News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

"Äänestä päätellen oikea" - Kai Sorto 221 Turun kaupunginvaltuustoon

Started by Kai Sorto, 19.05.2021, 00:57:47

Previous topic - Next topic

Kai Sorto

Olen ehdolla Turun kaupunginvaltuustoon perussuomalaisten listalta. Kuten sanottu, muutos tehdään vaalit kerrallaan ja vaalit voitetaan ääni kerrallaan, joten muutama sana itsestäni ja vaaliteemoista.

Sain edellisissä kuntavaaleissa Turussa 140 ääntä, mikä riitti varavaltuutetun paikkaan. Pääsin kasvatus- ja opetuslautakuntaan, jossa olen edistänyt lasten ja nuorten asioita kuluneella valtuustokaudella. Tällä kertaa ei olisi tarkoitus jäädä varalle.

Kuka?

Kiinnostuin politiikasta jo lapsena erityisesti Hyvät herrat -sarjan myötä. Muut varhaiset muistikuvat politiikasta ovat EU-kansanäänestyksestä ja muistan myös kokeneeni voimakasta pettymystä Halosen valinnasta presidentiksi. Oma perussuomalaisuuteni on kuitenkin pitkälti edesmenneen Tony Halmeen ansiota. Ensimmäistä kertaa pääsin käyttämään äänioikeuttani vuoden 2004 eurovaaleissa ja olen huomannut etteivät omat perusarvoni ole näistä ajoista juurikaan muuttuneet. 

Aloitin työt eduskunnassa kansanedustajan avustajana vuonna 2015 ja tällä hetkellä työskentelen PS:n eduskuntaryhmän kansliasihteerinä. Vastuualueisiin kuuluvat nyt myös valiokunta-asiantuntijan tehtävät koulutusasioita käsittelevässä sivistysvaliokunnassa. Näinä vuosina olen oppinut, että politiikassa tarvitaan ennen kaikkea rohkeutta valita puolensa sekä johdonmukaisuuden säilyttämistä myös vaikeissa asioissa. Luottamustehtävissä pärjää, kun on tahtoa asioiden selvittämiseen ja yhteistyötaitoa niistä neuvottelemiseen.

Oman lapsuuden ja nuoruuden olen asunut Porissa, jossa tieni vei työelämään Mäntyluodon telakalle sekä aiemmin kesätöihin lähinnä metalli- ja konepajateollisuuden aloilla. Palvelin Porin prikaatissa viestikomppanian sotilaskuljettajana vuonna 2006 ja tämän jälkeen opiskelin poliittista historiaa Turun yliopistossa. Kandidaatin tutkielmani käsitteli SMP:n hajaannusta vuosien 1972-73 aikana, mutta valitettavasti valtiotieteiden maisterin opinnot ovat toistaiseksi jääneet työelämän ja poliittisen toiminnan jalkoihin.

Millä teemoilla vaaleihin?

Päivähoidon ja koulutuksen laadukas järjestäminen on aina panostus tulevaisuuteen. Turun päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmat pitää ratkaista nopealla aikataululla. Rakentamisen huono laatu ja kiinteistönhuoltotoimien laiminlyönnit aiheuttavat pahimmillaan terveysriskin oppilaille ja koulujen henkilökunnalle. Lähikouluja tai muita peruspalveluita ei saa viedä pois lähiöistä.

Velkaantuminen ja holtiton tuhlailu pitäisi saada kuriin, sillä Turku joutuu kiristämään vyötä lähivuosina ja asettamaan asioita entistä enemmän tärkeysjärjestykseen. Nykyiset päättäjät eivät ole tähän pystyneet ja tuskin pystyvät jatkossakaan. Ratapihahanke ja muut kerskainvestoinnit tulee laittaa jäihin.

Turku kärsii myös maahanmuuton aiheuttamista ongelmista, kuten taloudellisista kustannuksista, alueiden eriarvoistumisesta, rikollisuudesta sekä ääri-islamismin kasvusta. Lähes 90 prosenttia Varissuon alakoulun oppilaista on tänä päivänä vieraskielisiä. On selvää, että Turun maahanmuuttopolitiikaan tarvitaan jyrkkä käännös. Laittomasti maassa olevien palvelut tulisi ensi alkuun lopettaa.

Katso lisätietoja: www.kaisorto.fi

ikuturso

"Äänestä päätellen oikea"

Loistava!

Sanoo -i-, jolle sanaseppous on kotikasvatuksellinen, ellei geneettinen erityispiirre.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Tuomas Tähti

Tunnen Kai Sorron hyvin ja mielestäni hän kuuluu turkulaisten kuntavaaliehdokkaiden parhaimmistoon.

Kai on tehnyt erinomaista työtä mm. johtaessaan Turun Perussuomalaiset ry:tä.

Ant.v2

Turun perussuomalaisilla on lukuisia hyviä ehdokkaita, mutta itse aion äänestää Sortoa. Olin tulossa vain ilmoittamaan tämän mutta ilokseni huomasin, että myös Tuomas Tähti suosittelee Sortoa. Tämä alleviivaa valinnan.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)