News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-09-20 US Pian rapsahtaa: 7km/h ylinopeussakot tulevat

Started by Maailmanmies, 21.09.2009, 12:56:40

Previous topic - Next topic

guest15493

Suomessa on naurettavan alhaiset nopeusrajoitukset ja niiden fasistinen valvonta. Perustelua tälle on muka turvallisuus, mutta samalla samalla kun autoilijoita valvotaan, niin pyöräilyä edistetään ja eikä valvota ja pyöräily aiheuttaa 20 000 onnettomuutta vuodessa. Tämän lisäksi auto-onnettomuudet johtuvat päässääntöisesti kaikesta muusta paitsi liikennesääntöjen puutteista, ennen kaikkea itsemurhista, huonoista teistä ja autoista sekä rattijuopumuksista.

Suomen liikennepolitiikka perustuu valtion rahantarpeeseen, joka taas perustuu uussosialistien ideologisten hankkeiden maksamiseen. On suuri mysteeri, miten 2,5 miljoonan henkilöauton maassa äänestäjät ovat sallineet tämän. Alistuva kansa.

ämpee

Kovasti puhutaan hupi-ajelusta vaikka sitä tosiasiassa on hyvin vähän.
Jopa nuorison harrastama karvaralli on hyöty-ajelua sillä se on luonnollinen vastaus vähenevään syntyvyyteen.
Enimmäkseen kaiken ajelun takana on perille pääsy ja siellä se hupi on jos sitä ylipäätään on jossain.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Nuiva kansalainen

Quote from: Dharma on 04.05.2018, 06:30:48
On suuri mysteeri, miten 2,5 miljoonan henkilöauton maassa äänestäjät ovat sallineet tämän. Alistuva kansa.

Todella suuri mysteeri on myös se, mihin helvettiin ne joka vuosi nousevat autoverot oikein menevät. Oman käsitykseni mukaan niiden pitäisi mennä suoraan teiden kunnossapitoon tai näin on ainakin annettu aikoinaan autoilijoiden ymmärtää. Nyt tiet ovat todella huonossa kunnossa, ainakin täällä pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Murkula

Quote from: no future on 04.05.2018, 00:51:10
Niin, se nopeusrajoitus ei edelleenkään ole mikään vähimmäisnopeus. Kyllä se ohitusten riskiarviointi ja riskinotto tehdään aina siellä ohittavan auton ratin takana. Etenkin ruuhka-aikana sitä harkintaa kannattaa ihan oikeasti käyttää ja miettiä koko edessä olevan matkan kannalta, eikä vain seuraaviin ohitettaviin perävaloihin asti.
Niin nopeusrajoitus on säädetty niin naurettavan alas, että siitä on tullut vähimmäisnopeus. Se on jokin kumma käsitys, että nämä rajoitukset johtuisivat suomalaisten asennevammoista, kun se on juuri päinvastoin ja liian alhaiset rajoitukset sekä törkeät korkeat rangaistukset aiheuttavat näitä asennevammoja. Puhe on myös siitä, että kuinka pitäisi sietää paskaa ajamista ja matelemista, niin ovatkohan päättäjät ymmärtäneet ollenkaan että epäoikeudenmukainen törkeä rangaistus pienestä virheestä nopeuden suhteen, vähentää hyvin nopeasti saman ihmisen sietokykyä muiden paskalla ajamiselle.

Tähän voisi todeta, että olen ajellut ihan Ruotsissakin, niin siellä 110km/h rajoitukselle vetelin letukalla 90km/h lumipyryssä, sekä kukaan ei mennyt ohi, vaikka paikkoja olisikin ollut. Muutenkin ajokäytös oli paljon sujuvampaa ja ymmärtävämpää. Sitten palasin taas Suomen puolelle, niin jatkuvasti meni autoa ohi 80 km/h rajoituksella samalla 90 km/h nopeudella, sitten kuitenkin joku kääntyi kilsan päästä vasemmalle edestä. Jotenkin se käsitys katosi nopeasti, että rajoituksilla saadaan aikaan vain hyvää. Paljon enemmän on kysymys siitä, että kun Suomalaisia holhotaan näillä rajoituksilla, on ajaminen sen mukaista. Tätä täyttä nopeutta ajetaan sitten sumussa hirveisiin ketjukolareihin ja muutenkin myös silloin, kun sitä ei oikeasti voi ajaa. Ihmisiltä on erikseen riisuttu se yllä mainittu vastuu ja ymmärrys ajonopeudestaan ja sen järkevyydestä, sekä tulokset näkyvät.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Saturnalia

En ole lentänyt 20 vuoteen, enkä veneile. Tilaan myös äärimmäisen vähän tavaraa netistä ulkomailta. Jokainen tilattu paketti on saastuttaa, sillä se tulee tänne joko laivalla tai lentokoneella. Jokainen kaupasta ostettu ulkomainen juusto tai muu elintarvike, tavara saastuttaa.
Vihreille sanon, että syökää ainoastaan kotimaista ruokaa, älkää tilatko netistä mitään ja älkää lentäkö. Keskustellaan hupiajeluista sitten.
Älkääkö käykö Tallinnassa. Se on hupiajelu. Ne lotjat polttavat bunkkeria kymmeniä tonneja tunnissa.

Liian alhaiset nopeusrajoitukset ovat vaarallisia taajamien ulkopuolella. Sopivan ripeä nopeus pitää kuljettajan virkeänä ja havaintokyvyn yllä.
Ajamisen täytyy antaa kuljettajalle lievästi ärsykettä ja haastetta. Jos se ei anna, niin kuljettajan asenne ajamista kohtaan muuttuu välinpitämättömäksi.

Fiftari

Quote Ylikomisario Dennis Pastersteinin haastatteluvideot synnyttivät valtavasti keskustelua. Toimittaja Arttu Toivonen kertoo kommenttijutussaan nyt erikoisesta totuudesta videoiden ulkopuolella.

Vietin huhtikuussa yhden pitkän perjantai-aamupäivän ajamalla Kehä I:tä edestakaisin. Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen johtaja, ylikomisario Dennis Pasterstein puolestaan istui kartturina.

Twitterissä aktiivisesti esiintyvä, hyvin aktiivisena kameravalvonnan puolustajana tunnettu Pasterstein oli kutsunut minut tutustumaan liikenneturvallisuuskeskuksen toimintaan todennäköisesti kyllästyttyään ikävän asenteelliseen kommentointiini mikroblogipalvelun taajuuksilla.

Tosin huomattavan paljon tähän asenteellisuuteen vaikutti se, että olin onnistunut viikon aikana väläyttämään kameroita kahdeksan kertaa Kehä I:llä, vaikka ajoin koko ajan rajoitusten mukaan. Ajonopeuteni näin Racelogicin äärettömän tarkasti oikean GPS-nopeuden näyttävältä VBoxilta, joka oli tuulilasiin kiinnitettynä. Kun ajaessani 80km/h -alueella todennetusti 76,4km/h -vauhtia sain jälleen kameran räpsähtämään, oli tehtävä jotain – sekä minun että Denniksen mielestä.

Käynnissä olleiden, haastattelua nauhoittaneiden videokameroiden sulkeuduttua testasimme nopeuskameroiden toimintaa, ja tuona aurinkoisena perjantaiaamuna löysimme useamman pönttökameran, joiden toimintakunto ja -varmuus todettiin sellaiseksi, ettei niitä voida käyttää nopeusvalvontaan. Kamerat poistettiin tuona aamuna käytöstä. Se, päätyivätkö ne korjattavaksi vai palautettiinko ne toimimaan vähin äänin, ei ole tiedossa. Joka tapauksessa oli selvää, että osassa kameroita oli vikaa.

Nuo viat, turhat salamanräpsyt, eivät paranna liikenneturvallisuutta mitenkään. Ne nimenomaan lisäävät liikenteen haitariliikettä, sillä arempi kuljettaja jarruttaa tai muuten hidastaa vauhtiaan saatuaan aiheettoman silmäniskun. Kokeneempaakin kuljettajaa ne jäävät häiritsemään, kunnes aika parantaa haavat – valkoista C4-kokoista kirjekuorta kun ei postilaatikosta kolahtanutkaan.

Tässä tapauksessa molemmat ovat ajaneet alle suurimman sallitun nopeuden. Nettiviisastelijoiden "ajakaa nopeusrajoitusten mukaan" ei yksinkertaisesti tässä yhteydessä päde. Ajoin jo, silti välkkyi!

Pastersteinin silmät syttyivät, kun hän pääsi kertomaan uusista tutkataajuudella toimivista kameramalleista, jotka voivat kuvata vaikka 360 astetta ympäri, ja myös loittonevan auton rekisterikilpeä.

Tällöin ylinopeussakko voitaisiin osoittaa auton omistajalle, ilman että poliisin tarvitsisi nykylaissa olevan syyttömyysolettaman mukaan todistaa rikkomukseen syyllistyneen henkilöllisyyttä. Auton omistajan vastuulle jäisi todistaa, ettei ole "todennäköisesti" ajanut autoa, kuten poliisitarkastaja Konsta Arvelin asiasta vastasi kysyttäessä.

Jos omistaja on istunut kartturin paikalla, ei taida olla edes matkapuhelimen sijaintitietojen perusteella mahdollista todistaa, ettei ole "todennäköisesti" ajanut autoa. Jos ylinopeudella ajanut kuljettaja on lähisukulainen tai perheenjäsen, ei häntä tarvitsisi lain mukaan edes poliisille käräyttää.

Turhien "Denniksen silmäniskujen" ohella puhuimme sakkomääristä. Poliisin liikenneturvallisuuskeskus ilmoittaa julkisuudessa, että sen tavoitteena on käsitellä vuositasolla 600 000 tapausta. Twitterissä ei kerrota, että samaisella keskuksella on nimenomaan sakkotavoite. Pastersteinin mukaan Helsingin Malmilla sijaitsevan yksikön pitää löytää vuositasolla tietty kappalemäärä sakkoja ja niille maksajat. Kysyttäessä, että lähteekö tuo sakkomäärä autoilijoille joka tapauksessa, riippumatta siitä, millaista vauhtia ihmiset ajavat, vastaus on myöntävä. Eli vaikka kaikki nykyään sakot saavat ajaisivat ylinopeutta vain 1 km/h, ei määrättävien sakkojen absoluuttinen määrä tai niistä kerättävä sakkosumma muuttuisi mihinkään.

Onko tällä enää tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa?

Iltasanomat
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Murkula

Quote from: Fiftari on 04.05.2018, 11:45:57
Tällöin ylinopeussakko voitaisiin osoittaa auton omistajalle, ilman että poliisin tarvitsisi nykylaissa olevan syyttömyysolettaman mukaan todistaa rikkomukseen syyllistyneen henkilöllisyyttä. Auton omistajan vastuulle jäisi todistaa, ettei ole "todennäköisesti" ajanut autoa, kuten poliisitarkastaja Konsta Arvelin asiasta vastasi kysyttäessä.
Suomessa laitetaan taas länsimaisen oikeusvaltion peruspilarit roskakoriin. Sen sijaan, että olisi syytön kunnes toisin todistetaan, pitäisi taas syyttömän pystyä todistamaan syyttömyytensä. Muumit itäeuroopan maista ja itkusta niiden ihmisoikeusongelmista, jos Suomi itsekkin alkaa itse olla ihmisoikeuksiensa mukaan sellainen banaanivaltio, joka pitäisi potkaista ulos EU:sta.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Pentecost

QuoteOnko tällä enää tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa?

Ei, eikä ole koskaan ollutkaan. Liian hidas tilannenopeus tai äkkijarrutukset ovat aivan samanlaista liikenteen sujuvuuden ja muiden tielläkulkijoiden vaarantamista kuin suuri ylinopeuskin.

Suomessa optimoidaan ainoastaan sakkoja.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Archaeopteryx

Quote from: no future on 03.05.2018, 23:20:08
Jos ajat kehä kolmosen päästä päähän 75 km/h sijaam 80km/h, niin voitat kokonaista kaksi minuuttia. Edellyttäen että sen 45 km:n matkalla ei satu punaisia valoja tai mitään muita nopeutta alentavia tekijöitä. Kyllä kannattaa kiirehtiä.

Liikenne pääkaupunkiseudulla on lisääntynyt niin paljon etenkin ruuhka-aikoina, että on hyvä vain jos kaikki fiilistelijät, seikkailijat ja sankarikuljettajat pysyvät poissa tai ainakin sovittavat ajamisensa liikennevirran mukaan. Ja jos rajoitus on 80km/h niin miksi niitä rekkoja ja kuorma-autoja pitäisi ehdoin tahdoin ohitella? Nehän pysyvät aivan hyvin mukana liikennevirrassa, eikä siinä voita mitään muuta kuin maisemanvaihdon seuraavan rekan perään.

Olen muutaman kerran jättäytynyt hitaammin ajavan taakse, koska tarkoituksena on ollut kääntyä piakkoin pois tieltä. Ehtiihän sitä, eikä ole kiire. No, se sama jurnuttajapa onkin menossa samaan suuntaan, ajaa sillä vielä pienemmällä tiellä entistä hitaampaa, ja ohituspaikkoja on harvemmassa. Tyhjä tie edessä alkaa yhtäkkiä tuntua luksukselta verrattuna siihen, että joutuu ajamaan lippispaavon takana - jolla nopeus vaihtelee siten, että mahdollisissa ohitustilanteissa kaasupolkimen pohja tavoittelee Toyotan tulipeltiä, mutta ohituskelvottomassa ylämäessä viereisellä kevyen liikenteen väylällä Helmi-mummo menee Harley Parkinsonilla ohi.

Kaksikin minuuttia pois tuolta hourulasta (liikenteestä) antaa lisää elinvuosia hermopäätteiden säästöllä.

Dick Ursby

Arvatenkin Pasternakan onanoimat ihmekamerat ovat kalliimpia kuin vanhat. Veikkaan että sitten kun niiden vandaloiminen alkaa, uusia ei saada kovin nopeasti tilalle. Laitetaan sitten kameranvalvontakamerat, tai vartiointiliikkeen mies seisomaan joka tolpan juureen. Sakoista voi sitten maksaa kasvaneet kulut.

Ehkä en ymmärtänyt koko juttua, mutta vaikuttaa siltä että kaikki vanhoilla kameroilla saadut sakot voi tuon otannan perusteella riitauttaa. Itsellä ei kyllä ole räpsynyt turhaan. Joskus on rävähtänyt kyllä jopa liikenteen seistessä.
Olisit profiloinut etnisesti!

N. O. Hääppönen

Quote from: no future on 03.05.2018, 23:20:08
Jos ajat kehä kolmosen päästä päähän 75 km/h sijaam 80km/h, niin voitat kokonaista kaksi minuuttia. Edellyttäen että sen 45 km:n matkalla ei satu punaisia valoja tai mitään muita nopeutta alentavia tekijöitä.
Kuinka monet liikennevalot kehä III:lla on  :roll:
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020

MiljonääriPlayboy

Quote from: N. O. Hääppönen on 04.05.2018, 20:20:23
Quote from: no future on 03.05.2018, 23:20:08
Jos ajat kehä kolmosen päästä päähän 75 km/h sijaam 80km/h, niin voitat kokonaista kaksi minuuttia. Edellyttäen että sen 45 km:n matkalla ei satu punaisia valoja tai mitään muita nopeutta alentavia tekijöitä.
Kuinka monet liikennevalot kehä III:lla on  :roll:

....ja vaikka kehä III:lla olisikin liikennevaloja, niin mikä kosminen voima muka estäisi sitä 75km/h-töppöhönöä ihan yhtä lailla jäämästä punaisiin valoihin?

Ja jos ei kerran ole koskaan kiire mihinkään, niin siirtyy sitten saman tien bussin käyttäjäksi. Sieltä on turvallisempaa puida nyrkkiä ohikulkeville autoille, vaikka molemmilla käsillä yhtä aikaa. Ja voi ottaa samalla vaikka pikku napanderit hermoja rauhoittaakseen.
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

John Johnson

#2232
QuoteTässä tapauksessa molemmat ovat ajaneet alle suurimman sallitun nopeuden. Nettiviisastelijoiden "ajakaa nopeusrajoitusten mukaan" ei yksinkertaisesti tässä yhteydessä päde. Ajoin jo, silti välkkyi!

Mitä merkitystä välkkymisellä on jos tietää ajavansa nopeusrajoituksen mukaan?

Quote from: Pentecost on 04.05.2018, 14:21:10

Liian hidas tilannenopeus tai äkkijarrutukset ovat aivan samanlaista liikenteen sujuvuuden ja muiden tielläkulkijoiden vaarantamista kuin suuri ylinopeuskin.


Toki, kuten myös liian suuri tilannenopeus ja liian pieni turvaväli.

You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Eino P. Keravalta

En ehdota ylinopeuden ajamista.

Ehdotan vain, että nopeusrajoitukset nostetaan järkevälle tasolle.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest11919

Quote from: John Johnson on 04.05.2018, 20:41:47
QuoteTässä tapauksessa molemmat ovat ajaneet alle suurimman sallitun nopeuden. Nettiviisastelijoiden "ajakaa nopeusrajoitusten mukaan" ei yksinkertaisesti tässä yhteydessä päde. Ajoin jo, silti välkkyi!

Mitä merkitystä välkkymisellä on jos tietää ajavansa nopeusrajoituksen mukaan?

Olen ollut kerran (!) kyydissä, kun omalla kohdalla välähti. En tiedä oliko välähdys erityisen voimakas, mutta itseltäni meni näkökyky sekunneiksi ja kuskikin räpytteli silmiään aika pitkään. Johan siinä ehtii ajaa jonkun perään tai kaistalta ulos, jos ei useaan sekuntiin näe mitään ja noin kymmenen sekunnin ajan näkökyky on selvästi alentunut. Siinä myös pelästyy.

Lisäksi eihän siinä välähtäessä voi olla varma, tuleeko sakkoja -voisihan epäkuntoinen mittari näyttää väärän lukemankin. Päivä on pilalla.

Jokin aika sitten kolmoskehän itäisemmässä osassa välähti, ei minulle vaan jollekulle kaukana edessä. Ajoin letkassa samaa 78km/h kuin muutkin, enkä nähnyt ohituskaistalla juuri siinä tolpan lähellä ketään (näkyvyys tolpalle oli hyvä, taisi olla ylämäessä). Ilmeisesti muutkin ihmettelivät, mistä oikein oli kyse, sillä koko letka hidasti varmuuden vuoksi alle kuuteenkymppiin. Tämä mieleen jäänyt outo tapahtuma sai nyt selityksen, eli ilmeisesti ne todella voivat välähtää, vaikka ylinopeutta ei ajettaisi.

no future

Quote from: N. O. Hääppönen on 04.05.2018, 20:20:23
Quote from: no future on 03.05.2018, 23:20:08
Jos ajat kehä kolmosen päästä päähän 75 km/h sijaam 80km/h, niin voitat kokonaista kaksi minuuttia. Edellyttäen että sen 45 km:n matkalla ei satu punaisia valoja tai mitään muita nopeutta alentavia tekijöitä.
Kuinka monet liikennevalot kehä III:lla on  :roll:
Hyvä pointti! Onkos ne kaikki saatu jo muutettua kiertoliittymiksi? Itse yleensä ajan enemmän ulosmenoteiden suuntaisesti, ja viime vuosina onneksi lähinnä Espoon päässä. Kolmostien kohta idästä tullessa ainakin talvella jumitti säännönmukaisesti joka iltapäivä.

Mutta pointti oli se, että nopeuden muutos rajoitusten puitteissa ei tyhjälläkään tiellä nopeuta matkantekoa ajallisesti juuri yhtään. Siksi kiukuttelu "hidastelijoista" ja ajotaidottomista xxxx(lisää haluamasi ryhmä) tuo mieleen lähinnä teini-ikäisten bemarikuskien pippelinvenytyskilpailut huoltoaseman tupakkapaikalla.

MW

Quote from: Bona on 04.05.2018, 21:45:06
Quote from: John Johnson on 04.05.2018, 20:41:47
QuoteTässä tapauksessa molemmat ovat ajaneet alle suurimman sallitun nopeuden. Nettiviisastelijoiden "ajakaa nopeusrajoitusten mukaan" ei yksinkertaisesti tässä yhteydessä päde. Ajoin jo, silti välkkyi!

Mitä merkitystä välkkymisellä on jos tietää ajavansa nopeusrajoituksen mukaan?

Olen ollut kerran (!) kyydissä, kun omalla kohdalla välähti. En tiedä oliko välähdys erityisen voimakas, mutta itseltäni meni näkökyky sekunneiksi ja kuskikin räpytteli silmiään aika pitkään. Johan siinä ehtii ajaa jonkun perään tai kaistalta ulos, jos ei useaan sekuntiin näe mitään ja noin kymmenen sekunnin ajan näkökyky on selvästi alentunut. Siinä myös pelästyy.
***

Säkkipimeässä, kerran noiden tolppien aamuhämärissä 90-luvun lopulla kanssa välähti.

Ihan lepakkona mentiin vihreän näkökenttäpallon kanssa vähän aikaa. Eivät lähettäneet anteeksipyyntöä. Oli tosin vuokra-auto, silloin menikö väärään osoitteeseen?

Jorma M.


on jotain symboliikkaa siinä, että ahne kyttäysjärjestelmä ei edistä liikenneturvallisuutta. Ja ahneen kyttäämisen fanaattisena pääjehuna toimii hlö nimeltä Pasterstein.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

John Johnson

#2238
Quote from: Bona on 04.05.2018, 21:45:06
Olen ollut kerran (!) kyydissä, kun omalla kohdalla välähti. En tiedä oliko välähdys erityisen voimakas, mutta itseltäni meni näkökyky sekunneiksi ja kuskikin räpytteli silmiään aika pitkään.

Quote from: MW on 04.05.2018, 22:31:42
Säkkipimeässä, kerran noiden tolppien aamuhämärissä 90-luvun lopulla kanssa välähti.

Ihan lepakkona mentiin vihreän näkökenttäpallon kanssa vähän aikaa. Eivät lähettäneet anteeksipyyntöä. Oli tosin vuokra-auto, silloin menikö väärään osoitteeseen?



Bona ja MW, minullakin on taipumusta migreeniin, joten ymmärrän tuskanne. Jos kameratolppa on säädetty väärin, niin siitä ehdottomasti kannattaa tehdä ilmoitus viranomaisille.
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

dothefake

Quote from: Totuus EPT on 03.05.2018, 23:53:37
Quote from: no future on 03.05.2018, 23:20:08
Jos ajat kehä kolmosen päästä päähän 75 km/h sijaam 80km/h, niin voitat kokonaista kaksi minuuttia. Edellyttäen että sen 45 km:n matkalla ei satu punaisia valoja tai mitään muita nopeutta alentavia tekijöitä. Kyllä kannattaa kiirehtiä.

Jos eräät ajavat 75km/h, 80km/h nopeusalueella, aiheuttavat ne paljon enemmän riskiohituksia, kuin oikeaa vauhtia 80 km/h tunnissa ajavat.
Asian vierestä, toissapäivänä oli Venäjän rajan Suomen puolen vessoissa seinällä tuo kakkimiskielto.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

kriittinen_ajattelija

#2240
Quote.     Stasi Suomi: Teiden varsille asennetaan pian satoja uusia peltipoliiseja
Suomesta on tullut poliisivaltio, ja joka päivä muuttuu vaan pahemmaksi.

HS kirjoitti 11.11-18, että:

    viime hetken jarruttelu ennen ajoväylien varsilla sijaitsevia nopeusvalvontakameroita ei kohta enää estä kameran välähdystä.
    Ensi vuonna Nelos- ja Kuutosteillä päivystää joukko uusia peltipoliiseja, jotka pystyvät mittaamaan auton nopeuden jopa 150 metrin päästä.

Uudet laitteet pystyvät seuraamaan siis autoja, ja sen kuljettajia pitkän matkan päästä. Ne pystyvät myös kyttäämään samanaikaisesti useampia ajoneuvoja ja useita kaistoja, sekä kuvaamaan ne kuljettajineen. Ne on on tarkoitus asentaa tolppiin alkuvuodesta.

Yhteensä viisivuotisen hankintasopimuksen arvo on noin 4,4 miljoonaa euroa. Tarjouskilpailun voitti Oulun Energia oy, joka asentaa ja kouluttaa poliisit uuteen tekniikkaan. Tosin Oulun Energia on hankkinut ne Ruotsista.

    "Ainut pikkuongelma voi tulla siitä, jos uusi nopeusvalvontalaite asennetaan aivan kerrostalon viereen ja siinä salama räiskyy, niin se voi häiritä asukkaita." Näin sanoo poliisitarkastaja Heikki Ihalainen, Poliisihallituksesta.

   


https://mvlehti.net/2018/11/12/stasi-suomi-teiden-varsille-asennetaan-pian-satoja-uusia-peltipoliiseja/

Kiintoisaa. Onneksi navit kehittyy myös ja varoittaa pian 1km ennen peltipoliisia, että rahantuhlausta tuollaisetkin peltipoliisit.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

ÄmTeeAa

Onneksi en ole osallistunut noiden helvetinkoneiden kehittelyyn, vaikka mahdollisuuksia olisi ollutkin. Omatuntoni on tältä osin puhdas. Pitäneepä ruveta kehittelemään tutkassa näkymätöntä autovahaa.

Näiden tietotekniikan ihmeiden aikakautena pistää miettimään, että mikäs mahtaa muuten olla Suomen autokannan rekisteritietojärjestelmän tietoturvallisuuden taso? Tietysti, vanha merkki siitä että jos asiasta pitää kysyä, on todennäköisin vastaus että sitä ei ole.

Tulipa tuossa nimittäin mieleen, että kriminaali mieli hommaa samanmallisen auton kuin jonkin somesta tai muusta tietojärjestelmästä poimitulla hepulla on. Sitten mahdollisesti maalaat sen vastaamaan kutakuinkin oikeaa väriä, ja väärennät rekisterikilven. Ajelet sitten sillä tutkiin piittaamatta pätkääkään, etenkin jos poliisi on kääntänyt todistamistaakan sellaiseksi, että on käytännössä osoitettava ettei ollut siellä. Narahtamisen riski on suhteellisen pieni, sillä rekisterinumero on oikea.

Kuulin nimittäin tänään, että jollain autolla oli ajettu Etelä-Suomessa kameraan, ja auton omistaja pystyi osoittamaan, ettei hän tai auto ollut siellä silloin.

Radio

Peltipoliisi on nykyautoille riesa ja uusi peltipaskalakki on ihan persiasta. Autot eivät ole rakennetut kulkemaan 79km/h. Kulutusmitari näyttää sen, ei voi ajaa 6-vaihteisella turbolla ilman että menovettä kuluu järjettömässä määrin. Näin sanoo auton tietokone.
Hyvällä tiellä optimi ainakin autollani olisi 110. Pienin kulutus = pienimmät päästöt ja suurimmat säästöt.
Hyviä neuvoja, kiitos.

p.s. tuli mieleeni kaverini juttu: menin Lahden poliisiasemalla valittamaan (ajokortti oli liipasimella) että vaimo sen ylinopeuden ajoi. No, konsta veti esiin kamerakuvan ja kysyi: onko vaimollasi parta?
Eli suosittelen mutten yllytä juleaikaan ostamaan monta purkkia jolukuusenlunta kilpiä varten ja joulupukinnaamareita.

Ari-Lee

Quote from: Radio on 13.11.2018, 01:58:46
Eli suosittelen mutten yllytä juleaikaan ostamaan monta purkkia jolukuusenlunta kilpiä varten ja joulupukinnaamareita.

En suosittele suttaamaan kilpiä, koska se on jotain muuta kuin laillista. Vastaan ajavassa maijassa on kilpienlukulaite ja jos se pukkaa erroria tai tyhjää niin lähtevät perään tutkimaan. Syyttävät viranomaisen harhauttamisesta kun selviää mitä se sotku on. Ajaa mieluummin ilman etukilpeä ja väittää sen pudonneen.

Suosittelen käyttämään partaa, peruukkeja, silmälasikehyksiä ja nenäpäivän neniä, koska auto on yksityisaluetta ja naamioituminen on sallittua yksityisalueella. Harhauttamista ei tietenkään pidä myöntää koskaan.

En suosittele ajamaan ylinopeuksia, koska se vaarantaa ihmisiä. En suosittele ajamaan alinopeuksia, koska sekin vaarantaa ihmisiä. Suosittelen menemään virran mukana. Jos ei ole kiirettä niin antaa kohteliaasti tietä kiireellisimmille ilman sormieleitä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Radio

Ahah, no tuo joulukuusenlumi olikin huonoa huumoriani. Usein ovat kilvet muutoinkin kurassa tai kuurassa. Tehostaa voi luomulla,  jos haluaa leikkiä metsän nopeinta ja ajaa kameraan esim. 250 lasissa.

idiot_narcissist

Eli vastaisuudessa kuskit kyttäävät vielä enemmän nopeusmittariaan ja mahdollisia peltikyttiä? Auton nopeus vaihtelee pakostakin ja ainoa keino  estää se on kytätä herkeämättä nopeusmittaria. Maalaisjärjellä ajateltuna kuskin kannattaisi ennemmin seurata liikennettä, mutta ilmeisesti päättäjät tietävät paremmin.

Larva

By the way, Saksasta vai olikohan se rapakon takaa saa tilattua näkymätöntä spraymaalia, jolla maalatut asiat hohtavat valkoisena salamavalossa. Laitontahan sitä toki on suihkia auton rekisterikilpiin.
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

Faidros.

Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Vesa Heimo

Quote from: idiot_narcissist on 13.11.2018, 05:14:31
Auton nopeus vaihtelee pakostakin ja ainoa keino  estää se on kytätä herkeämättä nopeusmittaria.

Nykyautoissa on vakionopeussäätimet jos kaasujalka ei osaa pitää sellaista nopeutta joka mahtuu 4-5km/h toleranssiin.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Larva

Quote from: Vesa Heimo on 13.11.2018, 07:11:24Nykyautoissa on vakionopeussäätimet jos kaasujalka ei osaa pitää sellaista nopeutta joka mahtuu 4-5km/h toleranssiin.
Ei kaikissa nykyautoissakaan ole vakkaria. Toisekseen kaikilla ei ole varaa uuteen autoon, tai edes sellaiseen jossa olisi vakkari. Joidenkin on pakko sitkutella 20 vuotta vanhoilla romuilla jotka nippa nappa menee leimalta läpi.

Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -