News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-09-20 US Pian rapsahtaa: 7km/h ylinopeussakot tulevat

Started by Maailmanmies, 21.09.2009, 12:56:40

Previous topic - Next topic

no future

Quote from: John Johnson on 18.05.2017, 11:48:56
Quote from: no future on 18.05.2017, 10:41:18Jossain normaalissa työajossa nyt ei jaksa sitäkään vähää stressata, koska työmatkat ja siirtymät nyt vain kuuluvat hommaan, eikä todellakaan ole tarkoitus alkaa maksamaan siitä ilosta enää ylimääräistä.

Hyvä pointti. Yksi surkuhupaisimpia näkyjä liikenteessä ovat firman autoilla sikailevat kuskit. Paikasta toiseen siirtyminen työnantajan laskuun on mun nähdäkseni työn helpoin osuus, mutta jotkut silti tekevät sen mahdollisimman hätäillen ja sakkorajaa hipoen. Turhaa stressiä, paskaa mainosta firmalle, eikä mitään järkeä.
Tätä juuri tarkoitin. Paransi omaa elämänlaatua ja vähensi stressiä oivaltaa näinkin pieni asia. Onneksi itsellä on mahdollisuus vaikuttaa omiin aikatauluihin ja pyrkiä välttelemään älyttömiä siirtymiä ruuhka-aikaan pääkaupunkiseudulla.

Lasse

Quote from: John Johnson on 18.05.2017, 11:48:56
Yksi surkuhupaisimpia näkyjä liikenteessä ovat firman autoilla sikailevat kuskit. Paikasta toiseen siirtyminen työnantajan laskuun on mun nähdäkseni työn helpoin osuus, mutta jotkut silti tekevät sen mahdollisimman hätäillen ja sakkorajaa hipoen.

Itse ihmettelen joskus moottoritiellä ns. kansalaispoliiseja, jotka ilmeisesti katsovat menettävänsä jotain, kun yritän ohittaa noin 132 km/h mittarinopeudella edeten, koska kaistanvaihdot ja nopeudenmuutokset indikoivat halua hillitä valtaisaa menohaluani. Jos persauksiini ilmestyy rapsakka bemari sataaviittäkymppiä, teen tilaa tuolle vapaaehtoiselle veronmaksajalle.

Toisaalta nykyään ajan moottoritiellä enimmäkseen ulkomailla, jossa on pakko katsoa silloin tällöin taustapeiliinkin...
NOVUS ORDO HOMMARUM

no future

Poliisi puhalluttanut itseni sekä eilen että tänään, vaihteeksi sitä järkevämpää liikennevalvontaa. Ja rupesin miettimään, en edes tiedä onko tämän kotikaupungin alueella yhtään kameratolppaa. Kai tuolla jossain on, mutta ei tosiaankaan vitutukseen asti.

Kari Kinnunen

Mun mielestä etelä-Suomesta pitäis poistaa noin puolet henkilöautoista. Kun katsoo vaikka kehä III liikennettä niin tulee mieleen, että yksityisautoilu on ihan liian edullista hommaa.
Ränni täynnä maantietamponeja ja joka tötterössä nököttää yksi (1) hömelö. Ei koko touhussa mitään järkeä alueella missä on toimiva julkinen liikenne.

dothefake

Toisaalta niiden julkisten pitäisi olla valtavan kokoisia, että voisi istua yksin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kari Kinnunen

^
Höh, eikös se pahuksen yhteisöllisyys ole nykyään kuuminta hottia. Voihan siellä julkisessa kuulemma vaikka tehdä töitä, verkostoitua tai vaikka lukea. Näin minulle on kerrottu.

MW

Suosittuun tienvarsivalokuvaukseen pääsin männä sunnuntaina. Olikohan 70 mittarissa kuudenkympin alueella. Ja ihan hiton vaarallinen tilanne tietysti päällä.

Jännä nähdä tuleeko kymppikuvia postilaatikkoon.

Kari Kinnunen

^
Ei välttämättä. Jos maantietamponin nopeusindikaattori näyttää seitsemänkymmentä nopeus on todennäköisesti noin kuusikymmentäviisi.

Murkula

Tähän aiheeseen olen kirjoittanut monissa paikoissa. Yksinkertaisuudessaan, nykyiset rajoitukset muodostettiin 70-luvulla kuplavolkkareille ja rutinoffeille. Niitä on siitä ajasta vain ja ainoastaan laskettu jokapaikassa, samaan aikaan kun rangaistukset on hinattu pilviin. Kysymys ei ole enää kymmeniin vuosiin ollut sekunttiakaan turvallisuudesta, vaan tasan arvovaltakysymyksestä, eli jos ihminen ei noudata naurettavuutta auktoriteetin vuoksi, rangaistaan sitä poliittisesti kuin missäkin banaanivaltiossa. 
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

uuninpankko

Quote from: Murkula on 01.05.2018, 09:29:46
Tähän aiheeseen olen kirjoittanut monissa paikoissa. Yksinkertaisuudessaan, nykyiset rajoitukset muodostettiin 70-luvulla kuplavolkkareille ja rutinoffeille. Niitä on siitä ajasta vain ja ainoastaan laskettu jokapaikassa, samaan aikaan kun rangaistukset on hinattu pilviin. Kysymys ei ole enää kymmeniin vuosiin ollut sekunttiakaan turvallisuudesta, vaan tasan arvovaltakysymyksestä, eli jos ihminen ei noudata naurettavuutta auktoriteetin vuoksi, rangaistaan sitä poliittisesti kuin missäkin banaanivaltiossa.

Kuten Konnevedellä vappuaattona kolme kuollutta vaatineessa onnettomuudessa nähtiin, nopeusrajoituksilla on paikkansa. Paikalla oli 100 km/h nopeusrajoitus ja toisiinsa törmänneet autot olivat uudehkoja (Mercedes-Benz C ja Volvo V 70), ja törmäys tapahtui vielä törmäysvoimien jakautumisen kannalta optimaalisimmasta suunnasta eli koko keulan leveydeltä, mutta niin vain kolme ihmistä menetti henkensä. Ilmeisesti kukaan ei juuri ehtinyt jarruttaa, ja kun kohtaamisonnettomuus tapahtuu tuossa vauhdissa, ei keho sitä enää kestä.

Karu totuushan se on, että kun liikennevirrat kulkevat vastakkain 100 km/h ja törmäys tapahtuu, henkiä lähtee, olipa sitten kuinka tahansa viisi tähteä törmäystestistä.

no future

Oman elämänlaadun kannalta parhaita uudistuksia on ollut ykköstien motari ja nelostien kohtaavien kaistojen erottaminen kaiteella. Siinä ei muutamat kameratolpatkaan paljon haittaa kun köröttelee talvipimeässä maakuntaa kohti.

Murkula

Quote from: uuninpankko on 02.05.2018, 22:59:35
Kuten Konnevedellä vappuaattona kolme kuollutta vaatineessa onnettomuudessa nähtiin, nopeusrajoituksilla on paikkansa. Paikalla oli 100 km/h nopeusrajoitus ja toisiinsa törmänneet autot olivat uudehkoja (Mercedes-Benz C ja Volvo V 70), ja törmäys tapahtui vielä törmäysvoimien jakautumisen kannalta optimaalisimmasta suunnasta eli koko keulan leveydeltä, mutta niin vain kolme ihmistä menetti henkensä. Ilmeisesti kukaan ei juuri ehtinyt jarruttaa, ja kun kohtaamisonnettomuus tapahtuu tuossa vauhdissa, ei keho sitä enää kestä.

Karu totuushan se on, että kun liikennevirrat kulkevat vastakkain 100 km/h ja törmäys tapahtuu, henkiä lähtee, olipa sitten kuinka tahansa viisi tähteä törmäystestistä.
Niin, esimerkiksi löydät tapauksen, joka erittäin todennäköisesti johtui kännykän käytöstä ja jossa on 80 km/h rajoitus. Tilanteessa jossa todennäköisesti toisenkin autoilijan keskittyminen oli jossain aivan muualla, kuin että tuo nopeus olisi ollut niin huima, että kännykkä kädessä hoipertelevaa autoa ei väistäisi tuohon kaiteeseen. Tapaus jossa "uudehkona" autona esiintyy 15 vuotta vanha mädäntynyt Volvo, toimiko mätänevässä mk2:ssa enää edes turvatyynyt? Tapaus jossa kolmas osapuolikin vetelee vielä ilman turvaväliä sumaan, koska sekään ei keskity liikenteeseen. Mutta näin se menee suomessa, jossa ihmiset on aivopesty kuvittelemaan että kaikki on nopeusrajoituspositiivinen eksistenssi.

Samaan aikaan itse tuo matala rajoitus lienee se suurin osasyyllinen siihen, miksi kolme henkeä ajavat piittaamattomasti ja niillä on aikaa keskittyä ihan muuhun kuin ajamiseen.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

guest11919

Minua kiinnostaa, anteeksi OT, miten siinä viiden tähden suurlujuusteräsvahvistetussa kopassa kuollaan? Mikä osa on kuoleman aiheuttaja, turvatyynyyn pamahtaminen vai jokin muu? Keuhkot lysyyn? Sisäelimet irti? Aivot hölskähtävät kallon sisällä? Niska ja selkäytimen jatke murtuvat liikevoimasta?

terv. nimim. viiden tähden auton omistaja

Saturnalia

Ihmisten ajokulttuuri ainakin pääkaupunkiseudulla nykyään on kyllä todella alistunutta ja flegmaattista. Pahaa tekee, henkinen ilmapiiri liikenteessä on kuin Gulagin leirillä. Eilenkin sai jatkuvasti ohitella ihmisiä oikealta jotka jäävät jurnuttamaan alinopeutta vasemmalle kaistalle. Kun ei voi ohittaessa ajaa 81km/h kahdeksankympin alueella! Sitten ajetaan viisi kilometriä rinnakkain niin ettei kukaan pääse ohi, koska eihän kenenkään lain puitteissa kuulukaan päästä! Kjäh kjäh kjäh. Vittu. Ero parinkymmenen vuoden takaiseen ajokulttuuriin on iso. Eilen kolmoskehällä kukaan ei ajanut kilometriäkään yli rajoituksen. Moni ajoi alinopeutta.
Sellaine fiiliksellä-rentous on kadonnut liikenteestä. Ero tulee päin naamaa, kun pidin 12 vuoden ajotauon.

kriittinen_ajattelija

#2204
Quote from: Saturnalia on 03.05.2018, 08:24:29
Ihmisten ajokulttuuri ainakin pääkaupunkiseudulla nykyään on kyllä todella alistunutta ja flegmaattista. Pahaa tekee, henkinen ilmapiiri liikenteessä on kuin Gulagin leirillä. Eilenkin sai jatkuvasti ohitella ihmisiä oikealta jotka jäävät jurnuttamaan alinopeutta vasemmalle kaistalle. Kun ei voi ohittaessa ajaa 81km/h kahdeksankympin alueella! Sitten ajetaan viisi kilometriä rinnakkain niin ettei kukaan pääse ohi, koska eihän kenenkään lain puitteissa kuulukaan päästä! Kjäh kjäh kjäh. Vittu. Ero parinkymmenen vuoden takaiseen ajokulttuuriin on iso. Eilen kolmoskehällä kukaan ei ajanut kilometriäkään yli rajoituksen. Moni ajoi alinopeutta.
Sellaine fiiliksellä-rentous on kadonnut liikenteestä. Ero tulee päin naamaa, kun pidin 12 vuoden ajotauon.
Noh tuollaista nyt on vain PK-seudulla ja jossain muissa isoissa kaupungeissa, muualla Suomessa fiilisellä-rentous ajelu on tallella. Itse ainakin ajelen miten huvittaa täällä syrjäseuduilla ja niin tuntuu kaikki muutkin ajavan.

Itsekin kyllä olen vähän saman huomannut kun olen välillä käynyt pk-seudulla, oli liikenne kyllä todella alistuneen oloista vrt. syrjäseutujen ihmisten ajeluun... sääliksi kävi vähän ja oli vähän ahdistavaa.  :'(
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Punaniska

Molemmilla kehäteillä on miljoona peltipoliisia. Sipilämäistä vallankäyttöä.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

anatall

Quote from: Saturnalia on 03.05.2018, 08:24:29
Ihmisten ajokulttuuri ainakin pääkaupunkiseudulla nykyään on kyllä todella alistunutta ja flegmaattista. Pahaa tekee, henkinen ilmapiiri liikenteessä on kuin Gulagin leirillä. Eilenkin sai jatkuvasti ohitella ihmisiä oikealta jotka jäävät jurnuttamaan alinopeutta vasemmalle kaistalle. Kun ei voi ohittaessa ajaa 81km/h kahdeksankympin alueella! Sitten ajetaan viisi kilometriä rinnakkain niin ettei kukaan pääse ohi, koska eihän kenenkään lain puitteissa kuulukaan päästä! Kjäh kjäh kjäh. Vittu. Ero parinkymmenen vuoden takaiseen ajokulttuuriin on iso. Eilen kolmoskehällä kukaan ei ajanut kilometriäkään yli rajoituksen. Moni ajoi alinopeutta.
Sellaine fiiliksellä-rentous on kadonnut liikenteestä. Ero tulee päin naamaa, kun pidin 12 vuoden ajotauon.

Joo kyllä tuon sakoilla peloittelun tosiaan huomaa maanteillä. Alinopeutta ajavat lisääntyvät vuosi vuodelta. Muutenkin vaikuttaa slltä, että ajotaidot ja muukin ymmärrys liikenteestä on heikentynyt.

Vilkkua ei osata/jakseta käyttää. Huomiovaloista nyt puhumattakaan(alkuviikosta aamusumussa laskeskelin vastaantulijoiden takahuomiovaloja, n. 1/10 oli saldo). Nyt kun on nämä päiväajovalot eli perä pimeänä, niin olisi huomiovalojen käyttö sumussa ja kovassa sateessa erityisen tärkeää, mutta ei.

Liikenneympyröihin pysähdytään naamallaan sellainen ilme, ettei ole edes aavistustakaan siitä kenen pitäisi väistää ja ketä. Yksikaistaisessa liikenneympyrässä ei minun käsittääkseni myöskään tarvitse vilkuttaa lainkaan vasemmalle, mutta nähtävästi olen väärässä.

Sitten on kirsikkana kakun päällä vielä nämä liikenneterroristit, eli rullaluistelijat, mutta se onkin sitten kokonaan oman itkupostauksen aihe se.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Murkula

Quote from: Bona on 03.05.2018, 08:13:05
Minua kiinnostaa, anteeksi OT, miten siinä viiden tähden suurlujuusteräsvahvistetussa kopassa kuollaan? Mikä osa on kuoleman aiheuttaja, turvatyynyyn pamahtaminen vai jokin muu? Keuhkot lysyyn? Sisäelimet irti? Aivot hölskähtävät kallon sisällä? Niska ja selkäytimen jatke murtuvat liikevoimasta?

terv. nimim. viiden tähden auton omistaja
Mikä tahansa ylläoleviesta, riippuen lunnollisesti kolarista. Niskojen, murtuminen on yleensä yleisimpiä syitä ja turvatyyny tosin lienee vaarallinen vain silloin, jos et käytä turvavyötä.

Yleisesti turvatähtiautossa on hyvin huomiotu yleisimmät kuolemien syyt ja paukut on aivan oikein suunnattu niihin, toisin kuin liikennepolitiikassa. Leikkaantumalla/rusentumalla kuoleminen on turvatähtiautossa harvinaisempaa, mutta sekin on mahdollista, vaikka ajamalla teräspalkkia kuskaavaan kärryyn. Tässäkin voi toki parantaa mahdollisuuksia, varomalla erikseen tuulilasin korkeudella törröttävää kuormaa.

Paljon painoa asioissa on kuitenkin myös massalla, ajettavuudella, sekä näkyvyydellä, joita tähdissä ei aina niin huomioida.

Quote from: kriittinen_ajattelija on 03.05.2018, 08:37:23
Noh tuollaista nyt on vain PK-seudulla ja jossain muissa isoissa kaupungeissa, muualla Suomessa fiilisellä-rentous ajelu on tallella. Itse ainakin ajelen miten huvittaa täällä syrjäseuduilla ja niin tuntuu kaikki muutkin ajavan.
En allekirjoita hetkeäkään maaseudun osalta. Monilta osin liikennekulttuuri on mennyt ihan läskiksi myös maaseudulla, siitä mitä se on ollut.

Vielä 10 vuotta sitten, rekat ohitettiin, nykyisin ne ovat jonossa mukana. Ihmiset eivät enää uskalla tehdä ohituksia järkevästi pienellä ylinopeudella jättisakkojen pelossa. Osa ei ohita enää ollenkaan ja selailee luovuttaneena kännykkää, sekä osa ohittaa 10 autoa kerralla tai kiilailee väkisin väliin, koska kenelläkään ei ole turvaväliä (pitäisi olla rekanverta jo 70 km/h nopeudessa).
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Kari Kinnunen

Quote from: kriittinen_ajattelija on 03.05.2018, 08:37:23
Itsekin kyllä olen vähän saman huomannut kun olen välillä käynyt pk-seudulla, oli liikenne kyllä todella alistuneen oloista vrt. syrjäseutujen ihmisten ajeluun... sääliksi kävi vähän ja oli vähän ahdistavaa.  :'(

Josko vaikka se auto on helsinkiläisille vain tapa liikkua ja ajaminen pakkopullaa? Olen ymmärtänyt, että autoilua ei enää nykyään pidetä oikein hyvänä juttuna. Kaupunkilaiset taitavat pitää autoilua hieman junttina puuhana. Semmoisena amisten touhuna.

Dick Ursby

Veikkaan ettei kaikilla Kehiä jurnuttavilla ole navigaattoria jatkuvassa käytössä, eli ajavat mittarilukeman mukaan. Alinopeutta, eikä riskillä vähän yli. 170 euroa jos mokaat. Kamerapaikoissa jarrutetaan vielä. Tämän huomaan kun ajan navigaattorilla ja vakionopeudensäätimellä 80-83 kmh vasenta kaistaa.

On siis todistettu että lisääntynyt valvonta ja suhteettomat rangaistukset saavat työssäkäyvän kansan alistumaan. Mikä mullistava paljastus. Hei, tuotahan voi soveltaa kaikkeen! Verotukseen, rakentamiseen, nettikirjoitteluun... Ai niin, wanha.
Olisit profiloinut etnisesti!

kriittinen_ajattelija

#2210
QuoteEn allekirjoita hetkeäkään maaseudun osalta. Monilta osin liikennekulttuuri on mennyt ihan läskiksi myös maaseudulla, siitä mitä se on ollut.

Vielä 10 vuotta sitten, rekat ohitettiin, nykyisin ne ovat jonossa mukana. Ihmiset eivät enää uskalla tehdä ohituksia järkevästi pienellä ylinopeudella jättisakkojen pelossa. Osa ei ohita enää ollenkaan ja selailee luovuttaneena kännykkää, sekä osa ohittaa 10 autoa kerralla tai kiilailee väkisin väliin, koska kenelläkään ei ole turvaväliä (pitäisi olla rekanverta jo 70 km/h nopeudessa).
Aika kummallista, sillä eihän syrjäseuduilla ole peltipoliiseja sen enempää kuin poliisien nopeusratsioitakaan (tai no todella harvoin) joten ei mitään syytä pelolle ole.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miten välttää ylinopeussakot:

1.Navigaattori kytkettynä aina - varoittaa peltipoliiseista.
2.Älä ikinä sooloile - eli älä lähde etenkään isoilla teillä ajamaan ylinopeutta yksin - odota että joku toinen vauhtijalka ohittaa sinut ja lähde sen peesiin, jos tulee poliisin ratsia niin edellä oleva jää kiinni ja sinä voit hidastaa ennen sitä ja välttää sakot.
3.Ajele kaupunkien keskustoissa ja muissa ruuhkaisissa paikoissa kiltisti koska siellä on yleensä ratsioita eniten.
4. Suosi syrjäisiä vähän käytettyjä teitä.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

guest11919

Quote from: Dick Ursby on 03.05.2018, 08:56:42
Veikkaan ettei kaikilla Kehiä jurnuttavilla ole navigaattoria jatkuvassa käytössä, eli ajavat mittarilukeman mukaan. Alinopeutta, eikä riskillä vähän yli. 170 euroa jos mokaat. Kamerapaikoissa jarrutetaan vielä. Tämän huomaan kun ajan navigaattorilla ja vakionopeudensäätimellä 80-83 kmh vasenta kaistaa.

On siis todistettu että lisääntynyt valvonta ja suhteettomat rangaistukset saavat työssäkäyvän kansan alistumaan. Mikä mullistava paljastus. Hei, tuotahan voi soveltaa kaikkeen! Verotukseen, rakentamiseen, nettikirjoitteluun... Ai niin, wanha.

Toisinaan navigaattori näyttää -5 mittarilukemaan nähden, toisinaan suunnilleen samaa. Arvo siinä sitten oikea lukema.

Dick Ursby

Luotan omaan tomtomiini koska se näyttää aina saman kuin tienvarren nopeusnäytöt. Ei tietenkään reagoi nopeuden muutoksiin aivan reaaliajassa, mutta riittävän tarkka. Tärkeintä on että kertoo kameroista.

Kuinka vaikeaa muuten olisi rakentaa autoihin nopeusmittarit jotka mittaavat nopeuden optisesti tai tutkalla? Vai joko uudemmissa on? Sitten ainakin tietäisi missä mennään. Tuohon vielä HUD päälle.
Olisit profiloinut etnisesti!

Murkula

Quote from: kriittinen_ajattelija on 03.05.2018, 09:06:38
QuoteEn allekirjoita hetkeäkään maaseudun osalta. Monilta osin liikennekulttuuri on mennyt ihan läskiksi myös maaseudulla, siitä mitä se on ollut.

Vielä 10 vuotta sitten, rekat ohitettiin, nykyisin ne ovat jonossa mukana. Ihmiset eivät enää uskalla tehdä ohituksia järkevästi pienellä ylinopeudella jättisakkojen pelossa. Osa ei ohita enää ollenkaan ja selailee luovuttaneena kännykkää, sekä osa ohittaa 10 autoa kerralla tai kiilailee väkisin väliin, koska kenelläkään ei ole turvaväliä (pitäisi olla rekanverta jo 70 km/h nopeudessa).
Aika kummallista, sillä eihän syrjäseuduilla ole peltipoliiseja sen enempää kuin poliisien nopeusratsioitakaan (tai no todella harvoin) joten ei mitään syytä pelolle ole.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miten välttää ylinopeussakot:

1.Navigaattori kytkettynä aina - varoittaa peltipoliiseista.
2.Älä ikinä sooloile - eli älä lähde etenkään isoilla teillä ajamaan ylinopeutta yksin - odota että joku toinen vauhtijalka ohittaa sinut ja lähde sen peesiin, jos tulee poliisin ratsia niin edellä oleva jää kiinni ja sinä voit hidastaa ennen sitä ja välttää sakot.
3.Ajele kaupunkien keskustoissa ja muissa ruuhkaisissa paikoissa kiltisti koska siellä on yleensä ratsioita eniten.
4. Suosi syrjäisiä vähän käytettyjä teitä.
Jos pienestä ylinopeudesta räjäytetään sanotaan 300€ sakko, sekä reippaasta ohituksesta +1000€ päiväksakkoja ja parhaimmillaan otetaan 6kk kortti kuivumaan mulkkuutta (valitukset käsitellään 6kk kuluessa, jos käsitellään), niin että menee parhaimmillaan työ ja elämä alta myös, niin onko sillä valvonnan vähäisyydellä mitään merkitystä. Jos koko elämä on ohi, tai maksat usean kuukauden käteenjävät tulosi rangaistuksena, valvontaa on edelleen liikaa työssäkäyvälle.

Hullut, työttömät ja perseaukiset tietysti kiittävät, sekä ajavat entistä sekopäisemmin. Kun mukaan ympätään vielä luovuttajien kääntyminen kännykän puoleen viihteeksi, niin liikenneturvallisuudesta jää jäljelle vain rippeet. Se on sitä liikennekultturia jota tällä saadaan. Niin ja ihan vain vinkiksi, tuota kohtaasi 2. katsoessa, olet osa ongelmaa, aloitatko korjaamisen itsestäsi.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Kari Kinnunen

Eiköhän tällä rangaistusten koventamisella ja yksityisautoilun vaikeuttamisella ole ihan agenda. Yksityisautoilun lopettaminen tai ainakin huomattava vähentäminen. Itse asiassa oikeinkin hyvä tavoite, ainakin kaupungeissa ja erityisesti pääkaupunkiseudulla.

Ne jotka tykkävät harrastaa autoilua ovat varmasti valmiit huvistaan maksamaankin. Maaseudulla josta julkinen liikenne on säästetty pois, tilanne on tietysti aivan eri.

John Johnson

Quote from: Saturnalia on 03.05.2018, 08:24:29
Ihmisten ajokulttuuri ainakin pääkaupunkiseudulla nykyään on kyllä todella alistunutta ja flegmaattista. Pahaa tekee, henkinen ilmapiiri liikenteessä on kuin Gulagin leirillä. Eilenkin sai jatkuvasti ohitella ihmisiä oikealta jotka jäävät jurnuttamaan alinopeutta vasemmalle kaistalle. Kun ei voi ohittaessa ajaa 81km/h kahdeksankympin alueella! Sitten ajetaan viisi kilometriä rinnakkain niin ettei kukaan pääse ohi, koska eihän kenenkään lain puitteissa kuulukaan päästä! Kjäh kjäh kjäh. Vittu. Ero parinkymmenen vuoden takaiseen ajokulttuuriin on iso. Eilen kolmoskehällä kukaan ei ajanut kilometriäkään yli rajoituksen. Moni ajoi alinopeutta.
Sellaine fiiliksellä-rentous on kadonnut liikenteestä. Ero tulee päin naamaa, kun pidin 12 vuoden ajotauon.

Veikkaan syyksi "flegmaattisuudelle" että varsinkaan taajamassa siitä ei hyödy mitään että ohittelee vasemmalta ja oikealta kun lopulta ollaan taas liikennevaloissa odottelemassa. Joku tuossa jo aiemmin sanoi että autoilu on liian halpaa ja tässä yksi syy lisää. Joillain on aina hirveä hinku kiirehtiä ensimmäisenä punaisiin valoihin. Alinopeus ei ole mikään rike, vaan monesti on ihan järkevää joustaa alaspäin, mm. liikennevalojen, ennakoinnin ja turvaetäisyyden vuoksi.
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

N. O. Hääppönen

Videolla pasterstein näyttää keskisormea autoilijoille ja nauraa paskaiset päälle.

Sen verran täsmennystä tuohon keskisormeen, Sleepy Sleeperiä soveltaen: Se ei näy tähän, You see.

https://www.is.fi/autot/art-2000005662109.html
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020

no future

Jos ajat kehä kolmosen päästä päähän 75 km/h sijaam 80km/h, niin voitat kokonaista kaksi minuuttia. Edellyttäen että sen 45 km:n matkalla ei satu punaisia valoja tai mitään muita nopeutta alentavia tekijöitä. Kyllä kannattaa kiirehtiä.

Liikenne pääkaupunkiseudulla on lisääntynyt niin paljon etenkin ruuhka-aikoina, että on hyvä vain jos kaikki fiilistelijät, seikkailijat ja sankarikuljettajat pysyvät poissa tai ainakin sovittavat ajamisensa liikennevirran mukaan. Ja jos rajoitus on 80km/h niin miksi niitä rekkoja ja kuorma-autoja pitäisi ehdoin tahdoin ohitella? Nehän pysyvät aivan hyvin mukana liikennevirrassa, eikä siinä voita mitään muuta kuin maisemanvaihdon seuraavan rekan perään.

Totuus EPT

Quote from: no future on 03.05.2018, 23:20:08
Jos ajat kehä kolmosen päästä päähän 75 km/h sijaam 80km/h, niin voitat kokonaista kaksi minuuttia. Edellyttäen että sen 45 km:n matkalla ei satu punaisia valoja tai mitään muita nopeutta alentavia tekijöitä. Kyllä kannattaa kiirehtiä.

Jos eräät ajavat 75km/h, 80km/h nopeusalueella, aiheuttavat ne paljon enemmän riskiohituksia, kuin oikeaa vauhtia 80 km/h tunnissa ajavat.
Missä ******i siellä ongelma.

no future

Niin, se nopeusrajoitus ei edelleenkään ole mikään vähimmäisnopeus. Kyllä se ohitusten riskiarviointi ja riskinotto tehdään aina siellä ohittavan auton ratin takana. Etenkin ruuhka-aikana sitä harkintaa kannattaa ihan oikeasti käyttää ja miettiä koko edessä olevan matkan kannalta, eikä vain seuraaviin ohitettaviin perävaloihin asti.

Itse olen ollut positiivisesti yllättynyt kuinka vähän kiireisiä sekoilijoita esim. Turunväylän tietyöalueella on tänä keväänä ollut. Ei se ole mitään luovuttamista tai alistumista jos ajaa rauhassa liikennevirran mukana, eikä sompaile parhaita ajolinjoja etsien kuin formulakisassa konsanaan.