News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2020-07-17 Pekka Kataja (ex-ps) pahoinpideltiin → käräjäoikeus hylkäsi syytteet

Started by Impivaaran tiikeri, 17.07.2020, 13:33:17

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

Katajan jutuissa on runsaasti kummallisuuksia joita. Yksi juttu on tuo sisäänpyrkiminen muka vaalimateriaalia tuoden. Voi olla tosikin mutta tosi tökerö. Katajalla on ilmeisesti auto ja Torssonen sen tunnistaa. Luulisi että olisivat esittäneet rehellistä autoilijaa, menneet Katajan oven taakse ja kysyneet onko se ja se rekkarinumeroinen auto hänen. Olisivat kertoneet että kolhaisivat sitä ja tulisivat tekemään vahinkoilmoitusta. Yllärinä tulevat mainokset herättää värmasti epäilystä enemmän kuin ilmoitus kolaroinnista. Toinen tosi kumma juttu on iskujen keskittyminen päälakeen, miksi ei sivuille ja naamaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ikuturso

Quote from: Lahti-Saloranta on 16.09.2020, 15:45:55
Toinen tosi kumma juttu on iskujen keskittyminen päälakeen, miksi ei sivuille ja naamaan.

Ei kasvoja eikä raajoja. Ei pitkää työkyvyn menetystä. Ei hampaita. Ei elinikäisiä korvauksia ulkonäköön liittyen. Veikkaan, että peukalo oli vahinko-osuma torjuvaan käteen. Samalla tavalla kun jouduin intissä tuuraamaan sotapoliisia (olivat kaikki lomalla) PU kertoi, mihin kohtaan pitää pampulla lyödä, jos sotilaskarkuri yrittää pakoon. Ei siitä tässä enempää, mutta tarkoitus oli pudottaa jättämättä liikaa jälkiä ja aiheuttamatta pysyviä vaurioita.

Tästä syystä tekotapa viittaisi "opetukseen", joka on tekijällä lähtenyt lapasesta mieluummin kuin murhan yritykseen.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Alarik

Quote from: starsailor on 16.09.2020, 14:04:22
Jos Torssonen ja Ala-Tuuhonen vapautetaan, heidän kannattajat tulevat nostamaan oikeusjuttuja herjaavia kohtaan. Ihmiset keräävät jo talteen kaikki lehtijutut, blogit ym. kirjoitukset, joissa on selviä väitteitä syyllisyydestä. Tämä mielestäni hyvä juttu, koska niin voimakkaasti on nyt hyökätty päälle.

Tämähän se luultavasti,kun miettii, niin on kansallismielisyydessä ja etno-sellaisessa ehkä kaikkein vaikeinta... että ei saisi käydä kansaa ja sen edustajia vastaan vaikka saavilla sontaa kaataisivat niskaan. Että pitäisi vain marttyyrinä itsessään kestää ja kärsiä kansan puolesta sen pilkatessa... vaikka siitä tuskin edes kiitosta tai hyötyä itselleen koskaan saa.

Ja helpoin tapa käydä omaa aatettaan vastaan, on ettei sitä edes itsekään toteuta elämässään - vaan että ihan samoin kuin joku äärivasemmistolainen mokuttaja tai mamut tms - aletaan taistella oikeudessa/väkivallalla/tms oman kansan yksilöitä vastaan.

Siinä sitten kansa vain saa kärsiä lisää, kun yksilö tai ryhmä kerrallaan sitä vuorollaan piinaa tekemisineen niin suvakit, mamut kuin kostohaasteita tms järjestävät etnoilijat tai kansallismieliset. Mitä aatteen nimellä on väliä, jos tekojen lopputulos johtaa samaan kuin toisen?

kgb

;)Jätetäänkös nuo tv-sarjat ja "kuolemantuomiosta luopumiset" sunmuut spekuloinnit pois tästä ketjusta, jookos? Peräkammarissa sopii irroitella ja keksiä miten ameriikan kultamaassa olisi asia mennyt.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Keza

Quote from: Lahti-Saloranta on 16.09.2020, 15:45:55
Katajan jutuissa on runsaasti kummallisuuksia joita. Yksi juttu on tuo sisäänpyrkiminen muka vaalimateriaalia tuoden. Voi olla tosikin mutta tosi tökerö. Katajalla on ilmeisesti auto ja Torssonen sen tunnistaa. Luulisi että olisivat esittäneet rehellistä autoilijaa, menneet Katajan oven taakse ja kysyneet onko se ja se rekkarinumeroinen auto hänen. Olisivat kertoneet että kolhaisivat sitä ja tulisivat tekemään vahinkoilmoitusta. Yllärinä tulevat mainokset herättää värmasti epäilystä enemmän kuin ilmoitus kolaroinnista. Toinen tosi kumma juttu on iskujen keskittyminen päälakeen, miksi ei sivuille ja naamaan.

Miksi vaalimateriaali on tökerö, jos puolueella on ollut sellaista käytäntöä? Ja jos hakkaat jotakuta esim. jousipampulla tai pienellä vasaralla, niin eiköhän normaali tapa ole lyödä yläkautta, niin mikäs osa kallosta on silloin todennäköisin osuma-alue, ei kai vaan päälaki. Tämä siis niin kauan kun Kataja on pysynyt pystyssä, jos iskeminen on jatkunut Katajan kaaduttua, niin riippuu mihin asentoon päätyi lattialle, jos mahalleen , niin edelleen päälaki ihan madollinen osuma-alue takaraivon yläosan lisäksi. Tämä on ollut aika surkea ketju, ollut paljon luetun väärinymmärtämistä, uhrin syyllistämistä ja salaliitoteorioita.

starsailor

Katsoin eilen Wiikin ja Lokan lähetyksen, jossa oli Katajan vierailun Luukkaisen ohjelmassa. Aloin miettimään niitä tapauksia, kun itselleni on tuotu pakettia ovelle ja jos paketin tuoja olisi alkanut lyömään metalliesineellä, niin tunnistaisinko lyöjän jälkeenpäin. Sanoisin, että olisi erittäin epätodennäköistä, että tunnistaisin, ellei tuoja olisi poikkeuksellinen näköinen, eli ei-suomalainen tai jotain selviä piirteitä. Kataja on katsonut ovisilmästä ja avannut oven raolleen. Seuraavalla kerralla oven avaus on johtanut hänen sanojen mukaan pieksemiseen. Hän ei taatusti ole nähnyt sivulla olleen henkilön piirteitä.

Todennäköisesti lähipiiri tai poliisi on antanut hänelle kuvia, joissa on Ala-Tuuhonen ollut mukana hän on siitä poiminut miehet, mutta onko se tehty ilman tietoa kenestä on kyse, epäilen ettei ole. Eli, kunnon tunnistamisriviä ei ole tehty. Alan kallistumaan yhä sen enemmän sen puolelle, että Kataja on ottanut todennäköisimpänä tekijänä nämä kaksi henkilöä ja poliisi on jatkanut siitä. Tämä ei silti poista sitä, että he (ainakin Torssonen) voisi olla teon takana, mutta hyvin, hyvin kummallista.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

marjanpoimija

Hajanaisia ajatuksia ja kokemuksia Teemu Torssosesta.

Historiaa.

Kuulin ekaa kertaa Teemusta, kun hän otti yhteyttä minuun Hommaforumin yksitysviestillä, noin seitsemän vuotta sitten. Teemu oli muistaakseni silloin foorumilla vielä nimimerkin takana. Kyselin häneltä viestein, kuka herra mahtaa olla jne. Teemu oli tulossa tapaamaan minua, koska olin kutsunut Hommalaisia paikanpäälle erääseen pienimuotoiseen tapahtumaan. Paikalle ilmaantui muutama Hommalainen, mukaan luettuna Teemu. Muistan, kun TT saapui paikalle kävellen vesisateessa, kumisaappaat jalassa. Ensivaikutelma oli seuraavanlainen. Todella kohtelias, pohtiva ja analysoiva jätkä. Siitä kaveruutemme pikkuhiljaa alkoi.

Viimeksi olemme nähneet livenä, noin 1-2 vuotta sitten, oli jannu täysin samanlainen käytökseltään ja olemukseltaan, kuin aina ennenkin. Puhelimessa ja messengerin välityksellä olemme vaihdelleet kuulumisia viime vuosina liittyen politiikkaan, kalastukseen, kuntosaliin ja kaikkeen tavanomaiseen. Mitään poikkeavaa en ole huomannut kertaakaan. Ikinä.

Vaaleja ja videoita.

Koska itse jättäydyin pois politiikasta muutamia vuosia sitten, enkä halunnut täysin jouten olla, lähdin Teemun tukijoukkoihin. Työnkuvaani kuului lähinnä erilaisten videoiden ideointi, kuvaaminen, haastattelut ja ennenkaikkea editointi, sillä en kuvannut läheskään kaikkea itse, vaan hoidin vaan simppelit kuvan- ja äänen käsittelyt.

Persoona.

Mitään poikkeavaa käyttäytymistä en nähnyt koskaan. TT on kylläkin mielenkiintoinen ja erikoinen persoona. En oikein osaa kuvailla, enkä lähdekään tässä tekemään mitään psykologisia analyysejä, tai diagnooseja. Teemu on sellainen jännä, sanotaan nyt vaikka boheemi-taiteijatyppi. TT:llä on mielestäni todella hyvä yleissivistys ja mies on kova pohtimaan erilaisia asioita, liittyiviät ne sitten politiikkaan, luontoon, tai mihin tahansa. Miehestä huokui aina AITO välittäminen Suomesta, luonnosta, eläimistä, sekä kaikesta minkä puolesta hän teki hommia sekä politiikan puolella, että järjestötoiminnassa. Myös kohteliaisuus ihmisiä kohtaan oli silmiin pistävää, vauvasta vaariin. Uskon, että se oli aitoa. Sellaista on vaikea feikata. Teemu ei ymmärtääkseni juurikaan viinan kanssa lutrannut, vaan oli enemmänkin luomuruokien ystävä ja urheilullinen luonnossa liikkuja. Liittyen Katajan pahoinpitelyyn, on foorumilla ollut teorioita känni-ääliöiden tempauksesta. Joku on epäillyt, että TT käyttäisi mahdollisesti hormoneja, liittyen punttisaliharjoitteluun jne. Kaikki on toki mahdollista, mutta joskus on viisaampaa pitää arvailut ihan omana tietonaan. Ainakin minun mielestäni. Tätä toista jannua en tunne, enkä ole nähnyt ikinä. Kaveri kertoi, että on vissiin kohtuu isossa firmassa ihan herran, ei duunarin roolissa.

Miten tunnen Pekka Katajan.

Videoiden ja muun lisäksi olen ollut Teemun tukena, juttukaverina, kuulevina korvina jne. politiikan kiemuroissa, sekä muutenkin. On ollut helppo olla, sillä pääpiirteittäin poliittinen arvomaailmamme on ollut hyvin samankaltainen. Tunnen Pekka Katajan oman poliittisen historiani vuoksi. Olin aikoinaan itse eduskuntavaaliehdokkaana ja tuolloin PK oli vaalipäälikkönä. Tästä on kulunut jo vuosia, enkä muista asoita kovin tarkasti ja aikajanaa vielä huonommin, mutta tässä olennaisin: Minut nimettiin ek-ehdokkaaksi. Nuorena poliittisesti kokemattomana kossina tietenkin huutelin innokkaasti asista ympäri kyliä ja kavereita. Sitten yhtäkkiä sainkin puhelinsoiton eräältä toiselta silloin ehdokkaana olevalta, joka sanoi että minut ja hänet onkin pudotettu listoilta pois Jämsän porukan ja "Katajanjengin" toimesta. WTF? Olihan melkoinen temppu ja tässä kohtaa ihmettelin, että mikä mies tämä Kataja oikein on. Olin kuullut miehestä ja Jämsän porukasta joitain epämääräisiä juttuja. Siinä oli sitten jotain vääntöä, johon en itse osallistunut juurikaan, vaan annoin muiden tapella. Lopulta minä ja tämä toinen ehdokas päädyimmekin listoille ja menestyimmekin vaaleissa varsin hyvin.

Ymmärtääkseni jo tuolloin oli asetelma Jämsä vs muu Keski-Suomi. Miksi? Ei mitään hajua. Mua ei silloin tuommoiset asiat kiinnostaneet, pääasia, että olin ite päässyt mukaan ja nimi lukittu lopulliselle listalle. Pääsin noihin aikoihin myös Jussi Halla-ahon suosituslistalle. Jussi ite otti yhteyttä ja annoin toki suostumukseni. Tästä ei muistaakseni PK riemastunut. Ei siitä nyt nyt mitään kohua tullut, etenkään kun en ollut mikään nimimies ja kärkiehdokas. Pari kilpailevaa ehdokasta otti asian tiukemmin. Vuosia tämän jälkeen, silloin kun Jussista tuli puolueen pj. oli Katajan kommetti Jussin valintaan seuraavanlainen: Katastrofi! Tämä kommentti on fakta, jonka voi jokainen tarkistaa vaikkapa googlettamalla.

Olin PK:n kanssa paljon tekemsissä noihin aikoihin. Lähinnä sähköpostin ja puhelujen kautta. Koska olin poliittiseti kokematon kolli, hain usein varmistusta asioihin Katajalta, sekä oikoluetin hänellä kirjoituksiani. Yhteistyömme sujui pääosin hyvin ja sain paljon apuja. Muistaakseni emme riidelleet, tai väitelleet mistään isommasta sen kummemmin. Jos olisimme riidelleet, muistaisin sen kyllä.

Monoa persuista ja Keski-Suomen kuviot.

Tiedän suunnilleen samat jutut, kuin tekin. Olen sekä Teemun puheiden ja mediasta saatujen tietojen varassa. Toisen puolen näkemyksistä ja kokemuksista, mulla ei ole mitään hajua. En ole ollut missään kokouksessa paikalla. Se olisi mahdottomuus jo senkin nojalla, että erosin persuista jo vuosia sitten. Teemu avautui paljon näistä asioista minulle. Uskoin pääpiirteittäin Teemulta kuulemani ja näkemäni asiat. Luotin kaveriin. TT kertoi miten oli kokenut vääryyttä ja miten Katajan mafia oli kohdellut häntä väärin sekä ihmisenä, että juridisesti. Etenkään juridiseen puoleen en osaa sanoa yhtään mitään. En tunne tätä maailmaa ollenkaan. Mutta mm. videoita editoidessa on kyllä helppo yhtyä TT:n väitteisiin mustamaalaamisesta jne. En tiedä onko editoimani video enää Youtubessa, jossa TT ja Laukaalainen ek-vaaliehdokas Jani Oksanen keskustevat aiheesta. Siinä videossa on aika monta kohtaa, jotka todistavat Teemun väitteet todeksi likaisesta pelistä Keski-Suomessa. Tämä mieltä ainakin itse olen. Korostan vielä. En ole ollut kokouksissa paikalla, olen vain ja ainoastaan Teemun (ja Laukaan miehen) sanojen varassa.

Katajan murhayritys.

Kuulin aamulla uutisesta. Järkytyin. Vihaan väkivaltaa koko sielustani. Seuraavana iltana laitoin Teemulle Messenger-viestin, jossa kysyin onko hänellä mitään hajua mistä on kyse. Mitään sisäpiiritietoa, tai arvailuja. Teemu vastasi ettei ole mitään käryä ja kertoi itsekin pelkäävänsä turvallisuutensa puolesta. Onhan totta, että hänellä oli syynsä pelkoihin. Lehtitietojen ym. perusteella TT oli saanut tuntemattomia puhelisoittoja, hänen autonsa oli töhritty / rikottu jne.

Teemu on ollut monessa mukana ja joskus olen epäillyt, että mahtaakohan tuo ja tuo nyt pitää paikkaansa. Aina on pitänyt. Koskaan ei ole kusettanut. Esim. tämä juttu, että jossain Jyväskylässä oli joku mamu ryöstänyt jonkun. Tästä ei poliisilla ollut mitään tietoa. Media mm. YLE nosti asian esiin "valeuutisena." Ja niin vaan oli poliisilla ollut joku tietokatkos ja TT:n väite oli kuin olikin totta. Googlettakaa. En jaksa nyt kaivaa kaikkia mahollisia linkkejä, tarinani on jo muutenkin pitkä.

Lopuksi.

Jos osoittautuu, että TT on syylistynyt pahoinpitelyyn ja murhayritykseen, on hänen paikkansa vankilassa, piste. Laitan välit poikki välittömästi ja kaikki mahdolliset yhyteydenpitoestot päälle, mulla ei ole tapana kaveerata murhamiesten kanssa. Jos taas ei, on hän kokenut aivan kohtuuttoman kovan kohtalon, oikeusmurhan. Naama ja nimi joka lehdessä, tulevaisuus pilattu.

Motiivi hänellä oli/olisi ollut. PK ja kumppanit olivat pilanneet hänen poliittisen tulevaisuutensa. Katkeruus oli valtava. Tai näin minä olen asian ymmärtänyt. Mutta mun on vaan niin vaikea uskoa / ymmärtää, että niin fiksu ja mukava ihminen kuin Teemu Torssonen, olisi syylistynyt tällaiseen. Murha- ja rikosdokkareita katsoneena tiedän, ettei asiat ole aina niin kuin ovat. Kiltti naapurinpoika onkin julma murhamies jne.

Kuten tekstistäni voi havaita, tunnen Teemun kohtuu hyvin, mutta kuinka hyvin tunnen oikeasti, sitä on mahdoton sanoa. Minun on vaan hyvin vaikea kuvitella, että rauhallinen ja harkitseva ihminen tekisi tällaisen veriteon täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kiinnijäämisen riski hyväksyen. Jos TT on tämän takana, epäilen että teko on tapahtunut ns. täyttä ymmärrystä vaille. Kuppi on tullut täyteen ja nuppi pimahtanut oikein perusteellisen totaalisesti, psykoosi, tai muu vastaava.. Muuten on kyllä vaikea uskoa. En tosin edelleenkään ole psykologi, enkä rikostutkija.

Kun lööpeissä lukee, että TT on vangittu todennäköisin syin, on se tosi painavaa tekstiä. Joku tässä vaan haisee. On aika vahva fiilis, ettei kaikki ole niin kuin näyttää. En puolusta ketään, en tuomise ketään, se ei ole mun vaan oikeuden hommaa. Väkivalta on aina väärin, oli se sitten poliittista, tai nakkikioskinahistelua. Hommalla on moni jo tuominnut ja käyttänyt todella kovaa ja mielestäni asiatontakin kieltä. Teemun FB on täyttynyt suoranaisista törkykommenteista. Törkykommenteillekin on on aikansa ja paikkansa, kyllä ihmisten pitää saada purettua mielensä, mutta malttakaahan siihen saakka, kunnes tuomarin nuija on kopsahtanut. Ei ole ensimmäinen kerta, kun kopissa on väärä henkilö. Tokkopa tällaista päivittäin tapahtuu, mutta tapahtuu kuitenkin.

Soitin muuten perjantaina keskusrikospoliisille ja jätin vastaajaan viestin. Kerroin kuka olen, ja pyysin heitä soittelemaan, mikäli tarvitsevat mitä tahansa tietoa asioihin liittyen. Takaisinsoittoa ei ole kuulunut. Haluan saada miehen pysymään kopissa, tai auttaa häntä sieltä ulos. Molemmat vaihtoehdot käyvät, kunhan oikeus tapahtuu.

-marjanpoimija-

(Kirjoitin tämän jutun nimimerkin takaa. Ei tarvitse olla kummoinenkaan Sherlokki, että pystyy laskemaan yks yhteen, kuka täällä runoilee. En kuitenkaan kaipaa julkisuutta ja onpahan jonneillekkin ja toimitajille hommaa, kun googlettelevat.)

EDIT. Kirjoitusvirhe.

EDIT2. Olisi mielenkiintoistä nähdä jokin kirjoitus, video, teko tai vastaava, joka osoittaisi että TT olisi ÄÄRIoikeistolainen, netsi tai muu kainalon tuulettaja.
Uusi laulumme HENKILÖNPÄIVÄKORTTI löytyy täältä: https://youtu.be/qamw44XUPHs

P

Quote from: Nuivinator on 16.09.2020, 15:31:06

Ajatusleikkinä olen pohdiskellut seuraavaa: Entäs jos Jyväskylän kaupunginhallitus  tms tahot potkii Torssosen pois luottamushtehtävistä (joista Torssonen ei ilmeisesti vahapaaehtoisesti ole lähdössä) ja sitten oikeudenkäynnissä Torssonen todetaan syyttömäksi.

Palautetaanko tehtävät takaisin vai todetaanko vain "Sori siitä, mitäs tulit vangituksi".

Jos vapauttava tuomio tulee, niin uskon että reakto on tuo jälkimmäinen.

Ei se voi oikein muukaan olla. Hajottivat hallituksen. Ja nimittivät uuden. Suhtautuminen tulisi olemaan; "voi, voi."
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Saturnalia

Mitä enemmän mietin Teemua - jota en siis henkilökohtaisesti tunne - niin yhä enemmän avautuu kuva henkilöstä, josta ei vaan aina pidetä. Tälle sitten keksitään kaiken maailman perusteluita kuten aina. Henkilö on pelottava, riitainen, ääriääriääri, jne. Ei kukaan sano, että mä en vaan tykkää siitä tyypistä! Sille tunteelle kehitellään sitten jonkinlaisia rationaalisempia perusteluja, vaikka niillä ei olisi totuuden kanssa välttämättä juuri mitään tekemistä. Duunaritaustasta ponnistavalla on isot panokset ja tunteet pelissä suuremmissa kuvioissa. Päätyy helposti pelaamaan rikasta ja rutiköyhää.

Teemu saattaa aivan hyvin olla polttanut hihansa lopullisesti ja tehnyt kyseisen teon, mutta jos kuuntelen jäljellä olevaa osaa sydämestäni, niin jotenkin tulee kuva ihmisestä jota monotetaan nyt todella rankasti. Oikeus päättäköön, ovatko esitetyt todisteet riittäviä. Tällä keskustelulla on taipumus taas vääntäytyä sille maltilliset ja ei-niin-maltilliset akselille, mutta itse vain ihmettelen niin vilpittömästi kuin vajavainen ihminen kykenee, että mitä helvettiä tässä taas tapahtuu.

P

Tuo Keski-Suomi vaikuttaa kyllä ihmeelliseltä akilleen kantapäältä persuille Suomessa?

Jotenkin näin ulkoapäin tulee haju, että jotain mätää on maakunnassa?

Siis Torssonen vaikuttaa vähän ylivaihde päällä politiikassa vetäneeltä henkilöltä, mutta ihme kähmintää vaikuttaa Katajankin ympärillä olleen ohi paikallijärjestöjen päätösten? Kataja juuri vahvisti Torssosen pudottamisen eduskuntavaaliehdokkuudesta vastoin Torssosen oman paikallisjärjestön päätöstä!

Taisivat Keski-Suomen mähimiset maksaa persuille suurimman puolueen paikan? Ja jatkossakin siellä voi kuplia? Mitä siellä pistetään juomaveteen?  :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

viisitoista

Quote from: P on 16.09.2020, 19:19:42
Tuo Keski-Suomi vaikuttaa kyllä ihmeellisestä persujen akilleen kantapäältä persuille Suomessa?

Jotenkin näin ulkoapäin tulee haju, että jotain mätää on maakunnassa?

Siis Torssonen vaikuttaa vähän ylivaihde päällä politiikassa vetäneeltä henkilöltä, mutta ihme kähmintää vaikuttaa Katajankin ympärillä ollut ohi paikallijärjestöjen päätösten? Katajan juuri vahvisti Torssosen pudottaminen toimestaan vastoin Torssosen oman paikallisjärjestön päätöstä!

Taisivat Keski-Suomen mähimiset maksaa persuille suurimman puolueen paikan? Ja jatkossakin siellä voi kuplia? Mitä siellä pistetään juomaveteen?  :facepalm:

Puoluejohdon soisi nyt tosiaan puuttuvan määrätietoisesti näihin nuhjuisiin maalaisjuonitteluihin. Ja vaikkei Katajaa voida nyt erottaakaan, niin soisi Halla-ahon tiimin ainakin kulissien takana pyrkimään minimoimaan tällaisten soinilais-ylijäämien vaikutusvallan.

nollatoleranssi

Quote from: Saturnalia on 16.09.2020, 19:14:28
Oikeus päättäköön, ovatko esitetyt todisteet riittäviä. Tällä keskustelulla on taipumus taas vääntäytyä sille maltilliset ja ei-niin-maltilliset akselille, mutta itse vain ihmettelen niin vilpittömästi kuin vajavainen ihminen kykenee, että mitä helvettiä tässä taas tapahtuu.

Olipa kuka tahansa tekijä, niin ei pitäisi antaa liiemmin sympatiapisteitä. Kataja selvisi kuin ihmeen kaupalla hengissä, eikä Kataja ole tehnyt mitään väärin.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

pikkujorma

Ristiriitaista tietoa tullu Torssosen käytöksestä. HS jutun mukaan oli ennen hiljainen mukava mies, mutta kun sai valtaa se nousi päähän. Halusi näkyvyyttä Soinin haastamisella. Puoluetoverit ei tykänny takaa jonon kärkeen kiilaavasta julkisuushakuisesta miehestä, joku voisi sanoa häntä pyrkyriksi. Kataja hyötyi siitä että toinen mies pääsi ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa ja tuli valituksi. Kataja sai työpaikan hänen eduskunta-avustajanaan.
Voin hyvin uskoa että sen tempun jälkeen Torssonen oli jonkin verran kiukkuinen.
Torssosella on taipumusta joutua riitoihin, viisaampi poistuisi takavasemmalle, mutta Torssonen ei antanu periksi. Tilanteet kärjistyi väkivaltaan asti. Jotenki erikoisesta kaverista on kai kysymys. Taisi ottaa liiaan koville kun lupaava poliittinen tulevaisuus ja kansaedustajan paikka jäi saamatta. Oliko alkoholilla tai muilla aineilla osuutta asiaan ei tiedä. Jotenkin fanaattinen kaveri kyseessä, joka on pyöriny myös huonossa seurassa. Odinit ei taida mitään pulmusia olla. Mutta täähän on  vanhan kertausta, voi poistaa.

marjanpoimija

^Ennen hiljainen mukava mies, mutta kun sai valtaa se nousi päähän. Itse en voi allekirjoittaa. Tuossa ylempänä on on mun iltapäivällä julkaisemani postaus, jossa kumoan tämän täysin.

Halusi näkyvyyttä Soinin haastamisella.
Näkyvyyttä? Teemu oli eka joka ilmoittautui haastajaksi, mutta luopui pelistä välittömästi, kun J H-a lähti myös mukaan. Teemu ilmoitti, ainakin minulle, (saattaa olla, että myös julkisesti. En muista) ettei kahta kansallismielistä kannata olla kisassa samaan aikaan syömässä toisensa ääniä. Ihan reaaliteeteissä oli silloinkin. Ei TT olisi saanut montaakaan ääntä Hallista vastaan, mutta syöneet kuitenkin nuivien ääniä. Taktisesti fiksu pelimiehen liike.

Kataja hyötyi siitä että toinen mies pääsi ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa ja tuli valituksi. Kataja sai työpaikan hänen eduskunta-avustajanaan.
Voin hyvin uskoa että sen tempun jälkeen Torssonen oli jonkin verran kiukkuinen.
Tämä on ymmärtääkseni totta. Jokainen voi miettiä omalla kohdallaan miltä tuollainen mahtaisi tuntua.

Torssosella on taipumusta joutua riitoihin, viisaampi poistuisi takavasemmalle, mutta Torssonen ei antanu periksi. Onko viisain se, joka kääntää toisen posken? Silleenkö maailma paranee ja oikeus toteutuu?

Jotenki erikoisesta kaverista on kai kysymys. Otin kantaa kirjoituksessani myös tähän. Erikoinen, boheemi taiteija-tyyppi.

Taisi ottaa liiaan koville kun lupaava poliittinen tulevaisuus ja kansaedustajan paikka jäi saamatta. Tässä kohtaa sympatiani on TT:n puolella. Etenkin, jos hän on kokenut vääryyttä ja kieroilua omien toimesta. Joko aidosti, tai kokenut että kohdellaan väärin. Tässäkin voi miettiä miltä asia tuntuisi omalla kohdallaan. Oli kyse sitten politiikasta, tai jostain muusta mikä on itselle tärkeää. Ihmimillinen reaktio, ainakin mielestäni.

Oliko alkoholilla tai muilla aineilla osuutta asiaan ei tiedä. Otin postauksessani kantaa myös tähän. TT ei tietääkseni ollut sen kummemmin viinan, tai muidenkaan aineiden perään. 100% varmuutta ei minulla luonnollisestikaan ole, erittäin vahva olettamus ja mutu kuitenkin.

Jotenkin fanaattinen kaveri kyseessä, joka on pyöriny myös huonossa seurassa. Odinit ei taida mitään pulmusia olla.
Fanaattinen saattaa olla ihan ok termi. Mielestäni ehkäpä asiaan omistautunut, kuvaisi paremmin. Odineista paha sanoa, mutta ei ainakaan mun tietoon ole tullut, että heistä suuri(n) osa olis jotain rikollisia. Mun ymmärtääkseni ihan normaalia astetta kansallismielisempää porukkaa. Jos olen väärässä, niin listatkaa ihmeessä rikostilastoja S.o.o vs normikansalaiset

Uusi laulumme HENKILÖNPÄIVÄKORTTI löytyy täältä: https://youtu.be/qamw44XUPHs

Miniluv

QuoteKataja ei ole ymmärtääkseni missään vaiheessa syyttänyt suoraan Teemu Torssosta

Se Päivärinta-ohjelma.

Quote12:43 "-- miltä suunnalta sinulla sitten on poliittisessa elämässä vihamiehiä?"

"Kyllä ne tuolta niinkun, ... oikeiston äärilaidalta tulee. Puhutaan sitten vaikka äärioikeistosta. Jota mä oon kun oon Keski-Suomessa vaalipäällikkönä ollut, ollut siellä erilaisissa muissa tehtävissä, niin oon yrittänyt kuurnia(?) ja suitsia niitä pois, jotka on päässyt sinne, joskus aikanaan tullut soluttautumaan, ja siitä sain kyllä vihoja niskaani. Viimeistään pari vuotta sitten, kun estin tiettyjen henkilöitten pääsyn ehdokaslistoille eduskuntavaaleihln"

Yksi ainoa henkilö estettiin, nimikirjaimet TT.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

ikuturso

Hesari loistaa. Otin kuvakaappauksen, koska tämä varmaan korjataan pian:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006638174.html

QuoteVIIMEKSI Soldiers of Odin nousi otsikoihin, kun liikkeen entinen aktiivi Tero Ala-Tuuhonen vangittiin viime perjantaina todennäköisin syin epäiltynä perussuomalaisten eduskunta-avustajan Pekka Katajan murhayrityksestä. Murhasta epäiltynä vangittiin myös jyväskyläläinen kuntapäättäjä Teemu Torssonen.

Hesarin mukaan Teemua epäillään murhasta.
Nää reportterit taitaa olla melko kiihottuneessa mielentilassa, kun ne kirjoittaa näitä juttuja. Ovatkohan reportterit kansanryhmä?

MUOKS: Myös heti seuraavan kappaleen alku kuvaa kuinka kädet tärisevät näppiksellä:
"Tapahtunut kirvoittivat..."
Ei ihme että PISA-tulokset laskee, kun lapsillekin on jo oma Hesari.

-i-

QuoteVoidaanko äärioikeistolainen Soldiers of Odin lakkauttaa? Tutkijan mukaan toiminta muistuttaa Pohjoismaista Vastarintaliikettä

Poliisi­hallituksen mukaan järjestön lakkauttamiseksi ei ole käynnissä mitään virallista kannetta tai selvitystä.

VIIME päivien aikana Suomessa on käyty keskustelua siitä, voidaanko maahanmuutto­vastainen katupartioliike Soldiers of Odin lakkauttaa. Liikkeen lakkauttamista ovat vaatineet julkisesti muutamat kansanedustajat, mutta mitään virallista kannetta tai selvitystä lakkauttamisesta ei ole Poliisihallituksen mukaan käynnissä.

Poliisiylitarkastajan Heikki Lausmaan mukaan poliisi seuraa aktiivisesti erilaisia ääriliikkeitä, mutta hän ei halua lähteä spekuloimaan asiaa tulevaisuuden osalta.

(...)

Siinä missä oikeus on nähnyt PVL:n kannustaneen kannattajiaan väkivaltaiseen käytökseen, ei väkivallanteot ole olleet samalla tavalla Soldiers of Odinin toiminnan osana.

"Liikkeen keskuudessa on ollut muutamia väkivallantekoja, mutta ne eivät ole selkeästi liittyneet heidän toimintaansa, esimerkiksi katupartioimiseen."

VIIMEKSI Soldiers of Odin nousi otsikoihin, kun liikkeen entinen aktiivi Tero Ala-Tuuhonen vangittiin viime perjantaina todennäköisin syin epäiltynä perussuomalaisten eduskunta-avustajan Pekka Katajan murhayrityksestä. Murhasta epäiltynä vangittiin myös jyväskyläläinen kuntapäättäjä Teemu Torssonen.

Tapahtunut kirvoittivat laajasti keskustelua poliittisen väkivallan motiivista.

Soldiers of Odinin hallituksen puheenjohtaja Mika Rannan mielestä liike nostetaan liian usein esille löyhänkin yhteyden perusteella ja sitten vaaditaan sen lakkauttamista.

"En ymmärrä miksi meidän yhdistyksemme vedetään aina esille, mutta kukaan ei vaadi esimerkiksi SDP:n kieltämistä Baltzarin takia", Ranta kommentoi HS:lle.

Useista ihmiskauppa- ja seksuaalirikoksista syytetty Veijo Baltzar pyrki vuonna 2015 eduskuntaan SDP:n Uudenmaan listalta.

Rannan mukaan yhdistyksessä käydään keskusteluja jäsenten rikosepäilyistä- ja tuomioista. Heillä on käytössä myös sisäisiä sanktioita rikoksen tekijöille, mitä Ranta ei halua sen tarkemmin avata.

"Rikos on aina rikos", hän sanoo.

(...)

Kunnollinen lainaus jutusta näkyviin.
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

nollatoleranssi

Quote from: ikuturso on 17.09.2020, 14:16:00
Hesari loistaa. Otin kuvakaappauksen, koska tämä varmaan korjataan pian:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006638174.html

QuoteVIIMEKSI Soldiers of Odin nousi otsikoihin, kun liikkeen entinen aktiivi Tero Ala-Tuuhonen vangittiin viime perjantaina todennäköisin syin epäiltynä perussuomalaisten eduskunta-avustajan Pekka Katajan murhayrityksestä. Murhasta epäiltynä vangittiin myös jyväskyläläinen kuntapäättäjä Teemu Torssonen.

Hesarin mukaan Teemua epäillään murhasta.
Nää reportterit taitaa olla melko kiihottuneessa mielentilassa, kun ne kirjoittaa näitä juttuja. Ovatkohan reportterit kansanryhmä?

MUOKS: Myös heti seuraavan kappaleen alku kuvaa kuinka kädet tärisevät näppiksellä:
"Tapahtunut kirvoittivat..."
Ei ihme että PISA-tulokset laskee, kun lapsillekin on jo oma Hesari.

-i-

Tämä tyyli on viime aikoina yleistynyt todella paljon valtamedioissa, että tietoisesti vääristellään ja valehdellaan asioista. Sitten saatetaan korjata myöhemmin tai ei välttämättä korjata koskaan.

Ensimmäisen kerran samaa tyyliä näki Asema-aukion tapauksen käsittelyssä, ei ole yllätys miten tässäkin valehdellaan, kun halutaan luoda keksittyjä mielleyhtymiä.

Toinen idea on luoda mielleyhtymä kahden täysin eri asian kanssa yhteys. Esimerkiksi tässä tapauksessa SoO ei liity millään tavalla järjestönä tähän iskuun, eikä kyseinen henkilö ole ollut edes järjestössä jäsenenä useaan vuoteen. Toki faktoilla on nykyisin entistä vähemmän väliä.

Yksi hyvä puoli jutussa on Mika Rannan kommentti.

QuoteSoldiers of Odinin hallituksen puheenjohtaja Mika Rannan mielestä liike nostetaan liian usein esille löyhänkin yhteyden perusteella ja sitten vaaditaan sen lakkauttamista.

"En ymmärrä miksi meidän yhdistyksemme vedetään aina esille, mutta kukaan ei vaadi esimerkiksi SDP:n kieltämistä Baltzarin takia", Ranta kommentoi HS:lle.

Veijo Baltzarin taustoja tullaan tuskin koskaan kokonaan tutkimaan. Esimerkiksi syyllistyivätkö useat sdp:n poliitikot tyttöjen järjestelmälliseen hyväksikäyttöön? Tähän liittyy selviä viitteitä, koska entinen pääministeri Paavo Lipponen oli erittäin hyvä Baltzarin ystävä. Samoin useat sdp:n vaikuttajat ovat olleet yötä Baltzarin luona ja nähneet mitä siellä tapahtuu. Baltzarin tiedetään välittäneen tyttöjä muille, joten miksi ei parhaalle kaverilleen?

Siinä missä SoO ei liity mitenkään Katajan tilanteeseen, niin SDP:n yhteyksiä järjestelmälliseen tyttöjen hyväksikäyttöön ei näköjään edes haluta tutkia. Paavo Lipposelta, ex-presidentti Martti Ahtisaarelta ja nykyiseltä pääministeriltä Sanna Marinilta ei ole kysytty mitään asioista.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Lasse

Herra Rautiainen:

Quote from: Lasse on 05.07.2020, 17:24:22
Quote from: pyrokatti on 05.07.2020, 17:08:00
Kyseessä on ilmeisesti sama toveri Rautiainen joka muutama päivä sitten oli Uuden Suomen Puheenvuorossa oli pahoillaan siitä, että perussuomalaisten pahoinpitely ei ole hyväksyttävää.

Ilmeisesti. Tuomittu väkivaltarikollinen. Todennäköisesti soma-Lin silmäterä...

Quote from: Lasse on 11.02.2020, 18:40:08
Quote from: Roope on 11.02.2020, 18:10:07

QuoteAntti Rautiainen
Törkeää menoa Tampereen poliisilta ja syyttäjältä - huutelu & ärsyttäminen on heidän mukaan "väkivaltaisen mellakan johtamista". Tuskin menisi läpi edes Venäjällä.

Rangaistusvaatimus on kuitenkin vain ehdollista ja sakkoa. Ilmeisesti tämä on "suomalainen mellakka", josta sitten sellainen rangaistus ettei selvästikään edes syyttäjä usko että tämä olisi "mellakka" missään muualla maailmassa.

Seuraavaksi Suomessa: mellakkasyytteet kaikille, jotka osoittavat negatiivisia tai positiivisia tunteita julkisella paikalla ja liian näkyvästi tai äänekkäästi.

Muistaakseni jonkinlainen äärivasemmiston mielenosoitusspesialisti, joka toimitteli Venäjältä pois potkimisen aikoihin (toimi väkivaltaisessa anarkistiryhmässä) Kansan Uutisissa.

Quote from: Lasse on 17.07.2018, 23:52:48
Valtamedia valkopesee TAAS väkivaltaisten anarkistien toimintaa!
https://mvlehti.net/2018/07/16/valtamedia-valkopesee-taas-vakivaltaisten-anarkistien-toimintaa/
Vanhamedian mukaan Helsingin poliisi otti kiinni "kadunvaltausta suunnitelleen joukon" Kiasman edessä Helsingissä. Tämän joukon tarkoitus oli mitä ilmeisemmin estää presidenttien autosaattueiden sujuva kulkeminen.

Meidän rehellinen vanhamediamme ei kuitenkaan sanallakaan kerro, että kadunvaltauksen takana oli anarkistinen A-ryhmä – itseään "antifasisteiksi" kutsuvat henkilöt.
.....................................
Aikaisemmin päivällä, juuri ennen mielenosoituksen alkua, kyseisestä anarkistiryhmästä käytiin kuvaajan päälle.

Tilanne on nähtävissä Junes Lokan striimiltä kohdasta 35:30 eteenpäin.
(linkki Juneksen videoon artikkelissa)

Anarkisti Antti Rautiainen raivostuu yleisellä paikalla kuvaamisesta
https://www.youtube.com/watch?v=TZW6753NXzw
Anarkisti Antti Rautiainen raivostuu yleisellä paikalla kuvaamisesta ja hyökkää kimppuun.
Tapahtumalla oli lukuisia silminnäkijöitä ja hänestä on tehty rikosilmoitus.

Väkivallakko videolla on tunnistettu Antti Rautiaiseksi. Ymmärtääkseni Soy Boyna twitterissä.
anttirautiainen.livejournal.com/profile

yhdistysrekisteristä löytyy Suomen anarkistiliikkeen tuki ry. Sen hallituksen jäseninä on A-ryhmän Antti Rautiainen ja muita anarkisteja.
https://www.aviisi.fi/2016/11/kokouksia-lukupiireja-vallankumous-mita-anarkistit-oikeasti-tekevat/

Tunnusti tekonsa fb:ssä, mutta kutsui sitä tönimiseksi:
Salopuro Petri Kalevi rupesiko harmittaa??

Antti Rautiainen Säkö tossa juokset pakoon?

Salopuro Petri Kalevi en..miksi olet väkivaltainen??

Antti Rautiainen Miksi retard hunter tönii erimielisiä?

Katja Nummenranta  Kukahan tossa tönii ja ketä :D

Antti Rautiainen  retard hunter on tunnettu tönijä. Jos sä tönit, niin sua tönitään.
https://www.facebook.com/antti.i.rautiainen

Jos sä tönit, niin sua tönitään.

Antin mielestä väkivalta ratkaisee ongelmia:

Suomessa Antti Rautiainen on puolestaan esittänyt, että anarkistit eivät
niinkään vastusta väkivaltaa sinänsä vaan nimenomaan valtion väkivaltamonopolia.
Jyväskylän kirjastopuukotusta kommentoivassa blogikirjoituksessa
Rautiainen muun muassa kirjoittaa seuraavasti:
Väkivallan määrä on siis aivan toissijainen kysymys, olennainen kysymys
on väkivallan oikeutus. On huono asia, jos väkivallan käyttöön
ajaudutaan, mutta on aivan yhtä huono asia jos väkivaltaa ei käytä
tarpeeksi silloin kun se on oikeutettua. Usein unohdetaan (tarkoituksenmukaisesti?),
että myös virkahenkilöiden käyttämä väkivalta on
väkivaltaa. Jos väkivalta kuitenkin ymmärretään johdonmukaisesti,
on yhteiskunnassamme oikeastaan poliittinen konsensus siitä että
kansallissosialisteja vastaan on käytettävä väkivaltaa – erimielisyyksiä
on lähinnä siitä, kuuluuko tämä väkivallan käyttö yksinomaan virkavallalle,
vai myös yksityishenkilöille. (Rautiainen 2013a.)
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/232092/ANARKIST.pdf

Kiakkovierasjuhlat onnistuivat yli odotusteni
http://anttirautiainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/155821-kiakkovierasjuhlat-onnistuivat-yli-odotusteni
Itse olen järki-ihminen, ja jos materian tuhoaminen ja väkivalta ovat joskus tarpeen, haluan niiden olevan konkreettista enkä symbolista. En myöskään halua lähteä tappeluun jota en voi voittaa myös konkreettisesti.

On anarchism and violence
https://avtonom.org/en/pages/anarchism-and-violence
Some claim, that anarchism opposes violence, as for anarchists means and ends meet. But only second statement is correct, wherease first is not. This because in anarchism violence is not only means, but in a certain sense a goal in itself.
..............
in anarchy everyone has a potential possibility to give a sentence and to punish. And that, by definition, is violence. Thus anarchism is for violence.

Antti Rautiainen
https://avtonom.org/en/people/antti-rautiainen

Sanoista tekoihin...

...varmasti lämmin ja kostea anarkistipesä kiitti illalla...

Muistaakseni tuosta Helsingin miekkarissa tehdystä pahoinpitelystä tipahti Antille tuomio.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Roope

Valtamedian pääkirjoituksissa Perussuomalaiset enemmän tai vähemmän syyllistetään Katajan murhayrityksestä ja liitetään tapauksen kautta poliittiseen väkivaltaan.

Helsingin Sanomat: Poliittisen väkivallan uhkaa ei voi vähätellä 17.9.2020  (maksumuuri)

Kansan Uutiset: Perussuomalaiset on väkivaltapiirien väylä politiikassa 18.9.2020

Hbl: Fasadputsning och mordförsök 19.9.2020  (maksumuuri)

Quote from: Helsingin Sanomat, pääkirjoitusPoliittisen väkivallan uhkaa ei voi vähätellä

Perussuomalaisten työ salonki- ja hallituskelpoisuuden eteen voi valua hukkaan, elleivät puolue ja sen aktiivit tee selvää eroa puolueen linjasta oikealta ohi meneviin ääriliikkeisiin.

...

Perussuomalaiset on nyt joutuneet vastatusten sen kanssa, millaisia riskejä ääriryhmiin ja poliittisiin kiihkoilijoihin voi liittyä.

Jo Timo Soinille kävi puheenjohtaja-aikoinaan selväksi, että pelkästään Smp:n perillisten äänet ­eivät riitä nostamaan puoluetta isojen joukkoon. Puolueen oikealla puolella oli kuitenkin maahanmuuttoa vastustavien oikeistoradikaalien joukko, ­joka etsi poliittista kotia.

Perussuomalaisten liepeille muodostui ekosysteemi, jossa on toiminut toisiinsa verkottunut joukko ­äärioikeistoa, etnonationalisteja ja uusnatseja – ­väkeä, joka on liian radikaalia saadakseen perussuomalaisten jäsenyyden.

...

Kaikkia puolueita kiinnostaa valta. Myös perussuomalaiset haluaisi varmasti muuttaa suuren kannatuksensa hallitusvastuuksi. Jotkut kokoomuslaiset ovat pyöritelleet yhteistyöajatuksia perussuomalaisten kanssa jo jonkin aikaa. Myöskään keskustan uusi puheenjohtaja Annika Saarikko ei ole selvästi sulkenut perussuomalaisilta hallitusovia. Suomessa on ollut tapana, ettei miltään puo­lueelta tukita hallitustietä etukäteen. Joiltain asioilta ovet on kuitenkin pakko sulkea. Niitä ovat rasismi ja muu ihmisviha, väkivallasta tietysti puhumattakaan.

Quote from: Kansan Uutiset, pääkirjoitusÄärioikeistolaisena puolueesta erotetulla Torssosella on alueellaan perussuomalaisissa toimivia kannattajia.

Eikä siinä kaikki. Kesällä totaalista kulttuurisotaa ja suomalaisen yhteiskunnan puhdistuksia vaativan Suomen Sisun johtotehtävissä on kolme perussuomalaisten kansanedustajaa.

Perussuomalaiset on antautunut ulkoparlamentaarisen äärioikeiston väyläksi vaikuttaa parlamentissa.

Puolueet ovat demokratian palveluksessa, mutta väkivaltaan kytkeytyvät puolueet ovat sen vihollisia. Demokraattisten puolueiden tulisi irtisanoutua kaikesta yhteistyöstä perussuomalaisten kanssa niin kauan kuin se ei kykene – tai halua – tehdä täydellistä pesäeroa äärioikeistoon. Erityinen vastuu on muilla oppositiopuolueilla, kokoomuksella ja kristillisdemokraateilla.

Quote from: Hbl, pääkirjoitusOn vaarallista, jopa kirjaimellisesti, flirttailla ekstremistien kanssa. Kun heille antaa pikkusormen, on vaikea lopettaa.

Timo Soini otti muukalaisvihamieliset voimat Perussuomalaisiin, koska se auttoi häntä saamaan enemmän valtaa.

Muukalaisvihamielisten pyhä johtaja Jussi Halla-aho asettui ehdolle Perussuomalaisista eduskuntavaaleissa 2007, mutta ei tullut valituksi.
...
Loppu on historiaa. Vuonna 2014 Halla-ahosta tuli europarlamentaarikko ja vuonna 2017 hänet valittiin Perussuomalaisten puheenjohtajaksi.

Muukalaisvihamieliset voimat tulivat vahvemmiksi kuin Timo Soini ja hänen kannattajansa.

Nyt todistamme jotain vastaavaa. Vieläkin äärimmäisemmät voimat ovat saaneet jalansijaa Perussuomalaisissa. Puolue ei kuitenkaan halua näyttäytyä äärioikeistolaisena vaan hallituskelpoisena puolueena. Siksi julkisivua siivotaan, eikä ketä tahansa päästetä jäseneksi.  (käännös)
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

IDA

Quote from: Roope on 19.09.2020, 15:59:51
Valtamedian pääkirjoituksissa Perussuomalaiset enemmän tai vähemmän syyllistetään Katajan murhayrityksestä ja liitetään tapauksen kautta poliittiseen väkivaltaan.

Nämähän ovat kopeissaan luoneet sellaisen suuren kertomuksen, että mitä tahansa negatiivista perussuomalaisiin liittyvää tapahtuu se on aina perussuomalaisen vika. Kun perussuomalainen hakataan henkihieveriin sekin on perussuomalaisten vika. Ei tähän median fiktiiviseen tarinankerrontaan varmaan muuta parannusta ole kuin se, että toimittajat vapautettaisiin kopeistaan katselemaan maailmaa.

edit:

Perussuomalaisten työ salonki- ja hallituskelpoisuuden eteen voi valua hukkaan, elleivät puolue ja sen aktiivit tee selvää eroa puolueen linjasta oikealta ohi meneviin ääriliikkeisiin.

Tähän voisi sanoa vielä, että perussuomalaiset eivät työskentele salonki- ja hallituskelpoisuuden eteen. Eivät varsinkaan, jos se edellyttää sellaista päiden pensaaseen pistämistä ja muiden mielipiteiden kritiikitöntä toistamista mitä erittäin salonkikelpoinen Helsingin Sanomat harjoittaa. Jos Helsingin Sanomat olisi sävel se soisi todella hyvässä harmoniassa Kansan Uutisten kanssa.
qui non est mecum adversum me est

Atte Saarela

Quote from: P on 16.09.2020, 19:19:42
Siis Torssonen vaikuttaa vähän ylivaihde päällä politiikassa vetäneeltä henkilöltä, mutta ihme kähmintää vaikuttaa Katajankin ympärillä olleen ohi paikallijärjestöjen päätösten? Kataja juuri vahvisti Torssosen pudottamisen eduskuntavaaliehdokkuudesta vastoin Torssosen oman paikallisjärjestön päätöstä!

Minä en ollenkaan ymmärrä tällaista ajattelua.

Pahimmassa tapauksessa Torssonen olisi nyt kansanedustajana ja pääsisi tuottamaan 4 vuotta materiaalia muiden puolueiden vaalipuheisiin ja suvislehtien kolumneihin sekoiluillaan. Tyyppi olisi ollut vihervasemmistolle oikea taivaan lahja.

Pekka Kataja teki puolueelle todella suuren palveluksen pudottamalla Torssosen pois listoilta.

Toivon että persuissa osataan jatkossakin tehdä tällaisia vaikeita mutta välttämättömiä päätöksiä. Jos puolueen sääntöihin voisi tehdä jotain muutoksia jotka helpottaisivat ongelmallisten ihmisten pudottamista entisestään, kannattaisi ehkä harkita.

justustr

Quote from: IDA on 19.09.2020, 16:32:43
Tähän voisi sanoa vielä, että perussuomalaiset eivät työskentele salonki- ja hallituskelpoisuuden eteen.

Kyllä työskentelee ja tämän on Halla-ahokin todennut. Ei tosin niin kun tiedostavaiset haluaisivat vaan siten mikä edistää puoluetta parhaiten, pääsyä valtaan ja kannatuksen kasvua.

Lahti-Saloranta

Quote from: Atte Saarela on 19.09.2020, 16:49:26

Pahimmassa tapauksessa Torssonen olisi nyt kansanedustajana ja pääsisi tuottamaan 4 vuotta materiaalia muiden puolueiden vaalipuheisiin ja suvislehtien kolumneihin sekoiluillaan. Tyyppi olisi ollut vihervasemmistolle oikea taivaan lahja.

Pekka Kataja teki puolueelle todella suuren palveluksen pudottamalla Torssosen pois listoilta.

Toivon että persuissa osataan jatkossakin tehdä tällaisia vaikeita mutta välttämättömiä päätöksiä. Jos puolueen sääntöihin voisi tehdä jotain muutoksia jotka helpottaisivat ongelmallisten ihmisten pudottamista entisestään, kannattaisi ehkä harkita.
Torssosta ja Katajaa tuntematta on paha sanoa toimiko Kataja oikein vai väärin Torssosen suhteen.
Minusta ei ole oikein että joku Kataja voi olla päättämässä kuka listoilta pudotetaan ja kuka sinne nostetaan.
Jos vähän jossitellaan ja mennään ajassa taaksepäin. Jos Halla-aho olisi ollut ehdolla aikanaan Keski-Suomessa ja Kataja Soinin uskollisena palvelijana päättämässä Jussin ehdokkuudesta niin luulen että kohtelu olisi ollut sama kuin Torssosen kohdalla. Olisiko Kataja silloin pelastanut puolueen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

IDA

Quote from: justustr on 19.09.2020, 16:50:28
Kyllä työskentelee ja tämän on Halla-ahokin todennut. Ei tosin niin kun tiedostavaiset haluaisivat vaan siten mikä edistää puoluetta parhaiten, pääsyä valtaan ja kannatuksen kasvua.

Tietenkin jokainen puolue tekee työtä hallitukseen pääsemiseksi. Se on kuitenkin eri asia kuin joku hallituskelpoisuus, joka määriteltäisiin puolueen ulkopuolelta.
qui non est mecum adversum me est

P

Quote from: Lahti-Saloranta on 19.09.2020, 17:42:32
Quote from: Atte Saarela on 19.09.2020, 16:49:26

Torssosta tuntematta paha sanoa toimiko Kataja oikei vai väärin.
Minusta ei ole oikein että joku Kataja voi olla päättämässä kuka listoilta pudotetaan ja kuka sinne nostetaan. Jos vähän jossitellaan ja mennään ajassa taaksepäin. Jos Halla-aho olisi ollut ehdolla aikanaan Keski-Suomessa ja Kataja Soinin uskollisena palvelijana päättämässä Jussin ehdokkuudesta niin luulen että kohtelu olisi ollut sama kuin Torssosen kohdalla. Olisiko Kataja silloin pelastanut puolueen.

Lahti-Saloranta vastasikin kommenttiin aika kattavasti. Ongelma on demokraattisesti toimivassa puolueessa iso, jos paikallisjärjestön demokraattisen päätöksen pystyy yksi mies, joka selkeästi myöhemmin hyötyi päätöksestään henkilökohtaisesti (avustajuus eduskunnassa), ohittamaan...

Torssonen välttämättä ei olisi päässyt läpi. Ja jos olisi päässyt läpi, mitään täyttä varmuutta sekoilusta on tässä vaikea uskottavasti esittää .

Ja en tunne Torssosta. Mielikuvan vaan, ja se on vähän nopeasti etenevä. Tosin politiikka on täynnä kunnianhimoisia "pyrkyreitä". Tiedä miten erityisen erikoista se muka on?

Supernuiva

Eräs pörssissä oleva valtamediaan kuuluva sanomalehti on tänään julkaissut pääuutisena kahden vai jopa kolmen sivun jutun Teemu Torssosen poliittisesta ajattelusta. Haastattelu oli tehty Jämsänkosken tapahtumien jälkeen, ja toinen nyt pidätettynä ollut henkilö oli ollut jo haastattelun aikaan lehden mukaan pidätettynä. Sanomalehti oli jopa kertonut Torssoselle haastattelun aikana pidätetyn henkilön nimen, joka oli ollut lehden tiedossa. Torssonen oli kiistänyt tietävänsä mitään, jos minulle on referoitu tätä juttua oikein.

Jutun kantava teema oli se, että Torssosen polittisesta toiminnasta tai kirjoituksista ei oltu löydetty mitään äärioikeistolaista. Hänen poliittiset toimensa eivät sovi yhteen äärioikeistolaisuuteen liittyvien väitteiden kanssa, oli ollut tämän valtamedian edustajan toteamus.

Pikemminkin oli todettu, että äsämpeeläiset ovat olleet äärioikeistolaisempia ajattelultaan kuin Torssonen. Yksi suuri "synti" oli ollut Soinin haastaminen, tämän jälkeen oli alkanut Torssosen poliittinen alamäki, sillä sitä ei oltu hyväksytty.

Torssosella oli tulevaisuutta kohtaan suunnitelmia, mutta niihin ei enää kuulunut perussuomalaisuus. Hän oli hakenut koulutukseen, ja suunnitelmissa oli muutto pois Jyväskylästä.

Lukekaa Keskisuomalainen 19.9.2020, sillä sen pääuutinen on Teemu Torssosen haastattelu. Keski-Suomen perussuomalaisten kannalta jutun sanoma ei ehkä ole kaikkein positiivisin mahdollinen, hänelle oli esimerkiksi huudettu ja lyöty nyrkkiä pöytään perussuomalaisten kokouksissa.

Toivottavasti oikea totuus Jämsänkosken tapahtumista tulee esiin, eikä teko jää epäselväksi. Tämän jutun perusteella tuntuisi uskomattomalta, että tulevaisuutta muualla suunnitteleva henkilö olisi toteuttanut näin ihmeellisen teon.

Valtamediana sanomalehti Keskisuomalainen on siis ottanut toimituksellisesti sen kannan, että Torssosen jäljiltä ei ole löydetty mitään äärioikeistolaisuutta. (Jos minulle on referoitu tätä lehden juttua väärin, niin oikaiskaa käsitykseni - kiitos.)

Lalli IsoTalo

Quote from: Supernuiva on 19.09.2020, 22:58:03
Torssonen oli kiistänyt tietävänsä mitään, jos minulle on referoitu tätä juttua oikein.

Erittäin mielenkiintoinen juttu, epäilemättä, mutta ilman suoria lainauksia ei oikein kannata kommentoida vielä mitään.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Supernuiva

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.09.2020, 23:35:13
Torssonen oli kiistänyt tietävänsä mitään, jos minulle on referoitu tätä juttua oikein.

Erittäin mielenkiintoinen juttu, epäilemättä, mutta ilman suoria lainauksia ei oikein kannata kommentoida vielä mitään.

Jotenkin sitä luulisi, että Hommalla on pakko olla useita aktiiveja, jotka lukevat tätä valtamediaa. Miksi kukaan ei ole referoinut tätä juttua?

Pkymppi

Quote from: Supernuiva on 19.09.2020, 23:37:26
Quote from: Lalli IsoTalo on 19.09.2020, 23:35:13

Jotenkin sitä luulisi, että Hommalla on pakko olla useita aktiiveja, jotka lukevat tätä valtamediaa. Miksi kukaan ei ole referoinut tätä juttua?

Tästä sen pääsee lukemaan  2€:llä

https://www.ksml.fi/paikalliset/3113450 (18.9.2020)

QuoteTeemu Torssonen vaati vapauttamista, käräjäoikeus jatkoi vangitsemista perjantaina

Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Katajan murhayrityksestä todennäköisin syin epäiltynä vangitun jyväskyläläisen Teemu Torssosen vangitsemisasiaa käsiteltiin Keski-Suomen käräjäoikeudessa uudelleen perjantaina. Torssosella on lain mukainen oikeus vaatia vangitsemisensa uudelleen harkintaa kahden viikon välein.

(maksumuuri)

Supernuiva

Quote from: Pkymppi on 19.09.2020, 23:42:43
Tästä sen pääsee lukemaan  2€:llä

https://www.ksml.fi/paikalliset/3113450

Linkkasit väärään juttuun, tämä on se, joka oli tänään pääuutinen:

https://www.ksml.fi/paikalliset/3109455 (19.9.2020)

Älkää siis lukeko pelkästään PKympin linkkaamaa, sillä se ei ole lauantain 19.9.2020 pääuutinen.

Quote"Voi olla, etten ole vaalien aikaan täällä" – Keskisuomalainen kysyi Teemu Torssoselta murhan yrityksestä ennen kuin poliisi oli ehtinyt soittaa hänelle

Keskisuomalainen haastatteli kaupunginvaltuutettu Teemu Torssosta heinäkuun lopussa. Tuolloin ei vielä tiedetty, että myöhemmin poliisi epäilisi häntä perussuomalaisten vaalipäällikön Pekka Katajan murhan yrityksestä.

(maksumuuri)