News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Sanna Marinin julkisuuskuva ja mediatempaukset

Started by Nautiluseläin, 18.08.2020, 11:24:27

Previous topic - Next topic

HDRisto

Sanna ei ilmeisesti ole kuullut sellaisesta putiikista kuin "tilitoimisto"?.
"Varastaisi nyt edes kunnolla sitten kun kerran varastaa". Just. Jos varastamaan tai kavaltamaan ryhtyy niin sen verran pitää saada kasaan että pidemmänkin tuomion istuu hyvillä mielin ja voi laskea tienanneensa 100€ / h ympäri jokaisen vuorokauden, ja verottomana.

P

Quote from: Oto Hascak on 03.06.2021, 19:49:07
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008025639.html

Quote– On katsottu, että näiden kuittien sisältö menee yksityiselämän suojan piiriin. Kyse on lähinnä tiedosta siitä, mitä minä ja minun perheeni olemme syöneet aamulla, Marin sanoi.

– En tiedä, palveleeko se julkisuutta kuinka paljon, että kansalaiset voisivat katsoa, minkä merkkistä paahtoleipää tai maitoa tai banaaneja meidän perheessä syödään. Mutta virkamiehet ovat katsoneet, että tämä on yksityiselämänsuojaan kuuluva tieto eikä sitä sen vuoksi ole julkaistu.

No voi nyt kettu sentään. Virkamiehet ovat tämän päättäneet, en minä. Minulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Asianomainen voisi antaa käskyn, että läpinäkyvyyden nimissä kuitit on julkaistava, piste. Voitte olla varmoja, että jos niissä kuiteissa ei olisi jotakin pääministerin kannalta epäedullista, niin kuitit olisi jo julkaistu. Kääntäen sanottuna niissä kuiteissa on jotakin, jota ei haluta julkisuuteen. Karamellia, tupakkaa, muutama lottorivi, kissanruokaa, tamppooneja?

Nyt on vedottu "turvallisuuteen" kuittien salausperusteena. Yksityisyys ei voi olla julkisten hankintojen salausperuste.

Kun Marin ei ole enää pääministeri, ne kuitit pitäisi saada, koska se "turvallisuusperustelu" poistuu. Sannan ura jatkossakin on aika tavoiteltu, jos sieltä paljastuu muita ostoksia, kuin aamiaistarvikkeita ja lämmitettäviä aterioita....
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

qwerty

Kyselytunnin lepertelyt kokonaisuudessaan
QuoteTäysistunto Torstai 3.6.2021 klo 15.59

3.1.  Suullinen kysymys pääministerin eduista (Ville Tavio ps)

16.01 Ville Tavio ps

Arvoisa puhemies! On tullut julki, että pääministeri Marin on ottanut vastaan verovaroin kustannettuja yksityisaterioita itselleen ja perheelleen. Perustuslain 2 §:n 3 momentin mukaan kaikessa julkisessa toiminnassa on noudatettava tarkoin lakia, oikeusvaltiossa pääministerikään kun ei ole lain yläpuolella.

Tiedän, että olette varmasti varautunut opposition kysymyksiin monin selityksin ja tekeytymällä kovin viattomaksi, mutta pyydän silti tarkkoja vastauksia kahteen kysymykseen. Ensinnäkin kysyn: mistä syystä laiminlöitte veroilmoituksen jättämisen määräpäivän ja jätitte ilmoittamatta verottajalle vastaanottamastanne etuudesta ilmeisesti myös aiempana vuonna ja tämän vuoden verotuksessa? Toiseksi kysyn: Miksi yhä salaatte kuitit verovaroin tekemistänne yksityisistä ostoista? Jos teillä ei ole mitään salattavaa, niin voitte varmasti nyt ilmoittaa oppositiolle, että avoimuuden nimissä perutte kuittienne salaamispäätöksen. Teettekö näin?

16.02 Pääministeri Sanna Marin (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Ensimmäisenä tähän jälkimmäiseen. Näihin tietopyyntöihin on vastattu virkamiesten toimesta. Siihen ei ole sisältynyt poliittista ohjausta, ja on katsottu, että näiden kuittien sisältö menee yksityiselämän suojan piiriin, eli kyse on lähinnä tiedosta siitä, mitä minä ja minun perheeni ollaan syöty aamulla. Kyse on tämän kaltaisista tiedoista. En tiedä, palveleeko se sitten julkisuutta kuinka paljon, että kansalaiset voisivat katsoa, minkä merkkistä paahtoleipää tai maitoa tai banaaneja meidän perheessä syödään, mutta virkamiehet ovat katsoneet, että tämä on yksityiselämän piiriin kuuluva tieto, ja sitä ei sen vuoksi olla sitten julkaistu. Minulla itselläni ei näitä kuitteja ole, minä en ole näitä hankintoja tehnyt. Varmasti voisin ne hankkia, mutta katson, että se ei ole kuitenkaan välttämättä sellainen tieto, että se nyt palvelee välttämättä sitä tarkoitusta, mitä tässä haetaan.

Mitä tulee tähän veroilmoitukseen, niin itse asiassa se syy, minkä takia en ole aikaisemmin korjannut sitä esitäytettyä veroilmoitusta, on se, että tämä ilmoitus oli mennyt toiseen kotiini, eli ei ollut tullut Kesärantaan vaan oli ollut Tampereella. Sain sen myöhässä, ja sen takia en ollut ehtinyt tehdä ajoissa tätä korjausta, mikä oli hyvä asia, koska selveni, että tässä on nyt kysymys, joka on auki. Olen pyytänyt verottajaa pitämään viime vuoden verovuoteni auki, jotta voin tehdä asianmukaisesti kaikki korjaukset, [Puhemies koputtaa] mikäli se on tarpeellista.

16.03 Ville Tavio ps (vastauspuheenvuoro)

Rouva puhemies! Kyse on myös omasta valinnasta, miten veronmaksajien rahaan suhtautuu. Julkisuudessa jouduttiin oikomaan, että pääministeri Paavo Lipponen perheineen maksoi ruokansa itse — Lipposet maksoivat myös vuokraa Kesärannasta toisin kuin nykyinen pääministeri. Tasavallan presidentti taas ilmoitti, että hän ja perheensä maksavat ruokansa itse.

Koska pääministeri on nyt selvästi jäävi tässä omassa asiassaan, tahdon kysyä myös varapääministeri Saarikon näkemyksen tilanteeseen. Hyväksyykö toiseksi suurin hallituspuolue keskusta, että pääministeri on nauttinut yksityisruokailunsa veronmaksajien piikkiin eikä suostu opposition pyynnöstä avaamaan näitä kuitteja vaikka siten, että ne arkaluonteisemmaksi katsotut tiedot olisi soveltuvilta osin peitetty? Ja hyväksyttekö te sen, että pääministeri on tällä äsken antamallaan selityksellä laiminlyönyt veroilmoituksensa jättämisen?

16.04 Valtiovarainministeri Annika Saarikko (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Minusta on hyvä, että asia selvitetään. Kaikkien osapuolten näkökulmasta on selvää ja hyvää, että tämäntyyppisissä asioissa pelisäännöt ovat selvät. Muuta kommentoitavaa tähän asiaan minulla ei hallituksen, puolueeni tai omasta puolestani ole.

16.05 Jussi Halla-aho ps (vastauspuheenvuoro)

Puhemies! Arvoisa pääministeri, te itse tietysti vastaatte omasta ja puolueenne maineenhallinnasta ja kannatte siitä vastuun. Pääministeri on kuitenkin myös instituutio, ja siksi toiminnallanne ja valtioneuvoston kanslian toiminnalla on myös yleistä merkitystä. Ylimielisyys ja uhriutuminen eivät ole pääministerin arvolle sopivia.

Te olette pahoitellut sitä, että jollekulle on tullut toiminnastanne paha mieli, aivan kuin paha mieli olisi tässä oleellista eikä itse toiminta. Olette myös toistuvasti viitannut siihen, että tehtävänne ovat vaativia eikä teillä ole aikaa juosta ruokaostoksilla — aivan kuin kukaan olisi sellaista edellyttänyt. Kyse on siitä, maksatatteko te yksityisen kauppalaskunne veronmaksajalla, ja jos kyllä, tapahtuuko se läpinäkyvästi ja sääntöjen mukaisesti ja kohtuutta ja oikeustajua noudattaen. Onko teillä ymmärrystä niille kansalaisille, joiden mielestä teidän tuloillanne ei ole kohtuullista lähettää kuukausittain [Puhemies koputtaa] 800 euron ruokalaskua veroja maksaville kansalaisille?

16.06 Pääministeri Sanna Marin (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Ensimmäisenä kommentoin vielä tähän verokysymykseen, koska se jäi tuossa edellisessä vastauksessa kesken, kun aikaa oli vähän. Eli olen siis sopinut verottajan kanssa — olen ollut verottajaan yhteydessä ja sopinut — että tämä minun viime vuoden verovuoteni pidetään auki. Eli he eivät lähetä minulle veropäätöstä ennen kuin tämä verotuksen kokonaisuus selviää, ja kun se selviää, niin jos on tarpeen korjata esitäytettyä veroilmoitusta, sen tietenkin teen. Kyse on ollut vuodesta 2020. Ennen sitä tätä etua ei ole käytetty, en siis ole Kesärannassa ennen vuotta 2020 asunut. Nyt tämä selvitetään, ja asianmukaisesti verottajalle ilmoitetaan, ja itsekin olen ollut verottajaan yhteydessä ja tästä sopinut. Eli tämä tämän veron osalta.

Mitä tulee sitten tähän käytäntöön, että onko tämä ollut oikein, onko noudatettu niitä toimintaohjeita, mitä on ollut: kyllä on noudatettu. Minä olen noudattanut sitä ohjeistusta, jonka olen saanut valtioneuvoston kanslialta. Tämä ei ole minun henkilökohtainen etuuteni. Tämä on ollut ohje kaikkia pääministereitä koskien. Kyllä, pääministerin tehtävä on instituutio, ja tämä sama ohjeistus on ollut [Puhemies koputtaa] aikaisempien pääministereiden osalta, ja tätä sama etuisuutta on käytetty myös aikaisempien pääministereiden toimesta — eri mittaluokassa toki, [Puhemies koputtaa] koska minä olen perheeni kanssa joutunut asumaan Kesärannassa paljon [Puhemies koputtaa] tämän koronatilanteen takia.

16.07 Leena Meri ps (vastauspuheenvuoro)

Kiitos, arvoisa puhemies! Ette kuitenkaan mielestäni riittävällä tavalla vastannut äsken erittäin perusteltuun kysymykseen, jonka puheenjohtaja Halla-aho esitti. Onko tämä teistä ymmärrettävää, ja onko tämä teidän mielestänne moraalisesti hyväksyttävää? Ymmärrättekö sen, mitä ihmiset ajattelevat, monet ihmiset, jotka joutuvat itse maksamaan erittäin pienillä varoillaan ruokalaskunsa?

Eilen kiinnitin myös huomiota siihen, että olitte mielestäni hieman ylimielinen. Totesitte, että teillä ei ole aikaa käydä Prismassa. Miettikää ihmisiä, jotka tekevät kahta työtä yksinhuoltajana. [Maria Guzenina: Ala-arvoista!] Oletteko te sitä mieltä — joo, rauhoittukaa siellä vain — että teillä ei tarvitse olla aikaa hoitaa sellaisia asioita, mitä muillakin ihmisillä täytyy olla?

16.08 Pääministeri Sanna Marin (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Ensinnäkin mitä tulee yksinhuoltajien asemaan, niin kyllä, tämä hallitus on tehnyt erittäin paljon tämän yhteiskunnan vähävaraisten ihmisten eteen, yhteiskunnan heikko-osaisimpien ihmisten aseman eteen, ja tätä työtä me jatkamme — tätä työtä me jatkamme. Siitä politiikassa on kyse, että me täällä edustamme ja ajamme suomalaisten ihmisten asioita. [Välihuuto perussuomalaisten ryhmästä — Ville Tavio: Aikamoista väistelyä!]

Ja mitä tulee sitten tähän etuuteen, mistä täällä kysyttiin, ja pääministerin työtehtäviin, niin pääministerin työtehtävät ovat erittäin kokonaisvaltaisia. Ei minulla ole työaikaa. Minä olen aina töissä. Aina tarvittaessa olen töissä. Vaikka olisi kalenterissa lomapäivä, jos tulee työtehtävä, se hoidetaan, koska tämä tehtävä on sen kaltainen, että se vaatii erittäin paljon sekä minulta henkilökohtaisesti, kuten kaikilta aikaisemmilta pääministereiltä, että koko perheeltä. Tampereella, kun asumme perheeni kanssa, niin kyllä, siellä käymme itse ruokakaupassa ja hoidamme kaikki muutkin asiat itse, mutta kun olemme Kesärannassa virka-asunnolla, niin siellä asiat on järjestetty toisin. Ja kaikissa näissä on noudatettu [Puhemies koputtaa] niitä ohjeistuksia, joita myös aikaisempien pääministerien osalta on ollut käytössä.

16.10 Antti Lindtman sd (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Tässä on nyt noin kymmenen päivän ajan erittäin paljon julkisuudessa kirjoitettu tästä asiasta. Huomasin, että eilen kun puheenjohtajat olivat Iltalehden tentissä ja kun puheenjohtaja Halla-aholta kysyttiin tästä, niin hän taisi todeta silloin suurin piirtein näin, että hän ei ole ihan varma, käyttääkö yhteiskunta nyt huomiotaan ja aikaansa oikein siihen, että tätä asiaa käydään näin monta päivää peräkkäin läpi. Ja nyt tilanne on se, että oppositiopuolue perussuomalaiset Halla-ahon johdolla käyttää oman, sinänsä heidän oikeuteensa kuuluvan kyselytunnin tämän asian käsittelyyn. [Välihuutoja perussuomalaisten ryhmästä] Olin Halla-ahon kanssa Halla-ahon eilisestä lausunnosta enemmän samaa mieltä, mutta, arvoisa puhemies, pääministeri on toiminut tässä täysin saamiensa ohjeiden mukaisesti. Ne ohjeet on tehty ennen kuin pääministeri Marin on ollut tässä virassa. [Välihuutoja perussuomalaisten ryhmästä] Käytäntö on ollut käytössä ennen kuin hän on ollut tässä virassa, ja nyt pääministeri Marinin aikana nämä käytännöt tarkistetaan. [Puhemies: Kysymys!] Kysyn, mistä nämä selvitykset ovat menossa? [Leena Meren välihuuto] 

16.11 Pääministeri Sanna Marin (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Kaikki nämä avoinna olevat kysymykset, joita tässä on ilmennyt, jotka ovat itsellenikin tulleet uusina asioina, kun olen saanut tämän ohjeistuksen, [Välihuuto perussuomalaisten ryhmästä] olen tietenkin luottanut siihen informaatioon, tietoon, ohjeistukseen, jonka olen aiemmin saanut. Kun tässä on nyt herännyt avoimia kysymyksiä, esimerkiksi verotuksen osalta, tätä asianmukaisesti selvitetään. Valtioneuvoston kanslia selvittää verottajan kanssa, ja itsekin olen ollut verottajaan yhteydessä, kuten kuvasin, niin että voin omalta osaltani ilmoittaa kaikki oikein, asianmukaisesti, mikäli sille on tarve. Mehän emme siis vielä tiedä, mikä tämänkin selvityksen lopputulos on. 

Toinen asia, mitä selvitetään, on ylipäätänsä se, onko tämä käytäntö — joka on siis ollut toistakymmentä vuotta olemassa, myös aikaisempien pääministerien osalta — asianmukainen. Se on toinen asia, jota tässä selvitetään, ja tästäkin on selvitystyö käynnissä. Mielelläni itsekin haluan saada vastauksia ennen kuin lähden sitten arvioimaan, onko menetelty oikein vai väärin. Myös virkamiehiin pitää sillä tavalla suhtautua kunnioittavasti, että ensin selvitetään, ensin katsotaan, onko tapahtunut virheitä, [Puhemies koputtaa] onko asianmukaista, ja vasta sen jälkeen tehdä johtopäätöksiä, onko toimittu väärin vai oikein. 

16.12 Valtiovarainministeri Annika Saarikko (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Sen haluaisin kuitenkin vielä täydentää tähän käsittelyssä olevaan asiaan, että pääministeriys on instituutio tässä maassa, ja minulla on ollut henkilökohtaisesti mahdollista useammalla eri hallituskaudella seurata vierestä tuota tehtävää, ja voin vakuuttaa teille, hyvät kollegat, samoin kuin suomalaisille: se on hyvin vaativa tehtävä. [Jani Mäkelä: Kysyttiinkö sitä?] Minusta on aivan oikein ja välttämätöntä, että valtioneuvoston kanslia käy myös omat toimintamallinsa läpi, ettei pääministeri enää jatkossa joudu tämänkaltaiseen tilanteeseen. 

Puhemies Anu Vehviläinen
Edustaja Mäkelä. [Ben Zyskowicz: Eikös tämä jo riitä tästä asiasta?]

16.13 Jani Mäkelä ps (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Keskustelua voidaan myös laajentaa: Hallituksen viestintästrategiassa lukee, että hallitus viestii siten, että ihmiset voivat luottaa saavansa oikeaa ja luotettavaa tietoa, ja että hallituksen viestintä on avointa ja läpinäkyvää. Nyt täytyy sanoa, että ei hallitus kyllä tämän mukaan ole toiminut koko hallituskauden aikana. Koko kauden toiminta on ollut salailevaa. Hallitus vuotaa julkisuuteen asioita, jotka auttavat pääministerin julkisuuskuvan rakentamisessa, ja samaan aikaan salailee kiusallisia asioita ja leimailee niitä salaiseksi. Esimerkiksi EU:n tukipaketin komission painostus leimattiin hyvin kyseenalaisin perustein salaiseksi. Tämä salailuongelma siis ei koske vain pääministerin etuuksia, vaan tämä on laajempi toimintatapa tällä hallituksella, josta sitä on kritisoitu hyvin laajalti myöskin asiantuntijoiden toimesta. Kysynkin hallitukselta: aiotteko te käydä noudattamaan omaa ohjeistustanne avoimuudesta ja alkaa viestiä avoimesti asioista, niin että ihmiset ja kansanedustajatkin saavat niistä tietoa?

16.14 Pääministeri Sanna Marin (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Ensinnäkin on todettava, että eduskunta ja sen valiokunnat saavat kaiken sen tiedon, minkä eduskunta tarvitsee päätöksentekonsa tueksi. [Jani Mäkelä: Ei pidä paikkaansa!] Minun käsitykseni siitä tapauksesta, mihin tässä viitattiin, on, että tämäkin muistio on valiokunnalle toimitettu. Se on valiokunnalle annettu — näin minulle on kerrottu, ja siihen tietoon luotan. 

Mitä tulee sitten siihen, että mitä tässä on salattu, niin tässä on siis salattu nyt kauppakuittien sisältöjä — kauppakuittien sisältöjä. Sekö on nyt se asia, mikä täällä on iso kysymys? Se, että ei voida tarkastaa, minkä merkkistä voita, minkä merkkistä juustoa, onko reilun kaupan banaaneja... [Jani Mäkelä: Kysyttiin hallituksen salailusta!] Sekö on nyt se valtakunnan iso asia, mikä täällä on nostettu, että on salattu? Voin sanoa senkin, että tätäkään päätöstä minä en ole henkilökohtaisesti tehnyt, koska me ministerit emme ohjaa virkakuntaa siinä, millä tavalla he tietopyyntöihin vastaavat. [Jani Mäkelä: Syyllinen löytyy muualta!] He toimivat virkavastuulla, ja noudattaen julkisuuslakia he tekevät itsenäisesti harkinnan siitä, millä tavalla tietopyyntöihin vastataan.

Kysymyksen käsittely päättyi.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Ajatolloh

Quote from: Lahti-Saloranta on 03.06.2021, 21:19:10
Olen vakuuttunut että niissä kuiteissa tosiaankin on jotai kissanruokaa tms pientä. Nyt kun asiaa on kyselty eduskunnassa niin ilmeinen tarkoitus on saada Marin valehtelemaan ja Husuttamaan eduskuntaa jossain kissanruokajutussa. Siitä kun narahtaa niin se onkin jo pahempi juttu, se valehtelu.

Ei tuosta mitään Sanna-the-tefloonille tule.

Joku virkaMIES (huom! Näissä yhteyksissä se on aina MIES, ei henkilö...) saa vain paskat niskaansa. VirkaMIES on mennyt ostamaan kissanruokaa perkele vaikka Sanna - maan asioiden tärkiän hoitamisen ohessa - selvästi jätti kantaaottamatta, että riisifruttia satanilla (lausutaan 'seitan') se olla pitää.

On se vaan perkeleellistä kun hyvää palvelusväkeä ja virkamiehistöä ei nykyään saa mistään rahallakaan. Sannakaan.

F1nka

Sanna Marinilta pitää kysyä yksinkertaisia kysymyksiä:

"Ymmärrätkö tuloverotuksen perusperiaatteita?"

Jos sanoo ymmärtävänsä, hän on härskisti vetänyt omaan taskuun rahanarvoisia etuja. Jos ei, hän on epäpätevä.
Tottelematon tieto aktivismissa

S.O.Mali

Kommentti: Rouva pääministeri ei ehdi kauppaan, entä puoliso?

Kun Paavo Lipponen oli pääministeri ja asui virka-asunnossa, Päivi Lipponen hoiti aamiaisostokset, huomauttaa uutispäällikkö Riika Kuuskoski.

.....

Olen täysin samaa mieltä, vaikka itse perheruoat ohimennen ostoskoriin poimin. Sanna Marinin työ on erittäin raskas. Levätköön illalla jos voi.

Mutta jos pääministerin perheessä on kaksi aikuista, voisiko se toinen käydä kaupassa? Ettei tarvitsisi valtion järjestämää ateriapalvelua, joka maallikon silmiin näyttää pikemminkin edustustilaisuuksia, vieraita ja satunnaisia yöpymisiä varten luodulta käytännöltä kuin perhearjen tukipalveluksi tarkoitetuksi?

Ex-pääministeri Paavo Lipposen vaimo Päivi Lipponen osallistui hiljan keskusteluun Sanna Marinin virkaetuna tilaamisista aamiaisostoksista ja alleviivasi maksaneensa itse perheen ruoat Lipposten asuessa pääministerin virka-asunnossa Kesärannassa. Lipposen avustaja Mikael Jungner kertoi nähneensä useaan otteeseen Päivi Lipposen kauppakassien kanssa Kesärannassa.

Päivi Lipponen siis paitsi maksoi ruoat myös kävi kaupassa itse. Sitä ei kukaan ole ihmetellyt.

Kiivaassa poliittisessa kohussa taitaa olla sisäänrakennettuna sukupuolittunut käsitys kotitöistä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008024301.html

Melbac

Quote from: S.O.Mali on 03.06.2021, 23:55:32
Kommentti: Rouva pääministeri ei ehdi kauppaan, entä puoliso?

Kun Paavo Lipponen oli pääministeri ja asui virka-asunnossa, Päivi Lipponen hoiti aamiaisostokset, huomauttaa uutispäällikkö Riika Kuuskoski.

.....

Olen täysin samaa mieltä, vaikka itse perheruoat ohimennen ostoskoriin poimin. Sanna Marinin työ on erittäin raskas. Levätköön illalla jos voi.

Mutta jos pääministerin perheessä on kaksi aikuista, voisiko se toinen käydä kaupassa? Ettei tarvitsisi valtion järjestämää ateriapalvelua, joka maallikon silmiin näyttää pikemminkin edustustilaisuuksia, vieraita ja satunnaisia yöpymisiä varten luodulta käytännöltä kuin perhearjen tukipalveluksi tarkoitetuksi?

Ex-pääministeri Paavo Lipposen vaimo Päivi Lipponen osallistui hiljan keskusteluun Sanna Marinin virkaetuna tilaamisista aamiaisostoksista ja alleviivasi maksaneensa itse perheen ruoat Lipposten asuessa pääministerin virka-asunnossa Kesärannassa. Lipposen avustaja Mikael Jungner kertoi nähneensä useaan otteeseen Päivi Lipposen kauppakassien kanssa Kesärannassa.

Päivi Lipponen siis paitsi maksoi ruoat myös kävi kaupassa itse. Sitä ei kukaan ole ihmetellyt.

Kiivaassa poliittisessa kohussa taitaa olla sisäänrakennettuna sukupuolittunut käsitys kotitöistä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008024301.html
Lipponen oli kesärannassa viimeksi 2003 eli n20v sitten ja silloin siellä ei ollut edes kunnon keittiötä vaan se on rakennettu sinne sen jälkeen.Toi ruokajuttu tuli taas käsittääkseni 2010 eli joku >7v lipposen jälkeen.Jos se olisi ollut sen aikana niin melko varmasti olisi sitä käyttänyt.:)

Melbac

Quote from: P on 03.06.2021, 21:40:43

Quote– On katsottu, että näiden kuittien sisältö menee yksityiselämän suojan piiriin. Kyse on lähinnä tiedosta siitä, mitä minä ja minun perheeni olemme syöneet aamulla, Marin sanoi.

– En tiedä, palveleeko se julkisuutta kuinka paljon, että kansalaiset voisivat katsoa, minkä merkkistä paahtoleipää tai maitoa tai banaaneja meidän perheessä syödään. Mutta virkamiehet ovat katsoneet, että tämä on yksityiselämänsuojaan kuuluva tieto eikä sitä sen vuoksi ole julkaistu.

No voi nyt kettu sentään. Virkamiehet ovat tämän päättäneet, en minä. Minulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Asianomainen voisi antaa käskyn, että läpinäkyvyyden nimissä kuitit on julkaistava, piste. Voitte olla varmoja, että jos niissä kuiteissa ei olisi jotakin pääministerin kannalta epäedullista, niin kuitit olisi jo julkaistu. Kääntäen sanottuna niissä kuiteissa on jotakin, jota ei haluta julkisuuteen. Karamellia, tupakkaa, muutama lottorivi, kissanruokaa, tamppooneja?

Nyt on vedottu "turvallisuuteen" kuittien salausperusteena. Yksityisyys ei voi olla julkisten hankintojen salausperuste.

Kun Marin ei ole enää pääministeri, ne kuitit pitäisi saada, koska se "turvallisuusperustelu" poistuu. Sannan ura jatkossakin on aika tavoiteltu, jos sieltä paljastuu muita ostoksia, kuin aamiaistarvikkeita ja lämmitettäviä aterioita....
Ne taidetaan olla salattu koska marin on pääministeri tällä hetkellä.Tuskin se salausperuste poistuu koska se peruste taitaa olla se että ne laskut on pääministerin virka-asunnon laskuja?.Ne siis salattaisiin oli pääministeri ketä tahansa.

S.O.Mali

Laitoin sinut Melbac estolistalle, joten ei tarvitse enää kommunisti-mutuilujasi kommentoida viesteihini :)

simppali

Jäsen Melpac..lainaan tämän verran..
QuoteTuskin se salausperuste poistuu koska se peruste taitaa olla se että ne laskut on pääministerin virka-asunnon laskuja?.Ne siis salattaisiin oli pääministeri ketä tahansa.

Kesäranta, siis pääministerin virka-asunto ei ole oikeustoimikelpoinen, no se vittuilusta ja nyansseista. Asiat mihin useat kansalaiset haluavat vastauksia pääministeriltä ovat muutamia mainiten;

- Miten pääministeri voi vedota tietämyksen puutteeseen mahdollisten ilmaisten aterioiden verotuksen suhteen, (Marin on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri).
-Miksi pääministerin suhtautuminen oman kanslian henkilökuntaan on syyttävä.
-Miten pääministerin saama kohtelu verotuksen suhteen, avoin? veroilmoitus on luokiteltavissa yksityshenkilön veroilmoitukseen
-Ovatko pääministeri Marin,,ja kansalaiset,, vaikkapa minä samanarvoisia suhteessa verotukseen liittyvissä päivämäärissä. Verotuspäätökseen voi hakea täydentämisen osalta jatkoaikaa, mutta oman käsitykseni mukaan jatkoaikaa on pyydettävä ennen varsinaisen veroilmoituksen viimeistä jättöaikaa.

Voipi edellistä tietävämmät korjailla, en ole veroasiantuntija.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Melbac

Voikos pääministeri antaa edes "käskyn" että noi kuitit pitäisi julkaista?.Se ei taida edes päättää mitä salataan ja mitä ei vaan sen tekee joku virkamies tms ohjeiden mukaan jotka on päätetty jossain kokouksessa vuosikymmeniä sitten?.

n.n.

Quote from: Melbac on 04.06.2021, 03:40:28
Voikos pääministeri antaa edes "käskyn" että noi kuitit pitäisi julkaista?.Se ei taida edes päättää mitä salataan ja mitä ei vaan sen tekee joku virkamies tms ohjeiden mukaan jotka on päätetty jossain kokouksessa vuosikymmeniä sitten?.
Mielenkiintoinen kysymys. Taidettiin arvella / tietää, että tietoja voidaan julkaista suojatun suostumuksella.

Mielenkiintoisempi kysymys on voiko pääministeri määrätä dokumentteja salaiseksi? Salaisuuttahan ei määritä pääministeri vaan lainsäädäntö (oletettavasti julkisuuslaki), jonka pohjalta virkamies tekee päätöksen salaamisesta. (PM on korostanut, että virkamiespäätös - ei kai se muuta voi ollakaan)

Nyt on jo tiedossa, että Marin ei ole itse ostoksilla käynyt (tieto ostopaikasta ei aiheuta suojattavalle vaaraa) eikä tietoa käyttääkö PM Arlan vai Valion edamia leivän päällä voi tolkullisesti pitää turvallisuuskysymyksenä, niin millä perusteella virkamies on virkapäätöksensä tehnyt. Voiko järkevästi ajatella virkamiehen päätyvän salaamiseen ilman ulkopuolista käskyä?

Sitten pitää kysyä salliiko lainsäädäntö poliittista ohjausta päätöksissä, jotka liittyvät suoraan hallinnon läpinäkyvyyteen ja ohjaajan omaan toimintaan vai onko tässä toimittu väärin?
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Lalli IsoTalo

Quote from: L. Brander on 03.06.2021, 20:49:51...Kaiken tämän alle jää pääministerin ja hallituksen yleinen kykenemättömyys ja jopa haluttomuus toteuttaa edes omaa ohjelmaansa.

Onneksi. Jos tämä hybridikatastrofi olisi kykenevä ja halukas, miten meille sitten kävisi?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Roope2

Fiksumpi voisi vaikka todeta, että "olen pyytänyt eduskunnan tilintarkastajilta ylimääräistä palvelusta. Käykää läpi aamiais- ja kylmäruokakuittini ajalta xx - yy ja antakaa lausunto, sisältävätkö ne pelkästään ko. ryhmiin kuuluvia hankintoja vai onko mukana hankintoja ja mitä, jotka eivät kuulu ko. ryhmiin."

Tuo toimenpiteen jälkeen asian käsittely päättyisi tai sitten ei.

"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Venne

Kuitteihin ei liity mitään turvallisuusnäkökohtaa minkä perusteella ne pitäisi salata. Meillä poliitikot ovat turvassa ja voivat itse käydä käydä kaupassa ja liikkua normaalisti ihmisten ilmoilla, kuten Sanna totesi viime syksynä vessanpesucasen yhteydessä. Kuitit ovat julkisuuslain perusteella julkaistava tieto joka liittyy julkisten varojen käyttöön.

Jos taas suojataan Sannan yksityisyyttä, niin kyllä Sanna voi itse sanoa että minun yksityisyyttäni ei tarvitse tältä osin suojata. Nämä kuitit voi julkaista.

Ehkä niistä selviääkin vain se että Sannan perhe vetelee sisäfilettä eikä nyhtökauraa :flowerhat:

artti

Nappasin kuvan twitteristä
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

VeePee

Veikkaan, että kylmien aamiaistarvikkeiden joukossa on luomubanaanien lisäksi runsaasti myös Alkon tuotteita kuten viiniä ja siideriä. (Runsaan) alkoholin ostaminen kansan piikkiin sammuttaisi Sannaenkelin pyhimyskehän lopullisesti ja pakottaisi pääministerin eroamaan. Tämä selittää massiivisen salausoperaation ja pääministerin kiihkeän verbaalisen hyökkäämisen ja uhriutumisen kaikkia asiasta kyseleviä kohtaan.

foobar

Quote from: simppali on 03.06.2021, 19:29:15
Melko outoa, että kaikenlaisten loikkien (digi,viher..loikat) puolestapuhuva pääministeri ei ole edes aamupalaa syödessään ehtinyt tutustumaan https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/   sivuston palveluihin.

QuoteMarin kertoi saaneensa esitäytetyn veroilmoituksen myöhässä, koska se oli lähetetty Kesärannan sijaan hänen Tampereen-kotiinsa. Marin on pyytänyt verottajaa pitämään hänen verovuotensa auki, jotta tarpeelliset korjaukset voidaan tehdä.

Pääministerin mukaan tietopyyntöihin ovat vastanneet virkamiehet vaikka poliittista ohjausta.

– On katsottu, että näiden kuittien sisältö menee yksityiselämän suojan piiriin. Kyse on lähinnä tiedosta siitä, mitä minä ja minun perheeni olemme syöneet aamulla, Marin sanoi.

Vai on Marinin tampereen kotiin oli lähetetty esitäytetty veroilmoitus..verottajan virkahenkilöt ovat ilmeisesti syyllisiä, koska eivät ole ottaneet selvää missä pääministeri asuu ja syö aamupalaa.

Itse en muista tänä vuonna edes avanneeni esitäytetyn veroehdotuksen kirjekuorta. Menin vain verkkoon ja tein korjaukset siellä. Herää myös epäilys siitä miten kukaan on tänäkään vuonna voinut välttyä sen tiedon saamiselta mihin mennessä korjaukset täytyisi tehdä. Kuten tavallista, asiaa on rummutettu ennen näitä päiviä medioissa enemmän kuin riittävästi.

Mutta Marin on kai sen tason päättäjä etteivät häntä maalliset asiat koske... ehkä verot kuuluisivat hänen kohdallaan valtion hoidettaviksi?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Mandula

Quote from: Venne on 04.06.2021, 07:04:42
Kuitteihin ei liity mitään turvallisuusnäkökohtaa minkä perusteella ne pitäisi salata. Meillä poliitikot ovat turvassa ja voivat itse käydä käydä kaupassa ja liikkua normaalisti ihmisten ilmoilla, kuten Sanna totesi viime syksynä vessanpesucasen yhteydessä. Kuitit ovat julkisuuslain perusteella julkaistava tieto joka liittyy julkisten varojen käyttöön.

Jos taas suojataan Sannan yksityisyyttä, niin kyllä Sanna voi itse sanoa että minun yksityisyyttäni ei tarvitse tältä osin suojata. Nämä kuitit voi julkaista.

Ehkä niistä selviääkin vain se että Sannan perhe vetelee sisäfilettä eikä nyhtökauraa :flowerhat:

Liittyy ja se on Marinin henkilökohtainen etu ja SDP:n julkisuuskuvan etu.

Jos siis paljastuisi, mitä kaikkea siellä onkaan veronmaksajien rahoilla osteltu ja että tätä on vielä systemaattisesti käytetty härskisti hyväksi ja että nyt sitä vielä salaillaan systemaattisesti, niin onhan se turvallisuusuhka Marinin poliittiselle uralle ja SDP:n kannatukselle.
Klamydia - Suomi on sun

Siener

Hei Sala-Sanna!

Varmaankin olet oppositiolle tästäkin vastannut, mutta kuitenkin,

Sinun ruokalaskusi eivät kiinnosta, vaan se, kuka, mikä taho, ne ruoat maksoi.

pyrokatti

Toveri pääministerin selitykset saavat yhä erikoisempia muotoja. Näinköhän vouti hyväksyisi tavalliselle kansalaiselle veroilmoituksen myöhästymisen syyksi sen, että veroilmoitus on mennyt toiseen osoitteeseen ja eikä ole tullut tarkistettua sinne saapunutta postia?

Verottajalle voi myös ilmoittaa että ei tarvitse paperipostia. Tällöin kaikki ilmoitukset tulevat ainoastaan ympäristöystävällisesti bittipostina. Samalla poistuu kahden osoitteen ongelma.
Kari Suomalainen: "Niin hassua ei pilapiirtäjä keksi, ettei se myöhemmin olisi täyttä totta."

Mandula

Quote from: pyrokatti on 04.06.2021, 08:42:40
Toveri pääministerin selitykset saavat yhä erikoisempia muotoja. Näinköhän vouti hyväksyisi tavalliselle kansalaiselle veroilmoituksen myöhästymisen syyksi sen, että veroilmoitus on mennyt toiseen osoitteeseen ja eikä ole tullut tarkistettua sinne saapunutta postia?

Verottajalle voi myös ilmoittaa että ei tarvitse paperipostia. Tällöin kaikki ilmoitukset tulevat ainoastaan ympäristöystävällisesti bittipostina. Samalla poistuu kahden osoitteen ongelma.

Myös postin kääntö toimii hienosti vakituisesta osoitteesta esim kesämökille. Harmi, kun Marinilla ei ole avustajia jotka nämä kaikki vaihtoehdot olisi hänelle kertonut. Itsekin olen joutunut tiedon ihan itse hankkimaan vero.fi:n olemassaolosta, postin käännöstä toiseen osoitteeseen, ruokakaupan sijainnista ja muusta hankalasta elämiseen liittyvästä toiminnasta. Mutta toisaalta, minä en olekaan kiireinen Suomen pääministeri jonka pitää ehtiä naistenlehtiin kuvattavaksi ja haastateltavaksi.
Klamydia - Suomi on sun

Chrattac

Itselleni tuli veroilmoitus sähköisenä täydennettäväksi vero.fi -palveluun. En muista, pitääkö tuon saamiseksi käydä jokin täppä laittamassa päälle. Eivät muuten edes laittaneet paperiversiota enää mulle.

Vähän ontuu tuo selitys "väärään osoitteeseen" menemisestä.

Postilla muuten on myös palvelu, jolla pystyy ohjaamaan postinsa tietystä osoitteesta toiseen. Onkohan Marinin paperilaskut ynnä muutkin kaikki maksamatta, jos ne on lähetetty Tampereen osoitteeseen? Onko siellä kämpillä eteisessä odottamassa puolentoistametrin kerros postia, kun Marin joskus takaisin muuttaa? Tuommoisia olen nähnyt lähinnä häätökämpissä, kun vihdoin on vuokranantaja saanut luvan hävittää häädetyn romut.
Sortuu valtakunta tomuun viimein joka ikinen
ja hallitsijain nimet vaipuu unohdukseen tuonelaan,
kaatuu järjestelmät, kuolee sanat suuret huulille
ja rauniolla yksinäinen tuulenhenkäys vaeltaa...

Echidna

Muuttoilmoituksesta sanotaan: "Muuttoilmoitus tulee lain mukaan tehdä aina, kun muuttaa pysyvästi asunnosta toiseen tai kun tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa kestää yli kolme kuukautta."

Sanna ei ole tehnyt muuttoilmoitusta ja siitä tulee käytännön hankaluuksia. Veroilmoitus ei tule varsinaiseen osoitteeseen, kuntaverot menevät väärään kaupunkiin ja olisikohan kuntavaaliehdokkaanakin oikeampaa olla varsinaisen asuinpaikkansa listoilla.

foobar

Quote from: Echidna on 04.06.2021, 09:09:32
Muuttoilmoituksesta sanotaan: "Muuttoilmoitus tulee lain mukaan tehdä aina, kun muuttaa pysyvästi asunnosta toiseen tai kun tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa kestää yli kolme kuukautta."

Sanna ei ole tehnyt muuttoilmoitusta ja siitä tulee käytännön hankaluuksia. Veroilmoitus ei tule varsinaiseen osoitteeseen, kuntaverot menevät väärään kaupunkiin ja olisikohan kuntavaaliehdokkaanakin oikeampaa olla varsinaisen asuinpaikkansa listoilla.

No, kansanedustajien tapauksessa tämä taitaa olla kuitenkin aika normaalia. Muutoin suurin osa istuvista kansanedustajista päätyisi ehdolle toiselle kaudelleen Helsingin tai Uudenmaan vaalipiiristä, joka toki toisi hommaan aika kiinnostavaa dynamiikkaa...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ikuturso

Quote from: Lahti-Saloranta on 03.06.2021, 19:22:58
Katselin kyselytuntia ja Sannan vastausta kysymykseen että miksi hän ei tehnyt korjausta esitäytettyyn veroilmoitukseensa. Sannan vastaus oli että se ilmoitus ei ollut tavoittanut häntä koska toimitettu Tampereen osoitteesee ja itse asui Kesärannassa.
Voiko ontuvanpaa selitystä pääministeri, hallintotieteiden maisteri ja nettiaikaan varttunut nuori nainen enää antaa. Itse olen liki 70kymppinen äojän käppänä jonka atk taidot tosi surkeat omasta ja muiden mielestä. Ilokseni huomaan että ne on ylivertaiset pääministeriin nähden tai sitte pääministeri pääministeri tahallaan harhauttaa kansanedustajia. Kyse on sellaisesta palvelusta kuin vero.fi jota itsekin käytän kun siinä saa tekstiä suurennettua ja pystyn lukemaan sitä ilman laseja. Baarissa kaveri kertoi että sen voi tarkistaa onko pääministerin esitäytettyä veroilmoitusta käyty kurkkaamassa netin kautta. Se kurkkaaminen kun ommistuu vain pääministerin tunnuksilla. Uskoisin että on ja ihmettelen suuresti jos pääministeriä ei oma veroilmoitus kiinnosta

Juuri näin.

Lehdissä ja joka puolella - taisi olla jopa televisiossakin - huudettiin, että veroehdotusten korjausten eräpäivä on a, b ja c. Tarkista omasi! Autossa radiotakin kuunnellessa tätä muistuteltiin eri puheohjelmissa ja uutisissakin. Tässä maassa ehdotuksen korjaus on tehty helpoksi. Jos on netti, niin ei tarvitse sieltä kesämökiltärannasta etätöistä lähteä savuiseen kaupunkiin penkomaan postiluukun alle eteiseen kertynyttä postikasaa, vaan voi kirjautua nettiin www vero piste fi. Luulisin, että Sannalla on kuitenkin pankkitunnukset tai mobiilivarmenne millä asioida omavero-palvelussa.

Ajatella, että meillä on pääministeri, joka tarvitsee paperikirjeen käteensä kyetäkseen täyttämään lain kirjaimen.

Selviäisiköhän laskuista ja ulosotostakin sillä, että "ne toimitettiin kotiosoitteeseeni sillä aikaa kun olin etätöissä, saanko lisäaikaa?"

Tähän kummelisketsi. "Mä oon lentäjä". Marinhan käytännössä vetää samaa roolia:
-Ai miksen oo maksanu veroja vai?... No kum mää on täällä kesärannassa ja se kirje siellä Tampereella...
-Jaa eräpäivä menny? Mistä mä senkin tietäisin ilman kirjettä. En mä o mikään Jumala. Mä oon Pääministeri!
-Jaa radiossa vai? Ei mulla oo aikaa radiota kuunnella. Eikä se täällä kuulukkaan kun on se yksityisyydensuoja Mä oon Pääministeri!
-Mikä omavero? Missä netissä? Emmää mikään stna nörtti ole. Mä oon Pääministeri! Get over it!
-Jaa verottajan mukaan käyny siä omaverossa? No niin oonki. Entäs sitte?
-Haist ite!

https://www.youtube.com/watch?v=SHNOyMsKCBE

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Echidna

Quote from: foobar on 04.06.2021, 09:14:24

No, kansanedustajien tapauksessa tämä taitaa olla kuitenkin aika normaalia. Muutoin suurin osa istuvista kansanedustajista päätyisi ehdolle toiselle kaudelleen Helsingin tai Uudenmaan vaalipiiristä, joka toki toisi hommaan aika kiinnostavaa dynamiikkaa...

Aivan ja varmaankin on monenlaisia järjestelyjä riippuen siitäkin, että kuinka kaukana kotikunta on ja millainen perhekuvio.
Sanna mietti lapselleen kunnallista päivähoitopaikkaa Helsingistä ja sellainen kai edellyttäisi asuinkunnan muuttamista. Ihanan pörröistä pohdintaa pääministeriltä tuo huoli päiväkotien paikkahauista.

Quote from: Satakunnan Kansa 2019-12-23
...
Muutto Kesärantaan?

Kesärannassa tytär ja mies olisivat joka päivä pääministeriä lähellä. Marin arvioi, että muutto voisi tapahtua ehkä kesällä. Silloin se tapahtuisi Emman päivähoidon ehdoilla.

– Olemme Kesärantaan muuttamisesta keskustelleet. Joulunpyhinä mietimme perheen käytännön asioita, kuten asumista. Emma on päivähoidossa Tampereella. Jos muutamme perheenä Helsinkiin, hänelle pitäisi sieltä päivähoitopaikka järjestyä. Tiedän, miten hankalaa isoista kaupungeista on saada päivähoitopaikkoja. Se voi olla, että joka tapauksessa Emman päiväkodin vaihtaminen menee syksyn paikkahakuihin, Marin sanoo.

Pääministeri painottaa, että hän haluaa tyttärensä käyvän päiväkodissa - nauttivan samoista pohjoismaisen hyvinvointivaltion palveluista kuin äitinsäkin 1980- ja 1990-luvuilla.
...
https://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/art-2000007078837.html

Mandula

Quote from: foobar on 04.06.2021, 09:14:24

Eiköhän kaikki kansanedustajat, jotka eivät asu vakituisesti Helsingissä, käy ainakin kerran 3 kuukaudessa kotonaan. Nythän selvästi pääministeri on päätänyt muuttaa asumaan Kesärantaan pidemmäksi aikaa joten muuttoilmoitus olisi lain mukaan pitänyt tehdä.

Esimerkiksi:

QuoteIltalehden tekemän selvityksen mukaan perussuomalaisten kansanedustaja Teuvo Hakkarainen on laskuttanut eduskunnalta ylivoimaisesti eniten verottomia kilometrikorvauksia tällä vaalikaudella.

Eduskunnan hallinto- ja palveluosaston mukaan Hakkarainen on laskuttanut oman auton käytöstä huhtikuun 2015 ja helmikuun 2019 välisenä aikana yhteensä 38 276 euroa.

Hakkarainen ei ole yllättynyt selvityksen tuloksesta.

– Ajan varmasti kaikista edustajista eniten, 100 000 kilometriä vuodessa, Hakkarainen sanoo.

Hakkaraisen mukaan julkiset kulkuyhteydet Viitasaarelle ovat huonot, sillä vaihtoehtoja on tasan kaksi: juna tai lentokone. Jyväskylän juna-asemalle ja lentoasemalle on Hakkaraisen kotiovelta yli 100 kilometriä.

Tästä syystä Hakkarainen on saanut eduskunnan hallintojohtajalta Pertti Rauhiolta luvan käyttää eduskunnan ja kodin välisiin matkoihin omaa autoa.

Auton kyydissä kulkee usein edustajakollega Toimi Kankaanniemi (ps), joka asuu matkan varrella Jyväskylässä. Välillä kyydissä on myös muita edustajia.

– Tämä tulee paljon halvemmaksi eduskunnalle, Hakkarainen sanoo ja lupaa, että sama ralli jatkuu myös ensi vaalikaudella, jos hän ja Kankaanniemi pääsevät läpi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/75a194a2-5903-4a23-883b-a7a09d80be62

Oivoi, taasko Marin jäi kiinni lain rikkomisesta?

Nythän on siis todella helppo selvittää, kuinka kauan yhtäjaksoisesti Marin on Kesärannassa vähintään asunut = veroilmoituksen postituspäivästä siihen kun Marin ilmoitti, ettei ole saanut veroilmoitusta koska se on mennyt Tampereen osoitteeseen.
Onko tuo yli 3 kuukautta ja jos on, miksi meidän upein, ihanin, mahtavin, kaunein, avoimin, feministisin ja pätevin pääministerimme ei ole tehnyt lain vaatimaa muuttoilmoitusta?
Klamydia - Suomi on sun

ikuturso

Jos Marin asuu käytännössä vakituisesti Kesärannassa, miten hän voi olla Tampereen kuntavaaleissa ehdolla?

Miten hän ehtii valtuustoon Tampereelle, jos hän ei ehdi ruokakauppaan?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Mandula

Quote from: ikuturso on 04.06.2021, 09:54:30
Jos Marin asuu käytännössä vakituisesti Kesärannassa, miten hän voi olla Tampereen kuntavaaleissa ehdolla?

Miten hän ehtii valtuustoon Tampereelle, jos hän ei ehdi ruokakauppaan?

-i-

Väliaikainen muutto ei vaikuta kotipaikkakuntaan.

Toiseen kysymykseen ei osaa edes virkamies vastata.
Klamydia - Suomi on sun