News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kansalaispuolue

Started by Jouko Piho, 06.01.2019, 00:05:56

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Kansalaispuolue

Aloitin uuden ketjun "Kansalaispuolue", koska vanha ketju "Paavo Väyrynen perusti uuden puolueen (Kansalaispuolue) ei ole enää ajan tasalla, koska Väyrynen ei ole enää mukana Kansalaispuolueessa, vaan on perustanut uuden puolueen Seitsemän tähden liike.

Minua on pyydetty sitoutumattomana mukaan tämän kevään eduskuntavaaleihin Kansalaispuolueen listalle. Olen suostunut pyyntöön ja olen ehdokkaana Uudenmaan vaalipiirissä.

Ohessa Kansalaispuolueen tämänpäiväinen tiedote.

Kansalaispuolue r.p

TIEDOTE 5.1.2019

Pettymys nykypolitiikkaan lisää Kansalaispuolueen kannatusta - tavallinen suomalainen unohdettu

Tavallisten suomalaisten asiat ja ääni on saatava politiikan keskiöön. Nyt eliitti keskittää päätöksentekoa ja pääomia samalla vahingoittaen tavallisten ihmisten elämisen mahdollisuuksia ja alueiden elinvoimaa. Tälle politiikalle on tehtävä loppu ja se ei tapahdu nykyisten politiikassa olevien henkilöiden saati vanhojen puolueiden kautta. Tälle nykypolitiikalle tarjoaa Kansalaispuolue vaihtoehdon - suomalaisen suunnan tulevaisuudelle.

Politiikkaan on palautettava oikeudenmukaisuus ja kohtuus. Pääministeri Juha Sipilän keskustavetoisen hallituksen "Suomen kuntoon laittaminen" on tarkoittanut verovaroin rakennetun hyvinvointiyhteiskunnan ja valtionyhtiöiden myymistä raharikkaille ja ulkomaalaisille yhtiöille. Tässä politiikassa tavallisen suomalaisen huoli arjen turvallisuudesta ja jokapäiväisestä elannosta on ollut toissijaista. Pääpaino on ollut ihmisten sijaan järjestelmissä ja malleissa.

Konkreettinen esimerkki viimepäiviltä on sähköverkon yksityistäminen, jonka seurauksena myrskytuhojen jälkeen on tuhansia ihmisiä ollut ilman sähköä ja lämpöä. Toinen esimerkki on lisääntyvä köyhyys, sillä Suomessa on paljon työssäkäyviä ja eläkeläisiä, joiden tulot eivät riitä elämiseen. Esimerkiksi diabetes-lääkekorvausten omavastuun nosto, kalliit sähkönsiirtomaksut ja polttoaineverot aiheuttavat heti vuoden alussa monille taloudellista ahdinkoa.

Kansalaispuolue vaatii, että pienimpiä eläkkeitä on nostettava, kodinhoitotuki tulisi tuplata ja korkeimmissa tuloluokassa verotusta olisi kiristettävä. Lisäksi suomalainen sosiaaliturva on rajattava vain suomalaisille.

Myös keskittävän politiikan hillintä alentaisi asumisen ja elämisen kustannuksia sekä vähentäisi eriarvoisuutta.

Kansalaispuolue paheksuu pääministeri Juha Sipilän yrityksiä rajoittaa kansalaisten ja poliittisten päättäjien keskustelua haittamaahanmuuton aiheuttamista vakavista ongelmista Suomen sisäiselle turvallisuudelle.

Suomi on vapaa demokratia, jossa kansanvallan on perustuttava mielipiteen ja sananvapaudelle. Keskustelun rajoittaminen maahanmuuton ongelmista on vakava perusoikeusrikkomus ja se voi johtaa järjestyshäiriöihin.

Lisätietoja:
Sami Kilpeläinen, Kansalaispuolueen puheenjohtaja 050 383 1755
Piia Kattelus, Kansalaispuolueen varapuheenjohtaja 040 5868 401

Supernuiva

Voisiko tässä ketjussa kysyä sitä, miksi Väyrynen "savustettiin" Kansalaispuolueesta ulos? Mitkä olivat hänen virheensä tai puutteensa?

Akseli Erkkilä

Quote from: Supernuiva on 06.01.2019, 12:29:14
Voisiko tässä ketjussa kysyä sitä, miksi Väyrynen "savustettiin" Kansalaispuolueesta ulos? Mitkä olivat hänen virheensä tai puutteensa?
Kilpeläinen ja Kattelus saivat jonkin verran media-aikaa Paavon pressanvaalikampanjan vanavedessä ja sitten ei haluttukaan siirtyä takaisin puoluehallituksen rivimiehiksi, mikäli Paavo palaa puheenjohtajaksi. Näin veikkaan. Eli tyypillinen pienpuolueen olemattomasta vallasta luopumisen syndrooma, jonka olisi juuri luullut KaPun voivan välttää kun jäseniä oli niin vähän ja yksi aivan selkeästi keulilla.

Nyt sitten on ilmeisesti huomanneet että ei se olekaan ilman Paavoa mitään, ja hädässään vaaliliittoilevat Sinisten kanssa.

ikuturso

Quote from: Jouko Piho on 06.01.2019, 00:05:56
Minua on pyydetty sitoutumattomana mukaan tämän kevään eduskuntavaaleihin Kansalaispuolueen listalle. Olen suostunut pyyntöön ja olen ehdokkaana Uudenmaan vaalipiirissä.

Onneksi olkoon, Jouko. En aivan usko läpimenoosi, mutta saat oivallisen tilaisuuden tuoda esille ajatuksiasi ja politiikkaasi. Joku saattaa löytää niitä vaalikoneista ja saada ajattelemisen aihetta. Nyt vain kahvia keittämään ja pullaa leipomaan.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lahti-Saloranta

Onnea vaan Joukolle.
Oletko ehdolla Uudellamaalla vai missä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Mo

Tsemppiä vaaleihin Jouko! Kuka alkaa vetämään Siniristin liittoa?

Jouko Piho

Quote from: ikuturso on 06.01.2019, 20:26:47
Quote from: Jouko Piho on 06.01.2019, 00:05:56

Onneksi olkoon, Jouko. En aivan usko läpimenoosi, mutta saat oivallisen tilaisuuden tuoda esille ajatuksiasi ja politiikkaasi. Joku saattaa löytää niitä vaalikoneista ja saada ajattelemisen aihetta. Nyt vain kahvia keittämään ja pullaa leipomaan.

-i-

Noin minäkin olen ajatellut, että tässä saa kokemusta ja voi tuoda esille sanomaansa.

Jouko Piho

Quote from: Lahti-Saloranta on 06.01.2019, 20:49:44
Onnea vaan Joukolle.
Oletko ehdolla Uudellamaalla vai missä.

Kiitos!

Olen ehdolla Uudenmaan vaalipiirissä.

Jouko Piho

Quote from: Mo on 08.01.2019, 11:56:45
Tsemppiä vaaleihin Jouko! Kuka alkaa vetämään Siniristin liittoa?

Kiitos!

Minä jatkan Siniristin Liiton puheenjohtajana. Olen Kansalaispuolueen listalla sitoutumattomana ehdokkaana. Tämä koskee vain tätä vaaliaikaa.

Jouko Piho

Quote from: Supernuiva on 06.01.2019, 12:29:14

Erimielisyydet raha-asioissa, puolueen organisoimisessa ja Väyrysen ilmoitus, että hän pyrkii toisen puolueen eli Keskustan puheenjohtajaksi.

Jouko Piho

En lähdekään eduskuntavaaliehdokkaaksi

Olin iloisesti yllättynyt, kun Kansalaispuolueen puheenjohtaja Sami Kilpeläinen pyysi minua 1.1.2019 ehdokkaaksi tämän kevään eduskuntavaaleihin.

Suostuin ehdotukseen, koska voisin olla mukana sitoutumattomana ja näin, että ehdokkuudessa ja vaaleissa mukana olemisessa olisi monia hyviä puolia.

Olen kuitenkin eilisestä lähtien alkanut miettiä myös mitalin toista puolta eli asian huonoja puolia ja olen tullut siihen tulokseen, että en sittenkään halua olla näissä vaaleissa mukana.

Suurin syy on se, että koska kyseessä ei ole oman puolueen ehdokkuus, niin tällainen sitoutumattomana mukana oleminen vaikuttaa ainakin minun kohdallani sen, että en pysty olemaan vaalikampanjassa täydellä sydämellä mukana. Tällainen puoliteholla mukana oleminen johtaisi todennäköisesti siihen, että vaalitulos ei olisi hyvä, mistä kielteisestä seikasta voisi olla minulle imagohaittaa tulevina vuosina eikä se olisi hyvä Kansalaispuolueellekaan.

Olen tullut siihen tulokseen, että minun on parasta olla mukana vaaleissa vasta sitten, kun voin tehdä vaalikampanjaa sataprosenttisesti uskoen myös menestykseen. Nyt Kansalaispuolueen pienuus ja ehdokkaiden vähäinen määrä Uudellamaalla tekee oman puolisydämisyyteni lisäksi sen, että menestyminen ei ole mahdollista.

Minua myös häiritsee se, että monet ihmiset tulisivat ymmärtämään asian niin, että minä olisin Kansalaispuolueen jäsen. Eli he eivät huomaa tai huomioi sit. –lisäystä. Minä en haluaisi ihmisten mielissä tällaista sekaannusta.

On hankalaa ajaa kaksilla rattailla ja istua kahdella tuolilla. On sittenkin selkeämpää ajaa vain yhtä agendaa. Se on selvempää myös suurelle yleisölle.

On siksi parempi, että minä en nyt osallistu vaaleihin, vaan keskityn yksinomaan Siniristin Liiton rakentamiseen ja kannattajakorttien keräämiseen. Minun aikani tulee v. 2023.

Shemeikka

@Jouko Piho

Vaalityö on raskasta, ja sinäkään et enää nuorru. Vuonna 2023 ikää sinulla on jo sen verran, että kunto ei ehkä kestä ja neljä vuotta kansanedustajuutta pitäisi jaksaa.

Jos keräät 100 nimeä vaalipiiristäsi, niin voit olla ehdokkaana jo näissä vaaleissa.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Jouko Piho

Quote from: Shemeikka on 15.01.2019, 21:51:26
@Jouko Piho

Vaalityö on raskasta, ja sinäkään et enää nuorru. Vuonna 2023 ikää sinulla on jo sen verran, että kunto ei ehkä kestä ja neljä vuotta kansanedustajuutta pitäisi jaksaa.

Jos keräät 100 nimeä vaalipiiristäsi, niin voit olla ehdokkaana jo näissä vaaleissa.

Tiedän, mutta en usko, että sillä tavalla saisin tarpeeksi ääniä.

Anita Saarinen

Quote from: Jouko Piho on 15.01.2019, 21:39:53

Minua myös häiritsee se, että monet ihmiset tulisivat ymmärtämään asian niin, että minä olisin Kansalaispuolueen jäsen. Eli he eivät huomaa tai huomioi sit. –lisäystä. Minä en haluaisi ihmisten mielissä tällaista sekaannusta.

Virallisissa listoissahan ei tuota sit. -lyhennettä edes käytetä, eli siinäkin vaiheessa monelta asia unohtuisi.
Nostan kuitenkin hattua päätöksellesi, joka on varmasti tietyllä tavalla ollut raskas. Sama päätös oli itsenikin tehtävä juuri äskettäin. Kunto ei vielä riitä ehdokkuuteen.
Lykkyä kuitenkin tulevaisuuteen! :)

nimierkki

Kansalaispuolueella on ehdokkaana Jouni Sederholm, törmäilin kaveriin kristillisessä skenessä jo 1990 -luvulla. Mielenkiintoinen persoona: https://ylilauta.org/tubetus/54294754

Taikakaulin

Lateloiden Lauri on ehdolla kansalaispuolueen listoilla. Tässä äijän vaalivideo vissiin: https://www.facebook.com/1178620142290273/videos/598446200619433/

Sanoo olevansa kansallispuolueen listoilla, eli ei mennyt ihan oikein puolueen nimi.  ;D

Saa tuo varmaan muutaman amiksen äänet Nokialta.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Ant.v2

https://kansalaispuolue.net/ehdokkaat/

Kansalaispuolue sai kokoon 51 ehdokasta jota voi pitää pienpuolueelle ihan keskivertosuorituksena. Kuten seitsemän tähden liikkeen, myös kansalaispuoleen listoilla on monia pienpuoluekentästä tuttuja nimiä. Mm. Jyrki Vaskela on ollut varmaan kaikkien suomalaisten puolueiden listoilla joskin hänellä on ollut asialista aina sama. Vaskela kirjoitti joskus tännekin foorumille aloittaen jokaisesta blokipostauksestaan uuden ketjun, hän kai sai jonkun bannin tai rajoituksen kun ei ole hetkeen näkynyt. Ihan asiaa mies kai pääasiassa ajaisi jos tulisi joskus valituksi.

Ehdokassivulla on linkit ehdokkaiden kotisivuille. Vaskelan etusivulla oleva kuva on niin hieno, että laitan sen tämän viestin liitteeksi.

"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)

Nuivanlinna

QuotePiia Kattelus: Suomi varautuu 100 000 turvapaikanhakijaan
3.4.2019 https://www.extrauutiset.com/pia-kattelus-suomi-varautuu-100-000-turvapaikanhakijaan/?fbclid=IwAR2a6hCG_Lz2MgIgfKqZ8dESXDTrKcymcNfzCpD4dY5Vmyxv8BQHuKceziA
Juha Sipilän hallitus ei ottanut rajatarkastuksia käyttöön vuonna 2015, vaikka Suomeen marssi Torniosta yli 32 000 turvapaikanhakijaa, pääasiassa 18-35 vuotiaita nuoria miehiä Afganistanista, Irakista ja Somaliasta. Nyt Suomi varautuu yli kolminkertaiseen tulijamäärään. Aamulehti uutisoi viime elokuussa, että 100 000 maahantulijaa on sisäministeriön määrittelemä luku.

Johtaja Kimmo Lehto Migrin vastaanottoyksiköstä kertoi tuolloin Lännen Medialle, että se on aika tyypillinen länsieurooppalainen määrä suhteessa asukaslukuun. -Esimerkiksi Nato on ohjeistanut jäsenvaltioitaan varautumaan siirtymään joutuvien ihmisten määrään, joka vastaa kahta prosenttia maan väkiluvusta, Lehto kertoo.

Alavudella vaalityötä tehdessäni tapasin paikallisen rouvan, joka oli juuri palannut Teneriffalta lomalta. Hän kertoi seuranneensa Espanjan television uutisia, jossa näytettiin, kuinka Syyriassa pakattiin muslimeita täysperävaunurekkaan, jonka suuntana oli Eurooppa. Rouva ihmetteli sitä, että meillä Yle ei uutisoi tästä.

Uudesta turvapaikanhakijatulvasta on varoittanut myös mm. Bosnian hallitus. Tämä on uutisoitu Saksassa, mutta ei meillä Suomesssa. Täällä on vaalit pian käyty. Mieti tarkkaan, kenelle äänesi annat. Kuka istui Suomen hallituksessa syksyllä 2015, kun maamme annettiin joutua sekasorron tilaan? Kääntääkö suomalainen kuuliaisesti toisen poskensa, ja antaa saman toistua. Minä vaadin rajoillemme valvontaa ja sosiaaliturvaan tiukennuksia, jotta houkuttelevuustekijät saadaan karsittua, tulijavirrat tyrehdytettyä ja sisäinen turvallisuus palautettua.

Paljonkohan laittaavat tulemaan syksyyn mennessä?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Alaric

Nyt Kansalaispuolue ja Väyrynen ovat kuulemma päässeet sopuun. Tästä ei näkynyt mitään varsinaista uutista vielä.

https://twitter.com/STTuutiset/status/1115582481196036097

[tweet]1115582481196036097[/tweet]
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Tuomas Tähti

Kansalaispuolue ja kristillisdemokraatit tekevät yhteistyötä ensi vuoden kuntavaaleissa. Asiasta on julkaistu uutinen eilen KD:n verkkosivustolla:

QuoteKristillisdemokraatit ja Kansalaispuolue yhteistyöhön kuntavaaleissa

28.10.2020

Kristillisdemokraatit ja Kansalaispuolue ovat sopineet valtakunnallisella tasolla yhteistyöstä kuntavaaleissa.

– Kansalaispuolueen taustasta tulevat henkilöt ovat tervetulleita hakeutumaan KD:n ehdokaslistoille. Ehdokasasettelusta päättävät Kristillisdemokraattien paikallisosastot ja kaikki ehdokkaat valituksi tullessaan sitoutuvat samoin pelisäännöin toimimaan yhdessä valtuustoryhmässä, kertoo Kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah.

– Uskomme, että tiivistynyt yhteistyö kristillisdemokraattien kanssa mahdollistaa tavoitteidemme ajamisen tehokkaammin. Ehdokkaamme voivat kampanjoida kansalaispuolueen väreissä ja teemoilla tai halutessaan yhdessä kristillisdemokraattien kuntakohtaisissa kampanjoissa. Suomessa on aiemminkin ollut puolueiden yhteisiä listoja ja tämä on uudenaikaista yhteistyötä – tietynlainen 'light-versio' vaaliliitosta, Kansalaispuolueen puheenjohtaja Sami Kilpeläinen sanoo.

Puolueiden yhteisessä kuntavaaliehdokkaiden rekryilmoituksessa korostetaan, että aluepolitiikka alkaa kunnista, ja vaaditaan koko Suomen pitämistä mukana.

[...]

Sopimus yhteistyöstä liittyy isompaan kokonaisuuteen liikkuvien, arvokonservatiivisesti ajattelevien äänestäjien tavoittamiseksi.

Lähde:
https://www.kd.fi/2020/10/28/kristillisdemokraatit-ja-kansalaispuolue-yhteistyohon-kuntavaaleissa/ (luettu 29.10.2020)

justustr

Ensin vaaliliitto sinisten ja sitten kansalaispuolueen kanssa. Aika epätoivoiselta kuullostaa noin KD:n kannalta :facepalm:
Eikö perussuomalaiset huolineet enää kristillisiä vaaliliittoon vai miksi Essayah on lähtenyt tanssiin näiden klovnikerhojen kanssa?

Kansalaispuolue sai viime ek vaaleissa huiman 0,2% äänisaaliin ja sekin taisi tulla väyrysfaneilta, jotka näkivät puolueen edelleen Väyrysen virityksenä, vaikka Väykkä olikin jo nostanut kytkintä. Väyrynen on tänään keskustassa eikä se siirtymä ole jäänyt keneltäkään fanilta huomaamatta. Veikkaan, että kansalaispuolueen äänisaalis tulee näissä kuntavaaleissa lähenemään absoluuttista nollaa. Uuvateista ei viitsi enää mitään sanoakaan. Tunteeko joku jonkun joka olisi kuullut jostain joka äänestää uuvattia selvinpäin?

l'uomo normale

Quote from: justustr on 29.10.2020, 13:12:11
Ensin vaaliliitto sinisten ja sitten kansalaispuolueen kanssa. Aika epätoivoiselta kuullostaa noin KD:n kannalta :facepalm:
Eikö perussuomalaiset huolineet enää kristillisiä vaaliliittoon vai miksi Essayah on lähtenyt tanssiin näiden klovnikerhojen kanssa?

Salaliittoteorioin, että nuo klovnikerhot masinoinut Taho haluaa saada epäonnisen (siniset) ja tarpeettomaksi käyneen (Kansalaispuolueen kaappasivat ihan oikeasti Väyryseltä) projektin hissin kissun hautaan, turhaan muistuttamassa menneistä, ennekuin joku räyhä keksii käyttää tuuliajolle jääneitä pellekerhoja omiin tarkoituksiinsa. Puoluerekisterissä olevalla puolueella voisi vielä yhdet eduskuntavaalit riekkua, jos joku porukka onnistuisi ne saamaan haltuunsa alkuperäisen väen kyllästyttyä. Joku Niinistö tai ihan kuka tahansa muu sintti pystyy uskottavammin valittamaan perussuomalaisten pahuutta ex-persuna kuin Sinisen tulevaisuuden jäsenenä.

Muut kristilliset kuin Päivi Räsänen eivät ole joutuneet vaikeuksiin mielipiteidensä takia. Taitaa Kristilliset pysyä konsensuspuoleena muiden joukossa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Tuomas Tähti

Kansalaispuolueen verkkosivuston etusivulla on julkaistu uutinen puolueen purkamisesta ja voimien yhdistämisestä:

QuoteKansalaispuolue yhdistyi Kristillisdemokraatteihin – lähde mukaan toimintaan

Kansalaispuolueen ylimääräinen yleinen kokous päätti sunnuntaina 28.8.2022 yksimielisesti, että puolue yhdistyy kristillisdemokraatteihin. Samalla puolue päätti purkautumisesta.

Pitkälti yhtenevä arvopohja ja onnistunut vaaliyhteistyö loivat hyvän pohjan yhdistymiselle. Tuomme uusia ihmisiä ja uusia tuulia kd:n toimintaan.

Kd:hen yhdistyvän kansalaispuolueen kantavana poliittisena teemana on ollut tavoite kehittää Suomea tasapuolisesti.

"Olemme aina menneet asiat edellä ja vielä viimeisessä kokouksessa päätimme vaatia eduskuntaa kiireellisesti käsittelemään kansalaisaloitteen turpeen luokittelemisen uusiutuvaksi luonnonvaraksi. Miksi kotimainen ja huoltovarma energialähde on pannassa ja esim. Jyväskylässä käynnistetään samaan aikaan voimala kivihiilellä?"

Kansalaispuolue haluaa kiittää kaikkia kannattajia ja tukijoita vuosien aikana.

Miten eteenpäin?

Kansalaispuolueen kannattajat voivat hakea nyt kd:n jäseniksi. Ensimmäinen edellytys on, että ei ole minkään muun puolueen jäsen.

[...]

Kristillisdemokraatit toivottaa tervetulleeksi Kansalaispuolueen aktiivit, joista monet ovat jo toimineet KD:n listoilla sitoutumattomina ehdokkaina edellisissä vaaleissa.

[...]

Lähde:
https://kansalaispuolue.net/ (luettu 11.11.2022)

justustr

Jokke ei ole enää kiinnostunut edustukselliseen demokratiaan perustuvista puolueista kuten Kansalaispuolue. Kun kuuntelee Joksun nykyisiä saarnoja niin siellä valmistaudutaan jo sotaan ja ottamaan vastaan Putlerin vapautusarmeija. 

En tiedä onko Jokke edelleenkään VKK:n jäsen, mutta ainakin hän Bäckmanin Z-kanavalla hehkuttaa Anoa ainoana oikeana oppositiovoimana Suomessa.

Bona

Quote from: justustr on 12.11.2022, 07:22:32
Jokke ei ole enää kiinnostunut edustukselliseen demokratiaan perustuvista puolueista. Kun kuuntelee Joksun nykyisiä saarnoja niin siellä valmistaudutaan jo sotaan ja ottamaan vastaan Putlerin vapautusarmeija. Näin on tapahtuva, koska Jumala rankaisee suomalaisia heidän pahuudestaan.

Piho on pitkään, ainakin vuosikymmenen ajan, julkaissut profetioita, joiden mukaan Venäjä tulee valloittamaan osan Suomea, ja Suomi selviytyy siitä ainoastaan, jos merkittävä osa kansasta katuu ja kääntyy Jumalan puoleen.

Tämä on täysin eri asia kuin "vapautusarmeija". Onko Pihon sanoma muuttunut ja jos on, olisiko sinulla antaa ihan tarkkaa viitettä, jonka voisin tarkistaa?
Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, miksi hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan? (Ps. 2:2)

Vähäinen filosofia tekee miehestä ateistin, suuri määrä käännyttää hänet uskoon. Francis Bacon.

justustr

Ei ole muuta todistetta kuin Bäckmanin Z-kanavan haastattelu, jossa Jokke Putlerin valloitusretkestä puhuu:
https://www.youtube.com/watch?v=TiOgn5PYtDQ

Tein oletuksen, että kyse on positiivisesta asiasta koska
- kanavana on Bäckmanin Z
- Jokke on katkera systeemille
- mukana on Jumalat ym. taivaalliset voimat
- Jokke fanittaa Anoa

Joken profetioita olen kyllä vuosien varrella lueskellut runsaastikin, mutten ole tuohon "Venäjä valloittaa Suomen" -ennustukseen aiemmin törmännyt. Toki ennustuksia on niin paljon, että niitä on luettava selektiivisesti ja viime vuosina on kiinnostanut lähinnä rokoteaiheiset tarinat. Laita ihmeessä linkkejä vanhoihin Venäjä profetioihin jos sellaisia löydät. Olisi mielenkiintoista nähdä onko viesti ajan kuluessa muuttunut. 

edit. tarkistinpas itse asian kun alkoi kiinnostaa. Totta on, että Jokkeri on julistanut em. profetiaa jo pidemmän aikaa ja paljon ennen Ukrainan sotaa. Profetia ei vaan ole Joken keksimä vaan sen on sanaillut muuan Yrjö Säkkinen vuonna 1984. Ennustus kulkee nimellä Tukholman profetia ja on juurikin uskonnollissävytteistä höttöä. Sepustus löytyy kyllä netistä, mutta on itselleni aivan liian raskasta luettavaa. Pihon tarina sen sijaan on lyhyt ja ytimekäs. Siinä ydinviesti on, että Venäjä toimii Suomen valloituksessa Jumalan kätenä rankaisten suomalaisia näiden jumalattomuudesta. En jaksa tarkistaa mukaileeko tuo alkuperäistä profetiaa, mutta maakartta, jossa näytetään hyökkäyksen eteneminen ja valloitetut maa-alueet, on Säkkisen käsialaa, jonka Jokke itsekin myöntää. Eli jos ennustus toteutuu ja ryssä rankaisee minua jumalattomuudestani, niin kumarran Säkkistä 🙏, en Pihoa.