News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Aiotko äänestää eurovaaleissa henkilöä joka juuri valittiin kansanedustajaksi?

Started by Karjala, 07.05.2019, 14:54:56

Previous topic - Next topic

Kyllä
Todennäköisesti
Todennäköisesti en
En
En tiedä / En ole päättänyt

Karjala

Jos asia vaikuttaa valintaasi, kertoisitko miksi?
⚪ 🔵 ⚪ Vetoomus HommaWikin puolesta 🇫🇮 🇫🇮 🇫🇮

🔗  Wiki.Hommaforum.org

Pentecost

Itse ainakin aion äänestää mielestäni parasta asiantuntemusta edustavaa henkilöä. Sattuu olemaan myös kansanedustaja.

KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Beef Supreme

Plääh, luin kysymyksen väärin. En aio. Voisin kyllä.

Itse asiassa otsikossa on eri kysymys kuin gallupissa, joten...

guest15586

No en taatusti. Olen kyllä pettynyt, että Perussuomalaisetkin sortui moiseen. Laurakin... :( Ois jätetty moiset pelleilyt Kyllösille ja muille idiooteille.

Veikko

En. Jo sen takia, että olen huolissani kahdella ehdokkuudella leventelevien terveydestä.

Johan siinä p..se repeää, kun yrittää istua kahdella niin kaukana toisistaan olevalla pallilla.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Bellum

Supernuiva

Teuvon paikka ei ole Brysselissä, vaikka taitaa suuri joukko häntä äänestää. Perussuomalaisten listoilla on monta nimeä, jotka olisivat Teuvoa parempia, nimenomaan eurooppalaisessa vaikuttamisessa.

(On perussuomalaisten listoilla myös ei-aivan-varmaankaan-kaikken-parhaimpia-mahdollisia täyte-ehdokkaita, mutta ei anneta sen häiritä.) Teuvoa en tarkoita täyte-ehdokkaalla, hän on ääniharavaksi suunniteltu.

Silti pitäisi miettiä, että halutaanko karnevaalimenoa vai vaikuttamista.

ääni kentältä

Ei olisi ongelma äänestää eduskuntaan valittua. Mutta mielummin kuitenkin sellainen, jolla on jo kokemusta eduskunnasta istumisesta, kuin juuri ensi kertaa valittua.

Minä miellän asian, että pyrkii urallaan eteenpäin, jos ottaa paikan vastaan. Silloin on positiivinen asia. Pidän meppiä ns. arvoasteikossa korkeammalla, kuin rivi kansanedustajaa, oli sitten opposition tai hallitus puolueen edustaja. Ministeri menee vielä minun silmissä mepin edelle, vaikka tässä lähiaikoina luinkin jostain, että meppi voi joissain tilanteissa olla jopa vaikutusvaltaisempi kuin ministeri.

Nuivinator

Ensinnäkin aion äänestää vain sellaisia ehdokkaita, jotka mainostavat Hommalla. Ja toisekseen, mielestäni ei ole mitään syytä häiritä istuvaa kansanedustaa lähettämällä häntä Brysseliin.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Kukko

Olis surkee vaihtokauppa os joku hyvä, kunnolla nuiva persu äänestettäis Brysseliin, ja sen tilalle eduskuntaan nousis varasijalla joku aivan nevöhööd hajuton ja mauton tyyppi josta ei sen jälkeen kukaan kuule mitään. Että jos nyt välttämättä haluaa kansanedustajaa äänestää, niin olis hyvä tätäkin puolta miettiä. 
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

newspeak

Juffe

En ole ollenkaan vielä miettinyt ketä äänestän, mutta luultavasti kansanedustajuus ei tule olemaan vaikuttava tekijä. Tämä johtuu siitä että ymmärrän puolueiden ja ehdokkaiden olevan hankalassa tilanteessa. Eurovaaleissa on tarjolla niin vähän paikkoja, ettei monikaan voi olla varma läpimenostaan. Jos "varma" kansanedustaja ja eduskuntavaalien ääniharava jättäytyy eduskuntavaalien ulkopuolelle eurovaaliehdokkuuden takia, voi silti olla jopa todennäköistä, että hän ei pääse läpi eurovaaleissa. Pahimmillaan käy niin, että jotkut puolueen valovoimaisimmista ja pätevimmistä jäsenistä jäävät ulos molemmista instituutioista. Se on epämiellyttävä vaihtoehto sekä puolueelle että ehdokkaalle. Ja jos eurovaaleihin lähtevät vain eduskunnan ulkopuolelle jääneet, varsinkin persuille se tarkoittaa että eurovaaleihin on tarjolla vain koko maan tasolla vieraita kasvoja.

Edit: Korjaan sen verran, että saattaa kansanedustajuus hyvinkin vaikuttaa siihen ketä äänestän. Jos näen tietyn ehdokkaan mieluummin eduskunnassa kuin Brysselissä, niin silloin valintani ohjautunee pois hänestä. En vain ajatellut periaatteesta boikotoida kansanedustajia.

Reich

Ymmärrän että ehdokkaan itsekkäästä oman edun näkökulmasta eduskuntaan pääsy on varmempaa kuin mepiksi pääsy,  joten tottakai on järkevä varmistaa edes kansanedustajuus. Mutta mielestäni on törkeää omien eduskuntavaaliäänestäjiensä pettämistä ja aliarvioimista olla menemättä luottamustoimeen eduskuntaan, kun on uusi hillotolppa jo mielessä. En missään tapauksessa äänestä istuvaa kansanedustajaa.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

Pakkanen

Periaate tasolla ehkä närkästyttäisi, mutta koko muu edustajisto on meitä vastastaan, joten kaikki keinot sallittakoot.

Ja toisaalta. Mahdolliselta varasijalta eduskuntaan nousevasta tulee 4 vuoden aikana taas yksi uusi tunnettu PS nimi, joka leventää tulevaisuudessa rintamaa. Tilaa kyllä on ja kysyntääkin. Ja hyvä sitä EU:kin on syödä sisältä päin!

Joten pidemmittä puheitta, yhteisen hyvän nimissä, hyväksyn omalta osaltani tuplabuukkauksen. Anti mennä vaan.

tunnus1

Mielestäni Laura ansaitsee päästä Brysseliin, koska omahyväisten uuvattinaamojen katseleminen niin pitkään eduskunnassa ei voinut olla helppoa.
ylös sano mummo lumessa

newspeak

Menemättä niinkään äänestäjien henkilökohtaisiin valintoihin tässä tuplaehdokkuuskeskustelussa ensisijaisesti pistää silmään tuplaehdokkuuksien käyttäminen puoluepoliittisena välineenä. Hämäyksen vuoksi puhutaan mieluummin kansanedustajiksi valituista kuin pelkästään ehdolle asettuneista. Valituista kansanedustajista nyt ehdolla on 14. Esimerkiksi vihreissä tämä tarkoittaa 4 kansanedustajan ehdolla oloa. Jos puhuttaisiin pelkästään tuplaehdokkuuksista, 4 meppiehdokasta ei ollut ehdolla eduskuntaan. Kun puhutaan "äänestäjän kuluttajansuojasta", syytä muistaa, että kansanedustajiksi valitut eivät olleet ainoita henkilöitä, joita vaaleissa äänestettiin. Ja jos oikein tuota hämärää "kuluttajansuojaa" pitäisi vatvoa, ainutkaan kansanedustaja ei mennyt läpi henkilökohtaisilla äänillään vaan puolueiden ehdokaslistojen ja vertailukujen numeromagialla, koska tällaisiksi on suuressa viisaudessa päätetty vaalijärjestelmät kehittää.

Tupua, Hupua ja Lupua harmittaa varmasti, että Aku Ankka on ääniharava myös seuraavissa vaaleissa.

newspeak

Saatan ehkä sittenkin äänestää Huhtasaarta. Räväkän naisen räväkkyys osuu väistämättä itseenkin huonossa mielessä ennemmin tai myöhemmin.

Toisaalta matchia näyttäisi löytyvän erityisesti hommalla mainostajista...

Toisaalta Jesaja olisi aika kova ja toisaalta EJ, jos puolueeseen ei katso.

Ehkä pitäisi äänestää välillä miehenä miestä?

nollatoleranssi

Paljon on kritisoitu juuri valittuja kansanedustajia, jos pyrkivät hetimiten europarlamenttiin. Osittain aiheestakin, kun ensin on kerrottu itku kurkussa olevan iloisia kansanedustajan paikasta ja hetimiten ollaan ehdokkaina uusissa vaaleissa. Toisaalta paikkoja on hyvin rajoitetusti ja suuristakin puolueista ainoastaan muutama pääsee.

En itse äänestäisi ja suosittelisi äänestämään vastavalittua kansanedustajaa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Helmeri on 07.05.2019, 22:49:26
No en taatusti. Olen kyllä pettynyt, että Perussuomalaisetkin sortui moiseen. Laurakin... :( Ois jätetty moiset pelleilyt Kyllösille ja muille idiooteille.

Saattoi tulla pientä painostusta puoluejohdon suunnasta. Ei kai Teuvo Hakkarainen ja Laura Huhtasaari ole sattumalta ehdokkaina. Tosin kummallakin on hyvät mahdollisuudet päästä läpi.
Kriitikon varjo -blogi

nollatoleranssi

Quote from: newspeak on 08.05.2019, 19:07:09

Paras ehdokas on Arto Luukkanen, mutta ei taida tunnettavuus riittää.
Kriitikon varjo -blogi

newspeak

Quote from: nollatoleranssi on 08.05.2019, 19:23:54

Neljää meppiä haetaan, joten suosikkien lisäksi muillakin on mahdollisuus.

Lucce

Hyviä ajatuksia. Teuvo on juuri esimerkki jonka ei Kannata lähteä Brysseliin istuskelemaan ,hänestä on paljon enemmän hyötyä täällä eli lähtijät pitää valita siten kenestä on taktista hyötyä siellä. Ei päällekkäisyyksiä mielellään. 

Alaric

Quote from: Nuivinator on 08.05.2019, 00:34:05
Ensinnäkin aion äänestää vain sellaisia ehdokkaita, jotka mainostavat Hommalla. Ja toisekseen, mielestäni ei ole mitään syytä häiritä istuvaa kansanedustaa lähettämällä häntä Brysseliin.

Tässä on hyvät perustelut, joiden mukaan itsekin ajattelin toimia :) Vastaus gallupin kysymykseen: En.

Ymmärrän toki, että puolueen on ollut pakko laittaa ek-vaalien ääniharavia mukaan listoille, mutta eipä oikein nappaa niitä äänestää tässä heti kyseisten vaalien jälkeen. Kyllä joku Huhtasaari läpi pääsee ilman minun ääntänikin, mutta seuraaville sijoille olisi hyvä saada vähän muunkinlaista porukkaa.

Olli Kotrolla on pitkä kokemus europarlamentista, verkostot kunnossa ja kattava kielitaito + mainostaa Hommalla sekä on haittamaahanmuutto- ja liittovaltiovastainen, joten oma ääni menee sinne 8)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Uuno Nuivanen

En jaksa oikein kovasti näistä vaaleista innostua, mutta tuumaan kanssa tökätä äänen Kotrolle. Tunteepahan ainakin talon tavat valmiiksi, eikä ole kansanedustaja.

Rosetta

Itse ajattelin äänestää ehdokasta jonka koen parhaaksi tähän tarkoitukseen nähden, ihmiseksi jonka itse haluan edustajakseni EU:n parlamenttiin; se, onko ko. henkilö juuri valittu kansanedustajaksi, on siinä sivuseikka. (Ja itse asiassa plussaa, jos on kokemusta kansanedustajan työstä jo täältäkin.) Joten en oikein ymmärrä, miksi tämä edes olisi niin merkittävästi äänestyspäätökseen vaikuttava asia ja jokin kynnyskysymys.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Hippo

Huhtasaari on tosi kova pakkaus EU:ssa. Varsinkin nyt kun ministeripaikkaa ei ole tulossa. Kansainvälistä kokemusta plakkariin seuraaviin pressanvaaleihin mennessä.

guest11919

Quote from: Alaric on 08.05.2019, 19:49:47
Quote from: Nuivinator on 08.05.2019, 00:34:05

Tässä on hyvät perustelut, joiden mukaan itsekin ajattelin toimia :) Vastaus gallupin kysymykseen: En.

Ymmärrän toki, että puolueen on ollut pakko laittaa ek-vaalien ääniharavia mukaan listoille, mutta eipä oikein nappaa niitä äänestää tässä heti kyseisten vaalien jälkeen. Kyllä joku Huhtasaari läpi pääsee ilman minun ääntänikin, mutta seuraaville sijoille olisi hyvä saada vähän muunkinlaista porukkaa.

Olli Kotrolla on pitkä kokemus europarlamentista, verkostot kunnossa ja kattava kielitaito + mainostaa Hommalla sekä on haittamaahanmuutto- ja liittovaltiovastainen, joten oma ääni menee sinne 8)

Minua pikkuisen häiritsee se, että on tullut vasta nyt Hommalle. Simo on pitkän linjan mies.

Onko muuten tietoa näiden miesten uskonnollisesta suuntauksesta? Äänestäisin mieluummin kristittyä kuin ateistia, etenkin, jos ateismi ilmaistaan ääneen. En ole ehdoton tämän asian kanssa, olen äänestänyt mm. Teemu Lahtista ja Jussi Halla-ahoa. Mutta se voisi olla yksi kriteeri, kun en kerran muuten osaa päättää.

Joku sanoi Huhtasaaren haukkuneen luterilaisia tai luterilaista kirkkoa, mikäs juttu se oli?

Purra on tuottanut sikäli pettymyksen, että alkoi höpötellä kirkonvastaisia juttuja jossain Twitterissä. Kunpa PS-ehdokkaat ja edustajat pitäisivät suuta soukalla uskontokritiikin suhteen. Suomi on syvästi luterilainen maa.

Chiaroscuro

Quote from: nollatoleranssi on 08.05.2019, 19:23:54

Luotan siihen, että Suomen kansa on niin tyhmää, ettei Luukkasta valita - ettei ääni menisi ihan harakoille, pitää siis tyytyä äänestämään Lauraa.
Alma: "Mul on sellainen fiilis, että mä voin tehdä mitä mä vittu haluun!" Aleksi Kinnunen (HS): "Juuri tällaiset, kahlitsematonta vapautta julistavat ja juhlistavat räväkät kommentit ovat Alman konserttien piristys..." (Helsingin Sanomat, 4.11.2019).