News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Persumöläytysten seurantaketju

Started by andrus, 03.09.2018, 19:10:47

Previous topic - Next topic

VesaH

Mitä tässä nyt loppujen lopuksi tapahtui:

QuoteKuva leviää somessa – Uusi PS-ministeri puhui uusnatseille: "Eivät ole mun kavereita"

Elinkeinoministeriksi tiistaina nimitetty Vilhelm Junnila (ps) puhui vuonna 2019 Turun terrori-iskun muistotilaisuudessa, jonka järjestäjänä oli äärioikeistolainen Kansallismielisten liittouma ry, joka on tehnyt yhteistyötä uusnatsien kanssa.

Perussuomalaisten Vilhelm Junnilan, 41, nimitys Petteri Orpon (kok) hallituksen elinkeinoministeriksi puhuttaa sosiaalisessa mediassa.

Esiin on nostettu Junnilan osallistuminen Kukkavirta-tapahtumaan elokuussa 2019.

Junnilan mukaan hän osallistui vuonna 2019 järjestettyyn tapahtumaan, koska häntä pyydettiin puhujaksi, eikä Turun kaupunki järjestänyt muistotilaisuutta vuonna 2017 tapahtuneen terrori-iskun uhreille. Marokkolaisen Abderrahman Bouananen uhriksi joutui 10 henkilöä, joista kaksi kuoli puukotusvammoihin.

Kukkavirta-tapahtuman järjestämisestä vastasi Kansallismielisten liittouma, jota johtaa perussuomalaisista vuonna 2017 erotettu Terhi Kiemunki. Yhdistyksen toiminnassa on ollut mukana Suomen Sisun, Soldiers of Odinin ja lakkautetun uusnatsijärjestö PVL:n aktiivisia jäseniä.

Junnilan mukaan asian nouseminen esiin hänen ministerivalintansa yhteydessä ei tullut yllätyksenä.

– Se on ollut vasemmistoliittolaisten henkilöiden lempikohde jo vuosikaudet. Ei se sillä tavalla varmaan yllätyksenä tullut, mutta vähän ihmettelen, että tämänkin jälkeen minut on aika moneen muuhun tehtävään valittu, ja joka kerta he ovat ottaneet tämän esiin, eikä siitä ole ollut koskaan mitään ongelmaa, enkä kyllä usko, että tälläkään kertaa on, Junnila sanoo Iltalehdelle.

Onko sinulla jonkinlainen suhde tai onko sinulla ollut jonkinlainen suhde tähän Kansallismielisten liittoumaan?

– Ei ole ollut minkäänlaista suhdetta nyt eikä aikaisemmin. Ainoastaan pyydettiin puhujaksi tähän tilaisuuteen, koska Turun kaupunki ei halunnut muistaa terroristi-iskun uhreja sinä päivänä.

Kuka sinut pyysi puhujaksi kyseiseen tapahtumaan?

– En muista tällaista, mutta jos katsoisin vanhoja sähköposteja, niin joku tällainen voisi olla.

Oliko se Terhi Kiemunki?

– Mä en muista, kuka se olisi voinut olla.

Junnila sanoi maanantaina Ylen Ykkösaamussa, että Kukkavirta-tapahtumassa on ollut puhumassa edustajia "varmaan kaikista muistakin puolueista".

IL:n tiedossa ei ole, että tapahtumassa olisi ollut puhumassa muita kuin PS:n edustajia.

Kukkavirta-tapahtuma järjestettiin ensimmäisen kerran elokuussa 2018. Tuolloin tapahtumassa oli puhumassa perussuomalaisten kansanedustaja Mauri Peltokangas, josta ei tullut nyt ministeriä.

Tapahtumassa oli paikalla lakkautetun uusnatsijärjestö PVL:n jäseniä. Oliko sinulla etukäteen tiedossa, keitä tähän tapahtumaan osallistuu?

– Ei mulla ollut sen enempää tietoa. Siellä oli valtavasti kaikenlaista porukkaa, Junnila sanoo.

– Siellä oli jonkinlainen marssi. En ole nyt ihan varma, pyydettiinkö mua osallistumaan siihen, mutta sanoin, että mä en missään nimessä halua osallistua sellaisiin. Se voi olla, että se (marssi) liittyy näihin toimijoihin, mutta mä en ylipäätään tunne sitä porukkaa.

Sinulla oli siis jonkinlainen käsitys siitä, keitä tapahtumaan osallistuu?

– Ei, kun mä en ylipäänsä osallistu yleensä mihinkään marsseille. Mä olen tasan kerran ollut elämässäni mielenosoituksessa. Se oli pakkoruotsimielenosoitus eduskunnan edessä vuonna 2011.

– Tietenkin tämän tyyliset asiat saattavat kiihottaa ja porukkaa olla paikalla, mutta mä menin sinne pitämään sen puheen.

Vilhelm Junnila ei osallistuisi enää Kukkavirta-tapahtumaan.

Elokuussa 2019 tapahtuma järjestettiin toisen kerran, mutta mitä sen jälkeisinä vuosina on tapahtunut, siitä Junnilalla ei ole omien sanojensa mukaan käsitystä.

Junnilan mukaan hänen puheensa löytyy Suomen Uutisten verkkosivuilta edelleen.

– Ei tätä mitenkään ole salailtu tai pidetty ihmeellisenä silloin.

Jos saisit tehdä päätöksen uudestaan, niin jättäisitkö menemättä sinne vai tekisitkö kaiken samalla tavalla?

– Kyllä mä varmaan jättäisin menemättä.

Haluatko perustella?

– (miettii pitkään) No, ehkä se, että tästä on noussut tällainen kohu, ja jos siellä on ollut tällaisia porukoita paikalla, niin enhän mä tämmöisiin halua olla yhdistettävissä.

– Tietenkin haluaisin edelleen, että Turun kaupunki jollakin tapaa huomioisi tätä tilaisuutta, koska kaikilta tällaisilta ongelmilta vältyttäisiin, jos joku virallinen taho ottaisi sen haltuunsa. Mutta näin jälkikäteen arvioiden, niin en tällaiseen tilaisuuteen varmaan osallistuisi.

Kansallismielisten liittouma -yhdistys kertoo verkkosivuillaan keskittävänsä toistaiseksi toimintansa projektiin, jonka tavoitteena on hankkia oma kiinteistö kansallismielisten järjestöjen käyttöön.

Projektin nimi "Operaatio Kotkanpesä" viittaa natsi-Saksan diktaattori Adolf Hitlerin vuoristohuvila Kotkanpesään, jonka natsipuolue NSDAP rakennutti Hitlerille 50-vuotislahjaksi vuonna 1939.

Mitä mieltä olet tällaisesta äärioikeistolaisesta yhdistyksestä, joka kerää rahaa Adolf Hitleriin viittaavalla "operaatiolla"?

– No, tietenkään en tiedä tällaisia yksityiskohtia, mutta aika huolestuttavalta kuulostaa, jos tällaisia touhuja siellä on nykyään, Junnila sanoo.

Mitä mieltä olet uusnatseista?

– (miettii hetken) Siis eivät uusnatsit mitään mun kavereita ole. En mä tällaista toimintaa itse hyväksy.

Irtisanoudutko kaikesta, mitä uusnatsit edustavat?

– Kyllä mä voin ihan hyvin irtisanoutua kaikista näistä ääriliikkeistä, on se sitten äärivasemmistolaista toimintaa tai tällaista äärioikeistolaista toimintaa.

– On se sitten vakiintuneita kommunistimilitantteja tai uusnatseja, niin ei mulla ole vaikeuksia irtisanoutua tällaisesta toiminnasta. Mutta en oikeastaan ymmärrä, miksi mun pitäisi varsinaisesti irtisanoutua siitä, kun en ole millään tapaa ollut näiden kanssa missään tekemisissä. Siinä mielessä ehkä vähän hassu kysymys.

Mutta jatkossa jätät menemättä tapahtumiin, jos tiedät siellä olevan uusnatseja tai äärioikeistolaisia?

– Joo, eiköhän näin tulla toimimaan.

Kansanedustaja meni puhumaan terrori-iskun muistotilaisuuteen. Se että tilaisuuden järjestäjinä oli tahoja, joiden toiminnasta kansanedustaja muuten sanoutuu irti, johtuu kai lähinnä siitä että muut puolueet tai Turun kaupunki eivät pidä terrori-iskun uhreja muistelemisen arvoisina. Tämä on minun tulkintani.

Emo

Quote from: viisitoista on 22.06.2023, 14:45:20
Ihan tiedoksi vaan että Junnila on nyt itse myöntänyt että tiesi mitä oli tekemässä kun teki sen 14/88 leikinlaskunsa:

https://hommaforum.org/index.php/topic,134283.msg3494508.html#msg3494508

Eihän tämä mitään pahaa ollut, mutta olipahan vain noloa. Monet postaajat täällä ovat olleet ikään kuin kieltotilassa, haluamatta myöntää että tässä asiassa Rysky Riiheläinen sattui olemaan oikeassa ja tiesi mistä puhui.

Minun ensimmäinen koirani (se josta olen Hommalla kertonut joka junassa haukkui mustaa miestä) oli syntynyt v.-88 ja eli 14-vuotiaaksi!
Vaan ei tämä vielä mitään. Ystävättäreni valkoinen koira, joka vihasi kaikkia, oli syntynyt 8.8.1988!!

sancai

Quote from: viisitoista on 22.06.2023, 14:45:20
Ihan tiedoksi vaan että Junnila on nyt itse myöntänyt että tiesi mitä oli tekemässä kun teki sen 14/88 leikinlaskunsa:

https://hommaforum.org/index.php/topic,134283.msg3494508.html#msg3494508

Eihän tämä mitään pahaa ollut, mutta olipahan vain noloa. Monet postaajat täällä ovat olleet ikään kuin kieltotilassa, haluamatta myöntää että tässä asiassa Rysky Riiheläinen sattui olemaan oikeassa ja tiesi mistä puhui.
Uskomattoman tyhmä tyyppi sitten. Siis, että rupeaa "vitsinä" varmentamaan äärivasemmiston salaliittoöyhötystä. Minä en seuraa vasemmisto-Twitteriä ja 4chanin /pol/:iakin vain satunnaisesti, joten en todellakaan huomaa noissa mainoksissa mitään viestejä. 

Ylipäätään en ymmärrä, miksi vaihtoehto-oikeisto roikkuu näissä natsijutuissa. Oikeistolla ei ole mitään voitettavaa missään natseihin liittyvässä. Kaikki vitsailut, trollailut ja edgyilyt ovat vain ja ainoastaan nettonegatiivista. Mitä nopeammin natsit saadaan unohdettua ja siivottua pois kollektiivisesta syyllisyyden tajunnasta, sen parempi. Ilman natseja, Euroopan vasemmistolla ei ole yhtään mitään aseita kansallisidentiteettejä vastaan.

Maailma on täynnä upeita kansallisoikeistolaisia ajattelijoita, mutta nämä vaan jaksavat jauhaa yhden itävaltalaisen hullun katastrofaalisesti epäonnistuneesta ja mielipuolisesti tyritystä poliittisesta liikkeestä, joka hävisi itse aiheuttamansa maailmansodan, tuomitsi puolet Europasta kommunismiin ja oman kansansa itsetuhoiseen nihilismiin vuosisadoiksi. Kenelläkään oikeistolaisella ei ole mitään voitettavaa tulla mitenkään yhdistyksi siihen farssiin, mikäli oli kansallissosialismi ja sen raju ja nöyryyttävä häviö.

Lalli IsoTalo

Quote from: sancai on 22.06.2023, 16:15:01Kenelläkään oikeistolaisella ei ole mitään voitettavaa tulla mitenkään yhdistyksi siihen farssiin, mikäli oli kansallissosialismi ja sen raju ja nöyryyttävä häviö.

Jatkuu täällä: https://hommaforum.org/index.php/topic,4027.msg3494578.html#msg3494578
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

repsikka

Kyllä minä niin olen mieleni pahoittanut, kun noihin natsisymboleihn törmää joka nurkalla.
Niistä on ehdottomasti päästävä eroon!
Ensimmäiseksi tulee kieltää kaikki Chaplinin elokuvat. Miksikö? No, hänellähän oli Hitler-viikset.

VesaH

Kuten edellä sanottiin, Halla-aho voisi lopettaa huonoa suomea puhuvien maahanmuuttajien pilkkaamisen. Se muistuttaa vammaisten pilkkaamista. Eihän CP-vammaistenkaan huonoa ulosantia ole tapana matkia ja pilkata.

Myös hirtehishuumorista kannattaisi luopua. Ei sotilasjunttaa Kreikkaan, ei vieraslajien torjuntaa, ei 88-juttuja.

Kansanedustajan tai ministerin ikävä kyllä täytyy olla vähän tylsä ja asiallinen. Asioiden pistäminen leikiksi vahingoittaa kaikkien maahanmuuttokriittisten mainetta.

Lasketaan leikkiä täällä mutta ei eduskunnassa.

ämpee

Sosialismia kohti ollaan menossa, kaikki mikä ei ole laissa sallittua on kiellettyä !!1!
Kiellettyjen sanojen pitkä lista on saamassa seurakseen pitkän listan kielletyistä numeroista.
Tulevaisuudessa matematiikan opettaminen tulee olemaan haastavaa ja mielenkiintoista (=vaikeaa ja vittumaista).

Sosialistien haaveena näyttää aina olevan kieltoyhteiskunta, ehkä ainoastaan sellainen takaa heille turvallisuuden tunteen ja oikeuttaa jonkun muun hoitamaan ajattelu heidän puolestaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Nuivinator

Quote from: VesaH on 23.06.2023, 10:50:22
Kuten edellä sanottiin, Halla-aho voisi lopettaa huonoa suomea puhuvien maahanmuuttajien pilkkaamisen. Se muistuttaa vammaisten pilkkaamista. Eihän CP-vammaistenkaan huonoa ulosantia ole tapana matkia ja pilkata.

Mihin pilkkaamiseen nyt viittaat?
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

ikuturso

Quote from: Nuivinator on 26.06.2023, 02:00:01
Quote from: VesaH on 23.06.2023, 10:50:22

Mihin pilkkaamiseen nyt viittaat?

Luultavasti siihen, kun Jussi käytti facebook-postauksessa termiä "ullattavaa" . Postauksessa, joka ei liittynyt mamuihin vaan oli lähinnä vittuilua vihervasemmistolle.

Quote from: ikuturso on 23.06.2023, 08:19:45
Quote from: Timo Rainela on 22.06.2023, 21:03:00
Eduskunnan puhemies kommentoi ulkomaista uutisointia.

https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/pfbid02WakeumtXt6isqcw1joc1yNkMM8QR587LR65msuVcQXuBKQFaerFXTysryT93j8grl

Quote from: JHaHesarin mukaan kansainvälinen media kauhistelee perussuomalaisia.

Kun käy tutustumassa esim. jutussa mainittuihin Euronewsin tai Tages Anzeigerin artikkeleihin, voi havaita, että "tietojen" lähteenä ja asiantuntijakommentaattorina on vihreiden varavaltuutettu ja twitter-trolli Oula Silvennoinen.
Tämä ei ole uutta eikä ullattavaa, koska suomalainen äärivasemmisto toimii aina näin. Merkillepantavaa sen sijaan on, että Hesari ei mainitse väitteiden lähdettä.

Hyvin noteerattu, mutta Jussi voisi jättää nuo somalismit (ullattavaa) jo pois kirjoituksesta, vaikka puhuukin vassaripaskiaisesta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lalli IsoTalo

Quote from: Hippo on 27.06.2023, 10:10:39
Olli Kotro promoaa taas rysyjä:

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ollikotro/viela-muutama-sana-pietarin-talousfoorumista/

"Talousfoorumista oli pakko uutisoida, mutta sävystä tuli kovin kriittinen — valitettavasti."
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Skeptikko

Elinkeinoministeri Vilhelm Junnilan (ps) kotikaupungissa Naantalissa Junnilaa myös puolustetaan
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009685848.html
Syynä luottamusäänestykselle oli, että hän on esimerkiksi pitänyt puheen äärioikeistolaisessa tapahtumassa, ja hän on myös käyttänyt äärioikeiston kanssa flirttailevaa retoriikkaa. Hän on itse kertonut, että kyse on ollut muun muassa leikinlaskusta, pahoitellut toimintaansa ja kiistänyt yhteydet äärijärjestöihin.

Yksi Junnilan hyvin tuntemista ihmisistä on Kultarannan kioskin yrittäjä David Mbing. Presidentin kesäasuntona tunnettu Kultaranta on tällä hetkellä remontissa, mutta alueelle johtavan tien varrella sijaitseva kioski on avoinna.

Vuonna 2005 Afrikan Kamerunista Suomeen muuttanut Mbing istuu nykyisin itsekin Naantalin kaupunginvaltuutettuna perussuomalaisten riveissä. Hän lähti mukaan kuntapolitiikkaan juuri Junnilan rohkaisemana ja sai vuoden 2017 kuntavaaleissa hieman alle neljäkymmentä ääntä. Mbing tutustui Junnilaan kioskillaan.

"Hän kävi täällä kioskilla, jutteli minun kanssani ja oli lempeä ja helposti lähestyttävä. Hänelle on alusta asti ollut helppo puhua."

Mbing vakuuttaa, ettei ole koskaan nähnyt Junnilan käytöksessä mitään rasismiin tai natsismiin viittaavaa.

"Toki hän jätti esimerkiksi valtuustoaloitteen, jossa vaati, ettei Naantali saisi ottaa enää enempää maahanmuuttajia. Se ei kuitenkaan tarkoita rasismia."

MBING toteaa, että Junnila tunnetaan Naantalissa kohteliaana miehenä.

"Joskus ihmiset ottavat kaljaa ja hakeutuvat sitten juttelemaan hänen kanssaan. Hän on aina kaikille kohtelias ja kaikki ovat aina olleet tervetulleita juttelemaan."

Mies ihmettelee, miksi vanhoja asioita kaivellaan esiin juuri nyt, kun Junnilan omassa elämässä on valoisaa. Hän uskoo sen johtuvan kateudesta ja siitä luulosta, että oma huono olo helpottaa, kun sen vyöryttää toisten päälle.

Kun koronapandemia alkoi, Mbing painiskeli isoissa vaikeuksissa kioskinsa kanssa. Sitten paikalle ilmestyi Junnila, joka auttoi miestä.

"Hän tuli tänne, neuvoi minua ja kertoi, mistä voin pyytää apua ja mitä minun pitää tehdä. Olen maahanmuuttaja, en tiedä kaikkea. Kukaan muu ei näitä asioita selittänyt minulle kuin Vilhelm. Hän on aina ollut valmis tukemaan minua ongelmissa."

Mbing myöntää, että hän ei tiedä Junnilasta kaikkea, ei esimerkiksi sitä, millainen tämä on ollut ennen miesten tutustumista.

"Mutta meillä kaikilla on oma historiamme ja taustamme. Minä tiedän vain sen, miten itse olen hänet kokenut. Tiedän, että Vilhelm on hyvä poika naantalilaisille."
...
Kahden eläkeläismiehen toriparlamentti muistelee Siitointa mutta painottaa, että se aikakausi on ohi nyt.

"Junnila on mukava mies. Ei hän ole ollut Siitoimen porukan kanssa missään tekemisissä. Koko touhu kuoli Siitoimen myötä."

Kaksikko uskoo sen sijaan tietävänsä syyn, miksi Junnilaa nyt niin kovin vainotaan.

"Tässä nyt kostetaan, kun persuilla menee niin hyvin. Vasemmistoliitto ja vihreät alkoivat penkoa menneitä. Tällaista politiikka on, raukkamaista. Koko ajan tiedossa on ollut, että Junnila on ollut puhumassa oikeistoporukoissa."

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

viisitoista

Tämähän ei mikään "möläytys" ole, mutta en itse ole koskaan juuri pitänyt tuosta Luukkasen "lupsakkuudesta." Ei ole minun makuni mukaista:

[tweet]1674418123653677060[/tweet]

Roope

Quote from: viisitoista on 29.06.2023, 18:16:15
Tämähän ei mikään "möläytys" ole, mutta en itse ole koskaan juuri pitänyt tuosta Luukkasen "lupsakkuudesta." Ei ole minun makuni mukaista:

Vähän sama mieli, mutta toisaalta Luukkasella on ollut takanaan pään räjäyttävä keskustelu, jossa perussuomalaisten syyllistämiseksi intettiin vakavissaan pesukarhun olevan vanha natsisymboli.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Thalion

Luukkanen on ollut todella suuri pettymys, kun ottaa huomioon äijän koulutustausta. Oma tulkintani on se, että Luukkanen tykkää ylisyömisen ohella juoda ruokaviiniä liikaa ja laukoo pöhnässä (enkä moralisoi, kun olen semijuoppo itsekin) milloin mistäkin omasta mielestään asiaankuuluvaa ja "hauskaa". Minusta hän ei ole edes sisäistänyt koko puoluesihteerin virkaa missään vaiheessa. Puoluesihteerihän pitäisi olla miljoonasta käytännön järjestelystä vastaava tylsä, mutta kurinalainen organisaattori, jolla pitää olla jonkinlaiset suhteet myös kilpaileviin puolueisiin, eikä mikään sutkautteleva agitaattori.

Ehdottomasti vaihtoon seuraavassa puoluekokouksessa.

Skeptikko

Nyt kun punavihreät ja suuri osa toimittajista on saanut lietsottua itsensä natsipsykoosiin itse keksimistään natsipesukarhuista, toimittaja Rami Mäkinen kertoo oman käsityksensä:

[tweet]1674455641761493002[/tweet]
Quote from: Rami Mäkinen, 29.6.2023 kello 19.31.49, Linkki
Junnilan pesukarhut eivät kyllä välttämättä ole natsiviittaus. Yksi hlöitä tunteva taho kertoi minulle, että kyseessä olisi Junnilalle läheisen ihmisen lempieläin.  Kyseisellä neidolla on kuulemma jo pitkään ollut pesukarhuja kohtaan jonkinlainen keräily- ja fanitussuhde. 1/

[tweet]1674455644387127321[/tweet]
Quote from: 29.6.2023 kello 19.31.50, Linkki
Taho arveli kravattivalinnan ajoituksen selittyvän sillä, että juuri tuona päivinä kipeästi tarvittiin lempi- tai toteemieläimen turvaa.

Pesukarhuilu olisi siis lähinnä hupsua, ehkä vähän romanttistakin läheispiirin juttua. 2/

[tweet]1674455648023486465[/tweet]
Quote from: Rami Mäkinen, 29.6.2023 kello 19.31.51, Linkki
En ole tätä asiaa sen syvemmin selvitellyt. Pari twiittiä ja @SUutiset kirjoitus ovat osuneet silmään, joissa on viitattu samansuuntaiseen selitykseen.

Minulla ei ole varsinaista omaa näkemystä asiaan, mutta enpä nyt sitten tiedä, kuinka hyvä teoria on natsipesukarhukaan. 3/3
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

VesaH

Beatlesilla on kappale nimeltä Rocky Raccoon. Kyseessä on siis vihapuhebiisi, se sisältää mustaihoisia halventavan haukkumasanan.

Kappale löytyy Valkoiselta albumilta, The White Album, joka selvästi viittaa valkoisten ylivaltaan.

Voi helkkari, Beatleskin on natsibändi.

Mandula

Seuraavassa "haastattelussa" eli kuulustelussa Junnila voisi kertoa lähtevänsä mökille viikonlopun viettoon, jossa hän ruokkii pesukarhuja klo 14 asti, illemmalla pelaa kasi-palloa samalla kun Beatles soi ämyreistä ja kaasu-uuni lämpiää.
Klamydia - Suomi on sun

Andy_81

Sekä häntä alkanut kiinnostamaan moottoripyörät. Kesällä olisi mukava kurvailla Harrikalla jossa Twin Cam 88 -moottori.

Pitäis ihan läskiksi vetää koko juttu, molemmin puolin.

Kai Sorto

Toimittaja Rami Mäkinen on tuossa ylempänä ihan oikeilla jäljilllä. Olen itse tuntenut Junnilan puolison jo nuoresta iästä ja sama pesukarhufanitus on ollut mukana niin kauan kuin muistan: synttäreille pesukarhukortti, naamiaisissa pesukarhuna, ja sitä rataa. Ainoa mielleyhtymä, joka kravatin nähtyäni tuli, oli että jaaha, Vilhelm ei varmasti ole ostanut tätä itse. Paljon melua tyhjästä.

Uuno Nuivanen

Minulle oli uutta, että sympaattinen ja nätti pesukarhu onkin natsi. Ilmankos sillä onkin naamio. Vai alkoiko se vasta siitä jonkun nobodykommunistin twiitistä?  :-\

Leostoa

Jos Junnilan kravatissa olisi ollut pesukarhun sijaan vaikkapa sammakko, kotka tai susi niin ääärioikeisto-otsikko siitäkin olisi lööppiin laadittu. Veikkaan että jopa mato, perhonen ja valkoinen pupujussi olisivat kirvoittaneet jonkun salaliittoteorian otsikkotasolle. Sinänsä hyvä tämä pesukarhu-keissi, että se osoittaa tervejärkisille kansalaisille nopeasti sen, miten hullusta ajojahdista tässä vain on kyse.

Ilmastoabortti on hauska käsite, takana toki ihan yleisesti hyödyllisen politiikan ajamisen tavoite. Aika vihreätä politiikkaa jopa. Aborttioikeus kun on kyseessä, niin katolisen kirkon kunniakardinaali Soini arvatenkin avaa tästä asiasta taas suunsa.
Älä husuta lähimmäistäsi!

IDA

Jos media vaivautuisi katsomaan Junnilan puheen Kukkavirrassa, niin he saattaisivat havaita, että Junnilalla oli punainen kravatti. Sitten he voisivatkin viikon miettiä mitä sen sanoma uinuville SS-joukoille oli. Se olisi heille arvoistaan työtä.
qui non est mecum adversum me est

VesaH

Nyt voisi yrittää Aku Ankan kieltämistä Suomessa uudelleen, sillä onhan Sudenpennut paramilitaristinen järjestö, jonka tunnuspäähine on pesukarhulakki.

Tupu, Hupu ja Lupu... nuo kolme pientä natsia.

Mandula

Junnila voisi laittaa seuraavaksi leppäkerttu-kravatin lehdistön eteen mennessään, saa RKP:kin vähän ihmettelemisen aihetta että ovatko ottaneet logoonsa rasistisen hyönteisen. Hauskasti tuo oletettu rasisti-ötökkä myös sopisi heidän aatteensa pohjafilosofiaan todella hyvin :)
Klamydia - Suomi on sun

Punaniska

Matin ja Tepon sanoin: "Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy"

"Elinkeinoministeri Vilhelm Junnila (ps) on useita kertoja esittänyt eduskunnassa, että valtion tulisi myöntää määräraha SS-perinnettä vaalivalle Veljesapu-Perinneyhdistykselle.

Junnila on tehnyt talousarvioaloitteen yhdistyksen tukemisesta vuosina 2019, 2020, 2021 ja 2022. Aloitteet ovat olleet sisällöltään täysin samanlaisia. Junnila on ollut kansanedustajana vuodesta 2019 lähtien."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009689539.html
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Skeptikko

Vilhelm Junnila eroaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009689950.html
Vilhelm Junnila (ps) aikoo erota tehtävästään elinkeinoministerinä.

"Puolueen ja eduskuntaryhmäni luottamuksesta huolimatta näen asian seuraavasti: hallituksen jatkon ja Suomen maineen perusteella näen, että minun on mahdotonta tyydyttävällä tavalla jatkaa ministerinä", Junnila kirjoittaa.

Tiedotteen välitti perussuomalaisten työmies Matti Putkonen.

Sinällään voi olla tässä tilanteessa järkevin ratkaisu ja samalla myös muille perussuomalaisille muistutus siitä, että kannattaa harkita trollailussakin, että missä menee järkevyyden rajat jos aikoo edetä politiikassa.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Kai Sorto on 30.06.2023, 10:04:42
Toimittaja Rami Mäkinen on tuossa ylempänä ihan oikeilla jäljilllä. Olen itse tuntenut Junnilan puolison jo nuoresta iästä ja sama pesukarhufanitus on ollut mukana niin kauan kuin muistan: synttäreille pesukarhukortti, naamiaisissa pesukarhuna, ja sitä rataa. Ainoa mielleyhtymä, joka kravatin nähtyäni tuli, oli että jaaha, Vilhelm ei varmasti ole ostanut tätä itse. Paljon melua tyhjästä.
Natseilun etsiminen Junnilan kravaatista on kyllä melkoinen pohjanoteeraus medioilta. Junnila on tarjoillut ihan oikeaakin natseilua sen verran ettei tässä kai mitään kuunatseja tarvitsisi kenenkään jahdata.  :facepalm:

Toimintana ihan samaa luokkaa kuin illuminati -viittausten löytäminen Sanna Marinn muotokuvasta.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

viisitoista

Luukkanen kyllä antaa sen vaikutelman (vaikka hänellä on ehkä sydän oikeassa paikassa) kuin hän todella olisi tuollainen stereotyyppinen buumeri-konservatiivi joka ihan tosissaan yrittää käyttää tuota noloa "vihreät on niitä oikeita natseja!" -argumenttia:

[tweet]1678707191728029698[/tweet]

[tweet]1679786536949219330[/tweet]

sancai

Quote from: viisitoista on 14.07.2023, 19:07:17
Luukkanen kyllä antaa sen vaikutelman (vaikka hänellä on ehkä sydän oikeassa paikassa) kuin hän todella olisi tuollainen stereotyyppinen buumeri-konservatiivi joka ihan tosissaan yrittää käyttää tuota noloa "vihreät on niitä oikeita natseja!" -argumenttia:
...
Kuuluisa lainaus suomennettuna "Se ei ole kaksoisstandardi, se on hierarkia".

Vihreillä on valta päättää, mikä on yhteiskunnan mielestä rasismia ja mikä ei. Eivät he tunne siitä mitään tunnontuskia, että omistavat enemmän valtaa ja statusta kuin muut ja voivat leimata eri mieltä olevat alaluokkaisiksi, sivistymättömiksi ja karkeiksi.

Vähän kun laajennetaan anayysia, niin konservatiivien tiivis keskittyminen politiikkaan on erikoista, kun se on ainoa yhteiskunnan osa-alue, jossa heillä on jonkunverran edustusta, ja josta välillä tulee pieniä voittojakin. Kaikilla muilla vallan osa-alueilla kuin eduskunnassa kansalliskonservatiivien edustus on lähes nolla, mediassa, yliopistoissa, tieteessä, taiteessa, ammattiyhdistyksissä, suuryrityksissä, virkamiehistössä, kolmannella sektorilla... Kansalliskonservatiiviset puolueet ovat yksinäisiä pieniä linnakkeita kaikkien muiden vallankäyttäjien keskellä. Siksi muu yhteiskunta voi laukoa näennäisesti koordinoituja kollektiivisia viha- ja maalituskampanjoita kansalliskonservatiiveja vastaan.