 60 osallista, joten poliisi on joutunut miettimään, että voidaanko todella kaikkia sakottaa. Ilmeisesti vastaus on ollut, että ei, joten poliisi on ryhtynyt luovaksi ja toivonut jotain tekniikkaa avuksi, jottei sakkotuloja turhaan menetetä.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-