News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sanna Marinin hallitus 2019–2023

Started by Pullervo, 10.12.2019, 13:04:21

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Quote from: Tomatoface on 09.03.2020, 18:16:12
Alan kallistumaan siihen, että heittäydytään kaikki työmatkoihin autoa tarvitsevat sosiaalituille.

Olen tätä vakavasti harkinnut.

Jos bensan vero kasvaa, jos tietullit tulevat, jos käyttövero nousee, jos autoilua hankaloitetaan kaikin keinoin..

Olen 5-kymppinen äijä. Työuraa jäljellä noin 15 vuotta. Jos mulle aletaan kunnolla vittuilla, voin kyllä suosiolla lopettaa työnteon. Loppu 15 vuotta menee varmasti työttömänäkin, kun vähän nuukailee ja tekee sivubisneksiä. Ei se elintason ero työttömään nähden nyt kovin suuri ole näilläkään liksoilla ja jos tästä vielä kurjistetaan niin valitsen mieluummin työttömyyden kun saman rahan saa mitään tekemättäkään.

Että työuria piti pidentää ja työllisyyttä nostaa? Haistakaapa sille vain sitten  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sakari

Jep, kylläpä kiinnostaa ajaa huvinvuoksi  60km ja vaimo 40km eri suuntiin töihin. Jos olisi mahdollista niin olisihan se mukavaa jos asuttaisiin työpaikan vieressä. Mutta elämässä tulee lähdettyä jollekin alalle, jossa työpaikat on tietyissä paikoissa ja sitten kohtaa elämänsä rakkauden jolla myös työpaikka tietyssä paikassa.

Jos autoilu menee mahdottomaksi on mielenkiintoista miten valtiolle paljon tuottava teollisuuden ala meinataan hoitaa, jos työntekijät ei saavu paikalle? Saattaa itku tulla verorahoja mieluusti jakaville ja saaville vihervasureillekkin kun lystin ennen maksaneet tulevatkin mukaan rinkiin laulamaan kumbayaa.
Ooh lalaa...

MiljonääriPlayboy

Quote from: Eino P. Keravalta on 09.03.2020, 08:59:15
Harakka moittii yksityisautoilua:

QuoteJa joka viides automatka on alle kaksi kilometriä. Joka neljäs automatka alle kolme kilometriä.

Harakka nyt sitten kertokoon, miten pitkiä automatkoja on moraalisesti lupa ajella.
*SNIP*

Harakka varmaankin sitten myös elää kuten opettaa, eli on HETI puuhaamassa eduskunnalle, johtaville virkamiehille ja ERITYISESTI ministereille täyskieltoa virkalimusiinien ja taksien käyttöön kaikilla alle viiden kilometrin matkoilla.

Ai ei vai?  :roll:
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Charlie

#1083
Hallitus peittelee omaa törsäilyään pumppaamalla valtionyhtiötä kuiviin.

QuoteVR teki ennätysvoiton ja lupaa jatkaa matkalippualea – valtio nappaa ennätysosingot: Ministerin mukaan on "luonnollista että omistaja saa osansa"

[...]

Eurooppa- ja omistajaohjausministeri Tytti Tuppurainen (sd.) katsoo, että VR:n hyvä tulos ja tase antavat hyvinkin mahdollisuuden osingon reippaaseen kasvattamiseen.

– On aivan luonnollista, että omistaja saa osansa yhtiön hyvästä tuloksesta.

[...]

VR:n viime vuosien osingot kalpenevat tämän vuoden rinnalla. Aiemmin osingot ovat liikkuneet sadassa miljoonassa eurossa.

[...]

Ministeri Tuppurainen ei kuitenkaan lupaa, että VR:ltä saatavat osingot päätyisivät ainakaan pelkästään raidetöihin.

– Tämä raha tilitetään valtion talousarvion katteeksi ja sillä kustannetaan hyvinvointivaltion menoja, tarpeellisia koulutusmenoja ja myös raideliikenteen investointeja, ministeri muotoilee.

Edit: Lainaukseen oli eksynyt vahingossa omaa tekstiä. Ihmettelinkin minne se katosi.

Pentecost

Tässäpä pureksittavaa hieman aiheesta, että kuka Suomessa o nettotienaaja. Ettei vaan ole se paha meikäläinen, joka tänäkin aamuna lyhyiden yöunien jälkeen lähti autollaan kohti työmaata tienaamaan niitä veroeuroja. Jokainen, joka kadehtii meikäläistä niin tehköön sitten samaa.


https://isokallio.blog/2020/03/09/viimeinen-sammuttaa-valot/

QuoteViimeinen sammuttaa valot?
Varsinkin vasemman laidan poliitikot puhuvat mielellään tuloeroista paheksuvaan sävyyn. Tosiasiassa pitäisi kuitenkin puhua ahkerien ja siipiveikkojen tulojen erosta. Tai siitä, kuka on elonkaarensa aikana nettoveronmaksaja ja kuka nettoveronsaaja. Olemme nimittäin rakentaneet yhteisillä päätöksillä yhteiskunnan, jossa neljäkymmentä prosenttia kansalaisista on elonkaarensa aikana nettoveronmaksajia. Loput kuusikymmentä prosenttia ehtivät elämänsä aikana saada yhteiskunnalta rahaa ja maksuttomia palveluja reippaasti enemmän kuin minkä ehtivät maksaa.

Jos joku poliitikko kuitenkin haluaa puhua tuloeroista, olisi toivottavaa, että hän puhuisi niistä tarkoin termein. Vastaamalla esimerkiksi kysymykseen, mikä on hänen mielestään sopiva tuloero työssä käyvän ja työttömän sorvarin välillä? Samoin hänen olisi syytä selventää myös onko hyväksyttävää, että ylitöitä tekevä sorvari ansaitsee enemmän kuin sorvari, joka ei viitsi tehdä ylitöitä? Siihenkin olisi hyvä saada vastaus, saako työnantaja maksaa osaavalle työntekijälle enemmän palkkaa, kuin osaamattomalle. Tai onko luvallista maksaa ahkeralle enemmän, kuin laiskalle?

Markkinatalous on yksinkertainen oppi. Ainakin työmarkkinoiden osalla. Kenenkään ei kannata maksaa kenellekään palkkaa enempää, kuin minkä hän pystyy palkatun henkilön työpanoksesta laskuttamaan markkinoilta. Siksi tuloeroista puhuminen on idioottimaista. Poliittisella päätöksellä osaamattoman laiskurin työpanoksesta ei kukaan pysty laskuttamaan markkinoilla samaa hintaa, kuin ahkeran osaajan panoksesta. Jos heille pitää maksaa samaa palkkaa, niin miten luulette käyvän? Laiska ryhtyy ahertamaan, vai ahkera laiskottelemaan? Arvelisin, että laiskottelu lisääntyy.

Tuloerojen suuruus ei siis ole maassamme ongelma, sen sijaan ongelma onkin tuloerojen pienuus. Tilastojen mukaan tuloerot ovat Suomessa OECD maista kymmenenneksi pienimmät. Se, että laiska ja osaamaton saa samaa palkkaa kuin ahkera ja osaava, ei kannusta ketään lisäämään osaamistaan eikä ahkeroimaan enemmän. Siksi pienet tuloerot ovat aiheuttaneet sen, että tuottavuus ja kansantuote eivät kasva Suomessa samalla tahdilla, kuin muissa pohjois-Europan maissa. Sen sijaan ne matavat etelä-Euroopan maiden kanssa samalla lempeällä mañana rytmillä. Sekin on selvää, että pienet tuloerot estävät palvelusektorin kasvun. Jos kaikki saavat samaa palkkaa, kenelläkään ei ole varaa ostaa kenenkään muun palveluksia.

Loput linkistä
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

msm

Quote from: Totti on 09.03.2020, 21:51:57
Monessa penessä kaupungissa ei ole säännöllistä julkista liikennettä puhumattakkaan korkean frekvenssiin julkisesta liikenteestä. Vain yhdessä kaupungissa on raitioliikennettä.

Jos olisi tarkoitus siirtää ihmiset pois "takahikiästä", niin, ettei autoa tarvitsisi, se edellyttäisi ihan vähintään 1,1 miljoonaan "maaseutulaisen" siirtämistä kaupunkeihin. Käytännössä puhutaan kuitenkin joko usean miljoonan ihmisen siirtäminen suurempiin kaupunkeihin koska niissä on toimiva julkinen liikenne, tai pienempien kaupunkien julkisen liikenteen jättimäinen kasvattaminen.

Tässä nyt vaikuttaisi olevan taustalla narratiivi siitä, että kaupungissa asuva ei tarvitse autoa. Yleisemminkin tunnutaan kerrottavan sankaritarinoita siitä miten syrjäkylällä asuvat, yötöitä tekevät pienituloiset yksinhuoltajat ovat ainoita, jotka todella tarvitsevat autoa, kaupunkilaiset kun voivat kulkea julkisilla.

Ihan helvetin väärin. Myös hyvätuloinen kaupunkilainen saattaa tarvita autoa. Ihan täällä Helsingissäkin on autolle käyttöä, jos omat työt, harrastukset ja muu elämänmeno on hajallaan ympäri pk-seutua ja ehkä lisäksi joutuu näihin vielä kuljettamaan jotain tavaraakin. Ja vaikka ei tarvitsisikaan tehdä muuta kuin käydä läppärilaukun kanssa toimistolla niin sekin on autolla mukavampaa kun pääsee ovelta ovelle eikä tarvitse kävellä kilometria metrolta toimistolle.

Totti

Quote from: msm on 09.03.2020, 22:40:14
Quote from: Totti on 09.03.2020, 21:51:57
Monessa penessä kaupungissa ei ole säännöllistä julkista liikennettä puhumattakkaan korkean frekvenssiin julkisesta liikenteestä. Vain yhdessä kaupungissa on raitioliikennettä.

Jos olisi tarkoitus siirtää ihmiset pois "takahikiästä", niin, ettei autoa tarvitsisi, se edellyttäisi ihan vähintään 1,1 miljoonaan "maaseutulaisen" siirtämistä kaupunkeihin. Käytännössä puhutaan kuitenkin joko usean miljoonan ihmisen siirtäminen suurempiin kaupunkeihin koska niissä on toimiva julkinen liikenne, tai pienempien kaupunkien julkisen liikenteen jättimäinen kasvattaminen.

Tässä nyt vaikuttaisi olevan taustalla narratiivi siitä, että kaupungissa asuva ei tarvitse autoa. Yleisemminkin tunnutaan kerrottavan sankaritarinoita siitä miten syrjäkylällä asuvat, yötöitä tekevät pienituloiset yksinhuoltajat ovat ainoita, jotka todella tarvitsevat autoa, kaupunkilaiset kun voivat kulkea julkisilla.

Ihan helvetin väärin.

En yrittänyt esittää, ettei kaupunkilainen tarvitsisi autoa. Poimin muutamia selviä lukuja, joiden perusteella paatuneimmatkin vihervasemmistolaiset pitäisi tajuta, että miljoonat suomalaiset (suur)kaupunkien ulkopuolella ovat riippuvaisia autoista.

Mutta kaupungissakin asuva on monesti riippuvainen autosta. Riittää, että asuu jo muutaman kilometrin Helsingin ehdottomasta ydinkeskustasta ja auto muodostuu monelle välttämättömäksi. Kuten toteat, on harrastuksia, mutta myös työpaikkoja, joihin ei pääse julkisilla vaikka asuisi kaupungissa. Moni kaupunkilainehan matkustaa myös ulos kaupungista työpaikkoihin, jonne julkinen ei käytännössä kulje.

Realiteetti on, että julkinen liikenne ei koskaan pysty kattamaan liikkumisen tarvetta niin hyvin että auton välttämättömyys katoaisi edes puolelle kansakuntaa. Niin tiheää julkista verkkoa ei vaan pysty millään järjellisellä rahamäärällä rakentamaan ja ylläpitämään.

Auto on turha, ja siis valinta vain niille, joiden liikkuminen ei ole välttämätöntä kuten esim. jotkut työttömät ja / tai lapsettomat ja eläkeläiset sekä niille, jotka voivat kävellä töihin tai asuvat tiheän julkisen verkon sisällä. Tämä osa kansaa on selvässä vähemmistössä.

Vihervasemmiston puheet autosta turhakkeena on siis suuremman luokan harhaluulo, joka perustuu vain voimakkaaseen kuplittumiseen, jonka puitteissa ei ymmärretä muiden elämäntilannetta edes pintapuolisesti.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Tabula Rasa

Työttömät ja eläkäläisetkö eivät harrasta mitään mikä saattaisi vaatia siirtymää harrastuspaikalle tai hae isompia kerta-eriä kaupasta säästääkseen? Eniten kertoo tuon punaviherkuplan todellisesta pienuudesta että kukaan mitään tekevä(on se sitten työtä, harrastava, lapsia elättävä/hoitava jne) on käytännössä aina vastapuolella näiden aivokuplille jotka perustuvat lukiolaistytön mutsi-tuo-ruokaa-kassilla-ei-tarvitse-autoa-luokan-''ajatteluun''.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Murkula

Tuntuvat unohtuvan myös invaliidit, sekä se että työttömissä, työkyvyttömissä ja vanhuksissa on merkittävä määrä sellaisia, joilta erikseen löytyy se invakortti. Näillä taas on oikein erillinen fyysinen tarve sille ajokortille, toisin kuin niillä pullamössöttäjä lätkämutseilla, joiden on suorastaan ironinen "pakko" kuskata kakarat liikkumaan.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

törö

Quote from: msm on 09.03.2020, 22:40:14
Quote from: Totti on 09.03.2020, 21:51:57
Monessa penessä kaupungissa ei ole säännöllistä julkista liikennettä puhumattakkaan korkean frekvenssiin julkisesta liikenteestä. Vain yhdessä kaupungissa on raitioliikennettä.

Jos olisi tarkoitus siirtää ihmiset pois "takahikiästä", niin, ettei autoa tarvitsisi, se edellyttäisi ihan vähintään 1,1 miljoonaan "maaseutulaisen" siirtämistä kaupunkeihin. Käytännössä puhutaan kuitenkin joko usean miljoonan ihmisen siirtäminen suurempiin kaupunkeihin koska niissä on toimiva julkinen liikenne, tai pienempien kaupunkien julkisen liikenteen jättimäinen kasvattaminen.

Tässä nyt vaikuttaisi olevan taustalla narratiivi siitä, että kaupungissa asuva ei tarvitse autoa. Yleisemminkin tunnutaan kerrottavan sankaritarinoita siitä miten syrjäkylällä asuvat, yötöitä tekevät pienituloiset yksinhuoltajat ovat ainoita, jotka todella tarvitsevat autoa, kaupunkilaiset kun voivat kulkea julkisilla.

Tää on kepulaista häiriköintiä, koska liikenneministeri on taas kepulainen. Ehkä ne yrittävät saada Persujen äänestäjät muuttamaan kaupunkeihin, että Kepu voi säilyttää valtansa takahikiöillä, mutta häiriköintiähän sekin on.

Kaupunkilaisien idea tää ei ainakaan ole, koska ne käyvät asioista julkista keskustelua ja tää löpön hinnan nostaminen tulee kepulaisittain ihan puskista. Muihin puolueisiin saa juudaslampaita ostamalla lauman jotain epämääräisiä tutkijoita, mutta edes vihreiden suunnalla ei hurrata näille suunnitelmille, koska ne eivät ole omia suunnitelmia. Jos olisivat, niin niistä olisi ollut paljon puhetta ennen vaaleja.

Eino P. Keravalta

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/26f54630-deb0-47bc-a70e-544e14f3a41a

QuoteOhjeistus julki: näin koronaviruksen leviäminen vaikuttaa arkeesi – seuraavaksi pitää välttää ruuhkabusseja

( korostus minun )

Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka, miten ruuhkabussien välttäminen onnistuisi hinkumassanne ihanneyhteiskunnassa, jossa ei olisi yksityisautoja?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

msm

Quote from: Totti on 09.03.2020, 23:25:46
Auto on turha, ja siis valinta vain niille, joiden liikkuminen ei ole välttämätöntä kuten esim. jotkut työttömät ja / tai lapsettomat ja eläkeläiset sekä niille, jotka voivat kävellä töihin tai asuvat tiheän julkisen verkon sisällä. Tämä osa kansaa on selvässä vähemmistössä.

Niin kun se auto ei vieläkään ole turha, vaikka olisikin lapseton ja asuisi metron varrella. Tai voi se jollekin olla, mutta jollekin toiselle ei. Eiköhän ihmiset itse pysty päättämään omasta puolestaan, onko auto turha vai ei.

Pkymppi

Quote from: msm on 10.03.2020, 11:19:49
Quote from: Totti on 09.03.2020, 23:25:46
Auto on turha, ja siis valinta vain niille, joiden liikkuminen ei ole välttämätöntä kuten esim. jotkut työttömät ja / tai lapsettomat ja eläkeläiset sekä niille, jotka voivat kävellä töihin tai asuvat tiheän julkisen verkon sisällä. Tämä osa kansaa on selvässä vähemmistössä.

Niin kun se auto ei vieläkään ole turha, vaikka olisikin lapseton ja asuisi metron varrella. Tai voi se jollekin olla, mutta jollekin toiselle ei. Eiköhän ihmiset itse pysty päättämään omasta puolestaan, onko auto turha vai ei.

  Jos ihmiset luopuisi autosta, niin ei syyllistäminen siihen lopu. Kyllä toisten syyllistämisestä itselleen tyydytystä saava  ihminen  aina uuden syyllistäminen aiheen löytää vaikka orjalaivojen pohjatapin tervasta.

Leostoa

Quote from: Eino P. Keravalta on 10.03.2020, 09:06:02
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/26f54630-deb0-47bc-a70e-544e14f3a41a

QuoteOhjeistus julki: näin koronaviruksen leviäminen vaikuttaa arkeesi – seuraavaksi pitää välttää ruuhkabusseja

( korostus minun )

Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka, miten ruuhkabussien välttäminen onnistuisi hinkumassanne ihanneyhteiskunnassa, jossa ei olisi yksityisautoja?

Voin vastata Harakan puolesta. Pandemian aikana kansalaisilla on oikeus laatia rajattua yksityisautoilua varten hakemus, jonka politbyroo käsittelee. Kuten DDR:ssä, kohtuullisen odotusajan jälkeen tunnolliseksi ei-vihapuhujaksi todettu kansalainen saa terhakkaan Trabantin käyttöönsä. Koska trabantista on kuulemma valmistettu jo sähköllä toimiva malli jonka akut voidaan ladata aurinkopaneelien avulla, tulevaisuuden hiilineutraali viherkommunistinen liikennekulttuuri on todellakin ihan nurkan takana.
Älä husuta lähimmäistäsi!

Titus

Quote from: Impivaaran tiikeri on 10.03.2020, 11:23:55
Ministeri Ohisalo kehittänyt Suomen ja Kreikan välisiä suhteita.

ohisalo tekee saman Suomen eu-suhteille mitä halonen/tuomioja usan suhteille aikanaan. niin uskomatonta kuin se onkin.


internet ei unohda:

Pitäisikö EU:n laajentua Turkkiin ja Balkanille?

Maria Ohisalo: Kyllä

QuoteTurkki ei nykyisellään täytä EU:n jäsenyysehtoja. Silti EU:n laajentuminen on tärkeää Euroopan vakauden ja rauhanomaisen kehityksen kannalta. Taloudellinen ja poliittinen yhteistyö vähentää väkivaltaisten konfliktien uhkaa. Jo jäsenyysprosessilla voi olla positiivisia vaikutuksia hakijamaissa, jotka pyrkivät täyttämään niille asetetut jäsenyyskriteerit. Mahdollisuus EU-jäsenyyteen tulee olla avoin kaikille maille, jotka ovat halukkaita täyttämään asetetut kriteerit. Mitään maata ei kuitenkaan pidä hyväksyä jäseneksi, ellei se täytä kriteereitä.

https://www.vihrealanka.fi/reportaasit/pit%C3%A4isik%C3%B6-eun-laajentua-turkkiin-ja-balkanille
that's a bingo!

Skeptikko

Hallitukselta ei esityksiä - eduskunnan valiokunnat peruvat kokouksiaan: "Historiallisen poikkeuksellista"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cbfe67f9-7b3c-4b08-a413-531b6234a5d0

QuoteEduskunnan virkamies katsoo pääministeri Sanna Marinin (sd) hallituksen menneen lakien säätämisessä toiseen ääripäähän kuin Juha Sipilän (kesk) hallitus.
...
Tosin viime aikoina töitä ei ole tehty valiokunnissakaan. Näin valittavat sekä kansanedustajat - varsinkin hallituksen riveissä - että eduskunnan virkamiehet.

– Töitä on ollut vähän verrattuna normaalitilanteeseen. Tämä on ollut historiallisen poikkeuksellista, erään valiokunnan virkamies toteaa.

– Kyllähän tässä on turhauttavaa odotella, kun tietää, että jossakin välissä tulee taas sitäkin enemmän kiire, toteaa toinen virkamies.

Molemmat haluavat puhua asiasta nimettömänä asemansa vuoksi.

Samoin tilannetta kommentoi nimettömänä eräs kansanedustaja.
...
Nyt varsinkin hallituksen esityksiä on tullut ensin Antti Rinteen (sd) ja sen jälkeen Sanna Marinin (sd) hallituksilta poikkeuksellisen vähän.

Eräs kansanedustaja valitteleekin, että valiokuntien kokouksia perutaan käsiteltävien asioiden vähäisyyden vuoksi.

– Ja kun kokouksia on, sitten usein lähinnä kahvitellaan ja vaihdetaan kuulumisia.
...
Marinin hallitus antoi helmikuun alussa julkisuuteen lainsäädäntösuunnitelman, jossa selviää kuinka monta esitystä hallitus aikoo vuoden aikana antaa ja minkä esityksen missäkin kuussa.

Nyt maaliskuussa hallituksen on tarkoitus antaa eduskunnan käsiteltäväksi 21 esitystä. Ensi syyskuuksi on suunniteltu lähes kaksinkertainen määrä esityksiä.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Titus


Hallituksessa ilmiriita: Keskustan Mika Lintilä tyrmää Krista Mikkosen puheet turpeen veronkorotuksesta

QuotePolitiikka
17:00
Kimmo Lundén
"Mitään yhteisymmärrystä turpeen verokohtelun muuttamisesta ei hallituksella ole."

"Ajojärjestys ei saa muuttua siten, että turvetta korvattaisiin kivihiilellä tai ainespuulla", sanoo elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) Maaseudun Tulevaisuudelle.
Lintilän mukaan hallituksessa ei ole sovittu yhteisesti mitään energiaturpeen verokohtelun kiristämisestä. Elinkeinoministeri Lintilä tyrmää näin ympäristöministeri Krista Mikkosen (vihr.) lausunnot energiaturpeen verokohtelun kiristämisestä. Lintilä ei ollut vielä nähnyt ympäristöministeri Mikkosen vastakkaista lausuntoa STT:lle, mutta yhdestä asiasta hän on varma:

"Yhteisymmärrystä turpeen verokohtelun muuttamisesta ei ole."
Hallitus kokoontuu kehysriiheensä puimaan verokysymyksiä pääsiäisviikolla.

"Varmaan riiheen tuodaan useitakin veroja, ja niistä keskustellaan. Hallitusohjelma ei edellytä turpeen verotuksen kiristämistä. Hallitusohjelmassa on selkeä kirjaus siitä, että energiaturpeen käyttö vähintään puolitetaan 2030 mennessä", elinkeinoministeri Lintilä viittaa viime keväällä hyväksyttyyn hallitusohjelmaan. Lintilän mukaan on myös turha perustella sillä, että joskus olisi tulossa uusia keinoja:
"Jos turpeen verotusta korotettaisiin, ne uudet keinot pitäisi olla heti (käytössä) eikä mahdollisesti tulevaisuudessa."

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.1016279

Kauankohan tämä pelleily saa jatkua....
that's a bingo!

Kauko-Aatos

Quote from: Titus on 10.03.2020, 17:09:48

Hallituksessa ilmiriita: Keskustan Mika Lintilä tyrmää Krista Mikkosen puheet turpeen veronkorotuksesta

QuotePolitiikka
17:00
Kimmo Lundén
"Mitään yhteisymmärrystä turpeen verokohtelun muuttamisesta ei hallituksella ole."

"Ajojärjestys ei saa muuttua siten, että turvetta korvattaisiin kivihiilellä tai ainespuulla", sanoo elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) Maaseudun Tulevaisuudelle.
Lintilän mukaan hallituksessa ei ole sovittu yhteisesti mitään energiaturpeen verokohtelun kiristämisestä. Elinkeinoministeri Lintilä tyrmää näin ympäristöministeri Krista Mikkosen (vihr.) lausunnot energiaturpeen verokohtelun kiristämisestä. Lintilä ei ollut vielä nähnyt ympäristöministeri Mikkosen vastakkaista lausuntoa STT:lle, mutta yhdestä asiasta hän on varma:

"Yhteisymmärrystä turpeen verokohtelun muuttamisesta ei ole."
Hallitus kokoontuu kehysriiheensä puimaan verokysymyksiä pääsiäisviikolla.

"Varmaan riiheen tuodaan useitakin veroja, ja niistä keskustellaan. Hallitusohjelma ei edellytä turpeen verotuksen kiristämistä. Hallitusohjelmassa on selkeä kirjaus siitä, että energiaturpeen käyttö vähintään puolitetaan 2030 mennessä", elinkeinoministeri Lintilä viittaa viime keväällä hyväksyttyyn hallitusohjelmaan. Lintilän mukaan on myös turha perustella sillä, että joskus olisi tulossa uusia keinoja:
"Jos turpeen verotusta korotettaisiin, ne uudet keinot pitäisi olla heti (käytössä) eikä mahdollisesti tulevaisuudessa."

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.1016279

Kauankohan tämä pelleily saa jatkua....

Ohisalo näköjään ottaa roolia, kun Marinin aika menee poseeratessa naistenlehtien kansikuvissa ja hyvän mielen haastatteluissa.
Soisin sisäministerin muistavan, että hän palvelee Suomen kansaa, eikä vihreää aatetta.
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

Uuno Nuivanen

Quote from: Kauko-Aatos on 10.03.2020, 17:48:24
Soisin sisäministerin muistavan, että hän palvelee Suomen kansaa, eikä vihreää aatetta.

Ovathan ne aikaisemminkin olleet enemmän hillotolppailijoita kuin mitään kansan edun puolustajia, mutta näin avointa vihaa omia kansalaisia kohtaan kuin Ohisalon taholta ei ole ennen nähty.

törö

^ Täähän on sellainen dream team -hallitus, jossa on paljon samanlaisia kiiltokuvia kuin Stubb. Tyhmyys voi kukoistaa kun ei ole ketään väittämässä vastaan ja ainut hyvä puoli on se, ettei oikeastaan mitään saada aikaiseksi.

Ajattara

https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-paljastuivat-hurjat-luvut-sannan-marinin-hallituksen-suuren-avustajajoukon-taustalla-22-5-miljoonaa-euroa-vuodessa-kasvua-86-prosenttia/ea3755d4-addd-4b37-a4d0-daa356573730?ref=twitter:8af3

Quote

Nyt paljastuivat hurjat luvut Sanna Marinin hallituksen suuren avustajajoukon taustalla – 22,5 miljoonaa euroa vuodessa, kasvua 86 prosenttia


Viime kuun lopussa julkaistun valtioneuvoston kanslian tilinpäätöksen mukaan kustannuserään "Pääministerin avustaminen valtioneuvoston johtamisessa" kului viime vuonna 22,5 miljoonaa euroa. Summa oli 86 prosenttia enemmän kuin vuonna 2018.

Merkittävin syy kasvuun on ministereiden avustajakunnan, eli erityisavustajien ja poliittisten valtiosihteereiden, lukumäärä, joka on ollut viime kesäkuussa aloittaneen pääministerin Antti Rinteen (sd) ja nykyisen pääministerin Sanna Marinin (sd) kausina huomattavasti edellisiä hallituksia suurempi.
LUE MYÖS
Ex-kansliapäällikön mukaan Sanna Marinin hallituksen paisuneen avustajajoukon taustalla on karu vedätys: "Haluttiin kavereille mukavia töitä"
Jopa Rinteen armeija kalpenee: Marinin hallituksen ministereillä on hurja määrä poliittisia avustajia – moni heistä tienaa 10 000 e/kk

(...)

War is Peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.

foobar

Quote from: törö on 11.03.2020, 14:12:13
^ Täähän on sellainen dream team -hallitus, jossa on paljon samanlaisia kiiltokuvia kuin Stubb. Tyhmyys voi kukoistaa kun ei ole ketään väittämässä vastaan ja ainut hyvä puoli on se, ettei oikeastaan mitään saada aikaiseksi.

Käsittääkseni Stubb oli hyvin koulutettu ja sinällään omassa lokerossaan suhteellisen meritoitunut toimija. Aatteen vahvuus vaan kompensoi tätä voimallisesti negatiiviseen suuntaan.

Nykyisen hallituksen ministereistä voi kai jättää tuon alkuosan pääasiassa pois. Puhumattakaan monista avustajista jotka tuskin pääsisivät mihinkään yksityisen sektorin firmaan töihin kuin suunnilleen siivoojaksi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

hulaq

Jaha, sitten kun alkaa kupsahdella porukkaa, tiedetään heti mistä saadaan extra 22,5miljoonaa viirustautien jälkimaininkeihin. KUmma jos joku vielä tuota prinsessaa äänestämään menee. Hulluja nuo suomalaiset.
Iudex illius ero

kriittinen_ajattelija

Itse sanon tämän nyt ensimmäisenä, mutta Marinin hallitus pitää syrjäyttää vallasta keinolla millä hyvänsä - mieluummin tänään, eikä vasta huomenna.

Marin on todistanut olevansa jo täysin ulapalla, kuten suuri osa ministereistä. Ns. Rauhan aikana touhua voisi katsoa läpi sormien, mutta olemme siirtymässä "sota-aikaan" Marin viimeistään eilen A-talkissa itku silmässä stressaantuneena todisti olevansa kykenemätön johtamaan maata kriisissä. Tässä on kyse kuitenkin mahdollisesti sadan tuhannen suomalaisen hengestä, joten nyt ei ole varaa katsella pikkutyttöjen pelleilyä.

Kokoomuksen, persujen, ehkä kepun ja- mahdollisesti armeijan pitää puuttua peliin tarvittaessa ja muodostaa hätätilahallitus.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Mandula

^ Radiosta kuuntelin uusintapätkän hallituksen/Marinin tiedotustilaisuudesta eilen tästä yleisötapahtumien kiellosta/rajoittamisesta. En ole tuon puheita hirveästi kuullut aiemmin, mutta jotenkin tuli olo että nyt on käyty jollain oikein kurssilla miten kuulostat jämäkältä ja asiantuntevalta puhuessasi asiasta josta et oikeasti mitään tiedä tai olet muuten vaan epävarma. Epäluonnollisen matalalla äänellä, vähän kuin leuka rinnassa puhuisi, ja asiat sanottiin korostetun jäsennellysti.

Ei jatkoon, kyllä tuohon PM:n pallille joku munakkaampi henkilöoletettu tarvittaisiin.
Klamydia - Suomi on sun

Ludicrous

Eipä olisi vielä joulukuussa uskonut, mutta Marinista on tulossa ihan ylivoimaisesti tärkein itsenäisen Suomen tähänastisen historian poliitikko. Tämän hetkisillä eväillä Marin saattaa enemmän suomalaisia hautaan kuin Stalin!
On äärimmäisen epäkohteliasta olla oikeassa liian aikaisin.

Supernuiva

Quote from: Ludicrous on 14.03.2020, 00:45:43
Eipä olisi vielä joulukuussa uskonut, mutta Marinista on tulossa ihan ylivoimaisesti tärkein itsenäisen Suomen tähänastisen historian poliitikko. Tämän hetkisillä eväillä Marin saattaa enemmän suomalaisia hautaan kuin Stalin!

Kulkutautien osalta sanoisin, että hallitus ei ole vielä toiminut huonosti. Tämä tauti menee ohi, eikä kaiken sulkeminen taudin vuoksi tee muuta kuin pahentaa mahdollisia seurauksia.

Kun tauti saisi levitä vapaasti, voitaisiin palata normaaliin hyvin pian. Nyt kun tautia rajoitetaan, joudutaan elämään kurjistuvassa taloudessa pitempiä aikoja. Kumman valitset mieluummin: noin kaksi viikkoa vai kaksi vuotta?

Huvittaa tämä ruokahamstraus, kun tauti ei ole vielä levinnyt yhtään mihinkään siinä vaiheessa, kun nuo hamstratut ruoat on jo syöty tai ne ovat pilaantuneita.

Miksi ihmiset eivät myöskään ymmärrä hygienian päälle?

räsänen

Tuossa kahdessa viikossa ja kahdessa vuodessa on vain se ero että jos valitaan vain kahdenviikon/lyhyt shokki, niin se veisi mukanaan paljon ihmishenkiä. Ei ole helppo päätös päättää paljonko ihmishenki ollaan valmiita maksamaan että talous voisi jatkua entiseen malliin.

Niitä joudutaan kuitenkin tekemään.

repsikka

Quote from: Supernuiva on 14.03.2020, 09:16:50
Quote from: Ludicrous on 14.03.2020, 00:45:43
Eipä olisi vielä joulukuussa uskonut, mutta Marinista on tulossa ihan ylivoimaisesti tärkein itsenäisen Suomen tähänastisen historian poliitikko. Tämän hetkisillä eväillä Marin saattaa enemmän suomalaisia hautaan kuin Stalin!

Kulkutautien osalta sanoisin, että hallitus ei ole vielä toiminut huonosti. Tämä tauti menee ohi, eikä kaiken sulkeminen taudin vuoksi tee muuta kuin pahentaa mahdollisia seurauksia.

Kun tauti saisi levitä vapaasti, voitaisiin palata normaaliin hyvin pian. Nyt kun tautia rajoitetaan, joudutaan elämään kurjistuvassa taloudessa pitempiä aikoja. Kumman valitset mieluummin: noin kaksi viikkoa vai kaksi vuotta?

Annanpa sinulle pari vaihtoehtoa punnittavaksesi:
A. Maamme voimaloiden työntekijöistä sairastuu kerralla 90 %. ja he ovat pois töistä pari viikkoa
B. 10 %   kerrallaan on poissa töistä kolmen kuukauden ajan.
Kumman valitset ?

Impivaaran tiikeri

#1109
Maahanmuuttoviraston toiminta turvataan! Rajojen sulkeminen ei ole mahdollista.