News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Suomen ja Viron välisessä kaasuputkessa reikä ja paineenlaskua

Started by Lalli IsoTalo, 10.10.2023, 14:07:33

Previous topic - Next topic

Murkula

Quote from: Pakkanen on 17.10.2023, 14:54:23
Joo, näet suorastaan suoraan lävitseni! Turha tässä on siis mitään enää peitellä, naamiot on riisuttu. Olen the seuraavan suuren agendan arkkitehti.

Noh, oikeasti mikään ei kolahtanut tai osunut. Ohi meni. Valitettavasti.

Niinkin konkreettista asiaa, kuin kaasuputken vaurioitumista ja sen tutkinnan etenemistä olisi vaan ollut mukavaa seurata tässä ketjussa ilman hörhöilyä. Mutta sitä tuntuu riittävän joka ketjuun, vuorokaudesta tai kellonajasta riippumatta. No itsehän menin ruokkimaan  :-\  En enää!
Eli et tiedosta että olisi kolahtanut johonkin, mutta siitä huolimatta näet tarpeen hirttäytyä ja uhriutua asiasta minulle.

Kuitenkin ihan vinkiksi itsellesi, että keskustelupalstalta yleensä löytyy keskustelua, eikä pelkkää hymistelyä.

Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

repsikka

Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 15:29:12


Kyselin aiemmin ketjussa, että myrskyinen meri ja syvyyttä 80m, niin mikä on yrittäessä todennäköisyys osua ankkurilla pieneen kaasuputkeen pohjassa? Hiljaisuus. Ei palvele hybridipropagandan agendaa.
No, jos putkea ei mielestäsi ollut mahdolista ankkurilla katkaista, niin mikä on oma ehdotuksesi tekotavasta ?
Omia aikojaanko putki päätti hajota ?

rapa-nuiv

Quote from: ApuaHommmaan on 14.10.2023, 18:28:22
Kuten palsta osoittaa pyritään Suomeen saamaan sota. Tämä tapahtuu poliittisen johtomme, ja taloudellisen eliittimme päätöksillä.

  да, да!
Sitähän se teidän poliittinen myrkkykääpiöjohtajanne ja oligarkkieliittinne näyttäisi pyrkivän saamaan aikaan. 

Kyllä on jo varmaan kaikille selvää, mistä reiästä tuo kuuritsa pissii.
Jaxuhali !

ApuaHommmaan

Quote from: repsikka on 17.10.2023, 16:34:56
Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 15:29:12


Kyselin aiemmin ketjussa, että myrskyinen meri ja syvyyttä 80m, niin mikä on yrittäessä todennäköisyys osua ankkurilla pieneen kaasuputkeen pohjassa? Hiljaisuus. Ei palvele hybridipropagandan agendaa.
No, jos putkea ei mielestäsi ollut mahdolista ankkurilla katkaista, niin mikä on oma ehdotuksesi tekotavasta ?
Omia aikojaanko putki päätti hajota ?

Oma ehdotukseni tekotavasta on, että venäläislaivan kapteeni oli hieman normaalia suuremmassa maistissa, ja kun meri myrskysi heitettiin kaikki ankkurit pohjaan oli järkeä eli ei ollut. Toki jos löytyy osoitus, ettei ollut ankkuri niin sitten teoriani luonnollisesti muuttuu. Lienee helppo havannoida ovatko vauriot tulleet ankkurista, vaiko esimerkiksi pommista.

Sitten jos on ollut ankkuri, niin vaadin todistuksia, että merellä pystyy ankkuria heittelemään niin, että pystyy tarkoituksella halutessaan tuollaisen kohteen tuhoamaan.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

ApuaHommmaan

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-185351
QuotePostimees: Kiinalainen alus oli Balticconnector-putken lähellä epäiltyyn rikkoutumisaikaan

Venäjälle rekisteröity rahtialus SGV Flot oli lähettyvillä Balticconnector-putken rikkoutumiskohtaa tapahtumaviikonloppuna, mutta virolaisen Postimees-lehden mukaan vielä lähempänä epäillyllä vauriohetkellä oli Hongkongin lipun alla seilaava konttialus Newnew Polar Bear. Marine Traffic-verkkopalvelun mukaan kiinalaisomistuksessa oleva alus oli putken lähellä juuri, kun alueella havaittiin todennäköinen räjähdys.

Postimeesin lähteen mukaan tämä Hong Kongin lipun alla seilaava alus on syy siihen, miksi Viron viranomaiset ovat olleet niin varovaisia nimeämään epäiltyjä. Kyse on poliittisesti niin arkaluontoisesta tiedosta, että siitä halutaan ensin täysi varmuus.

Postimeesin mukaan Viron ulkoministeriö kertoi tiedotteessa maanantai-iltana, että virolaiset ja kiinalaiset diplomaatit ovat neuvotelleet Pekingissä perjantaina. Ei ole tiedossa, liittyivätkö neuvottelut joillain lailla kaasuputkeen.

Newnew Polar Bear oli matkalla kohti Pietarin satamaa Shanghaista, ja se pysähtyi myös Kaliningradissa, kertoo Postimees. Alus hidasti vauhtiaan lähestyessään Balticconnectoria. Se kulki 11 solmun nopeudella, mutta lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 1.19 se alkoi hidastaa vauhtiaan 9,5 solmuun. Kello 1.24 Newnew Polar Bearin nopeus oli jälleen 11 solmua. Postimeesin mukaan tällä välillä Newnew Polar Bear ylitti kaasuputken.

Kiinalaiset ei taida olla yleisesti töissä humalassa.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

jmk

Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 17:16:19
Oma ehdotukseni tekotavasta on, että venäläislaivan kapteeni oli hieman normaalia suuremmassa maistissa, ja kun meri myrskysi heitettiin kaikki ankkurit pohjaan oli järkeä eli ei ollut.

Ja sama sattui ihan sattumalta myös Ruotsin ja Viron väliselle tietoliikennekaapelille?

Montako noita sattumuksia voikaan sattua ihan sattumalta?

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ApuaHommmaan

Quote from: jmk on 17.10.2023, 17:24:15
Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 17:16:19
Oma ehdotukseni tekotavasta on, että venäläislaivan kapteeni oli hieman normaalia suuremmassa maistissa, ja kun meri myrskysi heitettiin kaikki ankkurit pohjaan oli järkeä eli ei ollut.

Ja sama sattui ihan sattumalta myös Ruotsin ja Viron väliselle tietoliikennekaapelille?

Montako noita sattumuksia voikaan sattua ihan sattumalta?

Onko se sellainen, joka ei ole noiden muiden joukossa kulkien juuri samasta paikkaa?
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Outo olio

Jos kaikki putket ja kaapelit peitettäisiin soralla, ei aitoja ankkurivahinkoja pääsisi tapahtumaan. Kaikki häiriöt olisivat tahallisia, ja tahallisen vahingon aiheuttaminen muuttuisi vaikeammaksi.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Torspo

Quote from: Outo olio on 17.10.2023, 17:52:49
Jos kaikki putket ja kaapelit peitettäisiin soralla, ei aitoja ankkurivahinkoja pääsisi tapahtumaan. Kaikki häiriöt olisivat tahallisia, ja tahallisen vahingon aiheuttaminen muuttuisi vaikeammaksi.
Aluevesirajan korjaus laajentamalla poistaisi ongelman ilman rahan kaatamista merenpohjaan.

Tietenkin venäjälle voi nöyristellä niin paljon että oma niska katkeaa.

Caucasian

Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 17:30:50
Quote from: jmk on 17.10.2023, 17:24:15
Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 17:16:19
Oma ehdotukseni tekotavasta on, että venäläislaivan kapteeni oli hieman normaalia suuremmassa maistissa, ja kun meri myrskysi heitettiin kaikki ankkurit pohjaan oli järkeä eli ei ollut.

Ja sama sattui ihan sattumalta myös Ruotsin ja Viron väliselle tietoliikennekaapelille?

Montako noita sattumuksia voikaan sattua ihan sattumalta?

Onko se sellainen, joka ei ole noiden muiden joukossa kulkien juuri samasta paikkaa?
Miks viron ja Ruotsin välinen kaapeli olisi viron ja Suomen välillä?

Outo olio

Quote from: Joutselkä on 17.10.2023, 17:58:55
Quote from: Outo olio on 17.10.2023, 17:52:49
Jos kaikki putket ja kaapelit peitettäisiin soralla, ei aitoja ankkurivahinkoja pääsisi tapahtumaan. Kaikki häiriöt olisivat tahallisia, ja tahallisen vahingon aiheuttaminen muuttuisi vaikeammaksi.

Niin just, putken oma vika

Ei, vaan:

-Itämeri on vilkas, ja virheitä sattuu. Olisi parempi jos yritettäisiin estää virheiden vakavat seuraukset ennalta.

-Jos vahingoksi naamioitu sabotaasi on mahdollista, tai peräti helppoa, niin joku voi tarttua tilaisuuteen.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

ApuaHommmaan

Quote from: Caucasian on 17.10.2023, 18:02:45
Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 17:30:50
Quote from: jmk on 17.10.2023, 17:24:15
Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 17:16:19
Oma ehdotukseni tekotavasta on, että venäläislaivan kapteeni oli hieman normaalia suuremmassa maistissa, ja kun meri myrskysi heitettiin kaikki ankkurit pohjaan oli järkeä eli ei ollut.

Ja sama sattui ihan sattumalta myös Ruotsin ja Viron väliselle tietoliikennekaapelille?

Montako noita sattumuksia voikaan sattua ihan sattumalta?

Onko se sellainen, joka ei ole noiden muiden joukossa kulkien juuri samasta paikkaa?
Miks viron ja Ruotsin välinen kaapeli olisi viron ja Suomen välillä?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009929539.html
Tiedotustilaisuudessa Jonsonin lisäksi puhuivat myös väestönsuojeluministeri Carl-Oskar Bohlin
QuoteBohlinin mukaan nyt havaituilla vaurioilla on läheinen ajallinen ja maantieteellinen yhteys Viron ja Suomen välillä aiemmin havaittuihin kaasuputken ja teleliikennekaapelin vaurioitumisiin.

Mielestäni demokratiassa kansalaisilla olisi tämä oikeus tietää. Nyt hallinto pelaa ihmisillä, eli vink, vink katsokaa tuonne, ja sitten ei kerrota olennaisia faktoja asiasta.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Joutselkä

Quote from: Outo olio on 17.10.2023, 18:04:46
Quote from: Joutselkä on 17.10.2023, 17:58:55
Quote from: Outo olio on 17.10.2023, 17:52:49
Jos kaikki putket ja kaapelit peitettäisiin soralla, ei aitoja ankkurivahinkoja pääsisi tapahtumaan. Kaikki häiriöt olisivat tahallisia, ja tahallisen vahingon aiheuttaminen muuttuisi vaikeammaksi.

Niin just, putken oma vika

Ei, vaan:

-Itämeri on vilkas, ja virheitä sattuu. Olisi parempi jos yritettäisiin estää virheiden vakavat seuraukset ennalta.

-Jos vahingoksi naamioitu sabotaasi on mahdollista, tai peräti helppoa, niin joku voi tarttua tilaisuuteen.

Kukaan ei usko kyseessä olleen vahinko.
Venäjän talous on vaikeuksissa. He ovat menettäneet parhaat maavoimansa ja Mustanmeren laivastonsa tässä tarkoituksettomassa sodassa. - Keir Starmer

Nato on poliittinen ja sotilaallinen liittouma, jossa on yhteensä 32 eurooppalaista ja pohjoisamerikkalaista jäsenmaata. -wikipedia

Outo olio

^Itämeren alueella ehkä ei uskota, mutta kyse voi silti ihan hyvin olla vahingosta, jos kaikki rikkimennyt on pohjassa melkein vierekkäin. Maailmalta löytyy myös Venäjään positiivisesti suhtautuvia maita, tärkeimpinä Kiina ja Intia, ja he haluavat uskoa, että kyseessä ei ollut sabotaasi. Niin kauan kuin vahinko on mahdollinen, he virallisesti uskovat siihen.

Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 17:21:04
https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-185351
QuotePostimees: Kiinalainen alus oli Balticconnector-putken lähellä epäiltyyn rikkoutumisaikaan

Venäjälle rekisteröity rahtialus SGV Flot oli lähettyvillä Balticconnector-putken rikkoutumiskohtaa tapahtumaviikonloppuna, mutta virolaisen Postimees-lehden mukaan vielä lähempänä epäillyllä vauriohetkellä oli Hongkongin lipun alla seilaava konttialus Newnew Polar Bear. Marine Traffic-verkkopalvelun mukaan kiinalaisomistuksessa oleva alus oli putken lähellä juuri, kun alueella havaittiin todennäköinen räjähdys.

Postimeesin lähteen mukaan tämä Hong Kongin lipun alla seilaava alus on syy siihen, miksi Viron viranomaiset ovat olleet niin varovaisia nimeämään epäiltyjä. Kyse on poliittisesti niin arkaluontoisesta tiedosta, että siitä halutaan ensin täysi varmuus.

Postimeesin mukaan Viron ulkoministeriö kertoi tiedotteessa maanantai-iltana, että virolaiset ja kiinalaiset diplomaatit ovat neuvotelleet Pekingissä perjantaina. Ei ole tiedossa, liittyivätkö neuvottelut joillain lailla kaasuputkeen.

Newnew Polar Bear oli matkalla kohti Pietarin satamaa Shanghaista, ja se pysähtyi myös Kaliningradissa, kertoo Postimees. Alus hidasti vauhtiaan lähestyessään Balticconnectoria. Se kulki 11 solmun nopeudella, mutta lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kello 1.19 se alkoi hidastaa vauhtiaan 9,5 solmuun. Kello 1.24 Newnew Polar Bearin nopeus oli jälleen 11 solmua. Postimeesin mukaan tällä välillä Newnew Polar Bear ylitti kaasuputken.

Kiinalaiset ei taida olla yleisesti töissä humalassa.

Minusta olisi hyvin odottamatonta, jos Kiina haluaisi mitenkään sotkeutua Euroopan infrastruktuurin sabotaasikuvioihin. Lisäksi putken toinen pää on Nato-maassa ja toinen kaikkein uusimmassa Nato-maassa, molemmat myös EU-jäseniä. Jos Kiina liittyisi kuvioon mitenkään, olisi se syy/tekosyy heittää Kiinan Vyö ja Tie ("Belt and Road")-hankkeet ulos Euroopasta. Ja mitä Kiina tästä hyötyisi? Venäjä jäisi Kiinalle palveluksen velkaa, mutta on sitä jo nyt valtavasti. Ilman Kiinan aseapua Venäjän sota Ukrainassa sujuisi vielä huonommin.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Pakkanen

Balticconnector kaasuputken vaurio on Suomen talousvyöhykkeellä.

Suomen ja Viron välisen Elisan tietoliikennekaapelin vaurio on Viron talousvyöhykkeellä.

Ruotsin ja Viron välisen Telian tietoliikennekaapelin vaurio on kv-vesialieella.

Tapahtumat eivät siis keskity pienelle alueella, esim. Suomen ja Viron aluevesien välissä kulkee itä länsi suuntainen kv-vesialue väylineen.

Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että Venäjän tietoliikennekaapelit kulkee itä länsi suunnassa kv-vesialueella Suomen ja Viron aluevesien välistä. Eli vauriopaikkojen välistä, mutta niiden vaurioista ei ole raportoitu.

ApuaHommmaan

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0c629106-1e72-449c-a704-712816355be9
QuoteSotatieteiden tohtori: Suomenlahden vyyhti alkaa laajentua
Kansanedustajien Jarno Limnellin ja Pekka Toverin mukaan kahden kaapelin ja kaasuputken rikkoutuminen lyhyen ajan sisällä ei ole vain vahinko.

Ruotsin ja Viron välisen datakaapelin vaurion seurauksena Suomenlahden tapahtumien kokonaisuus alkaa laajeta, arvioi Jarno Limnell. Jarno Limnell on sotatieteiden tohtori (majuri evp) ja kokoomuksen kansanedustaja.

Ruotsin ja Viron välinen, merenalainen teleliikennekaapeli vaurioitui Ruotsin valtionjohdon mukaan samoihin aikoihin kuin Suomen ja Viron välinen Balticconnector-kaasuputki. Ruotsin hallitus tutkii nyt, onko tapausten välillä yhteyttä.

– Suomen osalta kannattaa välttää liiallista spekulaatiota tapahtumista. Ruotsin viranomaisille kannattaa antaa tutkintarauha. Mutta kyllä jokainen voi terveellä järjellä ajatella, ettei se ole sattumaa, jos tietoliikennekaapelit ja kaasuputki ovat kokeneet vaurioita samalla ajankohdalla, Limnell kommentoi.

Samoilla linjoilla on myös Pääesikunnan entinen tiedustelupäällikkö ja kansanedustaja Pekka Toveri (kok).

– Putken ja kahden kaapelin rikkoutuminen lyhyen ajan sisällä ei viittaa mihinkään normaaliin rikkoutumiseen tai vahinkoon, Toveri kertoo tekstiviestitse.

Suomen aneemisen osaamisen ja olemattoman avoimuuden takia uskon, että taas kerran tämä lopulta jää leijumaan.

Eli esimerkiksi noissa ei voi olla sattumaa kommenteissa on pohjaa, jos on pohjaa. Faktat on tarkasti selvitettävissä ja tällöin luonnollisesti myös äärimmäisellä tarkkuudella kansalaisille esitettävissä.

Mutta, mutta Suomessa näitä vastaavia on tullut ennenkin. Massiivinen mesoaminen ensin, ja sitten tulee hiljaisuus kun muutoin pitäisi esittää faktoja.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Penan kaveri Eki

#197
Quote from: Pakkanen on 17.10.2023, 21:21:25
Ruotsin ja Viron välisen Telian tietoliikennekaapelin vaurio on kv-vesialieella.

Äsken SVT:n kl. 19.30 (20.30) uutisissa Ruotsin hallituksen puhuva pää kertoi, että Ruotsin-Viron välisen kaapelin virhekohta olisi ollut Viron talousvyöhykeellää. Maken järki, koska kaapeli on näköjään vedetty Hiidenmaan kautta, todnäk Paldiskiin. Eli Elisan fin-est kaapeli ja tämä Telia Eestin kaapeli Ruotsiin suht lähellä toisiaan.

Tätä linkkiä postattu tänne aikaisemminkin.
  https://www.submarinecablemap.com/

Edit: Varmaan toi kiinalaisen CiticTelin Tallinna-Helsinki-Tukholma -kaapeli rantautuu myös Paldiskiin.
"They were some bad people... I say hombres."

Kim Evil-666

Ihmisen- joka uskoo näiden kaikkien "sattumuksien" olleen vahinko- täytyy olla jossain määrin arvostelukyvytön, tai muuten vain vietävissä. Kaikki tietävät valtiollisilla tahoilla, ettei vahinko ole varteenotettavien syiden listalla. Ihan kaikki.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Lasse

Quote from: Pakkanen on 17.10.2023, 14:54:23
Niinkin konkreettista asiaa, kuin kaasuputken vaurioitumista ja sen tutkinnan etenemistä olisi vaan ollut mukavaa seurata tässä ketjussa ilman hörhöilyä.

Vilkaisin Leveli-kanavan hätälähetystä tänään, ja todellakin tutkinta näyttää edenneen siten, että Marine Traficin karttatietojen mukaan yksi alus seilasi vuotokohdan yli kolmasti.

(Olen vain viestintuoja tässä keississä, eli älkää ampuko pianistia...)

Slim Mill heitti linkin faktapohjaiselle tietosivustolle, mutta jokainen arvioikoon ite:

Suomalainen Otso lavasti kaasuputki- ja kaapelivauriot.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18051399/suomalainen-otso-lavasti-kaasuputki--ja-kaapelivauriot-
Quote
Otso on ainoa alus, mikä seilasi täsmälleen kaasuputken tuhopaikan yli lauantain ja sunnuntain aikana. Vieläpä peräti 3 kertaa. Viimeisen kerran se ajoi tuhopaikan yli tasan la-su välisenä keskiyönä, jolloin venäläisalus oli ankkuroituna n. 10 km tuhopaikasta itään.

Kun katsoo alusten liikkeitä kartalla ja siinä Otson liikkeitä torstai klo 12 - lauantai klo 08, ei juuri jää epäilykselle sijaa, eikö Otson tehtävänä ollut lavastaa kaasuputken tuhoaminen Venäläisalusten piikkiin.

Kaapelivaurion kohtaa ei ole tarkemmin missään tuotu esille ja siitä sanotaan, ettei sillä ole mitään merkitystä, eikä se haittaa tietoliikennettä. Tämä viittaa siihen, että jos kaapelivaurio on todella tehty, on se tehty tarkoituksella tavalla mikä ei aiheuta haittaa tietoliikenteelle.

Kuvio näyttä hyvin selvältä. Suomi teki false flagin la-su välisenä yönä ja Natokumppani Norja valehteli seismologiset tiedot vuorokautta myöhemmäksi, jolloin alueella oli lähettyvillä vain venäläisaluksia. Otso taas oli poistunut tuhopaikalta vuorokautta aiemmin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009915271.html

Sodan lietsonta tuhotöillä menee muistaakseni ainakin maanpetos -rikosnimikkeen alle...


NOVUS ORDO HOMMARUM

Radio

Meitä ympäröivien merialueiden pohjat ovat täynnä kaapeleita ja putkia. Venäläisten kaapeli Kaliningradiin on yksi niistä.
Suomalaiset keksivät "roskatynnyrien" heiton lentokoneesta ja britit kehittivät menetelmää. Molemmat käyttävät sitä edelleen.Tehoaisi varmaan putkiin ja kaapeleihin. Ennenkuin syvyyspomitetaan Venäjän kaapeleita on syytä kysyä kuka hyötyy tästä provokaatiosta. Ehkei kuitenkaan Venäjä?

Penan kaveri Eki

Quote from: Lasse on 17.10.2023, 22:26:34
Suomalainen Otso lavasti kaasuputki- ja kaapelivauriot.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18051399/suomalainen-otso-lavasti-kaasuputki--ja-kaapelivauriot-
Quote
Otso on ainoa alus, mikä seilasi täsmälleen kaasuputken tuhopaikan yli lauantain ja sunnuntain aikana. Vieläpä peräti 3 kertaa. Viimeisen kerran se ajoi tuhopaikan yli tasan la-su välisenä keskiyönä, jolloin venäläisalus oli ankkuroituna n. 10 km tuhopaikasta itään.
Jaksa marinetraficista poimia oleelliset, mutta sokerihumalaisen kirjoittama täyttä puppua... Lisäksi suolin syväkurkku linkkaa IS:n animaatioon, jossa Otso pysyy koko ajan Porkkalan edustalla. Ja kaasuputki siis rantautuu Inkooseen.

Mutta tuosta animaatiosta puttuu noi mitä tänään julkisuudessa ja täällä mainittu jo viikko sitten:
Quote from: Penan kaveri Eki on 11.10.2023, 11:19:08

Paineenalenemisajankohtana alueella oli kaksi alusta:

Hong Kongissa rekisteröity konttialus NewNew Polar Bear, matkalla Pietariin. Polar Bear on purkanut lastinsa ja on nyt Kotkan edustalla, matkalla takaisin Kiinaan.
    https://www.vesselfinder.com/?imo=9313204

Toinen alus oli venäläinen Sevmorput, ydinkäyttöinen rahtilaiva, joka on tällä hetkellä Pietarissa.
    https://www.vesselfinder.com/vessels/details/8729810

En pidä 100% poissuljettuna, etteikö joku valtamerilaivan piäälikkö olisi keksinyt myrskysäässä käyttää ankkuria ajoankkurina.

99%:n todennäköisyydellä tahallinen teko, mutta 1%:n todennäköisyydellä kännikapteeni todennut, että myrskysää ja liikaa uppoumaa, niin käskenyt filipinomatruusia laskemaan ankkureita 50m. Matruusi tehnyt töitä käskettyä.
"They were some bad people... I say hombres."

ApuaHommmaan

Quote from: Penan kaveri Eki on 17.10.2023, 22:47:59
99%:n todennäköisyydellä tahallinen teko, mutta 1%:n todennäköisyydellä kännikapteeni todennut, että myrskysää ja liikaa uppoumaa, niin käskenyt filipinomatruusia laskemaan ankkureita 50m. Matruusi tehnyt töitä käskettyä.

Pidät siis varmana, että meren pohjassa olevaan putkeen osutaan ankkurilla myrskysäässä? Löytyykö jostain evidenssiä, että ankkuria pystyttäisiin kontrolloimaan noin tarkasti?
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

ikuturso

Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 22:58:45
Quote from: Penan kaveri Eki on 17.10.2023, 22:47:59
99%:n todennäköisyydellä tahallinen teko, mutta 1%:n todennäköisyydellä kännikapteeni todennut, että myrskysää ja liikaa uppoumaa, niin käskenyt filipinomatruusia laskemaan ankkureita 50m. Matruusi tehnyt töitä käskettyä.

Pidät siis varmana, että meren pohjassa olevaan putkeen osutaan ankkurilla myrskysäässä? Löytyykö jostain evidenssiä, että ankkuria pystyttäisiin kontrolloimaan noin tarkasti?

Jos ankkuri raahautuu pohjaa pitkin vaikka kilometrin verran, siihen voi tarttua yhtä sun toista.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ApuaHommmaan

Quote from: ikuturso on 17.10.2023, 23:05:12
Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 22:58:45
Quote from: Penan kaveri Eki on 17.10.2023, 22:47:59
99%:n todennäköisyydellä tahallinen teko, mutta 1%:n todennäköisyydellä kännikapteeni todennut, että myrskysää ja liikaa uppoumaa, niin käskenyt filipinomatruusia laskemaan ankkureita 50m. Matruusi tehnyt töitä käskettyä.

Pidät siis varmana, että meren pohjassa olevaan putkeen osutaan ankkurilla myrskysäässä? Löytyykö jostain evidenssiä, että ankkuria pystyttäisiin kontrolloimaan noin tarkasti?

Jos ankkuri raahautuu pohjaa pitkin vaikka kilometrin verran, siihen voi tarttua yhtä sun toista.

-i-

Eikö se pääosin pompi pohjassa? Tosin ehkä tuollaisella lanauksella voisi jonkinlaisen todennäköisyyden onnistumisesta jopa saada.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.

Penan kaveri Eki

Quote from: ApuaHommmaan on 17.10.2023, 22:58:45
Pidät siis varmana, että meren pohjassa olevaan putkeen osutaan ankkurilla myrskysäässä? Löytyykö jostain evidenssiä, että ankkuria pystyttäisiin kontrolloimaan noin tarkasti?

En pidä mitenkään varmana, mutta peräankkureita on käytetty ajoankkurina, notta vauhtia saadaan hidastettua ja laiva kulkemaan tasaisemmin myrskysäässä.

1%.n teesi on, että joku ei ole tajunnut, että ajoankkurin käyttäminen Suomenlahdella tarkoittaa, että on olemassa iso riski, että ankkuri laahaa pohjaa pitkin.

Toi SGV Flot olisi ankkurilla jäänyt putkeen kiinni jos ankkuri edes olisi siihen tarttunut, mutta nämä isommat olisivat vetäneet inertialla putken mukaansa. Jäsen mck postasi aikaisemmin, että kaasuputkesta vain noin 4km:n avomerenosuus on suojattu soralla.
"They were some bad people... I say hombres."

Outo olio

Kun mietitään todennäköisyyksiä, niin kukaanhan ei tiedä, kuinka yleistä toiminta on. Kuinka usein joku merialuetta tuntematon seilaa tuolla, ja tyhmäilee ankkurin kanssa, eikä tietenkään kerro kenellekkään siitä.

Pidän Venäjän "pikkujäynää" mahdollisena ellei todennäköisenä, mutta olisi hyvä selvittää kaikki vaihtoehdot, ennen kuin ruvetaan huutelemaan. Jos Venäjää syytetään jostakin joka myöhemmin paljastuukin vahingoksi, näyttää Suomi tyhmältä, ja Venäjä saa perusteen syyttää meitä russofobiasta.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Cassa

Quote from: ikuturso on 17.10.2023, 23:05:12
Jos ankkuri raahautuu pohjaa pitkin vaikka kilometrin verran, siihen voi tarttua yhtä sun toista.

Ei se ankkuri siellä pohjassa raahaudu. Isoissa aluksissa tarvitaan ankkurointiin moninkertaisesti ankkurointisyvyyden verran sitä ankkuriketjua, joka on aikamoisen painavaa. Se alus ei pysy paikoillaan sen ankkurin varassa, vaan sen pitkän ankkuriketjun muodostaman kitkan ja painon vuoksi.

Nämä ankkurilla raahaamiset on näitä hollywoodista lähteneitä tarinoita ilman todellisuuspohjaa.

Juutuubista löytyikin hyvä video, jossa asia selvitetään helposti ymmärrettävässä muodossa:

https://www.youtube.com/watch?v=2YvwXJGsbEg



Caucasian

Quote from: Outo olio on 17.10.2023, 23:28:18
Pidän Venäjän "pikkujäynää" mahdollisena ellei todennäköisenä, mutta olisi hyvä selvittää kaikki vaihtoehdot, ennen kuin ruvetaan huutelemaan. Jos Venäjää syytetään jostakin joka myöhemmin paljastuukin vahingoksi, näyttää Suomi tyhmältä, ja Venäjä saa perusteen syyttää meitä russofobiasta.
Suurin pelko on siis, että "näytämme tyhmältä" ja "russofobia"  :roll: ;D
Voi Jessus...

ApuaHommmaan

Quote from: Caucasian on 18.10.2023, 00:01:33
Quote from: Outo olio on 17.10.2023, 23:28:18
Pidän Venäjän "pikkujäynää" mahdollisena ellei todennäköisenä, mutta olisi hyvä selvittää kaikki vaihtoehdot, ennen kuin ruvetaan huutelemaan. Jos Venäjää syytetään jostakin joka myöhemmin paljastuukin vahingoksi, näyttää Suomi tyhmältä, ja Venäjä saa perusteen syyttää meitä russofobiasta.
Suurin pelko on siis, että "näytämme tyhmältä" ja "russofobia"  :roll: ;D
Voi Jessus...

Onhan Suomessa viranomaiset jääneet kiinni housut kintuissa. Silloin vaan vaietaan. Sitten myöhemmin kaikki muistaa jutut ihan eri tavalla, mitä todellisuus oli.

Median jutut jo odotusarvoisesti sisältää vaan propagandan julistuksen jonnekin suuntaan, jolla on motiivi näkyä mediassa.
Lisää rahaa kotouttamiseeni.