News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homman suuri Kuntavaalit 2021 -äänestyskysely

Started by Alaric, 26.05.2021, 02:27:02

Previous topic - Next topic

Minkä puolueen/valitsijayhdistyksen ehdokasta äänestät vuoden 2021 kuntavaaleissa?

Suomen Sosialidemokraattinen Puolue (SDP)
0 (0%)
Suomen Keskusta
0 (0%)
Kansallinen Kokoomus
2 (0.7%)
Suomen ruotsalainen kansanpuolue (RKP)
0 (0%)
Suomen Kristillisdemokraatit (KD)
2 (0.7%)
Vihreä Liitto
4 (1.5%)
Vasemmistoliitto
2 (0.7%)
Perussuomalaiset
231 (84.9%)
Liike Nyt
0 (0%)
Liberaalipuolue
0 (0%)
Piraattipuolue
1 (0.4%)
Eläinoikeuspuolue
0 (0%)
Kansalaispuolue
0 (0%)
Feministinen puolue
0 (0%)
Sininen tulevaisuus
3 (1.1%)
Suomen Kansa Ensin (SKE)
0 (0%)
Avoin Puolue
0 (0%)
Suomen Kommunistinen Puolue
0 (0%)
Kristallipuolue
1 (0.4%)
Aito Suomalainen Yhteislista (ASYL, Oulu)
6 (2.2%)
Perusjyväskyläläiset
5 (1.8%)
Valkoinen Tampere Vapaussota 1918 Yhteislista
1 (0.4%)
Jokin muu puolueista riippumaton valitsijayhdistys, mikä?
2 (0.7%)
Äänestän tyhjää tai piirrän äänestyslippuun jotain muuta kuin ehdokkaan numeron
0 (0%)
En käy äänestämässä lainkaan
9 (3.3%)
En ole äänioikeutettu, koska en ole täysi-ikäinen vaalien aikaan
0 (0%)
En ole äänioikeutettu, koska asun ulkomailla
3 (1.1%)

Total Members Voted: 272

Voting closed: 14.06.2021, 02:28:10

kriittinen_ajattelija

Quote from: L. Brander on 28.05.2021, 22:12:04
Quote from: kriittinen_ajattelija on 28.05.2021, 21:45:53
Mmm en tiedä viitsinkö äänestää.
Persut kitisee täällä lähinnä maahanmuutosta, joka ei ole täällä päin mikään ongelma mutta koronarajoituksia kyllä mielellään purettaisiin, sehän ei tietenkään ole mikään uhka. Muutenkin paikalliset ehdokkaat on jotain juntteja jotka vastustaa kaikkea, ei sillä että junteissa olisi mitään vikaa - kieltämättä vähemmän haitallisia ne on kuin suurin osa muista puolueista.

Että joo, ei kyllä oikein mikään puolue vetoa erityisesti.

Ymmärrän täysin.

En ole PS:n jäsen. En tiedä olenko edes varsinaisesti PS-myönteinen. Massa jyrää. Aion äänestää (taas) PS ja Jussi Halla-aho.

Tyhjä lappu tai äänestämättä jättäminen on ääni muille.

"Suhteeni" perussuomalaisiin (puolue ) on ollut aina ongelmallinen. Olen kuitenkin auttanut kavereita, jotka ovat jäseniä ja ehdokkaita. Autan taas. Kyllä minä jaan mainosta ja puhun puolesta.

Olen realisti ja loputtoman kyyninen. Käydään vaalien jälkeen (taas  ;D ) isompi keskustelu. PS ei ole täydellinen tai edes kovin hyvä. Mutta se on konsensuspaskan ja unioniin uskovaisten johtamassa Suomessa paras vaihtoehto.  Ainakin vielä! Epäilen siitä tulevan kymmenen vuoden vallassa olemisen jälkeen punaviinin pöhöttämä keskustavasemmistolainen konsensuskerho.

Yhteenkään hyvää ajattelevaan ihmiseen ei vetoa mikään puolue.
Ei minulla sinällään PS:stä ihan noin negatiivistä kuvaa ole kuin pääviestistäni tuli ilmi. Pääongelma on lähinnä, se että isojen kaupunkien ulkopuolella ps:n suurin osa kuntaehdokkaista on näitä "jotain rajaa" rallilippis kaljamaha juntteja, ei hirveästi Turtiaista tasokkaampia. En minä näitä halua kunnanvaltuustoon vaikka nyt voisin arvostaa Halla-Ahoa ym.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

K. Martel

Itse katselen vaaleissa vain kahta pääkysymystä, ja äänestän sekä puoluetta että yksilöä niiden perusteella. Jos tulisi tasapeli, niin vertailisin sitten vähäisempiä seikkoja. Nuo vähäisemmät seikat ovat esim. talouspolitiikka jne., koska ne ovat aina korjattavissa jälkikäteen - jos nyt ei äärimmäisyyksiin kuten kommunismiin mennä - ja keskilinjan tuntuma on ok minulle siinäkin. Mutta tänne päästettyjä matuja ei täältä tulla saamaan ikinä ulos ilman voimankäyttöä, ja ne kasvavat korkoa korolle siihen asti. Sama juttu turvallisuuspolitiikan kanssa, eli Venäjä jos ottaa, niin tuskin takaisin antaa (eli NATO).

Kunnallisvaaleissa NATO-kysymys ei tietenkään ole niin olennainen, mutta toki yksittäinen valittu edustaja saa näkyvyyttä ja tie voi johtaa esim. eduskuntaan.

Mutta tuossa kun joku aiemmin kommentoi, ettei PS äänestäminen kiinnostaisi, kun eivät matut ole paikkakunnalla ongelma, niin Lieksassa oli vastaavaa passiivisuutta useampi vuosi sitten, mikä näkyi siinä, että kun kävin kirjoittamassa lieksalaisten foorumikeskustelussa VOK:eista, jollaista sinne kaavailtiin, siellä ei tuntunut olevan vastustusta ollenkaan. Laittelin sinne sitten pitkän aikaa kokemuksia muilta paikkakunnilta, ja alkoi pikkuhiljaa löytymään enemmän ja enemmän ymmärrystä, että pahaa virhettä ollaan tekemässä. Vastaväittäjiä tosin löytyi, jotka tuumivat, että näin saadaan valtiolta - olikohan se nyt kolmen vuoden täysi rahoitus - josta tulee paikallisille yrittäjille tulovirtaa, ja sitten ne lähtevät Helsinkiin tai pk-seudulle. Mihin tietysti ihmettelin, eikö Lieksassa ole enää nykyään isänmaallisuutta ollenkaan. Muistakseni Lieksan kaupunginhallitus myös kaavaili käyttävänsä osan valtion rahoituksesta muihin omiin menoihinsa.

Ja lopputulos oli, mihin luultavasti osaltani myötävaikutin kymmenillä postauksilla muiden paikkakuntien kokemuksista, että Lieksa taisi olla tuon jälkeen Suomen matupolitiikkakriittisimpiä paikkakuntia. Hallis kävi paikkakunnalla puhumassa ja sai lämpimän vastaanoton. Luultavasti tuokin aktivismi tuotti paljon enemmän ääniä matupolitiikkakriittisille tahoille kuin ikinä oma äänestämiseni tulee suoraan tuottamaan. Einon kanssa vaikutettiin sitten toisissa keskusteluissa jo vähän aiemminkin, mutta hänellä taisi olla eri nimimerkki.

Halla-ahon tilaisuus meni Lieksassa käsirysyn partaalle

No VOK tuli, taisi olla tämä:
Quote25.9.2015 · Lieksan kristillisen opiston hallinnoima vastaanottokeskus perustetaan tänään perjantaina entisen kotitalousoppilaitoksen tiloihin.

Lieksassa oli tämän jälkeen myös paljon riitelyä matuihin liittyvästä rahankäytöstä, kaupunginvaltuuston kokousjärjestelyistä ja kaikenlaisesta. Vääränlaisia lumiukkoja rakenneltiin ja vaikka mitä. Sitä oli hauska seurata, varsinkin kun tiesi itse vaikuttaneensa lieksalaisten aktivoimiseksi. Punavihreät kiristelivät hampaitaan. Olisi vissiin pitänyt postata tämä tunnustus PIF:lle.

Tuolle ei ehkä ketään äänestävälle: eli kun EU on nyt taas tunkemassa "pakolaisia" Suomeen, ja portit aukeavat rokotusten edistyttyä kunnolla, niin juuri teidän paikkakuntanne sopisi mainiosti  VOK:lle, kun ei vastustusta ole?

Sittiäisiä äänestäneestä: Itse äänestäisin mielummin kansantaiteilijaakin tässä gallupissa (ja miksen vaaleissakin mielummin Sepiä). Tai ehkä äänestinkin... Kommentti siis tuohon aiempaan PS:stä 2017 ulostuneeseen osastoon liittyen, mikä nimi nyt taas olikaan.

valtakunnanpärkhele

Persuille ja hyvälle tyypille meni

Kokoomuksella yksi hyvä ehdokas, jota olisin voinut äänestää oikein mielelläni, kävin läpi jopa pienimuotoisen jaakobin painin, mutta ei vaan millään pystynyt, koska Kokoomus, kaveri menee hukkaan siellä äänestäni puhumattakaan.   

edit: Jos asuisin Oulussa ääneni olisi mennyt lyhentämättömänä ja kaikella väkevyydellään Junes Lokalle
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Kim Evil-666

Quote from: L. Brander on 28.05.2021, 22:12:04
Tyhjä lappu tai äänestämättä jättäminen on ääni muille.

Ja vitut ole. Mä oon kertonut toisaalla- että täällä meidän hoodeilla persu-lista on niin paska- etten yksinkertaisesti voi äänestää heistä ketään. Oon myös kertonut- että ainoa selväjärkisen oloinen on eräs kokkari, mutta en kokkari-antipatioista johtuen voi antaa ääntäni myöskään hänelle.

Jos nyt kuitenkin menisin- ja äänestäisin tuota mainittua kokkaria, eikö se olisi ääni muille- noin niinku persuvinkkelistä?

Itse ajattelen niin- että äänen käyttämättä jättäminen ei ole ääni kenellekään. Pikemminkin se on kannanotto sille, että taso on liian matala- suhteessa äänenhaltijan pienimpiinkin odotuksiin. Perustelen kantani siten, että jos kukaan ei äänestäisi- niin kukaan ei silloin saisi ääniä. Olen aina kummastellut tätä jatkuvaa mantraa siitä, että mikäli et äänestä, se on ääni jollekin muulle taholle. Ei ole. Äänestämättä jättäminen ei ole ääni kenellekään. Se on yksinkertaisesti niin, että äänestäsi ei hyödy kukaan. Oudoksuttaa sellainen ajattelu, että kaikkien nukkuvien äänet olisivat jotenkin persuilta pois. Minä tiedän paljon nukkuvia, jotka eivät kuuna päivänä äänestäisi persuja- ainakaan omien sanojensa mukaan. Äänestämättä jättäminen ei ole pois persuilta. Se on pois kaikilta, jotka ovat ehdokkaina. Piste!

PS. Kävin sitten kuitenkin itse äänestämässä, muuta en vatussakaan aio kertoa kenelle ääneni annoin.

Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Chrattac

Puhdasta matematiikkaa:

100:lla ihmisellä on 100 ääntä;
50 Vihaa puoluetta X;
50 Vihaa puoluetta Y;

Puolueen X kannattajista 20 jättää äänestämättä;
Puolueen Y kannattajista 10 jättää äänestämättä;

Puolue X sai ääniä 30 - 42,9 %
Puolue Y sai ääniä 40 - 57,1 %

Jokainen äänestämättä jättänyt "luovutti" äänen käytännössä vastapuolelle, tässä tapauksessa jokainen puoluetta Y vihannut ja äänestämättä jättänyt siirsi murto-osan äänestään vihaamalleen puolueelle. Y:tä äänestämättä jättäneet siirsivät ääntänsä myös, mutta omalle puolelleen.

E: jokaisen annetun äänen paino esimerkissä oli 1,43 ääntä. Eli jokainen äänestämättä jättänyt luovutti 0,014 ääntä äänestäneelle. Ja hävinneen kannattaja antoi 0,571 ääntä vastapuolelle.

Sama juttu tavallaan kuin twitterälämölössäkin - jos 100:sta ihmisestä 5 kannattaa jotain intersektionaalista porvarien leirittämistä ja pitää kauheeta älämölöä asiasta ja 95 pitää päänsä kiinni. Volyymiä laskettaessa 100% kannattaa em. toimintaa.

.
EE: Korjasin matematiikkaa.
Sortuu valtakunta tomuun viimein joka ikinen
ja hallitsijain nimet vaipuu unohdukseen tuonelaan,
kaatuu järjestelmät, kuolee sanat suuret huulille
ja rauniolla yksinäinen tuulenhenkäys vaeltaa...

Radio

Suomen vaaleissa käytetään belgialaisen d`Hondtin hönttiä  ääntenlaskua, joka saattaa tuottaa joskus pienissä vaaliiireissä kummallisia tuloksia. Siksi niiitä piirejä onkin yhdistelty.
Kunkin puolueen, vaaliliiton, yhteislistan tai valitsijayhdistyksen vaalipiirissä saama kokonaisäänimäärä ratkaisee ehdokkaan oman äänisaaliin kanssa.
Ehdokkaan läpimenon laskeminen tuskin meiltä päissämme onnistuu.
Tästä johtuen voidaankin sanoa joka äänen olevan tärkeä. Ns. täytehdokkaitakin äänestämällä voi vaikuttaa, vaikkei se oma läpi menisikään

Mäyräkoira

Persua äänestin. Kaveri on nuori  ja nuiva. Kaikki nuoret ei ole punaviheridealisteja, vaikka mediasta usein sellaisen kuvan saakin. Se mielikuva olisi korjattava. Mutta minkäs teet tälläisessä mediailmastossa. Nuorta isänmaallista voimaa tarvitaan valtuustoihin. Vaimokin veti sille. Siskolleni myös suosittelin, en tyrkyttänyt,  hän kysyi itse mielipidettäni, ketä voisi äänestää.
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Alaric

Neljäs ennakkoäänestyspäivä on menossa ja vastauksia on kertynyt jo oikein mukavasti, mutta laittakaa lisää tulemaan vaan :)

Perussuomalaiset ovat saaneet tässä kohtaa 130/156 ääntä (83,3 %). Varsinaisista äänestettävistä toisena on Lokan ja Wiikin ASYL viidellä äänellä (3,2 %).
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Veikko

Sikäli, kuin ketään kiinnostaa, niin olen tehnyt valintani ainakin puolueen suhteen: persuja äänestän. Paras valinta taktiseksi puolueaseeksi tällä hetkellä. Kommunistin valinta, kuten Joe Devlin sanoi Columbossa MAC-11:sta, nationalistiterroristin valinnasta taktiseksi katuaseeksi: "Runoilijan valinta".

"Justice for the many. Justice for the free. Let each man be paid in full. That's just enough for me."
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Brandis

Äänestän Vihreitä, lähellä omaa ikääni olevaa naista, biologia.

Tunnen ehdokkaani ihmisenä entuudestaan. Paikkakunnaltani löytyisi myös kaksi lupaavaa perussuomalaisehdokasta, mutta en periaatteesta äänestä perussuomalaista tällä hetkellä puolueen tilanteen ollessa se mikä se on. Toisaalta täällä maalla järkevät rintamalinjat liittyvät enimmäkseen maatalouteen ja luonnonsuojeluun, ja ne linjat kulkevat Vihreät-kepulaiset -akselilla. Keskustan paikallisänkyröille tekisi vihreä seura kunnanvaltuustossa täällä ihan hyvää.

Olen myös tehnyt intensiivisesti jokaisen mahdollisuuden avautuessa työtä sen edistämiseksi, että nuoret, vasta äänestysikään tänä keväänä tai viime vuonna tulleet, äänestäisivät viisaasti - ja tietoisina perussuomalaisten paikallissuhmuroinneista toisaalla. Tieto on mennyt paikallisesti perussuomalaisehdokkaalle asti.

Jyväskylästä äänestäisin Teemu Torssosta, toivottavasti hän saa henkilökohtaisen suuren suuren kuntavaaliäänipotin päästen jatkokaudelle! Äänestäkää Jyväskylästä viisaasti!

#persupetos #ruohonjuuritasonhiljainentyö

Brandis

Quote from: Miniluv on 29.05.2021, 17:56:10
Quote from: Brandis on 29.05.2021, 16:47:46

Tunnen ehdokkaani ihmisenä entuudestaan. Paikkakunnaltani löytyisi myös kaksi lupaavaa perussuomalaisehdokasta, mutta en periaatteesta äänestä perussuomalaista tällä hetkellä puolueen tilanteen ollessa se mikä se on. Toisaalta täällä maalla järkevät rintamalinjat liittyvät enimmäkseen maatalouteen ja luonnonsuojeluun, ja ne linjat kulkevat Vihreät-kepulaiset -akselilla. Keskustan paikallisänkyröille tekisi vihreä seura kunnanvaltuustossa täällä ihan hyvää.

Olen myös tehnyt intensiivisesti jokaisen mahdollisuuden avautuessa työtä sen edistämiseksi, että nuoret, vasta äänestysikään tänä keväänä tai viime vuonna tulleet, äänestäisivät viisaasti - ja tietoisina perussuomalaisten paikallissuhmuroinneista toisaalla. Tieto on mennyt paikallisesti perussuomalaisehdokkaalle asti.

Jyväskylästä äänestäisin Teemu Torssosta, toivottavasti hän saa henkilökohtaisen suuren suuren kuntavaaliäänipotin päästen jatkokaudelle! Äänestäkää Jyväskylästä viisaasti!

No Vihreät ainakaan ei #petä nuivaksi itseään kutsuvaa. Sen voi sanoa varmaksi.

Perskutarallaa kun nämä vaalit tulee niin äkkiä[..]...

Se nyt ei varmaan ainakaan ole voittava kortti aloittaa aiheesta tappelua ketjussa, joka koskee jokaisen henkilökohtaista äänestyspäätöstä. Vielä vähemmän voittaisi se positio, josta käsin nähdään naiset jonain vailla ajattelua olevana monoliittisena äänestäjäryhmänä.

Veturinainen

Äänestän Vihreitä

en periaatteesta äänestä perussuomalaista tällä hetkellä puolueen tilanteen ollessa se mikä se on.

#persupetos

Onnittelut oman poliittisen viiteryhmäsi tunnistamisesta ja tunnustamisesta. Kysyisin kuitenkin, että mikä se perussuomalaisen puolueen "tilanne" on, johon viittaat? Olisi mielenkiintoista kuulla asiasta persuihin pettyneen vihreän näkökulmasta.

Itse äänestän luonnollisesti persuja, koska se on ainoa rationaalinen tapa vaikuttaa tässä hetkessä.

Jussi Halla-aho on tehnyt erinomaista työtä.

Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Brandis

Quote from: Veturinainen on 29.05.2021, 19:23:19
Äänestän Vihreitä

en periaatteesta äänestä perussuomalaista tällä hetkellä puolueen tilanteen ollessa se mikä se on.

#persupetos

Onnittelut oman poliittisen viiteryhmäsi tunnistamisesta ja tunnustamisesta. Kysyisin kuitenkin, että mikä se perussuomalaisen puolueen "tilanne" on, johon viittaat? Olisi mielenkiintoista kuulla asiasta persuihin pettyneen vihreän näkökulmasta.

Itse äänestän luonnollisesti persuja, koska se on ainoa rationaalinen tapa vaikuttaa tässä hetkessä.

Jussi Halla-aho on tehnyt erinomaista työtä.

Esität kummallisen tietämätöntä henkilöksi, joka on aktiivisesti osallistunut keskusteluun Perussuomalaisten piiritason laiminlyönneistä ja erottamisista, jotka ovat tapahtuneet valon arassa hengessä.

Todistusaineistoa nro 1.
Todistusaineistoa nro 2.

Olen kansallismielinen, luonnonsuojelumielinen ja liikkuva äänestäjä. En ole minkään puolueen jäsen. Viimeisimmissä vaaleissa (pl. presidentinvaalit) olen äänestänyt Perussuomalaisia, jatkossa äänestän todennäköisesti henkilöä/puoluetta, joka on aidosti kansallismielinen. Ei 'passikansallismielinen', kuten Perussuomalaiset ovat.

Kuten yllä jo avasin, näissä kuntavaaleissa äänestän oman kuntani tilanteen huomioon ottaen, vastaan kepulaisia ja kansallismielinen näkökohta taka-alalla. Asun maaseudulla, missä monikulttuurisuus ei ole ongelma arjessa. Täällä on vielä yhteisöllisyyttä, sosiaalista pääomaa ja keskinäistä luottamusta.

Oikeudenmukainen toimintatapa on kuitenkin itselleni niin keskeinen arvo, että äänestäisin todennäköisesti jotakin aivan muuta puoluetta kuin Perussuomalaisia, vaikka asuinkuntani olisi jokin suurempi ja monikulttuurisempi paikka.

Kiitos tästä mahdollisuudesta avata tätä positiota.

Veturinainen

Quote from: Brandis on 29.05.2021, 20:01:52
Kysyisin kuitenkin, että mikä se perussuomalaisen puolueen "tilanne" on, johon viittaat? Olisi mielenkiintoista kuulla asiasta persuihin pettyneen vihreän näkökulmasta.

Esität kummallisen tietämätöntä henkilöksi, joka on aktiivisesti osallistunut keskusteluun Perussuomalaisten piiritason laiminlyönneistä ja erottamisista, jotka ovat tapahtuneet valon arassa hengessä.

Todistusaineistoa nro 1.
Todistusaineistoa nro 2.

Nuohan eivät kerro mistään "puolueen tilanteesta" vaan lähinnä siitä, että puolueen tilanne on hyvä, kun hörhöistä ja itsekkäistä suhmuroijista ollaan päästy eroon. "Passinationalismin" toitottaminen kertoo myös enemmän sanojastaan kuin "puolueen tilanteesta".
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Aragornin kadonnut poika

Veturinainen on kyllä yksi fanaattisimmista ja ehdottomimmista puoluekaadereista mihin olen törmännyt. Millään muulla ei ole mitään väliä, kuin sillä, oletko persulipun alla vai et....se määrittää kaiken ihmisestä.

Brandis

Quote from: Veturinainen on 29.05.2021, 20:58:01
Quote from: Brandis on 29.05.2021, 20:01:52
Kysyisin kuitenkin, että mikä se perussuomalaisen puolueen "tilanne" on, johon viittaat? Olisi mielenkiintoista kuulla asiasta persuihin pettyneen vihreän näkökulmasta.

Todistusaineistoa nro 1.
Todistusaineistoa nro 2.
Nuohan eivät kerro mistään "puolueen tilanteesta" vaan lähinnä siitä, että puolueen tilanne on hyvä, kun hörhöistä ja itsekkäistä suhmuroijista ollaan päästy eroon. "Passinationalismin" toitottaminen kertoo myös enemmän sanojastaan kuin "puolueen tilanteesta".

Kun kohdataan suhmurointia, ja todetaan, ettei se ole oma linja ja taistellaan vastaan, joudutaan irtaantumaan perussuomalaistoimijoista. Sen tulisi kertoa sinulle kaiken sen, mikä on oleellista tietää Perussuomalaisista organisaationa. Puoluehallitus on ollut tietoinen piiritason [laajamittaisista] suhmuroinneista, eikä sitä ole kiinnostanut laittaa asioita maakuntatasolla kuntoon, tai ylipäätään nostaa oikeudenmukaisuutta minkäänlaiseksi toiminnan prioriteetiksi.

Olli_Johannes

Itsekin tunnen useamman pikkupaikkakunnan Vihreän puolueen jäsenen tai kannattajan, jolla on yleensä ihan järkevät jutut. Osa on jopa jossain määrin maahanmuuttokriittisiä. Kyseisen puoluuen kaupunkikeskustojen porukat ovat sitten ihan toinen juttu.

Aragornin kadonnut poika

Quote from: Alaric on 26.05.2021, 17:19:59
Quote from: Tulituki on 26.05.2021, 17:14:32
Perussuomalaisia äänestän. Turussa ei ole oikein vaihtoehtoja. Numerolla 163 on joku Suomen Sisun tyyppi, jonka esittelyvideon katsoin.

Suomen Sisun puheenjohtaja Henri Hautamäki siis tuolla numerolla kyseessä :) Hänellähän on myös mainosbanneri täällä Hommalla pyörimässä.

Oikein hyvä valinta mielestäni, Henri on sitä persujen tiukinta osastoa kuitenkin.

"Jotta Turun tulevaisuus ei olisi musta" 8)

https://twitter.com/HenriHautamaki/status/1397564635050557445

[tweet]1397564635050557445[/tweet]

Jos Hautamäki olisi Jyväskylässä hän ei olisi koskaan päässyt ehdokkaaksi, ja Henrille olisi todennäköisesti hommattu piirin tyyppien toimesta potkut puolueesta. Sen verran Sisu- ja "äärioikeistokammoista" on ollut täällä persujen touhu. On ollut oikein kunnon noitavainoja kansallismielisiä kohtaan ja Sisu liitetään piirin soinilaisten ajatuksissa sekä narratiivissa siihen, että Halla-ahosta tuli puheenjohtaja 2017 ja piirin tyypeille elämää suurempi Soini joutui väistymään salakavalan Sisun organisoiman vallankumouksen tieltä...

Alaric

Jos asiaa tarkastelee puoluekaaderikuplan ulkopuolelta, niin kuntavaaleissa on kyllä ihan ymmärrettävää, että saattaa päätyä äänestämään melko reippaastikin normaalista poikkeavaa ehdokasta. Jos esim. persuilla on omassa kunnassa lista väärällään jotain puolisuvakkeja, uuvatteja, huru-ukkoja ja kylähulluja, ja tietää jonkun paikallisen toisen porukan ehdokkaan tehneen hyvää duunia tai ihan vain ajavan kannatettavia asioita, niin voi olla kunnan toiminnan kannalta järkevämpää äänestää sitten sellaista tyyppiä eikä hampaat irvessä persua vain puoluekannatuksen tähden. Riippuu toki kunnasta ja olosuhteista muutenkin eli pystytäänkö tekemään aidosti puoluerajat ylittävää yhteistyötä vai onko jumituttu tiettyihin poteroihin ja ajattelumalleihin.

Itse en tosin taitaisi ihan niin radikaaliksi alkaa, että äänestäisin esim. vihreitä tai kokoomusta :P

Enpä tosin anna omaa ääntäni myöskään tällä kertaa enää persuille, vaikka täällä osittain ihan ok ehdokkaita onkin. Syyt ovat moneen kertaan tulleet jo esille, joten ei niistä sen enempää. Olen puoluetta äänestänyt v. 2007 ek-vaaleista lähtien (miinus Soini pressanvaaleissa), mutta enää ei pysty.

Arvon vielä hieman, että jäänkö kokonaan nukkumaan (todennäköisin vaihtoehto) vai äänestänkö jotain kristillisdemokraattia, joita vaalikoneet tarjoilivat. Puolueena sekin on kyllä aivan hanurista eivätkä nämäkään ehdokkaat ihan vakuuttaneet. Harmikseni täällä ei ole mitään kansallismielisiä pienpuolueiden tai valitsijayhdistysten/yhteislistojen ehdokkaita. Jyväskylässä ääni menisi perusjyväskyläläisille, Oulussa ASYL:ille jne. 8)
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Brandis

Quote from: Olli_Johannes on 30.05.2021, 00:31:52Itsekin tunnen useamman pikkupaikkakunnan Vihreän puolueen jäsenen tai kannattajan, jolla on yleensä ihan järkevät jutut. Osa on jopa jossain määrin maahanmuuttokriittisiä. Kyseisen puolueen kaupunkikeskustojen porukat ovat sitten ihan toinen juttu

Juuri näin, puoluevalinta sekä ehdokkuuden osalta että kannatuspäätöksen osalta riippuu siitä mitä valintakriteerejä painottaa.

Vihreiden edustaja voi aivan hyvin olla maahanmuuttokriittisempi kun mitä perussuomalaisehdokas on, ainakin haittamaahanmuutto-termin kohdalla. Maahanmuuton osalta ihmiset vetävät rintamalinjoja myös siihen mikä on heille paljon, riittävästi tai vähän.

repo

Sen olen päättänyt. Tulen tekemään ainokaisella äänelläni valtakunnan politiikkaa. Ääneni menee PS:n ehdokkaalle. Paikalliset ehdokkaat eivät kokonaisuutena häikäise, mutta onneksi listalla on 3 äänestettävää. Johan tässä on varaa mistä valita. Paikallisesti demukat-kepulit-kokkarit dynastia ei tule järkkymään PS:n vaalimenestyksestä. Tarjolla on korkeintaan jatkoa nykyiselle menolle, jossa PS:lle on pelipaikkoja. Toistaiseksi vaikutelmaksi on, että PS:n paikalliskonkari(-t) ovat kyenneet tekemään hyödyllistä ja järkevää yhteistyötä dynastian kanssa - ja dynastian rakkikoirat ovat vähemmän räksyttäneet "persua".

Piiruakaan en anna periksi demukka-kepuli-kokkari dynastialle koska valtakunnallisesti elvytyspaketti ym. perseily. Josko dynastian yhteistyöhalu nousisi myös valtakunnallisesti, kun paikallisesti yhä enemmän piikkiä työnnetään takapuoleen (lukuohje: piikki = kannatussiirtymä PS:lle).

Näissä tunnelmissa täältä nämä vaaliarpajaiset.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Alaric

Seitsemäs ennakkoäänestyspäivä on alkanut ja on jälleen noston aika!

Ääniä on tullut tässä kohtaa 183 ja perussuomalaisille niistä on annettu 151 (82,5 %).

Seuraavina ASYL (5 ääntä) ja perusjyväskyläläiset (4 ääntä).
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

jetsku

Quote from: Alaric on 30.05.2021, 02:02:42puolisuvakkeja

Puolisuvakeista tulee vähän väkisinkin standardi, jos persuista halutaan vaikuttava yleispuolue. Ja ihan hyvä niin, koska Suomessa on muitakin ongelmia. Myös maahanmuuton puolella rajakit tarvitsevat puoli- ja jopa täyssuvakkeja (esim. kokoomuksen, jotta hallitus saadaan muodostettua), jotta pääsee tekemään fiksua politiikkaa. Itsekin näin liberaalina olen varmaan puolisuvakki, koska ei minua kiinnosta, jos tänne tulee porukkaa, kunhan käyvät töissä eivätkä rötöstele.

Mandula

Koska Halla-ahoa voi äänestää vain Helsingissä, jouduin tyytymään oman paikkakuntani haja-asutusalueen paikalliseen ehdokkaaseen. Onnekseni kyseessä Perussuomalaisten listalla oleva henkilö ja mikä mukavampaa, vaikuttaa olevan perusjärkevä henkilö eikä mikään öyhöttäjä tai friikki joita esim. vihreiden ja vassarien listat tarjoavat.
Klamydia - Suomi on sun

Tavan

Quote from: Alaric on 30.05.2021, 02:02:42
Enpä tosin anna omaa ääntäni myöskään tällä kertaa enää persuille, vaikka täällä osittain ihan ok ehdokkaita onkin. Syyt ovat moneen kertaan tulleet jo esille, joten ei niistä sen enempää. Olen puoluetta äänestänyt v. 2007 ek-vaaleista lähtien (miinus Soini pressanvaaleissa), mutta enää ei pysty.

Mikäli persujen nykyinen löysä suomalaisuuden määrittely ja nationalistien harjauslinja on sinulle liikaa (aivan ymmärrettävä kanta), miten ihmeessä pystyit antamaan persuille äänesi edellisissä kuntavaaleissa, jolloin Soini oli pettänyt kaiken minkä pettää voi ja porsasteli hallituksessa mitä ällöttävimmällä tavalla?

Tuolloinhan se persuboikotti oli mielestäni kaikkein eniten tarpeen ihan jo paineen luomiseksi ja signaalivaikutuksen aikaansaamiseksi. Minulle tuotti vaali-iltana suurta tyydytystä nähdä persujen paskat lukemat taulussa ja hapan ilme Soinin naamalla; lopputulos, johon olin itsekin korteni kantanut.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

P

Quote from: Alaric on 30.05.2021, 02:02:42

Itse en tosin taitaisi ihan niin radikaaliksi alkaa, että äänestäisin esim. vihreitä tai kokoomusta :P

Arvon vielä hieman, että jäänkö kokonaan nukkumaan (todennäköisin vaihtoehto) vai äänestänkö jotain kristillisdemokraattia, joita vaalikoneet tarjoilivat. Puolueena sekin on kyllä aivan hanurista eivätkä nämäkään ehdokkaat ihan vakuuttaneet. Harmikseni täällä ei ole mitään kansallismielisiä pienpuolueiden tai valitsijayhdistysten/yhteislistojen ehdokkaita. Jyväskylässä ääni menisi perusjyväskyläläisille, Oulussa ASYL:ille jne. 8)

Äänestä RKP:tä, se on pienpuolue ja kuulemma "koti, uskonto ja isänmaa-oikeistopuolue"? ;)

""Suomen ruotsalaisen kansanpuolueen RKP:n puoluekokous viime viikonloppuna joutui vakuuttelemaan olevansa edelleen porvarillinen oikeistopuolue. Herääkin kysymys, mistä moinen tarve on syntynyt."

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/5f478f66-55f5-4bc7-9ce9-62090f223ef2
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

jetsku

Sen ihmeen kun vielä näkisi, että RKP:n kannatus muuttuu. RKP ei ole mikään porvaripuolue, vaan kaasuhanankääntäjäpuolue. Sillä on oma pieni intressinsä, jota se puolustaa täysin riippumatta hallituspohjasta. Jos sen intressiin ei kosketa, RKP suostuu mihin tahansa, vaikka kääntämään sitä kuvaannollista kaasuhanaa. Henriksson on jonkin sortin hallintotantta, joka nauttii siitä, että nykyhallituksessa pääsee puhumaan kivapuhetta, koska kivapuhe on kivempaa kuin tosipuhe.

Paawo

Minä äänestin jo.
Ääneni meni PS-ehdokkaalle joka on parin mutkan kautta minulle tuttu.

Ketä tahansa en ole ikinä äänestänyt, kotikunnassani olisi ollut aivan kelvollisia ehdokkaita myös Kesk/Kok-listoilta, ja kaikki kelpuuttamani ovat äänestäneet melkeinpä sataprosenttisesti samoin kuin itse olisin tehnyt - ja tekee pahaa sanoa, jopa Vas riveistä olisi tällainen ehdokas löytynyt.

Sanat ovat sanoja, teot muistetaan. Petteri Orpon ja Annika Saarikon ponnistelut EU-korruptiopaketin hyväksymisen eteen saivat nämä aivan kelvolliset ehdokkaat jäämään ilman minun ääntäni. Ja olen jo runsaasti nähnyt vaivaa  että mahdollisimman moni tuttava tekisi saman.

Kesäkuun puolta väliä odotan vesi kielellä. Lööpit tulevat kirkumaan demokratian kriisiä ja saattaa paskasakki vaikka jonkun rauhanomaisen hulinan pistää pystyyn, kun eivät muustakaan ymmärrä. :facepalm:
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

Uuno Nuivanen

Tulin juuri uurnilta. Löytyi kyläläisistä toivottavasti vähiten huono ehdokas. Saatte arvailla ja miettiä päänne puhki että mistä puolueesta.

Lalli IsoTalo

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.06.2021, 16:44:34
Tulin juuri uurnilta. Löytyi kyläläisistä toivottavasti vähiten huono ehdokas. Saatte arvailla ja miettiä päänne puhki että mistä puolueesta.

Mahtoiko olla se jonka sinulle osoitin aikoinaan?  :P
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R