News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-09-20 US Pian rapsahtaa: 7km/h ylinopeussakot tulevat

Started by Maailmanmies, 21.09.2009, 12:56:40

Previous topic - Next topic

Uuno Nuivanen

Quote from: kriittinen_ajattelija on 17.05.2017, 15:35:12
Itse noudatan vaan niitä lakeja, joissa on järkeä. Jos on tyhjä tie ja rajoitus 80km/h en koe olevani rikollinen jos ajan siinä 90km/h ja aion niin tehdä jatkossakin. Kukkahattutätien säätämiä lakeja noudattaa vain idiootit.

Sitten pitää olla varaa maksella niitä automaattisten valvontalaitteiden päivittäin postiluukusta pudottelemia satasien maksulappuja. Tai ehkä ne tullaan ottamaan suoraveloituksena pankkitililtä. Ulosottoon menevät, jos et maksa.   :(

Tappivanukas

On helppoa olla outlaw jos tietää missä kamerat ovat, tai jos niitä omassa kunnassa ei ole.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Tunkki

Quote from: Tappivanukas on 17.05.2017, 15:49:35
On helppoa olla outlaw jos tietää missä kamerat ovat, tai jos niitä omassa kunnassa ei ole.

Ja navigaattoreihin saa hyvin ylläpidettyä listaa ansoista, helppo olla moiseen ajamatta ylinopeutta.

Kapseli

Itse tein tänään työmatkalla testin ja ajoin 60km/h alueella 50-55km/h. Tällä varmistin sen, että kaasujalkani hieman seilatessa, en vahingossakaan ylitä nopeusrajoitusta ja pystyn keskittymään muuhun liikenteeseen. No, letkan keräämiseksi se meni. Itselläni on se ongelma, etten osaa pitää jalkaa niin tasaisesti polkimella, että vauhti pysyisi tasaisena. Viiden kilsan sormienläpi katsominen antaisi minulle ainakin mahdollisuuden pysyä vähemmän tukkona ja ei tarvitsisi pelätä jos se vauhti joskus hyppäisikin hetkellisesti rajoituksen väärälle puolelle.


Uskon, että olen kevyelle liikenteelle vaarattomampi vitosen ylinopeutta ajavana ja tietä tarkkailevana kuin mittaria tuijottavana köröttelijänä. Ei minulla ole ongelmaa ajaa alle rajoituksen. Ongelmana on vain ne tuhannet muut kuskit, joiden pitää sopeutua sakkopelkoisiin sunnuntaikuskeihin. Veikkaan, että näillä uudistuksilla luodaan enemmän vaaraa liikenteeseen kuin estetään.

Rauno Murju

Odotelkaas vaan kunhan pääväylille laitetaan voimaan keskinopeusmittaus ja sakkoraja on 1 km/h per sata kilometriä ajettua matkaa :D

Teknisesti se on jo mahdollista ja toteutettukin kunhan järjestelmiä hieman sulautetaan.

Suomalainen osaa kyllä olla hallinnollisesti ankara kansaansa kohtaan kunhan määräys tulee jostain ulkopuolelta, mutta mistä?

Tekisi mieli sanoa että suomalaiset ovat toisiaan louskivia koiria mutta jätän sanomatta.



multa tulille

Kun nyt näin lainsäädäntöteitse tehdään samanlaiset ruuuhkan kuin on jo tällä  hetekellä Helsingissä , myös maanteille, siinä tilataan sellaisia nokkakolareita ja surua ja  surkeutta etei ole tosikaan. Tosimieshän ein minkään hidastelijan takana aja, se katsoo sellaisen 3 sekunnin raon, lappu pohjaan ja menoksi. Ja jos rako onkni vaan 2, 5 ssekuntia, niin voi itse joutua lopettaa ajamisen ja mikä ikävämpi, joku toinenkin. 

Mutta ymmärtäähän sen että valtion kassa on tyhjä ja verotettavien määrä laskee koko ajan. Olisi van jotenkin kokonaisuuden kannalta ottaa ne rahat ilman että tulee kovin paljon hautajaisia.

jmk

Jostain syystä suomalaiseen liikennesuunnittelu-uskontoon kuuluu kyseenalaistamattomana aksioomana, että nopeuksia ja nopeusrajoituksia on aina vain laskettava. Nopeusrajoituksen laskeminen on suunnittelijan patenttilääke vaivaan kuin vaivaan. Ai, kehätiellä on tunneli? No lasketaan siinä rajoitus kuuteenkymppiin. Ei se mitään, että liikennevirta tosiasiassa kulkee kahdeksaakymppiä ihan ongelmitta. Kun - siinä - on - tunneli - niin - nopeusrajoitus - pitää - laskea - kuuteenkymppiin. Pitää kun pitää. Ai, vilkkaalla päätiellä aiotaan kuukauden kuluttua aloittaa tietyö? No pannaan sitten valmiiksi viidenkympin rajoitus, joka aiheuttaa seisovan ruuhkan ja kolareita. Ei kai siitä mitään haittaa ole.

Kulttuurirealisti

Quote from: Uuno Nuivanen on 17.05.2017, 15:44:33
Sitten pitää olla varaa maksella niitä automaattisten valvontalaitteiden päivittäin postiluukusta pudottelemia satasien maksulappuja. Tai ehkä ne tullaan ottamaan suoraveloituksena pankkitililtä. Ulosottoon menevät, jos et maksa.   :(

Ja kun niitä 1 km ylityksiä tulee useampi lyhyessä ajassa, alkaa jänskääminen ajokortin lähtemisestä. Kuljetusalalla ja monella muullakin ihmisellä se kortti on ihan hyödyllinen lätkä.   
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

no future

Olin jo tulossa moittimaan tätä esitystä (mistä ei siis välttämättä ikinä mitään rangaistavaa ole tulossakaan), mutta tuntuu olevan niin monille vaikeaa tuo rajoitusten mukaan ajaminen, että ehkä tiukemmat rajat ja sanktiot tosiaan olisivat paikallaan.

Punaniska

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

no future

Quote from: multa tulille on 17.05.2017, 16:22:23
Kun nyt näin lainsäädäntöteitse tehdään samanlaiset ruuuhkan kuin on jo tällä  hetekellä Helsingissä , myös maanteille, siinä tilataan sellaisia nokkakolareita ja surua ja  surkeutta etei ole tosikaan. Tosimieshän ein minkään hidastelijan takana aja, se katsoo sellaisen 3 sekunnin raon, lappu pohjaan ja menoksi. Ja jos rako onkni vaan 2, 5 ssekuntia, niin voi itse joutua lopettaa ajamisen ja mikä ikävämpi, joku toinenkin. 

Mutta ymmärtäähän sen että valtion kassa on tyhjä ja verotettavien määrä laskee koko ajan. Olisi van jotenkin kokonaisuuden kannalta ottaa ne rahat ilman että tulee kovin paljon hautajaisia.

Tosimiehille voisi sakon kylkeen luoda pakollisen liikennekasvatuskurssin jos haluaa sen korttinsa pitää.

kriittinen_ajattelija

Quote from: Uuno Nuivanen on 17.05.2017, 15:44:33
Quote from: kriittinen_ajattelija on 17.05.2017, 15:35:12
Itse noudatan vaan niitä lakeja, joissa on järkeä. Jos on tyhjä tie ja rajoitus 80km/h en koe olevani rikollinen jos ajan siinä 90km/h ja aion niin tehdä jatkossakin. Kukkahattutätien säätämiä lakeja noudattaa vain idiootit.

Sitten pitää olla varaa maksella niitä automaattisten valvontalaitteiden päivittäin postiluukusta pudottelemia satasien maksulappuja. Tai ehkä ne tullaan ottamaan suoraveloituksena pankkitililtä. Ulosottoon menevät, jos et maksa.   :(
Navigaattori varoittaa aina kameroista, enkä ole saanut ylinopeussakkoja kun viimeksi 10v sitten, vaikka ajan joka päivä sen 100km. Siksi ei paljon liikuta uudetkaan "kiristykset"

QuoteOn helppoa olla outlaw jos tietää missä kamerat ovat, tai jos niitä omassa kunnassa ei ole.
Juu ja etenkin jos suosii syrjäisiä teitä, itse pidän metsäisistä ja maaseutu-reiteistä jossa saa ajella usein 50km:äkin ilman, että tulee yhtään vastaantulevaa autoa. Jos tälläisessä ympäristössä tottuu ajelemaan, niin alkaa pitää "nopeusrajoituksia" lähinnä suuntaa-antavina.

Tuntuu, että kaikenmaailman kiristykset nopeuteen on lähinnä ajateltu PK-seudun näkökulmasta. Ehkä jos on ruuhkaiset tiet - niin kuin PK-seudun lähiympäristössä, niin on kai ymmärrettävää, että pienetkin ylinopeudet aiheuttaa vaaratilanteita tai jtn..
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Tappivanukas

Äkkiäkös joku refugeestartuppari koodaa appsin jolla lasketaan oma keskinopeus kahden mittauspisteen välillä. Sitten vain ABC:lle pullakahville kunnes on turvallista jatkaa matkaa.

Kansantalous suorastaan räjähtää nousuun.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Kapseli

Jos nyt aikuisten oikeasti halutaan sakkotulokiiman sijasta ajatella lapsia, niin pudotetaan nopeusrajoituksia viidellä kilometrillä ja jätetään se ylimääräinen vitonen erehdyksille. Toki silloin ei enää pysty sakottamaan kuin hurjastelijoita.

Lasse

Quote from: Tappivanukas on 17.05.2017, 15:37:28
Tahallaan ylinopeutta ajavia en kyllä ymmärrä.

Oletko koskaan maantiellä ajaessa, vaikkapa ajoneuvoyhdistelmää ohittaessasi, ylittänyt säädetyn nopeusrajoituksen, tahallasi?

Jos olet, ymmärrätkö itseäsi?

Ymmärrätkö niitä, jotka ajavat rekan perässä satasen tiellä, koska eivät koe pääsevänsä turvallisesti ohi, ylittämättä nopeusrajoitusta tahallaan, ja eivät tuollaista toimintaa hyväksy?

Entä sellaisia hyvän tahdon lähettiläitä, jotka ajelevat satasen rajoitusalueella apaut 90 km/h, kunnes ohituskaistan alkaessa nostavat tasan satkuun, jolloin ohituskaistan loppupäässä stondaava tutkanjatke saa laittaa laskutusta vetämään; laillista harrastusta on tuo toki, mutta ymmärrettävää?

Näistä saadaan vielä kivoja kombinaatioita, kuten esimerkiksi rekan perässä kilsan letka henkilöautoja, ohituskaistan (yleensä ylämäessä) vastaan tullessa teiden ritari aloittaa ohituksen, tasan kymmenen dekamarkan poimunopeudella, jolloin ohituskaistan päättyessä ajoneuvoyhdistelmän ohi pääsi hyvällä tuurilla kolme autoa...
NOVUS ORDO HOMMARUM

no future

Kuinkas usein noilla ohituskaistoilla jaellaan sakkoja? Itse olen kerran saanut, mutta tähän liittyi moottoripyörä ja aika reipas ylinopeus.

Jos liikenne kulkee syystä x hitaampaa kuin nopeusrajoitus sallisi, niin sitten se kulkee. Ei se kylttiin kirjoitettu 100km/h ole mikään vähimmäisnopeus jota juuri pitäisi aina päästä ajamaan.

Ihan mietinnän kannalta, niin jos sen kuvitteellisen 100 km:n matkan ajonopeus putoaisi 100 >>> 90 km/h, niin ajoaikaa tulisi vajaat 7 minuuttia lisää. Onhan se neljäsosa salkkareista kun töistä kotiin laskettelee.

Todellisuudessahan keskinopeus ei koko matkalle ikinä ole tuollainen.

Ari-Lee

Quote from: no future on 17.05.2017, 16:52:04
Tosimiehille voisi sakon kylkeen luoda pakollisen liikennekasvatuskurssin jos haluaa sen korttinsa pitää.

Hei, me tienataan näil'!
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

DuPont

Quote from: kriittinen_ajattelija on 17.05.2017, 16:55:26
Tuntuu, että kaikenmaailman kiristykset nopeuteen on lähinnä ajateltu PK-seudun näkökulmasta. Ehkä jos on ruuhkaiset tiet - niin kuin PK-seudun lähiympäristössä, niin on kai ymmärrettävää, että pienetkin ylinopeudet aiheuttaa vaaratilanteita tai jtn..

Juu, kyllähän Hgin kehätiet ovat p-maisia ajaa ruuhka-aikoina. Maantiet ja moottoritiet menevät sujuvasti, kun pikkasen joustaa. Joskus alinopeudethan ovat myös ongelmia luodessaan ruuhkia. En tarkoita tuolla, että ylinopeus olisi suositeltua, mutta alinopeuskaan ei sitä ole. Ihmisillä on joskus vaikeuksia noudattaa noita rajoituksia. Yksi esimerkki tuli tästä parin vuoden takaa, kun Hgistä itään menevää moottoritietä rakennettiin Porvoosta Kotkaan ja siitä itään melkein rajalle saakka. Jotkut ihmiset eivät vain käsitä nopeusrajoituksia. Tietöiden vuoksi nopeusrajoitukset vaihtelivat 60-, 80- 100- 120- kilsaa tunnissa tuon Hki-Kotka- välilläkin. Monet autoilijat vetivät 60-80 rajoitus (eli tietyöalueilla) reipasta ylinopeutta. Kun päästiin 120 rajoitusalueelle, samat autot ajavat 110 km/h!  :roll: Itse kun ajoin suurinpiirtein nopeusrajoitusten mukaan, nuo ohittivat minut tietyöalueilla ja sitten kun tulee normaali moottoritie, samat kuskit ajavatkin alinopeutta... Miksi noiden numeroiden lukeminen siitä keltaisesta kyltistä on niin vaikeaa?

Tappivanukas

Quote from: Lasse on 17.05.2017, 17:21:59
Quote from: Tappivanukas on 17.05.2017, 15:37:28
Tahallaan ylinopeutta ajavia en kyllä ymmärrä.

Oletko koskaan maantiellä ajaessa, vaikkapa ajoneuvoyhdistelmää ohittaessasi, ylittänyt säädetyn nopeusrajoituksen, tahallasi?
....

Ymmärrän tilannenopeuden. Turvallinen ja sujuva liikenne vaatii joskus rajoituksen ylittämistä. Monesti rajoitus on turhan matala, mutta silloinkin riskin muodostavat ne kuskit joiden nopeus poikkeaa liiaksi muiden nopeudesta.

En ymmärrä kaahaamista ja piittaamattomuutta, koska arvaamattomuus on liikenteessä kuolemaksi.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

no future

Quote from: Ari-Lee on 17.05.2017, 17:36:04
Quote from: no future on 17.05.2017, 16:52:04
Tosimiehille voisi sakon kylkeen luoda pakollisen liikennekasvatuskurssin jos haluaa sen korttinsa pitää.

Hei, me tienataan näil'!
Mietin tuota ensin, mutta eiköhän kurssista sen verran hintaa voi pyytää että kyllä.

Lasse

Quote from: Tappivanukas on 17.05.2017, 17:39:29
Ymmärrän tilannenopeuden. Turvallinen ja sujuva liikenne vaatii joskus rajoituksen ylittämistä. Monesti rajoitus on turhan matala, mutta silloinkin riskin muodostavat ne kuskit joiden nopeus poikkeaa liiaksi muiden nopeudesta.

En ymmärrä kaahaamista ja piittaamattomuutta, koska arvaamattomuus on liikenteessä kuolemaksi.

Ok, samma här.

Sitten vielä joskus ajokeli voi olla niin huono, että turvallinen nopeus on rutkasti pienempi, kuin rajoitus.
Kaikki eivät tuotakaan tajua...

NOVUS ORDO HOMMARUM

Ari-Lee

Quote from: dothefake on 17.05.2017, 14:29:37
Jos tuo laki tulee, niin tulen ajamaan joka paikassa 10 km alinopeutta joka paikassa varmuuden vuoksi.

Nykyiselläänkin tulee ajettua liki ykkösvaihteella tässä kaupunkialueella, niin että mittari näyttää alle suurimman sallitun, mikä on 40km/h. Suojateiden kohdilla max on 30km/h ja vauhti 20km/h. Töyssyihin on pakko pysäyttää liike, ettei ajoneuvo vaurioidu. Takapuskurissa on aina ruuhkaa ruotsalaisittain - tappituntumalla. Kaahareita, itsemurhamopoilijoita, valottomia veloja, sokeita käveleksijöitä on paljon, valvontaa ei ole käytännössä olemassakaan. Itsemurhamopoilijat ovat nykyisellään todellinen vaara. Heidän ajokorttipakkonsa ei kyllä näy turvallisuuden lisääntymisenä. Ei ole kivaa ajella itsemurhamopoilija takapuskurissa. Katujen pinnoitekin on murentunut, että joutuu väistelemään jalkapallon kokoisia pintaan ilmestyneitä kraatereita.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

jmk

Quote from: Ari-Lee on 17.05.2017, 17:49:05
Katujen pinnoitekin on murentunut, että joutuu väistelemään jalkapallon kokoisia pintaan ilmestyneitä kraatereita.

Kas, rahalle on keksitty parempaa käyttöä kuin teiden kunnossapito.

uffomies

Tais olla tuossa pienimmässä ylityksessä myös muutos että auton haltija maksaa laskun. Tämä kuulostaakin jo huomattavasti lupaavammalta. Mikäs olikaan esim. Timo Soinin auton rekisterikilpi .... HAH automaattikameroista tulee käyttökelvottomia hetkessä.
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Ari-Lee

Quote from: jmk on 17.05.2017, 18:52:39
Quote from: Ari-Lee on 17.05.2017, 17:49:05
Katujen pinnoitekin on murentunut, että joutuu väistelemään jalkapallon kokoisia pintaan ilmestyneitä kraatereita.

Kas, rahalle on keksitty parempaa käyttöä kuin teiden kunnossapito.

No nyt ne rahat näytti menneen rannoille raiskauskoppeihin.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mindy

"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Archaeopteryx

Quote from: jmk on 17.05.2017, 16:25:09
Jostain syystä suomalaiseen liikennesuunnittelu-uskontoon kuuluu kyseenalaistamattomana aksioomana, että nopeuksia ja nopeusrajoituksia on aina vain laskettava. Nopeusrajoituksen laskeminen on suunnittelijan patenttilääke vaivaan kuin vaivaan. Ai, kehätiellä on tunneli? No lasketaan siinä rajoitus kuuteenkymppiin. Ei se mitään, että liikennevirta tosiasiassa kulkee kahdeksaakymppiä ihan ongelmitta. Kun - siinä - on - tunneli - niin - nopeusrajoitus - pitää - laskea - kuuteenkymppiin. Pitää kun pitää. Ai, vilkkaalla päätiellä aiotaan kuukauden kuluttua aloittaa tietyö? No pannaan sitten valmiiksi viidenkympin rajoitus, joka aiheuttaa seisovan ruuhkan ja kolareita. Ei kai siitä mitään haittaa ole.

Tämä koskee tietysti montaa muutakin elämänaihetta kuin liikennettä. Ja virkamiespohjaisen sääntö-Suomen lisäksi on sääntö-suomalainen, joka noudattaa virkamiehen (tai jonkun sopivaksi katsomansa auktoriteetin) keksimiä sääntöjä takitilleen, vaikkei säännöissä itsessään olisi ensimmäistäkään järkeä. Pitää noudattaa, koska pitää noudattaa. Jonkinlaista perittyä vuosisataista alamaisuutta ilmeisesti.

Enkä sano, että ylinopeuden ajaminen olisi millään tavalla suotavaa. Kunhan suurin osa liikenteestä kulkee suurinpiirtein samalla nopeudella, homma sujuu. Liian nopeat ja liian hitaat ovat vaaraksi muille (myös itselleen, mutta se ei minua kiinnosta). Tekniikan maailman numerossa 9/2017 oli hyvä artikkeli liikenneonnettomuuksien syistä, selvä ylinopeus oli vähemmistössä. Itsetuhoisuus, sairaudet ja erilaiset päihteet selittävät ison osan kuolonkolareista, ja näihin ei tien laidassa seisova peltinen laatikko auta millään tavalla. Oikea poliisimies voisi jopa auttaa, mutta nehän istuvat nykyään kottaraispöntön ääressä suodattamassa vihapuheita.

1 km/h ylinopeus ei ole yksinkertaisesti millään nykyisellä nopeusrajoituksella vaarallinen. Tarkoituksena on nähtävästi laskea liikenteen nopeutta siten, että nopeusrajoitusmerkki on absoluuttisesti selvä yläraja, jota ei missään tapauksessa saa ylittää. Ongelma on, että autot ovat kehittyneet esim. 80-luvulta aika perkuleesti, mutta nopeusrajoituksia on laskettu jatkuvasti alemmaksi. Pitkän matkan ajaminen laskevilla rajoituksilla on yhä vain tuskallisempaa.

no future

Kun se pitkän matkan ajaminen rajoituksia noudattaen on niin tuskallista nykyään, niin kannattaa tsekata www.matkahuolto.fi.

Itse lopetin 500 kilometriä suuntaansa siirtymäajon sahaamisen autolla käytännössä kokonaan 8 vuotta sitten. Nykyään kun tuota tuota tulee harvemmin ajettua, on suhtautuminen koko matkan tekoon paljon rennompaa ja kiireettömämpää. Jossain normaalissa työajossa nyt ei jaksa sitäkään vähää stressata, koska työmatkat ja siirtymät nyt vain kuuluvat hommaan, eikä todellakaan ole tarkoitus alkaa maksamaan siitä ilosta enää ylimääräistä.

John Johnson

Quote from: no future on 18.05.2017, 10:41:18Jossain normaalissa työajossa nyt ei jaksa sitäkään vähää stressata, koska työmatkat ja siirtymät nyt vain kuuluvat hommaan, eikä todellakaan ole tarkoitus alkaa maksamaan siitä ilosta enää ylimääräistä.

Hyvä pointti. Yksi surkuhupaisimpia näkyjä liikenteessä ovat firman autoilla sikailevat kuskit. Paikasta toiseen siirtyminen työnantajan laskuun on mun nähdäkseni työn helpoin osuus, mutta jotkut silti tekevät sen mahdollisimman hätäillen ja sakkorajaa hipoen. Turhaa stressiä, paskaa mainosta firmalle, eikä mitään järkeä.
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

jmk

Quote from: Archaeopteryx on 18.05.2017, 09:29:28
Enkä sano, että ylinopeuden ajaminen olisi millään tavalla suotavaa. Kunhan suurin osa liikenteestä kulkee suurinpiirtein samalla nopeudella, homma sujuu.

Niin, mikä on "ylinopeus"?

Kun suurin osa liikenteestä soljuu tasaista kahdeksaakymppiä ja homma sujuu, niin kaikkihan lienee kunnossa. Paitsi että virkakyösti on läntännyt tien sivuun merkin, jossa lukee 60. Nyt äskeinen hyvin sujuva liikenne onkin yhtäkkiä jatkuvaa, laajamittaista liikenteen vaarantamista. Jostain syystä kyseinen jatkuva, laajamittainen liikenteen vaarantaminen ei konkretisoidu onnettomuuksiksi. Onko nyt siis kyseessä "ylinopeus"? Onko se suotavaa?