News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ilmastouskonto, väärät profeetat ja tapaus Greta Thunberg

Started by akez, 25.02.2019, 21:02:36

Previous topic - Next topic

Kallan

^Vähän kyllä kuulostaa siltä, että meteorologi puhuu 100% puppua säilyttääkseen työpaikkansa.

simppali

Nyt tuli semmoinen rätinki, että oho. Nykyinen Suomen hallitus luultavasti laittaa muutaman piirun komission kyhäelmää paremmaksi..."koska meidän pitää olla edelläkävijä" ilmastoasioissa....

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/34bf68e6-7299-4c56-8f4e-57060dcea23b

QuoteMyös laivaliikenne tulee EU:n päästökauppajärjestelmään ensimmäistä kertaa.

Lisäksi tieliikennettä ja rakennuksia varten perustetaan erillinen uusi päästökauppajärjestelmä.

Uudesta tieliikenteen ja rakennusten järjestelmästä saatavista tuloista olisi ohjattava tietty osa lieventämään sosiaalisia vaikutuksia, joita mahdollisesti kohdistuu heikossa asemassa oleviin kotitalouksiin, mikroyrityksiin ja liikenteen käyttäjiin.

Taatusti ohjataan, uskomatonta shittia.

QuoteUusiutuvia energialähteitä koskevassa direktiivissä asetetaan aiempaa tiukempi tavoite, jonka mukaan 40 prosenttia EU:n energiasta tuotetaan vuoteen 2030 mennessä uusiutuvista lähteistä. Myös bioenergian käytön kestävyyskriteerejä tiukennetaan sekä ilmasto- että ympäristötavoitteiden saavuttamiseksi.

Jäsenmaiden on suunniteltava bioenergian tukijärjestelmät tavalla, joka noudattaa puubiomassan käyttöä useampaan kertaan.

Mitenhän tuo (bold) toteutetaan?  biomassan käyttö useaan kertaan.

QuoteJotta autoilijat voisivat ladata ajoneuvojaan luotettavassa verkossa kaikkialla Euroopassa, edellytetään, että jäsenmaat lisäävät latauskapasiteettia päästöttömien autojen myynnin mukaan ja perustavat suurimmille teille lataus- ja tankkauspisteitä säännöllisin välimatkoin. Sähkölatauspisteitä olisi oltava 60 kilometrin välein ja vetytankkauspisteitä 150 kilometrin välein.

Eikä tietenkään maksa mitään, en viitsinyt edes vilkaista mikä on ykköskategoriaan kuuluvan tiestön määrä kilometreissä..60 kilometrin välein latauspisteitä, ei ole humpan hinnalla kattoa, siirrytään vihreästi kuuskyt`kilsaa kerrallaan.

Laitan samaan kirjoitelmaan kahden pönöttäjän kertomuksia.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mika-on-eu-n-ilmastotoimien-hintalappu-suomalaisille-nain-vasemmistoliitto-ja-rkp-keventaisivat-taloudellista-iskua-kansalaisille/8190702#gs.6fjbgg

QuoteAutoilu kallistuu – miten käy harvaan asutun Suomen?
Bensa-autolla ajamisen kallistuminen tuottaa haasteita harvaan asutussa Suomessa, missä autoilu on käytännössä välttämätöntä valtaosalle kansalaisista.

Mainos

Lue myös: Suomi tavoittelee hiilineutraaliutta vuonna 2035 – mikä on tilanne juuri nyt? "Todella paljon tekemistä"
Keskustelijoilla ei ollut selkeitä ratkaisuja siihen, miten autoilun kallistumisen tuottamaa taloudellista taakkaa tavallisille suomalaisille kevennettäisiin.

Sarkkinen kuitenkin lähtisi ensimmäisenä tukemaan entistä enemmän siirtymistä bensa-autoista kaasukäyttöisiin autoihin.

Hallitus tukee bensa-autojen muuttamista biokaasukäyttöisiksi ja tämä pitäisi Sarkkisen mukaan mahdollistaa myös vähävaraisille.

– Uskon, että suomalaiset ajavat mieluummin suomalaisella biokaasulla kuin saudiarabialaisella öljyllä, jos heillä on mahdollisuus. Meidän pitää varmistaa, että vähävaraiset pystyvät tekemään ilmastoystävällisiä valintoja.

Keskustelijoilla ei ole ratkaisuja, miten autoilun nousevia kustannuksia kompensoidaan...

QuoteWickströmin mielestä EU:ssa pitää pystyä tekemään kohdennettuja ratkaisuja siitä, miten ekologinen liikkuminen harvaan asutetuilla seuduilla toteutetaan autoilun kallistuessa. Hän myös panostaisi sekä olemassa oleviin että uusiin raideyhteyksiin.

Kaikkien kotipihalle ulottuva oma rautatie?



Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Vänkääjä

Quote from: Kallan on 14.07.2021, 15:39:05
^Vähän kyllä kuulostaa siltä, että meteorologi puhuu 100% puppua säilyttääkseen työpaikkansa.
Lieneekö Kerttu koskaan käsitellyt säätä objektiivisesti.
Täsmälöytö YLE:n meteorologiksi.

Roope

Quote from: Golimar on 14.07.2021, 12:39:33
Jatkuvasta kuumuudesta ja metsäpalovaroituksista huolimatta Kotakorven mielestä äärimmäisissä sääilmiöissä on myös hyötynsä: ne herättelevät ihmisiä miettimään ilmastonmuutosta.

– Tällaisen poikkeuksellisen helleputken jälkeen ihmiset muistavat, millaista erilainen sää oikeasti oli. Se herättää hyvällä tavalla miettimään ilmastonmuutosta.

Kieltämättä, sillä monien mielestä tämä on ollut paras kesä ikinä. Tällaisista ilmoista nauttiakseen suomalaiset ovat maksaneet matkoista etelään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Eisernes Kreuz

Quote from: simppali on 14.07.2021, 16:45:32
Nyt tuli semmoinen rätinki, että oho. Nykyinen Suomen hallitus luultavasti laittaa muutaman piirun komission kyhäelmää paremmaksi..."koska meidän pitää olla edelläkävijä" ilmastoasioissa....

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/34bf68e6-7299-4c56-8f4e-57060dcea23b

Tietäähän sen jo ennalta, miten tämä Suomessa tulee menemään. Veroja ja maksuja korotetaan niin paljon, että elämästä tulee sietämätöntä - varsinkin jos ei satu asumaan jossain Suomen harvoista suurkaupungeista. Kun liikkuminen ja tavaroiden kuljettaminen muuttuu entistä kalliimmaksi, nousevat samalla myös kulutushyödykkeiden hinnat.

Senkin voi arvata, ettei Suomi tule saamaan sentin latia mistään avustusrahastosta.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Roope2


Komission puheenjohtaja von der Leyen lupaa, etteivät EU:n ilmasto-päätökset iske pieni-tuloisimpiin, "Kotitaloudet saavat tukea ajamiseen ja lämmitykseen"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008124228.html


Tavoitteena päästöjen vähentäminen. Nostetaan ajoneuvobensan ja -dieselin sekä lämmityshiilen, -kaasun ja -öljyn hintoja, niin kysynnän hintajouston mukaisesti kysyntä pienenee.

Samanaikaisesti perustetaan EU:n budjettivaroilla rahasto, josta persaukiset eu-kansalaiset voivat nostaa fyrkkaa, jotta autoajelut ja lämmittäminen voivat jatkua entiseen malliin.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Uuno Nuivanen

#3426
Sosialismi etenee, kun aluksi pienituloisemmat kansalaiset tehdään täysin riippuvaisiksi valtion almuista. Seuraavana keskituloiset, ja niin edelleen. Neuvostoliitto 2.0 on syntymässä.

Tuota Leyenin akkaa ei ole äänestetty virkaansa, kuten ei sitä edellistäkään juoppoa.

Roope

Quote from: Roope2 on 14.07.2021, 18:19:05
Komission puheenjohtaja von der Leyen lupaa, etteivät EU:n ilmasto-päätökset iske pieni-tuloisimpiin, "Kotitaloudet saavat tukea ajamiseen ja lämmitykseen" malliin.

Samaahan ovat luvanneet myös hallituspuolueet. Kun kysytään, miten tämä sitten käytännössä toteutettaisiin, menee vielä kahden hallitusvuodenkin jälkeen sormi suuhun. Myöskään radikaalin ilmastopolitiikan kustannuksista ei ole edelleenkään ilmoitettu, vaikka se olisi pitänyt kertoa äänestäjille jo ennen viime eduskuntavaaleja.

QuoteMikä on EU:n ilmastotoimien hintalappu suomalaisille? Näin vasemmistoliitto ja RKP tukisivat kansaa autoilun kallistuessa

Asiantuntijat odottavat esimerkiksi hyödykkeiden, asumisen ja sähkön kallistuvan EU:n ehdottamien ilmastotoimien seurauksena.

Vasemmistoliiton kansanedustaja, sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen ja RKP:n varapuheenjohtaja Henrik Wickström pohtivat Uutisaamussa, miten EU:n ilmastotoimet voitaisiin toteuttaa oikeudenmukaisesti Suomessa.

Sarkkinen myöntää, että ilmastotoimista tulee jonkin verran kustannuksia suomalaisille. Samalla hän kuitenkin korostaa, että inhimilliset ja taloudelliset kustannukset tulevat olemaan vielä suuremmat, jos ilmastonmuutosta ei torjuta.

[...]

Bensa-autolla ajamisen kallistuminen tuottaa haasteita harvaan asutussa Suomessa, missä autoilu on käytännössä välttämätöntä valtaosalle kansalaisista.

Keskustelijoilla ei ollut selkeitä ratkaisuja siihen, miten autoilun kallistumisen tuottamaa taloudellista taakkaa tavallisille suomalaisille kevennettäisiin.

Sarkkinen kuitenkin lähtisi ensimmäisenä tukemaan entistä enemmän siirtymistä bensa-autoista kaasukäyttöisiin autoihin.

Hallitus tukee bensa-autojen muuttamista biokaasukäyttöisiksi ja tämä pitäisi Sarkkisen mukaan mahdollistaa myös vähävaraisille.

– Uskon, että suomalaiset ajavat mieluummin suomalaisella biokaasulla kuin saudiarabialaisella öljyllä, jos heillä on mahdollisuus. Meidän pitää varmistaa, että vähävaraiset pystyvät tekemään ilmastoystävällisiä valintoja.
MTV 13.7.2021

Sarkkinen voisi ensimmäisenä selvittää, mitä kaasuautoihin siirtyminen ihan konkreettisesti hyödyttäisi, paljonko muutos maksaisi ja löytyykö maksajaa.

QuoteSamalla hän kuitenkin korostaa, että inhimilliset ja taloudelliset kustannukset tulevat olemaan vielä suuremmat, jos ilmastonmuutosta ei torjuta.

Tätä hoetaan, mutta mielelläni näkisin vertailun, kuinka paljon ja mihin suuntaan on eroa järkevän ja kiihkoilemattoman ilmastonmuutoksen huomioon ottavan politiikan ja tuhansien miljardien eurojen uusjakoon perustuvan politiikan kustannusten välillä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

sancai

Quote from: Roope2 on 14.07.2021, 18:19:05

Komission puheenjohtaja von der Leyen lupaa, etteivät EU:n ilmasto-päätökset iske pieni-tuloisimpiin, "Kotitaloudet saavat tukea ajamiseen ja lämmitykseen"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008124228.html


Tavoitteena päästöjen vähentäminen. Nostetaan ajoneuvobensan ja -dieselin sekä lämmityshiilen, -kaasun ja -öljyn hintoja, niin kysynnän hintajouston mukaisesti kysyntä pienenee.

Samanaikaisesti perustetaan EU:n budjettivaroilla rahasto, josta persaukiset eu-kansalaiset voivat nostaa fyrkkaa, jotta autoajelut ja lämmittäminen voivat jatkua entiseen malliin.
Ei tavoite olekaan laskea päästöjä, vaan siirtyä kommunismiin. Tarkoitus on tehdä ihmiset aina vaan riippuvaisemmaksi valtiosta. Veroja nostetaan ja verojen nostoa "kompensoidaan" tukien lisäämisellä niin kauan, kunnes kansalaisten veroprosentti on 100% ja kansalaisten kaikki tulot tulevat valtiolta tukina, jotka jaetaan sukupuolen, ihonvärin ja sosiaalisen pisteytyksen mukaan.

simppali

Suomen valtioneuvoston jäsenet nyökyttelevät,kumartavat, niiaavat.. menevät onnesta seljälleen eu-komission ehdotelmalle.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a3f55ca1-b14c-4b58-bbe2-fc1516387194

virheiden Mikkonen on onnensa kukkuloilla..nyt tulee ilmastoraippaa pallukoille..

Quotellmastoministeri Krista Mikkosen (virh) luonnehti EU-komission keskiviikkona esittämiä ilmastotoimia "välttämättömiksi".

Suomi on ollut Mikkosen mukaan vahvasti ajamassa vähintään 55 prosentin päästövähennystavoitetta EU:ssa, ja näin laajan kokonaisuuden nopea rakentaminen on hänen mukaansa osoitus siitä, että komissio ottaa ilmastotoimet tosissaan.

Tuppurainen on painottanut, Tuppuraisen millään painottamisella ei ole paskankaan väliä eu:n ilmastopolitiikan suhteen, Suomessa tehdään tulevaisuudessa juuri se mitä brysel määrää.

QuoteEurooppaministeri Tytti Tuppurainen (sd) puolestaan painotti, etteivät Suomen suuret metsänielut saa johtaa siihen, että jotkut jäsenmaat voivat jättää varsinaisia kasvihuonekaasupäästöleikkauksia tekemättä.

–Päästöleikkauksia tarvitaan ja jokaisen jäsenmaan on tehtävä osansa. Suomen nieluilla ei pidä luoda mitään mahdollisuuksia vapaamatkustamiseen. Tästä pidämme huolen ja tämä on tärkeä metsiin liittyvä kysymys, Tuppurainen sanoi.

Taisi mennä ohi hyvät diilit , mitä Sanna Marin ja Tuppurainen olivat sopimassa..Suomi on ikuisesti? lypsettävä maa.

QuoteKomissio ehdottaa, että hiilitulleista ja päästökaupasta saatavia tuloja ohjattaisiin EU:n uuteen sosiaalirahastoon, jolla on tarkoitus tukea etenkin pienituloisia EU-kansalaisia, jotta ilmastotoimien johdosta tapahtuva liikenteen ja asumisen kallistuminen ei rokottaisi heitä liikaa.

Tuppuraisen mukaan hiilitulleista päästökaupasta saadut rahat piti alun perin ohjata EU:n elpymisvälineen rahoittamiseksi otetun 750 miljardin euron lainan takaisinmaksuun, jotta jäsenmaiden, kuten Suomen, takaisinmaksuosuus pienenisi.

kepu Lintilän ininät.

QuoteElinkeinoministerin mukaan suomalaisella teollisuudella on kuitenkin hyvä mahdollisuus pärjätä tiukentuvien ilmastotavoitteiden myötä.

Suomalainen energiaosaaminen voi auttaa Eurooppaa pääsemään tavoitteeseen ja siitä voi tulla myös Suomelle entistä suurempi voimavara.

Aletaanko viemään tuplalasi-ikkunoita Portugaliin?, vai Venäjältä/Virosta Suomeen tuotua haketta euroopan markkinoille?..tun voimavara, voimavaroja kohta tarvitaan.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

simppali

Joillain meni jo peukalo suuhun..eu:n ilmastotavoitteista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7df9a1d4-d61c-4b3e-94ab-b605933bc4eb

QuoteSuomalaiset etujärjestöt ovat huolissaan, huomioiko EU:n uusi ilmasto- ja energialainsäädäntöpaketti tarpeeksi Suomen olosuhteita. Tavoitteet herättivät myös kritiikkiä ja huolta.

Eniten muutoksia vaadittiin muun muassa paketin metsäteollisuutta ja liikennepäästöjä käsitteleviin osuuksiin. Myös merenkulkua käsittelevä osuus herätti huolta.

Kaikkea voidaan vaatia, mutta tulevaisuuden liikkuminen Suomessa  tulee tapahtumaan seuraavasti;
- Varakkaat sähköautoilla.
- Keskituloiset sähköavusteisella polkupyörällä, kaksi , tai kolme päällä.
- Alimpiin tuloluokkiin kuuluvat kävelevät, tai konttaavat fysiikasta rippuen.

QuoteVuonna 2035 valmistajien olisi mahdollista tuoda EU-markkinoille enää sellaisia autoja, jotka ovat sähkö- tai vetykäyttöisiä.

– Vuoden 2035 tavoite uusille ensirekisteröitäville autoille on haasteellinen, koska se voidaan saavuttaa vain sähköautoilla. Tavoite edellyttäisi käytännössä koko rakennuskannan ja päätieverkon kattavaa latausverkostoa, tiedotteessa kirjoitetaan.

Ihanan kallista, mutta meillä on varaa.

Quote– Tänään julkaistu paketti ei tunnista metsäteollisuuden tarjoamia ratkaisuja ilmastonmuutoksen hillitsemiseen, Metsäteollisuus kirjoittaa blogikirjoituksessaan.

Metsäteollisuuden mukaan EU:n lakipaketti vaikuttaa laajasti metsäteollisuuteen, joka on energiaintensiivinen, luonnonvaroja kestävästi ja monipuolisesti jalostava, raaka-aineita ja tuotteita kuljettava sekä kansainvälisessä kilpailussa toimiva ala.

Voi laittaa honkia lappeelleen ja sahalle..tehdä vaikka uusia omakotitaloja maahamme tuleville työvoimapulan paikkaajille.

Perikunnan kautta metsää omistavana, on kohta ehjä edessä.Me laitetaan kaikki mitä omistetaan nurin, tähän asti pieniä hoidollisia hakkuita ollaan metsänhoitoyhdistyksen neuvomana tehty.

Laitan samaan tuherrukseen muutaman oman ajatelman, ymmärrän jos joku urheilija tai poppari tms. <(vai mitä ne nykyään ovat) on esimerkkinä ajatelmiensa, tavoitteiden tai elintapojensa kera.

Tässä ilmastohysteriassa ajetaan Suomalaisia esimerkeiksi, luultavasti jokainen edes hieman aivojen sähköistä toimintaa tuottava tajuaa, että nyt kyseessä on kokonaisen kansakunnan alasajo ilmastoesimerkkiin viitaten. Nykyiset ministerit eivät kai sisäistä, että mallioppilas Suomelle hymyillään vinosti.

Se, että Suomessa on eräs maailman ilmastollisesti puhtain raskasteollisuus ei käännä näiden hallituksen idioottien nuppeja sanomaan EI lisäkustannuksille. Kohta elämme onnelassa, jossa kaikki pesevät toistensa paitoja, valtion maksamalla palkalla.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Huppupelikaani

Purra kysyy. Mitähän EU vastaa?  :roll:

[tweet]1415289509911138315[/tweet]
https://mobile.twitter.com/ir_rkp/status/1415289509911138315

Quote
I wonder when we are going to witness measurable positive effects on that global climate on account of that "ambitious comprehensive architecture". High ambitions and strict restrictions aren't the goal in itself, are they?

Viimeinen suomalainen

Ylikseltä hyvä yhteeveto aiemmista ilmastovouhkauksista:

" 1966: Öljy loppuu kymmenessä vuodessa
1967: Nälkä valtaa maapallon v. 1975
1968: Ylikansoitus uhkaa maapalloa
1969: Koko ihmiskunta tuhoutuu ydinsodassa v. 1989 mennessä
1970: Maapallon luonnonvarat on käytetty loppuun v. 2000 mennessä
1970: Saastuminen johtaa siihen, että ulkona on käytettävä kaasunaamareita v. 1985
1970: Typpi tekee maan viljelyskelvottomaksi
1970: Saasteet tappavat meristä kaikki kalat
1970: Jääkausi palaa vuonna 2000
1972: Meillä on YK:n ilmastopaneelin mukaan 10 vuotta aikaa pelastaa maapallo uudelta jääkaudelta
1971: Uusi jääkausi viimeistään v. 2030
1972: Uusi jääkausi viimeistään v. 2070
1972: Satelliittien mukaan uusi jääkausi tulee nopeasti
1974: Yhdysvalloissa aloitetaan veden ja elintarvikkeiden säännöstely
1974: Otsonikerroksen oheneminen uhkaa elämää
1974: Tutkijat yksimielisiä, planeettamme jäätyy ja tulee pula elintarvikkeista
1976: Öljyn ennustetaan loppuvan 90-luvulla
1978: Alkanut pakkaskausi ei tule loppumaan
1979: Päätös IPCC:n perustamisesta
1980: Happosateet tuhoavat elämän merissä
1980: Öljyn ennustetaan loppuvan v. 2000
1988: IPCC:n perustaminen (seuraus: kylmä ilmasto muuttuu sietämättömän kuumaksi)
1988: Ennennäkemätöntä kuivuutta ennustetaan 1990-luvulle
1988: Sää lämpiää sietämättömäksi
1988: Malediivit "uppoavat" viimeistään v. 2018
1989: Nouseva merenpinta uhkaa maailmaa
1989: New York City, West Side Highway veden alla v. 2019
1989: Meillä on YK:n mukaan 10 vuotta aikaa pelastaa maapallo
1996: Öljy loppuu v. 2020
2000: Lapset eivät tiedä mitä lumi on
2000: Nälkä iskee kymmenessä vuodessa, ellemme lopeta kalan ja lihan syöntiä
2002: Öljy loppuu v. 2010
2004: Britannia on kuin Siperia vuonna 2024
2005: Manhattan veden alla v. 2015
2006: Megahirmumyrskyjä
2008: Arktis jäistä vapaa v. 2018
2008: Al Gore ennustaa, että Arktis on jäistä vapaa v. 2013
2008: Prinssi Charles sanoo, että meillä on 96 kuukautta aikaa pelastaa maailma
2009: Britannian pääministeri sanoo, että maailmalla on 50 päivää elinaikaa jäljellä.
2009: Al Gore muuttaa ennustettaan ja ennustaa että Arktis on jäistä vapaa v. 2014
2013: Arktis jäistä vapaa v. 2015
2014: 500 päivän kuluttua maailma syöksyy ilmastotuhoon
2018: Meillä on tutkijoiden mukaan 10 vuotta aikaa pelastaa maapallo
2019: Erään ruotsalaisen pikkutytön ja ilmastoevankelistan mukaan meillä on 5 v. aikaa pelastaa maapallo
2019: Grönlanti sulaa
2020: Maailman keuhkot ovat tulessa
2020: Ikirouta sulaa"
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Eisernes Kreuz

Quote from: Roope on 14.07.2021, 21:03:04

QuoteSamalla hän kuitenkin korostaa, että inhimilliset ja taloudelliset kustannukset tulevat olemaan vielä suuremmat, jos ilmastonmuutosta ei torjuta.

Tätä hoetaan, mutta mielelläni näkisin vertailun, kuinka paljon ja mihin suuntaan on eroa järkevän ja kiihkoilemattoman ilmastonmuutoksen huomioon ottavan politiikan ja tuhansien miljardien eurojen uusjakoon perustuvan politiikan kustannusten välillä.

Lukuja olisi tosiaan mielenkiintoista tarkastella. Tavoite ainakin on kunnianhimoinen - EU pyrkii vaikuttamaan koko maapallon ilmastoon. Tulee ihan mieleen Neuvostoliiton hankkeet Siperian suurten jokien virtaussuunnan muuttamiseksi.

Luulenpa kuitenkin, että tarkkojen lukujen sijasta saamme jatkossakin pelkkää pelottelua ja tunteisiin vetoavaa paskajournalismia. Se on tähänkin saakka riittänyt vallan hyvin.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

simppali

Quote1968: Ylikansoitus uhkaa maapalloa

Ainoa ennustus joka on jo toteutunut, ei auta kumi-jukkien jakaminen afrikkalaisille, eikä lantioliikkeiden hidastaminen yk:n toimesta. Lisääntyvät kuin kanit.. parhaimmisto vaeltaa eurooppaan savimajasuunnitelijoiksi tai kulttuuritulkeiksi.

Mitä enemmän sandaalit läpyttävät vaikkapa Suomen kamaraa, sitä enempi ilmasto pelastuu..vai miten se menee?
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

qwerty

Keloapinoiden miekkarista tehtiin muutama kirjallinen kysymys. Lakiviittauksista putsatut vastaukset alla. Mielenkiintoista että KK 395 jätti täysin vastaamatta osaan esitetyistä kysymyksistä.
QuoteKK 379/2021 vp

Mitä hallitus aikoo tehdä, että pysyvä leiriytyminen liikenneväylille estetään?

Markku Eestilä kok
QuoteVastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

Lainsäädäntöä ei ole suunniteltu muutettavaksi tällä hallituskaudella.

Helsingissä 8.7.2021
Sisäministeri Maria Ohisalo
QuoteKK 387/2021 vp

Paljonko kaikkiaan tuli maksamaan Mannerheimintien mielenosoitus yhteiskunnalle, kun mukaan lasketaan poliisin kulut, liikenteen katkaisusta aiheutuneet kulut ja muut mahdolliset kulut?

Minna Reijonen ps
QuoteVastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

Lakisääteisestä työstä aiheutuu yhteiskunnalle kustannuksia.

Helsingissä 8.7.2021
Sisäministeri Maria Ohisalo
QuoteKK 388/2021 vp

Onko jokaisella kansalaisella täysin yhtenäinen oikeus katkaista julkinen liikenneväylä missä ja milloin tahansa osoittaakseen mieltä rajattoman pitkän ajan yhteiskunnan verovaroin ja täysin ilman minkäänlaista korvausvastuuta yhteiskunnalle aiheuttamistaan kustannuksista

ja aiotaanko lainsäädäntöä muuttaa tältä osin?


Minna Reijonen ps
QuoteVastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

Kokoontumislaki sallii mielenosoituksen järjestämisen katualueella.

Yleisiä kokouksia koskevaa lainsäädäntöä ei ole suunniteltu muutettavaksi tällä hallituskaudella.

Helsingissä 8.7.2021
Sisäministeri Maria Ohisalo

QuoteKK 389/2021 vp

Millä perusteilla lakia rikkovien mielenosoitusten sallitaan jatkua

ja missä menee raja puuttumiselle, mikäli Suomen laki ei toimi tässä yhteydessä rajana?


Sebastian Tynkkynen ps
QuoteVastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

Mielenosoituksia koskevista rajoituksista päätetään kokoontumislaissa säädetyillä tavoilla itsenäisesti poliisissa kokonaisharkintaan perustuen eikä sisäministeriöllä ole roolia tässä päätöksenteossa

Helsingissä 8.7.2021
Sisäministeri Maria Ohisalo
QuoteKK 395/2021 vp

Onko Elokapinan mielenosoituksista keskusteltu hallituksessa ja onko hallitus tehnyt jonkinlaisen linjauksen tämän toiminnan sallimisesta,

katsooko hallitus, että paloautojen ja ambulanssien kulkemisen estäminen Helsingin keskustassa on hyväksyttävää ja sellaisen mielenosoituksen, joka vaarantaa  pelastustoimen hoitamisen ja ensihoidon vasteajat, järjestäminen kannatettavaa toimintaa, johon  viranomaisten ei tule välittömästi puuttua,

onko sisäministeriö tai sisäministeri ohjeistanut poliisia, muita viranomaisia tai Helsingin kaupungin toimijoita tai muuten kommunikoinut näille toimijoille Elokapinan leiriytymiseen liittyen, ja jos on niin miten, ja

millä perusteella Elokapinaa ei ole luokiteltu ääriliikkeeksi sen järjestelmällisen, yhteiskuntarauhaa häiritsevän toiminnan perusteella?


Sanna Antikainen ps 
Jani Mäkelä ps 
Sebastian Tynkkynen ps 
Ritva Elomaa ps
QuoteVastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

Sisäministeriö tai sisäministeri ei ole ohjeistanut poliisia, muita viranomaisia tai Helsingin kaupunkia Elokapinan leiriytymiseen liittyen.

Helsingissä 8.7.2021
Sisäministeri Maria Ohisalo
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

simppali

QuoteSisäministeriö tai sisäministeri ei ole ohjeistanut poliisia, muita viranomaisia tai Helsingin kaupunkia Elokapinan leiriytymiseen liittyen.

Yksinkertaisesti totean, paskapuhetta Ohisalolta jälleen..ohjeistamisella ja annetulla sisäisellä viestinnällä+viittauksilla, suhteessa elokapinallisten perseet jäätävästi manskilla on vain pieni ero.

QuotePaljonko kaikkiaan tuli maksamaan Mannerheimintien mielenosoitus yhteiskunnalle, kun mukaan lasketaan poliisin kulut, liikenteen katkaisusta aiheutuneet kulut ja muut mahdolliset kulut?

Minna Reijonen ps
QuoteVastauksena kysymykseen esitän seuraavaa:

Lakisääteisestä työstä aiheutuu yhteiskunnalle kustannuksia.

Helsingissä 8.7.2021
Sisäministeri Maria Ohisalo

Niin..yli kolmesataa enempi tai vähemmän kiireistä tapausta laitettiin hyllylle, elokapinallisten takia.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

MW

Ohisalo ei ole ohjeistanut, eikä poliisia ole neuvottu mitenkään.

No auta armias, jos vaikka vast ikään laittomiksi julistetut biker-kerhot tulisivat istumaan Ohisalon ja öljybiljardöörimiehensä epäilemättä pompöösille ajotielle?

Tasa-arvoa, yhdenmukaisuutta, läpinäkyvyyttä.

HAHA.


Roope2

Silloin kun Lahden moottoritie suljettiin Uudenmaanläänin koronaeristyksen vuoksi valokuvaajien seuratessa tapahtumaa, niin ministeri oli keskellä yötä seuraamassa poliisin toimintaa ja vieläpä laittomasti virkavallan uniformuun pukeutuneena.


Nyt kun Manskua tyhjennettiin, niin ministeri oli sitä mieltä, että hänen ei tulee millään tavoin osallistua poliisin toimintaan, vaan poliisi osaa hoitaa asiat itsenäisesti.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Jaska Pankkaaja

Merkillepantavaa on se etten ainakaan minä ole nähnyt yhtään vaatimusta ökypalkkaisen julkisen sektorin tai kerskaeläkkeiden leikkaamiseksi vaikka tämä olisi erittäin helppo toteuttaa ja jopa säästäisi niitä varoja. PS tulisi ajaa tätä, äänekkäästi.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Talvetar

(...)

Ilmastopaneelin puheenjohtaja Markku Ollikainen yllättyi komission kunnianhimosta uusien auton päästörajoissa ja taakanjakosektorilla. Sen sijaan Suomen hiilinielutavoite on hänen mielestään "suhteellisen lievä".

Suomen ilmastopaneelin puheenjohtaja Markku Ollikainen katsoo, että EU-komission esittämä ilmastopaketti ei ole niin kunnianhimoinen kuin pitäisi.

– Kyllä se pikkuisen jää vielä sen alle, mitä EU:n pitäisi tehdä. Mutta on tämä merkittävä parannus aiempaan.

Ollikainen nostaa yksittäisenä kiinnostavana asiana esiin sen, että uusista autoista ei saisi vuoden vuoden 2035 jälkeen tulla päästöjä. Hän kuvaa tätä radikaaliksi.

– Se tarkoittaa, että bensiini- ja dieselkäyttöisillä autoilla ei ole enää tulevaisuutta. Tämä varmasti viitoittaa autovalmistajien toimintaa.

Toinen yllätys liittyy Ollikaisen mukaan koviin tavoitteisiin niin sanotulla taakanjakosektorilla. Tälle sektorille kuuluvat muun muassa rakentaminen, asuminen ja maatalous. Suomen vähennystavoite näillä aloilla nousi ennakoitua enemmän, 39 prosentista 50 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä.

– Tulee olemaan vaikeaa toteuttaa maatalouden metaanikaasujen vähentämiseen liittyvät tavoitteet. Tällä sektorilla on yleisesti vaikea löytää vähennyksiä, Ollikainen toteaa ja ennakoi maatalouden kustannuksien kasvavan.

(...)

Se, miten muutokset näkyvät tavallisen ihmisen elämässä tai kukkarossa, riippuu Ollikaisen mukaan siitä, kuinka nopeasti esimerkiksi liikenteen päästöt ja rakennemuutos kehittyvät.

Ollikaisen mukaan hyvässä tapauksessa olennaista muutosta ei kustannuksissa tapahdu.

https://yle.fi/uutiset/3-12020329

Boldaukset minun, loput linkin takaa.

Hyvässä tapauksessa olennaista muutosta ei kustannuksissa tapahdu?

Miten pihalla joku voikaan olla. :facepalm:

insinörtti

Quote from: Talvetar on 15.07.2021, 05:33:05
(...)

Ollikainen nostaa yksittäisenä kiinnostavana asiana esiin sen, että uusista autoista ei saisi vuoden vuoden 2035 jälkeen tulla päästöjä. Hän kuvaa tätä radikaaliksi.

– Se tarkoittaa, että bensiini- ja dieselkäyttöisillä autoilla ei ole enää tulevaisuutta. Tämä varmasti viitoittaa autovalmistajien toimintaa.


Tuossapa onkin jo hiukan haastetta - päästöjä ei saisi tulla lainkaan.

Onneksi täysin nollapäästöinen auto on Ollikaisen ja EU:n mielestä esimerkiksi sellainen, jossa peräkärryssä kulkeva Kubotan diesel aggregaatti tekee sähköä sähköautolle. Tai sellainen, jossa sähkö tehdään vaikka venäläisellä hiilivoimalalla.

Tai sellainen, jossa auton sen elinaikana käyttämä polttoaine tankataan kyytiin jo valmistusvaiheessa: 3000 litran täysi tilatankki kyytiin jo kiinalaisella tehtaalla, sitten ajetaan se 60 000 km mitä muotivillityksillä ajetaan ennen kuin tulee markkinoille vielä parempi. Sen jälkeen auto paaliin ja uusi, entistä parempi täyteen tankattu auto tilalle.

Näillä keinoilla autot saadaa nollapäästöisiksi ja maapallo pelastuu.

Kapseli

Ainoa mitä perusduunarin tulee ilmastopaketista tietää niin asuminen kallistuu, ruoka kallistuu, verot nousee ja työpaikka on vaakalaudalla.

Eläköön nollapäästöt. Juhlat alkakoon.

Roope

Quote from: Talvetar on 15.07.2021, 05:33:05
Ollikainen nostaa yksittäisenä kiinnostavana asiana esiin sen, että uusista autoista ei saisi vuoden vuoden 2035 jälkeen tulla päästöjä. Hän kuvaa tätä radikaaliksi.

– Se tarkoittaa, että bensiini- ja dieselkäyttöisillä autoilla ei ole enää tulevaisuutta. Tämä varmasti viitoittaa autovalmistajien toimintaa.

En ole tutustunut esityksen yksityiskohtiin, mutta eiköhän se samalla tarkoita myös lopullista kuoliniskua hallituksen hehkuttamien kaasuautojen tulevaisuudelle edes väliaikaisena ratkaisuna. Tai sitten Suomi on tässäkin poikkeus, koska meillä ei symbolipoliittinen maailmanparantaminen jää ainakaan rahasta kiinni.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

räsänen

Quote from: insinörtti on 15.07.2021, 07:51:34
Quote from: Talvetar on 15.07.2021, 05:33:05
(...)

Ollikainen nostaa yksittäisenä kiinnostavana asiana esiin sen, että uusista autoista ei saisi vuoden vuoden 2035 jälkeen tulla päästöjä. Hän kuvaa tätä radikaaliksi.

– Se tarkoittaa, että bensiini- ja dieselkäyttöisillä autoilla ei ole enää tulevaisuutta. Tämä varmasti viitoittaa autovalmistajien toimintaa.


Tuossapa onkin jo hiukan haastetta - päästöjä ei saisi tulla lainkaan.

Onneksi täysin nollapäästöinen auto on Ollikaisen ja EU:n mielestä esimerkiksi sellainen, jossa peräkärryssä kulkeva Kubotan diesel aggregaatti tekee sähköä sähköautolle. Tai sellainen, jossa sähkö tehdään vaikka venäläisellä hiilivoimalalla.

Tai sellainen, jossa auton sen elinaikana käyttämä polttoaine tankataan kyytiin jo valmistusvaiheessa: 3000 litran täysi tilatankki kyytiin jo kiinalaisella tehtaalla, sitten ajetaan se 60 000 km mitä muotivillityksillä ajetaan ennen kuin tulee markkinoille vielä parempi. Sen jälkeen auto paaliin ja uusi, entistä parempi täyteen tankattu auto tilalle.

Näillä keinoilla autot saadaa nollapäästöisiksi ja maapallo pelastuu.

Kyllä, ja on uskomatonta miten jotkut kuvittelevat että koko maailma seuraa kiltisti perässä, kun joku nukkavieru eurobyrokraatti keksii jotain hulluja ajatuksia.

Bensiini ja dieselkäyttöisillä autoilla ei varmaankaan ole euroopassa tulevaisuutta jos ollikaiset pääsevät sanelemaan mutta muualla maailmassa niiden valmistus ja käyttö jatkuu kuin ennenkin.

SuperSaatana

Quote from: Kapseli on 15.07.2021, 09:07:01
Ainoa mitä perusduunarin tulee ilmastopaketista tietää niin asuminen kallistuu, ruoka kallistuu, verot nousee ja työpaikka on vaakalaudalla.

Eläköön nollapäästöt. Juhlat alkakoon.

Unohdit listastasi vielä sen, että se velalla ja kovalla työllä osittain tai kokonaan jo hankittu omaisuus menettää arvonsa. Osittain tai kokonaan.

Tosi kiva hei.

HDRisto

"Sarkkinen kuitenkin lähtisi ensimmäisenä tukemaan entistä enemmän siirtymistä bensa-autoista kaasukäyttöisiin autoihin.
Hallitus tukee bensa-autojen muuttamista biokaasukäyttöisiksi ja tämä pitäisi Sarkkisen mukaan mahdollistaa myös vähävaraisille.
Uskon, että suomalaiset ajavat mieluummin suomalaisella biokaasulla kuin saudiarabialaisella öljyllä, jos heillä on mahdollisuus".

Ei suomalainen pysty ajamaan Saudien öljyllä vaikka haluaisikin. Sieltä kun ei ole pariin vuosikymmeneen enää öljyä tuotu. Venäjältä ja Pohjanmereltä se suomalaisten käyttämä öljy tulee.

P

Quote from: Roope on 15.07.2021, 09:16:23
Quote from: Talvetar on 15.07.2021, 05:33:05
Ollikainen nostaa yksittäisenä kiinnostavana asiana esiin sen, että uusista autoista ei saisi vuoden vuoden 2035 jälkeen tulla päästöjä. Hän kuvaa tätä radikaaliksi.

– Se tarkoittaa, että bensiini- ja dieselkäyttöisillä autoilla ei ole enää tulevaisuutta. Tämä varmasti viitoittaa autovalmistajien toimintaa.

En ole tutustunut esityksen yksityiskohtiin, mutta eiköhän se samalla tarkoita myös lopullista kuoliniskua hallituksen hehkuttamien kaasuautojen tulevaisuudelle edes väliaikaisena ratkaisuna. Tai sitten Suomi on tässäkin poikkeus, koska meillä ei symbolipoliittinen maailmanparantaminen jää ainakaan rahasta kiinni.

No kyse on vain siitä, että Tesla ja muut ovat lobanneet komission sähköautomonopoliin.

Mitään muuta syytä ohittaa kaasuauto ei ole kuin EU komission poliittiset toimet, jotka alkoivat jo jokunen vuosi sitten. Autonvalmistajat vetivät johtopäätöksensä ja lopettivat kaasuautojen valmistusta ja kehityksen.

Tälläinen yhteen keskeneräisen teknologiaan hirttäytyminen poliittisesti on järjetöntä, mutta EU...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

pörrö

Muistan vielä ajan, kun sähkö oli saatanasta.
Nyt kummasti sähköautoilu ja -lämmitys pelastavat maailman.

Lintilä:

QuoteElinkeinoministerin mukaan suomalaisella teollisuudella on kuitenkin hyvä mahdollisuus pärjätä tiukentuvien ilmastotavoitteiden myötä.
–Suomalainen energiaosaaminen voi auttaa Eurooppaa pääsemään tavoitteeseen ja siitä voi tulla myös Suomelle entistä suurempi voimavara.

Jaha, ai että voi. Ei tällaisiin toivomuksiin ja haaveisiin voi perustaa reaalipolitiikkaa. Mitä h***tin humppaveikkoja päättäjämme ovat?  :facepalm:

Haaveet, kuten "turvapaikanhakijat" ovat se kuuluisa voimavara.


Inca

Quote from: P on 15.07.2021, 09:48:10

No kyse on vain siitä, että Tesla ja muut ovat lobanneet komission sähköautomonopoliin.

Mitään muuta syytä ohittaa kaasuauto ei ole kuin EU komission poliittiset toimet, jotka alkoivat jo jokunen vuosi sitten. Autonvalmistajat vetivät johtopäätöksensä ja lopettivat kaasuautojen valmistusta ja kehityksen.

Tälläinen yhteen keskeneräisen teknologiaan hirttäytyminen poliittisesti on järjetöntä, mutta EU...
On se hyvä bisnes jos pakotetaan 500 miljoonaa ihmistä vaihtamaan autoa ja ostamaan 50 000 euron sähköauton. Tosin akkuja tuskin saadaan ihan tuohon tahtia tehtyä mutta mitäs me nyt pienistä yksityiskohdista
Mitään syytä lopettaa ajelu ihan nykyisellä polttomoottorikalustolla ei ole. Muovi- ja kemianteollisuuden tarpeisiin tullaan jatkossakin jalostamaan öljyä ja silloin sivutuotteena tulee aina syntymään myös niin bensiiniä kuin dieselöljyä. Meinataanko ne jatkossa kenties oikeasti säilöä jerrykannuissa Olkiluodon luolaan?