News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Taklaa korona tietokoneella

Started by Nuivinator, 16.03.2020, 20:40:50

Previous topic - Next topic

Martin

Ovat vissiin lisänneet serverikapasiteettia kun nyt on saanut noita working unitteja jatkuvasti.
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

kkatajis

Itsellä pikkasen probleemos alkoi näyttis ptiää meteliä vinkumaan ja ei uskaltanut jatkaa. Tutkin nyt ja laitoin kuormaa niin hiljainen täytyy seurata tilannetta.

Edit:
ei ole tehtäviä saatavilla tällä hetkellä dammit
eikun hommaa putkeen

Nuivinator

Quote from: Kukko on 20.03.2020, 07:23:24
Oikein hämmästyin kun ekan kerran EI tullut bad gateway.

Edit. 
QuoteSupertietokone laski apuja koronaan – tehokas rokote lähempänä

Maailman nopein supertietokone kehitti kemikaaleja, jotka voivat auttaa estämään koronaviruksen leviämistä.

IBM:n Summit-supertietokone otettiin apuun, kun maailma etsii kiireellä keinoja hillitä koronaviruksen leviämistä. Asiasta kirjoittavan CNN:n mukaan supertietokone ajoi tuhansia simulaatioita selvittääkseen, mitkä lääkeaineet voisivat tehokkaasti estää virusta tarttumasta isäntäsoluihin. Kone tunnisti 77 kemikaalia, joita pidetään lupaavana askeleena kohti tehokkaan rokotteen kehittämistä.

Tietokone teki sen, mihin se on tarkoitettukin: auttoi ratkaisemaan ihmiskunnan keskeisiä haasteita. Summitilla on voimaa noin miljoonan tehokkaimman läppärin edestä. Supertietokoneen teho yltää 200 petaflopsiin, mikä tarkoittaa 200 tuhatta biljoonaa laskutoimitusta sekunnissa.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000006446511.html

Luin tuosta tehdyn paperin:
https://chemrxiv.org/articles/Repurposing_Therapeutics_for_the_Wuhan_Coronavirus_nCov-2019_Supercomputer-Based_Docking_to_the_Viral_S_Protein_and_Human_ACE2_Interface/11871402/4

pemirolast, benserazide, luteolin-monoarabinoside, pyruvic acid calcium isoniazid, quercetol, quercitin, protirelin, carbazochrome, nitrofurantoin, sapropterin, eriodictyol, Vidarabine, phenformin hcl

Tuossa suurnpiirtein nuo aineet mitä pitävät kaikkien potentiaalisimpina lääkkeinä koronaan. Ja tuo luteoliini on sitten keltaista elintarvikeväriä (ei pidä kuitenkaan sekoittaa samalla E-koodilla  E161b olevaan luteiiniin). Ja jos kauppaan asti sitä väriä ei jaksa mennä hakemaan niin voikukistakin sitä saa.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

kkatajis

teamin statit urli
https://stats.foldingathome.org/team/241720

edit:aika jäljessä tuntuu olevan tuo

eikun hommaa putkeen

hulaq

^Jeb, ei näemmä huoli noita tuloksia vastaan:    2020-03-19 22:13:14

Josko tänään päivittyis? Itellä tuo adv control näyttää points per day 55-60k välissä ja silti listoilla 1600 pojoo :P Ei mee ihan putkeen poikien statsit.
Iudex illius ero

Martin

Jospa ne kuitenkin päätyvät nuo laskennat hyötykäyttöön vaikkei statsit oikein pysy perässä. Nyt on Hommalla n. 4.7M.
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

hulaq

Jeb, confirmed. Näyttää itelläki tuon 4.7M tosin vaan 130k itellä, koska ryssityt WU:t aiemmista. Noh kyl se siittä. Ei oo taas koko aamuna tullu CPUlle keikkaa :(
Iudex illius ero

mmm

Jos kyse olisi esim. Team Fortressista, niin statsit saattaisivat kiinnostaakin :)
Just nyt tärkeintä että jotain hyödyllistä tapahtuu asian eteen, joskin mulla ei riitä pää arvioimaan sitä onko tämä oikeasti hyödyllistä. Apinoin Nuivinatoria, kun oli niin vakuuttavan oloinen avauksessa.

Lisäsin äsken toisen läppärin raksuttamaan, mutta tällä hetkellä se idlaa kuin THL koronakriisissä, ja toinen ratkoo jotain syöpäjuttuja.

Pidemmän tauon jälkeen ekan läppärin webclient käyttäytyy visuaalisesti tavalla joka on verrattavissa jatkuvaan refreshin painamiseen. Task managerin mukaan kuorma on kuitenkin 100% ja ainoa tapa saada client takaisin näkyviin on sulkea selain, putsata keksit ja avata uudelleen, jonka nykyään hoidan avaamalla suoraan privaatti-ikkunan. Onko ehdotuksia mistä johtuu?
Statsit on päivittyny ihan ok kuitenkin. WU:ta 643 kpl, ja pisteitä n. 160k

edit: hetkinen vielä noiden pisteiden kanssa. pitää tarkastaa että meni oikein
edit2: näyttäis olevan noin, mutta nikkiä ei löydy statseista nimihaulla, eikä Homman rosterista. Webclient kertoo mun kyllä Hommailevan.
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

hulaq

En ihan ymmärrä noitten WU:n päälle. miten niitä voi olla noin monta kun mulla sanoo tälle WU:lle:

My computer has 6.98 days to complete this work unit.

Ehkä tuosta johtuu nuo pisteytykset, eli pasahtaakohan mulle sitten 7x 60000 pojoo tuonne viikon päästä tjsp.
Statsit aina kiinnostaa :) TOki tässä nyt mennään hyvä asia edellä, se vähänenki mitä nää pyörittelee.
Iudex illius ero

HMV

Tarkoittaa ehkä sitä että sen verran annetaan aikaa laskea ko. paketti ja jos siinä ajassa ei tule valmiiksi niin se annetaan muualle laskettavaksi.
Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.

hulaq

Quote from: HMV on 21.03.2020, 17:36:29
Tarkoittaa ehkä sitä että sen verran annetaan aikaa laskea ko. paketti ja jos siinä ajassa ei tule valmiiksi niin se annetaan muualle laskettavaksi.

No näinpä tietenkin, en tullut ajatelleeksi.

Expiration: 2020-03-28T14:56:00Z

Toivottavasti nää ei louhi itelleen jotain bitcoineja ohessa ;D
Iudex illius ero

mmm

Quote from: hulaq on 21.03.2020, 17:39:05
Quote from: HMV on 21.03.2020, 17:36:29

No näinpä tietenkin, en tullut ajatelleeksi.

Expiration: 2020-03-28T14:56:00Z

Toivottavasti nää ei louhi itelleen jotain bitcoineja ohessa ;D
Sama juttu kuin seti@home:n kanssa. Ois vähän tylsää jos sulla ois joku kriittinen wu, sit yhtäkkiä keksitkin lähteä Kuusamoon pariksi kuukaudeksi :)

HMV

Uutta:

Tommi Korhonen

Joo, ei paljon noita Work Uniteja tule. Joko ne laski kaiken?
En ole minäkään ihan varma, että mitä tällaisesta laskennasta on hyötyä. Toivottavasti tutkija osaa laskea jotain merkityksellistä. Mutta toivon että tällainen projekti nyt vastaa ehkä ainakin yhtä superkonetta laskentaan lisää.

Taitaisi enemmän olla hyötyä kumisaapastehtaiden muuttamiseksi hengityssuojien tekemiseen. Niitä ei taida kuitenkaan pystyä itse tietokoneellaan joukkoistamaan.

Work Unitit ei taida tosiaan olla yhtä arvokkaita. Creditsejä tulee jos joku on ne asettanut oikein. Mutta sekään ei ole tärkeätä, kuin tämä hajautettu laskentateho.
Ja lämmittäähän tämä meidän kylmää alakertaa vähän yli 100W teholla...!
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

HMV

Uudempi statistiikka.

mmm

Koneet idlannu nyt 2vrk koko hereilläoloajan, eivätkä näköjään paina hommia öisinkään.

Pistetään odotellessa vaikka yksi eilispäivän uutinen.

Quote from: AFP
Gamers, bitcoin "miners" and companies large and small have teamed up for an unprecedented data-crunching effort that aims to harness idle computing power to accelerate research for a coronavirus treatment
---
More than 400,000 users downloaded the application in the past two weeks from "Folding@Home," according to director Greg Bowman, a professor of biochemistry and molecular biophysics at Washington University in St. Louis
---
Bowman said the project has been able to boost its power to some 400 petaflops -- with each petaflop having a capacity to carry out one quadrillion calculations per second -- or three times more powerful than the world's top supercomputers.
https://www.afp.com/en/news/15/crowdsourced-virtual-supercomputer-revs-virus-research-doc-1q148f4

Herranro47

Sen mitä olen aiheen tiimoilta surffaillut, näyttää siltä, että WU:ita kyllä on tarjolla mutta kaistaleveys riitä datapakettien siirtoon.

kkatajis

aika heikosti tullut WU:ita. tiedä siten onko ruuhkaa
eikun hommaa putkeen

Nuivinator

Itse olen toistaiseksi jauhanut vain noita cpu-paketteja (joista muuten tulee aika vähän pojoja verrattuna gpu-paketteihin)., mutta mulla koneet ovat laulaneet muutamia muutamantunnin mittaisia taukoja lukuunottamatta koko ajan.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

hulaq

Quote from: Nuivinator on 24.03.2020, 12:02:21
Itse olen toistaiseksi jauhanut vain noita cpu-paketteja (joista muuten tulee aika vähän pojoja verrattuna gpu-paketteihin)., mutta mulla koneet ovat laulaneet muutamia muutamantunnin mittaisia taukoja lukuunottamatta koko ajan.

Ei oo kahteen päivään antanu mulle pakettia CPU:lle, taitaa olla meikällä liian low end prossu, GTX 970 jauhaa soolona.
Iudex illius ero

HMV

Mullakin on sunnuntaista lähtien pelkästään GPU jauhanut jotain tuntematonta projektia 11776.

Ostin tämän pc:n käytettynä työpaikaltani joskus kolme vuotta sitten. Windows 7. Hyvin on riittänyt mun kotitarpeisiin (lähinnä netti ja CIV 5 ja 6 sekä tiedostojen varastointi)
Näytönohjain pitäisi tässä olla suht. hyvä tai on ainakin ollut joskus uudempana, NVIDIA Quadro 4000.

Lisään päivän uusimman tilaston.

Nuivinator

Jopas nyt.
Mulla on koneella laskettuja paketteja, mutta niiden uppiminen ei tahdo onnistua kun tulee "connection timed out"

Nereus

Quote from: muropaketti.fiHuoli koronaviruksesta sai PC-yhteisön lahjoittamaan laskentatehoa hyvään tarkoitukseen:
Folding@Home kattaa nyt enemmän laskentatehoa kuin maailman seitsemän tehokkainta supertietokonetta.
Tietokoneiden omistajat kautta maailman ovat intoutuneet lahjoittamaan tietokoneidensa laskentatehoa erityisesti koronaviruksen torjuntaan. Stanfordin yliopiston pitkäaikainen hajautetun laskennan projekti Folding@Home kattaa nyt historiallisen paljon tehoa.
https://muropaketti.com/tietotekniikka/tietotekniikkauutiset/huoli-koronaviruksesta-sai-pc-yhteison-lahjoittamaan-laskentatehoa-hyvaan-tarkoitukseen-foldinghome-kattaa-nyt-enemman-laskentatehoa-kuin-maailman-seitseman-tehokkainta-supertietokonetta/

Nuivinator

Statsit eivät ole pariin päivään tainneet päivittyä, vaikka minullakin koneet ovat jauhaneet käytännössä tauotta noita paketteja.

illmaninati

Olis kyllä helpompaa jos tossa tajuais ohjelmasta tai edes tilastoista mitä on mahdollisesti tehnyt. Logeja katsomalla epäilen että olen saattanut oman osani viikonlopun aikana tehdä, kun jätin koneen päälle mökille mennessäni.
Sananmuunnosvapauden edistämiseksi:
Pentti ulos Tonista!

HMV

Tässä on viimeisin tilasto. Aika paljon on tosiaan viivettä päivittymisessä.

Tommi Korhonen

Minulla ei ole kuin hyvän GPU:n verran laskentatehoa, mutta ei tuosta mitään tule. Pariin vuorokauteen ei ole ollut mitään liikennettä.
Joko niiden infra on täysin skeidana, tai uusi laskentakapasiteetti on paljon enemmän kuin ne pystyvät käyttämään. (Veikkaan kyllä ensimmäistä, niin huonosti nuo sivutkin toimivat.)

Itse jätin osittain jo systeemin ajamatta, koska ei töitä kerran tule. Tosin säästö on pieni, idlenä oleva pelikone vie varmaan noin 60W ilman kuormaa, ja vähän yli 100W jos on tuo Folding ajossa.

Mutta ei tuosta enää tule niin hyvä olo. Tarjoan kyllä vaikka kaiken mitä on, jos sitä käytetään.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Kukko

Voi tietty olla sattumaakin, mutta mulla on jo useamman kerran käynyt niin, että jos vähän aikaa on ollut hiljasta, sulkee ja avaa ohjelman uudelleen, niin heti kohta on taas laskenta päällä. Eikä niitä hiljasia hetkiä ole paljoa ollut, tälläkin hetkellä molemmilla koneilla kaks tyotä menossa.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

kkatajis

Joo aika heikosti tullut pakettia laskentaan, mutta kyllä niitä kuitenkin tullut. Uudelleen käynnistys saattaa auttaa kun näyttää pitävän tauon kun kyselee uusia paketteja parista osoitteesta.
eikun hommaa putkeen

hulaq

Monestihan se syklin pituus kasvaa jatkuvasti jos softa on päällä yötäpäivää, 3 ekaa pakettia tulee muistaakseni kohtuu nopealla syklillä hakuun (1h?). EN ole nyt asentanut kun keskiviikkona meni windows uudelleen asennukseen ja järjestelin kovalevyt uuteen kuosiin.
Iudex illius ero