News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Ilmastouskonto, väärät profeetat ja tapaus Greta Thunberg

Started by akez, 25.02.2019, 21:02:36

Previous topic - Next topic

Uuno Nuivanen

QuoteMeille aikuisille paras tapa auttaa ilmastoahdistusta potevia nuoria ovat ilmastotoimet. Päästövähennykset ovat meidän vastuullamme.

Emma Kari

Eli ensin kakaroille pitää valehdella maailmanlopun tulevan, sitten valehdellaan ettei se tulekaan, koska Suomen valtaisat ilmastotoimet.   :facepalm:

kivimies

Greta Thurnberg on "sattumalta" Kanadassa samaan aikaan kun siellä on vaalit. Hän vieraili Albertan provinssissa, joka on Kanadan öljyntuotannon keskus.

Joku maalasi Gretan kasvot graffitiseinään, paikallinen päätti kirjoittaa siihen mielipiteensä: "stop the lies, this is oil country".

https://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/greta-mural-pro-oil-graffiti-edmonton-1.5328348 (20.10.2019)
Quote'This is oil country': Newly painted Greta Thunberg mural gets defaced, covered in slurs

A newly painted portrait of Swedish climate activist Greta Thunberg was quickly defaced — first with a pro-oil message, and later with a slur against the teen.

The mural was painted on a section of a downtown "free wall" along a bike path that runs parallel to 109 Street near the Alberta Legislature. Local artist AJA Louden has confirmed he painted Thunberg Friday.

A CBC journalist was shooting footage of the mural on Sunday morning when James Bagnell walked up with spray paint and began painting "Stop the Lies. This is Oil Country!!!" over the teen's face. [...]

"This is Alberta. This is oil country. My father has worked in the oil industry. We don't need foreigners coming in and telling us how to run our business, support our families, put food on our tables," he said.

Bagnell said as soon as he saw photos of the mural on social media, he decided to go down and "deal with it." He said his father, who recently died, would have been "disgusted" to see the portrait of Thunberg.

"I think it's absolutely intolerant of them to tell us how to change our lives and our people. She should go back to her country and try to make her country better."

He said Thunberg is a child who is "doing what she's told," and doesn't know better. He said he's not against becoming more eco-friendly, but said Thunberg offers no solutions.

"Just shut up until you have solutions," he said.

Later, when CBC returned to shoot more footage, a different man was further defacing the mural — this time calling the teen a derogatory term, and telling her to get out of the country. The man declined to be interviewed. [...]

Thunberg was in Edmonton Friday to attend a climate march and rally at the Alberta Legislature that was attended by thousands of people. Her visit attracted a smaller, counter protest presence.

Thunberg then travelled to Fort McMurray, where she met with leaders of the Mikisew Cree First Nation and the Athabasca Chipewyan First Nation, as well as to participate in a BBC documentary about the region.

foobar

Pitää muistaa että kyseessä ei missään tapauksessa ole ulkopuolinen vaikuttamisyritys vaaleihin. Sehän ei riipu siitä mitä tekee, vaan kuka tekee. Tai kenen voidaan sanoa tehneen, joka taas riippuu ihan puhtaasti omasta poliittisesta agendasta ja sen heikoista pisteistä joita pitää suojella.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ISO

Ilmeisesti maailmanlopulla pelottelemisen kulttiin kuuluu aina lapsi-profeetta, jolta saadaan viimeistä huutoa olevat ohjeet miten pitää toimia.

Siihen hulluuteen sitten aletaan pakottaa väkivalloin, jos kansa ei muuten taivu.

Eikös inkoillakin ja muilla vastaavilla ollut näitä samanlaisia maailmanlopun pelkoja, ja lapsijumalia, jotka näki jumalan puheita unissaan, ja joita sitten kuunneltiin kun piti tehdä isoja päätöksiä.

Historia tosiaankin toistaa itseään, eikä mikään ole muuttunut.

Milloinkahan tuo kaahoväki alkaa ehdotella ihmisuhreja maailmanpelastamiseksi.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

n.n.

22.10.2019:
IL Suomalaistutkijoilta mullistava esitys: Jokaiseen myytyyn bensalitraan lupa – varmistaisi ilmastotavoitteen täyttymisen helposti
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e4a4bcc4-9548-4f96-9b2f-30b388a76ee1
QuoteAalto-yliopiston huippututkijat esittävät Suomeen fossiilisten polttoaineiden myyntilupajärjestelmää. Toteutuessaan esitys mullistaisi suomalaisen bensakaupan ja varmistaisi pääministeri Antti Rinteen (sd) hallituksen ja Euroopan unionin asettaman päästövähennystavoitteen täyttymisen.

Liikenteen hiilidioksidipäästöt pitäisi puolittaa kymmenessä vuodessa.

– Yritämme auttaa poliitikkoja pääsemään tavoitteisiin. Myyntilupajärjestelmä kiintiöi hiilidioksidipäästöt, joille asetetaan vuosittainen katto. Polttoaineen myyjällä pitää olla jokaiseen myymäänsä bensalitraan lupa. Tarvittavan luvan hinta riippuu bensan hiilidioksidisisällöstä, kertoo taloustieteen professori Matti Liski.

Käytännössä kyse olisi Suomen sisäisestä fossiilisten polttoaineiden päästökaupasta. Valtio määrittelisi vuosittain liikenteen hiilidioksidipäästöille kiintiön. Päästökaupan alkuvuosina kiintiö olisi suuri, mutta vuosi vuodelta se pienenisi.
Yle: Taloustutkijoiden teholääke autoilun päästöihin: Bensan ja dieselin myynti pantava kortille – "Halvempi keino kuin mikään muu"
https://yle.fi/uutiset/3-11014590
QuoteLiski istahtaa pienen työhuoneensa sohvalle. Hän on luvannut esitellä Ylen haastattelussa ehdotuksensa, kuinka Suomi oikeasti onnistuu puolittamaan liikenteen päästöt vaaditussa ajassa.

Eikä siinä vielä kaikki, mahdollisimman halvalla.

Liikenne- ja viestintäministeriö on pyytänyt Liskin työryhmältä selvitystä päästövähennysten taloudellisista ohjauskeinoista. Liski painottaa, että ehdotus on silti työryhmän oma.

Ministeriö ei ole sanellut sanaakaan siitä, mitä työryhmä ehdottaa.

Vastaavaa avausta ei ole Suomessa kuultu aiemmin. Maallikon korvaan se kuulostaa hurjalta.

– Eihän meidän ehdotus ole radikaali, vaan päättäjien asettama tavoite on radikaali. Me vain kerromme, kuinka tavoitteeseen voidaan päästä, Liski huomauttaa
(...)
Näin homma toimisi:

-Valtio asettaa vuosittain pienenevän kiintiön polttoaineiden hiilisisällölle.

-Valtio myy päästöluvat polttoainejakelijoille huutokaupalla. Valtio saa huutokauppatulot.

-Polttoainekauppiaat, kuten ABC, Neste ja Teboil, joutuvat ostamaan yhden päästöluvan jokaista myytävää litraa kohden.

-Autoilija maksaa verojen päälle tulevan uuden päästöluvan tankatessaan, eli polttoaine kallistuu. Tämä kannustaa vähentämään päästöjä kullekin sopivalla tavalla.
Matti Liski on varmastikin oikeassa; heidän ehdotuksessaan ei ole mitään radikaalia - itse en ainakaan ymmärrä siinä olevan mitään eroa veroon tai lisämaksuun kuin poliittisen ohjauksen helpottamisen kannalta. Tutkijat tarjoavat oikotiemenettelyä, jossa ohitetaan verotason määrittämiselle normaali parlamentaarinen prosessi. Periferiasta töihin kulkeva maksaa edelleen, mutta äänestäjän kuluttajansuoja heikkenee taas piirun verran.

e. korjattu lainausta

e2.
Jaa, onhan tuossa se elementti, että vihreiden ollessa hallituksessa päästökiintiö todennäköisesti asetettaisiin kohtuuttoman matalaksi ja luotaisiin keinotekoinen polttoainepula, mikä johtaisi myyjän markkinoihin ja hintojen karkaamiseen pilviin. Kuluttajalle jäisi vaihtoehdoksi joko lopettaa työssäkäynti (varsinkin, jos joukkoliikennettä ei rajata säännöstelyn ulkopuolelle) tai ostaa sähköauto. Tämä taas lisäisi sähköautojen kysyntää yli tarjonnan -> myyjän markkinat -> hinnat kattoon.

Juu, hyvä tästä tulee.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

foobar

^ Luottamus hyvä, kontrolli parempi. Kansa pitää laittaa vallankäyttäjien ruotuun, huolimatta demokraattisen mandaatin puutteesta.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ISO

Jään mielenkiinnolla odottamaan keskustan mielipidettä tähän asiaan.

Painuuko ne polvilleen odottamaan että vihervasemmisto sulloo tämänkin niitten takapuoleen, vai kykenevätkö pistämään vastaan edes kokeeksi.

Olettaisin, että ovat jo hävinneet kamppailun hallituksen herruudesta, ohisalon viimeaikaiset ulostulot on jääneet elämään eikä keskusta ole niitä kyennyt enää kritisoimaan.

Seuraavassa kannatusmittauksessa keskustan kannatus on ilmeisesti kymmenen prosentin luokkaa.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

migri

Hyvä että suomalaisia taas kurmuutetaan. Onhan se tämäKIN jollain kompensoitava?

Jawa 4 Power Plant to Begin Operations in 2021
https://en.tempo.co/read/906034/jawa-4-power-plant-to-begin-operations-in-2021

TEMPO.CO, Jakarta - State-owned electricity company PT PLN expects that coal-fired power plant (PLTU) Jawa 4 to begin operations in May and September 2021. The power plant with a capacity of 2 x 1000 MW is being built in Jepara Regency, Central Java.

"PLTU Jawa 4 is expected to contribute in improving the interconnected power system in Java and Bali and will be connected to a 500 KV transmission line in Tanjung Jati-Tx Ungaran," Energy and Mineral Resources Minister Ignasius Jonan told a press conference yesterday.

Jonan broke ground on PLTU Jawa 4 project on August 31. He confirmed that the power plant will enhance power supply to consumers and industries. "The PLTU project is part of the accelerated power plant development program with a total capacity of 35,000 MW."

He explained that the government and PT PLN are aiming to establish 109 power plants, including PLTU Jawa 4. The project is signed under an independent power producer (IPP) scheme on 77.4 hectares of land. The construction phase is expected to be completed in 50-54 months, starting in April.

Tempo learned that PLTU Jawa 4 will adopt the latest ultra-supercritical (USC) technology that operates above the critical pressures and temperatures for water. The system creates equilibrium between gas and liquid, resulting in higher efficiency.

A power plant with USC technology is 8-10 percent more efficient compared to other coal-based power plants. Another advantage is it will need less coal consumption and create lower gas emission, making it more environmentally friendly.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Risto A.

QuoteValtio määrittelisi vuosittain liikenteen hiilidioksidipäästöille kiintiön.

Oho, suunnitelmataloutta pukkaa.
Ei helvata sentään mitä touhua. Onko ihan pakko mennä tähän suuntaan? Luuleeko nämä oikeasti, että jos vaikka kukaan ei pistäisi hanttiin (kuten sata vuotta sitten), etteikö siellä päätepisteessä olisi nälänhätä onnelan sijasta? Mikä helkkari näitä ihmisiä oikein vaivaa? Niin erikoinen mielenlaatu, että ei uskoisi sen olevan sukupolvesta toiseen näin runsaslukuista ja ennustettavaa.

Seuraavaksi kiintiöt vissiin lihalle, sitten ollaankin jo jonossa kortit kädessä, kuten Moskovossa aikoinaan.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

foobar

^ Ilmastonmuutos on toiveiden tynnyri josta omalta kannaltaan liiankin näppärän lempi-ideansa esiin vetämällä kukin taho toivoo sen muuttuvan kyseenalaisesta ja vastustetusta itsestäänselvyydeksi.

Vasemmiston ja vesimelonitaistolaisten kohdalla lempi-ideat liittyvät lähes poikkeuksetta väärinajattelijoiden ja oman puolue-eliitin elämäntapojen ulkopuolella olevien kurittamiseen ja kontrolliin.

Mitään erityisen uuttahan näissä ideoissa ei ole. Uutta olisi kuitenkin se että ne saataisiin puskettua kritiikittä läpi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

^ Sillä ei ole väliä jos tärkeät ihmiset liikkuvat kesällä polkupyörällä ja talvella sporalla. Ja oikeasti veronmaksajien maksamalla taksikortilla.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ämpee

Quote from: Laskutaidottomat ilmasto-idiootitLiski istahtaa pienen työhuoneensa sohvalle. Hän on luvannut esitellä Ylen haastattelussa ehdotuksensa, kuinka Suomi oikeasti onnistuu puolittamaan liikenteen päästöt vaaditussa ajassa.

Eikä siinä vielä kaikki, mahdollisimman halvalla.

Hyvin kuvaava esimerkki siitä miten putkinäkö voi tuottaa "erinomaisia" ratkaisuja.

Päästöjen määrä todellakin voidaan puolittaa halvalla, mutta suurempi kysymys on siinä miten kalliiksi liikenteen määrän puolittaminen tulee.
Suomessa ei tiettävästi nykyään huviajella tai huvikuluteta polttonesteitä mitenkään merkittävissä määrin, vaan kulutus suuntautuu pääasiassa todellisten tarpeiden mukaan.
Joten puolittamalla kulutus päästään puolittamaan tavaroiden ja palveluiden liikkuminen, jolla vähintään onnistutaan puolittamaan se elintaso joka on muodostettu tavaroiden ja palveluiden liikkumisella.

Vastaavaa putkinäköä esiintyy kun suunnitellaan kaiken mahdollisen energiankulutuksen pikainen siirtäminen sähköön, jokainen sektori samaan aikaan toisistaan riippumattomasti, ohittaen sen tosiseikan, että sähkön tuotannon määrä ei nykyiselläänkään riitä ilman tuontia, ja vaikka riittäisikin niin merkittävä lisäys on silti mahdotonta ilman merkittäviä rakennustöitä joita ei ole vielä edes suunniteltu saati aloitettu.
Hölmöläisten peiton jatkaminen oli verrattomasti järkevämpää toimintaa kuin nykyiset hiilidioksidikauhussa tehdyt ehdotukset, suunnitelmat tai päätökset.

Pahinta asiassa on vielä se, ettei kukaan todella tiedä tai osaa ennustaa mihin suuntaan maapallon ilmasto omista syistään tulee lähitulevaisuudessa muuttumaan, lämpeneekö vai kylmeneekö.
Se ainoastaan varmuudella tiedetään, että muutos on väistämätön ja sen kanssa on elettävä jos aiomme elää.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Roope

Quote from: Hohtava Mamma on 22.10.2019, 11:20:35
Täysin mielenvikainen ehdotus tässä pitkien etäisyyksien kylmässä maassa, jossa tuotteen hinnasta suuri osa on rahtia ja jossa liikkuminen julkisilla on käytännössä mahdotonta kasvukeskuksia lukuun ottamatta.

Tuossa luodaan keinotekoinen polttoainepula joka räjäyttää poltsikan hinnan pilviin, ja kaiken maksaa joko yksityisautoilija suoraan be/di hinnassa tai kuka tahansa palkansaaja/veronmaksaja, joka kärsii kohonneista elintarvikkeiden hinnoista, joukkoliikenteen hinnoista ja kaikesta muustakin palveluiden / tuotteiden hinnoista joiden tuotannossa on jollain lailla polttoaineet mukana.

Ei tuo ehdotettu toteutustapa ole mielestäni mielenvikainen. Fossiilisten polttoaineiden myyntilupajärjestelmä olisi luultavasti monessakin suhteessa paras tapa (toimenpideneutraali, joustava jne.) toteuttaa hallituksen asettama tavoite Suomen vuoden 2035 hiilineutraalisuudesta ja liikenteen päästöjen puolittamisesta, mutta sekin tosiaan tulisi johtamaan keinotekoisen polttoainepulan kaltaisiin järjettömyyksiin.

Mielenvikaista tässä on hallituksen asettama utopistinen tavoite. Aalto-yliopiston tutkijoiden esityksen tarkoitus on vain havainnollistaa, miten radikaaleja keinoja hiilineutraalisuustavoitteeseen pääsemiseen vähintään tarvittaisiin, kun hallitus on näistä keinoista ja seurauksista vaiennut.

Edit:

QuotePerussuomalaiset tyrmäävät liikenne- ja viestintäministeriön asettaman työryhmän ideat liikenteen päästöjen ohjauskeinoista. Taloustieteen professori Matti Liskin työryhmä esittää, että bensan ja dieselin myyntiin tulisi kiintiöt, joita valtio myisi.

PS alleviivaa, ettei se syytä työryhmää ideoista vaan poliitikkoja päättömistä tavoitteista.

– Tutkijoiden rajussa ulostulossa on nähtävissä konkreettisesti, miten järjettömiä päätöksiä liikenteen rajoittamisesta muut kuin perussuomalaiset ajavat, eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Jani Mäkelä toteaa.

– Professori Liski on itsekin todennut, että he vain kertovat, miten tavoitteisiin päästään. Tässä sitten on vastaus hulluille tavoitteille siis.

Hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä. Liskin työryhmän tehtävänä oli laatia ehdotuksia siitä, miten Suomi onnistuisi puolittamaan päästöt vaaditussa ajassa.

– Eihän meidän ehdotus ole radikaali, vaan päättäjien asettama tavoite on radikaali. Me vain kerromme, kuinka tavoitteeseen voidaan päästä, Liski sanoi Ylellä ehdotusta esitellessään.
Ilta-Sanomat: PS tyrmää ideat liikenteen päästöjen suitsimisesta – sivaltaa muita puolueita: "Ajetaanko tässä autoilun Neuvostoliittoa?" 22.10.2019
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Beef Supreme

Tästähän saisi sellaisen Fridays for Fuel -miekkari-ilmiön. Me vähän vanhemman henkilöauton omistajat ajaisimme parkkiin Eduskuntatalon portaiden eteen, luonnollisesti mittari punaisella, irrotamme kilvet ja jätämme auton osoittamaan mieltään niin pitkäksi aikaa kuin se haluaa. Luonnollisesti ilmoitus rekisteristä poistamisesta tehdään siinä samalla. Näin voisi raivota konetta vastaan ympäristöystävällisesti.

Cityvihreät ja heidän edustajansa Arkadianmäellä eivät voi muuta sanoa kuin luomuvillapipoa nostaa. Loppuu se dieselin kurlaaminen ja hiilidioksidin piereminen. Jokunen yksittäinen auto ehdittäneen hinata pois vihreiden ministerityttöjen taksien tieltä, mutta pari sataa nokivasaraa on jo sellainen hätähuuto että kuuluu sinne isoon saliin asti. Varashälyttimet soimaan sitä mukaa kuin fasistit siat natsien kätyrit yrittävät niitä siirrellä. Ei miekkaria ilman mölyä! Myös renkaista voisi laskea ilmat ulos, niin ilmakehä kasvaisi!

Innokaimmat ja varakkaammat voivat vaikka kierrellä syrjäkyliä ostamassa viimeisiään vetäviä autoja pois pihoilta ja kuljettaa ne ilmaston alttarille. Minulla on unelma että koko mäki olisi sivukatuja myöten aivan ummessa ruosteisia autoja joilla ei enää ole varaa huviajella töihin. Manskua ei tietenkään saa tukkia, ei tässä mitään Elokapinoita olla.

Uuno Nuivanen

QuoteYle: Taloustutkijoiden teholääke autoilun päästöihin: Bensan ja dieselin myynti pantava kortille – "Halvempi keino kuin mikään muu"

Kansandemokratiaan siirtyminen ei näköjään tapahdu vallankumouksen kautta, vaan vähitellen pala palalta. Milloinkahan rajat laitetaan kiinni ulospäin?   :-\

ämpee

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.10.2019, 12:08:20
QuoteYle: Taloustutkijoiden teholääke autoilun päästöihin: Bensan ja dieselin myynti pantava kortille – "Halvempi keino kuin mikään muu"

Kansandemokratiaan siirtyminen ei näköjään tapahdu vallankumouksen kautta, vaan vähitellen pala palalta. Milloinkahan rajat laitetaan kiinni ulospäin?   :-\

Heti kun lentohäpeä saadaan kirjattua rikoslakiin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Titus


Tuo tietenkin tietullien, ajorajoitusten, pysäköinnin kallistamisen ja ajoneuvon gps-seurantaisen tienkulutusmaksun päälle...

Ajoneuvojen väheneminen luonnollisesti nostaa ajoneuvoihin käytettävien palveluiden hintaa koska tarjonta vähenee. Kuten myös vakuutusten hinta nousee koska yhtä vahinkoa on kattamassa vähemmän vakuutuksia. Turha tuottaminenkin katoaa kun stä ei kannata rekkojen kyydissä kuljettaa mihinkään.

Kertakaikkinen win-win-win autojen ja köyhien vihaajille.

Seuraavaksi olisi luontevaa laajentaa "huutokauppa" asuintalojen lämmitykselle ?

Suomi nousuun...  :facepalm:
that's a bingo!

internetsi

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.10.2019, 12:08:20
QuoteYle: Taloustutkijoiden teholääke autoilun päästöihin: Bensan ja dieselin myynti pantava kortille – "Halvempi keino kuin mikään muu"

Kansandemokratiaan siirtyminen ei näköjään tapahdu vallankumouksen kautta, vaan vähitellen pala palalta. Milloinkahan rajat laitetaan kiinni ulospäin?   :-\
Kommarien tavoitteena on ollut jatkaa entisten aikojen hengessä. Marx heitettiin romukoppaan 30 vuotta sitten, joten enää kansaa ei saa kurkutettua marxilla. Uudeksi marxilaisuudeksi on noussut ilmastouskonto ja uudeksi Marxiksi Reetta Turhaberg. Ilmastojehovat käyvät kansaa kurkusta kiinni omien uskonnollisten oppikappaleidensa mukaan. Tämä oli sitten päänavaus sille, että kulutushyödykkeitä laitetaan "kortille". Ja vanhasta viinakortista varmaan kopioidaan malli, että kortti voidaan ottaa "kuivumaan", jos käy töissä, mökillä, sukulaisilla tai lasten harrastuksissa liian usein.

BTW, kun niin kovasti huudetaan Putinia, niin tämä ehdotus pelaa Putinin pussiin. Rajan takana bensa maksaa 60 senttiä litra. Sieltä vaan hakemaan, kenellä on siihen mahdollisuus.
Lohjan persut

Uuno Nuivanen

Quote from: internetsi on 22.10.2019, 12:40:08
BTW, kun niin kovasti huudetaan Putinia, niin tämä ehdotus pelaa Putinin pussiin. Rajan takana bensa maksaa 60 senttiä litra. Sieltä vaan hakemaan, kenellä on siihen mahdollisuus.

Meinaatko, etteivät saisi tuota porsaanreikää tukittua edes itäsuomalaisilta? Huumekoiran sijaan rajalla viipottaisi bensakoira, ja sanktio yli 10 litran tuonnista olisi ehdotonta vankeutta.

Titus

Quote from: internetsi on 22.10.2019, 12:40:08
Tämä oli sitten päänavaus sille, että kulutushyödykkeitä laitetaan "kortille".

Eikä edes tarvitse laittaa kortille, ihan vaan poistetaan pienenkin monopolin epämieluisa tarjonta koska "ilmasto" (ahem unicafe jota vihervasurit pyörittää). Ei tarvita mitään kieltoja tai rajoituksia, tämä nyt vaan menee näin.

Mikä ihmetyttää, niin cuckoomus on turpa kiinni kaikesta tällaisesta kuluttamisen ja valinnanvapauden rajoittamisesta ja ottaa kuivana kakkoseen kaikessa Hgin tunnelista lähtien.
Ei sillä, että PS olisi tässä mitään laadukasta ulostuloa saanut aikaiseksi. Pelkääkö alan asiantuntijat olla PS:n kanssa samaa mieltä ?


that's a bingo!

Puskistahuutelija

Tässä nähdään jälleen oiva esimerkki siitä, että miten kommunistit ja sosialistit ympäri yhteiskuntaa ovat päässeet veren makuun. He ovat tajunneet, että ilmastonmuutos on loistava keppihevonen poliittisten tavoitteiden saavuttamiseksi.

Sama peikko, eri hiustyyli ja vaatteet.

internetsi

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.10.2019, 12:43:36
Quote from: internetsi on 22.10.2019, 12:40:08
BTW, kun niin kovasti huudetaan Putinia, niin tämä ehdotus pelaa Putinin pussiin. Rajan takana bensa maksaa 60 senttiä litra. Sieltä vaan hakemaan, kenellä on siihen mahdollisuus.

Meinaatko, etteivät saisi tuota porsaanreikää tukittua edes itäsuomalaisilta? Huumekoiran sijaan rajalla viipottaisi bensakoira, ja sanktio yli 10 litran tuonnista olisi ehdotonta vankeutta.
"Lentäväthän linnutkin rajojen yli". Jos kerran miljardeja maksavat läpsyt saavat tulla rajan yli aiheuttamaan ongelmia ja kustannuksia, niin miksei bensakin? Aika kummallista, että kehitysmaista ihmisiä lappaa tänne jolloin moninkertaistavat oman kulutuksensa ja lisäävät alueen kokonaispäästöjä, mutta samaan aikaan bensa bannataan rajalla.

Olen jonkun verran tutustunut siihen historialliseen maailmaan, mitä itärajan takana oli suunnitelmataloudesta johtuen. Se oli niin kummallista veivaamista, että ne tarinat tuntuu uskomattomilta nykypäivänä. Samaa meininkiä punikit haluavat tännekin. Kaikki pitää olla jonkun valtion viraston kontrollissa ja sitten kansa koittaa kusettamalla ja vippaskonsteilla sitten elää omaa elämäänsä.

Verosuunnittelun lisäksi meille on kehittymässä viherverosuunnittelu. Nykyään perustetaan Panamaan yhtiöitä ja siirretään firmoja Viroon verotussyistä. Mikäli sama ralli jatkuu viherveron kanssa, niin kohta alkaa tulla pöytälaatikkofirmoja Pietariin ja Tallinnaan, ettei Vihervirasto pääse käsiksi.
Lohjan persut

ismolento

Quote from: internetsi on 22.10.2019, 12:40:08
Quote from: Uuno Nuivanen on 22.10.2019, 12:08:20
QuoteYle: Taloustutkijoiden teholääke autoilun päästöihin: Bensan ja dieselin myynti pantava kortille – "Halvempi keino kuin mikään muu"

Kansandemokratiaan siirtyminen ei näköjään tapahdu vallankumouksen kautta, vaan vähitellen pala palalta. Milloinkahan rajat laitetaan kiinni ulospäin?   :-\
Kommarien tavoitteena on ollut jatkaa entisten aikojen hengessä. Marx heitettiin romukoppaan 30 vuotta sitten, joten enää kansaa ei saa kurkutettua marxilla. Uudeksi marxilaisuudeksi on noussut ilmastouskonto ja uudeksi Marxiksi Reetta Turhaberg. Ilmastojehovat käyvät kansaa kurkusta kiinni omien uskonnollisten oppikappaleidensa mukaan. Tämä oli sitten päänavaus sille, että kulutushyödykkeitä laitetaan "kortille". Ja vanhasta viinakortista varmaan kopioidaan malli, että kortti voidaan ottaa "kuivumaan", jos käy töissä, mökillä, sukulaisilla tai lasten harrastuksissa liian usein.

BTW, kun niin kovasti huudetaan Putinia, niin tämä ehdotus pelaa Putinin pussiin. Rajan takana bensa maksaa 60 senttiä litra. Sieltä vaan hakemaan, kenellä on siihen mahdollisuus.

Pian ei ole siihenkään mahdollisuutta, kun hallitus panee rajat kiinni - ulospäin...

Uuno Nuivanen

#1403
PS tarttui asiaan, hyvä!

QuotePS tyrmää ideat liikenteen päästöjen suitsimisesta – sivaltaa muita puolueita: "Ajetaanko tässä autoilun Neuvostoliittoa?"

Perussuomalaiset eivät syytä työryhmää radikaaleista ideoista vaan poliitikkoja päättömistä tavoitteista. Työryhmä esittää, että bensan ja dieselin myyntiin tulisi kiintiöt, joita valtio myisi.
Perussuomalaiset tyrmäävät liikenne- ja viestintäministeriön asettaman työryhmän ideat liikenteen päästöjen ohjauskeinoista. Taloustieteen professori Matti Liskin työryhmä esittää, että bensan ja dieselin myyntiin tulisi kiintiöt, joita valtio myisi.

PS alleviivaa, ettei se syytä työryhmää ideoista vaan poliitikkoja päättömistä tavoitteista.

– Tutkijoiden rajussa ulostulossa on nähtävissä konkreettisesti, miten järjettömiä päätöksiä liikenteen rajoittamisesta muut kuin perussuomalaiset ajavat, eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Jani Mäkelä toteaa.

– Professori Liski on itsekin todennut, että he vain kertovat, miten tavoitteisiin päästään. Tässä sitten on vastaus hulluille tavoitteille siis. ...

Liikenteen päästöt ovat laskeneet viimeisen 30 vuoden aikana vain vähän ja nyt ne pitäisi puolittaa kymmenessä vuodessa. Mäkelä viittaa tiedotteessaan paitsi hallituksen tavoitteisiin myös vuoden 2018 lopulla kaikkien muiden paitsi perussuomalaisten allekirjoittamiin ilmastolinjauksiin.

– Me jäimme siitä pois, koska ymmärsimme, että linjaukset ovat mahdottomia. Ymmärsiköhän kokoomus ja keskusta, mitä olivat päättämässä? Ovatko he tekemässä sosialistien kanssa tarkoituksella Suomesta autoilun Neuvostoliittoa, suunnitelmataloutta? Mäkelä ihmettelee. ...

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006281336.html

Kim Evil-666

Niinhän sitä kuvittelisi, että Neuvostoliitto on kuollut ja kuopattu, mutta ehei, se elää ja voi hyvin valtiossa nimeltä Suomi.

Kun Neuvostoliitto romahti, olisi tullut pitää huoli siitä, että se romahtaa myös Suomessa. Ilmeisesti on niin, että jokaisessa poliittisessa liikkeessä asuu muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pieni Neuvostoliitto, joka hakee tyydytystä siten, että se pääsisi kurmuuttamaan ihmisiä suunnitelmatalouden keinoin.

Tämä ilmastovouhotus on saanut jo katastrofaaliset mittasuhteet. Tällä menolla ilmasto tulee kyllä muuttumaan rajusti, ainakin henkisellä tasolla. Sen jäljet voivat sitten olla korjaustöiden osalta kuin pahimman pyörremyrskyn jäljiltä. Päivä päivältä tulee mitä hulluimpia- etten sanoisi kahelimpia ulostuloja. Maailman pitäisi kuulemma kehittyä. Ihminen tuntuu jatkuvalla syötöllä- ja yhä suuremmalla volyymilla kiipeävän takaisin puuhun, perse edellä.

PS. Persuilta nopea reagointi tähän älyvapaaseen kommarivouhotukseen.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Lalli IsoTalo

#1405
Quote from: Kim Evil-666 on 22.10.2019, 15:51:27
Niinhän sitä kuvittelisi, että Neuvostoliitto on kuollut ja kuopattu, mutta ehei, se elää ja voi hyvin valtiossa nimeltä Suomi.

Prolerariaatti ei koskaan luonut Neuvostoliittoa, joten se ei voi sitä tuhotakaan.

Eri juttu mutta samaa jatkumoa  lukutaitoiselle.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Roope

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.10.2019, 15:10:21
Liikenteen päästöt ovat laskeneet viimeisen 30 vuoden aikana vain vähän ja nyt ne pitäisi puolittaa kymmenessä vuodessa. Mäkelä viittaa tiedotteessaan paitsi hallituksen tavoitteisiin myös vuoden 2018 lopulla kaikkien muiden paitsi perussuomalaisten allekirjoittamiin ilmastolinjauksiin.

– Me jäimme siitä pois, koska ymmärsimme, että linjaukset ovat mahdottomia. Ymmärsiköhän kokoomus ja keskusta, mitä olivat päättämässä? Ovatko he tekemässä sosialistien kanssa tarkoituksella Suomesta autoilun Neuvostoliittoa, suunnitelmataloutta? Mäkelä ihmettelee.

Eikä vain puolittaa vuoteen 2030 mennessä vaan lisäksi nollata sitä seuraavien viiden vuoden aikana, mikä on vielä vaikeampaa ja kalliimpaa. Tämä ei voi toteutua kuin seisauttamalla puolet Suomesta, oli keinona sitten polttomoottorikielto tai bensiinin hinnan korottaminen pilviin.

Tällä kertaa ei voida mennä edes EU:n selän taakse, sillä EU ei vaadi jäsenmailta mitään tällaista. EU:n kesken vasta puhutaan vuoden 2050 hiilineutraalisuudesta, eikä sekään toteudu ilman tuntuvia tukia johtaville kivihiilimaille.

Edit:
Liikenteen päästöjen nollaaminen vuoteen 2035 mennessä perustuu Suomen ilmastopaneelin laskelmiin, kun taas hallitus on tältä osin sitoutunut vasta vuoteen 2045, joka taas ei ole linjassa puolueiden 1,5 asteen sitoumuksen kanssa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ernst

HS (anteeksi) koeajoi sähköauton, Mercedeksen.

https://www.hs.fi/autot/art-2000006277757.html

Lainaan pätkän:

Quote
Jo puolimatkassa on selvää, että kolealla syksyisellä moottoritiellä sähkö-Mersu ei pääse lähellekään ilmoitettua jopa yli 400 kilometrin toimintasädettä.

Elektroneja ui akusta tiehen ja taivaan tuuliin niin vinhaa tahtia, että täyden akun toimintasäteeksi jää tällä kulutuksella vain 240 kilometriä. Paluumatkalla on pysähdyttävä lataamaan, joten työreissu venähtää suunniteltua pidemmäksi.

Kotona lasken, että reissuun kului energiaa 110 kilowattituntia. Se on saman verran kuin kerrostalokaksio kuluttaa parissa viikossa. Onneksi sähkö on halpaa.


Työmatka Hki-Tku-Hki ei oikein onnistunut viivästyksittä. Aikaa menee latauksessa. Miten olisi 30-asteen pakkasessa.

Minulla on halvempi bensa-auto, 3 vuotta vanha. Sillä ajaa tankkauksen jälkeen noin 750 kilometriä. Sitten on jo syytäkin tankata ja pitää taukoa. Tankkaukseen menee 5 minuuttia max.


Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

hoksa

Kyllähän tuo Liski sanoo tuossa YLE:n jutussa ääneen sen mikä on totta. Tässä tulee mieleen ne Matti Virtasen sanat että hirveimmät päätökset tehdään paniikissa.
Pisti muuten silmään tuo kun toimittaja kirjoittaa että liikenteen päästöt eivät ole laskeneet kuin aavistuksen viimeisen 30 vuoden aikana. Eikö isompi asia ole että ne eivät ole nousseet! Meillehän kerrotaan että kaikki päästöt ovat nousseet hirveästi.

QuoteLiskin mukaan on olennaista tunnustaa, ettei valtiolla ole hajuakaan, miten yksilön tai yrityksen kannattaa vähentää omia päästöjään.

– Tieto on vain jokaisella kuluttajalla ja yrityksellä itsellään, hän painottaa.

Taloustieteilijän näkökulmasta keskusjohtoinen käsiohjaus johtaa väistämättä tehottomuuteen: veronmaksajien rahaa saattaa palaa rutkasti, eikä päästövähennyksistä silti ole takeita.

Liski antaa esimerkin. Kuvitellaan, että eduskunta päättää kieltää polttomoottoriautot. Entä jos valtio veikkaakin väärää hevosta?

Lähivuosina markkinoille on nimittäin tulossa lähes hiilineutraaleja, vedystä ja hiilidioksidista valmistettavia polttoaineita. Niitä voisi käyttää pienin muutoksin nykyisissä autoissa.

Miten sitten suu pannaan, jos valtio on kaukoviisaudessaan kieltänyt polttomoottorit?

Liskin mukaan sama koskee sähköautoja. Nyt näyttää, että ne jyräävät muut teknologiat alleen, mutta kuka sen oikeasti tietää.

Ennustamisen tekee monimutkaiseksi se, että kaikki tyrkyttävät vaihtoehtoisia tulevaisuuksia toisilleen.

– Täytyy huomioida pelitilanne. Autovalmistajat haluavat, että valtiot ostaisivat kuluttajille sähköautot. Suomen ei pidä lähteä sähköautotukiin missään tapauksessa, professori sanoo.

Liski muistuttaa, että Suomella ei ole varaa ostaa kaikille uutta sähköautoa. Valtion kirstussa on niukasti varoja, ja niitä tarvitaan ikääntyvässä maassa ihan muuhun, esimerkiksi vanhusten hoivaan.
"Mitä me tehdään työpaikoilla, jos meillä ei oo planeettaa, millä elää" - Mariyam Abdulkarim

John Johnson

Onhan tuo polttoaine edelleen vaan liian halpaa kun niin usealla on varaa hupiajeluun ja tyhjäkäyntiin. Ei ole myöskään kimppakyytien suosio pahemmin noussut ainakaan tietääkseni, eikä havaintojeni mukaan. Perinteinen se on että työmatkaruuhkassa on yksi henkilö per auto. Tehotonta monella tapaa. Kallista aikaa ja polttoainettu vaan kuluu.
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!