News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Taklaa korona tietokoneella

Started by Nuivinator, 16.03.2020, 20:40:50

Previous topic - Next topic

Nuivinator

Onko sinulla pelitietokone tai muuten vaan tehokas tietokone tai tietokonetta ylipäätään? Haluatko auttaa COVID-19:n vastaisessa taistelussa?

Jos vastauksesi on kyllä tai ei, niin voit osallistua näin: Lataa Folding @ Home -asiakasohjelma (saatavissa Windowsille, Linuxille ja Macille) täältä:  https://foldingathome.org/start-folding/
ja valitse "Any disease"

On mahdollista, että toisinaan koneesi saa ratkottavaksi myös esimerkiksi syöpiin, muihin tartuntatauteihin tai neurologisiin tauteihin liittyviä työpaketteja (Work unit, WU), mutta se ei haittaa. COVID-19 tautiin liittyvät paketit ovat tällähetkellä vahvasti priorisoituja Folding @ Homessa.

Jos haluat näkyä Homman tiimissä, niin teamid on 241720.
Suora linkki Homman statseihin: https://stats.foldingathome.org/team/241720
EOC:n Hommastatsit: https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=241720

Tämänhetkiset projektikuvaukset: https://apps.foldingathome.org/psummary

Liitekuvina sertifikaatteja tehdystä työstä.

Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

hulaq

Pyöriny jo 3 päivää, pirustihan tuo vie tehoa mediumillakin ja jos on hc-kellottelijoita, ni ottakaa normi kelloille jos meinaatte tapolla ajaa, muuten sulaa kivet.
Iudex illius ero

Aurelius

Itse ajan vain GPU:lla. Lämmöt tippuivat alle 60 C ja kone ei humise enää. Ottaa configure / slots:eista cpu:n pois ja jättää vain gpu:n. Muutenkin GPU laskee noita paljon prossua nopeammin, jos koneessa on vain erillinen näytönohjain tai esim. Ryzen.

Tabula Rasa

Itsellä palaa omat näytönohjainvähät ihan aiheesta kertovien striimien tekoon, eikä riitäkään, mutta suosittelen silti kenellä vääntöä on, liittymään mukaan. Tulee mieleen aikoinaan(mahdollisesti vieläkin?) toiminut world community grid joka parin gigan paketteina lähetti mielettömän isojen tutkimusaineistojen osia prossun ratkaistavaksi, ja kun ratkaissut niin takaisin ja eikun uudestaan. Silloin tutkinnan aiheena oli leishmaniasis-(joo en muista oikeaa kirjoitusasua)loisen aiheuttama vattumainen trooppinen tauti ja pari muuta. Liekkö tässä samantyyppinen ajatus?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Savi

Itse laitoin eilen illalla ajoon. Tänä aamuna ei ollut työjonossa yhtään tehtäviä - olisikohan töitäjakava palvelin ollut alhaalla?

Voitteko kertoa oletteko itse saaneet koneillenne töitä TÄNÄÄN niin osaan sitten tarvittaessa ruveta ihmettelemään olisiko omassa koneessa jotain vikaa jos töitä ei ole.

hulaq

Pistäkääs Homma-tiimi pystyyn niin mittaillaan sitten joskus noita lopputuloksia muitten tiimien osalta? @Nuivinator
Iudex illius ero

Lalli IsoTalo

Hommabannerin reunojen väri (fuksia, #FF00FF ) sattuu silmiin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

potta

Quote from: Savi on 17.03.2020, 09:39:40
Itse laitoin eilen illalla ajoon. Tänä aamuna ei ollut työjonossa yhtään tehtäviä - olisikohan töitäjakava palvelin ollut alhaalla?

Voitteko kertoa oletteko itse saaneet koneillenne töitä TÄNÄÄN niin osaan sitten tarvittaessa ruveta ihmettelemään olisiko omassa koneessa jotain vikaa jos töitä ei ole.
Ilmeisesti uusia käyttäjiä on tullut viime päivinä niin paljon lisää, että WUt ovat loppumassa kesken. Niitä pitäisi tulla kyllä tarjolle. Lisäksi käsiteltyjä WUita on palautunut niin paljon, että resursseja menee niiden käsittelyyn.

-----
Nyt (10:40) tuli cpu-jonoon tavaraa.

kkatajis

olikos jo joku tiimi hommalla ?

itsellä näköjään menee ~1h 40m per paketti ainakin tuo eka GPU:lla (40% kuormalla)
eikun hommaa putkeen

Nuivinator

Homma-tilin numero tailtaa olla 241720 ja nimeltään "Homma"
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Nuivinator

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.03.2020, 10:13:42
Hommabannerin reunojen väri (fuksia, #FF00FF ) sattuu silmiin.

Ai onko sllä nimiksin? Hetken aikaa heiluttelin gimpin värinvalitsin-työkalua ja valitsin ärsyttävimmän minkä löysin.

kkatajis

Quote from: Nuivinator on 17.03.2020, 12:15:15
kiitos sinne menee pisteet
eikun hommaa putkeen

hulaq

Quote from: kkatajis on 17.03.2020, 12:17:37

Öö ei mene?

Rank   Name   Credit   WUs   Team
Bad Gateway

Mikähän tuossa mulla qC?
Iudex illius ero

kkatajis

Quote from: hulaq on 17.03.2020, 12:28:58
Quote from: kkatajis on 17.03.2020, 12:17:37

Öö ei mene?

Rank   Name   Credit   WUs   Team
Bad Gateway

Mikähän tuossa mulla qC?
en sen enempä'ä katsellut että hyväksy tuon numeron ja tuli Homma's tuohon näkyviin ruudulle
0 go to Team Homma's total of 370.
eikun hommaa putkeen

Nuivinator

Vastaperustettu tili. Nuo 370 pojoa on mun koneelta peräisin. Noilla joillakin statistiikkapalvelimilla taitaa olla senverran kuormaa että helposti tulee tuo "bad gateway"

kkatajis

taitaa olla kovaa ruuhkaa servereillä, kun oma tulos katosi ja pisteitä ei näy.
eikun hommaa putkeen

hulaq

Jaha no ootellaanpa sitten, jos/kun tuo meikän menee läpi niin mukavasti sitten pojoja läpi jossain vaiheessa.
Iudex illius ero

kkatajis

logilla näyttää että onnistunut kyllä tuloksen lähetys
11:06:44:WU00:FS01:Upload complete
11:06:44:WU00:FS01:Server responded WORK_ACK (400)
11:06:44:WU00:FS01:Final credit estimate, 142064.00 points
11:06:44:WU00:FS01:Cleaning up

edit ja nyt tuli pisteet näkyviin myös
Points earned
16,615
eikun hommaa putkeen

hulaq

No kappas:

11:43:09:ERROR:Receive error: 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine.

Mikähän se tuo tuommottinen sitte.
Iudex illius ero

kkatajis

Quote from: hulaq on 17.03.2020, 14:03:31
No kappas:

11:43:09:ERROR:Receive error: 10053: An established connection was aborted by the software in your host machine.

Mikähän se tuo tuommottinen sitte.
taisi olla mullakin tuota herjaa logilla mutta pitäisi silti taustalla jauhaa
eikun hommaa putkeen

hulaq

Webbi-pohjanen näemmä näyttää tuon oikein
Iudex illius ero

kkatajis

Quote from: hulaq on 17.03.2020, 14:07:34
Webbi-pohjanen näemmä näyttää tuon oikein
sulla jännä homma tuossa että 0 points to homma's
eikun hommaa putkeen

Nuivinator

Kai ne pojot alkaa kertyä tiimille vasta sitten kun softalle on kerrottu että mille tiimille ne kertyy? Näin ainakin olin ymmärtävinäni jostain FAQ:sta.

kkatajis

Quote from: Nuivinator on 17.03.2020, 14:53:30
Kai ne pojot alkaa kertyä tiimille vasta sitten kun softalle on kerrottu että mille tiimille ne kertyy? Näin ainakin olin ymmärtävinäni jostain FAQ:sta.
joo näin se taitaa olla
eikun hommaa putkeen

hulaq

Quote from: Nuivinator on 17.03.2020, 14:53:30

No tuossahan se lukee selvästi, että tiimi on Homma ja settingseissäkin se on. Tulee vaan joka paikasta tuota bad gateway, joten siitä varmaan johtuu ettei oo vielä menny ns. eetteriin nuo meikän kairaamat pojot. Sama tiimi se on valittuna softastakin, tosin siellä lukee "name hulaquez" ja "team 241720" eli ei lue että Homma, vaan tuo numero.

Noh kattellaan ja uotellaan.
Iudex illius ero

HMV

Liityin mukaan tällä HMV-nimimerkillä. Olen jo aiemmin viime viikon aikana yksityisesti anonyyminä kerännyt jonkun verran pisteitä mutta ilmeisesti en saa tuotua niitä mukanani homman tiimiin.

Jos valitsee tuon "any disease" niin softa nähtävästi arpoo jonkun satunnaisen projektin, ei välttämättä pääse osallistumaan juuri koronaviruksen kukistamiseen. Mulla on tämmönen:

Project 14401

This project simulates several myosins found in the human body. Myosins are the proteins responsible for most of the force generated by the body, from the contraction of muscles to the movement of materials around the cell. (jatkuu)
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.

kkatajis

Quote from: HMV on 17.03.2020, 16:39:07
Jos valitsee tuon "any disease" niin softa nähtävästi arpoo jonkun satunnaisen projektin, ei välttämättä pääse osallistumaan juuri koronaviruksen kukistamiseen. Mulla on tämmönen:

Project 14401

This project simulates several myosins found in the human body. Myosins are the proteins responsible for most of the force generated by the body, from the contraction of muscles to the movement of materials around the cell. (jatkuu)

Huomasin aivan saman että saatta silti tulla muita projekteja vaikka piti olla koronaa tuo any disease
eikun hommaa putkeen

Nuivinator

Väittävät että priorisoivat noita coronajuttuja. Saisivat kyllä tehdä sille oman osastonsa.

koodari-inssi

Quote from: Savi on 17.03.2020, 09:39:40

Aamulla oli kai ainakin joltain palvelimelta work unitit loppu. Minulla ainakin käyttäytyi samalla tavalla.
The hardest thing to explain is the glaringly evident which everybody has decided not to see. - Ayn Rand

Nuivinator

Tunkkasin tuossa äsken yhden etäkoneen lisää hommiin. Eihän tuo nyt niin paljoa ole, mutta 16 coren XEON käytännössä dedikoituna tuolle.