News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Persumöläytysten seurantaketju

Started by andrus, 03.09.2018, 19:10:47

Previous topic - Next topic

pienivalkeapupu

Quote from: Eino P. Keravalta on 27.07.2020, 10:38:26
Quote from: Hohtava Mamma on 27.07.2020, 10:09:03
Ehdotan Peltokankaalle ja kaikille muillekin persuille, kansanedustajille ja aikuisille ihmisille ylipäätään jättämään solvaaminen pois.

Minusta kun kerran on kansanedustajaksi päässyt, se velvoittaa hieman korkeatasoisempaan kielenkäyttöön. On eri asia huudella jossain kulman räkälässä tai kavereiden kesken 'heittää läppää' - Eduskunta ( kirjoitan tietoisesti isolla alkukirjaimella vastoin kielioppisääntöjä ) edellyttää jotain muuta ja siellä toimivalta odotetaan keskimääräistä parempaa harkintaa, ollaanhan sitä sentään edustajia ja silloin pitää edustaa kansan parhaimpia, ei huonoimpia puolia.

Sen sijaan on aivan paikallaan hieman ilkeillä poliittisille vastustajille, jos aihetta on, mutta se on tehtävä tyylikkäästi, kuten vaikkapa Winston Churchill teki. Sellaista vastustajakin kavahtaa ja kunnioittaa, mutta jos toiselle vain sanoo, että olet persereikä niin siinä sanoja vain nolaa itsensä samalla, kun tuleva yhteistyö on entistä vaikeampaa.
Näin periaatteessa, mutta kun seuraa kansanedustajien sekä kaupunginvaltuutettujen yms someviestintää kauttaaltaan, niin aletaan olla aika lailla mahdottoman tilanteen edessä. Vassarit saavat mölistä periaatteessa mitä tahansa eikä ketään kiinnosta jakaa tuomioita julkisuudessa, mutta oikeistopopulistit ovat alta aikayksikön rasisteja ja natseja.
Joten kannattaako toisaalta edes yrittää...
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Jari Martikainen

Quote from: Veikko on 19.07.2020, 20:26:52
Quote from: Arvoton on 19.07.2020, 17:14:30
Tuli kyllä jo Kataja-ketjussa vastaan. Minusta tää on kyllä möläytyksen prototyyppi.

Tämä pelasti monen vasurin viikonlopun. Nauttivat nyt oikein kunnolla. Tätä kuvaa tviitattu aika monta kertaa, vaik en pääse monenkaan VASurin tilejä näkemään. Lehtonen, vai mikä se oli, sanoi suoraan, että avustaja kun tviittaa näin, se tarkoittaa, että avustettavansa (Huhtasaari) ajattelee näin.

Mulle ei aukea, mikä Kotron tviitin funktio on. Aika kryptiseksi menee. EU:lla ei edes ole tiedustelupalvelua. Jäbä itse ko. Lauran hommissa Brysselissä. Oliko Olli ihan selvin päin? Vai onko uupumusta? Yle urheilun ent. Tapio Suomisella oireili noin?

Ja siis nyt ei ole kysymys siitä, että pitäisi myötäillä vihervasuribolshevikkien mieltä.

Jos EU:lla olisi tiedustelupalvelu, niin me emme sitä tietäisi.

Silti, tuon kyllä aika kaukaa haettu.

EU:lla on tiedustelupalvelu ja kyllä se on ihan julkista tietoa.
Wikipediastakin löytyi:

"EU INTCEN (European Union Intelligence and Situation Centre) on Brysselissä sijaitseva Euroopan unionin tiedusteluvirasto, jonka tehtäviin kuuluu analysoida EU:n jäsenmaiden tiedustelupalveluiden tuottamaa vakoiluaineistoa."

"Tiedustelupalvelujen tavoin EU INTCENin tehtäviin kuuluu analysoida ja tuottaa vakoiluaineistoa. Keskuksen tehtäviin kuuluu muun muassa terrorismin, verkkoturvallisuuden ja konfliktialueiden tarkkailu."

https://fi.wikipedia.org/wiki/EU_INTCEN

Wikin enkkuversiosta löytyy paremmin tietoa lafkan historiasta ja kytkyistä muihin EU-organisaatioihin.

Kapseli

Kyllä minä edelleen peräänkuuluttaisin sivistynyttä ja asiapohjaista lähestymistä politiikassa. Toki se jotain porukkaa esson baarissa laittaa taputtamaan käsiään seisten, mutta miettikää niitä fiksuja ja viisaita ihmisiä, joita nämä ulostulot työntävät puolueesta pois. Persuissa on varmasti vielä tilaa korkean profiilin älymystölle, joka on paljon vakuuttavampaa porukkaa äänestäjäkunnassa kuin "mutsis oli" väki.

Edit. Tässähän vaan todistetaan vastapuolen väitteet sivistymättömistä ja tyhmistä peräkammarin pojista todeksi. Silloin heidän pilkalleen on pohjaa. Tämä syö sitten uskottavuutta sen suuren massan joukossa joka pohtii mille puolueelle sen äänensä laittaa. Ei vasemmisto tästä oikeasti pöyristy. He rummuttavat asiaa, että se leviäisi kaikkien tietoon, samalla äänettömästi viestien, että näitäkö pitäisi muka ottaa vakavasti.

Shemeikka

Quote from: Kapseli on 27.07.2020, 13:33:07
Kyllä minä edelleen peräänkuuluttaisin sivistynyttä ja asiapohjaista lähestymistä politiikassa.

Sivistyneellä ja asiapohjaisella lähestymisellä ei voiteta vaaleja, niin kauan kuin Esson baarin porukalla on äänioikeus. Mutsis oli- väki on enemmistönä äänestäjien joukossa ja vain heidän äänillään voidaan vaalit voittaa.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Kapseli

Quote from: Shemeikka on 27.07.2020, 13:38:08
Kyllä minä edelleen peräänkuuluttaisin sivistynyttä ja asiapohjaista lähestymistä politiikassa.

Sivistyneellä ja asiapohjaisella lähestymisellä ei voiteta vaaleja, niin kauan kuin Esson baarin porukalla on äänioikeus. Mutsis oli- väki on enemmistönä äänestäjien joukossa ja vain heidän äänillään voidaan vaalit voittaa.
voi olla, mutta epäilisin, että se esson baarin väki ei äänestä nyt, eikä tule äänestämään tulevaisuudessakaan.

Jaska Pankkaaja

Luulenpa että juuri Peltokankaan äänestäjät ovat niitä ronskimpaa kielenkäyttöä arvostavia ja fiksuna kaverina P sen tietää. Toivottavasti ymmärtää myös sen että persereikä-tason huutelu inflatoituu jopa omien joukossa joten jospa vaan seraavaksi juutuubiin sitä samaa rautalankaa ja voihkimista kuin tähänkin asti :)

Itse äänestäisin jotain muuta kuin Peltokangasta jos olisin hänen vaalipiirisään vaikka kuinka HC kämyä esittääkin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

justustr

Quote from: Shemeikka on 27.07.2020, 13:38:08

Esson baarista uusi ääni mutta samaan aikaan toisesta päästä lähtee pois ääni. Esson baarin jengin ääni on toki ihan yhtä arvokas kuin mikä tahansa muukin ääni, mutta jos ihan matemaattisesti asiaa ajattelee, niin en tiedä kannattaako kaikkia kortteja laittaa tämän jengin varaan sillä kyseessä on kaikkein epävarmin äänestäjäkunta.

No Peltokangas tekee niin kuin tykkää. Saa vaan nähdä kauanko Halla-aho jaksaa vetää tätä rekeä. Taitaa nimittäin jäädä Halla-ahon mainostama puolueen imagonkohotuskampanja puolitiehen. Sehän kuului jotenkin seuraavasti "kynnys äänestää perussuomalaisia pitäisi tehdä mahdollisimman matalaksi ...". Mutta jos kansanedustajat ei tähän suostu, niin minkäs teet.

valtakunnanpärkhele

Kyllä minä edelleen peräänkuuluttaisin sivistynyttä ja asiapohjaista lähestymistä politiikassa. Toki se jotain porukkaa esson baarissa laittaa taputtamaan käsiään seisten, mutta miettikää niitä fiksuja ja viisaita ihmisiä, joita nämä ulostulot työntävät puolueesta pois. Persuissa on varmasti vielä tilaa korkean profiilin älymystölle, joka on paljon vakuuttavampaa porukkaa äänestäjäkunnassa kuin "mutsis oli" väki.

Edit. Tässähän vaan todistetaan vastapuolen väitteet sivistymättömistä ja tyhmistä peräkammarin pojista todeksi. Silloin heidän pilkalleen on pohjaa. Tämä syö sitten uskottavuutta sen suuren massan joukossa joka pohtii mille puolueelle sen äänensä laittaa. Ei vasemmisto tästä oikeasti pöyristy. He rummuttavat asiaa, että se leviäisi kaikkien tietoon, samalla äänettömästi viestien, että näitäkö pitäisi muka ottaa vakavasti.

Miksi ihmeessä pitäisi taipua johonkin tiettyyn muottiin tai 'salonkikelpoisuuteen' jonka ilmaisun ilmatilan lähinnä poliittinen vastapuoli on määritellyt. 

Esimerkkinä tuo väsynyt peräkammarileiman lyöminen, Se on menettänyt tehonsa kauan sitten ja kääntynyt itseään vastaan, koska totuus on muuta,  tuo on lähinnä heidän oman ydinjoukon uskon vahvistamista.

Joidenkin mielestä asioista puhuminen broilerijargonilla sanomatta mitään on sitä jotain oikeaa poliittista puhetta mihin pitäisi pyrkiä, millä tosin lähinnä vaan piilotetaan osaamattomuus, tietämättömyys ja kusetus.

Nykyinen asialinja ja myös nämä räväkämmät avautumiset palvelevat kokonaisuutta hyvin, vai miten pukisi viestin äärettömästä turhautumisesta halittuksen toimintaan kun miljarditolkulla rahaa lapataan pois Suomen vahingoksi. "Voihan muumi sentään?"

Uskoisin, että se syy miksi persuja äänestetään on heidän poliittisen linjan ja tavoitteiden vuoksi, jos tuosta lipsutaan ja lähdetään erikseen lirkuttelemaan tai poissulkemaan kuviteltuja äänestäjäryhmiä, joillain temppuilulla ja päälle liimatulla kiillotuksella niin sitten ollaankin syvällä metsässä ja Kokoomus meinigissä.   

Kuinka monta rividemaria teille tulee äkkiä mieleen eduskunnasta, verrattuna vaikka vähän räväkämpiin persuihin?
J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat

Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Supernuiva

Peltokangas on kotoisin Kaustisista. (Anteeksi yksiriviseni, mutta asian saa ilmaistua myös näin lyhyesti.)

Mäyräkoira

Peltokangas on yksi parhaimpia ps edustajia. Olen sen hänelle suoraan sanonutkin. Saatanpa nähdä hänet taas pian kiertueella, ja voin ottaa taas asioita puheeksi. Siinä on oikea äijä isolla äällä. Hän on niikuin Laura Huhtasaari  pitää linjansa eikä piittaa pätkääkään mitä hänen vastustajansa ajattelevat . Aivan yliveto. Muijansa kanssa on viime kesänä teltta-tapahtumia kierrellyt. Vaimokin on tosi mukava. Jos hän ei kämyille kelpaa, niin mikä sitten? Varmasti saa ääneni seur. Vaaleissa. Pitänyt mm. Minulle tärkeää maatalouspolitiikkaa esillä. Hän käyttää ronskia kieltä, mutta onko se pahakaan? Kun ajatellaan näitä meidän vastustajia, minkälaista porukkaa siellä on. Joskus nyt voisi vähän lieventää ilmaisua, mutta lievientävätkö vastustajatkaan?
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

satasenlaina

Quote from: Mäyräkoira on 27.07.2020, 23:26:32
Peltokangas on yksi parhaimpia ps edustajia. Olen sen hänelle suoraan sanonutkin. Saatanpa nähdä hänet taas pian kiertueella, ja voin ottaa taas asioita puheeksi. Siinä on oikea äijä isolla äällä. Hän on niikuin Laura Huhtasaari  pitää linjansa eikä piittaa pätkääkään mitä hänen vastustajansa ajattelevat . Aivan yliveto. Muijansa kanssa on viime kesänä teltta-tapahtumia kierrellyt. Vaimokin on tosi mukava. Jos hän ei kämyille kelpaa, niin mikä sitten? Varmasti saa ääneni seur. Vaaleissa. Pitänyt mm. Minulle tärkeää maatalouspolitiikkaa esillä. Hän käyttää ronskia kieltä, mutta onko se pahakaan? Kun ajatellaan näitä meidän vastustajia, minkälaista porukkaa siellä on. Joskus nyt voisi vähän lieventää ilmaisua, mutta lievientävätkö vastustajatkaan?

Käyhän se toki, että "sanotaan asiat suoraan". Sitten persujen on turha itkeä kun puoluetta kutsutaan rasistiseksi, kaikkia persuja rasisteiksi, junteiksi tai vaikka persäreijiksi. Se on vain asioiden sanomista suoraan, eikös?

Kim Evil-666

Eipä ole "vastapuolen huutelijoista" yksikään kokenut poliittisen pääoman syöksylaskua huuteluista huolimatta- ja huudeltuhan sieltä nimittäin on. Ei ole yhdenkään napa paukkunut- eikä joutunut mustalaisen räkälaukkuun. Ei edes husuttelujen seurauksena.

Itse suorastaan kannustan sanomaan suoria sanoja näistä säälittävistä persereikäisistä. Antaa palaa vaan. Ei se suosio siitä ainakaan laske, vai laskiko Halmeen aikana. Korrekteissa nuhteluyrityksissä ei ole mitään voitettavaa- ne hukkuvat kuin pieru saharaan.

Sivistynyt ja asiapohjainen lähestyminen rottalaumaa kohtaan saa rotat hykertelemään kuviteltua erinomaisuuttaan. Taiten vittuilun osaa harva. Persuista sen taitaa osata tasan yksi henkilö. Sillä ei pitkälle pötkitä.

Vastakkainasettelun aika ei ole ohi. Se on voimistumassa- ja sitä tulee voimistaa keinoilla millä hyvänsä. Se on ainoa- edes teoreettinen mahdollisuus muutokselle.

#Oodi persrei'ille. (Esson baareissa raikukoon)
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Juffe

Esson baarin väki luultavasti äänestää persuja,  jos ylipäätään äänestää, vaikka persujen kielenkäyttö olisi kautta linjan sivistynyttä, koska persuille ei oikein löydy poliittista vaihtoehtoa. Kielenkäytöstä välittävät äänestäjät sen sijaan saattavat säikkyä äänestämään muita puolueita, joista ovat aiemmin siirtyneet tai harkinneet siirtyvänsä persujen taakse. Persujen politiikan sisältö on se minkä on oleellista ja minkä pitäisi riittää erottamaan heidät vaihtoehdoksi muista puolueista, ei erilaiset käytöstavat.
Ellei sitten ole niin, että se möläyttely todella on ainoa asia mikä herättää essonbaarilaiset äänestämään ja vieläpä sankoin joukoin.

Nuivinator

Tiedän syyllistyväni nyt anglismin (ja siksi minun pitää ruoskia itseäni), mutta respektit Peltokankaalle.

Tämä "sivistynyt" osa eduskunnasta äänesti yksimielsesti PS:n edustajat salin reunalle istumaan. Tämän "sivistyneen" eduskunnan osan tahoilta on tullut melko laimeita kannanottoja eduskunnan työntekijän torpedoimisesta, nimittäin jos ylipäätään on tullut mitään.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Petri_Petri

^Olen samaa mieltä.

Se toisten miellyttämislinja ei ole toiminut. Sillä pääsisi hallitukseen vain sillä ehdolla, että persujen kenttä olisi hiljaa. Se taas kasaisi paineita, että pitäisi olla sanomatta mielipiteitä.

Tämä maailman hajoaminen menee vain nopeammaksi. Edes yksittäisiä ongelmia ei pystytty ratkaisemaan vaan siirtämään niitä eteenpäin keräten painetta. Ja uusia suuria ongelmia on tullut.

Suvakit ovat menettämässä otettaan. Siksi mielestäni tällaiset Peltokankaan tyyliset puheet toimivat, nimenomaan niin että niitä tulee tarpeeksi ja eri suunnilta. Suvakeilla on ollut tapana kollektiivisesti hyökätä kerralla yhtä kohdetta kohtaan. Kun heidän pitäisi nyt jakaa voimansa moneen suuntaan, niin se on heille mahdotonta. Eli he ovat tottuneet siihen, että voittavat muutamalla sanalla, niin nyt ovat pulassa kun vastapuoli ei toimikaan heidän pysyvien ajatusmallien mukaan. He eivät pysty enää valehtelemaan itselleen, että massat ovat heidän tukenaan.

Kollektiivien voittaminen siis tapahtuu niin, että hajotetaan heidän voimansa. Trump on käyttänyt tätä tapaa. Heittää twiitin ja kun suvakit jäävät sitä jankkaamaan, niin Trump siirtyy eteenpäin, tyyliin "koirat haukkuu, karavaani kulkee". Tämä edellyttää laajaa hyökkäysrintamaa, joka isänmaallisilla nyt on. Netissä erilaiset yksilöt ja ryhmät hyökkäävät suvakkien "pysyviä" rakenteita vastaan. Punavihreistöllä ei ole mekanismeja käsitellä asiaa, koska ovat eläneet kollektiivisissa oikeamielisissä pysyvissä kuplissa.

Muutos on ollut hidasta, mutta trendi on selvä. Kuten yleensäkin muutoksessa, ensin menee pitkä aika kun ei tunnu tapahtuvan mitään, sitten muutos menee vauhdilla. Sama kuin kiveä hakkaa moukarilla, niin ensimmäisen 100 lyönnin jälkeen kivessä ei näy halkeamaa, mutta 101 lyönti halkaisee kiven. USA:n ääliömäiset mielenosoitukset osoittavat suvakkien olevan hajoamispisteessä. Punavihreistö alkaa hajota nimenomaan sisältäpäin, kun heidän fanaattinen ydin yrittää estää omien joukosta nousevat kyseenalaistajat.

viisitoista

Minun mielestäni reipasta kieltä täytyy käyttää, mutta kuitenkin tietyn harkinnan rajoissa - ei saa olla sellaista mentaliteettia että "minulla on oikeus sanoa ihan mitä minua huvittaa." Sillä kyse ei ole siitä mikä sinua huvittaa, vaan siitä mikä palvelee kansallismielisen liikkeen päämääriä.

Peltokangas tuntuu olevan jonkin verran älykkäämpi ja poliittisesti tietoisempi kuin esim. Ano Turtiainen, jonka kannanotot tuntuivat vaan asioihin perehtymättömän kansanmiehen heitoilta.

justustr

Quote from: viisitoista on 28.07.2020, 05:14:22
Minun mielestäni reipasta kieltä täytyy käyttää, mutta kuitenkin tietyn harkinnan rajoissa - ei saa olla sellaista mentaliteettia että "minulla on oikeus sanoa ihan mitä minua huvittaa." Sillä kyse ei ole siitä mikä sinua huvittaa, vaan siitä mikä palvelee kansallismielisen liikkeen päämääriä.

Turha toivo. Peltokangas viittaa kintaalla millekään käytössäänöille ja huutelee persereikäjuttuja tästä hamaan tulevaisuuteen. Ei se ajattele minkään liikkeen tai aatteen päämääriä vaan omaa jatkoaa eduskunnassa.

Alan hiljalleen kallistua sille kannalle, että kansallismielinen liike tarvitsisi sittenkin useamman puolueen erilaisille äänestäjäkunnille ja että nykyinen perussuomalaiset on tuhoon tuomittu yritys tunkea äärimmäisen heterogeeninen kenttä saman katon alle.

uuninpankko

Siteeraan opetusministerin asiallista ja sivistynyttä kielenkäyttöä ja totean, että Hesarin kolumni oli "paskapuhetta".

:roll:

haermae

Quote from: Supernuiva on 27.07.2020, 22:55:26
Peltokangas on kotoisin Kaustisista. (Anteeksi yksiriviseni, mutta asian saa ilmaistua myös näin lyhyesti.)

Kaustisilta kotoisin.

Kuten yllä jo mainittiinkin, ei pidä alistua mihinkään Puolueen määrittelemään listaan persuille sallituista sanoista. Mielistelemällä pääsee vain kynnysmatoksi.

Jotenkin vaikea uskoa, että kellään olisi vaa'ankielenä puoluevalinnassa tuollainen yksittäinen heitto. Siis esim. Turussa joku oikeasti miettisi, että eimuumi muuten olisin kyllä äänestänyt persuja, mutta kun se kokkolalainen sanoi ministeri on pers'reikä.

Sinänsä turha purkaushan tuo oli Peltokankaalta. Olettaa nyt jotain osanottoja. Itsellä ei kävisi mielen vieressäkään olettaa että ministeri-tyttösiä pätkääkään hetkauttaisi jonkun keski-ikäisen persuäijän turpiinsaamiset. Miksi hetkauttaisi, eihän tuommoisella voi mitenkään vivuttaa omaa asiaa eikä uraa.

Nuivinator

Selvennyksen vuoksi, Peltokangas on kotoisin Kaustiselta.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

ISO

Kiroileminen, alatyylisten ilmausten käyttäminen ja aggressiivinen huutaminen eivät ole suorapuheisuutta, ne on vaan huonoa käytöstä.

Eikä semmoiseen sovi syyllistyä jos  on kansanedustaja, sellainen käytös osoittaa vain sen ettei ole kykeneväinen toimimaan ryhmässä jossa on mielipide-eroja ja jännitteitä.

Ilmeisesti Perussuomalaisissa oli soinin aikaan tapana riidellä, huutaa ja käyttää rajuakin kieltä, sellanen ei mielestäni sovi yhteisen asian ajamiseen, pitää kyetä käyttäytymään ihmisiksi vaikka tilanne olis tiukka.

Ja toisaalta, suljettujen ovien takana käydyt keskustelut voi hyvin käydä erilaiseen sävyyn kuin julkisuudessa esitetyt mielipiteet.

On aivan turhaa antaa vastustajille ladattua asetta käteen, kun sen voi pitää itselläänkin.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

satasenlaina

Quote from: justustr on 28.07.2020, 09:51:32
Quote from: viisitoista on 28.07.2020, 05:14:22

Turha toivo. Peltokangas viittaa kintaalla millekään käytössäänöille ja huutelee persereikäjuttuja tästä hamaan tulevaisuuteen. Ei se ajattele minkään liikkeen tai aatteen päämääriä vaan omaa jatkoaa eduskunnassa.

Alan hiljalleen kallistua sille kannalle, että kansallismielinen liike tarvitsisi sittenkin useamman puolueen erilaisille äänestäjäkunnille ja että nykyinen perussuomalaiset on tuhoon tuomittu yritys tunkea äärimmäisen heterogeeninen kenttä saman katon alle.

Samaa mieltä siitä, että Peltokangas ei tule muuttamaan kielenkäyttöään tippaakaan. Kaiketi hänellä on tätä menoa Turtiaisen kohtalo. Erotus ja persuista ulos. Persuissa on nämä tietyt tyypit, jotka aina aiheuttavat kohuja. Vallin, Peltokangas, Mäenpää ja Mäkelä. Tynkkynen toisinaan ylittää tämän rajan. Turtiainen kuului aikaisemmin tuohon.

räsänen

Onhan se totta että persreijäksi kutsuminen eduskuntalaitostasolla on ei-toivottavaa käytöstä mutta varsinkin näissä persumöläytyksissä unohtuu usein se puoli, miksi sitä huonoa kieltä käytetään. Mistä se johtuu?

Miksi kutsua sitä käytöstä jossa jokin ihminen tai ryhmä pyritään leimataan, eristämään ja jättämään huomioitta kaikissa mahdollissa tilanteissa? Heidän sanomisiaan vääristellään ja tarkoitusperiään ei haluta ymmärtää mitenkään.  Mielestäni se on kiusaamista ja sitä tässä ovat harrastaneet sellaiset tahot jotka julistavat tasa-arvon ihmisten välillä elämänsä ohjenuorakseen.

Mielestäni termi "pers'reikä" kuvaa tuota kaksinaamaista porukkaa oivallisesti.

satasenlaina

Quote from: haermae on 28.07.2020, 10:02:13
Quote from: Supernuiva on 27.07.2020, 22:55:26

Kaustisilta kotoisin.

Kuten yllä jo mainittiinkin, ei pidä alistua mihinkään Puolueen määrittelemään listaan persuille sallituista sanoista. Mielistelemällä pääsee vain kynnysmatoksi.

Jotenkin vaikea uskoa, että kellään olisi vaa'ankielenä puoluevalinnassa tuollainen yksittäinen heitto. Siis esim. Turussa joku oikeasti miettisi, että eimuumi muuten olisin kyllä äänestänyt persuja, mutta kun se kokkolalainen sanoi ministeri on pers'reikä.

Sinänsä turha purkaushan tuo oli Peltokankaalta. Olettaa nyt jotain osanottoja. Itsellä ei kävisi mielen vieressäkään olettaa että ministeri-tyttösiä pätkääkään hetkauttaisi jonkun keski-ikäisen persuäijän turpiinsaamiset. Miksi hetkauttaisi, eihän tuommoisella voi mitenkään vivuttaa omaa asiaa eikä uraa.

https://twitter.com/Halla_aho/status/1288029297224167425?s=20

Halla-aho ei ainakaan pidä suotavana persereiäksi nimittelemistä.

räsänen

Quote from: Hohtava Mamma on 28.07.2020, 11:36:35
Kiroileminen, solvaaminen ja huutaminen alkaa kun painava sanottava loppuu. Kun viestin sisältö on tarpeeksi väkevä, se ei tarvitse tuekseen tehokeinoja. Kaikkein huonoin tilanne on silloin, kun viesti on pelkkiä tehokeinoja ilman mitään (uutta) sisältöä.

Edit: Jatkot periksessä.

Joskus se on niin, että pelkkä painava sanominen ei riitä, vaan tarvitaan tehokeinoja jotta saadaan huomiota. Ei kiroileminen ja värikäs sanankäyttö ole ennen ollut Suomalaisessa politiikassa ongelma.

Vaniljaihminen

Se vitsi on vaan siinä, että kun sen sanoi Kekkonen, silloin sillä oli jotain merkitystä. Korsolaisella aggressiivilla ei ole samanlaista vaikutusta, paitsi korkeintaan silloin kun joku onnistuu lausumaan kokonaisen lauseen, jossa ei ole yhtäkään "tehokeinoa".

Mun mielestä mainitunlainen "värikkyys" luo lähinnä keskenkasvuisen vaikutelman, kun se tulee poliitikon suusta. Ehkä ennen oli toisin mutta nyt on tällä tavalla.

Nasevat tylytykset sopivat kyllä politiikkaan, mutta pitää tietää milloin on oikeasti sivaltava ja milloin pelkkä kotitekoinen kummelivitsi.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

PolleaPoeka

Quote from: ISO on 28.07.2020, 10:55:08
Kiroileminen, alatyylisten ilmausten käyttäminen ja aggressiivinen huutaminen eivät ole suorapuheisuutta, ne on vaan huonoa käytöstä.

Eikä semmoiseen sovi syyllistyä jos  on kansanedustaja, sellainen käytös osoittaa vain sen ettei ole kykeneväinen toimimaan ryhmässä jossa on mielipide-eroja ja jännitteitä.

Ilmeisesti Perussuomalaisissa oli soinin aikaan tapana riidellä, huutaa ja käyttää rajuakin kieltä, sellanen ei mielestäni sovi yhteisen asian ajamiseen, pitää kyetä käyttäytymään ihmisiksi vaikka tilanne olis tiukka.

Ja toisaalta, suljettujen ovien takana käydyt keskustelut voi hyvin käydä erilaiseen sävyyn kuin julkisuudessa esitetyt mielipiteet.

On aivan turhaa antaa vastustajille ladattua asetta käteen, kun sen voi pitää itselläänkin.

Asiaa. Sanoisin, että puolue on vielä uhmaiässä, eikä ole vielä oppinut käyttäytymään. Huvittaa välillä, kun puolue valittaa siitä, että muut syrjii. Kuka jaksaa tehdä yhteistyötä, jos toinen vaan vittuilee ja levittää polarisaatiota....

Ps. Usein näkee sen tasosta argumenttia, että kaikki muut on väärässä ja ainoastaan puolue oikeassa. Ei ees yritetä ymmärtää muita, ja sitten valitetaan kun kukaan ei kuuntele.

Voisin väittää myös, että puolueeseen liittyisi ja sitä äänestäisi, ns. Älymystö, jos turha pjauhanta loppuisi puolueen toimesta ja keskityttäisiin asiaan ja tehtäisiin sivistynyttä politiikkaa.

räsänen

Käytöstavat tietty kunniaan, mutta minulla tämä myötäkarvaan silittäminen näitä möläyttelijöitä kohtaan lähtee siitä opista, että omia ei kannata haukkua eikä tölviä kovinkaan kevyin perustein. Olen sen jo tällä hompanssikokemuksella jo oppinut että vihollinen tekee sen ihan varmasti meidän puolestamme.

PolleaPoeka

Quote from: räsänen on 28.07.2020, 16:12:58
Käytöstavat tietty kunniaan, mutta minulla tämä myötäkarvaan silittäminen näitä möläyttelijöitä kohtaan lähtee siitä opista, että omia ei kannata haukkua eikä tölviä kovinkaan kevyin perustein. Olen sen jo tällä hompanssikokemuksella jo oppinut että vihollinen tekee sen ihan varmasti meidän puolestamme.

Vihollinen? Sota jo alkanut?

jka

Kiroilevat ihmiset on muita rehellisempiä ja älykkäämpiä.

Tutkimuksen yllätyslöytö: Kiroilevat ihmiset ovat muita rehellisempiä
...
Kiroilevat ihmiset valehtelivat ja huijasivat toisia muita vähemmän. Kiroilijat olivat myös muita lahjomattomampia.
...
Tutkija David Stilwell Cambridgen yliopistosta kertoo Independent-lehdelle, että ne jotka suodattavat tarkasti kaiken sanomansa myös suodattavat sen, mitä he sanovat.
...
Viime vuonna eräs tutkimus osoitti, että kiroilevat henkilöt saattavat olla muita älykkäämpiä. Toisen tutkimuksen mukaan kiroileminen voi kertoa kielellisestä lahjakkuudesta.

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/201701072200050423