News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Asiantuntemusnäkemystä hommalaisille

Started by do.ut.des, 14.09.2009, 21:41:37

Previous topic - Next topic

do.ut.des

No niin - rasistit korvat hörölle!

Tämmöinen tilaisuus olisi luvassa, jossa olisi kentällä töissä olleilta mahdollisuus kysyä millaista apua Suomi/EU todellisuudessa tarjoaa ja kuinka tämä annettu avustus menee perille.

Itse haluaisin näin etukäteen uskoa, että esiintyjät perehdyttäisivät kuulijansa avustustoimintaan kriisialuille kaikkine karuine faktoineen jota ei normi tiedotusvälineiden kautta kuule. Jospa tilaisuudessa näytettäisiin muuta kuin nälkää näkevien lasten kuvia.

Ilmoitus:

Tervetuloa avoimeen yleisötilaisuuteen kuulemaan

katastrofiavusta kriisialueilla!

Oulun kaupungin pääkirjasto, Pakkala-sali

Keskiviikko 16.9.2009 kello 18.15-20.00

Erkki Saarela on oululainen lääkäri, joka on toiminut Punaisen Ristin katastrofiavustustehtävissä kenttäsairaaloissa konflikti- ja luonnonkatastrofialueilla ympäri maailmaa. Sisällissodan uhrit Kamputseassa, Libanonissa, Sudanissa ja Afganistanissa ovat saaneet Saarelan hoitoa. Mitä on todellisuus avustusketjujen kohteissa?

Mohammed Asheesh on vesitekniikan tohtori, joka on toiminut kansainvälisissä kehitysyhteistyöhankkeissa Afrikassa ja Lähi-Idässä. Hän kertoo vesipulan aiheuttamista ongelmista ja jännitteistä kriisialueilla.

Itse heittäisin kommenttia näistä afrikkalaisista, jotka väittävät että länsimaiden avustukset tekevät juuri päinvastaista jälkeä kuin mihin avustuksilla pyritään.
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

do.ut.des

Minä haluaisin kysyä, että rahoitetaanko suorilla raha-avustuksilla sisällissotia Afrikassa? Ostetaanko avustusrahoilla aseita?
"Elintason nousu on sitä, että entistä useammalla on enemmän rahaa käytössä kuin järkeä." - P.V.

"Peace for us means the destruction of Israel and nothing else." - Yasser Arafat

SK

Itse ainakin pyrin osallistumaan usein juuri tällaisiin tilaisuuksiin. Esimerkkinä on YK:n päivä, jolloin on erilaisia tilaisuuksia ympäri Suomea.

Minusta on hauskaa kuunnella, kuinka sieltä tulee sitä liturgiaa (vaikka joskus pää meinaa räjähtää), mutta ainakin oppii ne argumentit, millä asioita puolustellaan. Ja usein pääsee itse esittämään omia kysymyksiä.

Itse olen sen kannalla, että jos nyt maailmaa pitää tehdä paremmaksi paikaksi, niin sitä pitää tehdä nimenomaan kehitysavulla. Mutta kehitysavun pitää olla kunnolla koordinoitua, eikä tällaista nykyajan rahanhaaskausta siihen, että kehitysmaissa poljetaan paikallaan.

Tähän kyseessä olevaan tilaisuuteen olisi ihan mukava osallistua, mutta Ouluun ei tule sen takia lähdettyä. Mutta jatkossa näistä tilaisuuksista voisi informoida enenmmän Hommassa ja myöskin Hommakerhoja käsittelevissä ketjuissa. laittakaahan Oulun Hommakerho pystyyn sellainen tiimi, mikä menee paikalle edustamaan nuivia, mutta asiallisesti.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Eve

Miepä laitan Oulun Hommakerholle asiasta viestiä, voisi lähteä katsastamaan ko. tilaisuuden.
"On vakava asia, että niin moni ajattelee niin kuin Olli." - Satu Haapanen, vihr.