News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2019-10-14 Tanja Vahvelainen erotettiin Vantaan PS:sta, erosi puolueesta

Started by Alaric, 15.10.2019, 22:35:45

Previous topic - Next topic

Lasse

Quote from: justustr on 16.10.2019, 19:59:42
Tässä ketjussa muuten tiivistyy kaikki se negatiivinen mikä anonyymissä foorumikeskustelussa voi olla.

Anna kun mä arvaan. Haluat nimet selville, että pääset rankaisemaan, erottamaan puolueesta?

Pelon lait.
NOVUS ORDO HOMMARUM

sattuma

Näitä temppuja tapahtuu Uudellamaalla.

Harvinainen temppu Tuusulassa – kokoomus jätti kunnanhallituksen puheenjohtajan pois ehdokaslistaltaan
Tuusulan kokoomuksen kunnallisjärjestön puheenjohtaja Jyri Paavola teki rajun tempun kahdelle kokoomuksen istuvalle kunnanvaltuutetulle tiistaina.

Hän jätti kokoomuksen kunnallisvaaliehdokkaiden listalta pois kunnanhallituksen puheenjohtajan Sanna Kervisen ja kunnanvaltuutettu Lauri Untamon ilmoittamatta näille mitään.

– Heillä on oma poliittinen agenda. He ovat repineet ryhmää rikki, Paavola perusteli.

Kervinen pääsee kuitenkin ehdokkaaksi huhtikuun vaaleihin, vaikkakaan ei kokoomuksen listalle.

Hän oli sattumalta Tuusulan kunnantalolla tiistaina hetkeä ennen ehdokasluetteloiden jättämisen määräaikaa ja sai tietää jääneensä rannalle kokoomuksen listalta. Hän onnistui noin 10 minuutissa keräämään itselleen kymmenen nimeä omaan kannatusyhdistykseensä.

– Hyvissä ajoin jo viime vuoden puolella ilmoitin olevani halukas kokoomuksen ehdokkaaksi, Kervinen hämmästelee tiistain käänteitä.

Untamo ei ehtinyt koota omaa kannattajalistaa. Hän ei pääse lainkaan ehdokkaaksi vaaleihin.

https://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/491415-harvinainen-temppu-tuusulassa-kokoomus-jatti-kunnanhallituksen-puheenjohtajan-pois

Tuomas3

Ei varmaankaan vaihda puoluetta. Lienee selvää, että jos muut puolueet kelpaavat, niin PS:n ajamat asiat eivät olleet tärkeitä vaan omat jutut.

Aukusti Jylhä

Useammassa vaalissa persua olen äänestänyt, mutta nyt viimeksi jäi äänestämättä. Meni ihan vaistolla, en oikein itsellenikään osannut selittää tapahtunutta. Nyt on ehkä ihan hyvä fiilikset, että en äänestänyt.

Mutta kyllähän tämmöinen perseily muumittaa ihan hattivatisti!  >:( Eikä loppua näy. Saatanan tunarit.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Simo_Toini

Quote from: Lasse on 16.10.2019, 20:34:40
Quote from: justustr on 16.10.2019, 19:59:42
Tässä ketjussa muuten tiivistyy kaikki se negatiivinen mikä anonyymissä foorumikeskustelussa voi olla.

Anna kun mä arvaan. Haluat nimet selville, että pääset rankaisemaan, erottamaan puolueesta?

Pelon lait.

"Omalla nimellä ja nuunalla", totesi jo Timo Soini, kaiken sen positiivisuuden tiivistäjä, mitä poliittisessa toiminnassa vain voi olla.  Vaan kuinkas sitten kävikään...
"Minulla on 100 miljoonan euron tuliaiset, kun tulen kotiin, oululainen Eurooppa-ministeri Tytti Tuppurainen (sd.) iloitsee. Kehossa tuntuu nuutuneisuus, mutta se ei mielialaa lannista, sanoo Tuppurainen, joka pitää neuvottelutulosta hyvänä sekä Suomen että Pohjois-Suomen näkökulmasta. "Sanomalehti" Kaleva 23.7.2020

Pullervo

Kerta toisensa jälkeen näissä puolueista ja muista yhdistyksistä eroamisista ja erottamisista syntyy omituisia ketjuja, joissa itse asiasta on harvinaisen vähän sanottavaa, ainakaan perustellen, lähteistäen ja niitä lainaten, mutta uskomuksia ja luuloja asian suhteen viljellään molemmin puolin ja toisista keskustelijoista jutustelua riittää kovasti, vaikkeivat olisi mitenkään osallisina asiaan. Jospa tällä kertaa kävisi toisin, ainakin tästä eteenpäin. Kiitos siitä jo etukäteen.

Keskustelu näistä aiheista on suotavaa, jopa toivottavaa politiikkaan keskittyvällä keskustelupalstalla, mutta siitä itse asiasta. Pelkkää huhua ja mutua ei kaivata, kunnioittavaa suhtautumista kanssakeskustelijoihin näkökannasta riippumatta taas edellytetään.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Ainakin kotikylässä muutama hieman vähemmän puolueen toimintaan osallistuva tuli  ennen vaaleja vaatimaan paikkaa eduskuntavaaleihin ja päällepäsmäröimään siitä ketä otetaan listoille. Pientä riitaahan siitä tuli ja pari eroa puolueesta. Jos joku pelaa enemmän omaan kuin yhteiseen pussiin niin varmasti tulee riitoja tai ei noudata puolueen linjaa.
Vantaan tapauksessa olisi kiva kuulla että onko erotettu pelannut omaan vaiko yhteiseen pussiin. uudellamaalla ehokasasettelu muutenkin todella kummallista. Mitä ihmettä siellä mahdetaan touhuta.

IDA

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 16.10.2019, 23:53:21
Ainakin kotikylässä muutama hieman vähemmän puolueen toimintaan osallistuva tuli  ennen vaaleja vaatimaan paikkaa eduskuntavaaleihin ja päällepäsmäröimään siitä ketä otetaan listoille. Pientä riitaahan siitä tuli ja pari eroa puolueesta. Jos joku pelaa enemmän omaan kuin yhteiseen pussiin niin varmasti tulee riitoja tai ei noudata puolueen linjaa.
Vantaan tapauksessa olisi kiva kuulla että onko erotettu pelannut omaan vaiko yhteiseen pussiin. uudellamaalla ehokasasettelu muutenkin todella kummallista. Mitä ihmettä siellä mahdetaan touhuta.

Tuo pyrkyryys ei päde Vahvilaiseen, koska hän on kerännyt ihan itsenään ihan hyvin ääniä puolueelle.

Näistä on kyllä turha spekuloida. Nyt faktat ovat ne, että paikallisjärjestö erotti Vahvelaisen ja Vahvelainen itse sen jälkeen erosi puolueesta. Siihen väliin voi sovittaa mitä tahansa spekulaatioita, jotka eivät kuitenkaan kerro kenellekään ulkopuoliselle mitään.

Perusjuttu on kuitenkin se, että jos kunnallisvaaleissa halutaan menestyä, niin siinä vastuu on täysin paikallisjärjestöillä eikä puoluehallitus voi sitä paljon ohjailla, joten se on vähän sidottu paikallisjärjestöjen näkemyksiin. Ne voivat tietysti olla vääriä, mutta jos puoluehallitus alkaa ohjailla niitä liikaa, niin se on huonompi asia kuin se, että paikallisjärjestöt satunnaisesti tekevät huonoja ja puolueelle huonoja päätöksiä.

Se mikä säännöistä selviää, niin Vahvelaisen ei olisi tarvinnut erota puolueesta ja valtuustoryhmän täytyy vielä erikseen tehdä päätös Vahvelaisen erottamisesta jollain perusteilla. Paikallisjärjestö on valtuustoryhmän yläpuolella, mutta se ei käsittääkseni voi erottaa yksittäistä valtuutettua valtuustoryhmästä, vaan siihen vaaditaan valtuustoryhmän päätös, ellei valtuutettua ole erotettu puolueesta kokonaan.

Voin olla väärässäkin. Säännöt olisi joka tapauksessa uudistettava.
qui non est mecum adversum me est

Alaric

Quote from: Tuomas3 on 16.10.2019, 21:55:29
Ei varmaankaan vaihda puoluetta. Lienee selvää, että jos muut puolueet kelpaavat, niin PS:n ajamat asiat eivät olleet tärkeitä vaan omat jutut.

Huvittava ajattelutapa, että ikään kuin PS:llä olisi jonkinlainen yksinoikeus esim. maahanmuuttokritiikkiin ja jos puolueesta lähtee, niin eihän se niin tärkeää sitten tälle lähteneelle ollutkaan :)

Eihän se ihan noin mene.

---

Tuolla Vahvelaisen FB-videon kommenteissa oli muuten mainittu noista Vantaan tyypeistä pari myös nimeltä. Mr Naumanen viitannee Lassen viestissä aiemmin esillä olleeseen Markku Naumaseen, joka on Vantaan persujen 1. varapuheenjohtaja.

QuoteKatriina Minna Koskela · 3:12 Kuka on henkilö jota teitä erottelee?

Tanja Vahvelainen · 0:00 Katriina Minna Koskela Tomi Salin, nykyinen pj. Mutta onhan siellä Mr Naumanenkin, joka suhmuroi urakalla.

Tanja Vahvelainen · 0:00 Katriina Minna Koskela ai niin, osa jäsenhakemuksista katoilee jatkuvasti. Uusia ei hyväksytä, etteivät herrat menetä paikkaansa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Miniluv

Quote from: anatall on 16.10.2019, 13:37:25
Ehdokasnumerot ja puolueiden järjestys listalla arvotaan vaalipiirilautakunnissa. Ei niihin voi puolueet itse vaikuttaa mitenkään.

Siis tuossa oli yhden puolueen sisäinen järjestys se, mitä peukaloitiin.

Menisi siis näin: 100 Vihatuinen 101 Aalto 102 Beström ... 113 Öberg 114 Inhokki.

Sitten puokueen julisteisiin laitetaan ehdokkaat numero 101 - 113, kaikki näyttää olevan ok, vain Vihatuinen ja Inhokki puuttuvat.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tuomas3

Quote from: Alaric on 17.10.2019, 01:19:06
Quote from: Tuomas3 on 16.10.2019, 21:55:29

Huvittava ajattelutapa, että ikään kuin PS:llä olisi jonkinlainen yksinoikeus esim. maahanmuuttokritiikkiin ja jos puolueesta lähtee, niin eihän se niin tärkeää sitten tälle lähteneelle ollutkaan :)

Eihän se ihan noin mene.
Riippuu toki puolueesta. Eduskuntapuolueista lähinnä KD ei ollut täysin vastapuolella. Jos yhtäkkiä kelpaakin esim. halpatyövoimaa ja federalismia ajava puolue tms., niin tuskin on ollut alun alkaen oikeassa puolueessa.

Puhun nyt vähän aiempaa kommenttiani vastaan, mutta puolueesta eroaminen jo tässä vaiheessa viittaa siihen, että hinku ehdolle kuntavaaleihin on tärkeämpi kuin se, missä puolueessa ja mitä asioita ajaa. Toivottavasti näin ei ole, koska olen pitänyt Tanjasta.

RP

Quote from: IDA on 17.10.2019, 00:27:06
Se mikä säännöistä selviää, niin Vahvelaisen ei olisi tarvinnut erota puolueesta ja valtuustoryhmän täytyy vielä erikseen tehdä päätös Vahvelaisen erottamisesta jollain perusteilla. Paikallisjärjestö on valtuustoryhmän yläpuolella, mutta se ei käsittääkseni voi erottaa yksittäistä valtuutettua valtuustoryhmästä, vaan siihen vaaditaan valtuustoryhmän päätös, ellei valtuutettua ole erotettu puolueesta kokonaan.

Voin olla väärässäkin. Säännöt olisi joka tapauksessa uudistettava.
Uskallan väittää, että paikallisjärjestöllä tai edes puoluejohdolla ei voi olla mitään suoraa käskyvaltaa kuntalaissa määriteltyyn entiteettin "valtuustoryhmä". Varmaankin omissa säännöissään voivat määritellä, millä perusteilla voivat potkia vaikka sen kaikki muutkin jäsenet paikallisjärjestöstä/puolueesta, mutta valtuustoryhmä on mitä joukko (jäsenmäärä surrempi tai yhtäsuuri kuin yksi) valtuutettuja sen haluaa olevan, ja vaalien välillä valtuutetun mandaatti on henkilökohtainen, eikä puolueen poisvedettävissä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

duc

Quote from: IDA on 16.10.2019, 20:16:05
- -
Tilanne taitaa olla vähän sellainen, että jokaisen pitäisi ajatella sitä, että tavoittellaan hyvää tulosta kunnallisvaaleissa ja se on täysin riippuvaista paikallisesta toiminnasta ja sen onnistumisesta. Ei puoluehallituksella ole mitään tietoa, eikä kykyjä asettaa ehdokkaita kunnallisvaaleihin. Eikä puolueen tai edes paikallisosastojen tavoite ole se, että kaikilla olisi kivaa keskenään. Jos valtuustossa ajetaan samaa asiaa, niin ihan sama vaikka muuten ei mahduttaisi edes samaan huoneeseen.

Hyvää pohdintaa. Torssosen ja Vahvelaisen tilanteet ovat valitettavia, mutta perin inhimillisiä. Valta ja vallahimo tuhoavat ihmisuhteita. Keskinäiset riidat tuhoavat yhteistä tavoitetta. Mitä lopulta on tapahtunut?Mikä on totuus? Ne hautautuvat monen tulkinnan alle. Valhe kietoutuu toteen ja sivustaseuraajat tekevät tulkintansa musta tuntuu -periaatteella. Yhdelle luotettavalta tuntuva on toiselle epäluotettavalta tuntuva.

Persuille tästä rähinästä ei ole kuin haittaa. Kuntavaalit ovat tärkeämmät kuin moni ymmärtää ja persujen vaikutusvalta kunnanvaltuutoissa on tällä hetkellä mitätön, kun sitä vertaa galluppien ennustamaan noin 20% kannatukseen.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Pentecost

Ihan noin kokemuksesta, kun olen toiminut vaalimainonnan suunnittelussa sekä kokoomuksen että SDPn ihmisten kanssa. Olen siis ollut ammattimaisessa roolissa enkä ko. puolueiden jäsenenä tai toimijana.

1. Puolueen sisällä mietitään tarkkaan keitä jäseniä tuodaan esille ja keiden kampanjoihin laitetaan paukkuja eli rahaa ja julkisuutta. Tässä ei ole kyse demokratiasta vaan ihan strategian valinnasta.

2. Tuntemattoman tai ainoastaan paikallisesti tunnetun ehdokkaan on vaikea saada rahallista tai muutakaan tukea kovin helposti. Sitten täytyy käyttää niitä omia tai lainattuja rahoja eikä olettaa jonkun muun tekevän asioita puolestaan. Tämän nyt luulisi olevan selvää aikuiselle ihmiselle. Nykyisin on olemassa somekanavia, joten aina ei ole edes kustannuskysymys olla esillä.

3. Ja sitten...

Quote"...Käytännössä sitten kun tuli että saa tullakin teltalle niin kuka sinne olisi halunnut mennä kun tiedät että olet todellakin ei-tervetullut..."

"...Nää sisäiset riidat ja sisäiset riidankylväjät, joita valitettavasti Vantaan hallitus on,  tää oli työpaikkakiusaamista, tää oli koulukiusaamista tää oli kaikkea sitä..."

"...15 kuukautta me oltiin tästä hiljaa...15 kuukautta mä pyysin apua puolueenjohdolta...Sen vuoksi mä erosin perussuomalaisista...Jos puolueenjohto ei puutu tällaiseen..."

"...Mä en voi katsoa tällaista vääryyttä..."

" ..Niinkun mä sanoin eilen siinä mun videolla että jos mä jättäisin johtajana puuttumatta tällaisiin asioihin niin mä tekisin rikoksen! Tottakai mä puutun, mä puutuin viimeeks perjantaina. Mä en arvosta enkä luota tällä hetkellä perussuomalaisten puoluejohtoon. Siellä on joitain ihmisiä joita arvostan mutta mä en enää luota. Lähden ehkä tekemään sellaista taivalta jossa ihmistä arvostetaan ja jossa ihmisiä ei kohdella tällä tavalla. Politiikka on likaista peliä mutta kuulkaa ihmiset te ette usko miten pahaa se on."

"...Teemu Torssonen Jyväskylästä on yrittänyt tuoda tätä hyvin julki ja niin onkin, mutta kun tätä tapahtuu joka puolella. Mä saan nyt ihan hirveesti viestejä ja mä en edes tiennyt että tätä tapahtuu näin paljon"

"...Mä olen tiukka ja haluan tuoda epäkohtia esiin. Vain epäkohtiin puuttumalla niitä voidaan muuttaa."

"...Ja Teemukin pyrki sinne puoluesihteeriskabaan ja Teemua on kohdeltu todella huonosti. Ja vielä huonommin koska Teemu on tuonut tätä esille."

"...Mä sain puoluesihteerikampanjan aikana soittoja, että mitä sinä meinaat tehdä tälle asialle, että ihmisiä savustetaan ulos ja hyviä ihmisiä kiusataan ja suhmuroidaan itselle kaiken maailman paikkoja. Mitä sinä meinaat tehdä tälle? Niin kyllähän se kertoo jos näitä soittoja tulee ympäri Suomea..."

"...Puolueenvastaista toimintaa on ajaa hyviä ääniä tuovia ihmisiä pois!"

"...Sopii vaan miettiä että miks herrat ei halunneet mua sinne..."

Olen kai asiasta maininnut ennnekin, mutta eräänlaisena ääneenlausumattomana sääntönä on se, että yhteistyökyvyttömät ihmiset eivät koskaan pääse kunnolla esille. En tiedä, onko kyseinen henkilö tälläinen, mutta politiikassa nyt vaan täytyy niellä kaikenlaista paskaa ja silti mennä eteenpäin. Kun ei laiteta paukkuja juuri sun kampanjaan, niin ei laiteta ja sillä siisti.

Mieleen tulee aikoinaan Espoossa eräs nainen, joka muuten tuntui ihan fiksulta, mutta jarrutti kaikkea päätöksentekoa kaivamalla milloin minkäkinlaisia aspekteja esille ja esittämällä, että asioita jätettäisiin pöydälle myöhempää päätöksentekoa varten. Sai aikaiseksi mm. sen, että kaupungilta haettu toimintamääräraha meinasi myöhästyä kun asiaa vatkattiin tarpeeksi. Lopulta asia nuijittiin voimalla läpi, että seuraavan vuoden toimintamäärärahahakemus saatiin ajoissa lähtemään. Mikäli se tuosta naisesta olisi ollut kiinni, niin kyseinen toiminta olisi vatuloidessa lakannut rahojen puutteessa.

Tälläisiä edellämainitun kaltaisia tyyppejä tulee vastaan aina toisinaan. Ulkoisesti he vaikuttavat hyvin järkeviltä ja kaikkea, mutta ollessaan jossain kahvinkeittoa vaativammassa tehtävässä he ovat pelkkä jarru.

4. Jos aikoo, että polittinen ura jatkuu jossain puolueessa, ei sisäisistä kiistoista avauduta. Se nyt vain on näin.

En tunne henkilöä enkä tiedä muuta kuin tuossa edellä lukee, mutta vahva epäily herää siitä, että moni asia saattaisi selvitä ihan peiliin katsomalla. Niin Torssosenkin tapauksessa.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Lasse

Quote from: Pentecost on 17.10.2019, 12:43:10
politiikassa nyt vaan täytyy niellä kaikenlaista paskaa

Torssosketjussakin oli muistaakseni koprofagien kannustuksia ja pelisilmän etsijöitä.

Itse taidan jatkossakin pysyä random nettipersuna, kun ei toi kakka oikein maistu ja tönin ihmisiä mieluummin dojolla, kuin vaaliteltalla.

TV:n fb:
Tanja Vahvelainen · 0:00  ai niin, osa jäsenhakemuksista katoilee jatkuvasti. Uusia ei hyväksytä, etteivät herrat menetä paikkaansa.

Paikallisyhdistyksen säännöistä:
Yhdistyksen hallitus päättää jäsenhakemuksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä vapaan harkintansa mukaan.

Vantaa on niin väki- ja persurikas mesta, että nyt vallankahvassa roikkuvat kyllä hämmentävät skeidakattilaa ihan itselleen, jos TV:n kertoma briljantti jäsenhankintastrategia pitää paikkansa.

https://vantaa.perussuomalaiset.fi

Etusivulla on linkki jäsenhakemussivulle. Uskon, että Vantaan perussuomalaiset kaipaavat kipeästi uutta verta.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lasse

Ihan noin kokemuksesta, kun olen toiminut vaalimainonnan suunnittelussa sekä kokoomuksen että SDPn ihmisten kanssa. Olen siis ollut ammattimaisessa roolissa enkä ko. puolueiden jäsenenä tai toimijana.

1. Puolueen sisällä mietitään tarkkaan keitä jäseniä tuodaan esille ja keiden kampanjoihin laitetaan paukkuja eli rahaa ja julkisuutta. Tässä ei ole kyse demokratiasta vaan ihan strategian valinnasta.

Nyt uudelleen ja tarkemmin luettuna tuossahan taisi tulla kupletin juoni esiin kirkkaana.

Ihmisille myydään poliitikkoja ihan kuin makkaraa ja tiskiainetta, mammuttimarkkinat Jumbossa...

Ammattilaisilla oli pelikuviot eduskuntavaalien alla melko selvät, Vantaalla Mika Niikko oli niin vahva, että läpimeno oli selviö, eli paukkuja ja vipuvartta fixailtiin sitten siitä alaspäin. Ilmassa oli vahva tutina, että Tanja on lähellä läpimenoa.

Ja se ei perhoshaavimiehille käynyt pirtaan. Après nous, le déluge.
NOVUS ORDO HOMMARUM

K.L.O

Seurasin eduskuntavaalikampanjoita melko tiiviisti Helsingissä ja Uudellamaalla.
En kiinnittänyt huomiota, ettei Tanja Vahvelainen olisi ollut esillä perussuomalaisten tilaisuuksissa.
Päin vastoin, huomasin hänet usein, sillä tiedän hänet entuudestaan.

Tanja on erittäin fiksu, ahkera ja määrätietoinen. 
Tiedän myös, etteivät hänen toimintatapansa pyrkimisissään kaikkia miellytä.
Minua vähemmän lässyttävä voisi liioitellen kutsua häntä häikäilemättömäksi pyrkyriksi.

Itse en kutsuisi, Tanja Vahvelainen sai eduskuntavaaleissa kunnioitettavat 3221 ääntä. Tuo äänimäärä tunnettujen ehdokkaiden joukossa vaatii ahkeraa työtä ja omistautumista.
Valituksi tullessaan perussuomalaiset olisivat saaneet Tanjasta asialle täysin omistautuneen ja ahkeran toimijan.

Hommia ei Teemun ja Tanjan kohdalla hoidettu kovin taitavasti. Peiliin katsomisen paikka kaikilla.

Rivit kuntoon kuntavaaleihin! >:(

hamppari

Pari vuotta sitten oli  se case Aaltonen Lahdessa - edellisvaalien ääniharava ei kelvannut listoille. Ajattelin silloin, että 'yksittäistapaus'. Näitä nyt tuntuu kuitenkin pullahtelevan esiin kuin sieniä sateella. Olisikohan näillä mitään yhteyttä persujen huonoihin kuntavaalituloksiin? Ei kai. Eihän se voi vaikuttaa puolueen menestykseen, kun kahvaan päässeet tupajyyrät huolivat vain kaverinsa listoille, ja mahdolliset valtaansa uhkaavat ehdokkaat dumpataan pihalle.
70-luvulla jännitimme 'kuuden miljoonan dollarin miehen' seikkailuja.
Nyt seuraamme kauhulla 'seitsemän miljardin euron naisen' sekoiluja.

Risto A.

Quote from: hamppari on 17.10.2019, 17:06:19
Pari vuotta sitten oli  se case Aaltonen Lahdessa - edellisvaalien ääniharava ei kelvannut listoille. Ajattelin silloin, että 'yksittäistapaus'. Näitä nyt tuntuu kuitenkin pullahtelevan esiin kuin sieniä sateella. Olisikohan näillä mitään yhteyttä persujen huonoihin kuntavaalituloksiin? Ei kai. Eihän se voi vaikuttaa puolueen menestykseen, kun kahvaan päässeet tupajyyrät huolivat vain kaverinsa listoille, ja mahdolliset valtaansa uhkaavat ehdokkaat dumpataan pihalle.

Näissä paikallisyhdistyksissä on kaikenlaista porukkaa; vilpittömiä ja vilpillisiä, ihmisiä joilla hissi ei nouse ihan ylös asti ja sitten erittäin valovoimaisia ja asiantuntevia ihmisiä, introvertteja, ekstrovertteja.. ja kaikkea siltä väliltä. Tavoite kaikilla on saada valtaa. Oma ääni kuuluviin. Väylä josta pääsee eteenpäin on hyvin kapea. Kyynärpäitä käytetään, härskejä keinoja käytetään, liittoutumista, pois potkimista, mattojen vetelyä jalkojen alta, joidenkin korottamista ja ylistämistä (jos se on kannattavaa omalle uralle) jne.

Se ei sinänsä ole mikään ihme, että karismaattisia ihmisiä, joilla ei vielä ole asemia, pyritään ottamaan alas.

Sitä se politiikka on. Härskiä peliä. Siinä myllyssä joko jalostuu valtiomieheksi tai -naiseksi, tai sitten korruptoituu valtiorunkkariksi. Perinteiset puolueet on aikoja sitten korruptoituneet pelkiksi valtiorunkkaripuolueiksi.  Perussuomalaisilla näyttäisi eduskuntaan päässeissä jalostuminen valtiomiehiksi ja -naisiksi olevan erittäin isolla prosentilla. Siihen vaadittiin korruptiolle alttiin aineksen ajamista ulos. Tätä ns. sinistä ainesta on epäilemättä vielä runsaasti PS:n ruohonjuuressa. Minkäs teet? Deal with it. Jalostu prosessissa. Samanlaiset kyylät ne on sitten odottamassa eduskunnassa muissa puolueissa ja yleisbyrokratiassa.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

sattuma

Quote from: Lasse on 17.10.2019, 15:18:09

Nyt uudelleen ja tarkemmin luettuna tuossahan taisi tulla kupletin juoni esiin kirkkaana.

Ihmisille myydään poliitikkoja ihan kuin makkaraa ja tiskiainetta, mammuttimarkkinat Jumbossa...

Ammattilaisilla oli pelikuviot eduskuntavaalien alla melko selvät, Vantaalla Mika Niikko oli niin vahva, että läpimeno oli selviö, eli paukkuja ja vipuvartta fixailtiin sitten siitä alaspäin. Ilmassa oli vahva tutina, että Tanja on lähellä läpimenoa.

Ja se ei perhoshaavimiehille käynyt pirtaan. Après nous, le déluge.

Käsitys Mika Niikon varmasta läpimenosta on jälkikäteen syntynyt mielikuva.

Joulukuussa 2018 Ylen mielipidemittauksessa oli 8.1 prosenttia.

Tuolla kannatuksella Persut olisivat saaneet kolme paikkaa Uudeltamaalta.

Niikko myös laittoi kaikista Persuista eniten rahaa vaalimainontaan, noin 41.000 euroa.
Persujen ääniharava Leena Meri laittoi 31.000 euroa, muiden budjetit olivat tasoa kymppitonni.

Persuilla ei ole puoluerahaa, jota voi ohjata ehdokkaille. Demareilla on ay-liikkeen rahat, joillakin kokoomuslaisilla hyvät suhteet yrityksiin, jotka antavat rahaa ehdokkaalle.

Tämä puolueen rahojen ohjailu koskee korkeintaan muutamaa puolueen kärkiehdokasta.

Vuoden 2007 EK-vaaleissa Keskusta teki vaalijulisteen, jossa olivat puheenjohtaja Vanhanen ja "suosittu" varapuheenjohtaja Paula Lehtomäki. Tämän jälkeen myös varapuheenjohtaja Mari Kiviniemi kinusi itselleen saman kohtelun eli vaalijulisteen. Jos puolue olisi ollut suosion suhteen johdonmukainen, niin tätä ei olisi tehty.

Persujen edustajat ovat poliittisesti sen verran nuoria, ettei heillä ole merkittävää vaalikampanjakokemusta.
Lisäksi aika monella kansanedustajalla näyttää olevan kovin ohuet tukitiimit, osalla ei edes tukiyhdistystä vaalirahoitusta varten.

Jos haluaa hyvän näkemyksen käytännön vaalikampanjasta, niin kannattaa lukea Pilvi Torstin Vaalikirja. 
Yhdelläkään Persulla ei taida olla niin rasvattua vaalikonetta, kuin Torstilla on. Sitä huolimatta, rannalle on jääty rimaa hipoen.

Kirja näkyy olevan luettavissa netissä. https://issuu.com/sorsafoundation/docs/pilvi_torsti_vaalikirja

Tässä Vantaan tapauksessa näkyy selvästi, että Persuilta puuttuu puoluetoiminnan kulttuuri, joka on muilla vanhoilla puolueilla. Onneksi tätä kompensoi vahva esiintyminen toreilla.

P.S. Vantaalla tilanne ei vielä ole siinä pisteessä, ettei asiaa voisi sopia. Tarvittaessa puoluetoimiston vasaralla. TanjaVeelle varmasti riittää, että hän voi olla varma ehdokkuudesta kunnallisvaaleissa.

Lasse

Quote from: sattuma on 17.10.2019, 17:30:54

Tässä Vantaan tapauksessa näkyy selvästi, että Persuilta puuttuu puoluetoiminnan kulttuuri, joka on muilla vanhoilla puolueilla. Onneksi tätä kompensoi vahva esiintyminen toreilla.

P.S. Vantaalla tilanne ei vielä ole siinä pisteessä, ettei asiaa voisi sopia. Tarvittaessa puoluetoimiston vasaralla. TanjaVeelle varmasti riittää, että hän voi olla varma ehdokkuudesta kunnallisvaaleissa.

Vahvasti suosittelen juuri tuota, että asiat taputellaan ehjiksi. Tietysti kaikki voivat välillä tsiigata peiliin, muutenkin kuin meikatessaan.

Iso kuva kyllä on lähtenyt minulle avautumaan, ilmeisesti Tanja V:n eduskuntavaaliehdokkuus tuli piiriltä, eli hän ei ollut paikallisyhdistyksen suosiossa edes silloinkaan. Itseään tärkeinä pitävät vantaalaistahot sitten yrittivät sabotoida TV:n kamppista, joka kuitenkin menestyi uskomattoman hyvin.

Esimerkiksi tässä maistaa häivähdyksen katkeraa kalkkia:

Komea voitto, vaikka turpaan tuli
https://kaiarilundell.blogspot.com/2019/04/komea-voitto-vaikka-turpaan-tuli.html
Oma menestymiseni 1513:lla (tarkistettu lukema) äänellä oli heikko, vaikka vaalihommia paiskittiin aivan urkuna. Odotin paljon enemmän, mutta nyt kärkiteemani koulutus ei noussut missään vaiheessa keskustelun keskiöön. Omalla panoksellani autoin Uudellamaalla puoluettani vaalivoittoon.

Vaalikamppailut ovat kuin sököä, löin pöytään 18 000 euroa ja hävisin. Tein hyvän mainonnan sekä lehdissä että netissä, mutta nyt ei purrut.

Ehkä-Jari ei maininnut Tanjaa lainkaan, vaikka läpipääsy oli hilkulla. On se niin väärin. Demokratia.
NOVUS ORDO HOMMARUM

andrus

Saanut sen kuvan että Vahvelainen ollut hyvää pataa myös pienempien mamukriittisten toimijoiden kanssa. Yhtään ihmettele jos korpeaa näitä persujen piilouuvatteja joilla teemat tosiaan muualla kuin siinä tärkeimmässä eli maahanmuutossa.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Tuomas3

^^ Lundellilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Toki tuollainen tulos harmittaa suurella satsauksella. Slogan "Päätä pidempi" oli heikko ja koulutusleikkausten jäljiltä PS:n koulutusteema ei vetänyt hyvin. Ei kun uutta matoa koukkuun ja parempaa lykkyä ensi kerralla.

Tanja teki fyysisesti selvästi enemmän duunia ja teemalla oli suurempi potentiaalinen äänestäjäkunta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: hamppari on 17.10.2019, 17:06:19
Eikös tämä aaltonen pillastunut siitä kun ei päässyt eduskuntavaalien listoille.

IDA

Quote from: Jorma M. on 17.10.2019, 23:51:06
Olen varmaan monomaanikko, mutta kiinnitän koko ajan teemu- ja tanja-ketjuissa huomiota yhteen asiaan. Se on se, että suurin osa viesteistä ei ole itse asiassa. On olemassa oikeita ja "oikeita" syitä yhden ihmisen poistamiseen esim vaaliehdokkuudesta tai vaalimainoksista. Ei näissä keisseissä voi oikeasti olla kyse kuin jommasta kummasta.

Tässä on juuri se ongelma, että me emme täällä voi tietää. Saamme vain informaatiota sieltä sun täältä. Sama ongelma pienemmässä määrin koskee puoluehallitusta. Mistä muusta kuin siitä mitä kukakin sanoo se voi saada informaatiota paikallisyhdistyksistä? Kaikki tämä julkinen pyöritys jää vain huhujen pyörittämiseksi. Paikallisyhdistykset ja piirit ovat itse valinneet oman johtonsa ihan demokraattisilla vaaleilla.

Tässä asiassa selkeät faktat ovat, että paikallisyhdistys erotti Tanja Vahvelaisen ja hän itse erosi sen jälkeen puolueesta. Nuo ovat ainoat asiat joista ulkopuolinen voi lähteä tekemään johtopäätöksiä. Kaikki oletukset miksi ja miten ovat vain oletuksia. Tältä pohjalta pidän itse Vahvelaisen päätöstä erota puolueesta virheenä.

Noista vaalimainoksista sen verran, että ainakin täällä on pidetty kiinni siitä periaatteesta, että puolueen resurssit jaetaan tasan kaikkien ehdokkaiden kesken, eikä mitään kärkiehdokkaita ole. Tämä voi olla vaalikohtaisesti taktisesti typerää, mutta strategisesti viisasta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Tämä jatkuva tappelu kentällä kertoo paskasta johtamisesta. Saisi puolueen johto tehdä jotakin että nämä kärhämät eivät näin kärjistyisi.

Lasse

Quote from: IDA on 18.10.2019, 00:17:22
Paikallisyhdistykset ja piirit ovat itse valinneet oman johtonsa ihan demokraattisilla vaaleilla.

Kerrataanpa nyt vielä. Jyväskylän paikallisyhdistys halusi TT:n eduskuntavaaliehdokkaaksi, mutta piirihallitus käveli JKL:n yli. Jäsenäänestystä ei haluttu järjestää, jostakin syystä. Lopputulemana tuhannen viillon kidutuksen jälkeen piiri irroitti piuhat paikallisyhdistyksestä.

Vantaan paikallisyhdistys taas ei halunnut TV:tä ek-ehdokkaaksi, mutta Uudenmaan piirihallitus nimesikin Tanjan ehdokkaaksi, kuten säännöissä mahdollistetaan. Paljon porua ja kipuilua, jonka jälkeen Tanja erotettiin paikallisyhdistyksestä.

Tilanne ei näytä olevan hallinnassa, ja jos joku kuvittelee että ongelmana tässä on yksinomaan Tanja & Teemu, niin ei elä tässä todellisuudessa.

Ehdotan, että Uudenmaan piiri erottaa puolueestamme Vantaan Perussuomalaiset ry:n ja sitten perustetaan paremmat, kliffat ja inklusiiviset paikallisyhdistykset Jyväskylään ja Vantaaseen.
NOVUS ORDO HOMMARUM

IDA

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 18.10.2019, 00:36:08
Tämä jatkuva tappelu kentällä kertoo paskasta johtamisesta. Saisi puolueen johto tehdä jotakin että nämä kärhämät eivät näin kärjistyisi.

Mikä jatkuva tappelu kentällä?

Puolueen johdon pitää edelleen pitää kiinni siitä, että puoluejohto ei ryhdy sanelemaan paikallisia päätöksiä. Tässä maassa on todella monia paikallisyhdistyksiä, joissa asiat ovat todella hyvin ja joiden toimintaan puuttumalla puoluejohto voisi vain pahentaa tilannetta. Kukaan ei toivo sellaista soinimaista tilannetta, että mä nyt soitan Jussille ja sitten kerron miten tämä päätetään.

Edelleen jokaisen paikallisyhdistyksen hallitus valitaan yhdistyksen jäsenten vaaleilla. Piirin puheenjohtaja ja paikallisyhdistysen paikat piirihallituksessa valitaan paikallisjärjestöjen asettamien edustajien vaaleilla. Tämä on harvinaisen demokraattinen käytäntö. Puolueen jäsen voi vielä olla olematta paikallisyhdistyksen jäsen, jolloin pääsee äänestämään puolueen puheenjohtajistosta.

Itse en hyväksy erottamisia ollenkaan, mutta voisiko joskus ajatella sitäkin, että ellei saa omia näkemyksiään paikallisesti läpi, niin kannattaako niitä sitten puskea valtakunnallisestikaan läpi. Ja ennen kaikkea ellei kestä sitä, että paikallinen yhdistys ei ole kiva niin kannattaako siellä sitten tahkotakaan.

Tässäkin tapauksessa puoluehallitus ja piiri olivat nimenneet Tanja Vahvelaisen eduskuntavaaliehdokkaaksi vaikka paikallisyhdistys oli sitä vastustanut. Mitä muuta paikallisyhdistystä ylemmiltä tahoilta voi enää odottaa? Sitäkö, että puoluehallitus nimeää paikallisyhdistysten johdon?

IDA

Quote from: Lasse on 18.10.2019, 01:00:24
Tilanne ei näytä olevan hallinnassa, ja jos joku kuvittelee että ongelmana tässä on yksinomaan Tanja & Teemu, niin ei elä tässä todellisuudessa.

Tanjasta en sano mitään, mutta kyllä Teemun kohdalla on aika selvää, että ongelma on yksinomaan Teemu. Sen sijaan, että hän olisi ottanut eduskuntavaaliehdokkuden puolueen asian ajamisena hän nosti uskomattoman metelin, kun ei itse päässyt ehdokkaaksi. Puoluehjohdon olisi pitänyt kumota vaalipiirin ehdokasasettelu. Mitä järkeä siinä olisi ollut näin jälkikäteen ajateltuna: Vaalipiiiristä on kaksi kansanedustajaa ja yksi europarlamentaarikko. Paremman tuloksen mahdollisuus on aika puhdasta utopiaa.

Vieläkään kukaan ei ole millään tavoin osoittanut miten Keski-Suomen kansanedustajat toimisivat perussuomalaisten ohjelmien vastaisesti. Jos ja kun he toimivat niiden mukaan, niin eikö Teemu Torssosenkin kannattaisi tukea heitä?

Se kuka on piirin puheenjohtaja tai hallituksen jäsen on ihan jäsenten valinta. Niissä duuneissa ei todellakaan saa palkkaa, eivätkä ne ole mitään hillotolppia. Ja muistetaan nyt sekin, että Torssonen itse oli Keski-Suomen piirin hallituksessa päättämässä omasta eduskuntavaaliehdokkuudestaan.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: IDA on 18.10.2019, 01:03:18
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 18.10.2019, 00:36:08

Mikä jatkuva tappelu kentällä?

Puolueen johdon pitää edelleen pitää kiinni siitä, että puoluejohto ei ryhdy sanelemaan paikallisia päätöksiä. Tässä maassa on todella monia paikallisyhdistyksiä, joissa asiat ovat todella hyvin ja joiden toimintaan puuttumalla puoluejohto voisi vain pahentaa tilannetta. Kukaan ei toivo sellaista soinimaista tilannetta, että mä nyt soitan Jussille ja sitten kerron miten tämä päätetään.

Edelleen jokaisen paikallisyhdistyksen hallitus valitaan yhdistyksen jäsenten vaaleilla. Piirin puheenjohtaja ja paikallisyhdistysen paikat piirihallituksessa valitaan paikallisjärjestöjen asettamien edustajien vaaleilla. Tämä on harvinaisen demokraattinen käytäntö. Puolueen jäsen voi vielä olla olematta paikallisyhdistyksen jäsen, jolloin pääsee äänestämään puolueen puheenjohtajistosta.

Itse en hyväksy erottamisia ollenkaan, mutta voisiko joskus ajatella sitäkin, että ellei saa omia näkemyksiään paikallisesti läpi, niin kannattaako niitä sitten puskea valtakunnallisestikaan läpi. Ja ennen kaikkea ellei kestä sitä, että paikallinen yhdistys ei ole kiva niin kannattaako siellä sitten tahkotakaan.

Tässäkin tapauksessa puoluehallitus ja piiri olivat nimenneet Tanja Vahvelaisen eduskuntavaaliehdokkaaksi vaikka paikallisyhdistys oli sitä vastustanut. Mitä muuta paikallisyhdistystä ylemmiltä tahoilta voi enää odottaa? Sitäkö, että puoluehallitus nimeää paikallisyhdistysten johdon?

Ei puolueen johdon tarvitse sanella, mutta voisi tehdä selkeät säännöt mitenkä ehdokkaat valitaan. Viime eduskuntavaaleissa oli meininki vähän kuin puna-armeijassa että huutoäänestys ratkaisi ketkä pääsi ehdolle. 2015 vaaleissa sentään äänestettiin osasta ehdokkaita. Myös tällaisia juttuja ei tarvitsisi tapahtua että osa ei pääse vaaliteltalle tai rajataan kuvista.