News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

S2-opetus Suomen kouluissa

Started by Siili, 17.02.2023, 16:38:13

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

#90
Quote from: Siili on 22.02.2023, 16:42:25
Turku on epäonnistunut, ministeri Li Andersson sanoo – Näin hän rikkoisi rikkaiden turvasatamat (HS 22.2.2023)

"Sosialismi on epäonnistumisen filosofia, tietämättömyyden oppi, ja kateuden ylistys, ja sen kantava hyve on kurjuuden tasainen jakaminen."

- Winston Churchill -

^^^

En muuten löytänyt haastattelusta tuota otsikkoon päädynyttä "Li Andersson ... rikkoisi rikkaiden turvasatamat" . Miksi en?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

Li Anderssonin keinot S2-oppilaiden aiheuttamiin yhteiskunnallisiin ongelmiin:

Quote"Rakennetaan uusia jalkapallohalleja, skeittihalleja ja uimahalleja sekä pyritään sijoittamaan niitä mieluummin lähiöihin ja kasvattamaan siten niiden vetovoimaa. Lisäksi huolehditaan, että peruspalvelujen verkko on tarpeeksi kattava."

Li ei ymmärrä, että kehitysmaalainen kulttuuri on sodassa meitä vastaan ja haluaa meidän nujertuvan henkisesti, fyysisesti, sosiaalisesti ja taloudellisesti. Siinä ei joku pallonpompotus auta. Yhtä tehokasta kuin jos ukrainalaiset tarjoaisivat jätskitötteröt hyökkääville venäläisjoukoille siinä toivossa, että niistä tulee kilttejä ja rauha ja järjestys palaavat..

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siili

#92
Quote from: Lalli IsoTalo on 22.02.2023, 16:46:52
En muuten löytänyt haastattelusta tuota otsikkoon päädynyttä "Li Andersson ... rikkoisi rikkaiden turvasatamat" . Miksi en?

Hyvä huomio. Onhan se mahdollista, että kyseessä on journalistin tulkinta.  Mutta tuskinpa Li protestoi sen käyttöä.

Edit:  Jakaako Persut kunniakirjoja tai -mitaleita ansioituneille toimijoille?  Jos jakaa, niin minusta sellaisen voisi luovuttaa Anderssonille, mikäli puolue yltää ensi vaaleissa ykköspaikalle.

Siener

#93
Niin. Turun Varissuo. Olinhan siellä minäkin, muutaman vuoden opiskeluaikoina 1990-luvulla.

Olen jo joskus Varissuon tarinasta  kirjoittanut, nyt vähän uudella näkökulmalla.

Alku oli kaunis ja hyvää tarkoittava:

Varissuon maat omisti uskovainen, lapseton leskirouva.

Hän testamenttasi maat ev.lut. kirkolle, saatesanoinaan, että maa-alueelle pitää rakentaa koteja vähävaraisille.

Olen nähnyt alkuperäiset piirustukset, kuinka oli viheralueita, keskuspuistoa jne.

Muorista kun aika jätti, pääsivät ahneet grynderit vauhtiin: nurkka-nurkkaan ahdettua betonikuutiota...

Turun keskustasta bussilla alle 10 km tuohon betonihelvettiin, matkan varrella väljyyttä ja viihtyisyyttä, kunnes tuohon kivikylään saavutaan.

Li voisi tehdä luokkaretken tuonne.

En keksi, miten asian voisi korjata muuten, kuin räjäyttämällä pois koko tuon neukkukuutioiden ryppään?

________

Ja tämä siis liittyy mitä suurimmassa määrin S2 opetukseen. Ei tuonne Varisssuolle kukaan lapsiaan rakastava suomalainen halua muuttaa, vaan pyrkii sieltä pois.

Siili

#94
Quote from: Siener on 22.02.2023, 17:41:21
Turun keskustasta bussilla alle 10 km tuohon betonihelvettiin, matkan varrella väljyyttä ja viihtyisyyttä, kunnes tuohon kivikylään saavutaan.

Tässä Googlen 3-d kuva Varissuosta, Itäkeskus ja  koulut (Varissuon koulu, Turun normaalikoulu) keskellä samalla linjalla


jalski

#95
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009406197.html
Quote
Oppimistuloksista nousi valtava kohu – rehtori ja opetus­päällikkö korostavat yhtä tärkeää seikkaa S2-oppilaista
...
Hänen mukaansa suomea S2-kielenä opiskelevat oppilaat ovat kohtaamistaan haasteista huolimatta innokkaita ja kykeneviä oppimaan. Tärkeintä on se, että oppilaille luodaan ympäristö, jossa he pystyvät vapauttamaan voimavaransa, Mäkijärvi korostaa.
...
– Muista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa. Kun lapsi tai nuori tulee suomalaiseen luokkaan, jossa on työrauhahäiriöitä eikä työntekoon keskitytä tai opettajaa kunnioiteta, omaksuu hän ajatuksen siitä, että epäkunnioitus opettajaa kohtaan on tavallista. Tämä alkaa häiritä koko prosessia, sillä epävarmassa tilassa oleva lapsi tai nuori pohtii, voiko hänkin käyttäytyä epäkunnioittavasti, Mäkijärvi arvioi.
...
Opiskelurauhan ja ymmärryksen lisäksi S2-oppilas tarvitsee Mäkijärven mukaan motivoivat oppimateriaalit ja taitavan opettajan.

– Olen nähnyt huikeita suorituksia, kun käytössä on ollut oikeasti motivoivia oppimateriaaleja. Monet oppilaat innostuvat yhteiskuntaamme liittyvistä asioista, kuten siitä, miten pääsee aikuisena mukaan liike-elämään ja eri ammatteihin. Nuoret tulisi viedä todelliseen maailmaan. Lapsen ja nuoren äärelle pitäisi pysähtyä, kuten taitava opettaja tekeekin, mutta liian paljon näkee sitä, että mennään toimimaton oppimateriaali edellä, Mäkijärvi harmittelee.
...

No mutta. Tässähän näitä hyviä ratkaisuja on oikein enemmänkin. Käytöshäiriöt ovat Mäkijärven mukaan lähtöisin suomalaisluokista. S2-oppilaat kun universaalisti kunnioittavat opettajaa ja ainoastaan suomalaisten luokkien tökerö käytös tarttuu S2-oppilaisiin. Mäkijärveä jos uskoo, niin kannattaa järjestää opetus siten, että S2-oppilaita ei altisteta ollenkaan suomalaisille oppilaille, koska heistä saa huonoja vaikutteita. Segregaatio ei siis ole ongelma vaan mahdollisuus: kun saadaan johonkin kouluun 100% edustus S2-oppilaista, niin tällöin koulussa vallitsee täydellinen oppimisrauha! Vaikea ymmärtää, miksi tätä ei ole jo kokeiltu. Parhaissakin kokeiluissa on päästy vasta 80%:iin, mutta ilmeisesti 20% kantasuomalaisista onnistuu vielä turmelemaan sen 80%:n osuuden S2-oppilaita.

Epämotivoivat materiaalit ovat varmaankin sukua apeille verhoille. Sama rasistinen kaiku niissä on kuitenkin. Huikeita suorituksia olisi luvassa, jos materiaalitkin olisivat kunnossa. Voimavarat suorastaan pyrkivät pakottautumaan vapaaksi, mutta katala ympäristö estää tämän toteutumisen.

Syyllisiä heikompaan oppimiseen ovat siis ilmeisesti erityisesti ympäristö, suomalaiset luokat, epämotivoivat materiaalit ja taitamattomat opettajat. Mitenköhän hyvin ne kantasuomalaiset lapset oppisivat, jos nämä asiat korjattaisiin? Mäkijärvi ehkä voisi kommentoida tätäkin. Tai sitten Mäkijärvi voisi käydä kalibroimassa todellisuudentajunsa jossain sellaisessa luokassa, jota monikulttuurikaaos ei ole täysin vallannut.

Eino P. Keravalta

#96
QuoteMuista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa. Kun lapsi tai nuori tulee suomalaiseen luokkaan, jossa on työrauhahäiriöitä eikä työntekoon keskitytä tai opettajaa kunnioiteta, omaksuu hän ajatuksen siitä, että epäkunnioitus opettajaa kohtaan on tavallista. Tämä alkaa häiritä koko prosessia, sillä epävarmassa tilassa oleva lapsi tai nuori pohtii, voiko hänkin käyttäytyä epäkunnioittavasti, Mäkijärvi arvioi.

Vuosi 2023 on vasta alussa, mutta minulla on vahva veikkaus siitä, että tämän vuoden Pahkasikapalkinto menee Mäkijärvelle.

Sama Mäkijärvi:

QuoteOlen nähnyt huikeita suorituksia, kun käytössä on ollut oikeasti motivoivia oppimateriaaleja. Monet oppilaat innostuvat yhteiskuntaamme liittyvistä asioista, kuten siitä, miten pääsee aikuisena mukaan liike-elämään ja eri ammatteihin

Minusta on aika katalaa syöttää ÄO70-matuille sellaista ajatusta, että aikuisena voi sitten olla bossman tai saada hyvät rahat jostain duunari-ammatista. Sitten kun nämä kameli-insinöörit hoksaavat, että menestyminen vaatii oikeasti muutakin kuin vain odottamista, että kasvaa aikuiseksi ja että heiltä vaaditaan ankaraa opiskelua, työntekoa, kykyjensä äärimmilleen pingottamista, pänttäämistä, epäonnistumisia ja uudelleen yrittämistä tulevat 15-20 vuotta eikä menestys sittenkään ole taattu - eihän se ole suomalaisillekaan - he päättävätkin ehkä käyttää oikopolun ja vaihtavat tylsän ja vaativan opiskelun ja työnteon roadmanin, huumekauppiaan, sutenöörin, jengipomon, palkkamurhaajan, asekauppiaan, gänstän ja vitun kovan jätkän uraan..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Äpyli

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.02.2023, 20:31:13
QuoteMuista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa. Kun lapsi tai nuori tulee suomalaiseen luokkaan, jossa on työrauhahäiriöitä eikä työntekoon keskitytä tai opettajaa kunnioiteta, omaksuu hän ajatuksen siitä, että epäkunnioitus opettajaa kohtaan on tavallista. Tämä alkaa häiritä koko prosessia, sillä epävarmassa tilassa oleva lapsi tai nuori pohtii, voiko hänkin käyttäytyä epäkunnioittavasti, Mäkijärvi arvioi.

Vuosi 2023 on vasta alussa, mutta minulla on vahva veikkaus siitä, että tämän vuoden Pahkasikapalkinto menee Mäkijärvelle.

Uskomatonta settiä kerta kaikkiaan, piti kyllä ihan ääneen naurahtaa luovuudelle jota haastateltu on käyttänyt.

Vakavammin puhuen, tämä on jonkinlainen usein esiintyvä ajatusvinouma. Vastuu maahanmuuttajien käytöksestä siirretään heidän itsensä ulkopuolelle, usein yhteiskunnan tai sosiaalisten rakenteiden kontolle, tässä tapauksessa kantasuomalaisiin oppilaisiin. Vaikkakin tämä kuulostaa pehmoiselta ja lohdulliselta, ehkä uskottavaltakin (en tarkoita hommalaisten mielestä), tämä on itse asiassa päinvastoin erittäin vahingollista maahanmuuttajille.

Norjalainen maahanmuuttajataustaisia vankeja tutkinut psykologi havaitsi, että monen maahanmuuttajan kulttuuritausta ei tukenut niitä psykologisia taitoja, joita ihminen tarvitsee kehittääkseen taidon vastuun ottamiseksi käytöksestään ja teoistaan. Englanniksi tästä käytetään nimitystä "locus of control", ja sillä siis tarkoitetaan sitä, missä määrin yksilö kokee olevansa vastuussa ja pystyvänsä vaikuttamaan omaan elämäänsä. Lehtijutun haastateltavalla on siis hyvät aikomukset, mutta käytännössä hän vain vääristää maahanmuuttajien todellisuudentajua ja haittaa tärkeiden psykologisten taitojen kehittymistä. Onkin kieltämättä mielenkiintoista, kuinka haastateltava on valmis silmää räpäyttämättä leimaamaan kantasuomalaiset oppijat häiriköiksi ja vastuullisiksi maahanmuuttajaoppilaiden kehityksen vaikeuttamisesta.

On tämä melkoista. On niillä otsaa.

simppali

#98
Quote– Muista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa
Särähti silmiin..voisin kysyä Mäkijärveltä, että mihin "kunnioitus" perustuu ja mitä muita kulttuureita Mäkijärvi tarkoittaa.
Jos Mäkijärven mainitsema kunnioitus perustuu erääseen rauhan uskontoon, jossa nainen on osa keittiön kalusteita ja jota mies voi tarvittaessa ojentaa uskontoon kuuluvalla tavalla...niin..
Kun perheen jälkikasvu, poika oppii tämmöisen mallin kotona, niin miten Mäkijärven mielestä lapsi tulee suhtautumaan koulussa olevaan naispuoliseen opettajaan?
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Lalli IsoTalo

#99
Joskus aikoinaan ajateltiin, että koulun tehtävä opettaa lapsille tarpeellisia tietoja ja taitoja (sisältäen mahdollisesti myös yhteiskunnan "normaaliksi" jäseneksi kasvattamisen). Nyt sitten tärkeintä on näemmä [EDIT: luoda] ympäristö oppilaiden voimavarojen vapautukselle, mitä tämä abstrakio sitten konkreettisesti tarkoittaneekin.

QuoteTärkeintä on se, että oppilaille luodaan ympäristö, jossa he pystyvät vapauttamaan voimavaransa, Mäkijärvi korostaa.

Jos sitten katsotaan vuoden 2022 opetussuunnitelmaa, niin sen on tarkoitus tukea koulun toimintakulttuurin ja pedagogiikan kehittämistä. Oppilaiden voimavarojen vapauttamista ei ole mainittu liitekuvassa, vaikka ehkäpä sekin voidaan löytää kohdasta "motivaatiota ja iloa oppimiseen".

Mutta kyllä Mäkijärvi vetelee tässäkin kohdassa ihan showtansa. Mitähän sieniä lienee vetänyt?

https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/perusopetuksen-opetussuunnitelman-ydinasiat
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Eino P. Keravalta

Mäkijärvi:

QuoteMuista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa

Toisin sanoen tuossa esitetään, että suomalaiset lapset eivät luonnostaan kunnioita opettajaa. Ja kun tämä tapahtuu tai on tapahtumatta 'luonnostaan', sillä viitataan geeneihin. Mäkijärvi siis on rasisti, joka viestii, että suomalaisilla on huonommat geenit kuin muiden kulttuureiden edustajilla.

Onko poliisi kiinnostunut tästä kansanryhmää vastaan kiihottamisesta?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Emo

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.02.2023, 21:12:20
Mäkijärvi:

QuoteMuista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa

Toisin sanoen tuossa esitetään, että suomalaiset lapset eivät luonnostaan kunnioita opettajaa. Ja kun tämä tapahtuu tai on tapahtumatta 'luonnostaan', sillä viitataan geeneihin. Mäkijärvi siis on rasisti, joka viestii, että suomalaisilla on huonommat geenit kuin muiden kulttuureiden edustajilla.

Onko poliisi kiinnostunut tästä kansanryhmää vastaan kiihottamisesta?

Muhamattilapset eivät todellakaan kunnioita vääräuskoista (= ei-muhamattilaista) opettajaa. Eivätkä ylipäätänsä naisopettajaa, mutta eivät myöskään länsimaista miehimysopettajaa.

Mäkijärvi on siis paitsi rasisti, myöskin valehtelija. Muuta en Mäkijärvestä tiedäkään, kuka muutoin lie, mutta tuossa tärkeimmät.

Eino P. Keravalta

Quote from: Lyyti on 22.02.2023, 21:21:42
Ongelmien syynä on rauhattomat suomalaislapset ja apeat oppimateriaalit. Ihmetyttää vain, että miten ennen pärjättiin hyvin PISAssa ja muutenkin, mutta mitä pienistä kun asiantuntija tietää varmaksi.

Suomalaisten rauhattomuus ja perseily on varmaan taivaankannen kautta heijastunut Lähi-Itäänkin kun siellä on aina ollut niin väkivaltaista ja rauhatonta. Suomalaisten syytä tämäkin. Kyllähän ne muuten siellä käyttäytyisivät, mutta kun ne perkeleen suomalaiset!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kim Evil-666

Quote– Muista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa. Kun lapsi tai nuori tulee suomalaiseen luokkaan, jossa on työrauhahäiriöitä eikä työntekoon keskitytä tai opettajaa kunnioiteta, omaksuu hän ajatuksen siitä, että epäkunnioitus opettajaa kohtaan on tavallista. Tämä alkaa häiritä koko prosessia, sillä epävarmassa tilassa oleva lapsi tai nuori pohtii, voiko hänkin käyttäytyä epäkunnioittavasti, Mäkijärvi arvioi.

Kyllä on Mäkijärveltä suoranaista hevonpaskaa koko raapustus. Hälyttävän suuri osa näiden muiden kulttuurin edustajien pilteistä omaa "työrauhahäiriögeenit" jo ennen koulun penkille istumista.

Tämä on kai taas sitä samaa shaibaa- jolla pyritään "pelottelemaan" natiivi-väestö hiljaiseksi "paremman väen" edesottamuksien suhteen. Hiukan kuitenkin luulen- että siellä maton alla alkaa olla jo tungosta- vuosikausia jatkuneen lakaisun seurauksena.

Julkisuudessakin nykyisällään varoitellaan "Ruotsin tiestä". Nämä Mäkijärvet ovat kuitenkin valmiita katepillaroimaan valtatien- joka yhdistäisi Suomen ja Ruotsin kaikin mahdollisin tavoin.

Käsi kädessä.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Circus Hypno

#104
Muistakaa mitä Astrid Thors totesi kunniaväkivallasta Kotimaa-lehdessä 14.3.2008 (löytyy Wayback Machinesta: https://web.archive.org/web/20081220115737/http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=4652&Itemid=38):

"Joka viides nainen on kokenut fyysistä väkivaltaa parisuhteessaan. On surullista, jos maahanmuuttajat oppivat huonoille tavoille Suomessa."

Mäkijärven "Kun lapsi tai nuori tulee suomalaiseen luokkaan, jossa on työrauhahäiriöitä eikä työntekoon keskitytä tai opettajaa kunnioiteta, omaksuu hän ajatuksen siitä, että epäkunnioitus opettajaa kohtaan on tavallista" -sitaatti menee 100 % samaan kastiin. Molemmissa sama ajatus: On suomalaisten vika, että maanmainiot mamut eivät kotoudu, menesty, luo uraa innovatiivisina raketti-insinööreinä, kansainvälisen kaupan edistäjinä ym., vaan ajautuvat pahoille teille.

Augustus

#105
Koulushoppailu on ilmiönä melkoisen samanlainen kuin se rasismi, josta meitä suomalaisia ollaan syyllistetty. Tosin luultavasti kukaan koulushoppaileva vanhempi ei ajattele olevansa jotenkin rasistinen, mutta ihan samankaltaisesta ajattelusta on kysymys.

Toki ihan aina "paremman väen" ihmiset ovat halunneet turvata jälkikasvunsa tulevaisuuden laadukkaalla koulutuksella, ei tarvitse mennä paljonkaan historiassa takaisinpäin, jolloin  varakkaamman väen lähes yksinoikeus koulutukseen on ollut todellisuutta. Köyhän kansan "kouluissa" ei kannata varakkaiden lapsen aikaansa kuluttaa.

Eli ei mielestäni nykyinen koulushoppailu nyt silleen hirveästi eroa mistään menneiden aikojen menosta. Se mikä on mielenkiintoista on kaksinaismoralistinen suhtautuminen koko ilmiöön jonkun S2-teeman osalta.

edit: ei mitään ;D


Totuus EPT

Quote from: Kim Evil-666 on 22.02.2023, 21:46:51
Quote– Muista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa. Kun lapsi tai nuori tulee suomalaiseen luokkaan, jossa on työrauhahäiriöitä eikä työntekoon keskitytä tai opettajaa kunnioiteta, omaksuu hän ajatuksen siitä, että epäkunnioitus opettajaa kohtaan on tavallista. Tämä alkaa häiritä koko prosessia, sillä epävarmassa tilassa oleva lapsi tai nuori pohtii, voiko hänkin käyttäytyä epäkunnioittavasti, Mäkijärvi arvioi.

Kyllä on Mäkijärveltä suoranaista hevonpaskaa koko raapustus. Hälyttävän suuri osa näiden muiden kulttuurin edustajien pilteistä omaa "työrauhahäiriögeenit" jo ennen koulun penkille istumista.

Tämä on kai taas sitä samaa shaibaa- jolla pyritään "pelottelemaan" natiivi-väestö hiljaiseksi "paremman väen" edesottamuksien suhteen. Hiukan kuitenkin luulen- että siellä maton alla alkaa olla jo tungosta- vuosikausia jatkuneen lakaisun seurauksena.

Julkisuudessakin nykyisällään varoitellaan "Ruotsin tiestä". Nämä Mäkijärvet ovat kuitenkin valmiita katepillaroimaan valtatien- joka yhdistäisi Suomen ja Ruotsin kaikin mahdollisin tavoin.

Käsi kädessä.

Juu, nuo eräistä maista tulevien "kunnioitus" naisopettajiin ja auktoriteettomaan opettamiseen lienee tuttua. Sitä ei tutkijat tietenkään osaahalua/tiedä suoraan sanoa.   


Pelottelua ja natiivin sanomisen ignooraamista tuo kyllä on, kun auktoriteetti puhuu hevonpaskaa.

Käsi kädessä kouluun palavaan... Ruotsin malli ei tietenkään koske täällä vielä...
Missä ******i siellä ongelma.

Lalli IsoTalo

#107
Quote– Muista kulttuureista tulevat lapset kunnioittavat luonnostaan opettajaa.

Islamilaisessa kulttuurissa olen - netin välityksellä - nähnyt tapahtuvan sellaista, että taapero opetetaan leikkaamaan isolla puukolla pää irti valkoiselta leikkijäänallelta, aikuisten taputtaessa vieressä. Siinä on sitä aitoa, islamin syvimmän olemuksen mukaista kunnioitusta länsimaista ihmistä kohtaan.

Kunnioitus naisia kohtaan on tietenkin vielä alempi, siellä jossain aasin ja koiran välissä. Tietenkin, niin kauan kuin islamisti ei vielä ole hallitsevassa asemassa, vääräuskoisia kusetetaan todellisista aikeista.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

sakarit

Quote from: Circus Hypno on 22.02.2023, 21:48:59
Muistakaa mitä Astrid Thors totesi kunniaväkivallasta Kotimaa-lehdessä 14.3.2008 (löytyy Wayback Machinesta: https://web.archive.org/web/20081220115737/http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=4652&Itemid=38):

"Joka viides nainen on kokenut fyysistä väkivaltaa parisuhteessaan. On surullista, jos maahanmuuttajat oppivat huonoille tavoille Suomessa."

Vastaavaa oli väitteet miksi afrikka/lähi-itä/afga-miehet välillä raiskaavat Suomessa. Raiskaaminen on heille täysin vierasta, ei kuulu lainkaan kulttuuriin, mutta Suomessa näkivät miten suomalaiset miehet raiskaavat ja ottivat poloiset vain mallia. Tämä oli oikein hyvä keksintö, kun samalla saatiin pestyä matut periaatteessa syyttömiksi ja syyllistettyä tuo kaikkein katalin otus, suomalainen mies.

Nyt Mäkijärvi ei muuta keksi kuin käydä lasten kimppuun. Törkeetä. Jos tästä media ei häntä ala kovistelemaan niin ei sitten mistään.

Uuno Nuivanen

Oikeastaan on hyvä vaan mitä överimmäksi nämä selittelijät vetävät. Alkaa ehkä menemään jästipäisemmillekin kaaliin että 'eihän se noin voi olla'.

Emo

Quote from: Augustus on 22.02.2023, 21:56:53
Koulushoppailu on ilmiönä melkoisen samanlainen kuin se rasismi, josta meitä suomalaisia ollaan syyllistetty. Tosin luultavasti kukaan koulushoppaileva vanhempi ei ajattele olevansa jotenkin rasistinen, mutta ihan samankaltaisesta ajattelusta on kysymys.

Toki ihan aina "paremman väen" ihmiset ovat halunneet turvata jälkikasvunsa tulevaisuuden laadukkaalla koulutuksella, ei tarvitse mennä paljonkaan historiassa takaisinpäin, jolloin  varakkaamman väen lähes yksinoikeus koulutukseen on ollut todellisuutta. Köyhän kansan "kouluissa" ei kannata varakkaiden lapsen aikaansa kuluttaa.

Eli ei mielestäni nykyinen koulushoppailu nyt silleen hirveästi eroa mistään menneiden aikojen menosta. Se mikä on mielenkiintoista on kaksinaismoralistinen suhtautuminen koko ilmiöön jonkun S2-teeman osalta.

Matutäyteisissä kouluissa ei kannata köyhälistönkään lasten aikaansa kuluttaa.
Kummaa porukkaa tuo köyhempi väki, jos he eivät halua turvata jälkikasvunsa tulevaisuutta laadukkaalla koulutuksella. Suomessa koulutus on ILMAISTA, eli köyhyys ei ole syy miksi rääsyläisten tarvitsee jäädä paskakouluihin, henkinen ja älyllinen köyhyys voi olla syy jos ei älytä vaatia kunnollista koulutusta omille lapsille.
En siis mitenkään rintoihini itsetyytyväisenä paukuttelisi kaksinaismoralismin puutteesta, kun ihan vaan aloitekykyä puuttuu ja välittämistä omien lastensa koulunkäynnistä, helppohan se vaan on laiskana kersat kipata siihen kouluun mikä osoitetaan.

sancai

Yritän aina ymmärtää erilaisia ilmiöitä ja asettua toisen ihmisen asemaan. Kyllähän näissä suvaitsevaiston aivotuksissa, että suomalainen kulttuuri saa nämä lapset häiriökäyttäytymään, on hiukan järkeä.

Perinteisen näkemyksen mukaan kulttuureita ajaa kolme tunnetta, syyllisyys, häpeä ja pelko. Länsimaiset kulttuurit ovat syyllisyyskulttuureita. Ihmiset kokevat syyllisyyttä, huonoa omaatuntoa sääntöjen vastaisesta käyttäytymisestä. Itäiset kulttuurit ovat pääsääntöisesti häpeään perustuvia kunniakulttuureita. Pelkoon perustuvia kulttuureita taas on yhä esimerkiksi Keski-Afrikassa, mutta nyrkkisääntönä voi sanoa, että mitä kehittyneempi yhteiskunta, sitä vähemmän se perustuu pelkoon. Pelkokulttuureissa ihmiset noudattavat sääntöjä, koska pelkäävät brutaalia rangaistusta. Islamilainen sharia on pelkokulttuurin tuote. 1700-luvun julkiset huorintekijöiden roviolla polttamiset olivat pelkokulttuuria.

Mitä sitten tapahtuu, kun joukko lähi-idän ja Afrikan kunniakulttuureista tulevia, lievällä pelkoelementillä varustettuja ihmisiä saapuu keskelle yhteiskuntaa, joka on puhdas syyllisyyskulttuuri? No koko paketti hajoaa. Ne elementit, jotka lähi-idässä kontrolloivat nuorten miesten aggressiota ja häiriökäyttäytymistä puuttuvat suomalaisesta yhteiskunnasta täysin. Nämä ns. roadmanit eivät voisi ikinä käyttäytyä tällä tavalla kotona Irakissa tai Somaliassa. Näiden ihmisten tuominen pohjoismaiseen sossukulttuuriin on sama kuin intiaaneille viinan antaminen, se rappeuttaa ja tuhoaa heidät.

....Tosin minä en voi vetää näistä havainnoista mitään muuta johtopäätöstä, kuin, että monikultturismi on epäonnistunut ja väestönvaihtokokeilu on lopetettava.

L. Brander

Nyt jos koskaan olisi jollekin aloittelevalle tutkijalle tai edes lopputyötä tekevälle mielenkiintoinen aihe. Tutkisi, kuinka poliitikkojen paskapuhe on muuttunut. Muutama vuosi sitten vannottiin vielä maahanmuuton Edelläkävijän Ruotsin tiehen. Nyt tietä muka vältellään ja muka yritetään etsiä jotain uutta tietä. Todellisuudessahan maahanmuutto ja mokutuspolitiikka kulkee täysin Ruotsin perässä. Ei mokuttajilla ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaan mitään muuta ajatusta.

Kun aikaa on kulunut, olisi myös mielenkiintoista tutkia kusipäisyyden anatomiaa. Yksikään mokuttaja ei ikinä ajattele huomista, on vain tämä päivä, jolloin voi vielä olla muka oikeassa ja hyvä ihminen. Eletään kuin huomista ei olisi. Osa poliitikoista on tietysti erittäin häikäilemättömiä ihmisiä. Milloin kaikkein kieroin, ovelin ja itsekkäin osa poliitikoista aisti suunnan voivan muuttua? Suomalaisten Nato-kannan muuttumisen luulisi olevan älyllisesti hitaimmillekin merkki, että asioita voi tapahtua nopeasti.

Yleensä minkä tahansa tapauksen yhteydessä poliitikot rientävät Twitteriin ja pyrkivät isoon mediaan huutamaan rasismista. Mitään väliä ei ole, onko tapauksella mitään tekemistä rasismin kanssa. Nyt on ollut yllättävän hiljaista suhteessa asian kokoluokkaan. Opetusministerin ulostulot ovat ymmärrettäviä viran puolesta ja muutaman mokutuksen varaan uransa täysin rakentaneen poliitikon. Mutta tätä keskustelua käydään etupäässä toimittajien, virkamiesten ja muiden ammattivinkujien johdolla. Onko kyseessä vaalien läheisyys vai kaikkein kieroimpien vaikeneminen ja hiljaisuudessa tapahtuva suunnanmuutos? Vai vähän molempia? Onko tämä niin iso ja nolo juttu, että sormi on suussa?
Dystooppinen salamasota

Kim Evil-666

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.02.2023, 23:14:59
Oikeastaan on hyvä vaan mitä överimmäksi nämä selittelijät vetävät. Alkaa ehkä menemään jästipäisemmillekin kaaliin että 'eihän se noin voi olla'.

Oikeastaan samaa mieltä. Jästipäiden (hölmöläiset) kaalien osalta on kuitenkin todettava eräs huolestuttava seikka. Silloin kuin mainitut jästipäät ymmärtävät riittävissä määrin kyseenalaistaa ylhäältä päin annetun totuuden- on monttu kaivettu jo kalmon syvyyteen sopivaksi. Tässä mielessä heräämisen aika on nyt- eikä viidestoista päivä.

Ihminen on susi toiselle ihmiselle. Se on tullut määräänsä enemmän selväksi tässä hullunkurisessa maailmassa- jossa omat syövät toisiaan ulkopuolisten valloittajien tähden. Mokutus toimii kuin lsd. Sen vaikutuspiirissä olevat ovat harhojensa vallassa- eivätkä ymmärrä enää selkokieltä- vaikka se mitä tahansa kautta heille koitettaisiin syöttää.

Ihmiskunnan paradoksi lienee siinä- että "ihmisoikeudet" koituvat koko ihmiskunnan onnettomuudeksi. Ihminen yliarvioi ihmisen kykyä hyvään- ja aliarvioi ihmisen kykyä pahaan.

Yksi kaikkien- ja kaikki yhden tuhoksi. (Kolmen abdi-soturin taisteluhuuto) Ahneus on pikavippi tuhon tiellä.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

L. Brander

Quote from: Kim Evil-666 on 22.02.2023, 23:39:27
Quote from: Uuno Nuivanen on 22.02.2023, 23:14:59
Oikeastaan on hyvä vaan mitä överimmäksi nämä selittelijät vetävät. Alkaa ehkä menemään jästipäisemmillekin kaaliin että 'eihän se noin voi olla'.

Oikeastaan samaa mieltä. Jästipäiden (hölmöläiset) kaalien osalta on kuitenkin todettava eräs huolestuttava seikka. Silloin kuin mainitut jästipäät ymmärtävät riittävissä määrin kyseenalaistaa ylhäältä päin annetun totuuden- on monttu kaivettu jo kalmon syvyyteen sopivaksi. Tässä mielessä heräämisen aika on nyt- eikä viidestoista päivä.
...


Onko kyse ymmärtämisestä? Väitän, että osalle on oikeasti liian vaikeaa myöntää olleensa väärässä. Puhutan ihmisistä, jotka ovat saarnanneet omasta hyvyydestään, muka kiinnostuksestaan tieteeseen, tutkimukseen ja faktoihin sekä medialukutaitoonsa. He ovat valmiita menemään hyvin pitkälle, ettei tarvitsisi myöntää "natsien" olleen paitsi oikeassa myös faktoihin, tieteeseen ja tutkimukseen nojaavia tavallisia medialukutaitoisia ihmisiä.  Siksi juuri nuo suvakit, jästipäät ja mokuttajat ovat loputtoman itsekkäitä ihmisiä. He ovat valmiita vaihtamaan vaikka lastensa tulevaisuuden siihen, ettei tänään tarvitsisi myöntää olleensa väärässä.
Dystooppinen salamasota

Kim Evil-666

#115
^ Meistä suuri osa on hölmöläisiä- ja pieni osa eliittiä. Suorita laskutoimitus- ja katso lopputulema. Kuriositeettina sanoisin- että aimo osa akateemisesta väestäkin lukeutuu hölmöläisten armoitettuun joukkoon. Aivopesun tuotosta? Samapa tuo- hölmöläisten armeijassa se ei ole vapautus palveluksesta argumentti.

PS. Minä väitän- että luolamies oli perimmäisessä tarkoituksessa älykkäämpää sorttia kuin hölmöläinen. Luolamiehen päätavoite oli selviytyminen. Valtiollisessa kontekstissa hölmöläisen tavoite tuntuu olevan itsetuho. Se ei olisi tullut luolamiehelle kuuloonkaan. Älyykkyden mittarit ovat tätä nykyä päin takalistoa. Selviytymisen jalon taidon on korvannut ahneuden ilmapiiri- joka hakee kruununsa valheellisten ihmisoikeuksien viitan kätköistä.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Lalli IsoTalo

^Koulutuksesta ei näissä asioissa paljon ole hyötyä, jos omaksut tietosi valtamediasta. Väärä tieto tärkeistä maailman asioista on paljon vaarallisempaa kuin ei-tietoa-ollenkaan samasta asiasta. Parempi olla tietämätön, kuin omaksua valheita.

Mutta sen olen huomannut, että suuri osa hölmöläisistäkin on vähintään seminuivia, mutta eivät halua tai uskalla olla väärää mieltä asioista, edes tutussa seurassa. Nämä HD-suvakit taas ovat vastakohtia edelliselle, ja erittäin äänekkäitä kiusankappaleita joka paikassa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Nikolas

Quote from: Augustus on 22.02.2023, 21:56:53

Koulushoppailu on ilmiönä melkoisen samanlainen kuin se rasismi, josta meitä suomalaisia ollaan syyllistetty. Tosin luultavasti kukaan koulushoppaileva vanhempi ei ajattele olevansa jotenkin rasistinen, mutta ihan samankaltaisesta ajattelusta on kysymys.


Katsotaanpa mistä on kyse. Koululaisen vanhemmat voivat ajatella näin: "Haluan lapseni sellaiseen kouluun ja sellaiselle luokalle jossa hänellä on työrauha ja muutenkin mukava ja turvallinen ympäristö oppimista varten."

Tuohon ei tarvita minkäänlaisia rotuteorioita. Jos lapselleen saa varmistettua nuo hyvän koulunkäynnin edellytykset, ja sehän voi kyllä olla haastavaa, kaikki mikä liittyy rotuun tai rasismiin on pelkkää sivuasiaa.

Kim Evil-666

QuoteMutta sen olen huomannut, että suuri osa hölmöläisistäkin on vähintään seminuivia, mutta eivät halua tai uskalla olla väärää mieltä asioista, edes tutussa seurassa

Huomaatko mitään ristiriitaa tässä lauseessa. Se on esimerkki antautumisesta "pedon kitaan". Se kuvastaa jäätymistä h-hetkellä. Miten asiat voivat koskaan muuttua kohti toivottua- mikäli jäätyminen tapahtuu "alivoiman edessä". Sota vaatii uhrauksia. Olemme keskellä "kulttuurisotaa". Mielestäni nykyisyys koostuu kahdesta seikasta: pelkuruudesta ja antautumisesta hölmöyden alttarilla.

Mielestäni on pähkähullua- että 200 näätää ( mätämedian avustuksella) pyörittää 5,5 miljoonan ihmisen mieliä kuin hullu puuroa. Uma Aaltonen sanoi aikanaan: Älä ajattele, uh ole! Itse sanoisin- Älä ole, uh ajattele!

"Uhrin ansiosta lippu liehuu!" (Ei liehune kauan tällä menolla)
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

L. Brander

#119
Tajuan sinun pointin. Siis mitään riitaa en haasta tai kärjistä keskustelun saamiseksi. Olen kuitenkin eri mieltä. Puhun siis ihan omista fiiliksistä. Mitään tutkimusnäyttöä minulla ei ole. Kyllä ihminen ymmärtää esim.

-Irakilainen Euroopassa pitkään oleskellut aikuinen mies ei ole syyrialainen sotaa paennut lapsi.

-Italiaan mätetty raha, jolla jopa tuetaan italialaisten yritysten matalampia veroja, ei auta Suomen vientiä.

-Ilmaston- ja luonnonsuojelua ei ole ajaa määräyksin ja maksuin Suomesta teollisuutta alas ja siirtää tuotantoa maihin, joissa tuotanto tapahtuu mistään ympäristönormeista välittämättä ja päälle tavara vielä kuljetetaan pitkällä merikuljetuksella Eurooppaan.

-Sanna Marin ei ole Työnarkomaani.

Onko kyse jäätymisestä ja pelkuruudesta vai itsekkäästä kusipäisyydestä? Minusta itsekkyydestä. Ei pelosta, vaan posket vähän punassa hehkuen huudetaan omaa erinomaisuutta välittämättä lopputuloksesta.

EDIT: En minä ajattele niiden pelkäävän, vaan olevan opportunisteja, jotka pyrkii hyötymään. Osa tietysti pelkää kasvojen menetystä ja maaailmankuvansa romahtamista. Sekin on itsekkyyttä.
Dystooppinen salamasota