News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-09-14 YLE TV2 klo 22.05 SILMINNÄKIJÄ: PALUU SOMALIAAN

Started by Amon, 12.09.2009, 17:33:21

Previous topic - Next topic

Muuttohaukka

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyh! Väärinymmärretty Abdi-raukka.

Pisti ihan silmään "toimittajan" (valkoinen mersu tms.)Nike-paita, kaamea kiire pois,auton ikkunat kiinni ja kotiin Suomeen.
Ei vakuuttanut. Zero points.
PS. Toimittajan olisi kyllä syytä mennä pikapikaa suomenkielen kurssille.

MW

Quote from: TunturiTiger on 14.09.2009, 23:08:13
Quote from: Tapio Arjo on 14.09.2009, 23:05:01
Korkeimpaan hallinto-oikeuteen on toimitettu A:n lapsen äidin D:n 1.4.2008 asiassa antama selvitys, jossa hän on muun ohella kertonut, että A ei ennen lokakuuta 2007 pyrkinyt tunnustamaan isyyttään, eikä hän ole osallistunut lapsen kasvatukseen millään lailla. Hän on tavannut lapsen viimeksi vuonna 2003. A:n karkottaminen ei olisi lapsen edun eikä perhe-elämän suojan vastaista. A on myös useasti uhannut räjäyttää D:n ja/tai tämän vanhempien asunnon ja viedä lapsen sekä muun muassa uhkaillut D:tä tämän työpaikalla siten, että paikalle on tullut kutsua poliisit.
miksikäs tätä ei esitetty ohjelmassa?

Melko törkeää YLEltä väsätä "järkyttävä lapsikohtalo" tämmöisestä psykopaatista.

Bored.

Korkeimpaan hallinto-oikeuteen on toimitettu A:n lapsen äidin D:n 1.4.2008 asiassa antama selvitys, jossa hän on muun ohella kertonut, että A ei ennen lokakuuta 2007 pyrkinyt tunnustamaan isyyttään, eikä hän ole osallistunut lapsen kasvatukseen millään lailla. Hän on tavannut lapsen viimeksi vuonna 2003. A:n karkottaminen ei olisi lapsen edun eikä perhe-elämän suojan vastaista. A on myös useasti uhannut räjäyttää D:n ja/tai tämän vanhempien asunnon ja viedä lapsen sekä muun muassa uhkaillut D:tä tämän työpaikalla siten, että paikalle on tullut kutsua poliisit.
Eikö se A tuossa maininnut jotain 1,5-vuotiaasta lapsesta, vai oliko tämä nyt sitten jo toinen lapsi hänellä?

P

Quote from: etnis on 14.09.2009, 22:44:26

Jatkoa varmaan seuraa, tavalla tai toisella. Mitähän se näätä luulee saavansa aikaan Etiopiassa suomen lähetystössä?

Hakee turvapaikkaa? Eikös se ole ihan selkärankareaktio?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Bored. on 14.09.2009, 23:17:27
Eikö se A tuossa maininnut jotain 1,5-vuotiaasta lapsesta, vai oliko tämä nyt sitten jo toinen lapsi hänellä?

No laskupää ei liene kaikkein vahvin tarvike katuryöstäjällä? Mitä niitä mukuloita tai niiden ikiä laskemaan? Ehkä vekara oli 1,5 v kun A viimeksi hänet näki 2003? Tai sitten on tullut pistettyä useampi aromipesä hautumaan? Kato Valde maksaa ruokot.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

hmoilanen

Quote from: Torrence on 14.09.2009, 23:05:15
Hittolainen kun tuli missattua tämä. Tuleekohan Areenaan?

http://areena.yle.fi/video/419495

Kait se on vielä pakko katsoa. Toivottavasti ei verenpaineet estä nukkumista.

Jukka Latva-laho

Quote from: MW on 14.09.2009, 23:16:39
miksikäs tätä ei esitetty ohjelmassa?
[/quote]

Melko törkeää YLEltä väsätä "järkyttävä lapsikohtalo" tämmöisestä psykopaatista.
[/quote]

Vastaiskohan Wali Hashi tähän jos sitä asiallisesti tiedustelee?
Joku julkinetsi vois kysyä vaikka siellä facebook-ryhmässä "paluu somaliaan". ;)
Illman: Miten tälle sivustolle voi päätyä netissä?

Ellilä: Esimerkiksi siten, että kirjoittaa Googleen hakusanoiksi minun nimeni.

Illman: Entä jos kirjoittaa Googleen hakusanoiksi joitakin kirjoituksessa esiintyviä sanoja, voiko sen löytää sillä tavoin?

Ellilä: Siten Google toimii.

Bored.

Quote from: Tapio Arjo on 14.09.2009, 23:25:02

Ei suinkaan. Ehkä Abdi vain muisti väärin.

"Mulla on suomalainen kanssa poika mikä on tänään tällä hetkellä puolitoistavuotiaina. Mä olen menettänyt mun koti ja mä oon menettänyt mun lapsikin."
Ota tuosta nyt sitten selvä...

Ernst

Quote from: Bored. on 14.09.2009, 23:34:17

"Mulla on suomalainen kanssa poika mikä on tänään tällä hetkellä puolitoistavuotiaina. Mä olen menettänyt mun koti ja mä oon menettänyt mun lapsikin."
Ota tuosta nyt sitten selvä...

Tässä kohtaa sinun pitäisi eläytyä Abdin menetyksiin ja kovaan kohtaloon.  Vai eläytyisikö Abdin lapsen kohtaloon?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Bored.

Quote from: M on 14.09.2009, 23:39:07
Tässä kohtaa sinun pitäisi eläytyä Abdin menetyksiin ja kovaan kohtaloon.  Vai eläytyisikö Abdin lapsen kohtaloon?
Pahus... arvasinkin, että jotain pääsi unohtumaan. Täytyykin ottaa uusi ylepilleri ennen uudelleenkatselemista, jos vaikka sitten onnistuisi paremmin.

JPU

Joo, sellasta sattuu kun tekee vieraassa maassa rikoksia enemmän kuin suomalaiset ovat koskaan tehneet Somaliassa...

-

Vuonna 2005 tuomio varkaudesta. Käräjäoikeus katsoi aiempaa 2 vuoden ja 4 kuukauden vankeustuomiota törkeästä ryöstöstä, jonka hovioikeus vahvisti aiemmin samana vuonna, riittäväksi seuraukseksi.

Vuonna 2005 tuomio varkaudesta, maksuvälinepetoksesta ja ryöstöstä 4 kuukaudeksi vankeuteen

Vuonna 2004 törkeästä ryöstöstä 2 vuodeksi ja 4 kuukaudeksi vankeuteen

Vuonna 2004 varkauden yrityksestä, lievästä petoksesta, varkaudesta, ryöstöstä, ryöstön yrityksestä ja maksuvälinepetoksesta 10 kuukaudeksi vankeuteen

Vuonna 2004 ryöstöstä ja varkaudesta 5 kuukaudeksi vankeuteen

Vuonna 2003 varkaudesta ja lievästä pahoinpitelystä 30 päiväksi vankeuteen

Vuonna 2003 lievästä kavalluksesta, kavalluksesta sekä kahdesta varkaudesta 75 päiväksi vankeuteen

Vuonna 2003 kavalluksesta ja pahoinpitelystä 70 päiväksi vankeuteen

Vuonna 2002 nuorena henkilönä tehdyistä varkaudesta, kiristyksestä, pakottamisesta, vapaudenriistosta, kiristyksen yrityksestä, huumausaineen käyttörikoksesta ja ryöstöstä 5 kuukaudeksi vankeuteen

Vuonna 2001 nuorena henkilönä tehdyistä ryöstön yrityksestä ja ryöstöstä 60 päiväksi vankeuteen

Vuonna 2001 nuorena henkilönä tehdystä ryöstöstä 9 kuukaudeksi vankeuteen

Vuonna 2000 nuorena henkilönä tehdyistä vapaudenriistosta ja ryöstöstä 5 kuukaudeksi vankeuteen

Lisäksi useita sakkorangaistuksia pääasiassa näpistyksistä

-

Abdi saisi olla iloinen että on vielä hengissä kaiken muille tekemänsä jälkeen.  >:(
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

hmoilanen

Mukavan oloinen kaveri tuo Somalian MacGyver, ei helvetti! Huhhuh! Varmaan tuokin vielä saadaan Suomeen tuotettua kun on kokenut noin julman kohtalon. Odottelen ensimmäistä nettiadressia.

Daemonic

Jahas. Areena sanoo, että "valitsemasi media ei ole enään saatavilla". Huomasikohan YLE:kin, että tämän propaganda paketin vaikutus on täysin päinvastainen kuin oli tarkoitus.

Hiukan ihmetyttää noissa tuomioissa tuo, että missä välissä noita on oikein istuttu,v ai onko istuttu? Vuonna 2004 mies keräsi yhteensä kolmen ja puolen vuoden kakun, mutta kuitenkin pystyi vuonna 2005 olemaan jälleen rötöksistä oikeudessa. Peräti kahdesti. Uskoni Suomen oikeusjärjestelmään murenee entisestään.

EDIT: Toimii sittenkin. Jostain syystä piti valita "avaa ikkunaan"-vaihtoehto, jotta alkoi näkymään.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

SK

Yhteenveto Silminnäkijästä 14.9.2009 klo 2205
(korjatkaa selvät asiavirheet, koska tein yhteenvedon hiukan väsyneenä)

Ohjelma alkoi, kuten Silminnäkijä aina alkaa, juontajan puheella. Ja minusta mentiin väärille raiteille jo ihan alussa. Puhuttiin "kotouttamisen" epäonnistumisesta. Minusta tässä heti kärkeen haluttiin luoda sellainen kuva, että Abdin rikokset ovat Suomen syy. Osittain tämä varmaankin pitää paikkaansa, mutta onko se ainut syy? Seuraavaksi pamautettiin ilmoille se, että Abdi on elänyt muukalaisvihan keskellä Suomessa. No, ainakin minä inhoan sellaista ihmistä, joka syyllistyy jatkuvasti rikoksiin, oli hän sitten maahanmuuttaja tai ei. Minusta taas yritettiin peitellä sitä, että hän on rikollinen. Seuraavat sanat olivat juontajan suusta jo aika kovaa puhetta: Suomi ei halua hyyssätä ulkomailta tulleita rikollisia. Aika kova veto juontajan suusta, mutta sinänsä ihan hyvä veto.

Sitten oltiinkin jo Somaliassa, tai Somalimaassa. Minusta ei Somalimaata ole olemassakaan, vaan pidän Somalimaata samanlaisena haavevaltiona kuin Kurdistania. Vaikka Suomi ei ole tunnustanut Somalimaan itsenäisyyttä, niin mieleeni tuli sellainen kysymys, että mitkä valtiot ovat tunnustaneet Somalimaan itsenäiseksi valtioksi? Jos joku on tämän tiedon jo onkinut esille, niin kertokoot. Mutta puhutaan tässä nyt selvyyden vuoksi Somaliasta ja Somalimaasta.

Ensin tietenkin oltiin moskeijan ääressä. En tiedä mitä tällä haluttiin sanoa tai tarkoittaa, mutta minusta viesti oli ihan hyvä siinä mielessä, että taas suuri yleisö näki mikä uskonto on "rauhan uskonto". Puheet siitä, että Somalimaa ei halua ottaa vastaan rikollisia Suomesta. Minulle jäi epäselväksi se, että onko kyseessä pelkästään sellaiset henkilöt, jotka eivät ole Somalimaan alueelta kotoisin? Onko siis niin, että Somalimaan alueelta lähtöisin olevat otetaan vastaan, mutta ei niitä, jotka ovat lähtöisin Somaliasta?

Abdin kerrottiin olevan maassa laittomasti. No, niin hän varmaan onkin, mutta oliko hän tullut laittomasti myös Suomeen? Kyllä. Minusta on perin kummallista, että samalla argumentilla puolustellaan ja syytetään samaan aikaan, kuten myöhemminkin ohjelmassa tuli esille.

Mutta sitten tuli minusta se ohjelman paras pala. Somalimaan Liisa Hyssälä, eli paikallinen sosiaaliministeri kertoi, että Somalimaa ei ole mikään "suurten maiden kaatopaikka rikollisille". Minua nauratti. Tämä ministeri ei varmaan ymmärtänyt sitä, että Suomi on nimenomaan se Somalian ja Somalimaan kaatopaikka, mihin turvapaikkaturistit tulee elämään kuin siat pellossa. Toinen naurunpyrskähdys tuli siinä vaiheessa, kun kerrottiin, että Somalimaa ei halua ottaa Abdia vastaan, koska "hän ei edes puhu meidän murrettamme". Mukavan oloista porukkaa, etten sanoisi, että täysiä rasisteja. Pitäisiköhän Suomenkin alkaa miettimään pakolaispolitiikkaansa uusia linjauksi, Somalimaasta oppia ottaen. Jos siis puhut väärää murretta, niin ei kiitos tänne. Missäs maassa ne pahimmat rasistit nyt asuvatkaan? Sitä sopii miettiä.

Sitten kerrottiin niin, että Somalimaa ei halua ottaa vastaan rikollisia senkään vuoksi, kun asiasta ei ole sovittu Somalimaan hallituksen kanssa. Mitenkäs sellaisen hallituksen kanssa sovitaan jotain, jos hallitusta ei ole olemassa? Minulle tuli heti pieni assosiaatio Terijoki nimiseen paikkaan, sekä erääseen Otto nimiseen henkilöön.

Sitten tultiin takaisin Suomeen ja maahanmuuttoviraston tulosalueen johtajan, Olli Koskipirtin haastatteluun. Ensinnäkin, mikä ihmeen tulosalueen johtaja? Millä maahanmuuttovirasto tekee tulosta? Pakolaisilla vai ankkurilapsilla? Onko täti Astrid hönkimässä niskaan, että "Lisää, lisää!" vai mikä tulos? No, kuitenkin taas pompoteltiin vastuuta ja kinattiin siitä, kuka hoitaa ja miksi karkoitetaan. Myöskin Juha Holopaista, ulkomaalaispoliisin edustajaa haastateltiin, mutta kummaltakin tuli oikeastaan selitystä siitä, että miksi karkoitetaan. Onneksi myös puhuttiin yksittäistapauksesta.

Sitten tulikin se mielenkiintoinen osuus, eli shrinkki astui kuvioon. Lastenpsykologi Irene Rajala kertoi traumoista, irti revitystä juurista ja muusta sellaisesta. No, pitää kyllä täysin paikkaansa, mutta halutaanko näillä argumenteilla perustella sitä, että Suomen valtio on syyllistynyt tähän "kotouttamisen epäonnistumiseen"? Sinänsä Rajalaa en syytä, hän on varmaan ammattilainen omalla alallaan, mutta ohjelman tekijät varmaan halusivat tässäkin kohtaa luoda jonkinlaista syyllistä.

Rajala mainitsi myös siitä, kuinka lapselle voidaan opettaa vastauksia valmiiksi salakuljettajien toimesta. Tätä ongelmaa ovat Suomessa ulkomaalaispoliisin edustajat toitottaneet, mutta huudot kaikuvat tyhjyyteen, tyhjyyden ollessa vallassa. Myöskin syitä rikoskierteeseen joutumiseen haettiin (muitakin kuin se "kotouttamisen epäonnistuminen"). Niitä olivat oman egon rakentaminen siten, että kasvattaa omaa pituuttaan sillä, että seisoo muiden päällä. Myöskin murrosiän vaikutuksen todettiin olevan kierrettä ruokkiva tekijä. Rajala osasi ammattilaisena kerto nämä ihan hyvin, mutta hän osoisi varmaan kertoa senkin, että nämä pätevät myös muihin nuoriin. Ihan niihin lastenkodissa kasvaneisiin han-suomalaisiinkin.

SItten puhuttiin Korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisusta, jossa todettiin se, että karkoituksen peruste on se, ettei rikollinen pysty sopeutumaan. Tässä oli ohjelman ainut kohta, missä sanottiin suoraan, että vika ei ole pelkästään järjestelmässä ja Suomen valtiossa, vaan rikollisen tarvitsee katsoa peiliin. Missään muussa kohtaa ei edes vihjattu siihen suuntaan, että olisiko näillä rikollisilla jotain tekemistä omien rikostensa tekemiseen.

Sitten taas tultiin tähän "yksittäistapauksien kausaalisiin takinkääntöihin". Ihmettelen aina sitä, että miten (lähes) jokaisesta maahanmuuttajan tekemästä negatiivisesta asiasta onnistutaan leipomaan se yksittäistapaus, vaikka tapauksia olisi tuhansia. Ja vastaavasti toisinpäin, kun suomalaiset tai valtiovalta "syrjii ja on rasismia" kerran, niin se on sitä aina. Tässä tapauksessa oli mielenkiintoista taas se, että kerrottiin, että "Abdi ei ole ainoa tapaus" ja "tapauksia on muitakin". Itse haluaisin tietää, kuinka monta niitä somaleita on karkoitettu Somaliaan/Somalimaahan vuoden 1991 jälkeen.

Tapauksessa otettiin esille tämä Zama (tai miten se nyt kirjoitetaankaan). Hän kertoi "Sörkan" vankilassa, että hän katuu rikoksiaan ja selittää, kun kaikki on täällä, ja kuinka hän on oppinut kulttuurin. Hyvin se kulttuuri näyttää menevän perille, kun vankilassa istuu. Muistkaa, että itse Astridkin sanoi, että maahanmuuttajien harjoittama väkivalta on vain suomalaisilta opittua. Kuitenkin, minulle tuli mieleen se, että alkoiko Zama katua tekosiaan vasta sen jälkeen, kun kuuli, että kakun jälkeen hänet laitetaan paluupostissa Somalimaahan? Jos henkilö on jatkuvasti rikosten polulla, niin eikö missään vaiheessa tule mieleen, että jos meno jatkuu, niin edessä voi olla ilmainen lento Afrikan sarveen?

Taas Somalimaahan ja Abdin luokse. Ja taas oli hienoa huomata, kuka/ketkä niitä oikeita rasisteja oikein ovat. Toimittaja ja Abdi istuivat kameroiden edessä, niin paikalle tuli muita Somalimaan edustajia haukkumaan murteesta, kyselemään Al-Qaida yhteyksistä ja mahdollisesta syyllisyydestä pommi-iskuun? Haloo suvaitsevaisto! Kenellä niitä ennakkoluuloja ja rasistisia asenteita nyt olikaan? Onko nyt taas niin, että se pahin razzenazze onkin VHM?

Sitten seurasi ihmeellisin asia. Abdi kertoi, ettei hän voi mennä Somalimaasta Somaliaan. Tämän kysymyksen Martel otti esiin (kommentti numero kaksi). Itse olisin halunnut tähän vastauksen, mutta ohjelma ei sitä tarjonnut, niin pitää lähteä veikkaamaan. Varmaan sen takia, koska Somaliassa on levotonta. Ei sellaiseen paikkaan tee mieli, missä on sisällissota käynnissä, varsinkaan sen jälkeen, kun on ollut Suomessa monta vuotta. Mutta jos siellä Somaliassa ei voi olla, niin minne hän sitten menee? Somalimaahanko (kuten nyt)? Vai jonnekkin muualle? Minusta hän on saanut mahdollisuutensa Suomessa, ja munasi sen, mutta kaikki muut tiet ovat avoinna.

Minusta Suomen viranomaiset tekivät juuri oikein, kun laittoivat Abdin Somalimaahan. Somalimaa on osa Somaliaa (joku voi siitä kinata erikseen) joten minusta oli hyvä, että Abdi laitettiin sellaiselle alueelle, jossa on suhteellisen rauhallista, eikä viety jonnekkin pahimpaan rätinäpesäkkeeseen. Ohjelmassa annettiin sellainen kuva, että Abdi olisi yksin Hargeissassa. Minä uskon, että tämä ei pidä paikkaansa. Sieltä löytyy varmasti muitakin klaanitovereita, joten Abdi ei varmasti ole ainoa. Tämä ei kuitenkaan ole mikään puolustelu, vaan toteamus/oletus.

Lopussa vielä oli joku takaportti sen viisumin kanssa. Oli puhetta Suomen suurlähetystöstä Etiopiassa. En oikein saanut tolkkua asiaan, mutta olisikohan kuitenkin niin, että Abdi on taas kohta Euroopan portteja kolkuttelemassa? Ettei vaan olisi kolkuttelemassa kohta Helsinki-Vantaalla tai Helsingin satamassa?

En ole seurannut keskustelua juontajan mainitsemassa osoitteessa, mutta varmaan huomenna voisi vilkaista. Lopuksi juontajalla oli vielä pohdinnan heitto katsojille. Tekikö Suomi oikein, kun karkoitti Abdin pelkäämään? En ota nyt yksiselitteisesti asiaan kantaa (koska kaikki varmaan kantani ymmärtää), mutta minusta olisi parempi ratkaisu, jos vaikka sitä paljon puhuttua suvaitsevaisuuskasvatusta ja ennakkoluuloista luopumista alettaisiinkin harjoittaa Somalimaassa ja Somaliassa! Onko kenelläkään käynyt mielessä, että sellainen olisi tarpeellista myös Afrikan sarvessa? Suomalaisia syytetään jo pitkällä katseella katsomisesta ja siitä, ettei silpomisia sallita, mutta Somalimaassa ei ollaan avoimesti sitä mieltä, että jos puhut eri murretta, niin Not Welcome!

Mutta ohjelman nuivuus/mokutus-asteikko on kuitenkin nuivuusvoittoinen, mutta vain hieman. Ohjelmassa oli nimenomaan kyse siitä, onko rikollisten karkoittaminen oikein, mutta minusta kokonaisuudessaan ohjelma nostaa Hommaa ja Muutosta, kuin suvaitsevaistoa ja Vihreitä.

Amen.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Bored.

Quote from: sisukaskriitikko on 15.09.2009, 00:08:13
Sitten oltiinkin jo Somaliassa, tai Somalimaassa. Minusta ei Somalimaata ole olemassakaan, vaan pidän Somalimaata samanlaisena haavevaltiona kuin Kurdistania. Vaikka Suomi ei ole tunnustanut Somalimaan itsenäisyyttä, niin mieleeni tuli sellainen kysymys, että mitkä valtiot ovat tunnustaneet Somalimaan itsenäiseksi valtioksi? Jos joku on tämän tiedon jo onkinut esille, niin kertokoot.
Joku jo jossain sanoikin saman, mutta yksikään valtio ei ole sitä tunnustanut. Wikipedian mukaan (ei paras lähde, mutta aika hyvä) "Having established its own local government in Somalia in 1991, the region's self-declared independence remains unrecognized by any country or international organization."

PetethePerkele

Ei löydy areenasta. Hakutoiminnolla kyllä, mutta sitten tulee että video poistettu-litania. Kokeilin avata uudessa ikkunassa niin sama juttu. No ehkä parempi ettei polttele hermoja pahasti ennen nukkumaanmenoa että saa edes jotenkin unta >:(

Sisukaskriitikko kertoikin aika tyhjentävästi tuosta tragikoomisesta fiaskosta, kiitos.

Lexor

Quote from: PetethePerkele on 15.09.2009, 00:37:54
Ei löydy areenasta. Hakutoiminnolla kyllä, mutta sitten tulee että video poistettu-litania. Kokeilin avata uudessa ikkunassa niin sama juttu. No ehkä parempi ettei polttele hermoja pahasti ennen nukkumaanmenoa että saa edes jotenkin unta >:(

Näyttää areena tökkivän aina vähän puolenyön jälkeen.

mcgruff

Verta hyytävää kohtelua. Toiv. Huomaavat lähettää ensi kerralla Mogadishuun.

KK

Quote from: Bored. on 15.09.2009, 00:23:29
Joku jo jossain sanoikin saman, mutta yksikään valtio ei ole sitä tunnustanut. Wikipedian mukaan (ei paras lähde, mutta aika hyvä) "Having established its own local government in Somalia in 1991, the region's self-declared independence remains unrecognized by any country or international organization."

Afrikan unionissa on käynnissä projekti Somalimaan tunnustamiseksi. Se on de facto itsenäinen valtio, vähän niin kuin Taiwan, ja ainoa osa virallista Somaliaa, jossa homma on jotenkin kuosissa. He (ja minä) haluavat asioiden pysyvän kuosissa, siksi nihkeys rikollisia kohtaan. Pitäisikö ahvenanmaalaisilla muka olla velvollisuus ottaa vastaan hypoteettisesti karkotettuja Slussenin sissejä jos Manner-Suomi olisi anarkian vallassa? Omat sympatiani ovat tässä asiassa selkeästi Somalimaan puolella.

Mursu

Alapuolella Abdin lapsen äidin korkeimpaan hallinto-oikeuteen toimittama vastine:

Panee todella vihaksi. Mies ei mitenkään välitä lapsestaan paitsi silloin, kun lasta voi käyttää välineenä omien etujen ajamisessa. Onneksi oikeus ei niellyt tuota, mutta miksi media nielee sen? Ajatus, että tekemällä jonkun suomalaisen naisen raskaaksi välttää automaattisesti karkotuksen on vähintäänkin outo. Se, että uhkaillaan lapsen vanhempaa ja välillisesti lasta (kun räjäytetään asunto voi kuka tahansa olla uhri) on suorastaan kamalaa. Minusta on suorastaan lapsen etu, että hänet karkotettiin. Jo tuo uhkaus jo sinänsä pitäisi johtaa karkotukseen.

pelle12

Quote from: KK on 15.09.2009, 01:27:31
Pitäisikö ahvenanmaalaisilla muka olla velvollisuus ottaa vastaan hypoteettisesti karkotettuja Slussenin sissejä jos Manner-Suomi olisi anarkian vallassa? Omat sympatiani ovat tässä asiassa selkeästi Somalimaan puolella.
Mielestäni olisi. Sen verran Ahvenanmaa on manner-Suomea kupannut, että muutama Slussenin sissin vastaanottaminen ei olisi liikaa pyydetty.

Roope2

En oikein bonjaa: Vankilassa olevalla kaverilla oli omien sanojensa mukaan elamä kunnossa: oppinut kielen ja kulttuurin, omasi kavereita ja ihmissuhteita, oli naimisissa ja lapsi, eli häntä ei tulisi karkoittaa.

Miksi hän oli tehnyt rikoksia ? Omien sanojensa mukaan elamä oli hajanaista ja päämäärätöntä.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

JoKaGO

Kyllähän kaiken pahan alku ja juuri on ollut Suomen oikeusjärjestelmä! Jos tuokin kaveri olisi heti laitettu kiven sisään, ei tuollaista rikosmäärää olisi ennättänyt tunnolleen kerätä. Että oikeuslaitoksemme voisi vilkaista peiliin.

Minusta ei ole mitään väärää siinä, että tämä ei-suomalainen konna heivattiin Somalimaahan. On naivia väittää, että kyseessä olisi jokin muu maa kuin Somalia. Ja ainahan voidaan todeta, että kaveri Suomeen tullessaan ilmoitti lähtömaakseen Somalimaan.
Isompi ongelma Suomelle on ne somalitaustaiset konnat, joilla on jo Suomen kansalaisuus, sillä he ovat keskuudessamme aina. Heille tosin on löydettävissä sellainen vankila, jossa saavat "vankien"hoidon antaman ansaitsemansa rangaistuksen ilman tukkualennuksia. Niin olen ymmärtänyt kavereilta, jotka väittävät olleensa lusimassa.

Eipä sitten muuta, kuin oi aikoja oi tapoja!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

etnis

Quote from: P on 14.09.2009, 23:19:07
Quote from: etnis on 14.09.2009, 22:44:26

Jatkoa varmaan seuraa, tavalla tai toisella. Mitähän se näätä luulee saavansa aikaan Etiopiassa suomen lähetystössä?

Hakee turvapaikkaa? Eikös se ole ihan selkärankareaktio?

Kun Abdilla on karkotus pohjalla, kuulostaa tosiaan ihan nappi logiikalta :)
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

etnis

Niillä on erilainen aikakäsitys. Tästä syystä esim. 29-vuotiasta miestä saatetaan turvapaikkaa hakiessa erehtyä luulemaan 13-vuotiaaksi. Hyviä ovat potkupallopelejä pelaamaan kuitenkin ja tuovat alakouluun kaivattua väriä (laitetaan pari vuotta nuorempien sekaan koska hitaammin oppii nopeammin).
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

o_O

Parempi Abdimies kuin sikamainen ja törkeä Audimies >:(
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

sydäri

Miksei Abdi yritä sopeutua elämään Somalimaassa. ???
Wali Hashikin osasi molempia somalian- ja somalimaan murretta, miksei moniosaaja ole oppinut uutta kieltä?

Jos Somalimaa ei lämmitä, miksei mene sitten somaliaan? paikkahan on todella laaja, tuskin sielläkään joka kaupungissa ja kylässä sotaa käydään?
"Vi gillar olika" Elin Krantz

kertsu59

Quote from: gloaming on 12.09.2009, 18:16:43
Abdin olisi ehkä kannattanut miettiä tällaista karkoituksenkin mahdollisuutta vaikka siinä 7. ja 8. tuomion välissä. Mitä kylvää, sitä niittää.
Pikku Abdia on naurattanut niin pirusti Dhimmien oikeuslaitoksen munattomuus tyyliin ei ne mulle mitään mahda.Mitähän sieniä liene tuomarit nauttineet kun uskalsivat karkoituspäätöksen tehdä.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

RP

Lapsi voi olla keksitty, tai sitten A oli päättänyt kielteisen hallinto-oikeuden päätöksen jälkeen, että kannattaa pitää muna joka korissa, kun ensimmäinen äitikin oli pakoillut lapsineen A:ta Saksassa asti. Eipä tosin auttanut, jos näin oli.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Pihvi

Tämä Surusilmäinen hippityttö toteaa muuten kohdassa 13.34 seuraavaa: Murrosiässä kapinoidaan usein voimakkaasti auktoriteettia vastaan, etenkin jos on taipuvainen tällaiseen käytökseen.
Että näin tällä kertaa..