News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ano Turtiainen, ex-ps, nyk. VKK, elämä ja teot

Started by Jorma M., 03.06.2020, 14:06:16

Previous topic - Next topic

John Johnson

Jaahas. No jokos Ano on sitten palauttanut yritykselleen maksetut koronatuet?
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Savi

https://yle.fi/uutiset/3-11486899
QuotePerussuomalaisten eduskuntaryhmästä erotettu kansanedustaja Ano Turtiainen tarjoutuu puolueen johtoon
Perussuomalaisten puoluehallitus linjaa Turtiaisen jäsenyydesta tai puolueesta erottamisesta elokuussa.
Kansanedustaja Ano Turtiainen on tiedottanut olevansa käytettävissä perussuomalaisten puheenjohtajistoon. Hän kertoi asiasta eduskuntaryhmä Ano Turtiaisen kesäkokouksessa Rantasalmella maanantaina.

– Toivon, että maaseudulta osallistutaan rohkeasti tuohon kilpailuun. Puolueen johtoon ja puoluetoimistolle tarvitaan aidosti maaseutu- ja yrittäjäelämää kokeneita ihmisiä, Turtiainen kertoo tiedotteessaan.

Yle ei tavoittanut Turtiaista kesäkokouksesta.

Turtiainen perusti yhden miehen eduskuntaryhmän kesäkuussa sen jälkeen kun hänet erotettiin perussuomalaisten eduskuntaryhmästä rasistisen tviitin vuoksi. Sittemmin hän on ilmoittanut halustaan palata takaisin perussuomalaisten eduskuntaryhmään.

Turtiaisen jäsenyys puolueessa on esillä perussuomalaisten puoluehallituksessa lähiaikoina. Puoluehallitus linjaa Turtiaisen jäsenyydesta tai puolueesta erottamisesta kokouksessaan elokuussa.

Perussuomalaiset valitsevat puheenjohtajan, puoluessihteerin sekä kolme varapuheenjohtajaa puoluekokouksessaan Seinäjoella ensi vuoden elokuussa.

Perussuomalaisten eduskuntaryhmästä erotettu Ano Turtiainen perusti oman yhden miehen eduskuntaryhmän

Kupletin juonihan on se että Turtiainen haluaa pystyä ulisemaan erottamisen jälkeen että persuissa ei halla-ahoa saa haastaa.

viisitoista

Ei hirveästi näytä siltä että Turtiaisella olisi tulevaisuutta persuissa, kun tähän tyyliin mököttää ja manailee itsekseen:

[tweet]1327656585435504645[/tweet]

Tämmöiset turtiaiset on Gurbanovin kaltaisten antifa-komissaarien vakiokauraa, joita ne voi seuraajilleen osoittaa ja nauraa niiden avuttomille vihanpurkauksille.

Sillä Turtiainen ei suinkaan osaa verbaalisesti heijastaa voimaa tai itsevarmuutta - hän tuntuu vain tappiomielialaiselta ukkelilta joka päivittelee maailman menoa. Ei nuoret nationalistit halua tuollaisia seurata.

viisitoista

[tweet]1343615222871953419[/tweet]

John Johnson

Ano erotettiin määräaikaisesti vuoden loppuun saakka. Hyviä näyttöjä puolueeseen palaavalta edustajalta :D Vieläköhän James Hirvisaari jatkaa Anon avustajana?

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Alaric

Mielenkiintoista kyllä nähdä otetaanko Turtiainen takaisin.

Tuo itse erottamisen syyhän oli aivan naurettava eli siis jonkun meemikuvan postaaminen pyhimykseksi nostetusta kuolleesta narkkarikeeneristä... come on. Ei olisi pitänyt alkaa nöyristellä millekään BLM-ulisijoille.

Nyt onkin jännä nähdä, että jos ryhmään ei ole vieläkään pääsyä, niin käytetäänkö Turtiaisen poissulkemisen syynä mm. tämän koronahysteriakriittisiä kirjoituksia somessa (näitä on nähty viime aikoina paljon). Persujen äänestäjissä kuitenkin on myös porukkaa, joka ei tuohon viralliseen koronanarratiiviin ihan täysin luota.

Millaisen signaalin puolue haluaa antaa?
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Eino P. Keravalta

Minun mielipiteelläni ei ole mitään kosmologista merkitystä, mutta aluksi pidin Anoa hieman turhan yksiviivaisena ja ehkä jopa harkitsemattomana tyyppinä.

Nyttemmin näyttää siltä, että hän kuuluu Persujen parhaimmistoon: valpas, kyseenalaistamiseen kykenevä, rohkea ja ilmaisuvoimainen ihminen, joka kaiken aikaa etsii lisää tietoa eikä turhaan kumarra ketään.

Huipputyyppejä.

Jatkoon. 100%
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

John Johnson

Quote from: Alaric on 31.12.2020, 21:33:11

Tuo itse erottamisen syyhän oli aivan naurettava eli siis jonkun meemikuvan postaaminen pyhimykseksi nostetusta kuolleesta narkkarikeeneristä... come on. Ei olisi pitänyt alkaa nöyristellä millekään BLM-ulisijoille.

Nyt onkin jännä nähdä, että jos ryhmään ei ole vieläkään pääsyä, niin käytetäänkö Turtiaisen poissulkemisen syynä mm. tämän koronahysteriakriittisiä kirjoituksia somessa (näitä on nähty viime aikoina paljon). Persujen äänestäjissä kuitenkin on myös porukkaa, joka ei tuohon viralliseen koronanarratiiviin ihan täysin luota.

Tästä oli aiemmin joku mielipidetiedustelu koronarokotteeseen liittyen jonka mukaan perussuomalaisia kannattavat ovat myös kaikkein kriittisimpiä sitä kohtaan. Mielenkiintoista sikälikin kun tuossa homman koronakeskustelussa on aina vaan vaadittu kovempia toimenpiteitä taudin tukahduttamisen suhteen ja olen aina pitänyt tätä palstaa ikäänkuin persujen äänitorvena.

Roope

Syyhän ei ilmeisesti ollut vain tuo kuva vaan pitempi historia turhanpäiväisten kohujen tahallisessa nostamisessa joko antamistaan lupauksista huolimatta tai sellaisista kieltäytyen, aivan kuten ulkoministeri Ilkka Kanervan ministerinpaikalta savustamisen syynä eivät olleet niinkään itse tekstiviestit vaan totuuden nuuka käyttö ja se, että Kanerva oli tehnyt samaa jo aiemmin kansanedustajana ja luvannut olla nostamatta ministerinä vastaavia kohuja.

Quote from: Alaric on 31.12.2020, 21:33:11Millaisen signaalin puolue haluaa antaa?

Puolue mokasi julkisuudessa jo erottamisen yhteydessä, mutta nyt on mahdollisuus mokata uudestaan ottamalla Turtiainen takaisin, jos mies on tosiaan niin yhteistyökyvytön/haluton kuin miltä vaikuttaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Alaric

Quote from: John Johnson on 31.12.2020, 22:03:26

Tästä oli aiemmin joku mielipidetiedustelu koronarokotteeseen liittyen jonka mukaan perussuomalaisia kannattavat ovat myös kaikkein kriittisimpiä sitä kohtaan. Mielenkiintoista sikälikin kun tuossa homman koronakeskustelussa on aina vaan vaadittu kovempia toimenpiteitä taudin tukahduttamisen suhteen ja olen aina pitänyt tätä palstaa ikäänkuin persujen äänitorvena.

Tässä kohtaa moni tekee virheen, koska Homma on ihan sääntöjenkin mukaan puoluepoliittisesti sitoutumaton, täällä ei käytännössä juuri persupoliitikkoja enää pyöri (somessa saa samalla vaivalla enemmän näkyvyyttä) ja loppujen lopuksi aktiivikirjoittajien määräkin on suhteellisen pieni.

Vaikka persujen kannatus onkin kirjoittajien/lukijoiden keskuudessa erinäisten kyselyiden perusteella suurta, ei tietenkään täällä vallitsevista mielipiteistä voi suoraan vetää mitään johtopäätöksiä puolueen jäsenten tai äänestäjien kannoista isommassa mittakaavassa :)

Täällä saattaa hyvinkin olla esim. koronarajoituksia tai koronarokotteen ottamista kannattavaa porukkaa suhteessa enemmän kuin äänestäjäkunnassa yleisesti.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

viisitoista

Quote from: Roope on 31.12.2020, 22:04:14
Puolue mokasi julkisuudessa jo erottamisen yhteydessä, mutta nyt on mahdollisuus mokata uudestaan ottamalla Turtiainen takaisin, jos mies on tosiaan niin yhteistyökyvytön/haluton kuin miltä vaikuttaa.

Juuri sitä hän on - Turtiainen on kuin jokin pahansuopa pilakuva kansallismielisestä poliitikosta, kränäävä änkyrä joka kannattaa vaistomaisesti, ajattelematta, kaikenlaista hörhöilevää edgy-kamaa ihan vain vastarinnankiiskenä ollakseen:

[tweet]1344908370327851009[/tweet]

Sakari

Turtiainen ei kuulu PS joukkoon kun toiminnallaan poraa reikiä PS laivan pohjaan. Jos on minä itse asenteella ilman käsitystä miten oma toiminta vaikuttaa puolueeseen ja sitä kautta muihin puolueen edustajiin, niin saa jatkaa touhuja omalla hiekkalaatikolla.

On äärettömän typerää esiintyä vihervasemmiston maalaamana öykkärityperys isämmaallisena soumen pulustajana. Tällainen turtiaistinen käytös on punavihreiden tukemista.
Ooh lalaa...

JT

Ano saattaa olla toistaiseksi arvokkaampi visionääri suomalaiselle politiikalle omassa ryhmässään.
Ehkä parin vuoden kuluttua voisi olla sopiva aika pohtia Anon ps-yhteistyön jatkamista.
Onneksi homma ei ole kiinni yhdestä ukosta.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Supernuiva

Quote from: JT on 02.01.2021, 12:16:04
Ano saattaa olla toistaiseksi arvokkaampi visionääri suomalaiselle politiikalle omassa ryhmässään.
Ehkä parin vuoden kuluttua voisi olla sopiva aika pohtia Anon ps-yhteistyön jatkamista.
Onneksi homma ei ole kiinni yhdestä ukosta.

Suomen poliittisessa historiassa SMP:hen ja sen jatkumoon liitettävät puolueet taitavat vastata yli 90 prosentista niistä kansanedustajista, jotka on historian saatossa erotettu tai jotka ovat itse eronneet omasta eduskuntaryhmästä. (Luku on vedetty hatusta, mutta lienee suuruusluokaltaan lähellä oikeaa?)

Jotenkin sitä kuvittelee, että puolue harkitsee vakavasti erotettujen ottamista takaisin. Aika näyttää. Oikeassa työelämässä erotettuja ei käytännössä oteta koskaan takaisin, lieneekö politiikan maailma toisenlainen?

pienivalkeapupu

Quote from: Supernuiva on 02.01.2021, 17:12:29
Jotenkin sitä kuvittelee, että puolue harkitsee vakavasti erotettujen ottamista takaisin. Aika näyttää. Oikeassa työelämässä erotettuja ei käytännössä oteta koskaan takaisin, lieneekö politiikan maailma toisenlainen?
No todellakin on  ;D  Ihan erilaiset pelisäännöt luottamuselämässä kuin työelämässä...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

viisitoista

Minä en itse suinkaan ole mikään hysteerisen yliherkkä "anti-anti-semiitti," enkä ollenkaan pidä siitä roolista jota juutalaisyhteisöt ovat esittäneet multikulti-ideologian ajamisessa länsimaissa viime vuosikymmeninä, mutta ei kai vain tuo kömpelys ole mennyt hurahtamaan johonkin klassiseen juutalais-salaliittoon, kun ei älli riitä hienovaraisempien globalistijuonten tai kehityskulkujen ymmärtämiseen? Katkeroitunut maalaisbodari (luuleekohan hän että hänen Floyd-keissistä niskaan saamansa paska on jonkin salaliiton syytä?) saattamassa itseään naurettavaksi yrittäessään jutella syntyjä syviä.

(Pääsyy siihen miksi jotkut ihmiset uskovat vaikka "Siionin viisaiden pöytäkirjojen" kaltaiseen potaskaan on älyllinen laiskuus - ei riitä aivokapasiteetti tai kärsivällisyys monimutkaisten kuvioiden hahmottamiseen, halutaan vaan nopeasti jokin yksinkertainen selitys ja kaikenkattava syntipukki.)

Voisi Turtiainen ainakin selventää keitä nuo "viholliset" oikein ovat, tällaisen sievistelevän epämääräisyyden sijaan, kun on olevinaan niin vakavissaan. Vai eikö oikeasti edes itse tiedä, kunhan vaan vihjailee niitä näitä?

[tweet]1345792256926752768[/tweet]

Hippo

Turtiainen syöttää urakalla vastustajan lapaan. Seuraavassa vaihdossa penkille.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Tämä Turtiainen on sellainen kaheli, jotka tulisi saada puolueesta ulos.  Soinin perskärpäset kuten Simon Elo saatiin pellolle nyt olisi syytä pitää örkit ja hörhöt puolueen ulkopuolella. turtiaisesta tuskin on koskaan lainsäädäntö ja eduskuntatyöhön. siis puolueelle vain ja ainoastaan painolastia.

viisitoista

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 04.01.2021, 18:01:59
Tämä Turtiainen on sellainen kaheli, jotka tulisi saada puolueesta ulos.

Alan olla samaa mieltä. Ilmiselvästi arvon herra katsoo nyt ettei hänellä ole enää mitään menetettävää, ja voi siten laukoa ihan mitä moskaa tahansa, jopa avoimesti pottuillen persujen kansanedustajille.

Hän olisi hyvä tehdä ihan oikea varoittava esimerkki, että nuivat kansanmiehet persujen riveissä tajuavat vastedes pitää yllä jotain laatustandardeja. (Kuten Timo Hännikäinen kerran totesi, "Ei vihollisia oikealla" ei tarkoita laatukontrollista luopumista oikealla.)

JT

Quote from: viisitoista on 04.01.2021, 18:34:48
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 04.01.2021, 18:01:59
Tämä Turtiainen on sellainen kaheli, jotka tulisi saada puolueesta ulos.

Alan olla samaa mieltä. Ilmiselvästi arvon herra katsoo nyt ettei hänellä ole enää mitään menetettävää, ja voi siten laukoa ihan mitä moskaa tahansa, jopa avoimesti pottuillen persujen kansanedustajille. Eli pitkämielinen anteeksiantavaisuus ei taida toimia häneen.

Anon eduskuntaryhmän sihteerinä toimii entinen kansanedustaja James Hirvisaari, joka on solminut opiskelujensa maisterivaiheen työharjoittelusopimuksen edustaja Turtiaisen avustajana. Tuo Anon uuden vuoden tervehdys/taistelumanifesti voisi olla vaikka Hirvisaaren kynästä.

Siinä on vakka kantensa valinnut.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

foobar

Kas kun ei QAnon-eduskuntaryhmä... (hetki piti miettiä että mikä "Anon eduskuntaryhmä". :) )
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

viisitoista

Quote from: Eino P. Keravalta on 31.12.2020, 21:41:03
Minun mielipiteelläni ei ole mitään kosmologista merkitystä, mutta aluksi pidin Anoa hieman turhan yksiviivaisena ja ehkä jopa harkitsemattomana tyyppinä.

Nyttemmin näyttää siltä, että hän kuuluu Persujen parhaimmistoon: valpas, kyseenalaistamiseen kykenevä, rohkea ja ilmaisuvoimainen ihminen, joka kaiken aikaa etsii lisää tietoa eikä turhaan kumarra ketään.

Huipputyyppejä.

Jatkoon. 100%

Ihanko tosissasi tuollaiset höpöpuheet kirjoitit, vai yrititkö olla ironinen?

viisitoista

Luulen että olisimme nähneet Turtiaisen kehnouden koko lailla selvemmin ellei hänen lankeemuksensa olisi sattunut tapahtumaan juuri viime kesän raivokkaan vasemmistolaisen kulttuurioffensiivin aikaan - luulen että monet säikähtäneet ja raivostuneet kansallismieliset menivät vaistonvaraiseen siilipuolustusasemaan, eivätkä halunneet Anoa kritisoida, ettei vihervassarit vaan olisi saaneet siitä tyydytystä ja saaneet lietsottua hysteriaansa pitemmälle.

Mutta nyt George Floyd-roska alkaa olla ohitse - se oli alun perinkin ensi sijassa Amerikan demokraattien sponsoroima vaalikampanja, joka nopeasti pantiin jäihin kun se alkoi vaikuttaa negatiivisesti gallupeihin - ja voimme arvostella Anoa omana itsenään, emmekä vain Floyd-keissin valossa.

Kristian IV

Minusta tämä näyttäytyy nyt siltä, että herra Turtiainen halusi signaloida ensisijaisesti omilleen, mutta myös vastapuolelle ettei häntä pelota. Ei yhtään. Valtaapitävien rienauksesta ei nykyaikana sinua polteta roviolla. Eikä poliittinen itsemurha ole edes sosiaalinen itsemurha. Hän härskisti kaatoi pyhän lehmän, eikä todellakaan kadu. Signaloi muille, että on tarvetta koventaa puheita. Toisaalta kun vastapuolen suurin vasta-argumentti meihin on se, että me olemme rienaavia ja liian kovapuheisia, Turtiainen antoi niille aseistusta. Mutta jos hän ei kadu, ei meidän kannata kilvoin lähteä marttyyriämme myymään. Positiivinen lopputulema näissä voi olla, että pieni pilkka näyttäytyy pienemmältä, silloin kun joku välillä ampuu oikeasti kovilla.

Huumori on se ikiaikainen keino taistella tyranniaa vastaan, mutta sen pitää mennä maaliin ollakseen tehokasta. Tämä ei saanut edes omia naurahtamaan, saati sitten vastapuolta. Eikö näin mahtavilla tahoilla ole edes omaa whatsap-ryhmää, josta haettaisiin laajempi siunaus kaikelle uhkarohkeammalle? Lynkkasimme juuri omamme peloissamme. Ja alkuperäinen viesti oli, että älkää nyt vittu olko niin peloissaan. Harmillista.
Totuus esiin, hinnalla millä hyvänsä.
Materialistinen maailmankuva on ruma satu.
Olemme ensisijaisesti henkisiä olentoja. Jos se unohtuu, järki hämärtyy.
Elämme kurin jälkeistä maailmaa, eli nurinkurisuutta.

Tsuudi

Minua ei Turtiaisen kommentoinnit paljoa hetkauta. Ääni menee persuille. Menee, vaikka olisi itse Aatu ehdolla. Ei kiinnosta. Ensisijainen tavoite on hajottaa toimiva yksipuoluejärjestelmä.
Tosipuheissa voisi kyllä Ano vähän miettiä mitä sanoo. Hänelle äänestäjät ovat valtakirjan antaneet ja päättävät myös jatkosta.
Ano on nostanut enemmän rautaa kuin moni meistä. Ei mitään jakoja, vaikka ikäni olen treenannut. Ja se on vaatinut kovaa ja pitkänteistä työtä. On myös yrittäjä ja maksaa monen siipeilijän elämisen.
Edellä taas Ryskyllä ego kirjoittelee shekkejä, joita vartalo ei lunasta. Kovasti se Elokin näkyy huutelevan, kun ottaa huomioon millaiseksi selkärangattomaksi vinkuheinäksi ko epeli osoittautui.
Huono läppä ei ole rikos, eikä harkintakyvyn puute. Eipä sillä, että puolustelisin. Hölmöjä heittojahan nuo sikäli on. Turtiaisen habituksella kun puhuisi vähän, asiaa ja suoraan, niin hyvin menisi. Toisaalta voihan suomessa toimia ministerinäkin vaikka kannattaisi poliisiväkivaltaa. Mites se Anarkistinmäki huutelikaan Kristenseenistä? Holstilla ja Palolla on läheisiä, joita poliisimurha kosketti. Uskomatonta röyhkeyttä, josta Anarkistinmäki toivottavasti joutuu vastamaan paikkaan, josta ei puoluekirjalla ja selittelemällä selviä.
Vähän perspektiiviä asiaan.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

viisitoista

Quote from: Tsuudi on 04.01.2021, 22:36:35
Minua ei Turtiaisen kommentoinnit paljoa hetkauta. Ääni menee persuille. Menee, vaikka olisi itse Aatu ehdolla.

No ei persujen uskolliset perusäänestäjät (kuten minä itse) tosiaan vähästä hätkähdä, mutta moni "aidalla istuva" epäröivä voi niin tehdä. Turtiaisen kaltaiset ei kerta kaikkiaan voi tuoda yhtään uusia ääniä persuille, mutta voi kyllä karkottaa niitä pois.

Eikä tuo Turtiaisen tuorein tuotos muuten ollut mitään "läppää," vaan selvästi vakavaksi tarkoitettua paatosta. Ei ollut mikään tsoukki tuo epämääräinen kaikkialla läsnäolevasta "vihollisesta" puhuminen.

Kela_Platinum

Quote from: Tsuudi on 04.01.2021, 22:36:35
Minua ei Turtiaisen kommentoinnit paljoa hetkauta. Ääni menee persuille. Menee, vaikka olisi itse Aatu ehdolla. Ei kiinnosta. Ensisijainen tavoite on hajottaa toimiva yksipuoluejärjestelmä.
Tosipuheissa voisi kyllä Ano vähän miettiä mitä sanoo. Hänelle äänestäjät ovat valtakirjan antaneet ja päättävät myös jatkosta.
Ano on nostanut enemmän rautaa kuin moni meistä. Ei mitään jakoja, vaikka ikäni olen treenannut. Ja se on vaatinut kovaa ja pitkänteistä työtä. On myös yrittäjä ja maksaa monen siipeilijän elämisen.
Edellä taas Ryskyllä ego kirjoittelee shekkejä, joita vartalo ei lunasta. Kovasti se Elokin näkyy huutelevan, kun ottaa huomioon millaiseksi selkärangattomaksi vinkuheinäksi ko epeli osoittautui.
Huono läppä ei ole rikos, eikä harkintakyvyn puute. Eipä sillä, että puolustelisin. Hölmöjä heittojahan nuo sikäli on. Turtiaisen habituksella kun puhuisi vähän, asiaa ja suoraan, niin hyvin menisi. Toisaalta voihan suomessa toimia ministerinäkin vaikka kannattaisi poliisiväkivaltaa. Mites se Anarkistinmäki huutelikaan Kristenseenistä? Holstilla ja Palolla on läheisiä, joita poliisimurha kosketti. Uskomatonta röyhkeyttä, josta Anarkistinmäki toivottavasti joutuu vastamaan paikkaan, josta ei puoluekirjalla ja selittelemällä selviä.
Vähän perspektiiviä asiaan.

Olen samaa mieltä, Turtiainen voisi vähän miettiä kyllä eikä heitellä ihan mitä sattuu, mutta äänestän silti PS koska se on oikeasti ainoa todellinen vaihtoehto Suomessa. Käytännössä SysteemiPuolue (SP) vs. PS.

Jos ei äänestä PS niin sanoisin melkein että on itse osa ongelmaa. Välillä näkee (tosin nykyisin selvästi harvemmin kuin ennen) jossain Ruotsin redditissä ihmisten sanovan jotain "En tykkää mamurikollisuudesta, mutta en silti halua äänestää SD koska joku joskus sieltä sanoi jotain", minusta tuollainen henkilö ei edes välitä. Tilanne olisi eri jos olisi jokin muu vaihtoehto, mutta kun ei ole. Miettikää nyt, Ruotsalaisia teinejä haudataan maahan elävältä, päälle kustaan, takkeja viedään päältä keskellä päivää ja ihmiset silti ei halua äänestää SD (gallupeissa taisi olla ennen koronaa noin 25%) todella isoissa määrin.

On kuitenkin totta että PS:n pitää oikeasti kiinnittää viestintään suurta huomiota, koska keskiverto äänestäjää vieraannuttaa tuollaiset ja medialle ei pidä antaa yhtää lisää ammuksia.

Tuomas Tähti

Quote from: John Johnson on 31.12.2020, 20:55:54
Ano erotettiin määräaikaisesti vuoden loppuun saakka.

Toisin kuin sitaatissa väitetään, Ano Turtiaista ei erotettu Perussuomalaisten eduskuntaryhmästä määräaikaisesti vaan toistaiseksi. Määräajaksi erottaminen tarkoittaa sitä, että erotetun henkilön jäsenoikeudet palautuvat automaattisesti määräajan päättyessä. Turtiaisen tapauksessa mitään tuollaista määräaikaa ei ilmoitettu vaan todettiin, että Turtiainen voi hakea Perussuomalaisten eduskuntaryhmän jäsenyyttä vuoden 2020 päätyttyä. Pitää huomioida, että a) Turtiainen ei välttämättä pyri takaisin Perussuomalaisten eduskuntaryhmään ja b) vaikka pyrkisikin, eduskuntaryhmä voi halutessaan hylätä hänen hakemuksensa.

PS-ryhmästä erottamisen jälkeen Turtiainen sanoi viime vuonna näin: "En jumalauta ikinä mene hattu kädessä pyytämään, että ottakaa minut takaisin. Jos sellaista pitää tehdä, se on puoluejohto, joka tulee lakki kädessä kysymään, että Ano, tuletko takaisin."

Lähde ja lainaus:

https://yle.fi/uutiset/3-11387128 (luettu 4.1.2021)

QuotePerussuomalaisten eduskuntaryhmästä erotettu Ano Turtiainen: "En hae takaisin, saavat tulla lakki kädessä pyytämään"

Yle 5.6.2020

[...]

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä erotti Turtiaisen tämän twiitattua rasistisesti Yhdysvalloissa poliisin väkivallan seurauksena kuolleesta George Floydista. Eduskunnan puhemies Matti Vanhanen (kesk.) kuvaili tviittiä "pöyristyttäväksi".

– Se tviitti oli virhe. Minun olisi pitänyt tajuta, että läheiset ja muut eivät jaksa ottaa vastaan palautetta sellaisilta, jotka eivät ymmärrä mustaa huumoria. Aion kehittyä, sanoo Turtiainen, muttei avaa tarkemmin miten.

Eduskuntaryhmä erotti Turtiaisen toistaiseksi, mutta hän voi hakea ryhmän jäsenyyttä ensi vuonna.

– En varmasti hae. En ole perussuomalaisiin koskaan hakenut, vaan minut on sinne pyydetty. En jumalauta ikinä mene hattu kädessä pyytämään, että ottakaa minut takaisin. Jos sellaista pitää tehdä, se on puoluejohto, joka tulee lakki kädessä kysymään, että Ano, tuletko takaisin.

[...]

viisitoista

Quote from: Kristian IV on 04.01.2021, 20:40:29
Minusta tämä näyttäytyy nyt siltä, että herra Turtiainen halusi signaloida ensisijaisesti omilleen, mutta myös vastapuolelle ettei häntä pelota. Ei yhtään. Valtaapitävien rienauksesta ei nykyaikana sinua polteta roviolla. Eikä poliittinen itsemurha ole edes sosiaalinen itsemurha. Hän härskisti kaatoi pyhän lehmän, eikä todellakaan kadu.

Ikävä kaataa kuvitelmasi, mutta kyllä Turtiainen sitä twiittiään "pahoitteli," murjottavan pikkupojan lailla:

"– Se tviitti oli virhe. Minun olisi pitänyt tajuta, että läheiset ja muut eivät jaksa ottaa vastaan palautetta sellaisilta, jotka eivät ymmärrä mustaa huumoria. Aion kehittyä, sanoo Turtiainen, muttei avaa tarkemmin miten."

Mäyräkoira

^ tämä. Ja just tämä. Jos sulla on jokin linja, niin pidä se ja puollusta sitä. mutta älä piru vie rupea ikinä uuparoimaan!!
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.