News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Eduskuntavaalit 2019 – yleinen keskustelu, tulosseuranta, hallitusneuvottelut

Started by Pullervo, 07.03.2019, 19:23:56

Previous topic - Next topic

Sigmoid

Quote from: -PPT- on 14.04.2019, 15:58:13
Jos numerot riittävät sinipunahallituksen muodostamiseen niin ei siinä mitään epädemokraattista ole että sellaisesta on sovittu.

Toisaalta moni äänestäjä varmasti haluaisi tietää tälläisestä sopimuksesta ennen kuin äänestävät, koska äänestävät tietämättään koalitiota, ei yhtä puoluetta. Ja olisihan se demokratian hengen mukaista, että tälläiset sopimukset tehtäisiin julkisiksi, mutta Sipilän kesäteatterin jälkeen ei yllätä enää mikään.

Mr Mocambo

Quote from: Ernst on 14.04.2019, 15:06:14
Quote from: Mr Mocambo on 14.04.2019, 13:34:00
No niin, Das Päivä on koittanut. Itse toki ennakoin ja annoin ääneni täällä kaakossa numerolle 119 jo männäviikolla. Kaikki voitava lienee nyt tehty, että sikäli voidaan iltaa odotella stoalaisen itsevarmasti ja tyynesti, erään puheenjohtajan esimerkkiä seuraten. Muut panikoikoot ja ihan erityisellä innolla odotan sinisen tulevaisuuden muuttumista ruskeaksi menneisyydeksi. Tämä siis erityishuomautuksena, kun en normaalisti pienpuolueisiin huomiota juuri kiinnitä  ;D

Se on Der Tag eli Der Päivä. Ikävä olla kielioppimulkku, mutta en voi itseäni hillitä.

Heh, eipä se mitään. Pelkällä yläkoulusaksalla näin kakskyt vuotta myöhemmin näitä sattuu  ;)

Ernst

Quote from: Kokoliha on 14.04.2019, 15:52:32
Quote from: Ernst on 14.04.2019, 15:06:14
Quote from: Mr Mocambo on 14.04.2019, 13:34:00
No niin, Das Päivä on koittanut. Itse toki ennakoin ja annoin ääneni täällä kaakossa numerolle 119 jo männäviikolla.

Se on Der Tag eli Der Päivä. Ikävä olla kielioppimulkku, mutta en voi itseäni hillitä.

Huomautus on toki aikamme hengen mukainen, ottaen huomioon erään kielitieteiljätohtorin murskaavan ylivoimaiset esiintymiset TV-tenteissäkin. Niin se vaan on, että selkeällä ja huolellisella ilmaisulla pyyhittiin vastustajilla osaltaan lattiaa.

Joku voisi kyllä nyt vielä tyhjentää pajatson kertomalla, että mitä mahtaa olla Der Päivä vaikkapa muinaiskirkkoslaaviksi tai sanskriitiksi?

Sen jätän noita kieliä osaaville, mielelläni  :)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kokoliha

Quote from: Histon on 14.04.2019, 15:21:48
YLE nosti etusivulleen ah niin ihqun ja puolueettoman "Kioskin vaalibotin". Aistin hätäkakan vienon tuoksun.

Itse uumoilen, että tuo vieno tuoksu sakenee viidessä sekunnissa silmiä kirveltäväksi jo siinä vaiheessa, kun ennakkoäänten tulokset tulevat. Ja kun lopullinen laskenta lähenee maalia, veikkaan, että aikuisten vaippoja valmistavien tehtaiden osakkeet pompsahtavat rajusti heti huomenna kun pörssi aukeaa.

Alaric

Alle kolme ja puoli tuntia äänestysaikaa! Shiiieeeeet...

Twitterin vaalipropagandamasiina käy ylikierroksilla viimeisiä herätellessä. Mitä tässä enää kansallismielinen mies voi muuta tehdä?

Tulos tulee varmasti olemaan mainio, sillä puolue on saanut niin paljon hyvää pr:ää valtamediassakin viime aikoina. Suurimman puolueen paikkaa en uskalla veikata, mutta 2. suurin on täysin mahdollinen.

Mestarin haltuun...
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

koojii

Quote from: Kynämies on 14.04.2019, 16:25:55
Sen vain sanon, että kyllä Perussuomalaisten äänestäminen on oikea ratkaisu tässä tilanteessa. Koko muu konkkaronkka pyörittää yhtä ja samaa sirkusta, vain kepein vivahde-eroin. Selkään puukottanut Soini tuon takavuosina hyvin sanoi kolmesta suuresta. Karuselli, kaksi hallituksessa ja yksi oppositiossa - sitten vaihdetaan paikkaa ja sama piiri pieni pyörii.

Itse taas en pysty perussuomalaisia äänestämään, koska menivät tukemaan eduskunnassa urkintalakeja muutama viikko sitten. Ja toisaalta koska jättivät Junes Lokan rannalle Oulun vaalipiirissä.

Marokon Kauhu

Quote from: Kulttuurirealisti on 14.04.2019, 15:54:01
Sarasvuon mukaan kylillä huhutaan, että Etelärannassa ja Hakaniemessä olisi jo sovittu sinipunasta. Oli miten oli, mutta demarien pitäisi voittaa vaalit ensin.

Sarasvuo:
QuoteKun on tarpeeksi kauan vallassa, laajennettu sisäpiiri, puolueen politrukit ja kellokkaat ovat paljon kiinnostuneempia vallasta kuin toiminnan moraalisesta oikeutuksesta, itse tehtävästä.

Yksi keskeinen syy omiin ratkaisuihini näissä vaaleissa.

Onko nyt niin että Sarasvuo äänesti PS?
Jaa. Tyhjää tais jättää.
No, parempi sekin kuin että suvakoi.
Mokutuksessa, suvaitsevaisuudessa ja kulttuurimarxismissa mikään ei ole niin hullua, etteikö huomenna keksittäisi jotain vielä järjettömämpää.

Kynämies

Quote from: koojii on 14.04.2019, 16:37:09
Itse taas en pysty perussuomalaisia äänestämään, koska menivät tukemaan eduskunnassa urkintalakeja muutama viikko sitten. Ja toisaalta koska jättivät Junes Lokan rannalle Oulun vaalipiirissä.
Voi kuule, kun yksikään puolue ei ole täydellinen. Jussi on henkilökohtaisesti Naton kannattaja vaikkei puoluetta siihen ajakaan. Minä taasen vastustan tuota jäsenyyttä. Ei tämä kuitenkaan estä minua Perussuomalaisia äänestämästä.

Samoin Riikka taitaa vastustaa perustulomallia, minä taasen kannatan tuota noin ideologisella tasolla. On sitten eri asia, onko se realistinen. Tämä näkemysero ei kuitenkaan ole riittävä kaatamaan ääntäni. Fiksu nainen, noin muutoin ja kannatukseni arvoinen.

Kyse onkin nyt siitä, että PS on kaikista vaihtoehdoista paras. Utopiaa ja täydellistä maailmaa emme pysty rakentamaan. Aina löytyy linjauseroja ja erilaisia tapoja toteuttaa hyvän yhteiskunnan perusta.

Täytyy katsoa kokonaisuutta. PS ainoana puolueena vastustaa teollisuuden ulkoistamista Kiinaan ja Intiaan, tukien kotimaan omavaraisuutta. PS ainoana puolueena vastustaa haitallista maahanmuuttobisnestä, tukien suomalaisten etua. PS ainoana puolueena vastustaa ideologista identiteettipolitiikkaa, tukien perinteisiä hyviä arvoja - ehkä KD osittaisena poikkeuksena tähän.

Tästä lähtökohdasta on selvä, että Perussuomalaisia äänestämällä annat tukesi sellaiselle muutosvoimalle, joka ohjaa Suomi-laivaa terveeseen suuntaan.

Yksinkertaisesti ei ole vaihtoehtoja. Olosuhteet huomioon ottaen, huonoista paras. Eikä omasta mielestäni laajassa skaalassa yhtään pöllömpi porukka.
Hoivatkaa, kohta poissa on veljet - muistakaa, heille kallis on maa
Kertokaa lasten lapsille lauluin - himmetä ei muistot koskaan saa
Veteraanin Iltahuuto

-PPT-

Koska persujen ongelma on se että se mielletään äijäpuolueeksi niin sitä suuremmalla syyllä meidän äijien tulee pyrkiä äänestämään naisehdokkaita että saadaan häivytettyä tuo stereotypia.

Tietenkin substanssi on tärkeämpi kuin sukupuoli mutta kyllä laadukkaita naisehdokkaita on tarjolla.

ämpee

Quote from: Foundation on 14.04.2019, 15:19:54

Se maahanmuutto, mitä tuon jälkeen Suomeen suuntautuu, kelpaa Persuille.

Humanitäärinen maahanmuutto ei voi olla kyseessä, sillä:
Quote from: Perussuomalaisten maahanmuuttopoliittinen ohjelma"...ensisijainen  tavoitteemme  maahan-muuttopolitiikassa   on   lopettaa   kokonaan   humanitaarisista  syistä  tapahtuva  maahantulo..."
https://www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2019/02/Maahanmuuttopoliittinen-ohjelma-2019.pdf

Mikäli kyse on jostain muusta, eikä sitä löydy tuosta ohjelmasta, niin kysymyksiä vaan esille.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Rauno Murju

Jussin natomyönteisyys on kieltämättä jännä asia.

Meillähän on riittävän iskukykyinen armeija, joka tekee Venäjän laajentumishalut tyhjiksi ainakin tässä suunnassa.

Bwana

Quote from: -PPT- on 14.04.2019, 15:42:51
Jääkiekkotermein vaalit on kuin runkosarja ja hallitusneuvottelut on play-offit.

Sopii mulle, ylivertainen yllättäjähän sielläkin on koko vakiintunutta palettia pistämässä nippuun.
Nkosi sikelel' Afrika.

Luka Mokonesi

Vaikka olenkin edelleen tipattomalla, niin "oispa kaljaa". Tässä alkaa fiilikset pikku hiljaa nousemaan iltaa kohti.
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

simppali

Musiikkia tuli korvalle,,entinen oikea ay-jyrä kilautteli,.olivat käyneet rouvansa kanssa äänillä,puheltiin niitä näitä ,arvuuttelin että ketä vai taas sdp;n takinanaamaa. Rehti vastaus;äänestettiin Halla-ahoa.

perustelut:

- kuulosti vakuutavalta

kysyin, että oliko päätökseen muita vaikuttavia juttuja?

-ei..mitäs sä mulle jankkaat.

Uskon, että mies puhui totta.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Kynsisieni

Toivotan itseni tervetulleeksi forumille ja kaikille oikein mainiota vaalipäivää! Itse äänestin ennakkoon 71 oulussa ja olen vienyt kaksi nukkuvaa äänestämään 69 samassa kylässä, joten vaaliurakka on ohi ja onnistunut. Tänään on hyvä päivä olla elossa.

Lahti-Saloranta

Quote from: Hamsteri on 14.04.2019, 17:06:52
Jos PS menee hallitukseen (no ei pääse koska muut puolueet haluaa nekruja sossulle), niin nyt vihdoin se sisäministerin palli, kansliapäällikkö vaihtoon, ählyt deporttaus/aitaus ja tp-systeemi kiinni. Ei siellä Puolassakaan niitä ole, niin ei ketään kiinnosta vaikka ne tungettaisiin koko 80 000 Ahvenanmaalle.
Joku poikkeus laki Pk-seudun asuntopolitiikkaan ettei mudat saa kämppiä ja rahaa niihin.
Tällä vaalikaudella kokoomus, kepu ja persut eivät kerta kaikkiaan voi kuulua samaan hallitukseen vaikka kuinka mieli tekisi. Kepu ja kokoomus maalasivat itsensä nurkkaan sillä arvopohjallaan ja uuvateilla. Kepulla ja kokoomuksella ei kerta kaikkiaan kantti kestä myöntää ketkuiluaan. Veikkaan että arvopohjasta puheet hiljenee ja niitä yritetään häivyttää.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

andrus

"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Kokoliha

Quote from: Kynsisieni on 14.04.2019, 17:14:12
Toivotan itseni tervetulleeksi forumille ja kaikille oikein mainiota vaalipäivää! Itse äänestin ennakkoon 71 oulussa ja olen vienyt kaksi nukkuvaa äänestämään 69 samassa kylässä, joten vaaliurakka on ohi ja onnistunut. Tänään on hyvä päivä olla elossa.

Tervetuloa! Eikä lainkaan pöllömmin valittu päivä Hommalle rekkaamiseksi. Helppo muistaa jatkossakin.

Marjapussi

Odotan PerSujen rykäletappiota vain 35 paikkaa. Uuvattien jättimäistä jytkyä yhdellä paikalla. Ei kai tässsä auta muuta kuin avata kohta kkilju kaljapullo suruun :(
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

vooder

Savon suunnalla ääni annettu numerolle 97. Myös äärivihreä vegaani vaimoni lämpesi Halla-ahon tv-esiintymisille ja äänesti Perussuomalaista. Voidaan siis sanoa, että myös vihreistä tapahtuu vuotoa Persuihin.

MrOldSchool

Kävisiköhän niin onnellisesti, että kepulit jäisivät ilman paikkaa Helsingissä? Edellisissä floppivaaleissa (2011) oli puheenjohtaja ääniharavana eikä silloinkaan tainnut tulla kovin korkea vertausluku. Nyt on puolue taas laskusuunnassa ja Tiilikaisen harteilla taitaa olla lähinnä äänien kerääminen. Olisihan se melkoinen antikliimaksi, että Pöpilän-Bernerin liberaalilla linjalla on kosiskeltu isojen kaupunkien äänestäjiä ja sitten menetettäisiin Helsingistä se ainut paikka.  8) ;D
Länsimainen kulttuuri ja elämäntyyli ovat kuin terveys, niitä arvostaa kunnolla vasta sitten, kun ne on menetetty.

skyuu

Mökillä olemisessa on se etu että täällä ei avaudu paitsi vaalikaljat. Tosin nykytekniikka mahdollistaa avautumisen mm. puhelimen välityksellä ja vaaliviestiä tuli Pohjanmaalta mistä karjaa kasvattava pikkuserkku, kepulainen jo ännännessä polvessa, ilmoitti että äänestää persuja. Kuulemma muutkin isännät ja emännät ovat vetässeet hernepeltoa nokkaan nykyisestä city-kepusta ja viimeisenä niittinä tämä Sipilän "Pitäkää tunkkinne!" heitto.

Vielä pari tuntia ja sitten alkaa tihkua alustavaa tietoa siitä onko jytky veret seisauttava vai ainoastaan seisauttava. Olen kuullut luotettavasta hevosmieslähteestä että Iivisniemeen on tilattu tankkiautollinen verenohenninta ettei ravijäsenen suonet poksahda, vaikka eikai siitä ole pelkoa koska H-a ei ole johtanut ompeluseuraakaan eikä puoluetta varsinkaan johdeta Brysselistä tai jotain. Jos Timppa olis asettunut ehdolle niin...

Illan jännitysaiheet on se että miten jakautuu äänet 4 "ison" välille eli saadaanko arwo-pohja väsättyä kahdella isommalla +pienpuolueilla vai pitääkö tehdä sixpäk viritelmä. Tietty sekin jännittää että onko JH-a hallitusneuvottelija ja myös pitää jännitellä sitä että saavatko sintit uudellamaalla Niinistön läpi, sen verta härskiä oli se PS-värin käyttö mm. vaalimainonnassa.

Persut voittaa, kysymys on vaan että kuinka paljon?

Alaric

Quote from: andrus on 14.04.2019, 17:16:16
Persujen vaalivalvojaiset klo 18:30.
Suorana https://youtu.be/kzoHKcTdwt4

Nyt näyttäisi tuossa linkissä, että alkaisikin jo klo 18:05 (näin myös itse ensin tuon 18:30). No, joka tapauksessa piakkoin. Pitääpä antaa olla tuossa taustalla.

Vähän yli 2 tuntia ennakkoäänien julkistamiseen. Aikuiset miehet itkevät ja huutavat Mestaria....
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Arkipiispa

Kohta on aika kaivaa popcornit esiin ja nauttia Jussin menestyksestä.

Ottaen huomioon sen, että Jussi on nostanut puolueen kannatuksen ylös alle 10%:sta, niin mikä hyvänsä oletettavissa oleva tulos on nautinnollinen hetki. Toosin, itse pidän big-bang-rajana 20.0%, mikä olisi tosiaankin big bang. Jussi itsehän on julistanut "jytkyn" sillee vanhentuneeksi. Katsotaan sitten mitä nimitystä hän itse käyttää, kun tulos on 20.87%...

E: ai niin, ääni on annettu tänään klo 10:30. Suffragium jacta est, tai mitä hyvänsä. pääasia on kannatus, ja sen kasvu.
"Kelle täällä pitää maksaa ettei kaikki olis niin paskaa" - Ellinoora/Carrie
Polpo:lle tiedoksi: kirjoitukseni arvionnissa on sovellettava Poen lakia.

Rajakahakka

Meidän perheestä lähti juuri 2 ääntä Savo-Karjalaan Jussi Wihoselle, 99. Hankala on tämä meidän vaalipiiri, mutta Wihonen oli helppo ja varma valita. Wihonen on ehdokkaista takuulla kansallismielinen ja Halla-ahon vankkumaton tukija.

jmk

Quote from: Alaric on 14.04.2019, 17:38:39
Nyt näyttäisi tuossa linkissä, että alkaisikin jo klo 18:05 (näin myös itse ensin tuon 18:30).

Nyt meni Halla-Ahon uskottavuus!

Riukulehto

Quote from: Riukulehto on 14.04.2019, 10:25:57
Olen edelleen muutaman ehdokkaan vaiheella. Kaikki he ovat persuja. Joudun suorittamaan arvonnan. Virallisena valvojana toimii Räkä-kissa.
Äänestämässä käyty 15 min sitten. Jonoja ei ollut. Arvonnan voittajaksi selviytyi Jenna Simula. Räkä-kissakin ilmeisen tyytyväinen kun makaa Simulan rintanapin päällä.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

simppali

Urheilijanuorukaisen piti tilata vaali pitsaa paikalliselta kreikkalais pariskunnalta,,ihan ravintolasta..jos Ps;n voitto on  saman kokoinen kun äsken tullut ruoka, niin Suomessa ei ole enään muita puolueita.

Rillit ja lonkero eivät tulleet ruuan mukana.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Tragedian synty

Quote from: Hohtava Mamma on 14.04.2019, 18:07:46
PS äänissä ei muistini mukaan ole tapahtunut merkittävää kasvua/laskua ääntenlaskennan edetessä, ainakaan edellisissä kaksissa vaaleissa.

Väärin. Vuonna 2015 Perussuomalaisten ääniosuus kasvoi ääntenlaskennan edistyessä 15,8:sta 17,7:ään. Syynä kai epävarmat äänestäjät, jotka harkitsivat päätöstään vaalipäivään asti. Vuonna 2011 osuus kasvoi huomattavasti vähemmän, muistaakseni 18,6:sta 19,1:een. Syy epäselvä.

Minä odotan tälle illalle kolmen prosenttiyksikön nousua ennakkoäänistä lopulliseen tulokseen, eli olen varautunut hyvinkin matalaan osuuteen ennakkoäänistä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Alaric

Quote from: Hohtava Mamma on 14.04.2019, 18:07:46
Ei taida olla muuta ketjua vaalivalvojaisille kuin tämä? Tuskin on tarvettakaan.

Tämä on se ainoa ja oikea vaaliseurantaketju näissä vaaleissa :)

Otsikkoon lisätty "tulosseuranta" selvyyden vuoksi.
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.